Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MOBİLYA TASARIMINDA DOĞAL TAŞIN YERİ Tülay (Özdemir) CANBOLAT * F. Yeşim GÜRANİ * Çukurova Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, İç Mimarlık Bölümü.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MOBİLYA TASARIMINDA DOĞAL TAŞIN YERİ Tülay (Özdemir) CANBOLAT * F. Yeşim GÜRANİ * Çukurova Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, İç Mimarlık Bölümü."— Sunum transkripti:

1 MOBİLYA TASARIMINDA DOĞAL TAŞIN YERİ Tülay (Özdemir) CANBOLAT * F. Yeşim GÜRANİ * Çukurova Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, İç Mimarlık Bölümü

2 Kral taş oturma elemanı. Yunan Tiyatrosunda Banklar Minos medeniyetinde oturma elemanı Doğal taşlar, kavramsal ifadeleri ile her dönemin vazgeçilemeyen önemli bir malzemesi olmuştur. «Zamana karşı duran» karakteri ile özellikle dış mekanlarda oturma elemanları tasarımında geçmişte sıklıkla kullanılmıştır. Malzeme olarak sahip olduğu özellikler ile, “kalıcılık” kavramı da niteliği olmuştur.

3 Yapı elemanlarıyla ilişkili doğal taş yüzeyler Tasarım: Jordan Yamada ve Peter Zaharatos Manhattan için tasarladığı «taş bahçe».

4 Tasarım: Angelo Mangiarotti Doğal taş malzemenin «ağır» olma özelliği ile gelen biçimlendirme Taşın karakterini kullanabilen Yetkin tasarımcıların elinde, Taşın ağırlığı, birleşim detaylarını etkileyen olumlu bir özelliğe dönüşmektedir.

5 Tasarım: Peter Dieterich. “ Seco “ ç alışma masası birimi: malzemenin niteliği g ö z ö n ü nde tutularak alışılagelmiş ayak formları kullanılmadan d ü şey ve yatay iki blok mermerin ve depolama elemanının üzerinde yer alan ara bağlantı parçası str ü kt ü re destek vermektedir.

6 Yatayda tek par ç a kullanılan g ö ztaşı (Bel ç ika G ö ztaşı) d ü şeyde ç ok sayıda ayağın farklı boyutlarda kullanılması ile taşıtılmaktadır. Masanın kenar y ü zeyleri, taşın yapısına uyun olarak d ü z kesme aletleri kullanılmadan doğal dokusunda bırakılmıştır Taşın yapısına uygun olarak «farklı ölçü ve ebatlarda» kullanımı

7 Taş tasarımlarıyla bilinen Max Lamb ’ in, New York ’ un yerel taşını (Delaware Bluestone) kullanarak ortaya koyduğu mobilya tasarımları New York ’ ta Johnson Ticaret Galerisi ’ nde sergilenmiştir. Doğal taşın «durağan», «tek parça», «görkemli», «doğal dokulu» ifadelerinin vurgulanması.

8 Tasarım: Max Lamb’in Çin Graniti Projesi I

9 Tasarım: Max Lamb, Çin Graniti Projesi II Eskiz Çalışmaları Üretim Süreci –-Çin …ve galerilerde değer bulan doğal taş tasarımlar ----New Yqrk

10 Dilim Bank New York’un kaldırımları ve mimarisinde kullanılan Delawre Bluestone adlı taş ile ortaya konan mobilya örnekleri geçmiş ile bir bağ kurmaktadır. Çin graniti projesi 1 Tasarım: Max Lamb

11 Doğal taş mobilyalar çoğu zaman «prestij» amacıyla kullanılmaktadır. Granitler mobilyalarda kullanıldıkları zaman tasarıma doğallığın yanında «değerlilik» kavramını da getirirler.

12 Taş bank uygulaması 2010 yılında Tucker Tasarım Ö d ü l ü n ü almıştır. Beyaz mermer kullanılmıştır. Tasarımda k ö şelerin yuvarlatılması ve ayaklarda geriye doğru eğimin olması beyaz mermerin tercih edilmesi ile daha hafif algılanmasını sağlamaktadır. Masif taşın taşınma zorluğundan dolayı mermer ince kesitlerde, metal str ü kt ü r kullanılarak oluşturulmuştur.

13 Norveç, Bergen’de bir bilim merkezinin temasını ifade eden, dalga biçiminde tasarlanmış bank.Norveç-graniti kullanılmıstır.

14 Tasarım: Guillaume Bardet. Belçika Kireçtaşı

15 Tasarım: Luca Scacchetti, Serena Kumtaşı Mobilya tasarımları, taşın anıtsal ifadesi korunarak tasarımlanabileceği gibi insan ölçeğine getirilerek bir takım modüller ile daha esnek kullanımlara dönüşebilmektedir. Modüler elemanlar – esnek kullanım olanağı

16 Dilimler halinde kesilmiş granit elemanlar ile oturma elemanı tasarımı.

17 Tasarım: Silvia Dagna ve Serana Galassi’nin tasarladığı “Waffle”

18 Tasarım: Daenert Koleksiyonu “Barcode”

19 Marco Zanini’dan taş tasarım.tasarımları. 1970/80. Tasarım: Ettore Sottsas tasarımı Agra sofa. Tasarım: Ettore Sottsas tasarımı, «Lama»

20 Tasarım: Cappellini Marmi. Kalker lavabo.

21 Mermerlerin bazı çeşitleri ışığı belli oranda geçiren camsı yapıdadırlar. Bu taşlara en iyi örnek ise oniks’ tir. Özellikle ince kesitler halinde kullanılıp, ışığın damarlı dokusundan geçirilmesi ile etkileyici görünümler elde edilebilmektedir. taşın ince kesitlerde kullanılması ile «saydamlık» özelliği ve beraberinde getirdiği «hafiflik» ifadesi

22 Taşın kavramsal ifadelerinin ön plana çıkarıldığı mobilya tasarımlarında başarılı sonuçlara ulaşılabildiği söylenebilir. Bu ifadeler; • Ağırlık, • Doğallık, • Değerlilik, • Görkem, • Durağanlık, • Kalıcılık, • Dayanıklılık bazen de • Kırılganlık olarak vurgulanabilir. SONUÇ

23 Teşekkürler.


"MOBİLYA TASARIMINDA DOĞAL TAŞIN YERİ Tülay (Özdemir) CANBOLAT * F. Yeşim GÜRANİ * Çukurova Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, İç Mimarlık Bölümü." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları