Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Rehber Öğr. Şaban YILMAZ / Ekim 2006 Verimli/siz Ders Çalışmak Rehberlik Servisi ÖZEL İHLAS ÇOK PROGRAMLI LİSESİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Rehber Öğr. Şaban YILMAZ / Ekim 2006 Verimli/siz Ders Çalışmak Rehberlik Servisi ÖZEL İHLAS ÇOK PROGRAMLI LİSESİ."— Sunum transkripti:

1 Rehber Öğr. Şaban YILMAZ / Ekim 2006 Verimli/siz Ders Çalışmak Rehberlik Servisi ÖZEL İHLAS ÇOK PROGRAMLI LİSESİ

2 Seminerde neler var ? Hedef belirleme Öğrenmenin doğası Verimli çalışma Program hazırlama Zamanlama Doğru bakış açısı

3 Başarının ilk basamağı Antrenör biz, koşucu siz

4 Verimli Çalışma Nedir ? Belirlenen hedefler doğrultusunda zamanı planlı kullanabilme gücüdür.

5 Amerikalı yüzücü: “Sis olmasaydı kıyıya ulaşırdım”

6 Etkili bir çalışma programı için; 1- Zihnin düzenlenmesi 2- Çalışma ortamının düzenlenmesi 3- Günlük hayatın düzenlenmesi

7  Hedefinizle ve şimdiki düzeyiniz arasındaki mesâfeyi gerçekçi biçimde saptayın  Verimliliği azaltan temel problemleri belirlemelisiniz,  Çalışmalarınızda verimliliği artırıcı stratejileri öğrenmelisiniz,  Çalışmalarınızı programlı biçimde yürütmelisiniz. Nasıl sağlanır ?

8 Kaybedene bak Kazanana bak = Hamleni yap Akıllı Gözlemcinin Hesabı

9 Ve 2 soru sor kendine Ne yapmaktayım ? Bu yaptıklarımla nereye varırım ?

10 Yel değirmeninin hikayesi Başarının sırrı Sürekliliktir

11 ÖSS basamaklarını birer birer tırmanın

12 Uyanıklık Motivasyon (istek) Dikkat Aktif katılım Geri bildirim Öğrenme nedir? Beyinde meydana gelen biyokimyasal bir olay.

13 Çalışmak Tekrar etmek Öğrenilenleri sınamak Dinlenmektir Öğrenmede en etkili yöntem

14 Aldığınız bilgileri kendiniz için anlamlı hâle getirmek ve böylece öğrendiğini kullanma gücünü geliştirmektir. Bilgileri kendinize mâl edebiliyor musunuz? Çünkü ancak bu yolla, bilginin uzun bir süre korunması ve de doğru ve hızlı kullanılması sağlanabilir.

15 Ders çalışmak niye zor gelir ? Çünkü hayatın eğlenceli tarafıyla hep çatışır.

16 Gün tek ve 24 saat O halde çalışmak için bir şeyler çıkarmak gerekiyor.

17 Bir uzaylı gelse ders çalışmayı eğlenceli bir şey olarak yutar mı ? Yutar çünkü ders çalışmayla ilgili ön yargıları yoktur. Uzaylı amca

18 Alışkanlık: Otomatikleşen davranış biçimi. Özelliği: İradenin üzerindeki etkisi en az davranışlar. Hayatın eğlenceli tarafı: Arkadaş,müzik ve telefon

19 Siz kavanozdaki pire değilsiniz

20 Yeni ve daha değerli şeylere, yol açmak için Hayatınızdaki küçük ve önemsiz şeylerden, vazgeçin Binlerce yıl insanlar cepsiz ve chatsız yaşadı Sende 1 yıl yaşayabilirsin.

21 Başarının gerçek ölçüsü Nelere sahip olduğun değil Nelerden vazgeçebildiğindir

22 Sınavdan önce çok mu TV seyrediyorsun Eğer öyleyse sınavdan sonra seyredeceğin tek şey TRT 4’ deki AÖF programları olacak.

23 Bilinçaltı aptaldır şakadan hiç anlamaz “Şimşek çakarken, güneşi görebilmek size bağlı.”

24 Biraz tebessüm 1

25

26

27

28

29 Çooooook çalışmak değil Etkili ve Programlı Çalışmak

30 Programlı çalışmanın iki faydası  Çalışmaya başlamak kolaylaşır  Ders dışı etkinlikleriniz sırasında suçluluk duymanız gerekmez ve bu etkinliklerin tadını çıkartarak, hayattan daha fazla zevk alırsınız.

31  Derslerin başlama ve bitiş sürelerini takviminize yazın.  1 seansın 1 saati aşmamasına dikkat edin, aralıklı çalışın.  Çalışırken yemek yemeyin, bunun için ayrı süre ayırın.  Dinlenme sürenizin dışında ayrıca boş vakit ayırın ki, beklenmedik durumlarda programınız aksarsa, bu saatlerden yararlanmanız mümkün olsun ve programınız sarkmasın. Ders Çalışmayı da Planlarken…

32  Konuları sıraya koyarak çalışın.  Telefon, televizyon ve bilgisayar saatlerini de planlayın.  Telefon konusunda, "hayır", "gelemeyeceğim", "olmaz" demeye alışın ve böyle davranmaktan sıkıntı duymayın.  Televizyon programlarını ise seçerek izlediğinizde bir problem yaşatmayacaktır.  Programa uymakta zorlanıyorsanız "bu konu, şu güne kadar bitmezse, kendimi şundan mahrum bırakacağım ya da şuna hediye alacağım" deyin.

33 Konuyu çalış Tekrar et Dinlen 60 Dakikam = 1 Seans

34 En verimli saatler Sabah Akşam

35  Zamanı programlamak, yaşamı programlamaktır.  Başarı rastlantılara teslim edilemez.  Programlama psiko-biyolojik (nörolojik) bir durumdur.  Bir plan yaptığımızda, beynimiz de o plana ilişkin protein sentezlemeye, enerji ayırmaya, kendini hazırlamaya ve iç motivasyonunu oluşturmaya koyulmaktadır. Neden Programlı Çalışmalıyız? “Görünürde hayatımız programlandırıyorsak ta, içten içe beynimizi de programlamaktayız.”

36  Günlük yaşantınızı ve zamanı yiyen durumları belirleyin.  Okula veyâ eve gidiş-geliş saatlerinizi, çalışma sürelerinizi,yemek aralarını,dinlenme, gezme vb. hobiler için ayıracağınız zamanı da saptamalısınız.  Sonuç olarak, çalışmalarınızı yürütebilmek için ilk başta “NEYİ”, “NASIL”, “NE ZAMAN” çalışacağınıza karar vermelisiniz. "Kafanda kurduğun düşünceye benziyorsun.“ Faust Çalışma Programı Nasıl Düzenlenir?

37 Çalışmaya virgülle başlamayın.,.

38 Uygun ortam çalışmayı tetikler.

39 Çünkü masadaki harici şeyler dikkatinizi dağıtır ve masada geçirdiğiniz süre uzar, veriminiz azalır ve motivasyon düşer. Gazete, dergi, roman, resimli roman, arkadaştan gelen mektup, model oyuncak veya maket gibi malzemelerin hiçbiri çalışmayla ilgili değildir. Çalışma masanızın üzerinde, çalışmayla ilgili olmayan hiçbir şey bulundurmayın.

40 Çalışma masası sadece çalışma içindir. Yemek yemek, hayal kurmak, mektup yazmak, uyumak ye gazete okumak veya uyuklamak, çay içmek, müzik dinlemek, kitap ve gazete okumak gibi etkinliklerin hepsini ait oldukları yerlerde yapın. Asla çalışma masasında değil. Çünkü ancak böylece, çalışma masanıza oturduğunuz anda çalışma davranışını kendiliğinden başlatacak alışkanlığı kurabilirsiniz.

41 Çünkü beyin sapında bulunan bir merkeze gevşemeyle ilgili bilgiler gelmeye başladığı zaman, uykuyu başlatacak olan hormonlar salgılanır. Yatarak veya uzanarak çalışanlar bir süre sonra gevşer ve okuduğunu anlamamaya başlar.

42 Dağınık masada, posterlerin bulunduğu odada ve kulağında müzikle çalışma. Çünkü bunların hepsi dikkatin düşmanıdır.

43 Hiç kimse hatasız doğmaz. En iyi olan, en küçük hatayı yapandır. Marshall Hiç kimse başarı basamaklarını elleri cebinde çıkmamıştır. Çiçero

44 Einstein'ın Başarı Formülü : A = X + Y + Z A: Başarı X: Çalışma Y : Yerinde ve zamanında davranma Z : Dinlenme ve eğlenme Einstein'ın başarı formülünü hatırlatalım.

45 Biraz tebessüm 2

46

47

48 Başarmak için doğru pencereden bakabilmek

49 Antrenmanların her dakikasından nefret ediyordum. Fakat kendi kendime ‘Vazgeçme ! Şimdi sıkıntı çek ve hayatının geri kalanını şampiyon olarak yaşa’ diyordum. Muhammed Ali

50 Sorunlara çözüm arayın Çözümsüzlük değil

51

52 Bardak dolu İdare eder Bardak boş düşünmek kazandırır.

53 Ama bardağın içine de düşmeyin

54 Tesadüf ve Şansa bu maratonda yer yok

55 SayısalSözel Beyninizi dengeli yorun

56 Beyin mesajlarının hızı saatte 588 km hıza ulaşabilmektedir. Beyin yorulması fiziksel olarak mümkün değildir. Elektro kimyasal sistemlerle çalışan beynimizin kas sistemi ile çalışan el,kol ve göz gibi organlardan farklı yanı yorulmamasıdır.

57 Beynimiz dakikada 100 bin kelimeyi (ortalama 400 sayfa ) anlayabilecek kapasiteye sahiptir.

58 Kediciklerin beyni çalışıyor

59 Siz duygusal olabilirsiniz ama sınav öyle değil

60 Öğrencilik görevim nedir Bütün bu hikayeyi sindirmekten başka bir şey değil.

61 ÖZEL BAHÇELİEVLER İHLAS ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Rehberlik Servisi 2006 EKİM İletişim: Dahili 221 Psk.Dan. Şaban YILMAZ Teşekkür ederim.


"Rehber Öğr. Şaban YILMAZ / Ekim 2006 Verimli/siz Ders Çalışmak Rehberlik Servisi ÖZEL İHLAS ÇOK PROGRAMLI LİSESİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları