Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BİLİMSEL BİLGİYE ERİŞİM VE BİLGİYİ SUNMA MS EXCEL DE TEMEL ÖZELLİKLER EXCEL 2007 Makine Mühendisliği Anabilim Dalı Konstrüksiyon ve İmalat Anabilim Dalı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BİLİMSEL BİLGİYE ERİŞİM VE BİLGİYİ SUNMA MS EXCEL DE TEMEL ÖZELLİKLER EXCEL 2007 Makine Mühendisliği Anabilim Dalı Konstrüksiyon ve İmalat Anabilim Dalı."— Sunum transkripti:

1 BİLİMSEL BİLGİYE ERİŞİM VE BİLGİYİ SUNMA MS EXCEL DE TEMEL ÖZELLİKLER EXCEL 2007 Makine Mühendisliği Anabilim Dalı Konstrüksiyon ve İmalat Anabilim Dalı EMRAH MELETLİOĞLU

2 NELER ÖĞRENECEĞİZ  EXCEL NEDİR ?  MENÜLER  HÜCRE KAVRAMI  ŞABLONLAR  SIRALAMA  METNİ SÜTUNLARA ÇEVİRME  FORMÜLLER  ARA BUL VE DEĞİŞTİR  GRAFİKLER  YAZDIRMA İŞLEMİ  VERİ DOĞRULAMA

3 EXCEL NEDİR ? Excel tablo oluşturmanızı, verileri hesaplamanızı ve çözümlemenizi sağlayan bir yazılımdır. Microsoft Office Tarafından Üretilmiştir. Dosya Uzantısı “ xlsx ” dir.

4 MENÜLER Çalışma sayfamızı açtığımız zaman üst taraftaki otomatik olarak gelen menüler bizim işlem menülerimizdir.

5 MENÜLER GİRİŞ MENÜSÜ Pano : Burada,hücre veya hücreleri kes, kopyala, yapıştır yapabiliriz. Yazı Tipi : Burada, hücrenin yazı büyüklüğünü, yazı tipini, şeklini, rengini hücre kenarlarını değiştirebiliriz. Hizalama : Hücre içindeki yazımızı istediğimiz tarafa dayalı şekilde veya girintiler bırakarak yazabilmemizi sağlar.

6 MENÜLER GİRİŞ MENÜSÜ Sayı : Hücredeki sayıların yazım şekillerini,biçimlerini belirleyebilmekteyiz. Stiller : Hücrelerimize koşullar belirtebiliyoruz, hücrelere stiller atayarak görselliklerini değiştirebiliyoruz. Ayrıca burada tablolar ı da oluşturup biçimlendirebiliriz. Hücreler : Yeni hücre ekleme, silme ve biçimlendirme yapabiliriz. Düzenleme : Hücreler ve listeler üzerinde otomatik işlemler, dolgu, temizleme, istediğimize göre sırala ve filtreleme yapabilmekteyiz. Ayrıca dosyamız içerisinde arama yapabilmemizi sağlamaktadır.

7 MENÜLER EKLE MENÜSÜ Tablolar : Burada Özet Tablo ile karmaşık verileri düzenleyebilir, özetleyebilir ve ayrıntıya gidebilirsiniz. Tablo özelliği ile belirttiğimiz kadar hücre için tablo oluşturmayı sağlar. Çizimler: Kendi istediğiniz resmi, kendi bünyesindeki küçük resimler, otomatik şekiller ve gelişmiş görsel şekiller ekleyebiliriz. Grafikler : Bu özellikle istediğimiz şekilde ve özelliklerde belirttiğimiz hücrelerdeki verileri kullanarak grafikler elde edebiliyoruz.

8 MENÜLER EKLE MENÜSÜ Bağlantılar : Hücre veya hücrelere bağlantılar verebiliriz. Metin : Buradan çalışma sayfamızı istediğimiz yerine metin, görsel yazılar, simgeler ekleyebiliyoruz. Ayrıca sayfamıza alt bilgi ve üst bilgiyi de buradan ekleyebiliriz.

9 MENÜLER SAYFA DÜZENİ MENÜSÜ Temalar : Çalışma sayfamızın içindeki tabloların, yazıların yani tüm her şeyin ana hatlarıyla özelliklerini hazır olanlarla ya da kendi belirleyeceğimiz özelliklerde ayarlayabiliriz. Sayfa Yapısı : çalışma sayfamızın yazdırılmadan önce ya da görüntülenmeden önce kenar boşlukları, yatay dikey görünüm, boyutu,arka plan eklentisi gibi birçok özelliği ayarlayabiliriz.

10 MENÜLER SAYFA DÜZENİ MENÜSÜ Sığdırmak İçin Ölçeklendir : Basılı çıkışın genişliğini sayfa sayısı için belirtilen üst sınıra sığacak şekilde küçültmemizi sağlar. Sayfa Seçenekleri : Başlıkların ve kılavuz çizgilerinin görünmesini ve yazdırılmasını ayarlayabiliriz Yerleştir: Kullandığımız nesneleri çalışma sayfamızdaki görünümlerini ayarlayabiliriz.

11 MENÜLER FORMÜLLER MENÜSÜ İşlev Kitaplığı: Excel’in kendi bünyesindeki işlevlerden otomatik olarak yararlanabiliriz. Tanımlı Adlar : Çalışma sayfamızdaki tüm adları oluşturma, düzenleme, arama ve silmemizi ve hücre isim vermemizi sağlar. Formül Denetleme: Yazmış olduğumuz formüllerin kapsamlı bir şekilde incelenmesi ve düzenlenmesi ayarlayabiliriz. Hesaplama: Yapmış olduğumuz formüllerin otomatik olarak hesaplanmasının ya da istediğimiz zaman hesaplanmasının belirlenmesine yardımcı olur.

12 MENÜLER VERİ MENÜSÜ Dış Veri Al : Dışarıdan daha önce oluşturulmuş ve kayıt edilmiş verilerin kendi çalışma sayfamıza aktarılması sağlanır. Bağlantılar : Çalışma kitabının dışında yer alan ve kaynak veriler değiştirildiğinde güncellenebilecek olan verilerin bağlantılarıdır. Sırala ve Filtre Uygula : Belirttiğimiz verilerin istediğimiz şekilde sıralanması ve filtrelenmesi sağlanır.

13 MENÜLER VERİ MENÜSÜ Veri Araçları: Hücre ve hücrelerdeki verileri parçalama, denetleme ve düzenleme işlemlerini ayrıntılı bir şekilde yapabiliriz. Anahat : Hücre aralığını birbirine bağlayarak daraltılmalarını veya genişletilmelerini sağlayabiliriz.

14 MENÜLER GÖZDEN GEÇİR MENÜSÜ Yazım: Sözlük Olarak kullanabildiğimiz gibi Belirttiğimiz metnin eş anlamlısını veya başka bir dile çevirisi gibi birçok özellikten yararlanabiliriz. Açıklamalar : Çalışma sayfamızdaki istediğimiz yere istediğimiz açıklamayı ilişkilendirebiliriz. Değişiklikler: Belirttiğimiz verilerin veya tüm çalışma sayfamızın değiştirilmesini engelleyebilmekteyiz.

15 MENÜLER GÖRÜNÜM MENÜSÜ Çalışma Kitabı Görünümleri : Çalışırken sayfanın nasıl görünmesini istediğimizi ayarlayabilmekteyiz. Göster/Gizle : Çalışma sayfamızdaki kılavuz çizgisi, formül çubuğu ve başlıkların görünüp görünmeyeceğini ayarlayabilmekteyiz. Yakınlaştır : Belirttiğimiz kısımların ya da tamamen çalışma sayfamızın yakınlaşmasını veya uzaklaşmasını sağlayabilmekteyiz.

16 MENÜLER GÖRÜNÜM MENÜSÜ Pencere : Bu özellikle yeni pencereler açıp farklı çalışmalar yapabilir, pencerelerin görünümünü de istediğimiz şekilde ayarlayabilmekteyiz. Makrolar : Makro çalıştırabileceğiniz, oluşturabileceğiniz ve silebileceğiniz makro listesini görüntüler.

17 MENÜLER OFFİCE DÜĞMESİ Yeni : Yeni bir Excel sayfası açar. Aç : Kayıtlı olan Excel dosyasını açar. Kaydet : Excel sayfasını kaydeder. Farklı Kaydet : Aynı dosyayı değişik isimle veya başka bir konuma istediğimiz türde kaydeder. Yazdır : Sayfamızı yazdırmadan önce görüntülememizi ve daha sonra yazıcı ayarlarını belirleyip yazdırır.

18 MENÜLER OFFİCE DÜĞMESİ Hazırla : Çalışma sayfamızı yazmaya hazır hale gelmesi için son değişikliklerin ve eklemelerin yapılmasını sağlar. Gönder : Yürürlükteki dosyayı bir posta iletisine ek olarak gönderir. Ayrıca faksa da direk iletebilir. Yayımla : Etkin belgenin paylaşılmasını sağlar. Kapat : Açık olan Excel sayfasını kapatır. Excel Seçenekleri : Etkin dosyaya ilişkin özellik sayfasını görüntüler. Excel’ den Çık : Excel den çıkmak için kullanılır.

19 HÜCRE KAVRAMI HÜCRE Hücre: Satırların ve sütunların kesiştikleri her bir kutuya verilen isimdir. Her bir hücreye 32,767 karakterlik bilgi kabul eder. Bir sayfada en fazla 65,536 satır olabilir Excel’ de sütun, satır hücre bulunur. Hücrelerin adı, bulundukları sütunun harfi ve bulundukları satırın numarası yan yana getirilerek verilir: B2 gibi. Hücre adına Excel dilinde adres, başvuru adresi veya referans denir. Bir hücre seçildiği anda, o hücrenin sütun ve satır başlıkları da koyu harflerle gösterilir.

20 HÜCRE KAVRAMI HÜCRELER ARASI KISA YOLLAR Yukarı ok : Bir hücre yukarı Aşağı ok : Bir hücre aşağı Sağ ok : Bir hücre sağa Sol ok : Bir hücre sola Sekme : Bir hücre sağa Üst-karakter ( Shift )-Sekme : Bir hücre sola Home : Satırın birinci hücresine Page Up : Bir pencere dolusu (ekran çözünürlüğünüze ve ekranınızın büyüklüğüne bağlı olarak, takriben satır kadar) yukarı Page Down: Bir pencere dolusu satır kadar aşağı Ctrl + Home: A1 hücresine Ctrl + End : İçinde bilgi olan son satırın son sütunda hücreye Ctrl + Page Down : Bir sonraki çalışma sayfasının seçili hücresine (seçili hücre yoksa A1’e) Ctrl + Page Up : Bir önceki çalışma sayfasının seçili hücresine (seçili hücre yoksa A1’e)

21 HÜCRE KAVRAMI HÜCRELER ARASI KISA YOLLAR Birden fazla hücre seçebilmek için seçeceğiniz grubun sol üst hücresini tıklayın; Mouse işaretçisini grubun sol alt hücresine kadar sürükleyin. Bir satırdaki veya sütundaki bütün hücreleri seçmek için, satırın veya sütunun başlığını tıklamanız yeterlidir. Hücrelerin eni-boyu sütun veya satır başlıkları arasındaki çizgiler sağa-sola veya yukarı aşağı kaydırılarak değiştirilebilir.

22 HÜCRE KAVRAMI HÜCRE BİÇİMLERDİRME Birinci Adım İkinci Adım SONUÇ

23 HÜCRE KAVRAMI HÜCRE BİÇİMLERDİRME Mouse İle Klavye Kısayolu CTRL + 1

24 HÜCRE KAVRAMI HÜCRE BİÇİMLERDİRME Sayı: Hücreleri istediğimiz şablona çevirmek için kullanılır.

25 HÜCRE KAVRAMI HÜCRE BİÇİMLERDİRME Hizalama:Hücre veya hücrelerin içerisindeki verilerin nasıl yazılacağını belirlemek için kullanılır.

26 HÜCRE KAVRAMI HÜCRE BİÇİMLERDİRME Yazı Tipi: Hücreler içerisine yazdığımız bilgilerin yazı tipi, stili, boyutu gibi özelliklerini ayarlayabiliriz.

27 HÜCRE KAVRAMI HÜCRE BİÇİMLERDİRME Kenarlık: Hücre veya hücrelere istediğimiz özelliklerde kenarlık oluşturabiliriz.

28 HÜCRE KAVRAMI HÜCRE BİÇİMLERDİRME Dolgu:Hücre veya hücrelere istediğimiz renkte ve desende dolgu Ayarlayabiliriz.

29 HÜCRE KAVRAMI HÜCRE BİÇİMLERDİRME Hücreler sekmesinin biçim düğmesinden satır yüksekliği ve sütun genişliği ayarları yapılabilmektedir. Mouse ile tutup çektiğimizde bile bu genişliği otomatik olarak ayarlayabiliriz.

30 ŞABLONLAR HAZIR ŞABLONLAR Birinci Aşama:Office Düğmesinden yeni seçeneğini tıklayın. İkinci Aşama:Şablonlardan bir tanesini tıklayın.

31 ŞABLONLAR HAZIR ŞABLONLAR Üçüncü Aşama: Şablon artık karşınızda.Bütçenizi oluşturabilirsiniz.

32 SIRALAMA Örnek: Sıra No ve Not Ortalamasını Sıralama Yapalım… Çözüm: İlk Aşamada satırları ve sütunları seçin İkinci Aşamada Veri Menüsünden Sırala kısmını seçin Üçüncü Aşamada Sıralama parametrelerini ayarlayın.

33 SIRALAMA Sonuç: İstediğimiz şekilde sıralama işlemini gerçekleştirdik. Hatırlatma: Bu İşlemi tüm hücreleri seçtikten sonra Mouse ile sol tıklayıp sırala ikonunu seçerek yapabiliriz.

34 METNI SÜTUNLARA ÇEVIRME METNİ SÜTUNLARA DÖNÜŞTÜRME Örnek: Aşağıdaki verileri ayırma işlemini gerçekleştirelim… işareti olsun) Çözüm: İlk Aşamada verilerimizi seçiyoruz. İkinci Aşamada Veri menüsünden metni sütunlara dönüştür ikonunu tıklıyoruz.

35 METNI SÜTUNLARA ÇEVIRME METNİ SÜTUNLARA DÖNÜŞTÜRME İlk Adım İkinci Adım

36 METNI SÜTUNLARA ÇEVIRME METNİ SÜTUNLARA DÖNÜŞTÜRME Üçüncü AdımSonuç

37 FORMÜLLER TEMEL BİLGİLER Çalışma sayfanızdaki HÜCRELER üzerinde hesaplamalar yapmanızı sağlayan denklemlerdir. Bir formül, eşittir işareti = ile başlar. Örneğin aşağıdaki formül 2 ile 4 ü çarpar ve çarpıma 7 değerini ekler: =7+2*4 Formüller, hücrenin içine yazılabileceği gibi; hücre seçildikten sonra yukarıda ok işareti ile gösterilen kutunun içine de yazılabilir.

38 FORMÜLLER TEMEL BİLGİLER Formüller, aşağıdakilerin biri veya birkaçının birleşimi ile de oluşturulabilirler: •Fonksiyonlar •Referanslar •İşlemler •Matematiksel (+, -, %,…) •Karşılaştırma (,…) •Mantıksal (VE, VEYA,…) •Referans İşlemleri •Sabitler

39 FORMÜLLER BAŞVURULAR (REFERANSLAR) Hücre Başvuruları : Hücrenin bulunduğu sütunun adıyla satır numarasının birleşiminden oluşur.Örnek:C5 hücresi gibi. Bağımlı Başvurular : Formülü içeren hücrenin ve formülün başvurduğu hücrenin konumlarıyla bağımlıdır. Örneğin C1 hücresine =A1+B1 formülünü yazdığımızda C1 hücresi A1 ile B1 hücrelerinin toplamını gösterecektir. Ancak C1 hücresini C2 ye kopyalarsak C2, A2 ile B2 hücrelerinin toplamını gösterecektir. Buna bağımlı başvuru denir. Mutlak Başvurular : Konumdan bağımsız olmak üzere kopyalanan hücrenin değerini alır. Yukarıdaki örnekte C1 hücresi =$A$1+$B$1 olarak girilmiş olsaydı C2 hücresi de A1 ile B1 hücrelerinin toplamını gösterecekti.

40 FORMÜLLER BAŞVURU KULLANARAK FORMÜL OLUŞTURMA Başvuru kullanarak formül oluşturmak için: •Formülün yazılacağı hücreyi seçin •Eşittir işaretini (=) koyun •Başvuru kullanmak için başvuracağınız hücreyi seçin ya da hücrenin adını yazın •ENTER a basın. Yandaki örnekte mavi ile yazılmış olan B3 hücresi mavi dikdörtgen ile, yeşil ile yazılmış olan C3 hücresi ise yeşil dikdörtgen ile gösterilmektedir.

41 FORMÜLLER ÖRNEK PROBLEM Aşağıda verilen 10 tane rakamın toplamını ortalamasını minimum ve maksimum değerlerini bulalım… Çözüm: Toplama formülü ile tanımlanan adreslerdeki sayısal değerleri toplar. =TOPLA (A1:J1) Ortalama formülü, tanımlanan adreslerdeki sayısal değerlerin ortalamasını bulur. =ORTALAMA(A1:J1) ile çağırılır. Minimum formülü, tanımlan ana adreslerdeki sayısal değerlerin en küçüğünü bulurken Maksimum formülü bu değerlerin en büyüğünü bulur. Sırasıyla =MİN(A1:J1) ve =MAK(A1:J1) ile çağırılırlar. NOT: = TOPLA(A1;B1;C1;D1;E1;F1) Bu şekilde de yazılabilir.

42 FORMÜLLER ÖRNEK PROBLEM Aynı Örneğe EĞER, EĞERSAY ve BİRLEŞTİR fonksiyonlarını ekleyelim. ÇÖZÜM: A2 hücresine =EĞER(A1>$D$7;"BÜYÜK";"KÜÇÜK") komutunu yazıp bunu J2 hücresine kadar kopyaladığımızda sonuç olarak bize bir üstündeki hücredeki sayının D7 hücresinde hesaplanmış olan ortalamadan büyük ve küçük olduğunu yazdırır. E9 hücresine =EĞERSAY(A3:R3;"BÜYÜK") ve E10 hücresine =EĞERSAY(A3:R3;"KÜÇÜK")komutları yazılırsa 4 ve 6 değerleri bulunur. G9 ve H9 Hücrelerini birleştirip =BİRLEŞTİR(D6;"=";D7) yazarsak ORTALAMA=60,7 sayısını buluruz.

43 FORMÜLLER FORMÜLLERDE İŞLEM SIRASI

44 ARA BUL VE DEĞİŞTİR TEMEL BİLGİLER Çalışma sayfamız içerisinde bir öğeyi arayıp bulmak ve/veya değiştirmek için yukarıda kırmızı kutu içerisine alınmış olan Bul&Seç düğmesinetıklanır. Bu menüde : •Bul : Aranılacak ifadeyi girmemiz için yeni bir pencere açar. •Değiştir : Aranılacak ifadeyi ve değiştirilecek ifadeyi girmemiz için yeni bir pencere açar. •Git : Gidilmesi istenen hücrenin adresini girmek üzere yeni bir pencere açar. •Özel Git : Git düğmesinin belli kriterler altında çalışmasını sağlar, daha ayrıntılıdır.

45 ARA BUL VE DEĞİŞTİR TEMEL BİLGİLER Bul düğmesine tıklandığında yukarıdaki gibi bir pencere açılır. •Bu pencerede Aranan kısmına aranacak ifade girilir. •Eğer Sonrakini Bul tıklanırsa, ifade çalışma sayfasında varsa bir sonraki bulunduğu hücre seçilir. •Eğer Tümünü Bul tıklanırsa, şekilde görüldüğü gibi ifadenin bulunduğu bütün hücrelerin adresleri alt alta yazdırılır.

46 ARA BUL VE DEĞİŞTİR TEMEL BİLGİLER Değiştir düğmesine tıklandığında yandaki gibi bir pencere açılır. Bu pencerede Aranan kısmına aranacak ifade, Yeni değer kısmına ise bulunan ifadenin değiştirileceği değer girilir. •Burada Sonrakini Bul ve Tümünü Bul düğmeleri, Bul düğmesindeki gibi çalışırlar. •Eğer Değiştir düğmesi tıklanırsa, ifade çalışma sayfasında varsa bir sonraki bulunduğu hücrenin içeriği değiştirilir. •Eğer Tümünü Değiştir düğmesi tıklanırsa çalışma sayfasında bulunan bütün değerler yeni değer ile değiştirilir ve aşağıdaki gibi bir uyarı penceresi gösterir.

47 GRAFİKLER TEMEL BİLGİLER Grafik eklemek için, grafiğinin çizilmesini istediğimiz verileri seçtikten sonra Ekle sekmesinin içinden Grafikler kısmına bakarız. Burada herhangi bir grafik hızlıca seçilebileceği gibi Tüm Grafik Türleri düğmesine de tıklanabilir. Tüm Grafik Türleri düğmesine basıldığında karşımıza şekildeki gibi bir pencere çıkar. Bu pencerede de görüldüğü gibi Sütun, Çizgi, Pasta, Çubuk, Alan, Dağıtım, vb.. Grafiklerden istenilen grafik seçilebilir.

48 GRAFİKLER TEMEL BİLGİLER Oluşturduğumuz grafiğin özelliklerini değiştirme şansına da sahibiz. Bunun için grafiğin üzerine tıkladığımızda yukarıda beliren “Grafik Araçları” ana sekmesinin altında bulunan Tasarım, Düzen ve Biçim sekmelerinden yararlanabilirsiniz. •Tasarım sekmesinde grafiğin nasıl gözükeceğini (renk,şekil,vs..), •Düzen sekmesinde grafik içi bilgilerin nasıl olacağını ( grafik başlığı, eksen başlıkları, vs..), •Biçim sekmesinde ise grafikteki elemanların stillerinin ayarlanmasını (çizgilerin, yazıların renginin ayarlanması gibi ) özellikleri değiştirebilirsiniz.

49 GRAFİKLER ÖRNEK PROBLEM Görüldüğü gibi ilk önce grafiği çizilecek verileri seçtikten sonra Ekle sekmesine ve orada da Sütun düğmesine tıklıyoruz. Sütun düğmesinde istediğimiz bir sütun grafiğini seçip tıkladığımızda grafiğimiz aşağıdaki gibi oluşuyor.

50 YAZDIRMA İŞLEMİ TEMEL BİLGİLER Excel ’ de bir çalışma kitabını yazdırmak için; 1.Office düğmesine tıklayın, 2.Yazdır sekmesinin üzerine gelin, 3.Yazdır düğmesine tıklayın. Ya da kısayol olarak ctrl +p Tuşunu kullanın

51 YAZDIRMA İŞLEMİ TEMEL BİLGİLER Çalışma sayfası aynen göründüğü gibi yazdırılır. Bu nedenle eğer sayfada bir hata, örneğin verilerde bir bozukluk, varsa bu sayfa hatalı şekilde yazdırılır. Bunu önlemek için sayfa yazdırılmadan önce düzgün bir formata getirilmelidir. Örnek Problem:En sağdaki sütunun #### olduğu durumda ne yapmalıyız. Çözüm: F sütunundan hemen sonra gelen çizgiye çift tıklayıp sütundaki yazıların tamamının gözükmesini sağlayabilirsiniz.

52 YAZDIRMA İŞLEMİ BASKI ÖNİZLEME Excel ’de bir çalışma kitabını yazdırmadan önce önizlemek için; 1. Office düğmesine tıklayın, 2. Yazdır sekmesinin üzerine gelin, 3. Baskı Önizleme düğmesine tıklayın. Baskı Önizleme tuşuna bastığımız zaman sağdaki gibi bir ekran elde ederiz.

53 YAZDIRMA İŞLEMİ BASKI ÖNİZLEME Önizleme ekranında bulunan butonlar şunlardır: Yazdır: Bu ekranda yazdırma işlemini sağlar. Sayfa Yapısı: Sayfa, kenar boşlukları, alt bilgi /üst bilgi ve çalışma sayfası ile ilgili ayarların yapılmasını sağlar. Sayfa: Yazdırılacak sayfanın yatay mı dikey mi basılacağı seçilebilir. Kenar Boşlukları: Sayfanın üst, alt, sol ve sağında ne kadar boşluk bırakılacağı seçilebilir. Üst bilgi /Alt bilgi : Sayfa için yazdırılacak alt bilgi ve üst bilgi seçilebilir.

54 YAZDIRMA İŞLEMİ BASKI ÖNİZLEME Çalışma Sayfası: Yazdırılacak sayfanın görünümüyle ilgili ayarlar yapılabilir. Yakınlaştır: Sayfanın görünümünü büyütüp küçültmeye yarar. Önceki Sayfa-Sonraki Sayfa: Yazdırılacak sayfanın birden çok olduğu durumlarda sayfalar arasında gezinmeyi sağlar. Kenar Boşluklarını Göster: Sayfanın alt/ üst, sağ /solundaki boşlukları gösterir. Bu sekme sayesinde sütunlar arasındaki boşluklar ayarlanarak sütunların sayfanın tümüne yayılması sağlanabilir. Baskı Önizlemeyi Kapat: Önizleme ekranını kapatır.

55 YAZDIRMA İŞLEMİ SAYFA YAPISI Sayfa Yapısı alt menüleri; Kenar Boşlukları: Sayfanın her bir tarafındaki boşlukların uzunluğunu belirler. Yönlendirme: Yazdırılacak sayfanın yatay mı dikey mi yazdırılacağını belirler. Boyut: Yazdırılacak sayfanın boyutlarını belirler. Yazdırma Alanı: Bir sayfa üzerinde bir bölge seçerek sadece bu bölgeyi yazdırmamızı sağlar. Kesmeler: Sayfa sonunu işaretler. Arka Plan: Sayfa için bir arka plan seçmemizi sağlar. Başlıkları Yazdır: Başlıkları yazdırmamızı sağlar.

56 YAZDIRMA İŞLEMİ SAYFA YAPISI Kenar Boşlukları Kenar boşlukları, sayfa yazdırılırken kenarlarda ne kadar boşluk olması istendiğini belirtir. Bu ayarlar istenilen boşluk ayarlarına uyuyorsa üzerine gelerek seçilebilir. Eğer uymazsa bu durumda “Özel Kenar Boşlukları” tuşuyla yeni boşluk ayarları yapılır.

57 YAZDIRMA İŞLEMİ SAYFA YAPISI Yazdırma Alanı Yazdırma alanı, bütün veriler içerisinde yazdırmak istediğimiz verileri seçmemizi sağlar. Örneğin yandaki tabloda sadece 2., 3. ve 4. satırları yazdırmak istersek yazdırma alanını belirle dedikten sonra bu satırları seçmemiz gerekmektedir. Not: Yazdırma alanı olarak seçtiğimiz bölgeyi yazdırmadan önce “ Önizleme” ekranıyla inceleyebiliriz.

58 YAZDIRMA İŞLEMİ SAYFA YAPISI Üst Bilgi ve Alt Bilgi Ekleme Birinci Adım: Görünüm Menüsünden sayfa düzeni olan kısmı seçin. İkinci Adım: Üst Bilgi Eklemek için tıklatın bölümünü Mouse ile tıklayın. Üçüncü Adım: Görünüm menüsünün hemen yanında çıkan Tasarım menüsünden istediğiniz şekilde üst bilgiyi artık oluşturabilirsiniz. Aynı işlemi Alt Bilgi Ekleme işleminde gerçekleştirebiliriz

59 VERİ DOĞRULAMA TEMEL BİLGİLER Excel’de veriler üzerinde çalıştığımızdan dolayı bazen verilerin doğruluğunu denetlemek isteriz. Bunun için; Doğrulanacak alan seçilir. Sonra “Veri” sekmesinin “Veri Araçları” bölümünün “Veri Doğrulama” düğmesi tıklanır.

60 VERİ DOĞRULAMA Örnek Problem Veri doğrulama yapmak için ilk önce ayarların yapılması gerekir. Bunun için veri alanının ona uygun doğrulama ölçütünü seçilmelidir. Yukarıdaki örnekte tarihlerin yazılı olan bir sütun seçildiğinden doğrulama ölçütü olarak “ tarih ” seçildi. Daha sonrada bir tarih aralığı girilerek seçilmiş olan tarihlerin bu aralıkta olup olmadığı incelendi.

61 VERİ DOĞRULAMA Örnek Problem Geçersiz olan hücrelerin belirtilmesi için “ Girdi İletisi” sekmesinde yer alan “ Hücre seçildikten sonra girdi iletisini göster ” alanı işaretli olmalıdır. Geçersiz veri girişi bulunduğunda gösterilen mesaj “Hata Uyarısı” sekmesinde belirlenir. Bunun için; Öncelikle bir mesaj stili seçilir. (Dur, Uyarı, Bilgi) Daha sonra hata mesajı için bir başlık girilir. Son olarak da hata mesajının içeriği yazılır ve “Tamam” tıklanır.

62 VERİ DOĞRULAMA Örnek Problem Geçersiz olan bir alanı doğrulamak için yeni bir veri girildiğinde yeni girilen veride hatalıysa, daha önce belirlediğimiz hata mesajı ekranda belirir.

63 K AYNAKLAR

64 SON Beni Sabırla Dinlediğiniz İçin Teşekkür Ederim…


"BİLİMSEL BİLGİYE ERİŞİM VE BİLGİYİ SUNMA MS EXCEL DE TEMEL ÖZELLİKLER EXCEL 2007 Makine Mühendisliği Anabilim Dalı Konstrüksiyon ve İmalat Anabilim Dalı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları