Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İ letişime Giriş. İLETİŞİM NEDEN ÖNEMLİ? Günün %75 inde iletişim içindeyiz. nicelik nitelik anlamına gelir mi??? •İletişim fiziksel sağlığımız için gerekli...

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İ letişime Giriş. İLETİŞİM NEDEN ÖNEMLİ? Günün %75 inde iletişim içindeyiz. nicelik nitelik anlamına gelir mi??? •İletişim fiziksel sağlığımız için gerekli..."— Sunum transkripti:

1 İ letişime Giriş

2 İLETİŞİM NEDEN ÖNEMLİ? Günün %75 inde iletişim içindeyiz. nicelik nitelik anlamına gelir mi??? •İletişim fiziksel sağlığımız için gerekli... •Kendimizi iletişim yardımıyla tanımlarız: diğer insanlardan aldığımız tepkiler kim olduğumuzu ve özgüvenimizi etkiler. •Eğitimde, işte ve sosyal ilişkilerde başarıya kaynaklık eder.

3 Başkalarını daha iyi anlayabilir, kendinizi daha iyi ifade edebilirsiniz. İnsanlarla içten ilişkiler kurabilirsiniz. Doğru bilgilere daha çabuk ulaşabilirsiniz. Yaratıcılığınız gelişir. Gereksiz tartışmaları önlersiniz. Başkalarını daha az incitirsiniz. ETKİLİ İLETİŞİM İLE

4 Öfke, korku ya da çekingenliği önleyebilirsiniz. Karşıdakine saldırmadan fikirlerinizi savunabilirsiniz. Başkalarına yapıcı eleştirilerde bulunabilirsiniz. Karşıdaki kişiyle onu kırmadan tartışabilirsiniz. Fikir ve önerilerinize daha kolay destek bulabilirsiniz. İnsanlarla daha rahat işbirliği yapabilirsiniz.

5 Sizinle birlikte çalışan insanları yönetme ve yönlendirmede çok daha az zaman ve enerji harcarsınız. Katıldığınız toplantılar daha etkili geçer. Problem çözme yeteneğiniz gelişir. Zor insanlarla başa çıkabilirsiniz. Yaptığınız işi daha çok seversiniz. Başkalarının fikir, deneyim, alışkanlık ve tutumlarından daha çok yarar sağlayabilirsiniz.

6 Çoğu çatışmanın temelinde, bilinçsiz koşullar altında yaratılan iletişim düzensizliği yatar. Bilinçli bir iletişim  anlamlı yaşam anlamlı yaşam  sakin ruh halinin gelişmesi Böylece geliştirilen iletişim becerileri hem bireyin, hem toplumun yaşamına zenginlik ve saygınlık katar. Çoğu çatışmanın temelinde, bilinçsiz koşullar altında yaratılan iletişim düzensizliği yatar. Bilinçli bir iletişim  anlamlı yaşam anlamlı yaşam  sakin ruh halinin gelişmesi Böylece geliştirilen iletişim becerileri hem bireyin, hem toplumun yaşamına zenginlik ve saygınlık katar.

7 SONUÇTA •Kaliteli iletişimin kaliteli yaşam demek olduğu görüşünü ve “biz bilincini” benimsemek, •Duyulan ve ikna edebilen etkili bir kişi, işte ve özel hayatta mutlu ve motive bireyler olmak.

8 •İş hayatında başarının %85’i doğru iletişime dayanır. •İş hayatında kusurların %75’i iletişim eksikliğinden kaynaklanır. •İş hayatında kayıpların %80’i kötü iletişim yüzündendir. NEDEN ÖNEMLİ

9 •FARKINDA OLMAK –Etkili iletişim ASLA tesadüf olamaz. –Konuşmak, dinlemek, okumak, yazmak •İLETİŞİM BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEK NASIL?

10 •Hiç kimse, negatif enerjinin olduğu bir yerde bulunmak istemez. •Öncelikle konuşurken kendinizi dinlemeye çalışmalı, kendinize dışarıdan bakabilmelisiniz. NASIL? FARKINDA OLMAK

11 Latince kökeni  comminical/ communicatio (paylaşmak anlamına gelir) İLETİŞİM NEDİR? •Nitelikleri ne olursa olsun, iki sistem arasındaki bilgi alış verişi. •Bilgi ve tecrübelerin paylaşımı. •İki ya da daha çok insan arasında anlam yaratma süreci.

12 NEDEN İLETİŞİM KURARIZ?  bilgi  ikna  yönetim  paylaşım  farklılıkları paylaşım  eğlence  değişim  problem çözme  işbirliği vb.  korkutmak  aşağılamak  kaygılandırmak  zarar vermek  Dikkate alınmak  Umursanmak  Kabul görmek  Değerli olmak  Yeterlilik  Sevilmek vb…  bilgi  ikna  yönetim  paylaşım  farklılıkları paylaşım  eğlence  değişim  problem çözme  işbirliği vb.  korkutmak  aşağılamak  kaygılandırmak  zarar vermek

13 İletişim Modelleri: TEK YÖNLÜ İLETİŞİM MODELİ KAYNAK (gönderen) kodlar ALICI çözer MESAJ  KANAL  GÜRÜLTÜ

14 KAYNAK (gönderen) ALICI MESAJ  KANAL  GÜRÜLTÜ GERİ BİLDİRİM KAYNAK (gönderen) ALICI MESAJ  KANAL  GÜRÜLTÜ GERİ BİLDİRİM (gönderen) ALICI MESAJ  KANAL  GÜRÜLTÜ GERİ BİLDİRİM İletişim Modelleri: İKİ YÖNLÜ İLETİŞİM MODELİ

15 Bu kişinin şu özellikleri iletişim sürecinde önemlidir: Kültür- iletişim becerileri- fiziksel durum- duygusal durum– tecrübeler– tutumlar- hafıza– beklentiler MODELİN BİLEŞENLERİ KAYNAĞI DİĞER İNSANLARDAN FARKLILAŞTIRAN ÖZELLİKLER ALICIKAYNAK

16 KAYNAK •Bilgili olmalı •Kodlama özelliği olmalı •Saygınlığı olmalı •Güvenilir olmalı •Çekici olmalı •Tanınmalı •Alıcı ile iletişime hazır olmalı •Gereğinde alıcı olmalı

17 MODELİN BİLEŞENLERİ •MESAJ •KANAL •GÜRÜLTÜ •GERİ-BİLDİRİM •ZAMAN

18 Mesaj  “İletilmek istenen anlam, içeriğin kendisi; söz ya da yazı ile verilen, gönderilen ve belli bir anlamı olan haber;  Kaynağın alıcıya gönderdiği her türlü söz, işaret, ses mesajdır.

19 19 Tek Yönlü Mesaj 1.Eğitim düzeyi düşük kişilere 2.İyi bilinmeyen karmaşık konu 3.Dinleyici kabul etmeye hazır 4.Dinleyici, farklı görüşleri bilmiyor 5.İlk defa karşılaşılan bir konu Çift Yönlü Mesaj 1.Eğitim düzeyi yüksek kişilere 2.Bilinen basit konu 3.Dinleyicinin konu ile ilgili farklı fikirleri var 4.Dinleyici, farklı veya karşı görüşleri biliyor 5.Konu ile ilgili geçmiş yaşantılar vardır

20 Açık olmalı Anlaşılır olmalı Zamanında iletilmeli Uygun yolu izlemeli Etki sınırı değerlendirilmeli Davranışlarla desteklenmeli

21 KANAL Kaynak ve alıcı arasındaki bağdır. Mesajların üzerine yüklendiği fiziksel araçlardır. Mesajları taşıyan kanallar fiziksel (ses dalgaları, ışık dalgaları), teknik (telefon, telgraf, internet) ya da sosyal nitelikte (okul, televizyon, sinema) olabilir.

22  Geriye bilgi akışı.  Bu sayede, gönderici mesajının anlaşılıp anlaşılamadığını öğrenir. Geri bildirimin olmadığı bir iletişim "tek yönlü iletişim" iken,  Geri bildirimin olduğu bir iletişim "çift yönlü iletişim"dir.  Geribildirim, bir tür kontrol mekanizmasıdır ve iletişim sürecini etkinleştirir.” Geri Bildirim

23 Kaynaktan Kaynaklanan İletişim Engelleri  Önyargılı-olumsuz tutum ve davranış  Mesajın planlanmaması-yetersiz hazırlık  Düşüncelerin organize edilmemesi  Mesajın doğru ve zamanında verilmemesi  Farklı dilde sözcük-terim kullanmak  Veya aşırı teknik sözcük seçimi  Alıcıyı iyi tanımamak  Geribildirim (feedback) almamak

24 Alıcıdan Kaynaklanan İletişim Engelleri  Saygı duymamak-önemsememek  Önyargı-olumsuz tutum  Dinlememek-seçici yaklaşım  Dikkatin dağınık olması  Gerektiğinde not almamak  Soru sormamak-geribildirim vermemek  Sosyo-kültürel yapı ve kişisel kapasite

25 •Duyular ham (işlenmemiş) uyaran ile karşılaşır; uyarandan gelen enerji sinir hücresine ulaşır ve burada bir takım faaliyetleri başlatarak beynin ilgili bölgesine ulaştırılır, anlamlandırılır ve gerekirse organizma tepki verir. algılama algı •Bu işlemleme sürecine algılama adı verilir. Bunun sonucunca algı ortaya çıkar.

26 Dış dünya hakkındaki farkındalığımızın tümü bize duyularımız aracılığıyla gelir hepimizin algıları aynı temele dayanıyor... Farklar nereden kaynaklanıyor?

27 FİLTRELER: 1- Duyu Filtreleri 2- Psikolojik Setler ► KÜLTÜR VE ALGI

28

29 •Karşımızdaki insanı anlamakla kendimizi anlamak arasında bir ilişki vardır •Benlik Kavramı-Öz değer kavramı •Kendini gerçekleştiren kehanetler •Yükleme Kuramı

30 •İlk İzlenim  ilkinleme etkisi •Fiziksel Özellikler •Kişisel Genellemeler ve Stereotipler •Toplumsal Roller  İş  Cinsiyet  Evlilik

31 ALGI İLETİŞİM EMPATİ Bir kişinin kendisini karşısındaki kişinin yerine koyarak olaylara onun bakış açısıyla bakması, o kişinin duygularını ve düşüncelerini doğru olarak anlaması, hissetmesi.

32

33 İLETİŞİMDE KENDİNİ TANIMAK  Benlik bilinci; kişinin kendisi hakkında sahip olduğu görüşüdür.  Kendini açmak ; Birisiyle karşılıklı etkileşim sürecinde ki düşünce ve duyguları paylaşmaktır.  Açık benliğimiz; bilinçli olarak yaptığımız davranışlar ve sarf ettiğimiz sözlerdir. Bunlar hem kendimiz hem de başkaları tarafından bilinen özelliklerimizdir.  Kör benliğimiz; farkında olmadığımız, ancak başkaları tarafında bilinen özelliklerimizdir. (alınganlık, savunma vb.)  Gizli benliğimiz; başkalarının bilmediği ama bizim için açık olan düşüncelerimiz, duygularımız ve özlemlerimizdir.

34  Pasif-Uysallar: Her söylenenden etkilenirim / Kendi başıma karar alamam / Kaçınırım ya da vazgeçerim / Suçluluk, öfke, engellenme, güvensizlik.  Saldırganlar: Kendi doğrularım için diğerlerini harcayabilirim / Bu benim düşüncem, sen farklı düşünüyorsan aptalsın / Savunabilmek için küçük düşürürüm, incitirim, insan yerine koymam /Amacım kazanma, diğerlerini aşağılama, güç gösterme. İLETİŞİMDE KİŞİLİK UNSURLARI İLETİŞİM ÜSLUPLARI

35 PPasif- saldırganlar: Düşünce ve duygularımı öyle ifade etmeliyim ki, başkaları yetenekli olduğumu anlamasın / Size düşünce ve duygularımı tam olarak söyleyemem / Her zaman suçlayacak birileri vardır. AAtılgan-Kararlı-Güçlü: Dürüst ve açık biriyim / Doğru kararlar alabilirim / Etkili iletişim kurarım / Kararlı beden dili kullanırım / Başkalarının, görüşlerine, haklarına saygı duyarım bunu da anlaşılır ve net iletirim. İLETİŞİMDE KİŞİLİK UNSURLARI İLETİŞİM ÜSLUPLARI

36  Sessizlik (söz kesmeden)  Anlatılmak isteneni anlamaya çalışmak  Anlatılanın altındaki duyguyu anlamak  Eleştirmeden dinlemek  Dürüst olarak dinlemek  Konuşanın yüzüne doğru bakmak  Beden olarak ona yönelmek •Göz teması kurmak •Konuşana doğru eğik (yönelik) durmak •Rahat olmak OLUMLU İLETİŞİMİN ÖZELLİKLERİ  Kişi kendini gerçekten dinleyen kişiye yakın hisseder  Sorunu ilk bakıştaki kadar önemli görmeyebilir  Sorunu dile getirdiği için çözüm yollarını daha rahat düşünebilir  KARŞILIKLI SAYGI


"İ letişime Giriş. İLETİŞİM NEDEN ÖNEMLİ? Günün %75 inde iletişim içindeyiz. nicelik nitelik anlamına gelir mi??? •İletişim fiziksel sağlığımız için gerekli..." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları