Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Beklentiler, çatışmalar, hayal kırıklığı…  Baba oğluna;  Atatürk senin yaşındayken sınıf birincisiydi…  Oğulda babasına;  Senin yaşındayken de cumhurbaşkanıydı…

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Beklentiler, çatışmalar, hayal kırıklığı…  Baba oğluna;  Atatürk senin yaşındayken sınıf birincisiydi…  Oğulda babasına;  Senin yaşındayken de cumhurbaşkanıydı…"— Sunum transkripti:

1 Beklentiler, çatışmalar, hayal kırıklığı…  Baba oğluna;  Atatürk senin yaşındayken sınıf birincisiydi…  Oğulda babasına;  Senin yaşındayken de cumhurbaşkanıydı…

2 ÇOCUK VE GENÇLERİMİZİN HALİ  Bu soru insanlık tarihi kadar eski  MÖ Sümer tabletlerinde bir yazı... Ne olacak bu çocuklar ve gençler böyle ne kadar da asiler bize hiç benzemiyorlar…..”

3 EFLATUNA SORMUŞLAR  İnsanoğlunun sizi en çok şaşırtan iki davranışı nedir?  Eflatun tek tek sıralamış,  Çocukluktan sıkılırlar ve büyümek için acele ederler. Ne var ki çocukluklarını özlerler..  Para kazanmak için sağlıklarını yitirirler. Ama sağlıklarını geri almak içinde para öderler.  Yarınlarından endişe ederken bugünü unuturlar.  Sonuçta ne bugünü,ne de yarını yaşarlar. Hiç ölmeyecek gibi yaşarlar, Ancak hiç yaşamamış gibi ölürler…

4 İşte sorun… Travma yaratan bir toplumuz…

5 Gençliğin hali  İ stanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Ana Bilim Dalı Ö ğ retim Üyelerinin; yaptı ğ ı bir ara ş tırmaya göre ya ş arası gençlerin %30’u depresyona giriyor.Bunlarında %5’i intiharı deniyor.  Her 5 ergenden 1 tanesi bu dönemi bunalımlı ve sorunlu geçiriyor.

6 Ç ocuğu ara ç olarak g ö rmek:  BEN OLAMADIM BARİ ŞİMDİ O OLSUN!” YANLIŞI  YEDİĞİN ÖNÜNDE YEMEDİĞİN ARDINDA BİRTEK İŞİN VAR, ÇALIŞMAK! YANLIŞI  KIYASLAMA: CEMAL BEYİN OĞLU TIP FAK. KAZANMIŞ YANLIŞI  AİLE ORTAMI: İLGİ VE SEVGİ YERİNE PARA VERME YANLIŞI  HATA ODAKLI AİLE ORTAMI  ERGERLİK DÖNEMİNİ GÖRMEME YANLIŞI  SİSTEMİ TANIMAMA YANLIŞI  ÖĞRENCİYİ TANIMAMAKTAN KAYNAKLANAN YANLIŞLAR  REHBER ÖĞRETMENİ ARAÇ VE ARACI OLARAK KULLANMAK: “SİZ SÖYLERSENİZ YAPAR” YANLIŞI  ÇOCUKLA GEREKSİZ ÇOK KONUŞMA YANLIŞI

7 TUTUM VE SONUÇLARI

8 Ç OCUĞUNUZUN İLGİ VE YETENEKLERİNİN FARKINA VARIN Çocuğunuzun ilgi ve yeteneklerini tanımak önemlidir. Gencin yeteneğine ve potansiyeline göre nereye kadar gidebileceğini ve ne düzeyde başarılı olabileceğini iyi hesaplamak gerekir. Gençten başaramayacağı hedeflere ulaşma beklentisi içinde olmak onun başarısını arttırmaz düşürür, onu geliştirmez köstekler.

9 OLUMSUZ DÜŞÜNCELER  Başaramazsam!  Sınavım Nasıl Geçecek!  Bildiklerimi Unutursam!  Yeterince Hazırlanamadım!  Ben bu işi başaramayacağım!  Süre Yetmeyecek!  Diğerleri benden daha akıllı ve başarılı !  Kazanamazsam artık beni sevmeyecekler !  Kazanamazsam artık rezil olurum!  Mutlaka kötü bir şeyler olacak!  1000.travma yaşayan birey Sınav Kaygısını tetikleyen olumsuz düşünceler

10 DUYGUSAL BELİRTİLER  Endişe  Ü z ü nt ü  Sıkıntı ve Korku  Acizlik Duygusu  Başarısızlık Duygusu  Gerginlik ve Sıkıntı Hali  Telaş, Şaşkınlık ve Organize olamama  İlgisizlik ve Huzursuzluk  Konsantrasyon Bozukluğu  Ortamdan Uzaklaşma İsteği

11 KAYGILI Ö ĞRENCİ SINAV ANINDA NELER YAŞAR!  Sınav sırasında bildiklerini unuttuğu duygusuna kapılır.  Sınav sırasında y ü ksek kaygı nedeniyle okuduğunu anlayamaz.  Bildiği soruları yanlış yapar ya da yanlış şıkkı işaretler.  Dikkatini toplayıp sınava odaklanamaz.  Yeterli ve sistemli ç alıştığı halde sınavlarda başarı g ö stermez.  Sınava girmekten ka ç ınır.  Sık sık sınavı kazanamayacağı d ü ş ü ncesine kapılır.

12 KAYGILI Ö ĞRENCİ SINAV ANINDA NELER YAŞAR!  Sınav ö ncesinde aşırı gerginlik ve sinirlilik g ö sterir.  Sınavlardan ö nce aşırı uykusuzluk yaşar.  Sınavla ilgili olumsuz d ü ş ü nceler ü retir.  Zamanı iyi kullanamaz, işlem hatası yapar.  Çö zemediği bir soruyla karşılaştığında kendini yargılayarak, korkuya kapılır ve diğer soruları da çö zemeyeceğini d ü ş ü nmeye başlar.

13 SINAVA HAZIRLIK S Ü RECİNDE AİLELERE Ö NERİLER Sınavın yaklaşmakta olduğunu sürekli çocuklarınıza hatırlatmayın.

14 BEKLENTİLERİNİZİ S Ü REKLİ TEKRARLAMAYIN. " Bunu mutlaka başarmalısın. ” “Başarılı olacağını biliyoruz.” Bizi mahcup etme. Kazanman gerekir. Kazanacağını biliyoruz." şeklindeki yaklaşımlar, çok sık tekrarlanırsa, öğrenci kendini bir kuşatılmışlık altında hissedecek; mutlaka başarmak zorunda olduğuna inanmaya başlayacaktır. Bu arada ‘Ya başaramazsam ?" düşünceleri devreye girebilecektir.

15 KIYASLANDIRMALAR YAPMAYIN Ahmet Amcanın Oğlu Furkan Fen Lisesini Kazandı. Bakalım sen ne yapacaksın ? Çocuğunuzun başarısını başkaları ile kıyaslamanız onu üzecektir. Nasıl ki insanların fiziksel özellikleri aynı değilse başarıları da aynı olmayabilir..Çocuklarımızdan kendi yetenek ve kapasitelerine uygun bir başarı beklemeliyiz. Aksi takdirde yetersizlik duygusunun oluşmasına ve özgüvenin zedelenmesine neden olabilirsiniz.

16 OLUMLU İLETİŞİM KURUN Motivasyonun sağlanmasında Ailenin rolü genci anlamaktır ve bunu ona hissettirmektir. “ Hem Okulu hem de Dershaneyi birlikte götürmenin zor ve yorucu olduğunu biliyorum ve bu zor dönemde senin yanındayım ve benden istediğin desteği vermeye hazırım.” tarzında konuşmalar gencin motivasyonunu artıracaktır.

17 OLUMLU İLETİŞİM KURUN ANLAŞILDIĞINI HİSSEDEN GENÇ YAŞADIĞI ZORLUKLARI AİLESİ İLE PAYLAŞACAK, SORUMLULUKLARINI YERİNE GETİRME KONUSUNDA DAHA İSTEKLİ OLACAKTIR.

18 YAPAMADIKLARI Ü ZERİNDE DEĞİL ; “ Oturup Ders Bile çalışamıyorsun, ne zaman otursan bir bahane ile kalkıyorsun, bakalım sınavda ne yapacaksın” demek yerine ;

19 YAPABİLDİKLERİ Ü ZERİNDE DURUN “ Kendi başına oturup ders çalışman çok hoşuma gitti, seninle gurur duydum Belki ilk başta zorlanabilirsin ama hiç moralini bozma bununda üstesinden gelebilirsin “ tarzında motive edici konuşmalar yapın ki takdir edilen davranışlar daha sık gösterilsin.

20 “ İNSAN DOĞASININ EN DERİN İLKESİ TAKDİR EDİLMEYE DUYULAN İŞTAHTIR.” WİLLİAM JAMES

21 YAPICI ELEŞTİRİDE BULUNUN! “ Okuldaki notlarında ve yapılan deneme sınavlarında düşük notlar almışsın. Hiç Ders Çalışmıyorsun. Başaramayacaksın. Emeklerimize yazık” DEMEK YERİNE “ Okulda ve deneme sınavlarında düşük not olmanın nedeni sanırım bu sıralar dersleri ihmal etmen olabilir mi ? ”

22 SINAV BİR Ö L Ü M KALIM SAVAŞI DEĞİL Sınavlar sadece birer fırsattır. Bu fırsatların bir şekilde telafisi vardır. Aile, öğrenciye sınavın bir ölüm-kalım meselesi olmadığını, yararlanılması gereken bir fırsat olduğunu, bu fırsat kaçırılsa bile hayatta başka fırsatların onu beklediğini, bir kapı kapanırsa başka bir kapının açılacağını, bu sınavı kazanmanın hayatta başarılı ve mutlu olmak için tek yol olmadığını anlatın.

23 TEHDİTLERDEN SAKININ Anne-Baba olarak Sınavı kazanamaması durumunda yaşayacaklarını bir CEZA olarak göstermeyin. “ Eğer sınavı kazanamazsan …..

24 AİLE İ Ç İNDE SEVGİ, HUZUR VE DİSİPLİN ORTAMINI SAĞLAYIN. Başarının ön planda tutulduğu, toplumumuzda başarılı bireyler yetiştirmek için aileye düşen ilk görev aile ortamında çocuğun, sevgiyi yaşamasını, huzuru hissedebilmesini, sorunu olduğunda rahatça paylaşabilmesini sağlamaktır. Yapılan araştırmalar huzurlu ve mutlu bir aile ortamına sahip çocukların okulda daha başarılı olduklarını, mutsuz ve sorunlu çocukların ise huzursuzluk yaşanan aile ortamlarında yetiştiklerini ortaya koymaktadır.

25 KAYGI BULAŞICIDIR. Acaba sınavı kazanabilecek mi ? Sınav öncesinde öğrencinizi kaygılandıran, telaşlandırıcı tavır ve davranışlardan kaçının. Sizin kaygılı olmanız onlarında kaygı düzeyini arttıracaktır. O nedenle öncelikle kendi kaygı düzeyinizi azaltmaya çalışın. Kazanamazsa rezil oluruz…

26 SEVGİYİ KOŞUL OLARAK SUNMAYIN Anne – baba olarak göreviniz çocuğunuza iyi bir eğitim vermek olduğu kadar, ona hayatı sevdirmek ve yaşama sevincini aşılamak olduğunu göz ardı etmeyin. Ders çalışmak ve sınav kazanmak uğruna çocuklarınızla olan yakınlığınızı tehlikeye atmayın. Önündeki sınavda başarılı olsa da olmasa da önemli olan çocuğunuzla aranızdaki sıcaklığın tehdit edilmemesidir.

27 Başarılı bir çocuk için… Önce sağlık Beslenme Uyku

28 Aileye ev ödevleri  Amaç  Çalışma ortamı  Yaşamı tekdüzeleştirmeme  Zaman yönetmesini öğretin  Başarıyı ödüllendirin

29 İletişim iyileştirir…  Olumluya odaklanma  Karşılaştımayın  Kaliteli zaman geçirin  Seçenekler sunun.  Dinleme becerilerinizi geliştirin.  Demokratik tutum.  Saygı istenmez verilir  Tutarlı olun

30 İletişim iyileştirir…  Ben dili  Hayır demeyin seçenekler sunun  Göz teması

31 Ç ocuğunuzun kendine olan g ü venini zedelemeyin!

32

33  Düşüncelerin mıknatıs özelliği vardır…  Korktuğunuz başınıza gelir.

34 Yaşamın öğrettiği…  DÜŞÜNCELİ OLUN, ÇÜNKÜ KARŞILAŞTIĞINIZ HERKES EN AZ SİZİN KADAR ZORLU BİR MÜCADELE VERİYOR.

35 Akşamları ne yapıyorsunuz?  Koltuğa uzanıp, hiç tanımadığınız Amerikalı dedektiflerle, hiç tanımadığınız Amerikalı haydutları mı kovalıyorsunuz?  Yoksa yerli dizilere kaptırıp hiç bilmediğiniz konaklarda yaşanan hayatlarımı seyrediyoruz?

36  Akşamları televizyon açıksa, bilin ki, hayatı sadece seyrediyorsunuz !

37 İki türlü hayat var:  1. Yaşanan hayat…  2. Seyredilen hayat…


"Beklentiler, çatışmalar, hayal kırıklığı…  Baba oğluna;  Atatürk senin yaşındayken sınıf birincisiydi…  Oğulda babasına;  Senin yaşındayken de cumhurbaşkanıydı…" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları