Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HAZIRLAYANLAR: Rabia GÖKÇEK Harun BURAK Ahmet Ali GÖK Zerrin KIMIŞOĞLU 1 MASH-UP.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HAZIRLAYANLAR: Rabia GÖKÇEK Harun BURAK Ahmet Ali GÖK Zerrin KIMIŞOĞLU 1 MASH-UP."— Sunum transkripti:

1 HAZIRLAYANLAR: Rabia GÖKÇEK Harun BURAK Ahmet Ali GÖK Zerrin KIMIŞOĞLU 1 MASH-UP

2 2  WEB 2.0  MASH-UP NED İ R?  TEMEL ÖZELL İ KLER İ  MASH-UP M İ MAR İ S İ  MASH-UP ARAÇLARI  MASH-UP’IN E Ğİ T İ MDE KULLANIMI  MASH-UP ÖRNEKLER İ

3 3  Mash-up’tan önce bu konuyla bağlantılı olan web 2.0’ın tanımına bakalım.

4 4  Web 2.0 site ziyaretçilerinin etkin bir şekilde katkıda bulundukları, ilaveler yapabildikleri web siteleri demektir. Bunun en güzel örneği Google Adsense, Vikipedi, Flickr, WordPress, Blogger gibi sitelerdir.

5 5  Mash-up, basit olarak farklı kaynaklardan gelen nesneleri birleştirip, biçimlendirmek özelleştirmek ve istenilen bir formatta ve istenirse başka araçları da kullanarak sunmak için kullanılan yöntemlere denir.

6 6 Yani mahs-up;  Var olandan ortaya yeni bir şey çıkarmaktır. Teknolojik açıdan ise mash-up;  Dağınık halde bulunan bilgileri bir araya getirip daha görsel ve daha kolay ulaşılabilir hala getirmektir.

7 7  Örneğin; Google'dan google maps, flickr'dan foto albümü, gtalkr'dan gtalk'u alıp kompozit bir web sayfası yapmak, fotograflari flickr'in foto albümünden gösterirken, google maps ile resmin çekildiği yeri göstermek gibi…

8 8  Örneğin; facebook'taki arkadaşlarınızın hangi şehirde oldukları çokta önemli bir data olmayabilir ama tüm arkadaş listenizdekilerin bulundukları şehirlerde resimleriyle birlikte bir harita üzerinde durduğunu görmek eğlenceli olabilir.

9 9  Çok sayıda kaynaktan alıntı yapılması (youtube,google maps,flickr…)  Alınan içeriğin farklı türde olması(video,veri,resim)  Alıntıların bir araya getirilmesi(karıştırma melezleme)  Alıntıların farklı amaçlarla kullanılması(yeniden düzenlenmesi,değiştirilmesi)

10 10  Mahs-up için eni önemli şey “veri”dir. Çünkü; mash-up verilerin bir araya getirilmesiyle oluşturulan web tabanlı teknolojidir.

11 11  Mash-up uygulaması üç temel üzerine inşa edilmiştir. Bunlar; Veri: Lokal veri tabanları, XML web siteleri, RSS veri kaynaklarından XML ve JSON formatında alınan verilerdir. Platform servisleri: Kullanıcı deneyimi ya da veri hizmetlerinin yararlanabileceği üç parti platformlardır. Mash-up uygulaması: Farklı verileri toplayıp farklı bir formatta kullanıcıyla buluşturmaktır.

12 12

13 13  Microsoft mash-up editörü(Microsoft Popfly): Kullanmak için bilgisayarınıza yazılım kurmanız gerekmektedir.

14 14  Yahoo!pipes: Bu editörü kullanarak farklı sitelerden topladığımız bilgileri istediğiniz kriterlere göre sınıflandırılabilir ve anlık olarak kendi sitenizde yayınlayabilirsiniz.

15 15  Google mash-up editörü(Google Gms): Bilgileri bir araya getirme konusunda yetersizdir.

16 16  Eğitimde Mash-up’ ın kullanılmasıyla; Öğrenci ve öğretmen dağınık halde bulunan bilgilere toplu halde ulaşır. Böylece aranılan bilgiye daha kolay ve hızlı şekilde ulaşılmış olur.

17 17  Örneğin : sitesinde öğrenciler veya öğretmenler tüm konuları video anlatımı şeklinde bulabilirler

18 18  Mash-Up ilk olarak müzik endüstrisinde DJ’ lerin farklı müzik parçalarını birleştirerek ortaya yeni bir ses ve parçanın çıkarılmasında kullanılan bir terim olarak karşımıza çıkıyor.

19 19  Şu sıralar mtv kanalının yapmış olduğu aşağıdaki parça mashup'la harmanlanmış ve ortaya güzel bir müzik şöleni çıkmıştır.

20 20 1.ADIM: Şimdide örnek bir mash-up düşünelim;  bir e-ticaret sitemiz var. Sitemizin asıl amacı müşterilere daha fazla ürünü satarak daha fazla kar elde etmektir. Bunun için müşterimizi alışverişe zorlamak için bir mash-up tasarlayalım.

21 21  Sitemize giren müşterimizden kendini tanıtmadığı sürece alabileceğimiz çok önemli bir bilgi var bu da ziyaretçinin IP adresi. Bu bilgiyi kullanarak ziyaretçimizin hangi ülkede ve şehirde olduğunu kolaylıkla bulabiliriz(VERİ1)

22 22 2.ADIM:  gibi bir siteden ziyaretçimizin bulunduğu yerin son 3 günlük hava durumunu alalım (VERİ 2)  bu veri ile ziyaretçimizin(yakında müşterimiz olacak) ana sayfasına 3 günlük hava durumunu ve buna göre stoklarımızda eşleşen ürünleri (VERİ 3) gösterelim.  böylece ziyaretçimizin ihtiyaç duyabileceği ürünleri hatırlatarak onu alışveriş yapmaya yönlendirebiliriz.

23 23  Örneğin havanın 2-3 gün içinde karlı olacağı gözüküyorsa ziyaretçimize kar zinciri, eldiven vb. gibi kış ve kar ile uyumlu ürünleri giriş sayfasının bir bölümünde gösterebiliriz.

24 24

25 25     

26 26


"HAZIRLAYANLAR: Rabia GÖKÇEK Harun BURAK Ahmet Ali GÖK Zerrin KIMIŞOĞLU 1 MASH-UP." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları