Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AB VETPRO HAREKETLİLİK PROJESİ, 13 OCAK – 26 OCAK 201 3 HOLLANDA ÇALIŞMA ZİYARETİ ÖZET RAPORU İYİ MEZUN, DOĞRU İSTİHDAM, KALİTELİ ÜRETİM (İMDİKUR)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AB VETPRO HAREKETLİLİK PROJESİ, 13 OCAK – 26 OCAK 201 3 HOLLANDA ÇALIŞMA ZİYARETİ ÖZET RAPORU İYİ MEZUN, DOĞRU İSTİHDAM, KALİTELİ ÜRETİM (İMDİKUR)"— Sunum transkripti:

1 AB VETPRO HAREKETLİLİK PROJESİ, 13 OCAK – 26 OCAK HOLLANDA ÇALIŞMA ZİYARETİ ÖZET RAPORU İYİ MEZUN, DOĞRU İSTİHDAM, KALİTELİ ÜRETİM (İMDİKUR)

2 7 KURU M ZİYARET İ YAPILDI. SNTARİHSAATZİYARET EDİLEN KURUM KAMER VAN KOOPHANDEL(TİCARET ODASI)- NORDWEST-HOLLAND JONKERENLOKET (GENÇLİK MERKEZİ) ZAANDAM-HOLLAND REGİO KOLEJİ ZAANDAM-HOLLAND ROC KOLEJİ AMSTERDAM-HOLLAND ZANDAM BELEDİYESİ HOLLAND UWV( İŞKUR)-ZANDAM HOLLAND VRIJE UNUVERSTEIT(VU) –AMSTERDAM HOLLAND

3 KATILIMCILAR Leonardo Da Vinci (İMDİKUR) Projesi Hollanda Hareketliliği Katılımcı Listesi SıraAdı SoyadıKurumuKurumdaki G ö revi 1Ferit ALUR Karam ü rsel 100. Yıl EML Okul M ü d ü r ü 2Cuma USLU Karam ü rsel 100. Yıl EML Meslek Dersleri Ö ğretmeni 3Nurullah HOREL Kocaeli Ç alışma ve İş Kurumu İl M ü d. M ü d ü r Yardımcısı 4 H.Y ü ksel T Ü RK Ö Z Ü Karam ü rsel Kaymakamlığı Yazı işleri M ü d ü r ü 5 Necati Ç İMEN Karam ü rsel Kaymakamlığı Karam ü rsel MEM M ü d ü r ü 6Celal ASLANER Bursa Mimar Sinan EML M ü d ü r Yardımcısı 7 İsmail G Ü NEYSU Karam ü rsel Ticaret Meslek Lisesi Okul M ü d ü r ü 8Zafer TİTİZ Karam ü rsel MYOM ü d ü r Yardımcısı

4 YAPILAN HER GÖRÜŞME, TOPLANTI GÜNLÜK RAPORLANDI VE İMDİKUR WEB SİTESİNE ASILDI

5 HOLLANDA İMDİKUR ÇEVRİMİ

6 TESPİTLER, GÖZLEMLER 1- Hollanda’da Belediyelerin Okul yapımı ve donanımını üstlendikleri saptandı 2- Hollanda ile Türkiye mesleki eğitim modellerinde bazı benzerlikler olduğu görüldü, 3- Hollanda’da temel hedefin bireyi 8-9. sınıftan itibaren ele alıp, meslek ve iş sahibi yapmak olduğu gözlendi, 4- Süreci sürükleyen unsurların sektör ile iş kurumunun olduğu tespit edildi, 5- Bazı özel mesleki eğitim kurumlarının varlığı bu çalışmaları kolaylaştırdığı farkedildi, 6- Hollanda İMDİKUR Çevrimi’nin yaşından yaşa kadar olan Hollanda vatandaşlarına hizmet verdiği gözlendi,

7 TESPİTLER, GÖZLEMLER 7- Ziyaret edilen bir çok mesleki eğitim kurumunda bu yaş aralığındaki kişilerin eğitim aldığı ya da eğitim verdiği görüldü, 8- Özel mesleki eğitim veren kurumların finansmanın çoğunlukla İş Kurumu ile yapılan proje bazlı çalışmalarla sağlandığı tespit edildi, 9- Bir mesleğin eğitimi, o meslek geçerli ve ihtiyaç oldukça devam ettiği, kişilerin meslek değiştirmesinin desteklenmediği görüldü, 10- Mesleki eğitim kurumları ile sektörün çok sıkı işbirliği içinde olduğu, bir çok ekipman ve teknik altyapının sektörden temin edildiği belirtildi, 11- Sanayi ve Ticaret Odasının işyerleri açılışının uygun olup olmadığına izin verdiği gözlendi.

8 TÜRK MESLEKİ EĞİTİMİNDE GELİŞMEYE AÇIK ALANLAR 1- Mesleki ve Teknik Eğitim kurumlarımız mezunlarını, İşletmelere bildirerek istihdam olanağı sağlamalıdırlar. 2- Türkiye’de İş Kurumu son yıllarda aktivitesini artırmakla birlikte, Eğitim kurumları ile iletişim içerisinde daha organize çalışması gerekmektedir. 3- Az olan özel mesleki eğitim merkezlerinin sayısının artırılması, 4- Türkiye İMDİKUR çevriminde İş Kurumu’nun ve sektörün daha aktif ve işlevsel olması, 5- Sektör, İş Kurumu ve mesleki eğitim kurumlarının bağlantısının sıkı bir şekilde kurulması ve canlı tutulması.

9 TEŞEKKÜRLER


"AB VETPRO HAREKETLİLİK PROJESİ, 13 OCAK – 26 OCAK 201 3 HOLLANDA ÇALIŞMA ZİYARETİ ÖZET RAPORU İYİ MEZUN, DOĞRU İSTİHDAM, KALİTELİ ÜRETİM (İMDİKUR)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları