Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Doç. Dr. Temel KOTİL Genel Müdür. 2 Küresel Havacılık Sektörü Türk Hava Yolları Başarı Hikayesi Türk Hava Yolları Kargo THY Kargo.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Doç. Dr. Temel KOTİL Genel Müdür. 2 Küresel Havacılık Sektörü Türk Hava Yolları Başarı Hikayesi Türk Hava Yolları Kargo THY Kargo."— Sunum transkripti:

1 Doç. Dr. Temel KOTİL Genel Müdür

2 2 Küresel Havacılık Sektörü Türk Hava Yolları Başarı Hikayesi Türk Hava Yolları Kargo THY Kargo

3 3 Hezarfen Ahmet Kıtalar arası ilk uçuş Wright bros. İlk Uçak Charles Lindbergh Atlantiğin ilk geçişi Sonrası Montgolfier bros. Sıcak Hava Balonu Leonardo Da Vinci Planör Airbus A380 En büyük yolcu uçağı Airbus A320 Boeing B737 Boeing B747 Çift katlı ilk uçak Concorde Sesten hızlı ilk uçak Boeing 707 İlk geniş uçak FLYING ADVENTURE Havacılığın Tarihsel Gelişimi

4 4 Kaynak: Air Transport Association Kaynak: Hava trafiği son 20 yılda 3 misli artış göstermiştir Günümüzde 24 saat içindeki hava trafiği Hava Trafiği Gelişimi (1950 – 2007) ve Bugün

5 Bir Bakışta Türkiye 5 Türkiye Pazarı Büyüme (Yolcu) RPK Büyüme(%) RPK : Ücretli Yolcu Kilometre

6 Küresel Pazar Büyüklüğü 6 Büyümünin Hızı Yüksek Bölgeler Orta Do ğ u Uzak Do ğ u Afrika

7 7 Küresel Havacılık Sektörü Türk Hava Yolları Başarı Hikayesi THY Kargo

8 Küresel Sıralamalar (Kalite) 8 Hizmet kalitesinde her sınıfta 4 yıldız hizmet sunan tek havayolu Tek Catering 1 Ekonomi sınıfında dünyanın en iyi catering hizmeti 1 Ekonomi sınıfında dünyanın en iyi catering hizmeti Hizmet Kalitesi 1 Güney Avrupa’nın En iyi Havayolu 1 Güney Avrupa’nın En iyi Havayolu Kayıp Bagaj 3 Kayıp Bagaj’da Avrupa’da en başarılı 3. havayolu 3 Kayıp Bagaj’da Avrupa’da en başarılı 3. havayolu

9 AEA Sıralaması (Avrupa Havayolları Birliği) 9 3 Yıldır 1 AEA üyesi havayolları arasında büyüme hızında birinci

10 Rakamlar : Yolcu Sayısı ve Faaliyet Karı 10 Yolcu Sayısı X 1000 * 2010 yılı ortalama USD kuru üzerinden hesaplanmıştır.

11 Rakamlar (Faaliyet Geliri - Personel) Kürelerin çapları personel sayısını göstermektedir. Net Satış Geliri (m USD) 11

12 Rakamlar : Filo 12 Tip 2010 ToplamFilo Yaşı 2015 Toplam Geniş Gövde A ,747 A ,1910 A ,197 B777131,6112 Toplam 357,3236 Dar Gövde B B ,712 B ,910 A320263,6924 A321234,6631 A31964,906 Toplam 1246,03123 Kargo A ,533 A F10,282 GENEL TOPLAM 1646,5174 % yılından bu yana filo büyüklüğünde kaydedilen artış yüzdesi % yılından bu yana filo büyüklüğünde kaydedilen artış yüzdesi 6,5 Türk Hava Yolları filosunun ortalama yaşı 6,5 Türk Hava Yolları filosunun ortalama yaşı

13 Network Değişimi 13 Frekans Destinasyon • Kürelerin çapı yıl içerisinde seyahat eden toplam yolcu sayısını sembolize etmektedir. % yılları toplam destinasyon sayısı değişimi

14 Dış Hatlar Yolcu Da ğ ılımı 2010Dış Hatlar Yolcu Da ğ ılımı Oran olarak en büyük büyüme Afrika bölgesinde (409%) gerçekleşmiştir. Dış hatlar yolcu dağılımında Avrupa yolcusunun toplam yolcu içindeki oranı azalırken Orta Doğu, Asya - Uzak Doğu ve Afrika nın oranı artmıştır. Oran olarak en büyük büyüme Afrika bölgesinde (409%) gerçekleşmiştir. Dış hatlar yolcu dağılımında Avrupa yolcusunun toplam yolcu içindeki oranı azalırken Orta Doğu, Asya - Uzak Doğu ve Afrika nın oranı artmıştır. Network Gelişimi

15 Rakamlar : Transfer Yolcular 15 % yılı sonu itibari ile 2005 yılı ile karşılaştırıldığında, transfer yolcudaki artış oranı. Türkiye’den veya Türkiye’ye seyahat etmeyen yolcuları, gidecekleri destinasyona Istanbul üzerinden götürerek, daha fazla yolcuya hitap edip, pazarımızı genişletmek. % 4,8 Ocak – Mart 2011 döneminde transfer yolcu sayısı bir önceki yıla oranla %4,8 oranında artış kaydetti.

16 Avantajlar : Coğrafi Konum 16 Istanbul’un Küresel bir Hub Olma Yönünde Avantajı Avantajlarımız (1) Coğrafi konumumuzdan kaynaklanan maliyet (2) Daha fazla transfer yolcu alabilmemizi sağlayan eşsiz bir coğrafya hub’ına sahip olmamız Dakika CASK % 66 Avrupa ve Asya’nın Sektör Pazar payı

17 17 Avantajlar : Coğrafi Konum Asya ve Orta Doğu’dan Avrupa’ya : 72 Nokta Amerika’ya: 6 Nokta Afrika’ya:17 Nokta Afrika’dan Orta Doğu’ya: 21 Nokta Avrupa’ya: 72 Nokta Asya-Uzak Doğu’ya : 21 Nokta Amerika’dan Orta Doğu’ya: 21 Nokta Afrika’ya: 17 Nokta Asya’ya : 9 Nokta IAD YTO

18 Rakamlar : Uçuş Nokta Sayısı 18 *Yönetim kurulu tarafınca işaretli noktalara 2011 yılı içerisinde hat açılması kararı alınmıştır. 8 THY Dünya’da uçuş ağı en geniş 8. havayolu şirketi Yeni Hatlar 2011 Los Angeles Guanzu Şiraz Valensiya Erbil Toulouse Malaga Selanik Manila Napoli Torino Genoa Necef Musul Novosibirsk

19 19 Uçuş Nokta Sayısı - Yurtiçi *Yaz-2011 tarife dönemi planlamasıdır. Uçuş Noktası :41 Haftalık Frekans * :1,302 İ stanbul Atatürk H.L. İ stanbul Sabiha Gökçen H.L.

20 20 Uçuş Nokta Sayısı - Genel *Yaz-2011 tarife dönemi planlamasıdır. *AnadoluJet seferleri dahil edilmiştir.

21 21 Uçuş Nokta Sayısı - Genel *Yaz-2011 tarife dönemi planlamasıdır. *AnadoluJet seferleri dahil edilmiştir.

22 22 Uçuş Nokta Sayısı - Avrupa *Yaz-2011 tarife dönemi planlamasıdır. Malaga, Torino, Napoli, Genova, Selanik uçuşları başlamamıştır Uçuş Noktası :72 Haftalık Frekans* :962

23 23 Uçuş Nokta Sayısı - Afrika *Yaz-2011 tarife dönemi planlamasıdır. Uçuş Noktası :17 Haftalık Frekans* :107

24 24 Uçuş Nokta Sayısı – Orta Doğu *Yaz-2011 tarife dönemi planlamasıdır. Necef ve Basra ya uçuşlarımız henüz başlamamıştır Uçuş Noktası :21 Haftalık Frekans* :228

25 25 Uçuş Nokta Sayısı – Asya&Uzak Doğu *Yaz-2011 tarife dönemi planlamasıdır. Uçuş Noktası :21 Haftalık Frekans* :132

26 26 Uçuş Nokta Sayısı – Amerika *Yaz-2011 tarife dönemi planlamasıdır. Uçuş Noktası :6 Haftalık Frekans* :37

27 Avantajlar : Kaliteli İkram 27 Ekonomi sınıfında dünyanın en iyi ikram hizmetini sunan Türk Hava Yolları, uçan aşçı uygulamasını yolcularının beğenisine sundu.

28 28 Avantajlar : Yeni Ürünümüz “Comfort Class” Amaç Ekonomi Class’ın uygun satın alınabilme yaklaşımını Business Class konforu ile birleştirmek 116 cm Comfort class’ta sunulan koltuk arası mesafe uzaklığı 49 cm Comfort class’ta sunulan koltuk içi mesafe aralığı

29 Avantajlar : Kaliteli Kabin İçi Ürün 29 Güney Avrupa’nın En iyi Havayolu olan Türk Hava Yolları, kabin içi eğlence sistemlerinde Avrupa’nın en iyi üçüncü havayolu şirketi olarak seçilmiştir.

30 Avantajlar : Vize Politikası ve Turizm 30 Kaldırılan vize uygulamaları gerek Türkiye’den yurtdışına giden yolcu sayısının artmasına, gerekse de yurtdışından yurdumuza gelen ziyaretçi sayısına olumlu etki yapıyor. THY Hizmeti : Türk Hava Yolları, 2008 yılının Haziran ayından itibaren, transfer yolcuları için 6 ila 8 saat süren İstanbul gezi programları düzenleyerek, ülkemiz turizmine ve İstanbul’un önemli bir aktarma noktası olmasına katkıda bulunmaktadır. Yıllık 30 milyon turistlik turizm potansiyeline sahip olan Türkiye, bayrağını taşıyan Türk Hava Yolları için önemli bir yolcu trafiği sağlıyor

31 Reklam Faaliyetlerimiz ve Sponsorluklarımız 31 We are Turkish Airlines,We are Globally Yours...

32 32 Yapılan reklam faaliyetleri ve marka tanıtım elçileri ile uluslar arası marka bilinirliği artırılmakta, THY markası tüm dünyaya tanıtılmaktadır. Reklam Faaliyetlerimiz ve Sponsorluklarımız

33 33 Türk Hava Yolları gerçekleştirdiği sponsorluk anlaşmaları ve işbirlikleri ile kültür, sanat ve spora destek olmaktadır. Reklam Faaliyetlerimiz ve Sponsorluklarımız

34 34 Küresel Havacılık Sektörü Türk Hava Yolları Başarı Hikayesi THY Kargo

35 % FTK daki artış ( ) 138 % FTK daki artış ( ) International Kargo THY Kargo – FTK ( ) FTK : Taşınan Ton Km

36 36 THY Kargo ( ) TAŞINAN (TON) /09 % TRANSIT22,43527,44329,89234,58046,78155,50881,862116,601162, TOPLAM (DIŞ)98,40097,123105,764115,211126,913141,315159,109236,514312, Uluslar arası Kargo 39,5% Transit Kargodaki artış ( ) 39,5% Transit Kargodaki artış ( ) 624% Transit kargodaki artış ( ) 624% Transit kargodaki artış ( )

37 37 THY Kargo – Transit ( ) (Ana Liman)

38 THY Kargo (Avrupa’da) % Bir Önceki Yıla Göre Taşınan Kargodaki Artış 32 % Bir Önceki Yıla Göre Taşınan Kargodaki Artış Kargo (Ton/Km) 9 Toplan Taşınan Kargo (ton) da Avrupada 9. Sırada 9 Toplan Taşınan Kargo (ton) da Avrupada 9. Sırada Kargo Kapasite % lik ATK Artışı ile büyümede Avrupa’da % lik ATK Artışı ile büyümede Avrupa’da 7. Kargo Gelir 7 23,2% lik RTK daki artış ile Avrupa’da ,2% lik RTK daki artış ile Avrupa’da 7. *ATK: Kapasite Ton Km * RTK: Gelir Ton Km İ ç Hatlar Dış Hatlar

39


"Doç. Dr. Temel KOTİL Genel Müdür. 2 Küresel Havacılık Sektörü Türk Hava Yolları Başarı Hikayesi Türk Hava Yolları Kargo THY Kargo." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları