Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Oto Tamir Boyaları PROBLEM ÇÖZME TEKNİĞİ EĞİTİMİ AKZO NOBEL KEMİPOL AŞ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Oto Tamir Boyaları PROBLEM ÇÖZME TEKNİĞİ EĞİTİMİ AKZO NOBEL KEMİPOL AŞ."— Sunum transkripti:

1 Oto Tamir Boyaları PROBLEM ÇÖZME TEKNİĞİ EĞİTİMİ AKZO NOBEL KEMİPOL AŞ

2 Oto Tamir Boyaları YÜZEY KUSURLARININ OLUŞMA EVRELERİ •DEPOLAMA •YÜZEY HAZIRLIĞI •BOYA HAZIRLIĞI •TİNER BUHARLAŞMASI •KÜRLENME •FİLM

3 Oto Tamir Boyaları KÖTÜ YAPIŞMA

4 Oto Tamir Boyaları NEDENLERİ •Zemine uygun astar seçilmemesi •Yetersiz ya da ince zımpara yapılması •Temizlik işlemlerinin iyi yapılmaması •Gereğinden hızlı tiner kullanılması •Kuru uygulama yapılmış olması •Uygun olmayan meme çapı kullanılması •Bazkat’ın kalın uygulanması •Bazkat uygulamasında yeterli flash-off verilmemesi

5 Oto Tamir Boyaları GİDERİLMESİ •Yapışmanın zayıf olduğu bölge zımparalanıp tekrar doğru sistem uygulanmalıdır •Zemine uygun astar seçilip kullanılmalıdır

6 Oto Tamir Boyaları RENK ATMASI

7 Oto Tamir Boyaları NEDENLERİ •Şasi koruyucu boya tutmayan kaplamalar yeterince temizlenmemiş olabilir. •Polyester esaslı ürünlere gereğinden çok fazla sertleştirici ilave edilmiş olabilir. •Sertleştirici ve polyester esaslı ürün yeterince karıştırılmamış olabilir.

8 Oto Tamir Boyaları GİDERİLMESİ •Renk atması görülen kat ve buna neden olan katı zımpara yapıp tekrar uygulama yapılmalıdır.

9 Oto Tamir Boyaları KABARCIKLANMA-BLISTERING

10 Oto Tamir Boyaları NEDENLERİ •Sulu zımpara yapıldığında yüzeyde kalsiyum ve tuzların kalması. •Nemli havanın boyanacak yüzey üzerine yoğuşması. •Polyester macun’un sulu zımpara yapılması ve nemli kalması. •Yüzey temizliğinin yeterli yapılmamış olması.

11 Oto Tamir Boyaları GİDERİLMESİ •Kabarcıkların bulunduğu kat’a kadar zımpara yapılıp tekrar boyama yapılmalıdır.

12 Oto Tamir Boyaları BUĞULANMA

13 Oto Tamir Boyaları NEDENLERİ •Çok hızlı tiner kullanımı ile yüzeyin çok hızlı soğuması ve yüzeyde nem yoğuşması. •Yüksek spray basıncı nedeni ile yüzeyin çok hızlı soğuması ve yüzeyde nem yoğuşması. •Çok nemli ya da çok soğuk ortamda çalışılıyor olması. •Ortamdaki hava sirkülasyonunun çok fazla olması. •Boyanın yeteri kadar kurutulmadan montaj yapılıp dış hava şartlarındaki nemin boyaya nufuz etmesi.

14 Oto Tamir Boyaları GİDERİLMESİ •Pasta-polısh yapılarak giderilebilir. •Pasta-polısh ile giderilemeyen durumlarda ise sonkat boya zımpara yapılıp tekrar uygulama yapılmalıdır.

15 Oto Tamir Boyaları KALINLAŞMA

16 Oto Tamir Boyaları NEDENLERİ •Depolama sıcaklığı çok yüksek olabilir. •Karıştırma makinesindeki kapak ile boya arasındaki sızdırmazlık iyi olmayabilir. •Karıştırma makinesindeki bileşenler gereğinden fazla karıştırılmış olabilir. •Ürünlerin kapağı uzun süre açık bırakılmış olabilir.

17 Oto Tamir Boyaları GİDERİLMESİ •Kalınlaşma görülen ürünler yenileriyle değiştirilmelidir.

18 Oto Tamir Boyaları TEBEŞİRLENME

19 Oto Tamir Boyaları NEDENLERİ •Kullanılan tiner veya sertleştirici miktarı hatalı olabilir. •Kullanılan tiner veya sertleştirici tipi yanlış olabilir. •Araç sık veya yeterince temizlenmiyor olabilir. •Uygun olmayan bir temizlik ürünü veya çok kalın bir pasta kullanılmış olabilir.

20 Oto Tamir Boyaları GİDERİLMESİ •Hafif tebeşirlenme kusurları pasta-polısh yöntemi ile giderilebilir. Bu işlemi çok sık tekrarlamak gerekiyorsa, boya yeniden uygulanmalıdır.

21 Oto Tamir Boyaları ÇATLAMA

22 Oto Tamir Boyaları NEDENLERİ •Boyanın kılcal çatlaklar olan yüzeye uygulanması. •Gereğinden çok fazla ya da çok az sertleştirici girilmiş olabilir. •Astar iyi karıştırılmadan uygulanmış olabilir. •Astar tam kurumadan zımpara yapılıp uygulanmış olabilir.

23 Oto Tamir Boyaları GİDERİLMESİ •Problemli olan bölgedeki boya katları tamamen zımparalanıp yeniden doğru uygulama yapılmalıdır.

24 Oto Tamir Boyaları BOYA DÖKÜLMESİ

25 Oto Tamir Boyaları NEDENLERİ •Boya katlarından birinin altındaki yüzeye iyi yapışmamış olması. •Sonkat boyanın alttaki kattan daha sert oluşu. •Kalın uygulama yapılmış olabilir.

26 Oto Tamir Boyaları GİDERİLMESİ •Hasarlı bölgede hasar sonkat’ta ise rötuş yapılır. Hasar alt katlarda da varsa zımpara yapılmalı ve doğru sistem yeniden uygulanmalıdır.

27 Oto Tamir Boyaları BULUTLANMA

28 Oto Tamir Boyaları NEDENLERİ •Uygun olmayan sertleştirici veya tiner kullanılmış olabilir. •Çok yavaş tiner seçilmiş olabilir. •Kullanılan meme çapı büyük olabilir. •Spray tabancası hüzme ayarı iyi yapılmamış olabilir. •Uygulama sırasında bindirmeler düzgün yapılmamış olabilir. •Katlar arası bekleme süresi çok kısa tutulmuş olabilir. •Bazkat çok kalın uygulanmış olabilir.

29 Oto Tamir Boyaları GİDERİLMESİ •Uygulama tekrar yapılmalıdır. •Uygulama sırasında görülen problem uygulama hatası düzeltilerek giderilir.

30 Oto Tamir Boyaları KRATERLENME

31 Oto Tamir Boyaları NEDENLERİ •Yağ giderme ve temizlik işlemlerinin yapılmaması ya da yetersiz olması. •Kirli bezlerin kullanılması. •Basınçlı havanın su ve yağ içermesi. •Boya uygulanan yere silikon bulaşması. •Uygulama yapılan ekipmanların temiz olmaması.

32 Oto Tamir Boyaları GİDERİLMESİ •Temizlik işlemlerinden sonra yüzey zımpara yapılır ve tekrar boyanır.

33 Oto Tamir Boyaları KENAR İZİ

34 Oto Tamir Boyaları NEDENLERİ •Macunun uygun olmayan yüzeye uygulanması. •Zımparadan önce yağ giderme işleminin yapılmamış olması. •Macun uygulamadan önce kenar alıştırmasının iyi yapılmaması. •Macun zımparasından sonra kenar alıştırma zımparasının iyi yapılmaması. •Macun’un bir bölümünün sonkat boyanın üzerine uygulanmış olması.

35 Oto Tamir Boyaları GİDERİLMESİ •Dikkatli bir zımpara ve kenar alıştırması yapılarak uygulama tekrarlanmalıdır.

36 Oto Tamir Boyaları RENK FARKI

37 Oto Tamir Boyaları NEDENLERİ •Hatalı uygulama viskozitesi. •Rengin iyi yapılmamış olması. •Yeterli örtücülüğün sağlanamamış olması. •Boyanın iyi karıştırılmamış olması.

38 Oto Tamir Boyaları GİDERİLMESİ • Renk farkı olan bölgede yeniden uygulama yapılır.

39 Oto Tamir Boyaları YETERSİZ SERTLEŞME

40 Oto Tamir Boyaları NEDENLERİ •Yağ giderme işlemi iyi yapılmamış olabilir. •Yanlış sertleştirici kullanılmış olabilir. •Çok fazla veya çok az sertleştirici girilmiş olabilir. •Sonkat çok kalın uygulanmış olabilir. •Uygulama sıcaklığı çok düşük olabilir. •Kurutma süresi çok kısa olabilir.

41 Oto Tamir Boyaları GİDERİLMESİ • Kurutma süresi ve sıcaklığı tam verilmelidir. •Yanlış kullanımdan kaynaklanan kurumama varsa tinerle silinip,zımpara yapılıp tekrar uygulama yapılmalıdır.

42 Oto Tamir Boyaları SPRAY TOZU

43 Oto Tamir Boyaları NEDENLERİ •Çok hızlı tiner kullanılmış olabilir. •Spray basıncı çok yüksek olabilir. •Uygulama hızı ve mesafesi çok fazla olabilir. •Kullanılan meme çapı çok küçük olabilir. •Uygulama kabinindeki hava sirkülasyonu yetersiz olabilir. •Spray tabancası kirli veya arızalı olabilir.

44 Oto Tamir Boyaları GİDERİLMESİ • Pasta-polısh kullanılarak giderilebilir. •Daha büyük problemlerde zımpara yaptıktan sonra pasta-polısh yapmak gerekir.

45 Oto Tamir Boyaları TOZ

46 Oto Tamir Boyaları NEDENLERİ •Uygulama sırasında ortamdan ya da temizlenmemiş araçtan toz gelebilir. •Yüzeyde zımpara tozları kalmış olabilir. •Maskeleme kağıtlarının yırtık olan yerlerinden lifler kopuyor olabilir. •Uygulama kıyafetinden toz gelebilir. •Kabin duvarları kirli olabilir. •Kabin filtreleri tıkanmış olabilir. •Hava hortumunun dışı kirli olabilir. •Kabin basıncı düşük olabilir.

47 Oto Tamir Boyaları GİDERİLMESİ • Spray işlemi sırasında gelen toz zerrecikleri bir iğne ile alınabilir. •Kurumuş boya filmindeki tozlar pasta-polısh işlemi ile giderilir. •Toz çok yoğun ise zımpara yapıldıktan sonra pasta-polısh işlemi yapılır ya da tekrar boyama yapılır.

48 Oto Tamir Boyaları YÜZME

49 Oto Tamir Boyaları NEDENLERİ •Çok yavaş bir tiner kullanılmış olabilir. •Çok kalın uygulanmış olabilir. •Kullanılan meme çapı çok büyük olabilir. •Ortam sıcaklığı veya yüzey sıcaklığı çok düşük olabilir. •Bir sonraki kat çok kısa flash-off süresi verilerek uygulanmış olabilir.

50 Oto Tamir Boyaları GİDERİLMESİ • Boya henüz yaş ise flash-off süresi verilerek bir kat uygulama daha yapılır. •Boya kurumuş ise zımpara yapılarak uygulama tekrarlanır.

51 Oto Tamir Boyaları DÜŞÜK PARLAKLIK

52 Oto Tamir Boyaları NEDENLERİ •Wax veya benzeri maddeler iyi temizlenmemiş olabilir. •Zımpara öncesi, astar yeterince sertleşmemiş olabilir. •Çok hızlı tiner ya da sertleştirici kullanılmış olabilir. •Yanlış oranda veya farklı sertleştirici kullanılmış olabilir. •Fırınlama süresi çok uzun veya sıcaklık yüksek olabilir. •Flash-off sürelerine uyulmamış olabilir.

53 Oto Tamir Boyaları GİDERİLMESİ • Polısh yapılarak parlaklık artırılabilir.Bunun etkisi olmuyorsa zımpara yapılarak tekrar uygulama yapmak gerekir.

54 Oto Tamir Boyaları ZAYIF ÖRTÜCÜLÜK

55 Oto Tamir Boyaları NEDENLERİ •Boyanın yeterince karıştırılmamış olması. •Uygulama ince yapılmış olabilir. •Düzensiz spray yapılmış olabilir. •Flash-off sürelerine uyulmamış olabilir.

56 Oto Tamir Boyaları GİDERİLMESİ • Örtücülük sağlanana kadar tekrar boyama yapılmalıdır.

57 Oto Tamir Boyaları KABARMA

58 Oto Tamir Boyaları NEDENLERİ • Boya çok kalın uygulanmış olabilir. •Flash-off süresi gereğinden uzun tutulmuş olabilir,dolayısı ile üste uygulanan kat alttaki katı çözebilir.

59 Oto Tamir Boyaları GİDERİLMESİ • Kabarma olan bölge zımpara yapılarak tekrar boyanmalıdır.

60 Oto Tamir Boyaları PORTAKALLANMA

61 Oto Tamir Boyaları NEDENLERİ • Uygulama viskozitesi yüksek olabilir. •Çok hızlı bir tiner kullanılmış olabilir. •Spray basıncı çok yüksek ya da çok düşük olabilir. •Meme çapı büyük olabilir. •Ortam sıcaklığı yüksek ya da düşük olabilir. •Uygulamaya hazır boya çok soğuk olabilir. •Uygulama mesafesi uzak olabilir.

62 Oto Tamir Boyaları GİDERİLMESİ • Hafif portakallanma pasta-polısh ile giderilebilir.Daha ciddi portakallanmalar ise yüzey zımparalanıp tekrar boyama ile düzeltilebilir.

63 Oto Tamir Boyaları PİNHOL

64 Oto Tamir Boyaları NEDENLERİ • Macun dolgusu esnasında yüzeyde hava hapsolmuş olabilir. •Macun karıştırma tekniği yanlış olabilir. •Kap ömrü dolmuş malzeme uygulanmaya çalışılmış olabilir. •Çok kısa flash-off süresi verilmiş olabilir.

65 Oto Tamir Boyaları GİDERİLMESİ • Pinholler giderilinceye kadar zımpara yapılıp yeniden boyama yapılmalıdır.

66 Oto Tamir Boyaları PASLANMA

67 Oto Tamir Boyaları NEDENLERİ • Yağ giderme işleminin iyi yapılmamış olması. •Metal yüzeydeki pas zımpara ile tamamen temizlenmemiş olabilir. •Sac astarı kullanılmamış olabilir. •Boya katları gerektiği kadar uygulanmamış olabilir.

68 Oto Tamir Boyaları GİDERİLMESİ • Pasın olduğu bölge pas tamamen giderildikten sonra yağ alma işlemi de iyi yapılarak uygun sistem ile yeniden boyanmalıdır.

69 Oto Tamir Boyaları AKMA

70 Oto Tamir Boyaları NEDENLERİ • Gereğinden çok yavaş tiner kullanılmış olabilir. •Boya çok fazla inceltilmiş olabilir. •Uygulama çok yavaş yapılmış olabilir. •Çok kalın katlar uygulanmış olabilir. •Boya veya yüzey çok soğuk olabilir. •Tabanca meme çapı çok büyük olabilir. •Uygulama ortamı çok soğuk olabilir. •Flash-off süreleri çok kısa tutulmuş olabilir. •Uygulama basıncı çok düşük olabilir.

71 Oto Tamir Boyaları GİDERİLMESİ • Boya kuruduktan sonra akma izleri zımpara ve pasta-polısh yardımı ile giderilebilir. •Sorun bu şekilde giderilemiyorsa yeniden boyama yapılır.

72 Oto Tamir Boyaları ZIMPARA İZLERİ

73 Oto Tamir Boyaları NEDENLERİ • Boyanacak yüzey çok kalın zımpara yapılmış olabilir. •Kenar alıştırma zımparası yapılmamış ya da iyi yapılmamış olabilir. •Zımpara işlemi sırasında yüzeyde bulunan tozlar çiziklere neden olabilir.

74 Oto Tamir Boyaları GİDERİLMESİ • Boya filmi kuruduktan sonra uygun zımpara kullanılarak sonkat boya zımpara yapılmalı ve gerekiyorsa diğer katlarla birlikte uygulama tekrarlanmalıdır.

75 Oto Tamir Boyaları ÇÖKME

76 Oto Tamir Boyaları NEDENLERİ • Depodaki sıcaklık çok fazla ya da sıcaklık farkları çok büyük olabilir. • Boyanın raf ömrü dolmuş olabilir. • Karıştırma makinesindeki bileşenler iyi karıştırılmamış olabilir. • Boya inceltilmiş durumda uzun süre bekletilmiş olabilir.

77 Oto Tamir Boyaları GİDERİLMESİ • Depolama ömrü dolmamışsa ve sıcaklık boya kalitesini etkilememişse ürün iyice karıştırılmalıdır.

78 Oto Tamir Boyaları KAYNAMA

79 Oto Tamir Boyaları NEDENLERİ • Çok hızlı tiner kullanılmış olabilir. •Uygulama çok kalın yapılmış olabilir. •Flash-off süreleri yeterince verilmemiş olabilir. •Uygulamadan hemen sonra sıcaklık verilerek kurutma yapılmış olabilir. •Kurutma sıcaklığı çok yüksek olabilir. •Infrared cihazı ile kurutma yapılırken cihaz yüzeye çok yaklaştırılmış olabilir.

80 Oto Tamir Boyaları GİDERİLMESİ • Problemli bölüm zımpara yapılarak yeniden boyama yapılmalıdır.

81 Oto Tamir Boyaları SU İZLERİ

82 Oto Tamir Boyaları NEDENLERİ • Tam kurumamış boyalı yüzeye su sıçraması. •Kurutmadan sonra soğuma esnasında su sıçraması.

83 Oto Tamir Boyaları GİDERİLMESİ • İzler kayboluncaya kadar polısh yapılmalı. Yeterli olmaz ya da problem yeniden ortaya çıkarsa zımpara işlemi yapılıp yeniden boyama yapılmalıdır.

84 Oto Tamir Boyaları

85


"Oto Tamir Boyaları PROBLEM ÇÖZME TEKNİĞİ EĞİTİMİ AKZO NOBEL KEMİPOL AŞ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları