Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ ve EBEVEYNE DÜŞEN GÖREVLER

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ ve EBEVEYNE DÜŞEN GÖREVLER"— Sunum transkripti:

1 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ ve EBEVEYNE DÜŞEN GÖREVLER

2

3 Resmi ve Özel Fen ve Sosyal Bilimler Liseleri, Anadolu Liseleri,
SBS'NİN AMACI NE? Özel Liseler, Resmi ve Özel Fen ve Sosyal Bilimler Liseleri, Anadolu Liseleri, Anadolu Öğretmen Liseleri, Anadolu Teknik, Anadolu Meslek ve Anadolu İmam Hatip Liseleri Milli Eğitim Bakanlığınca uygulanacak SBS, sınırlı sayıda öğrenci alan, Özel Okullara, Resmi ve Özel Fen Liseleri ve Sosyal Bilimler Liselerine, Anadolu Liseleri ile Anadolu Öğretmen Liselerine, Anadolu Teknik , Anadolu Meslek ve Anadolu İmam Hatip Liselerine öğrenci seçme ve yerleştirme amacıyla yapılmaktadır.

4 SBS’YE HERKES KATILMAK ZORUNDA MI ?
SBS SONUÇLARI NERELERDE KULLANILACAK? SBS’YE HERKES KATILMAK ZORUNDA MI ? Seviye Belirleme Sınavı zorunlu bir sınav değildir. Ancak; merkezi sistemle öğrenci alan ortaöğretim kurumlarına yerleştirmede kullanılacak puana etkisi bakımından öğrencilerin bu sınavlara girmesi tavsiye edilmektedir. Herhangi bir sebeple Seviye Belirleme Sınavına katılamayan öğrencinin SBS puanı, o yıl sınavdan en düşük puan alan öğrenciyle aynı olacaktır. SBS SONUÇLARI NERELERDE KULLANILACAK? Seviye Belirleme Sınav sonuçları yalnızca Ortaöğretim Kurumlarına geçişte kullanılabilecektir. Sınıf geçmeye herhangi bir etkisi olmayacaktır.

5 SEVİYE BELİRLEME SINAVINDA HANGİ DERSLERDEN SORU SORULACAK?
Seviye Belirleme Sınavlarında ; Türkçe, Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler, Yabancı Dil, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinden soru sorulacaktır.

6 SBS’DE HANGİ DERSLERDEN SORU SORULMAYACAK?
Seviye Belirleme Sınavında; Müzik, Beden Eğitimi, Görsel Sanatlar ve Seçmeli Derslerden soru sorulmayacaktır. Ancak bu derslerden alınan notlar Sınıf Puanı hesaplanmasında kullanılan Yıl Sonu Başarı Puanına katılacaktır.

7 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
İlköğretim 6,7 ve 8’inci sınıf öğrencilerinin yıllara yayılan seviye ve performans ölçümüyle alacakları puanlara göre ortaöğretim kurumlarına yerleştirilmelerini esas alan; 1) Seviye Belirleme Sınavı (SBS) 2) Yılsonu Başarı Puanı (YBP) olmak üzere iki ana unsura dayanan bir sistemdir. Ortaöğretime Geçiş Sistemi, Seviye Belirleme Sınavı (SBS) 2) Yılsonu Başarı Puanı (YBP) olmak üzere iki ana unsura dayanan öğrenci odaklı yeni bir sistemdir.

8 YILSONU BAŞARI PUANI (YBP) NEDİR?
İlköğretimin 6, 7 ve 8’inci sınıflarda, öğrencinin o yıl derslerden aldığı yılsonu puanlarının haftalık ders saati ile çarpılarak elde edilen ağırlıklı puan toplamının, haftalık ders saati toplamına bölümü ile hesaplanan puandır.

9 YILSONU BAŞARI PUANI (YBP)
NASIL HESAPLANIR? Öğrencinin, öğretim sürecinde elde ettiği kazanımları 100 tam puan üzerinden değerlendirilecektir. Puanlama daha sonra 500 tam puana dönüştürülerek Yıl Sonu Başarı Puanı hesaplanacaktır.

10 YBP HESAPLAMA TABLOSU 2615 : 29 = 90,172 YIL SONU BAŞARI PUANI DERSLER
HAFTALIK DERS SAATİ YIL SONU NOTU AĞIRLIKLI TÜRKÇE 5 95 475 MATEMATİK 4 85 340 FEN VE TEKNOLOJİ 80 320 SOSYAL BİLGİLER 3 285 YABANCI DİL 90 360 DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ 2 100 200 GÖRSEL SANATLAR 1 MÜZİK BEDEN EĞİTİMİ TEKNOLOJİ ve TASARIM 180 SEÇMELİ DERSLER 170 TOPLAM 29 1005 2615 YIL SONU BAŞARI PUANI 2615 : 29 = 90,172

11 FARKLI ORANLARDAKİ KATKILARIYLA BU PUANIN ADI “SINIF PUANI” (SP) DIR.
YBP VE SBS PUANLARININ FARKLI ORANLARDAKİ KATKILARIYLA TEK BİR PUAN OLUŞACAK. BU PUANIN ADI “SINIF PUANI” (SP) DIR.

12 "SINIF PUANI" ŞÖYLE OLUŞUR:
SBS PUANI % 70 ETKİLİ YIL SONU BAŞARI PUANI % 30 ETKİLİ SINIF PUANI (SP) (MAKSİMİM 500)

13 BÖYLECE HER ÖĞRENCİNİN “3 AYRI SINIF PUANI” OLUR
1. “6. SINIF” SINIF PUANI 2. “7. SINIF” SINIF PUANI 3. “8. SINIF” SINIF PUANI

14 “ORTAÖĞRETİME YERLEŞTİRME PUANI” (OYP) DIR.
BU 3 FARKLI SINIF PUANININ, FARKLI ORANLARDAKİ KATKILARIYLA TEK ve SON PUANA ULAŞILIR. BU PUANIN ADI; “ORTAÖĞRETİME YERLEŞTİRME PUANI” (OYP) DIR.

15 KISACA “OYP” ŞÖYLE OLUŞUR:
1. “6. SINIF” SINIF PUANI % 25 2. “7. SINIF” SINIF PUANI % 35 3. “8. SINIF” SINIF PUANI % 40 ORTAÖĞRETİME YERLEŞTİRME PUANI (OYP) (MAKSİMUM 500)

16 ORTAÖĞRETİME YERLEŞTİRME PUANI
“OYP” OLUŞUM TABLOSU 6. SINIF SINIF SINIF SBS SBS (%70) SBS YBP YBP (%30) YBP “6.SINIF” PUANI “7.SINIF” PUANI (SP) “8.SINIF” PUANI ( % 25 ) ( % 35 ) ( % 40) ORTAÖĞRETİME YERLEŞTİRME PUANI (OYP)

17 SBS SORU SAYILARI DERSLER 6.Sınıf 7.Sınıf 8.Sınıf Toplam 80 90 100 21
Türkçe 19 21 23 Matematik 10 16 12 18 14 20 Geometri 6 Fen Bilgisi Fizik 8 Kimya 4 Biyoloji Sosyal Bilgiler Tarih Coğrafya Yabancı Dil 13 15 17 Toplam 80 90 100

18 SBS’ DE TESTLERİN AĞIRLIKLARI
TÜRKÇE ve MATEMATİK Katsayısı FEN ve SOSYAL Katsayısı YABANCI DİL Katsayısı

19 7.SINIF SBS 2011 TESTLERİN TÜRKİYE SORU ÇÖZÜM ORTALAMALARI
SORU SAYISI SORU ÇÖZÜM ORT. ÇÖZÜLME YÜZDESİ TÜRKÇE 21 9,85 % 47 MATEMATİK 18 4,11 % 23 FEN BİL. 5,41 % 30 SOSYAL BİL. 7,94 % 44 Y.DİL 15 4,33 % 29

20 8.SINIF SBS 2011 TESTLERİN TÜRKİYE SORU ÇÖZÜM ORTALAMALARI
SORU SAYISI SORU ÇÖZÜM ORT. ÇÖZÜLME YÜZDESİ TÜRKÇE 23 10,6 % 46 MATEMATİK 20 3,19 % 16 FEN BİL. 7,13 % 36 SOSYAL BİL. 9,31 Y.DİL 17 5,23 % 31

21 SBS PUAN HESABI 7.SINIF 8.SINIF TABAN PUANI 96,977 97,565 TÜRKÇE 5,351 4,873 MATEMATİK 5,848 5,682 FEN VE TEKN. 4,617 4,112 SOSYAL BİLGİLER 4,264 3,476 İNGİLİZCE 1,702 1,468

22 SAYILARLA 2011 SBS

23 ANADOLU LİSELERİ KONTENJAN-YERLEŞEN ORANLARI 2011-SBS SINAVA BASVURAN
TÜRKİYE KONTENJANI TÜRKİYE KAZANMA ORANI % 18 İSTANBUL KONTENJANI 21.430 İSTANBUL KAZANMA ORANI %11- (%2) PUAN ARALIĞI KONTENJANI 2950 PUAN ARALIĞI KAZANMA ORANI % 1,5 – (% 0,27)

24 İSTANBUL’DAKİ BAZI ANADOLU LİSELERİNİN 2011 TABAN PUANLARI
OKUL ADI TABAN PUANI YÜZDELİK SIRASI BAHÇEŞEHİR FEN VE TEK. LİSESİ 494,661 0 (900) GALATASARAY LİSESİ 493,313 İSTANBUL LİSESİ 491,738 0,1 (1070) KABATAŞ LİSESİ 490,257 0,1 (1070) KADIKÖY ANADOLU LİSESİ 485,564 0,4 (4281) CAĞALOĞLU ANADOLU LİSESİ 484,522 0,5 (5352) SAKIP SABANCI ANADOLU LİSESİ 482,738 0,6 (6422) ADNAN MENDERES ANADOLU LİSESİ 479,252 1 (10.704) B.TAŞ ATATÜRK ANADOLU LİSESİ 478,432 1,1 (11.774) NİŞANTAŞI ANADOLU LİSESİ 476,354 1,3 (13.915) PERTEVNİYAL LİSESİ 474,274 1,5 (16.056) VEFA LİSESİ 473,907 1,6 (17.126) YEŞİLKÖY ANADOLU LİSESİ 471,346 1,9 (20.337)

25 ÖZEL YABANCI OKULLAR OKUL 2011 TABAN P. (1. ÖN KAYIT) (SON ÖN KAYIT)
ROBERT L. (KIZ) 497,067 491,451 ROBERT L. (ERKEK) 491,548 ÜSK.AMER.L. (KIZ) 495,000 ÜSK.AMER.L. (ERKEK) 484,128 KOÇ LİSESİ (KIZ) 490,000 485,000 KOÇ LİSESİ (ERKEK) 483,000 ALMAN L. 490,073 487,114 ST.G.AVUST. L. 490,275 ST.G.AVUST. L.(TİC.) 480,956 465 ST.JOSEPH FR.L. 477,000 477 NOTRE DAME DE SİON 468,000 İTALYAN LİSELERİ 480,000 375,000 ST. MİCHEL FR. L. 390,000 ST. BENOİT FR. L. 425,000 ST.PULCHERİE FR. L. 460,000

26 ANNE-BABALARA DÜŞEN GÖREVLER

27 DÜZENLİ BİR AİLE HAYATI
Çocuk uzlaşma içinde olduğu bir aile hayatı sürdüremiyorsa ; sağlığını koruması, kendini derslere verebilmesi, yaratıcı ve başarılı olması güçleşmektedir.

28 Çocuklara Aşırı Yüklenmek MODA
Çocuk yetiştirmek akademik bir proje olarak düşünülmemelidir. Çocuğunuzun sizin sıcaklığınıza ve mutlu olmaya ihtiyacı vardır. Bunun da en etkili yolu çocuklarımızla daha fazla zaman geçirmektir.

29 Kendini doğrulayan kehanet
Çocuklarımıza “ tembel, savruk, haylaz, sarsak, dağınık, sakar, sorumsuz, düşüncesiz “ gibi sıfatlarla yaklaştığımızda gerçekte de “tanımladığımız gibi olma” olasılıklarını artırırız.

30 (Takdir edilen ve övülen çocuklar daha sağlıklı gelişim gösterirler)
Onlara seçme hakkı tanıyalım. Yanlışlarını değil, doğrularını yakalayalım. (Takdir edilen ve övülen çocuklar daha sağlıklı gelişim gösterirler) Çocuğumuzla gereksiz ‘çok konuşma’ yanlışı yapmayalım.

31 Dış görünüşle ilgili tartışmalara mümkün olduğu kadar girmemeye özen gösterelim.
Arkadaş seçimi ve arkadaş ilişkilerine çok sık müdahale etmeyelim.

32 Beklentilerimizde gerçekçi olalım (çocuğunuzu tanıyın)
Çocuklarımızı başkalarıyla kıyaslamayalım, Sınavda başarılı olamazsa, yaşayacağını “ceza” gibi göstermeyelim, Anne-baba olarak, verdiğimiz mesajlarda birbirimizle çelişmeyelim,

33 İLETİŞİM ENGELLERİ

34 İLETİŞİMDE ENGEL CÜMLELERİ
1.Emretme; “SBS’yi kazanmak için günde 3 saat çalışmalısın, çabuk odana” İsyankar davranışa yöneltir,direnci arttırır. 2.Tehdit etme; “Sınavı kazanamazsan şu karşıdaki devlet okuluna gidersin” Söz konusu tehtidin gerçekte yerine gelip gelmeyeceğini deneyebilir. 3.Yargılama / eleştirme; “Çok çalışmıyorsun, zaten sen biraz tembelsin” Değersizlik duygusu yaşayabilir,ya da tepkide bulunur.

35 4.Ad takma/Gülünç duruma düşürme; “Kocaman adamsın ama beynin küçük”
Karşılık vermeyi zorunlu kılar. 5.Çok inceleyici sorular sorma; Neden?,kim?,nasıl?.... “Ders çalışman için neden plan yapmıyorsun?” Cevaplamayabilir, yalan söyleyebilir. 6.Konuşmaları alaya vurma; “Dersini ne kadar çabuk bitiriverdin, sen bir dahi olmalısın.” Dikkate alınmadığını düşünür,iletişim kurmak istemez.

36 7.Her konuda ahlak dersi verme; “Ben bu imkanlara sahip olsaydım çok daha yüksek puanlar alırdım”
Savunuculuk artar, kırıklık ve ardından kızgınlık gelir. 8.Aşırı teselli verme; “Aldırma biraz neşelen, bu yaşta bunlar olur, zamanla kendini iyi hissedersin.” Beni anlamıyorlar diye düşünür. Başarılı iletişimde ön koşul,karşımızdakinin hangi duygu içinde olduğunu düşünmektir.

37 Empati kurarken; Kendimizi gencin yerine koyalım,
Duyguları doğru anlamaya dikkat edelim, Anladığımızı sözcüklerle ifade edelim, Çocuklarımıza sık sık öğütler vermek yerine,onlara yol göstermeyi tercih edelim. Bırakalım karar verme ve sorumluluk alma duygularını yaşasınlar.

38 OLUMSUZ İFADELER OLUMLU İFADELER
Biz senin yaşındayken başkaydık,şimdi sizleri anlamıyorum…. Çatışma yaşadığının farkındayım,zamanla fikirler değişiyor. Sen adam olmazsın.Her zaman böyle beceriksizsin. Başarı için bazı eksiklerin var sanırım. Kendini kanıtlamak için bu fırsat sayılabilir. Annenle karar verdik bu iş bizim istediğimiz gibi olacak,çocuk dediğin itaat etmeli. Annenle düşündük senin fikrini almak istiyoruz. Sen ne dersin? Arkadaşlarını beğenmiyoruz. Çoğu bilgisayarkolik, derslerden bi haber. Bazı arkadaş seçimlerinin yanlış olduğunu düşünüyoruz. Onları tanımak istiyoruz.

39 Günlerdir ne bu surat? İki kelime konuşmuyorsun. Derdin ne senin?
Bugünlerde sıkıntılı olduğunun farkındayım. Belki yardımım dokunur, konuşmak ister misin? Sorumsuzca para harcıyorsun. Sınırsız isteklerinden bıktık. Olanaklarımız sınırlı, bizi anlamanı bekliyoruz. Bu kadar dağınık oda görmedim. Her zaman pasaklısın. Bu düzensizlik, bizim kadar seni de rahatsız ediyor.

40 Birbirinize bağlılığın AMAÇ, SINAVLARIN ARAÇ olduğunu unutmayın
Anne babaların kabul etmeleri gereken bir şey vardır ki, kimse kimseye YAŞAMAYI ÖĞRETEMEZ. Herkes hayatı, KENDİ YAŞAYARAK ÖĞRENİR. Anne babalar kendi gençliklerini düşünürlerse , kendi yaptıkları bir çok hata konusunda kendilerinin de büyükleri tarafından daha önce uyarılmış olduklarını hatırlayacaklardır.

41 Sürekli ders çalıştırmak,yüksek not almasını sağlamak uğruna çocuğunuzla olan yakınlığınızı tehlikeye atmayın. Aile olarak görevimizin çocuğumuza iyi bir eğitim vermek olduğu kadar , ona hayatı sevdirmek ve yaşama sevinci aşılamak olduğunu göz ardı etmemeliyiz.

42 Rehber Öğretmenden… 7.sınıf-8.sınıf farkı!!
Sağlıklı aile ortamı ve iletişim TV-Bilgisayar! Arkadaşlar!! Gerçekçi beklentiler Veli-Okul irtibatı (Mentör Öğretmeni ile görüşmeler) Okul etütleri B Planı!! SBS sonuçlarının takibi ve paylaşımı

43 Bütün dünyada bir tek “güzel çocuk” vardır,
tüm anne-babalar da ona sahiptir.

44 Mutlu ve Başarılı Bir Öğretim Yılı Olması Dileğiyle…
SİBEL DURAK REHBER ÖĞRETMEN


"ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ ve EBEVEYNE DÜŞEN GÖREVLER" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları