Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 HOŞ GELDİNİZ. 2  Türkiye'de servis araçlarının sayısı 38 bindir ve her 100 öğrenciden 40'ı servis kullanmaktadır  Türkiye'de servis araçlarından yararlanan.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 HOŞ GELDİNİZ. 2  Türkiye'de servis araçlarının sayısı 38 bindir ve her 100 öğrenciden 40'ı servis kullanmaktadır  Türkiye'de servis araçlarından yararlanan."— Sunum transkripti:

1 1 HOŞ GELDİNİZ

2 2  Türkiye'de servis araçlarının sayısı 38 bindir ve her 100 öğrenciden 40'ı servis kullanmaktadır  Türkiye'de servis araçlarından yararlanan çocukların yüzde 50'sini İstanbul'daki öğrenciler oluşmaktadır.

3 3  İstanbul'da 1365 okulda servis aracı ile öğrenci taşınmaktadır.( Öğretim Yılı sonu rakamları) Okul servislerinin İstanbul'da oluşturduğu pazar hacmi 3 milyar YTL' ye ulaşmaktadır.Servis işletmeciliği önemli bir kazanç kapısı haline gelmiştir.

4 4  Bu nedenle 1996'da servislerin İstanbul taşımacılığında yüzde 3 olan payı; 2006'da yüzde 16'ya çıkmıştır.İstanbul trafiğini de olumsuz etkileyen servis taşımacılığının kontrol altına alınması gerektiği düşünülmektedir.

5 5

6 6 ŞOFÖRÜN GÖRÜNÜMÜ Dış görünüm; kendimize ve başkalarına Dış görünüm; kendimize ve başkalarına karşı ne kadar saygılı olduğumuzun en karşı ne kadar saygılı olduğumuzun en belirgin işaretidir. belirgin işaretidir.

7 7 ŞOFÖRÜN GÖRÜNÜMÜ  Saçı başı darmadağınık, elleri ve tırnakları pis ; buram buram ter kokan, elbiseleri ütüsüz ve kirli, ayakkabıları çamurlu bir kişinin ağzından bal damlasa bile ; bizde saygı uyandırması, inandırıcı olması ve ciddiye alınması mümkün değildir

8 8 ŞOFÖRÜN GÖRÜNÜMÜ Karşımızdaki insanlar üzerinde bıraktığınız ilk izlenim için saniye yeterlidir. Ama bu ilk izlenim kötüyse,onu silmeye bazen bir ömür bile yetmez. Karşımızdaki insanlar üzerinde bıraktığınız ilk izlenim için saniye yeterlidir. Ama bu ilk izlenim kötüyse,onu silmeye bazen bir ömür bile yetmez.

9 9 ŞOFÖRÜN GÖRÜNÜMÜ  İnsanın dış görünümünün birinci unsuru temiz ve bakımlı olmaktır.  Beden kokularına çözüm bulunmalıdır.  Deodorant ve diğer kokular aşırı kullanılmamalıdır.  Saç bakımı,sakal tıraşı ve cilt bakımı düzenli yapılmalıdır

10 10 ŞOFÖRÜN GÖRÜNÜMÜ  Giyim tarzımız hem özel,hem toplumsal hayatımızda hem de çalışma yaşamında kendimizi ifade ettiğimiz en önemli araçlardan biridir ; aynı zamanda çevremizdeki insanlara karşı ne kadar saygılı olduğumuzun da en önemli göstergelerindendir.

11 11 ŞOFÖRÜN GÖRÜNÜMÜ  Kilo fazlası olanlar siyah, boyuna çizgili giysilerle ; aşırı zayıflar ise beyaz, enine çizgili giysilerle dengeyi yakalarlar.

12 12 ŞOFÖRÜN GÖRÜNÜMÜ  Giyim kuşam kadar yüz ifadesi de dış görünümde önemlidir. Hoş ve ayarında bir gülümseyiş, sizin daha sıcak algılanmanızı, daha kolay iletişim kurulabilecek geçimli bir insan olduğunuzu belirtir.

13 13  Yeni bir güne MERHABA ile başlamalı…  Rica ve Teşekkür etmeyi,özür dilemeyi,övüp takdir etmeyi bilmeli…  Güler yüzlü olmalı,selam verip almalı…  TÜKÜRMEK Mİ !!!   VEEEE SİGARAAAAAA !!!

14 14 REHBER PERSONEL  Bir ailenin yaşamı boyunca sahip olduğu en değerli varlık olan çocuklarını, okullarına götürmek ve geri getirmek amacıyla, güvenerek teslim ettikleri ; servislerin içinde öğrencilerin güven ve huzurunu sağlayan, iniş ve binişlerde yardımcı olan nitelikli bir kişidir.

15 15 REHBER PERSONELİN GÖREVİ  Rehber Personelin görevi, bir öğretim yılı boyunca tatil günleri hariç her gün öğrencileri, velilerinden teslim alıp, güvenli bir şekilde servise binmelerini, sağlıklı ve huzurlu bir ortamda yolculuk yapmalarını sağlayarak okula teslim etmek ve aynı şekilde okuldan velilere teslim etmektir.

16 16 REHBER PERSONELİN GÖRÜNÜMÜ  Hafif makyajlı ve temiz görünümlü olmalıdır.  Siyah pantolon üzerine beyaz gömlek giymeli, fular takmalıdır (İmkanlar ölçüsünde)  Rahat hareket edebilmek için topuksuz veya alçak topuklu siyah ayakkabı giymelidir.  Rahat hareket edebilmek için topuksuz veya alçak topuklu siyah ayakkabı giymelidir.

17 17 REHBER PERSONELİN GÖRÜNÜMÜ  Soğuk ve yağmurlu havalarda üstüne giydiği her türlü kıyafeti (mont, kaban, palto vb.) siyah renk olmalıdır.  Kolay tanınabilmesi için yaka kartı takmalıdır.  Kesinlikle sigara içmemeli ve sakız çiğnememelidir.

18 18

19 19 REHBER PERSONEL / ŞOFÖRÜN GÖREVLERİ  Sebebi ne olursa olsun, öğrenciye karşı fiziki müdahalede bulunmamalıdır.  Her sabah öğrenciye güler yüzle "GÜNAYDIN" diyerek hatırı sorulmalıdır.  Öğrenciler sabahları apartmanın giriş kapısından alınmalıdır.

20 20 REHBER PERSONEL / ŞOFÖRÜN GÖREVLERİ  Öğrencinin çanta, torba, beslenme çantası gibi eşyalarının taşınmasında yardımcı olunmalıdır.  Araca binişte önce öğrencinin binmesini sağlamalı, daha sonra kendisi binmeli ve kapıyı kendisi kapatmalıdır.  Araçtan inişte önce inmeli ve daha sonra öğrencinin inmesini sağlamalıdır.

21 21 REHBER PERSONEL / ŞOFÖRÜN GÖREVLERİ  Öğrenci büyük çocuk bile olsa mutlak surette araçtan iniş ve binişte nezaret edilmeli. Aracı izleyen velilere mutlaka görünülmelidir edilmeli. Aracı izleyen velilere mutlaka görünülmelidir  Yerine oturan öğrencilerin kemerlerini bağlayıp bağlamadıkları kontrol edilmeli ve tüm öğrenciler kemerleri bağlanmadan hareket edilmemelidir.

22 22 REHBER PERSONEL / ŞOFÖRÜN GÖREVLERİ  Akşam öğrenciyi bırakırken kesinlikle apartman kapısına kadar nezaret ederek velisine teslim edilmeli ; öğrencinin kaçırılması gibi ihtimalleri düşünülerek asla kapıya bırakıp gidilmemelidir.

23 23

24 24 REHBER PERSONEL / ŞOFÖRÜN GÖREVLERİ  Öğrencilere şaka niyetle de olsa argo sözcükler sarf edilmemeli, kaba davranılmamalıdır.  Öğrenciler arasında sükunet sağlanmalı, kavga etmelerine izin verilmemelidir.  Emniyet kemeri takmayan öğrenci uyarılmalı takmamakta ısrar eden öğrencinin velisine durum bildirilmelidir.

25 25 REHBER PERSONEL / ŞOFÖRÜN GÖREVLERİ  Öğrenciyle birlikte cadde geçişlerinde, şoförün sizi görebilmesi için mutlaka aracın önünden dolaşarak karşıya geçilmelidir.Aynı şekilde yolun zıt tarafından alınan öğrenci de mutlaka aracın önünden dolaşarak servise bindirilmelidir.

26 26 REHBER PERSONEL / ŞOFÖRÜN GÖREVLERİ  Alış ve bırakışlarda DUR Levhanız daima elinizde bulunmalıdır.  Yağmurlu havalarda semsiye kullanılmalı, çocukların ıslanmaması sağlanmalıdır.

27 27 REHBER PERSONEL / ŞOFÖRÜN GÖREVLERİ  Ana sınıfı öğrencileri çıkış zilinden 10 dakika önce öğretmenlerinden teslim alınmalı, eksik olan öğrencinin durumunu öğretmenine sorulmalı, daha sonra hareket edilmelidir.

28 28 REHBER PERSONEL / ŞOFÖRÜN GÖREVLERİ  Araç hareket etmeden öğrencileri sayılmalı, gelmeyen öğrenci size iletilen bir bilgi yoksa okul içinde aranmalıdır.  Eksik olan öğrenci Araç Yoklama Fişi'ne kaydedilmelidir.  Yolun kapalı olmasından dolayı araç öğrencinin evinin önüne kadar gidemiyorsa, öğrenciyi almaya veya bırakmaya siz gitmelisiniz.

29 29 REHBER PERSONEL / ŞOFÖRÜN GÖREVLERİ  Servis esnasında araçtan son öğrenci ininceye kadar orta kapının önünde ayakta durup, öğrencilere müdahale etmeye her an hazır olunmalıdır.  Araç camlarının kapalı olmasını sağlanmalı Camdan elini, başını çıkartan veya dışarıya herhangi bir şey atan öğrenciye derhal müdahale edilmelidir.  Akşam bırakılışta inecek olan öğrenciye evinin önüne gelmeden hazırlamaya başlanmalıdır.

30 30

31 31 VELİYE KARŞI DAVRANIŞLARINIZ  Hayatının en önemli parçasını her sabah size emanet eden anne/babaya karşı sabırlı ve anlayışlı olun.  Velilerle konuşmalarınızda mesafeli olun, nezaket kurallarını aşmayın.  Sabahları güler yüzle GÜNAYDIN deyin, akşam öğrenciyi teslim edişinizde yine aynı güler yüzle İYİ AKŞAMLAR deyin.

32 32 VELİYE KARŞI DAVRANIŞLARINIZ  Öğrenciyi mutlaka velinin kendisine veya yönlendirdiği birine teslim edin.  Aksam bırakılışta veli, apartman kapısına inmiyorsa zile basarak onu uyarın, mutlaka öğrenciyi bırakabileceğinize dair onay alın.

33 33 VELİYE KARŞI DAVRANIŞLARINIZ  Öğrencinin araç içinde ufak tefek yaralanmalarında gerekiyorsa daire kapısına kadar çıkarak velilere açıklamada bulunun,onları rahatlatın.

34 34 VELİYE KARŞI DAVRANIŞLARINIZ  Asla velilerle tartışmayın ; doğacak sorunlarda velileri yetkili kişiye yönlendirin, görüş beyan etmeyin.  Şahsi işleriniz için asla velileri arayarak yardım, bilgi ve kaynak taleplerinde bulunmayın.

35 35 VELİYE KARŞI DAVRANIŞLARINIZ  Rehber personel/şoförlüğü dışında ek bir iş yapıyorsanız, yaptığınız işle ilgili ürünleri velilere ve öğrencilere pazarlamayın.  Aksama ve gecikmelerde mutlak suretle veliye bilgi verin.

36 36

37 37 AKSAMA DURUMUNDA YAPILACAKLAR

38 38 HASTALANIRSANIZ  Rahatsızlığınızı yetkilinize ve şoföre/ Rehber personele bildirin.  Kış aylarında çok sık rastlanan ve işinizi aksatacak gribal hastalıklara karşı aşı olun.

39 39 ARACINIZ ARIZALANIRSA  Şoför aracı onarırken veya yedek parça talebinde bulunurken rehber personel de öğrencilerin güvenliğini sağlamalı, onları oyalamalı, araçtan aşağıya inmelerine kesinlikle izin vermemelidir.

40 40 ARACINIZ ARIZALANIRSA  Gecikmeyi bildirmek için velilere telefon açarak, şoföre yardımcı olunmalıdır.  Arızadan dolayı araç değişikliği olacaksa mutlaka öğrencileri güvenli bir şekilde diğer araca aktarmalı, şoför ile birlikte aktarma anında başlarında durulmalıdır.

41 41

42 42 ARACINIZ KAZA YAPARSA  Derhal öğrencilerin sağlık durumunu kontrol edin. Yaralı bir öğrenci varsa hemen hastaneye yetiştirin.  Kaza küçük çaplıysa öğrencilerin araçtan inmesine müsaade etmeyerek güvenliğini sağlayın

43 43 ARACINIZ KAZA YAPARSA  Kaza büyük hasarlıysa ve yangın ihtimali varsa derhal öğrencileri araçtan çıkarın, yol kenarında güvenli bir noktaya toplayın.  Vakit kaybetmeden yetkililere haber verin.  Velileri arayarak durumdan haberdar edin.

44 44 HAVA MUHALEFETİNDEN KAYNAKLANAN AKSAMALARDA  Sabah servise çıkıldıktan ve öğrenciler toplanmaya başlandıktan sonra, okullar hava koşullarından dolayı tatil edilmiş ise henüz alınmayan öğrencilere haber vererek okulların tatil edildiğini bildirin.

45 45 HAVA MUHALEFETİNDEN KAYNAKLANAN AKSAMALARDA  Aldığınız öğrencileri tekrar evlerine teslim edin. Ancak ailelerin böyle bir duruma hazırlıklı olmadığını düşünerek, dönüşünüzü telefonla haber verin. Öğrencilerin velilerine ulaştığından emin olun. Gerekirse kapısına kadar gidin.

46 46 ÖĞRENCİYİ TESLİM ALACAK BİRİNİN BULUNMAMASI DURUMUNDA  Böyle durumları yetkilinize bildirin  Anne veya babaya cep telefonlarından ulaşarak öğrencinin nereye bırakılacağını sorun.  Anne ve babaya ulaşamıyorsanız servisinize devam ederek yetkilinizi arayın ve çocuğu aldığınız direktife göre okula veya firma merkezine götürerek görevliye teslim edin.

47 47  Akşam bırakılışta öğrenciyi teslim almaya o ana kadar hiç görmediğiniz biri gelmişse kaçırılma ve diğer durumları düşünerek derhal cep telefonlarından anne ve babaya ulaşıp onay alın, daha sonra durumu yetkilinize bildirin.

48 48  Büyük sınıf öğrencilerinin inmeleri gereken noktaların dışında inmelerine izin vermeyin, bu işi zorla yapmaları halinde derhal yetkilinize, anne ve babaya ulaşarak durumu bildirin.

49 49  Şoförle/ Rehber Personelle laubali olmayın, ölçüsüz davranış ve konuşmalardan kaçının. ölçüsüz davranış ve konuşmalardan kaçının.

50 50 !!! DEĞERLİ SÜRÜCÜLER !!! Siz şu hatalı davranışları Siz şu hatalı davranışları yapmıyorsunuz yapmıyorsunuz değil mi ?…… değil mi ?……

51 51  Otomobili,altınızdaki aracın ne kadar yetenekli ve güçlü ve kendinizin de ne kadar usta ve korkusuz bir şoför olduğunuzu gösterecek şekilde kullanmak

52 52  Sizden daha hızlısı olamayacağı,inancıyla yolun sol şeridine yerleşmek  Hiç hız kesmeden,diğer araçlar arasından zigzaglar yaparak ilerlemek.  Önünüzdeki aracın tamponuna dayanıp,sürücüsüne sinyalle ve kornayla yol vermeye zorlamak.

53 53  Park ederken,başka araçları engelleyip engellemediğimize,önümüzdeki ve arkamızdaki araçları sıkıştırıp sıkıştırmadığımıza aldırmamak  Şerit değiştirirken ve dönerken sinyal vermemek

54 54  Kavşağa o anda giren başka araç yoksa kırmızı ışıkta geçmek ve kırmızı ışığa yakalanmamak için hız artırıp sarı ışıkta geçmek  Klaksonun sadece ve sadece tehlike halinde çalınması gereken bir düzenek olduğunu unutup,istediğimiz hızda ilerleyemediğimiz her durumda korna çalmak

55 55  Kadın sürücüleri ve acemileri taciz edici davranışlarda bulunmak  Trafik kurallarına uymayan ve yayalar da dahil trafikteki herkese saygılı davranmaya çalışan sürücüleri horlamak  Kendinizi her zaman haklı,diğer herkesi haksız görmek,sözle taciz etmek veya elle/ kolla sövüp hakaret etmek

56 56  Yağmurlu havalarda,yoldaki su birikintilerini kaldırımdaki yayalara sıçratmamaya özen göstermemek  Sağa dönüşlerde karşıdan karşıya geçmekte olan yayalara yol vermemek,yayalara böcek muamelesi yapmak

57 57

58 58 UNUTULMAMALIDIR Kİ…  TRAFIK KAZALARINDAKI ÖLÜMLERIN; % 30'u GELISMIS, % 70'i GELISMEKTE OLAN ÜLKELERDE MEYDANA GELMEKTEDIR.

59 59  TRAFİK KURALLARINI iHLAL EDENLER KENDİSİNE VE TOPLUMA SAYGISI OLMAYANLARDIR.

60 60 !!! UNUTMAYINIZ !!! !!! UNUTMAYINIZ !!!  Sizler çocuklarımızın eğitimlerinde köşe taşlarısınız.  Geleceğin mimarlarının yetişmesinde görülmez kahramanlarsınız. yetişmesinde görülmez kahramanlarsınız.

61 61  Sizlere sağlıklı,başarılı ve kazasız günler dileriz.


"1 HOŞ GELDİNİZ. 2  Türkiye'de servis araçlarının sayısı 38 bindir ve her 100 öğrenciden 40'ı servis kullanmaktadır  Türkiye'de servis araçlarından yararlanan." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları