Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Veri Tabanına Dayalı Doğrudan Pazarlama 1 Kasım 2010 Aylin Alacatlı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Veri Tabanına Dayalı Doğrudan Pazarlama 1 Kasım 2010 Aylin Alacatlı"— Sunum transkripti:

1 Veri Tabanına Dayalı Doğrudan Pazarlama 1 Kasım 2010 Aylin Alacatlı

2 © 2009 directCom. All Rights Protected and Reserved Ajanda 1 directComm Hakkında 2 Doğrudan pazarlama nedir? 3 Verinin Önemi 4 Örnek Uygulamalar 1

3 © 2009 directCom. All Rights Protected and Reserved CRM Etkinlik Yönetimi Kreatif Interaktif directComm, 2000 yılında yaşam döngüsünü başlattığı zamandan bu yana, kendi alanında ülkenin öncü firması olarak faaliyet göstermiş, baştan sona çözümleri tüm doğrudan pazarlama mecralarında sunan, başarı ile uygun iş çözümleri üreten bir yapıya ulaşmıştır. Türkiye’de doğrudan pazarlama sektörünü geliştirmek adına 2005 yılında kurulmuş olan Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği (DPİD)’in kurucu üyesidir. Proje bazlı çalışmaların yanı sıra müşterilerine entegre doğrudan pazarlama çözümleri sunmaktadır. directComm Hakkında

4 © 2009 directCom. All Rights Protected and Reserved Farkımız, Müşteri İlişkileri Yönetimine Metodolojik Yaklaşımımızdır Müşterinin Elde Tutulması Müşteriler ile İlişkiyi Güçlendirerek Süreklilik Sağlanması Yeni Müşteri Kazanma Yeni ve Kârlı Müşterilerin Belirlenmesi ve Elde Edilmesi Müşterinin Elde Tutulması Müşterinin Geliştirilmesi Yeni Müşteri Kazanma Müşteri Yaşam Döngüsü Müşterilerin Geliştirilmesi Ortalama Müşteri Değerinin ve Müşteri Ürün/Hizmet Payının Arttırılması Müşteri yaşam döngüsü bazında farklı disiplin ve mecraları kullanarak müşteriye yakınlaşmak…

5 © 2009 directCom. All Rights Protected and Reserved Hizmetlerimiz Strateji Tasarım + Planlama Tasarım + Planlama Yönetim + Uygulama Yönetim + Uygulama Ölçüm Gelişmiş Veri Analizleri İletişim Planı Pazarlama Yatırım Planı Program Tasarımı Yaratıcı Hizmetler Veritabanı Oluşturma ve Hosting Kampanya Geri Dönüş Ölçümleme Raporlama ve Analiz Veri Temizliği ve Tekilleştirme Mobil ve Interaktif Hizmetler Çağrı Merkezi Hizmetleri Basım ve Üretim Kampanya Yönetimi Eğitim ve Saha Destek Organizasyon ve Etkinlik Lojistik ve Gönderim

6 © 2009 directCom. All Rights Protected and Reserved Referanslarımızdan Örnekler Banka / Finans Otomotiv / Üretim PerakendeTelekomünikasyonDağıtım / Lojistik Enerji İlaç Hızlı Tüketim Malları

7 © 2009 directCom. All Rights Protected and Reserved Ajanda 1 directComm Hakkında 2 Doğrudan pazarlama nedir? 3 Verinin Önemi 4 Örnek Uygulamalar 2

8 © 2009 directCom. All Rights Protected and Reserved Doğrudan pazarlama nedir? •Doğrudan pazarlama; –Kitlesel iletişim araçları dışındaki mecraları kullanarak hedef kitle ile marka arasında ilişki kuran –Bağlılık yaratan, –Satın almaya teşvik eden –İnteraktif, somut, davetkar, katılımcı ve sonuçları ölçülebilen Pazarlama iletişimi faaliyetleridir

9 © 2009 directCom. All Rights Protected and Reserved Doğrudan pazarlama nedir? •Doğrudan Pazarlama, kişiye kendisine özel tekliflerin iletilebildiği kendine özel bir çok avantajı bulunan bir sistemdir. Neden? Hedef kitleye ulaşabilme etkinliği Birim maliyetleri düşürebilmesi Efektif maliyetlere sahip olması

10 © 2009 directCom. All Rights Protected and Reserved Ajanda 1 directComm Hakkında 2 Doğrudan pazarlama nedir? 3 Verinin Önemi 4 Örnek Uygulamalar 3

11 © 2009 directCom. All Rights Protected and Reserved Müşteri verisi firmalar için stratejik önemi yüksek değerli bir varlıktır; Pazarlama aktivitelerinden elde edilen tarihsel ve davranışsal veriler müşteri ilişkilerinin yönetilmesi ve geliştirilmesini sağlar. Kurumun tüm pazarlama faaliyetlerinin entegre biçimde yürütülmesi veritabanı aracılığıyla ile mümkündür Pazarlama Veritabanımızın Önemi

12 © 2009 directCom. All Rights Protected and Reserved Müşterileri tanımayı ve onları anlamayı Müşteriniz in hangi ürünleri en çok tercih ettiğini Ne zaman ve ne kadar alım yaptığını Ne zaman sizi bırakıp rakiplere geçtiğini En değerli müşterileri nizin kimler olduğunu Veri Tabanına Dayalı Pazarlama Ne Sağlar?

13 © 2009 directCom. All Rights Protected and Reserved Ajanda 1 directComm Hakkında 2 Doğrudan pazarlama nedir? 3 Verinin Önemi 4 Örnek Uygulamalar 4

14 © 2009 directCom. All Rights Protected and Reserved Çalışmanın Adı: Mercedes-Benz Veri Temizleme ve Veri Girişi Operasyonu Çalışmanın Hedefi: Mercedes-Benz veri tabanında ve Mercedes-Benz bayi veri tabanlarında birikmiş olan verilerin ayrıştırılması, temizlenmesi, gerekli alanların belirlenerek kalitesinin arttırılması ve veri tabanına dayalı pazarlama iletişimleri için temel oluşturulması hedeflenmiştir. Çalışmanın Detayı: 2 ay içerisinde; • üzerinde müşteri verisinin ad, soyad, firma adı, adres bilgilerinin temizlenmesi ve formatsal düzeltmeleri (Adres 1, Adres 2, Semt, İlçe, İl ayrımlarının yapılması) gerçekleştirilmiştir. •Bayi verilerinin bayiler bazında veri tekilleştirmesi işlemi gerçekleştirilmiştir. Mercedes-Benz – Veri Yönetimi Örnek Uygulamalarımız

15 © 2009 directCom. All Rights Protected and Reserved Çalışmanın Adı: Mercedes-Benz Yeni Müşteri Kazanımı Projeleri Çalışmanın Hedefi: •Mercedes-Benz’in, mevcut müşterilerine ek olarak, Mercedes-Benz araç alma potansiyeline sahip kişilerin belirlenerek bu kişilerle iletişime geçilmesi •Farklı kanallardan toplanarak Mercedes-Benz veri havuzuna girecek olan verilerin kalitesini arttırmak amacıyla, araç alma potansiyeline kişilerin belirlenerek, bayilere doğru hedef kitle verilerinin iletilmesinin sağlanması Çalışmanın Detayı: •Mercedes-Benz’in her bir araç modelinin hedef kitlesi ayrı ayrı incelenerek, bu kişilere nasıl ulaşılabileceği (İşbirlikleri, farklı kanallar, mesleki dernekler vb.) belirlendi ve her kampanyada ilgili hedef kitleye ulaşmak amacıyla farklı uygulamalar geliştirildi. •Mercedes-Benz internet sitesi üzerinden doldurulan iletişim formu ve Mercedes-Benz tarafından gerçekleştirilen farklı organizasyonlardan toplanan veriler, bayilere iletilmeden önce drC tarafından telefonla arama sürecinden geçirildi ve verilerinin doğruluğu teyit edildikten sonra, veriler segmente edilerek bayilere iletilmesi gereken kişi bilgileri hazırlandı. Mercedes-Benz – Yeni Müşteri Kazanımı Örnek Uygulamalarımız

16 © 2009 directCom. All Rights Protected and Reserved Borusan - Yeni Müşteri Hoş Geldin Paketi Uygulamaları Örnek Uygulamalarımız

17 © 2009 directCom. All Rights Protected and Reserved Borusan – Şikayet Yönetimi ve Geçmiş Olsun İletişimi Örnek Uygulamalarımız

18 © 2009 directCom. All Rights Protected and Reserved Brisa - Sadakat Uygulamaları Örnek Uygulamalarımız

19 © 2009 directCom. All Rights Protected and Reserved Yurtiçi Kargo – Sadakat Uygulamaları 1.Doğrudan Pazarlama Ödülleri Sadakat Kampanyaları 1.lik Ödülü Örnek Uygulamalarımız

20 © 2009 directCom. All Rights Protected and Reserved GNC – Sadakat Uygulamaları 1.Doğrudan Pazarlama Ödülleri Sadakat Kampanyaları 2.lik Ödülü Örnek Uygulamalarımız

21 © 2009 directCom. All Rights Protected and Reserved Mavi Jeans – Sadakat Uygulamaları Örnek Uygulamalarımız

22 © 2009 directCom. All Rights Protected and Reserved

23

24

25

26 Teşekkürler…

27 İşbu sunum dahilinde, 5846 Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu kapsamında eser olarak tanımlanan ve tarafımızdan üretilen, yaratılan, geliştirilen her türlü fikir, tasarım, metod, uygulama, proje vb. gibi eser niteliğindeki her türlü yaratımın sahibi Karmel Pazarlama ve Danışmanlık A.Ş.’dir.


"Veri Tabanına Dayalı Doğrudan Pazarlama 1 Kasım 2010 Aylin Alacatlı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları