Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ ve EBEVEYNE DÜŞEN GÖREVLER.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ ve EBEVEYNE DÜŞEN GÖREVLER."— Sunum transkripti:

1 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ ve EBEVEYNE DÜŞEN GÖREVLER

2 8. SINIF SINAVLA GİRİLEN LİSELER ASKERİ LİSELER ÖZEL YETENEK SINAVIYLA GİRİLEN LİSELER SINAVSIZ GEÇİŞ GENEL LİSELER

3 Özel Liseler, Resmi ve Özel Fen ve Sosyal Bilimler Liseleri, Anadolu Liseleri, Anadolu Öğretmen Liseleri, Anadolu Teknik, Anadolu Meslek ve Anadolu İmam Hatip Liseleri

4 SBS’YE HERKES KATILMAK ZORUNDA MI ? SBS SONUÇLARI NERELERDE KULLANILACAK?

5 Seviye Belirleme Sınavlarında ; Türkçe, Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler, Yabancı Dil, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinden soru sorulacaktır. SEVİYE BELİRLEME SINAVINDA HANGİ DERSLERDEN SORU SORULACAK?

6 Seviye Belirleme Sınavında; Müzik, Beden Eğitimi, Görsel Sanatlar ve Seçmeli Derslerden soru sorulmayacaktır. Ancak bu derslerden alınan notlar Sınıf Puanı hesaplanmasında kullanılan Yıl Sonu Başarı Puanına katılacaktır. SBS’DE HANGİ DERSLERDEN SORU SORULMAYACAK?

7 İlköğretim 6,7 ve 8’inci sınıf öğrencilerinin yıllara yayılan seviye ve performans ölçümüyle alacakları puanlara göre ortaöğretim kurumlarına yerleştirilmelerini esas alan; 1) Seviye Belirleme Sınavı (SBS) 2) Yılsonu Başarı Puanı (YBP) olmak üzere iki ana unsura dayanan bir sistemdir.

8 İlköğretimin 6, 7 ve 8’inci sınıflarda, öğrencinin o yıl derslerden aldığı yılsonu puanlarının haftalık ders saati ile çarpılarak elde edilen ağırlıklı puan toplamının, haftalık ders saati toplamına bölümü ile hesaplanan puandır.

9 Öğrencinin, öğretim sürecinde elde ettiği kazanımları 100 tam puan üzerinden değerlendirilecektir. Puanlama daha sonra 500 tam puana dönüştürülerek Yıl Sonu Başarı Puanı hesaplanacaktır.

10 DERSLER HAFTALIK DERS SAATİ YIL SONU NOTU AĞIRLIKLI YIL SONU NOTU TÜRKÇE MATEMATİK FEN VE TEKNOLOJİ SOSYAL BİLGİLER YABANCI DİL DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ GÖRSEL SANATLAR1100 MÜZİK195 BEDEN EĞİTİMİ190 TEKNOLOJİ ve TASARIM SEÇMELİ DERSLER TOPLAM YIL SONU BAŞARI PUANI 2615 : 29 = 90,172 YBP HESAPLAMA TABLOSU

11 SINIF PUANI YBP VE SBS PUANLARININ FARKLI ORANLARDAKİ KATKILARIYLA TEK BİR PUAN OLUŞACAK. BU PUANIN ADI “ SINIF PUANI ” (SP) DIR.

12 1.SBS PUANI % 70 ETKİLİ 2.YIL SONU BAŞARI PUANI % 30 ETKİLİ SINIF PUANI (SP) (MAKSİMİM 500)

13 BÖYLECE HER ÖĞRENCİNİN “3 AYRI SINIF PUANI” OLUR 1. “6. SINIF” SINIF PUANI 2. “7. SINIF” SINIF PUANI 3. “8. SINIF” SINIF PUANI

14 BU 3 FARKLI SINIF PUANININ, FARKLI ORANLARDAKİ KATKILARIYLA TEK ve SON PUANA ULAŞILIR. BU PUANIN ADI; “ ORTAÖĞRETİME YERLEŞTİRME PUANI ” (OYP) DIR.

15 KISACA “OYP” ŞÖYLE OLUŞUR: 1. “6. SINIF” SINIF PUANI % “7. SINIF” SINIF PUANI % “8. SINIF” SINIF PUANI % 40 ORTAÖĞRETİME YERLEŞTİRME PUANI (OYP) (MAKSİMUM 500)

16 “OYP” OLUŞUM TABLOSU 6. SINIF 7. SINIF 8.SINIF SBS SBS (%70) SBS YBP YBP (%30) YBP “6.SINIF” PUANI “7.SINIF” PUANI (SP) “8.SINIF” PUANI ( % 25 ) ( % 35 ) ( % 40) ORTAÖĞRETİME YERLEŞTİRME PUANI (OYP)

17 DERSLER6.Sınıf7.Sınıf8.Sınıf Türkçe Matematik Matematik12 18 Matematik Geometri6 6 6 Fen Bilgisi Fizik6 16 Fizik8 18 Fizik Kimya4 4 4 Biyoloji6 6 6 Sosyal Bilgiler Tarih8 16 Tarih12 18 Tarih 20 Coğrafya8 6 Yabancı Dil Toplam

18 •TÜRKÇE ve MATEMATİK Katsayısı 4 •FEN ve SOSYAL Katsayısı 3 •YABANCI DİL Katsayısı 1

19 7.SINIF SBS 2011 TESTLERİN TÜRKİYE SORU ÇÖZÜM ORTALAMALARI TESTLERSORU SAYISI SORU ÇÖZÜM ORT. ÇÖZÜLME YÜZDESİ TÜRKÇE219,85% 47 MATEMATİK184,11% 23 FEN BİL.185,41% 30 SOSYAL BİL.187,94% 44 Y.DİL154,33% 29

20 8.SINIF SBS 2011 TESTLERİN TÜRKİYE SORU ÇÖZÜM ORTALAMALARI TESTLERSORU SAYISI SORU ÇÖZÜM ORT. ÇÖZÜLME YÜZDESİ TÜRKÇE2310,6% 46 MATEMATİK203,19% 16 FEN BİL.207,13% 36 SOSYAL BİL.209,31% 46 Y.DİL175,23% 31

21 7.SINIF8.SINIF TABAN PUANI 96,97797,565 TÜRKÇE 5,3514,873 MATEMATİK 5,8485,682 FEN VE TEKN. 4,6174,112 SOSYAL BİLGİLER 4,2643,476 İNGİLİZCE 1,7021,468

22

23 2011-SBS SINAVA BASVURAN TÜRKİYE KONTENJANI TÜRKİYE KAZANMA ORANI% 18 İSTANBUL KONTENJANI İSTANBUL KAZANMA ORANI%11- (%2) PUAN ARALIĞI KONTENJANI PUAN ARALIĞI KAZANMA ORANI % 1,5 – (% 0,27)

24 İSTANBUL’DAKİ BAZI ANADOLU LİSELERİNİN 2011 TABAN PUANLARI OKUL ADI TABAN PUANI YÜZDELİK SIRASI BAHÇEŞEHİR FEN VE TEK. LİSESİ 494,6610 (900) GALATASARAY LİSESİ 493,3130 (900) İSTANBUL LİSESİ 491,7380,1 (1070) KABATAŞ LİSESİ 490,2570,1 (1070) KADIKÖY ANADOLU LİSESİ 485,5640,4 (4281) CAĞALOĞLU ANADOLU LİSESİ 484,5220,5 (5352) SAKIP SABANCI ANADOLU LİSESİ 482,7380,6 (6422) ADNAN MENDERES ANADOLU LİSESİ 479,2521 (10.704) B.TAŞ ATATÜRK ANADOLU LİSESİ 478,4321,1 (11.774) NİŞANTAŞI ANADOLU LİSESİ 476,3541,3 (13.915) PERTEVNİYAL LİSESİ 474,2741,5 (16.056) VEFA LİSESİ 473,9071,6 (17.126) YEŞİLKÖY ANADOLU LİSESİ 471,3461,9 (20.337)

25 ÖZEL YABANCI OKULLAR OKUL 2011 TABAN P. (1. ÖN KAYIT) 2011 TABAN P. (SON ÖN KAYIT) ROBERT L. (KIZ) 497,067491,451 ROBERT L. (ERKEK) 497,067491,548 ÜSK.AMER.L. (KIZ) 495, ÜSK.AMER.L. (ERKEK) 495,000484,128 KOÇ LİSESİ (KIZ) 490,000485,000 KOÇ LİSESİ (ERKEK) 490,000483,000 ALMAN L.490,073487,114 ST.G.AVUST. L.490, ST.G.AVUST. L.(TİC.)480, ST.JOSEPH FR.L.477, NOTRE DAME DE SİON477,000468,000 İTALYAN LİSELERİ480,000375,000 ST. MİCHEL FR. L.477,000390,000 ST. BENOİT FR. L.477,000425,000 ST.PULCHERİE FR. L.477,000460,000

26 ANNE-BABALARA DÜŞEN GÖREVLER

27 DÜZENLİ BİR AİLE HAYATI Çocuk uzlaşma içinde olduğu bir aile hayatı sürdüremiyorsa ; sağlığını koruması, kendini derslere verebilmesi, kendini derslere verebilmesi, yaratıcı ve başarılı olması güçleşmektedir. yaratıcı ve başarılı olması güçleşmektedir.

28 Çocuklara Aşırı Yüklenmek MODA •Çocuk yetiştirmek akademik bir proje olarak düşünülmemelidir. Çocuğunuzun sizin sıcaklığınıza ve mutlu olmaya ihtiyacı vardır. Bunun da en etkili yolu çocuklarımızla daha fazla zaman geçirmektir.

29 Kendini doğrulayan kehanet •Çocuklarımıza “ tembel, savruk, haylaz, sarsak, dağınık, sakar, sorumsuz, düşüncesiz “ gibi sıfatlarla yaklaştığımızda gerçekte de “tanımladığımız gibi olma” olasılıklarını artırırız.

30 •Onlara seçme hakkı tanıyalım. •Yanlışlarını değil, doğrularını yakalayalım. (Takdir edilen ve övülen çocuklar daha sağlıklı gelişim gösterirler) •Çocuğumuzla gereksiz ‘çok konuşma’ yanlışı yapmayalım.

31 •Dış görünüşle ilgili tartışmalara mümkün olduğu kadar girmemeye özen gösterelim. •Arkadaş seçimi ve arkadaş ilişkilerine çok sık müdahale etmeyelim.

32 •Beklentilerimizde gerçekçi olalım (çocuğunuzu tanıyın) •Çocuklarımızı başkalarıyla kıyaslamayalım, •Sınavda başarılı olamazsa, yaşayacağını “ceza” gibi göstermeyelim, •Anne-baba olarak, verdiğimiz mesajlarda birbirimizle çelişmeyelim,

33 İLETİŞİM ENGELLERİ

34 İLETİŞİMDE ENGEL CÜMLELERİ 1.Emretme; “SBS’yi kazanmak için günde 3 saat çalışmalısın, çabuk odana” İsyankar davranışa yöneltir,direnci arttırır. 2.Tehdit etme; “Sınavı kazanamazsan şu karşıdaki devlet okuluna gidersin” Söz konusu tehtidin gerçekte yerine gelip gelmeyeceğini deneyebilir. 3.Yargılama / eleştirme; “Çok çalışmıyorsun, zaten sen biraz tembelsin” Değersizlik duygusu yaşayabilir,ya da tepkide bulunur.

35 4.Ad takma/Gülünç duruma düşürme; “Kocaman adamsın ama beynin küçük” Karşılık vermeyi zorunlu kılar. 5.Çok inceleyici sorular sorma; Neden?,kim?,nasıl?.... “Ders çalışman için neden plan yapmıyorsun?” Cevaplamayabilir, yalan söyleyebilir. 6.Konuşmaları alaya vurma; “Dersini ne kadar çabuk bitiriverdin, sen bir dahi olmalısın.” Dikkate alınmadığını düşünür,iletişim kurmak istemez.

36 7.Her konuda ahlak dersi verme; “Ben bu imkanlara sahip olsaydım çok daha yüksek puanlar alırdım” Savunuculuk artar, kırıklık ve ardından kızgınlık gelir. 8.Aşırı teselli verme; “Aldırma biraz neşelen, bu yaşta bunlar olur, zamanla kendini iyi hissedersin.” Beni anlamıyorlar diye düşünür. Başarılı iletişimde ön koşul,karşımızdakinin hangi duygu içinde olduğunu düşünmektir.

37 Empati kurarken; •Kendimizi gencin yerine koyalım, •Duyguları doğru anlamaya dikkat edelim, •Anladığımızı sözcüklerle ifade edelim, Çocuklarımıza sık sık öğütler vermek yerine,onlara yol göstermeyi tercih edelim. Bırakalım karar verme ve sorumluluk alma duygularını yaşasınlar.

38 OLUMSUZ İFADELEROLUMLU İFADELER Biz senin yaşındayken başkaydık,şimdi sizleri anlamıyorum…. Çatışma yaşadığının farkındayım,zamanla fikirler değişiyor. Sen adam olmazsın.Her zaman böyle beceriksizsin. Başarı için bazı eksiklerin var sanırım. Kendini kanıtlamak için bu fırsat sayılabilir. Annenle karar verdik bu iş bizim istediğimiz gibi olacak,çocuk dediğin itaat etmeli. Annenle düşündük senin fikrini almak istiyoruz. Sen ne dersin? Arkadaşlarını beğenmiyoruz. Çoğu bilgisayarkolik, derslerden bi haber. Bazı arkadaş seçimlerinin yanlış olduğunu düşünüyoruz. Onları tanımak istiyoruz.

39 Günlerdir ne bu surat? İki kelime konuşmuyorsun. Derdin ne senin? Bugünlerde sıkıntılı olduğunun farkındayım. Belki yardımım dokunur, konuşmak ister misin? Sorumsuzca para harcıyorsun. Sınırsız isteklerinden bıktık. Olanaklarımız sınırlı, bizi anlamanı bekliyoruz. Bu kadar dağınık oda görmedim. Her zaman pasaklısın. Bu düzensizlik, bizim kadar seni de rahatsız ediyor.

40 Birbirinize bağlılığın AMAÇ, SINAVLARIN ARAÇ olduğunu unutmayın Anne babaların kabul etmeleri gereken bir şey vardır ki, imse kimseye YAŞAMAYI ÖĞRETEMEZ. kimse kimseye YAŞAMAYI ÖĞRETEMEZ. Herkes hayatı, KENDİ YAŞAYARAK ÖĞRENİR. Anne babalar kendi gençliklerini düşünürlerse, kendi yaptıkları bir çok hata konusunda kendilerinin de büyükleri tarafından daha önce uyarılmış olduklarını hatırlayacaklardır.

41 Sürekli ders çalıştırmak,yüksek not almasını sağlamak uğruna çocuğunuzla olan yakınlığınızı tehlikeye atmayın. Aile olarak görevimizin çocuğumuza iyi bir eğitim vermek olduğu kadar, ona hayatı sevdirmek ve yaşama sevinci aşılamak olduğunu göz ardı etmemeliyiz.

42 Rehber Öğretmenden… •7.sınıf-8.sınıf farkı!! •Sağlıklı aile ortamı ve iletişim •TV-Bilgisayar! •Arkadaşlar!! •Gerçekçi beklentiler •Veli-Okul irtibatı (Mentör Öğretmeni ile görüşmeler) •Okul etütleri •B Planı!! •SBS sonuçlarının takibi ve paylaşımı

43 Bütün dünyada bir tek “güzel çocuk” vardır, tüm anne-babalar da ona sahiptir.

44 Mutlu ve Başarılı Bir Öğretim Yılı Olması Dileğiyle… SİBEL DURAK REHBER ÖĞRETMEN


"ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ ve EBEVEYNE DÜŞEN GÖREVLER." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları