Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Genel 20 Novembre, 2010 Genel 1 YALIN YÖNETİM VE KAIZEN 02.10.2013 Onur ARTIIŞIK Organizasyonel Gelişim Uzmanı İnsan Kaynakları Direktörlüğü.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Genel 20 Novembre, 2010 Genel 1 YALIN YÖNETİM VE KAIZEN 02.10.2013 Onur ARTIIŞIK Organizasyonel Gelişim Uzmanı İnsan Kaynakları Direktörlüğü."— Sunum transkripti:

1 Genel 20 Novembre, 2010 Genel 1 YALIN YÖNETİM VE KAIZEN Onur ARTIIŞIK Organizasyonel Gelişim Uzmanı İnsan Kaynakları Direktörlüğü

2 Genel Yalın KAIZEN KANBAN GENCHI GENBUTSU OOBEYA 5S VSM SMED POKA YOKE HOSHIN KANRI A3 HEIJUNKA JUST-IN-TIME MILK-RUN ONE PIECE FLOW BULT-IN-QUALITY TPM JIDOKA KAIKAKU YOKOTEN YAMAZUMI

3 Genel Yalın

4 Genel Yalın  Az  Görsel  Basit  Dengeli  Gerçek İhtiyaç

5 Genel Yalın = Gerçek İhtiyaç

6 Genel Yalın Yalın, kaynakları daha etkin kullanarak müşteri gözüyle değeri üretmek ve teslim etmek için kullanılan kavramlar, ilkeler ve araçlar sistematiğidir. Tedarikçi Proses Müşteri Proses değer

7 Genel Yalın

8 Genel Yalın Düşünce’nin Ana Amacı kavram son kullanıcı Para dönüşü israfdeğer Aktiviteler

9 Genel Yalın Düşünce’nin 5 İlkesi 1.Değer (Value) 2.Değer Akışı (Value Stream) 3.Sürekli Akış (Flow) 4.Çekme (Pull) 5.Mükemmellik (Perfection)

10 Genel Değer Değer, müşterinin istediği (ödemeye razı olduğu) şeyi doğru zamanda, doğru kalitede, doğru miktarda ve doğru şekilde sunmaktır.

11 Genel İsraflar Üretim Süreçlerindeki İsraflarOfis Süreçlerindeki İsraflar Aşırı ÜretimAşırı Veri Üretimi Bekleme Aşırı İşlem Aşırı Envanter / StokAşırı Envanter Düzeltme Gereksiz Çalışan Hareketi Gereksiz TaşımaGereksiz Veri Taşıma

12 Genel Yalın Düşünce’nin 5 İlkesi 1.Değer (Value) 2.Değer Akışı (Value Stream) 3.Sürekli Akış (Flow) 4.Çekme (Pull) 5.Mükemmellik (Perfection)

13 Genel Değer Akışı Değer akışı, bir ürünü veya hizmeti başlangıcından sonuna kadar tamamlamak için gerekli değer yaratan ve yaratmayan bütün adımlardır. Müşteri Proses Tedarikçi Proses

14 Genel Değer Akışı Toplam Akış Süresi: 319 gün Toplam İşlem Süresi: 3 saat Tesco (İngiltere)

15 Genel Değer Akışı Haritası (Örnek)

16 Genel Yalın Düşünce’nin 5 İlkesi 1.Değer (Value) 2.Değer Akışı (Value Stream) 3.Sürekli Akış (Flow) 4.Çekme (Pull) 5.Mükemmellik (Perfection)

17 Genel Akış Tedarikçi Proses Müşteri Proses İdeal Durum Akış

18 Genel Yalın Düşünce’nin 5 İlkesi 1.Değer (Value) 2.Değer Akışı (Value Stream) 3.Sürekli Akış (Flow) 4.Çekme (Pull) 5.Mükemmellik (Perfection)

19 Genel Çekme Her aşamanın bir öncekinden talep etmesi Bir sonraki prosesin (müşteri) istediği ürün/hizmet tipini, istenen miktarda (daha çok değil) ve istediği zamanda (daha önce değil) üretmek. Nihai müşterinin talebinden tüm aşamaları geriye doğru izlemek. Tedarikçi Proses Müşteri Proses değer

20 Genel Yalın Düşünce’nin 5 İlkesi 1.Değer (Value) 2.Değer Akışı (Value Stream) 3.Sürekli Akış (Flow) 4.Çekme (Pull) 5.Mükemmellik (Perfection)

21 Genel Mükemmellik Daha iyisi daima vardır. •İsrafı daha da azaltacak yeni yollar her zaman bulunabilir. •Herkes sistemin bütününü görebilir ve iyileştirme fikirleri üretebilir.

22 Genel Kaizen Japonca “iyiye doğru değişim, sürekli iyileştirme” anlamına gelir.

23 Genel PUKÖ Çevrimi (Planla, Uygula, Kontrol et, Önlem al) PU KÖ

24 Genel PUKÖ Çevrimi PU KÖ PU KÖ PU KÖ Standartlaştırma (takoz)

25 Genel Ofis Kaizen P Problem Tanımı Kök Neden Analizi Hedef U Karşı Tedbir Açıklaması Ö Standartlaştırma Yayılım? K Sonuçların Doğrulanması

26 Genel Mükemmel Proses

27 Genel Mükemmel Proses

28 Genel Mükemmel Proses

29 Genel Mükemmel Proses

30 Genel Mükemmel Proses

31 Genel Mükemmel Proses

32 Genel Mükemmel Proses

33 Genel Okuma Listesi


"Genel 20 Novembre, 2010 Genel 1 YALIN YÖNETİM VE KAIZEN 02.10.2013 Onur ARTIIŞIK Organizasyonel Gelişim Uzmanı İnsan Kaynakları Direktörlüğü." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları