Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇIKARMA ZAMANI. A-Çocuklar ne yapıyorlar? B-Kek sayısında nasıl bir değişiklik oldu?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇIKARMA ZAMANI. A-Çocuklar ne yapıyorlar? B-Kek sayısında nasıl bir değişiklik oldu?"— Sunum transkripti:

1 ÇIKARMA ZAMANI

2 A-Çocuklar ne yapıyorlar? B-Kek sayısında nasıl bir değişiklik oldu?

3 Ö ĞRENMEK ISTEDIĞINIZ KONU BAŞL I Ğ I NA T I KLAY I N I Z. GERİYE DOĞRU SAYIYORUM ÇIKARMA İŞLEMİNİ ÖĞRENİYORUM VERİLMEYENLERİ BULALIM.

4 GERİYE DOĞRU SAYIYORUM Resimde her renkten kaç tane kutu olduğunu bulunuz. Her renkten kaç tane kutu olduğunu aşağıdaki tabloya yazınız. Tablo:Renkler

5 Ö ĞRENMEK ISTEDIĞINIZ KONU BAŞL I Ğ I NA T I KLAY I N I Z. GERİYE DOĞRU SAYIYORUM ÇIKARMA İŞLEMİNİ ÖĞRENİYORUM VERİLMEYENLERİ BULALIM.

6 ÇIKARMA İŞLEMİNİ ÖĞRENİYORUM -Resimde kaç penguen var? -Suya kaç penguen atlıyor? -Buzun üstünde kaç tane penguen kalıyor?

7 6 birim küpten 2 tanesini ayıralım. Geriye kaç tane Birim küp kaldığını bulalım. Bunu bir de çıkarma işlemi yaparak gösterelim. 6 – 2 = 4

8

9 9 tane toptan 3 tanesini ayıralım. Geriye kaç tane top kaldığını bulalım. 9 – 3 = 6 Geriye 6 top kalır.

10 Tepsideki kurabiyelerden 3 tanesini fare alıyor. Tepside kaç tane kurabiye kaldığını bulalım. Geriye 12 kurabiye kalır.

11 ÇÖZELİM ÖĞRENELİM Modellerin belirttiği işlemleri örnekteki gibi belirterek sonuçları bulunuz. 5 14

12

13 Ö ĞRENMEK ISTEDIĞINIZ KONU BAŞL I Ğ I NA T I KLAY I N I Z. GERİYE DOĞRU SAYIYORUM ÇIKARMA İŞLEMİNİ ÖĞRENİYORUM VERİLMEYENLERİ BULALIM.

14 Ağacın yanında 5 ayı vardı. Bazıları mağaraya girdi. ☆ Mağaraya giren ayı sayısını nasıl bulabiliriz? ☆

15 Resmi inceleyelim. Simitçinin kaç tane simit sattığını bulalım.

16 5 - ☆ = 3 Tezgâhtaki simit sayısı Satılan simit sayısı Tezgâhta kalan simit sayısı 5’ten 3’e kadar geriye doğru birer birer sayalım. 5, 4, 3 2 sayı söyledik. Simitçi 2 simit satmıştır.

17 Resmi inceleyelim. Kaç bardak limonata içildiğini bulalım.

18 7 - ☆ = 3 Tepsideki limonata sayısı İçilen limonata sayısı Tepside kalan limonata sayısı 7’den 3’e kadar geriye doğru birer birer sayalım. 7, 6, 5, 4, 3 4 sayı söyledik. Çocuklar 4 tane limonata içmiştir.

19 Teknedekilerden 7’si denize daldı. 2’si teknede kaldı.

20 Başlangıçta teknede kaç kişi olduğunu bulalım. - 7 = 2 Başlangıçta teknede bulunanların sayısı Denize atlayanların sayısı Teknede kalanların sayısı

21 İşlemi model üzerinde göstererek yapalım. += = 9 Teknede kalanların sayısı Denize atlayanların sayısı Başlangıçta teknede olanların sayısı Başlangıçta teknede 9 kişi vardır. 9

22 Çocuklar 4 tane balon alınca baloncunun elinde 6 tane balon kaldı. Çocuklar balon almadan önce baloncunun toplam kaç balonu vardı?

23 Başlangıçta baloncunun kaç balonu olduğunu bulalım. - 4 = 6 Baloncunun başlangıçtaki balon sayısı Çocukların aldığı balon sayısı Baloncunun elinde kalan balon sayısı = 10 Baloncu balonları satmadan önce elinde 10 adet balon vardı.

24 KENDİMİZİ DEĞERLENDİRELİM ! Balonların bazıları patladı. Patlamadan önce her grupta kaç balon vardı? … - 3 = 6 … - 7 = 7 … - 5 =

25 Trenin vagonlarında yazılı işlemlerin hepsinin sonucu 12’dir. Kutucukları uygun sayılarla doldurunuz

26 Kitaplıktaki kitaplardan bazıları kutuya kondu. Kutuya kaç tane kitap konulduğunu bulunuz. 8 - …… = 3 5

27 Sonuçları aynı olan çıkarma işlemlerini oklarla eşleştiriniz.

28 HAZIRLAYANLAR Sınıf Öğretmenliği 2-A Cansu ÖZEN Esma METİN 2812 Garip ÜZÜM Kazanım: 20’ye kadar olan iki doğal sayının farkını bulur, matematik cümlesini yazar ve modellerle gösterir. Kazanım: Bir çıkarma işleminde verilmeyen eksilen veya çıkanı bulur.


"ÇIKARMA ZAMANI. A-Çocuklar ne yapıyorlar? B-Kek sayısında nasıl bir değişiklik oldu?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları