Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇOCUKLARIMIZA NE KADAR DEĞER VERİYORUZ ? HAZIRLAYAN : Birnur ŞENOCAK BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇOCUKLARIMIZA NE KADAR DEĞER VERİYORUZ ? HAZIRLAYAN : Birnur ŞENOCAK BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO."— Sunum transkripti:

1 ÇOCUKLARIMIZA NE KADAR DEĞER VERİYORUZ ? HAZIRLAYAN : Birnur ŞENOCAK BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

2 SEVGİLİ ANNE BABALAR ! Bu sunuyu hazırlama amacım; Çocuklarımızla ilgili konuları paylaşmak ve sizlere destek destek vermektir. Bu sunuyu hazırlama amacım; Çocuklarımızla ilgili konuları paylaşmak ve sizlere destek destek vermektir. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

3 PAYLAŞMAK İSTEDİKLERİM *Dünyanın En Zor Mesleği: Anne –Baba Olma *Çocuklarımızla İlişkilerimiz *Kendimizi Sorgulayalım *Öğrenci Gözlemlerim PAYLAŞMAK İSTEDİKLERİM *Dünyanın En Zor Mesleği: Anne –Baba Olma *Çocuklarımızla İlişkilerimiz *Kendimizi Sorgulayalım *Öğrenci Gözlemlerim BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

4 Anne – baba demek çocuğumuzu hem kendimizden bir parça sayma, hem de bizden apayrı bir kişilik olarak tanıyabilme olgunluğu demektir. DÜNYANIN EN ZOR MESLEĞİ: ANNE –BABA OLMA DÜNYANIN EN ZOR MESLEĞİ: ANNE –BABA OLMA BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

5 Çocuklarımızın sağlıklı gelişimlerinde ve eğitimlerindeki başarılarında, ana-baba tutumları ile aile içi ilişkileri büyük rol oynar. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

6 Annelik-babalık, sorgulamak ve suçlamaktan çok, yanıt vermek, olayların neden ve sonuçlarının farkına varmasını sağlayabilmek, söylediklerini can kulağı ile dinleyebilmektir. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

7 Anne-baba olmak demek, karşılık beklemeden vermek demektir. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

8 Anne-babalık, durmadan konuşmak, nasihat etmek değil, dinlemek,anlamaya çalışmaktır. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

9 ÇOCUKLARIMIZLA İLİŞKİLERİMİZ ÇOCUKLARIMIZLA İLİŞKİLERİMİZ Aile içindeki etkileşim çocukları ya “ben değerliğim” ya da “değersizim” duygusuna götürür. Aile içindeki etkileşim çocukları ya “ben değerliğim” ya da “değersizim” duygusuna götürür. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

10 Ailede “ben değerliyim” duygusunu elde eden çocuk, kendisini kanıtlamak için aşırı davranışlarda bulunmaya gerek duymaz. Ailede “ben değerliyim” duygusunu elde eden çocuk, kendisini kanıtlamak için aşırı davranışlarda bulunmaya gerek duymaz. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

11 Sağlıklı iletişim kuramazlar. Sağlıklı iletişim kuramazlar. Gergin ve tedirgin olurlar. İLGİSİZ VE KAYITSIZ ANA-BABA TUTUMUNDA ÇOCUKLAR; BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

12 Eğer aile içinde güven sağlanamamışsa çocuklar yoğun stres ve gerginlik yaşarlar. Dolayısıyla çevresinde yakın ilişkiler kuramazlar. Eğer aile içinde güven sağlanamamışsa çocuklar yoğun stres ve gerginlik yaşarlar. Dolayısıyla çevresinde yakın ilişkiler kuramazlar. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

13 Aile içinde dayanışma varsa çocuğun dışarıda karşılaştığı olumsuz olaylar yıkıcı etkisini pek göstermez. Aile içinde dayanışma varsa çocuğun dışarıda karşılaştığı olumsuz olaylar yıkıcı etkisini pek göstermez. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

14 Anne-babanın mutlaka evde bulunduğu süreyi iyi değerlendirmesi, çocuğuyla bütünleşmesi ve oyun oynayabilmesi gerekir. Anne-babanın mutlaka evde bulunduğu süreyi iyi değerlendirmesi, çocuğuyla bütünleşmesi ve oyun oynayabilmesi gerekir. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

15 Ailede sadece anne - baba değil, herkes sorumluluk duygusunu paylaşmalıdır. Çocuklara yaşları oranında sorumluluk yüklenmelidir. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

16 Çocuğumuza her şeyi hazır vermeyelim. Çocuğumuza her şeyi hazır vermeyelim. Mücadele etmesi için, gelişimine bağlı olarak kendi sorunlarıyla baş başa bırakalım. Mücadele etmesi için, gelişimine bağlı olarak kendi sorunlarıyla baş başa bırakalım. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

17 Tüm sorumluluğu kendi üzerine alan anne babalar, sürekli başkalarının yönetiminde olmaya yönelik bireyler yetiştirirler. Tüm sorumluluğu kendi üzerine alan anne babalar, sürekli başkalarının yönetiminde olmaya yönelik bireyler yetiştirirler. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

18 Karşılaştığı her zorlukta aşırı yardım eden ana babaların çocukları kendilerine güvensiz olur, yeteneklerini keşfedemezler. Karşılaştığı her zorlukta aşırı yardım eden ana babaların çocukları kendilerine güvensiz olur, yeteneklerini keşfedemezler. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

19 Hiç çatışma yaşanmayan bir evde büyük olasılıkla maskeler takılıdır. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

20 Önemli olan çatışmanın çıkmasını önlemek değil, çatışma çıktığı zaman kişilerin birbirlerini kırmadan, nasıl çözüm bulabileceğidir. Önemli olan çatışmanın çıkmasını önlemek değil, çatışma çıktığı zaman kişilerin birbirlerini kırmadan, nasıl çözüm bulabileceğidir. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

21 KORUYUCU TUTUM Ana-babanın aşırı koruması demek; çocuğunu gerektiğinden fazla kontrol etmesi ve ona özen göstermemesi anlamına gelir. 1 BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

22 Ana-babaları aşırı koruyucu çocuklar; başkalarına bağımlılık geliştirir ve kendi başına karar veremezler.. 2 Ana-babaları aşırı koruyucu çocuklar; başkalarına bağımlılık geliştirir ve kendi başına karar veremezler.. 2 BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

23 Bu çocuklarda başarısızlık kaygısı ve yetersizlik duygusu oluşur. 3 Bu çocuklarda başarısızlık kaygısı ve yetersizlik duygusu oluşur. 3 BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

24 Kendisiyle ve yaşamla ilgili olumsuz duygu ve düşünceler geliştirirler. 4 Kendisiyle ve yaşamla ilgili olumsuz duygu ve düşünceler geliştirirler. 4 BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

25 İletişim güçlüğü çekerler ve sosyal ilişkilerden kaçarlar. Kendilerini sevemez ve kendi ile barışık olamazlar. 5 İletişim güçlüğü çekerler ve sosyal ilişkilerden kaçarlar. Kendilerini sevemez ve kendi ile barışık olamazlar. 5 BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

26 AŞIRI KORUYUCU TUTUMU DEĞİŞTİRMEK İÇİN NE YAPMALI ? AŞIRI KORUYUCU TUTUMU DEĞİŞTİRMEK İÇİN NE YAPMALI ? Yeni şeyler denemesi için çocuğunuzu cesaretlendirin. 1 Yeni şeyler denemesi için çocuğunuzu cesaretlendirin. 1 BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

27 Çocuğunuza deneme-yanılma yoluyla yapmaya çalıştıklarını onayladığınızı ve onu desteklediğinizi söyleyin. 2 Çocuğunuza deneme-yanılma yoluyla yapmaya çalıştıklarını onayladığınızı ve onu desteklediğinizi söyleyin. 2 BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

28 Kendi odasıyla ilgili küçük sorumluluklar vermeye çalışın. 3 Kendi odasıyla ilgili küçük sorumluluklar vermeye çalışın. 3 BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

29 Başarılı olduğunda onu sözlerimizle ödüllendirelim. (Aferin, harikasın vb…) 4 Başarılarını ön plâna çıkartalım. Başarısız olduğunda onu küçümsemeyelim. Başarısız olduğunda onu küçümsemeyelim. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

30 Yapmak istemediği şeyleri yapması için onu zorlamayın, sadece teklif edin, ısrarcı davranmayın. 5 Yapmak istemediği şeyleri yapması için onu zorlamayın, sadece teklif edin, ısrarcı davranmayın. 5 BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

31 Gün içinde onu ne kadar uyardığımıza dikkat edelim ve bunları yazalım,sonra da bu sayıyı yarıya indirmeyi hedefleyelim. 6 Gün içinde onu ne kadar uyardığımıza dikkat edelim ve bunları yazalım,sonra da bu sayıyı yarıya indirmeyi hedefleyelim. 6 BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

32

33 Çalışan anneler genellikle suçluluk duygusu içinde, çocuğuna aşırı hoşgörülü davranırlar. Her iş dönüşü armağanlarla eve gelirler. Çalışan anneler genellikle suçluluk duygusu içinde, çocuğuna aşırı hoşgörülü davranırlar. Her iş dönüşü armağanlarla eve gelirler. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

34 Çocuğumuz bize önemli bir şey anlatmaya çalışırken telefon konuşması yapmaktan kaçınalım. Çocuğumuz bize önemli bir şey anlatmaya çalışırken telefon konuşması yapmaktan kaçınalım. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

35 Çocuğumuzla konuşurken fiziksel olarak onunla aynı seviyede olmaya dikkat edelim, tepesinden bakmak yerine onun seviyesine eğilelim ve göz hizasında iken onunla konuşalım. Çocuğumuzla konuşurken fiziksel olarak onunla aynı seviyede olmaya dikkat edelim, tepesinden bakmak yerine onun seviyesine eğilelim ve göz hizasında iken onunla konuşalım. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

36 Çocuğumuza kızgın isek,onunla konuşmak için sakinleşmeyi bekleyelim.Aksi hâlde objektif olamayabiliriz. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

37 “Neden öyle olduğunu" ya da "Neden öyle davrandığını" sormak yerine “Ne olduğunu” soralım. “Neden öyle olduğunu" ya da "Neden öyle davrandığını" sormak yerine “Ne olduğunu” soralım. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

38 Çocuğumuzun bizimle iletişim kurma çabasını destekleyerek açık iletişimin sürdürülmesine yardımcı olalım. Çocuğumuzun bizimle iletişim kurma çabasını destekleyerek açık iletişimin sürdürülmesine yardımcı olalım. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

39 Önemli olan, çocukla birlikte geçirilen zamanın uzunluğundan çok, bu zamanın nasıl kullanıldığı, ne kadar doyurucu olduğudur. Önemli olan, çocukla birlikte geçirilen zamanın uzunluğundan çok, bu zamanın nasıl kullanıldığı, ne kadar doyurucu olduğudur. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

40 Çalışan anne-baba olmanın verdiği suçluluk duygusuyla çocuğunuzu yetiştirirken, onun kişilik gelişimini olumsuz etkileyecek yaklaşımlarda bulunmayın. HER İSTEDİĞİNİ YAPMAYIN : BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

41 Her istediğini yapmak, sadece çocuğunuzun ilerideki yıllarda ilişkilerini olumsuzlaştıracaktır. Her istediğini yapmak, sadece çocuğunuzun ilerideki yıllarda ilişkilerini olumsuzlaştıracaktır. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

42 İLGİSİZ VE KAYITSIZ TUTUM İLGİSİZ VE KAYITSIZ TUTUM İlgisiz ve kayıtsız tutum; ana-babanın, çocuğu yalnız bırakma, görmezlikten gelme şeklinde dışlaması anlamına gelir. İlgisiz ve kayıtsız tutum; ana-babanın, çocuğu yalnız bırakma, görmezlikten gelme şeklinde dışlaması anlamına gelir. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

43 AŞIRI BASKILI,OTORİTER TUTUM; Çocuğun kendine olan güvenini ortadan kaldırır,onun kişiliğini hiçe sayar. 1 BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

44 Katı bir disiplin uygulanan çocuklar; Genellikle isyankâr olurlar. Aşağılık duygusuna kapılırlar. Dıştan denetimli bir kişilik geliştirirler.2 Katı bir disiplin uygulanan çocuklar; Genellikle isyankâr olurlar. Aşağılık duygusuna kapılırlar. Dıştan denetimli bir kişilik geliştirirler.2 BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

45 Baskılı ve otoriter tutumla karşı karşıya kalan çocuklar, hata yapmaktan korkarlar; “Hata yapanlar, mutlaka cezalandırılmalıdır.” görüşünü benimserler.3 Baskılı ve otoriter tutumla karşı karşıya kalan çocuklar, hata yapmaktan korkarlar; “Hata yapanlar, mutlaka cezalandırılmalıdır.” görüşünü benimserler.3 BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

46 Karar verme becerileri gelişmediği için, mücadelede yetersizdirler; yani lider olamazlar.4 Karar verme becerileri gelişmediği için, mücadelede yetersizdirler; yani lider olamazlar.4 BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

47 GEVŞEK TUTUM Çocuk, ailede inisiyatif sahibi tek kişidir; isteklerine kayıtsız şartsız uyulur.1 BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

48 Başarısızlığa en çok neden olan da gevşek tutumdur. Çocuğun okulu ve dersleriyle ilgilenildiğini bilmeye ihtiyacı vardır.2 Başarısızlığa en çok neden olan da gevşek tutumdur. Çocuğun okulu ve dersleriyle ilgilenildiğini bilmeye ihtiyacı vardır.2 BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

49 Anne babalar, abartılmış sevgilerini maddi yönden de göstermek isterler. Bu durum, çocuğun doyumsuz bir birey olmasına yol açar. 3 Anne babalar, abartılmış sevgilerini maddi yönden de göstermek isterler. Bu durum, çocuğun doyumsuz bir birey olmasına yol açar. 3 BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

50 Bu tip çocuklar, oyun gruplarında hep kendi istedikleri olsun isterler; istedikleri yapılmadığı zaman hırçınlık gösterirler ve arkadaşlarından uzaklaşırlar. 4 Bu tip çocuklar, oyun gruplarında hep kendi istedikleri olsun isterler; istedikleri yapılmadığı zaman hırçınlık gösterirler ve arkadaşlarından uzaklaşırlar. 4 BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

51 Çocuğunuz sizinle konuşmak istediğinde gazetenizi bırakın,televizyonu kapatın ve onu dinlemeye hazır olun. Çocuğunuz sizinle konuşmak istediğinde gazetenizi bırakın,televizyonu kapatın ve onu dinlemeye hazır olun. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

52 Anne-babalar, abartılmış sevgilerini maddi yönden de göstermek isterler. Bu durum, çocuğun doyumsuz bir birey olmasına yol açar. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

53 Yapmak istemediği şeyleri yapması için onu zorlamayın, sadece teklif edin, ısrarcı davranmayın. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

54 İlgi çekmek için olumsuz davranışlar sergileme eğilimi taşırlar. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

55 Sağlıklı iletişim kuramazlar. Sağlıklı iletişim kuramazlar. Gergin ve tedirgin olurlar. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

56 İlgisiz ve kayıtsız tutumda ana-baba- çocuk üçgeni arasında iletişim kopukluğu gözlenir. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

57 Ona inanın ve güvenin : Genellikle becerileri hafife alınıp güvensiz davranılan çocuklar,ergenlik dönemine gelse bile tencereden tabağına yemek alamayabilir. Çünkü bunu onun için her zaman annesi yapmıştır. Ona inanın ve güvenin : Genellikle becerileri hafife alınıp güvensiz davranılan çocuklar,ergenlik dönemine gelse bile tencereden tabağına yemek alamayabilir. Çünkü bunu onun için her zaman annesi yapmıştır. BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO

58 SEVGİYLE KALIN... BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO


"ÇOCUKLARIMIZA NE KADAR DEĞER VERİYORUZ ? HAZIRLAYAN : Birnur ŞENOCAK BİRNUR ŞENOCAK-MFÇİÖO." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları