Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ELİT GENÇ FUTBOLCU YETİŞTİRME PROGRAMI FREİBURG KULÜBÜ ÖRNEĞİ UEFA STUDY GROUP/ ALMANYA SUNAN COŞKUN SÜER UEFA PRO LİSANS 29.4.2013.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ELİT GENÇ FUTBOLCU YETİŞTİRME PROGRAMI FREİBURG KULÜBÜ ÖRNEĞİ UEFA STUDY GROUP/ ALMANYA SUNAN COŞKUN SÜER UEFA PRO LİSANS 29.4.2013."— Sunum transkripti:

1 ELİT GENÇ FUTBOLCU YETİŞTİRME PROGRAMI FREİBURG KULÜBÜ ÖRNEĞİ UEFA STUDY GROUP/ ALMANYA SUNAN COŞKUN SÜER UEFA PRO LİSANS

2

3

4

5

6

7 ALMANYA FUTBOL FEDERASYONU SİSTEMİ ALMANYA FUTBOL FEDERASYONU SİSTEMİ ÖRNEK NİYE FREİBURG’ DAN? Almanya’nın en iyi alt yapılarından birisi burada ve bizim sistemimizle paralel gelişen bir kulüp olduğu için. ALMAN YETENEKLİ GENÇ SİSTEMİ NİÇİN VE NASIL PLANLANDI ? ( Hangi sistemi kurarsak ve ne tür planlama yaparsak geleceğin yıldızlarını yetiştiririz ? ) Almanya’nın nüfusu 80 Milyon 6 milyon oyuncu 1Milyon U-19 oyuncu Kulüp 21 Bölge 36 Profesyonel Takım var

8  KIRILMA NOKTASI  2000 Yılı Almanya için tarihinin en kötü yılı idi. A Milli Takımının durumu çok kötüydü. Takımda 23 yaş altında sadece 1 oyuncu vardı. Oturup, neler değiştirilirse ve hangi sistem kurulursa yetenekli gençler kazanılır konusu düşünüldü.  6 yıl bunun gelişimi için çalışıldı.  2006’ya gelindiğinde 2026 ya kadarki eğitim ve gelişim programı hazırdı.  Bu Almanya’ya en uygun program ve bu programa güveniliyor.  BUGÜN  Bugün Almanya Milli Takımına baktığımızda 23 yaş altında 9 oyuncunun olduğunu görülüyor.  Bu takımda oynayan 7 oyuncu 21 yaş altı Avrupa Şampiyonu takımda  1 oyuncu 17 yaş altı Avrupa Şampiyonu takımda yer aldı.  yılında yetenekli genç oyuncular için ilk temel atıldı  2002 de tüm genç takımlarda profesyonel bir gelişim programı kuruldu.  2006 okullarla beraber çalışmaya başlanıldı.  2008 de futbolcu sayısı düşürüldü, antrenör sayısı arttırıldı.  2008 de Bundesliga Takımlarında çok katı bir Sertifikasyon programı uygulandı.  Bu sistem halen Özel bir şirket tarafından çok katı bir şekilde kontrol ediliyor.

9  NASIL BİR PROGRAM ?  1. Adım:  366 Özel yetenek Gelişim merkezi var. Bu programda 1000 antrenör ve oyuncu çalışıyor. Haftada 1 antrenman yapılıyor.Tüm antrenörlerin en az UEFA B lisansı var. İşleyecekleri program onlara gönderiliyor.  Programdaki Antrenörler kendi bölgelerindeki takımlarla ve antrenörleri ile sürekli temas halindeler. Senede 2 kez paylaşım toplantısı yapılıyor.  Her görevli antrenör 60 kulübe bakıyor.  Başlangıçta kulüp antrenörleri çok çekiniyorlardı. Şu an ise çok değiştiler. Eskiden iletişim yoktu. Şimdi ise iletişim çok arttı.

10  2. Adım  49 Genç akademi merkezi var.  29 Özel okul var.  Profesyonel kulüpler buradan oyuncu alıyorlar. Profesyonel kulüpler küçük ve amatör kulüplerden oyuncu alıyorlar.  366 Bölge merkezi 1000 Antrenör 29 Koordinatör var.  seçilmiş oyuncu var. Bunların ’i yaş arasında ve oyuncuların hepsi DFB ( Alman Fut. Fed.) tarafından izlenmekte.  Genç Akademi: 29 özel okul var En iyiler bu okula alınıyor.Hem eğitiliyor, hem de öğrenim görüyorlar. Eski sistem nasıldı ? Eski sistem nasıldı ? 2000 yılı: 60 antrenör 36 kulüp yılı: 100 antrenör, 257 kulüp, 29 DFB Eğitim merkezi Bu merkezdeki genelde amatör oyuncular 1 sene burada kalıyor. Bu sistemde % 44 Profesyonel % 56 Amatör takımlardan oyuncular gelir.

11  GENEL AMAÇ:  U-12 deki bir oyuncu için hiç kimse 7 sene sonra profesyonel olacak diyemez.  Bizim tek bir amacımız var: Ulaşabildiğimiz kadar oyuncuya ulaşmak. 10 senedir. Bu sistemde çalışıyoruz. Amatör takımlara çok destek veriyoruz.Yeterince zaman ayırıyoruz. Bu çocuk olmadı diye bunu göndermiyoruz. Oyuncuyu oynayabileceği bir takıma gönderip takibini sağlıyoruz.

12  BU MERKEZDEKİ ÇOCUKLAR NASIL AYRILIYOR ?  Merkezde çocuklar 1. ve 6. Ay arasında doğanlar ile 7. ve 12. ay arasında doğanlar olmak üzere ikiye ayrılıyorlar. Genelde tercihler 1. ve 6. ay arasında doğanlardan yapılıyor.  YETENEKLERİN OYNAMASI KONUSUNDA BİR ZORLAMA VAR MI? ANTRENÖRLERE BÖYLE BİR BASKI VAR MI?  Her hangi bir baskı söz konusu değil.  GELİŞİM SÜRECİNDE KAÇA KAÇ OYNATILIYOR ?  U-12/ U-13’ ler 9 a 9  U-14 den sonra 11 e 11  BU MERKEZDEKİ ANTRENÖRLER NASIL ÇALIŞIYOR ?  Antrenörlerin planları bellidir. Oyunlar ve antrenmanlar planlanır ve antrenörler bunları uygularlar. Çocuklara detaylı feed-back verilir.

13  Çocukların burada uzun süreli kalmaları isteniyor. Uzun vadeli bakılıyorlar.  360 merkezde bölge karmaları oluşturuluyor. Buradan milli takımlara oyuncular kazandırılıyor.  Profesyonel takımlarda en büyük sorun 2. Takımdan 1. Takıma oyuncuyu kaydırmak.  Bazı profesyonel takımlarda bu geçiş için sadece onlarla ilgilenen 1 eleman var.  Bir Örnek :  FRANK WORMUNT ( Alman U-20 Milli Takım antrenörü )  A takıma geçiş yaşı ve bu takımın çalışma prensipleri var  Takımda 1.ve 4. Ligden oyuncular var.  U-20, U-21 B takımıdır. Özel yetenekli oyuncular arıyoruz. Bu oyuncuların fiziksel gelişimi tam olmayabilir.  U-19 ve U-20 arasını iyi değerlendiriyoruz.  DFB nin bir Felsefesi var. U-21 kurulurken havuz geniş tutuluyor.  U-21 de başarılı olamıyorsa U-20 de devam ediyor. Başarılı olunca tekrar geliyor.

14  Yetiştirme ve kazanma amacımız var.  / ve 1991 doğumlu 51 oyuncu  / / 92 doğumlu 54 oyuncu  / / 93 doğumlu 46 oyuncu  Çocuklar 2 sene yanımızda kalıyor, takımın ana felsefesi çok oyuncu görüp çok maç oynatmak.  Bu oyunculara DFB’nin oyun felsefesini gösteren bir oyun kitapçığı hazırlıyoruz. Kendilerini tanımaları için resimlerini koyuyoruz.  İçinde, duran toplar, oyun felsefesi gibi konular var.  Oyun felsefesi/ top kazanma- süratli şekilde oyuna çıkma.  8-10 sn de kontra atak yoksa, oyun kurma prensipleri:  Oyun kurma felsefesi: Beklerden topu orta sahaya nasıl götürebiliriz ? Genişlik, derinlik, yerden topu çabuk oynama, diyagonal paslar ve dikine oyun.  Genelde kontrol pas istiyoruz. Maçtan sonra kesinlikle analiz ve geri bildirim yapıyoruz.  Alman U Milli takımları aynı sistemde oynuyor. Duran toplarda daha karar vermemişler, karar aşamasındalar.

15  YAŞ GRUPLARINDA 1 ÜST GRUPTA OYUNCU OYNATIYOR MUSUNUZ ?  1 üst grupta ilk 11 de oynuyor ise oynatıyoruz.Oynamıyorsa onu kendi takımlarında oynatıyoruz. Amacımız çok maç oynamaları.  U-20 takımının ana hedefi U-21 ‘e oyuncu kazandırma,  U-21 takımının amacı A Milli takıma oyuncu kazandırmak.  MİLLİ TAKIMLAR VE TAKIM ANTRENÖRLERİ ARASINDAKİ UYUM NASIL ?  Uyum ve iletişim gayet iyi.  U-20 TAKIMI HER AY KAMP YAPIYOR MU ?  Her ay kamp yapıyor ve Milli maç oynuyor. Bizim amacımız fazla oyuncu görmek.

16  Prof. Dr. OLIVER HÖNER  ( Spor Bilimleri ve Performans Uzmanı )  Spor Bilimlerini kullanarak verimi arttırdık.  Hangi motorik özellikleri ölçüyoruz ?  Bizler verilerden yetenekli oyuncuları çıkarabiliriz.  % 100 rakamlardan hareket etmiyoruz. Antrenörün dediği de bizim için çok önemli.  Yetenek bulma Yeteneği geliştirme  2004’den beri motorik testler yapıyoruz.  Sezonda 2 test yapıyoruz. 1. Test 9-10.ayda 2. Test ise 3.ve 4. ayda  kişi testten geçiyor.  Testler basit testlerden oluşuyor.

17 TESTLER


"ELİT GENÇ FUTBOLCU YETİŞTİRME PROGRAMI FREİBURG KULÜBÜ ÖRNEĞİ UEFA STUDY GROUP/ ALMANYA SUNAN COŞKUN SÜER UEFA PRO LİSANS 29.4.2013." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları