Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İŞ KANUNU IŞIĞINDA İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ 09 EYLÜL 2005, CUMA

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İŞ KANUNU IŞIĞINDA İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ 09 EYLÜL 2005, CUMA"— Sunum transkripti:

1 İŞ KANUNU IŞIĞINDA İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ 09 EYLÜL 2005, CUMA
EĞİTİM İÇERİĞİ I-İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ MEVZUATINA EGEMEN OLAN İLKELER Önleyicilik Risk Değerlendirmesi Eğitim ve Bilgilendirme Katılımcı Model II-TANIMLAR İşçi İşveren İşveren Vekili İşyeri Alt İşveren İş Sözleşmesi İş sağlığı İş Güvenliği III-YÜKÜMLÜLÜK İLKELERİ Devletin Yükümlülükleri Mevzuat Yapma Denetim Yaptırım Uygulama İşverenin Yükümlülükleri İşçinin Yükümlülükleri  IV-İŞYERİ HEKİMİ VE SAĞLIK BİRİMİ İşyeri Hekimi Görevleri Çalışma Süresi İlk Basamak Tedavi Ücret Sertifika 2.Sağlık Birimi Hemşire Ortak Sağlık Birimi V-İŞ GÜVENLİĞİ ELEMANI V-İŞ GÜVENLİĞİ ELEMANI Görevleri Çalışma Süresi Sertifika Ücret VI-İŞÇİ TEMSİLCİSİ Seçimi Eğitimi  VII-İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ KURULU Kuruluş Çalışma Biçimi VIII-TEHLİKE, RİSKLER VE ÖZEL GRUPLAR Risk Grupları Risk Değerlendirilmesi Ağır ve Tehlikeli İşler Gayrısıhhi Müessese Gebe ve Emzikli Kadınlar Çocuk Çalıştırma Sakat ve Eski Hükümlüler İlk Yardım  IX-ÖNLEMLER İşe Girerken Muayene İşe Uygunluk Çalışırken Riske Karşı Koruma 3.Önlemler Sağlık İş Güvenliği 4.Eğitim X-MESLEK HASTALIĞI VE İŞ KAZASI 1.Tanımlar Meslek Hastalığı İş Kazası 2.İş Kazasında İşverenin Sorumluluğu AV. ERGUN İNCE Ergun İNCE, 1937 yılında İstanbul’da doğdu yılında Hukuk Fakültesi’ni bitirdikten sonra bir süre serbest avukatlık yaptı yılında İstanbul Ticaret Odası Etüt ve Araştırma Şubesi’ne raportör olarak girdi yılında MESS’de hukuk danışmanı olarak çalışmaya başladı yılında MESS’den ayrıldı. Halen İş Hukuk ve Endüstriyel İlişkiler Danışmanlığı yapmaktadır. Yurt içi ve dışında çeşitli seminer ve kurslara katılan Av.Ergun İNCE, 1974 yılında Çıraklık, 1975 yılında İşçilere Yapılan Ödemeler ve Yasal Kesintileri, 1981 yılında İş Görenlere Yapılan Ödemeler, 1983 yılında Toplu İş Hukuku adlı kitapları yayımladı yılında yayın kurulu üyesi bulunduğu İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku, İnsan Gücü Yönetimi dizisinde Ücretler ve Toplu Pazarlık Hukuku adlı 2 kitabı yer aldı yılında Her Yönüyle Ücret, 1998 yılında da Çalışma Hukuku adlı kitapları yayınlanan yazar, İngilizce bilmekte olup, çeşitli dergilerde 40’ı aşkın makale, çeviri ve karar incelemesi yayınlanmıştır. Av.Ergun İNCE ’ nin eğitim verdiği konu başlıkları: Bireysel İş Hukuku ve Uygulamaları İş Hukuku ve Endüstriyel İlişkiler Yeni Değişikliklerle SSK Mevzuatı ve İşsizlik Sigortası Endüstriyel İlişkiler ve Toplu Pazarlık Part-Time Çalışma Esasları Eğitim Yeri  : İstanbul Hilton Eğitim Süresi : 1 Gün Eğitim Ücreti : 250 Euro + KDV (aynı firmadan 3 kişi ve üzeri kayıtlarda %10 indirim uygulanır) Eğitim Danışmanı : Av. Ergun İNCE Yordam İnsan Kaynakları & Yönetim Danışmanlığı Tel: pbx Faks:

2 PROJE FiNANSMANI 16-17 EYLÜL 2005, CUMA-CMT.
EĞİTİM İÇERİĞİ Proje Finansmanına Giriş -Proje Finansmanı nedir? -Diğer Kredi Türlerinden farkları -Proje finansmanı süreci ve planlaması -Proje finansmanının tarafları Fizibilite -Proje Fizibiletelerinde yer alması gereken unsurlar ve inandırıcılık -Proje finansmanında riskler -Pazar ve Trend analizleri -Fizibiletinin Finansal Modellemesi Nakit Akışlarının oluşturulması İskonto, İç verimlilik oranı (IRR) Net Bugünkü Değer (NPV) Proje Finansmanının Yapılandırılması -Proje Finansmanı kaynakları -Proje finansmanına ulaşım ve fizibiletinin prezantasyonu -Uygun finansman alternatiflerinin belirlenmesi -Pazarlık ve sözleşmeler -Sözleşmelerde dikkate alınması gereken unsurlar Alternatif Finansman Yöntemleri -ECA kredileri -Sermaye Piyasası Kaynakları -Para Piyasası Kaynakları Çiğdem BİCİK Çiğdem BiCiK 1965’de İstanbul’da doğmuştur. İstanbul Alman Lisesi’ni bitirdikten sonra İ.Ü. İşletme Fakültesi’ni ve ardından İ.Ü Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Finansı Yüksek Lisansını tamamlamıştır. British Council ve Türkiye Bankalar Birliği’nden aldığı burs ile de İngiltere’de Loughborough University of Technology Ekonomi ve Finans bölümünden Msc derecesini almıştır. İş hayatına 1989 yılında Türkiye Sınai Kalkınma Bankası Mali Analiz bölümünde başlamış, daha sonra aynı bankanın Kurumsal Finansman departmanını kuran ve geliştiren ekip içinde yer almıştır yılları arasında ise sırasıyla Garanti Yatırım ve Ticaret Bankası’nda Kurumsal Finansman Müdürü, Garanti Bankası’nda Kurumsal Finansman ve Proje Finansmanlarından sorumlu Birim Müdürü ve yıllarında da Garanti Yatırım ve Menkul Kıymetler’de Kurumsal Finansman’dan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak Doğuş Grubu’nda yöneticilik yapmıştır yılı başından bu yana ise çeşitli kurumlarda danışmanlık yapmaktadır. Kalkınma ve Yatırım Bankacılığı’nda uzmanlaştığı başlıca alanlar; yatırım projelerinin değerlendirmesi, mali analiz, Türk ve uluslarası sermaye piyasaları, proje finansmanları, özelleştirmeler, şirket evlilikleri ve halka arzlardır. Çiğdem BiCiK tarafından verilen eğitimler: proje finansmanı, halka arzlar, şirket değerlemesi, şirket birleşme ve satın almalarıdır. Eğitim Yeri  : İstanbul Hilton Eğitim Süresi : 2 Gün Eğitim Ücreti : 450 Euro + KDV (aynı firmadan 3 kişi ve üzeri kayıtlarda %10 indirim uygulanır) Eğitim Danışmanı : Çiğdem BiCiK Yordam İnsan Kaynakları & Yönetim Danışmanlığı Tel: pbx Faks:

3 KURUMSAL iLETiŞiM BOYUTUNDA HALKLA iLiŞKiLER UYGULAMALARI 16-17 EYLÜL 2005, CUMA-CMT.
“Doğru yolda olsanız bile, durursanız biri sizi ezecektir.” PAUL S. ADLER Başarının sırrı bırakacağınız izlenimlerdedir. Artan rekabet ortamında geçmişe dönük finansal göstergeler artık yeterlilik değil sadece bir zorunluluktur. Etkili bir stratejik iletişimin ortaya çıkaracağı imajın gücüne inananlar hedef kitlelerinin beklentilerini güvenle karşılar ve oluşacak değerleri önceden sezerler. Sadece kısa vadeli çözümler değil, stratejik iletişim planınızı hayata geçirmek, sonuçlarını ölçmek ve rekabet avantajlarınızı arttırmak istiyorsanız, pazar, insan, bilgi ve ilişki sermayenizi doğru konumlandırmalısınız. Şirketinizin gelişim ve değişim stratejilerine uyumlu olarak hedeflerinize ulaşmanızda, iletişim çözümleri ve yaratıcı uygulamaları büyük önem taşımaktadır. Günümüzün değişen koşulları sonucu, uygulamacı ve deneyci nitelikleriyle farklı bir yönetim etkinliğine dönüşen Halkla İlişkiler’in; bir yandan yönetici azınlığın insiyatifinde belirlenen etkinlikleri içerirken, bir yandan da bireysel beceri ve yeteneklere dayalı olması nedeniyle, bu alan bilimden çok sanatsal yönüyle öne çıkmaktadır. Psikoloji, sosyoloji, iletişim gibi bir çok bilimsel alanın kuram ve uygulamalarından yararlanan bu mesleğe yeni atılan, gelişmeye açık iletişimciler ile şirketlerinde benzer çalışmalar yapan personel için yararlı olduğunu düşündüğümüz bu interaktif eğitim programında, Halkla İlişkilerin temel taşları yeni bir yaklaşımla, yeniden yorumlanacaktır. Basın bülteni hazırlayıp dağıtmanın, kokteyl düzenlemenin Halkla İlişkiler demek olmadığı giderek daha iyi anlaşılıyor. Halkla İlişkiler, kurumsal imajı oluşturacak, koruyacak, güçlendirecek stratejiyi hazırlama ve uygulama becerisinin adı. İsmine ve kabına sığmayan bir yönetim disiplini Halkla İlişkiler. Bir yandan algılama ve itibar yönetimi gibi kavramlarla kendini yeniden tanımlarken, bir yandan da şirket yönetimlerinde etkinliğinin sonuçlarının nasıl ölçümlenebileceğini ortaya koymaya başlıyor.... Bu program, hangi düzeyde olursa olsun, bu işi daha doğru, daha bilimsel, daha etkili yapabilmek adına Halkla İlişkilerle ilgili herkese farklı kapılar açıyor . İçerik Halkla İlişkilerle Benzeşen Çalışma Birimleri Halkla İlişkilerin Aktörleri Hedef Kitleler ve Stratejik İletişimin Planlanması Halkla İlişkilerde Uygulama Uygulamalar ve İletişim İletişim Araçları ve Medya İlişkileri Kampanya Planlaması Kurum İçi Halkla İlişkiler Halkla İlişkilerde Değerleme ve Yöntemleri Örnek Olay ve Çözümlemeler Nilsu Seval KIZILCAN Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi mezunu KIZILCAN, profesyonel iş yaşamında sırasıyla Metod Organizasyon ve Eğitim Uzmanlığı, İdari ve Sosyal İşler Şefliği, Dış İlişkiler, Basın ve Halkla İlişkiler Koordinatörlüğü, Personel ve Sosyal İşler Müdürlüğü, Basın ve Halkla ilişkiler Müşavirliği görevlerinde bulunmuştur. İletişim, tanıtım ve yönetim konularında deneyim sahibi olarak; Kurumsal Kimlik, Marka Kimliği, Özelleştirmelerde Stratejik İletişim, Şirket Birleşmeleri, Kalite Yönetim Sistemlerinde İç iletişim ve Sistemin kabulü konularında proje yöneticisi olarak çalışmış ve Emergency Management Team İnternational EMI/USA İşletme Kriz Yönetim Sistemi ve Kriz yönetimi takımı simulasyon egitimlerine katılmıştır. Bureau Veritas tarafından verilen ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi ve OHSAS İşçi Sağlığı İş Güvenliği Yönetim Sistemi, ISO 9001:2000 Kalite, ISO Çevre Yönetim Sistemleri ve OHSAS Çalışan Sağlığı ve İş Güvenliği İç Denetçi eğitimlerini almıştır. KIZILCAN, Eğitim İletişim Organizasyon Şirketlerinde Eğitmenlik ve İletişim Fakültelerinde yürüttüğü atölye çalışmalarının yanısıra, Yönetim Danışmanı olarak çok sayıda şirket, holding ve ulusal organizasyonlarda Kurumsal İletişim Süreçlerine katkıda bulunmaktadır. Eğitim Süresi : 20 Gün Eğitim Ücreti : 450 Euro + KDV Eğitim Yeri       : İstanbul Hilton İndirim : Aynı firmadan 3 kişi ve üzeri kayıtlarda %10 indirim uygulanır. Eğitim Danışmanı : Nilsu Seval KIZILCAN Yordam İnsan Kaynakları & Yönetim Danışmanlığı Tel: pbx Faks:

4 Yordam İnsan Kaynakları & Yönetim Danışmanlığı
TAKIMLARINIZIN PERFORMANSINI YÖNETİYOR MUSUNUZ? 21 EYLÜL 2005, ÇARŞAMBA I. TEMEL KAVRAMLAR Takım ve Takım Çalışması Kavramları Örgütsel Takımların Karakteristikleri Performans Yönetim Sistemlerinin Amacı ve Önemi Takımlar ve Takım Çalışması Açısından “Performans”ın Kritik Önemi Takım Bazlı Performans Yönetim Sisteminin İşletme Yönetimi Açısından Önemi II. TAKIM PERFORMANS YÖNETİMİ SÜRECİ Takım Performansının Ölçümü İşletme Stratejisinin Belirlenmesi Takım Stratejisinin ve Hedeflerinin Belirlenmesi Performans Ölçüm Boyutlarının Saptanması Performans Ölçüm Boyutlarının Ölçülere Çevrilmesi Ölçülerin Standartlarının Tespiti Performans İzleme Sisteminin Kurulması Takım Performansına Bireysel Katkının Tespiti Bireysel Katkının Ölçümü İşletme ve Takım Stratejisi Doğrultusunda Bireysel Hedeflerin Belirlenmesi Bireysel Katkının Değerlenmesi Kurumsal ve Göreve İlişkin Yetkinliklerin (Boyutların) Belirlenmesi Boyutlara İlişkin Kriterlerin Saptanması Performans Değerleme Formlarının Hazırlanması Pozisyonlar Bazında Değerleme Ekiplerinin Tespiti Kriter, Boyut ve Performans Değerleme Formlarının Ağırlıklandırılması Hesaplama Sisteminin Oluşturulması Performans Ölçüm ve Değerleme Sonuçlarının Entegrasyonu Ödüllendirilecek Performans Düzeyinin Kurum, Takım ve Birey Bazında Belirlenmesi Takım Performansının Ödüllendirilme Sisteminin Tespiti III. TAKIM PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİNİN OLUŞTURULMASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Kurum Misyon ve Vizyonuna Uygunluk Katılımcılık Mutabakat Çalışanların Bilinçlendirilmesi Sağlıklı Bir Geribildirim Sisteminin Oluşturulması Amaç: Bu eğitimin amacı, kurumlarında gerçek takım çalışması oluşturmak ve çalışma birimlerini kurum strateji ve hedeflerine performans katkısı sağlayan takımlar haline çevirmek isteyen kurum ve yöneticilerin bu sonucun elde edilmesi için gerekli metodolojiye ve sistemlere aşina edilmesidir. Prof. Dr. Tanıl KILINÇ 1959 yılında İstanbul’da doğan Prof.Dr. Tanıl KILINÇ, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi mezunudur yılında aynı fakültenin Davranış Bilimleri Kürsüsüne asistan olarak girmiş, 1996 yılında “Takım Kurma ve Geliştirme” tezi ile “İşletme Doktoru”, 1989 yılında Doçent, 1997 yılında ise Profesör ünvanını almıştır yılında misafir öğretim üyesi olarak Ball State Üniversitesi (ABD’nde) incelemelerde bulunmuştur. Halen İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Davranış Bilimleri Ana Bilim Dalı’nda görev yapmakta olan Dr. KILINÇ, Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora Programlarında “Örgüt Geliştirme”, “Takım Kurma ve Geliştirme”, “Örgütsel Davranış”, “İnsan İlişkiler”, “Davranış Bilimleri” derslerini vermektedir. Keza İstanbul Üniversitesi İşletme İktisadı Enstitüsü’nün (İİE) değişik programlarında da konusu ile ilgili dersleri yürütmektedir. “Örgüt Geliştirme”, “Takım Geliştirme”, “Liderlik Durumsallık ve Ötesi”, “Örgütsel Çatışmaların Yönetimi”, “Psikoteknik Uygulamaları”, Toplantı Yönetimi”, “Değişim ve Değişim Yönetimi” konularında çok sayıda makalesi olan Dr. KILINÇ kurumsallaşma konusunda Turizm (Otelcilik), Sağlık (Hastaneler) ve Eğitim (Özel Okul İşletmeleri) sektörlerinde araştırmalar yapmıştır. Dr. KILINÇ’ın kürsü arkadaşları ile ortak yazdıkları “Sosyal Psikoloji” isimli kitabı bulunmaktadır. Eğitim Süresi : 1 Gün Eğitim Ücreti : 250 Euro + KDV Eğitim Yeri       : İstanbul Hilton İndirim : Aynı firmadan 3 kişi ve üzeri kayıtlarda %10 indirim uygulanır. Eğitim Danışmanı : Prof. Dr. Tanıl KILINÇ Yordam İnsan Kaynakları & Yönetim Danışmanlığı Tel: pbx Faks:

5 Yordam İnsan Kaynakları & Yönetim Danışmanlığı
iŞ ORTAMINDA KiŞiLERARASI iLiŞKiLER (iŞ–iLiŞKi GERÇEKLiĞi) Eylül 2005, Pzt.-Salı İçerik: İlişki Nedir ? Kişi ve İlişki °İlişkinin tanımlanması °İlişkinin Bileşenleri: “Komünikasyon, Güç, Duygu” °İşteki kendiniz, ilişkideki kendiniz; Bireysel ve sosyal denge (homeo-sosio-stasis) °Bireyin işini yaparken ilişki içerisinde bulunduğu diğer bireylerle iletişiminde ön plana çıkanlar, yaşananlar °İlişki aralığı SINIR tayini ve katılımda Ekonomi °Görev tanım karmaşıklığı ° Sınır ihlalleri, Sistemik bakış açısı (Sistemler ve alt sistemler) °Beklenen ve yaşanan davranışlar °Birey sistemi, sistem bireyi, sistemler birbirini nasıl etkiler: °Grup dinamiklerinin işleyişi. °Her bir grubun , diğer grupların sistemleriyle etkileşimi , ana sisteme etkisi Çoklu Gerçeklik °Gerçekliğin tayini °Gerçekliğin vuku bulması Algı ve Ön yargı °Algının tanımlanması. °Kişilere göre algının nasıl ve neden değişir? °Algıda zemin-şekil ilişkisi, °Kültürel farklılıklar Söylem ve tavır °Tamlayan İlişki °Güç çatışması °Davranış enerjisi °Kendini doğrulayan kehanet °İlişkide samimiyet °Söylemediklerimiz ne söyler. °Ses tonu, tempo, mesafe kullanımları vb. (Linguistic / Para Linguistics). Grupta duygu takibi °Kaygı, endişe, stres vb. Amaç: Birey ve örgüt düzeyinde; grup dinamiklerinin işleyiş özellikleri- etkileşimi, kişiler arası ilişkilerde ortaya çıkan “uyum - ayar” şaşması, güç mücadelesi, engellenmişlik, basılmışlık, tıkanmışlık ..gibi duygularla baş etme vb. Tülin Balcıoğlu ÇELİK 1988’de Marmara Üniversitesi Ekonomi Bölümünden mezun oldu yıllarında İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Tanıtım ve Halkla İlişkiler Bölümü yüksek lisans programını “Ambalajlı Ürünlerde İmaj Yaratma ve İpana Örneği” konulu tezi ile tamamladı. ikinci master programını “Uygulamalı Psikoloji” ana bilim dalında İstanbul Ticaret Üniversitesinde sürdürmektedir. 1986 yılında Hürriyet Gazetesi’nde başlayan iş yaşamında, sırasıyla, Töbank, İnterpro, Login, Demirbank ve MNG Bank’ın çeşitli yöneticilik kademelerinde görev aldı. Mayıs tarihinden bu yana “İş ve İlişki Danışmanlığı” yapmaktadır. 1967, İstanbul doğumlu Tülin BALCIOĞLU; çalışmalarını İnsan Mühendisliği konusunda sürdürmekte olup “İş Ortamında (Kontekstinde) Kişilerarası İlişkiler” üzerine uzmanlaşmaktadır. VERDİĞİ EĞİTİMLER İş yaşamında kişilerarası ilişkiler İş ve İlişki Müşteri ilişkileri Proje yönetimi Müşteri İlişkileri Dolandırıcılık girişimlerine karşı alınması gereken önlemler (bankacılık) Rapor yazma teknikleri Sunuş teknikleri Beden dili ne anlatmaz ? (Linguistic / Para Linguistics) Önce İnsan / Olumlu Düşünelim Gülümseyelim Takım oluşturma ve takım yönetimi Ergonomi İlişkide Spontanlık Kare Okuma (sinema ve fotoğraf üzerinden) Eğitim Süresi : 2 Gün Eğitim Ücreti : 450 Euro + KDV Eğitim Yeri       : İstanbul Hilton İndirim : Aynı firmadan 3 kişi ve üzeri kayıtlarda %10 indirim uygulanır. Eğitim Danışmanı : Tülin Balcıoğlu ÇELİK Yordam İnsan Kaynakları & Yönetim Danışmanlığı Tel: pbx Faks:


"İŞ KANUNU IŞIĞINDA İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ 09 EYLÜL 2005, CUMA" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları