Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İletişime Giriş.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İletişime Giriş."— Sunum transkripti:

1 İletişime Giriş

2 İLETİŞİM NEDEN ÖNEMLİ? Günün %75 inde iletişim içindeyiz.
nicelik nitelik anlamına gelir mi??? İletişim fiziksel sağlığımız için gerekli... Kendimizi iletişim yardımıyla tanımlarız: diğer insanlardan aldığımız tepkiler kim olduğumuzu ve özgüvenimizi etkiler. Eğitimde, işte ve sosyal ilişkilerde başarıya kaynaklık eder.

3 ETKİLİ İLETİŞİM İLE Başkalarını daha iyi anlayabilir, kendinizi daha iyi ifade edebilirsiniz. İnsanlarla içten ilişkiler kurabilirsiniz. Doğru bilgilere daha çabuk ulaşabilirsiniz. Yaratıcılığınız gelişir. Gereksiz tartışmaları önlersiniz. Başkalarını daha az incitirsiniz.

4 Öfke, korku ya da çekingenliği önleyebilirsiniz.
Karşıdakine saldırmadan fikirlerinizi savunabilirsiniz. Başkalarına yapıcı eleştirilerde bulunabilirsiniz. Karşıdaki kişiyle onu kırmadan tartışabilirsiniz. Fikir ve önerilerinize daha kolay destek bulabilirsiniz. İnsanlarla daha rahat işbirliği yapabilirsiniz.

5 Sizinle birlikte çalışan insanları yönetme ve yönlendirmede çok daha az zaman ve enerji harcarsınız.
Katıldığınız toplantılar daha etkili geçer. Problem çözme yeteneğiniz gelişir. Zor insanlarla başa çıkabilirsiniz. Yaptığınız işi daha çok seversiniz. Başkalarının fikir, deneyim, alışkanlık ve tutumlarından daha çok yarar sağlayabilirsiniz.

6 Çoğu çatışmanın temelinde, bilinçsiz koşullar altında yaratılan iletişim düzensizliği yatar.
Bilinçli bir iletişim  anlamlı yaşam anlamlı yaşam  sakin ruh halinin gelişmesi Böylece geliştirilen iletişim becerileri hem bireyin, hem toplumun yaşamına zenginlik ve saygınlık katar.

7 SONUÇTA Kaliteli iletişimin kaliteli yaşam demek olduğu görüşünü ve “biz bilincini” benimsemek, Duyulan ve ikna edebilen etkili bir kişi, işte ve özel hayatta mutlu ve motive bireyler olmak.

8 NEDEN ÖNEMLİ İş hayatında başarının %85’i doğru iletişime dayanır.
İş hayatında kusurların %75’i iletişim eksikliğinden kaynaklanır. İş hayatında kayıpların %80’i kötü iletişim yüzündendir.

9 NASIL? FARKINDA OLMAK İLETİŞİM BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEK
Etkili iletişim ASLA tesadüf olamaz. Konuşmak, dinlemek, okumak, yazmak İLETİŞİM BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEK

10 NASIL? Hiç kimse, negatif enerjinin olduğu bir yerde bulunmak istemez. Öncelikle konuşurken kendinizi dinlemeye çalışmalı, kendinize dışarıdan bakabilmelisiniz. FARKINDA OLMAK

11 İLETİŞİM NEDİR? Latince kökeni  comminical/ communicatio (paylaşmak anlamına gelir) Nitelikleri ne olursa olsun, iki sistem arasındaki bilgi alış verişi. Bilgi ve tecrübelerin paylaşımı. İki ya da daha çok insan arasında anlam yaratma süreci.

12 NEDEN İLETİŞİM KURARIZ?
 bilgi  ikna  yönetim  paylaşım  farklılıkları paylaşım  eğlence  değişim  problem çözme  işbirliği vb.  bilgi  ikna  yönetim  paylaşım  farklılıkları paylaşım  eğlence  değişim  problem çözme  işbirliği vb.  korkutmak  aşağılamak  kaygılandırmak  zarar vermek  korkutmak  aşağılamak  kaygılandırmak  zarar vermek  Dikkate alınmak  Umursanmak  Kabul görmek  Değerli olmak  Yeterlilik  Sevilmek vb…

13 TEK YÖNLÜ İLETİŞİM MODELİ
İletişim Modelleri: TEK YÖNLÜ İLETİŞİM MODELİ GÜRÜLTÜ GÜRÜLTÜ KAYNAK (gönderen) kodlar ALICI çözer MESAJ  KANAL  13

14 İKİ YÖNLÜ İLETİŞİM MODELİ
İletişim Modelleri: İKİ YÖNLÜ İLETİŞİM MODELİ GÜRÜLTÜ GÜRÜLTÜ GÜRÜLTÜ GÜRÜLTÜ GÜRÜLTÜ GÜRÜLTÜ (gönderen) KAYNAK (gönderen) KAYNAK (gönderen) ALICI ALICI ALICI MESAJ MESAJ MESAJ  KANAL   KANAL   KANAL  GERİ BİLDİRİM GERİ BİLDİRİM GERİ BİLDİRİM 14

15 MODELİN BİLEŞENLERİ KAYNAK ALICI
Bu kişinin şu özellikleri iletişim sürecinde önemlidir: Kültür- iletişim becerileri- fiziksel durum- duygusal durum– tecrübeler– tutumlar- hafıza– beklentiler KAYNAĞI DİĞER İNSANLARDAN FARKLILAŞTIRAN ÖZELLİKLER 15

16 KAYNAK Bilgili olmalı Kodlama özelliği olmalı Saygınlığı olmalı
Güvenilir olmalı Çekici olmalı Tanınmalı Alıcı ile iletişime hazır olmalı Gereğinde alıcı olmalı

17 MODELİN BİLEŞENLERİ MESAJ KANAL GÜRÜLTÜ GERİ-BİLDİRİM ZAMAN 17

18 Kaynağın alıcıya gönderdiği her türlü söz, işaret, ses mesajdır.
“İletilmek istenen anlam, içeriğin kendisi; söz ya da yazı ile verilen, gönderilen ve belli bir anlamı olan haber; Kaynağın alıcıya gönderdiği her türlü söz, işaret, ses mesajdır.

19 Eğitim düzeyi yüksek kişilere Bilinen basit konu
Tek Yönlü Mesaj Eğitim düzeyi düşük kişilere İyi bilinmeyen karmaşık konu Dinleyici kabul etmeye hazır Dinleyici, farklı görüşleri bilmiyor İlk defa karşılaşılan bir konu Çift Yönlü Mesaj Eğitim düzeyi yüksek kişilere Bilinen basit konu Dinleyicinin konu ile ilgili farklı fikirleri var Dinleyici, farklı veya karşı görüşleri biliyor Konu ile ilgili geçmiş yaşantılar vardır 19 19

20 Açık olmalı Anlaşılır olmalı Zamanında iletilmeli Uygun yolu izlemeli Etki sınırı değerlendirilmeli Davranışlarla desteklenmeli

21 KANAL Kaynak ve alıcı arasındaki bağdır. Mesajların üzerine yüklendiği fiziksel araçlardır. Mesajları taşıyan kanallar fiziksel (ses dalgaları, ışık dalgaları), teknik (telefon, telgraf, internet) ya da sosyal nitelikte (okul, televizyon, sinema) olabilir.

22 Geri Bildirim Geriye bilgi akışı.
Bu sayede, gönderici mesajının anlaşılıp anlaşılamadığını öğrenir. Geri bildirimin olmadığı bir iletişim "tek yönlü iletişim" iken, Geri bildirimin olduğu bir iletişim "çift yönlü iletişim"dir. Geribildirim, bir tür kontrol mekanizmasıdır ve iletişim sürecini etkinleştirir.”

23 Kaynaktan Kaynaklanan İletişim Engelleri
Önyargılı-olumsuz tutum ve davranış Mesajın planlanmaması-yetersiz hazırlık Düşüncelerin organize edilmemesi Mesajın doğru ve zamanında verilmemesi Farklı dilde sözcük-terim kullanmak Veya aşırı teknik sözcük seçimi Alıcıyı iyi tanımamak Geribildirim (feedback) almamak 23

24 Alıcıdan Kaynaklanan İletişim Engelleri
Saygı duymamak-önemsememek Önyargı-olumsuz tutum Dinlememek-seçici yaklaşım Dikkatin dağınık olması Gerektiğinde not almamak Soru sormamak-geribildirim vermemek Sosyo-kültürel yapı ve kişisel kapasite 24

25 ALGI Duyular ham (işlenmemiş) uyaran ile karşılaşır; uyarandan gelen enerji sinir hücresine ulaşır ve burada bir takım faaliyetleri başlatarak beynin ilgili bölgesine ulaştırılır, anlamlandırılır ve gerekirse organizma tepki verir. Bu işlemleme sürecine algılama adı verilir. Bunun sonucunca algı ortaya çıkar. 25

26 Farklar nereden kaynaklanıyor?
ALGI Dış dünya hakkındaki farkındalığımızın tümü bize duyularımız aracılığıyla gelir hepimizin algıları aynı temele dayanıyor... Farklar nereden kaynaklanıyor? 26

27 ALGIDA SEÇİCİLİK FİLTRELER: 1- Duyu Filtreleri 2- Psikolojik Setler
► KÜLTÜR VE ALGI 27

28

29 KENDİMİZİ NASIL ALGILIYORUZ?
Karşımızdaki insanı anlamakla kendimizi anlamak arasında bir ilişki vardır Benlik Kavramı-Öz değer kavramı Kendini gerçekleştiren kehanetler Yükleme Kuramı 29

30 DİĞERLERİNİ NASIL ALGILIYORUZ?
İlk İzlenim  ilkinleme etkisi Fiziksel Özellikler Kişisel Genellemeler ve Stereotipler Toplumsal Roller İş  Cinsiyet  Evlilik 30

31 EMPATİ Bir kişinin kendisini karşısındaki kişinin yerine koyarak olaylara onun bakış açısıyla bakması, o kişinin duygularını ve düşüncelerini doğru olarak anlaması, hissetmesi. ALGI İLETİŞİM 31

32

33 İLETİŞİMDE KENDİNİ TANIMAK
Benlik bilinci; kişinin kendisi hakkında sahip olduğu görüşüdür. Kendini açmak ; Birisiyle karşılıklı etkileşim sürecinde ki düşünce ve duyguları paylaşmaktır. Açık benliğimiz; bilinçli olarak yaptığımız davranışlar ve sarf ettiğimiz sözlerdir. Bunlar hem kendimiz hem de başkaları tarafından bilinen özelliklerimizdir. Kör benliğimiz; farkında olmadığımız, ancak başkaları tarafında bilinen özelliklerimizdir. (alınganlık, savunma vb.) Gizli benliğimiz; başkalarının bilmediği ama bizim için açık olan düşüncelerimiz, duygularımız ve özlemlerimizdir.

34 İLETİŞİMDE KİŞİLİK UNSURLARI
İLETİŞİM ÜSLUPLARI Pasif-Uysallar: Her söylenenden etkilenirim / Kendi başıma karar alamam / Kaçınırım ya da vazgeçerim / Suçluluk, öfke, engellenme, güvensizlik. Saldırganlar: Kendi doğrularım için diğerlerini harcayabilirim / Bu benim düşüncem, sen farklı düşünüyorsan aptalsın / Savunabilmek için küçük düşürürüm, incitirim, insan yerine koymam /Amacım kazanma, diğerlerini aşağılama, güç gösterme.

35 İLETİŞİMDE KİŞİLİK UNSURLARI
İLETİŞİM ÜSLUPLARI Pasif- saldırganlar: Düşünce ve duygularımı öyle ifade etmeliyim ki, başkaları yetenekli olduğumu anlamasın / Size düşünce ve duygularımı tam olarak söyleyemem / Her zaman suçlayacak birileri vardır. Atılgan-Kararlı-Güçlü: Dürüst ve açık biriyim / Doğru kararlar alabilirim / Etkili iletişim kurarım / Kararlı beden dili kullanırım / Başkalarının , görüşlerine, haklarına saygı duyarım bunu da anlaşılır ve net iletirim.

36 OLUMLU İLETİŞİMİN ÖZELLİKLERİ
Sessizlik (söz kesmeden) Anlatılmak isteneni anlamaya çalışmak Anlatılanın altındaki duyguyu anlamak Eleştirmeden dinlemek Dürüst olarak dinlemek Konuşanın yüzüne doğru bakmak Beden olarak ona yönelmek Göz teması kurmak Konuşana doğru eğik (yönelik) durmak Rahat olmak Kişi kendini gerçekten dinleyen kişiye yakın hisseder Sorunu ilk bakıştaki kadar önemli görmeyebilir Sorunu dile getirdiği için çözüm yollarını daha rahat düşünebilir KARŞILIKLI SAYGI


"İletişime Giriş." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları