Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DEĞER YÖNETİMİ – Ülkü Kulaç YALIN ENSTİTÜ Yalın uygulamaları yaygınlaştırma vizyonu 10 yıllık yalın dönüşüm deneyimi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DEĞER YÖNETİMİ – Ülkü Kulaç YALIN ENSTİTÜ Yalın uygulamaları yaygınlaştırma vizyonu 10 yıllık yalın dönüşüm deneyimi."— Sunum transkripti:

1

2 DEĞER YÖNETİMİ – Ülkü Kulaç

3 YALIN ENSTİTÜ Yalın uygulamaları yaygınlaştırma vizyonu 10 yıllık yalın dönüşüm deneyimi

4 Sahada 33 ve merkezde 5 kişiden oluşan güçlü kadro Ortalama 25 yıl Endüstri deneyimi Mühendislik altyapısı ve farklı sektörlerde deneyim Yalın Enstitü Hizmetleri •Yayınlar•Eğitimler•Konferanslar / Seminerler•Yalın Uygulama Desteği•Yalın Değerlendirme•Enerji Verimliliği 2-3 ARALIK 2013

5 Referanslarımızdan Bazıları

6 •Ayakkabı satış sektöründe elde kalan ürün miktarı toplam üretimin %40’ı, bununla birlikte kayıp satış oranı %20 dir. •Call center aramalarının %40’ı yeniden aramadır. AZ İLE DAHA FAZLA ? Verimlilik ? Uçak doluluğu ? Daha az kemanla daha çok ses?

7 Misyonumuz Nedir ? Müşterimiz Kimdir ? Müşterinin Parasını Tercih Edeceği Değer Nedir ? Bizim Sonuçlarımız Nedir ? Bizim Planımız Nedir ? YALIN DÜŞÜNCE AMAÇ : Nihai kullanıcıya mükemmel değer sunmak YÖNTEM : İsraflardan arındırılmış mükemmel prosesler Sonuçlara ulaşmak için araçları geliştirmek İnsan odaklı yönetim SONUÇ: Karlılık, rekabet gücü, büyüme, refah Peter Drucker - 5 En Önemli Soru

8 Ne Yapmalı? Endüstriyel gelişim içinde farklı dönemlerde farklı sistemler başarının anahtarı olmuştur İdeal sistem nedir İdeal sisteme giden yol hangisidir KÜRESEL REKABET Daha kaliteli ama düşük maliyetli Yüksek hız beklentisi Kısa ürün ömrü, kişiye özel ürünler Daha çok ürün çeşidi ve küçük siparişler Artan girdi maliyetleri İşletme sermayesi ihtiyacı Beklentilerin hızla değişmesi Global ortamda artan belirsizlik Krizler ve nakit akışı

9 Yalın düşüncenin gelişimi Henry Ford’un temelini attığı “akış” fikri Geniş kitleleri otomobil sahibi yapma vizyonu Japonya’da gelişen ve olgunlaşan Toyota Üretim Sistemi Savaş sonrası kıt kaynaklar ve küçük pazarın gerektirdiği esneklik Ustalık döneminin müşteri ve ürün odaklılığı Savaş sırasında hızla iş gücü yaratmak için TWI programı E. Deming Prensipleri 1960

10 Yalın düşüncenin gelişimi MIT araştırması ve “Dünyayı Değiştiren Makina” Otomotiv sektöründe benimsenip yaygınlaşması Diğer imalat endüstrilerinde yaygınlaşma Servis ve kamu alanlarında uygulamalar 1996 Yalın Şirket Projesi ve Japonya dışında ilk örnekler Womack ve Jones tarafından “Yalın Düşünce” kitabı ile aktarıldı 1997İlk Yalın Enstitü ABD’de kuruldu 2010 Sağlık, İnşaat, IT alanlarında uygulamalar ve Yönetim felsefesine odaklanma 2002 Yalın Enstitü Türkiye kuruldu

11 Toyota’nın başarısı #1 üretici #1 brand (Lexus) Diğer markalar ilk 10 da EPS %22 artış Tsunami ve geri çağırma problemlerinden sonra hızla toparlanma "Rather than going after numbers, we hope to make fine products, one by one, to keep out customers satisfied. The numbers are just a result of our policy. And our policy will continue unchanged," said Toyota spokeswoman Shino Yamada

12 İnşaat örneği

13 Kaynak: Yalın Hastane, Mark Graban •Hasta kalış süresi %29 azaldı ve yeni acil servis inşaatına 1,25 milyon dolar harcanmasının önüne geçildi -Avera Mckennan, Güney Dakota •Çalışan memnuniyeti %15 yükseldi –St. Paul’s Hospital, Vancouver •Çalışanların katettiği mesafe metre, hastaların katettiği mesafe metre azaldı-Virginia Mason Medical Center- Washington, USA •Stoklarda %53 azalma sağlandı; maddi kazanç: $ -Virginia Mason Medical Center- Washington, USA •Eldeki nakit 105 milyon $ arttı- ThedaCare Center - Wisconsin, USA •Hasta memnuniyeti %68’den %91,4’e yükseldi - ThedaCare Center- Wisconsin, USA Sağlık hizmetlerinde kazanımlar

14 Değere Katkıda Bulunmayan İş Değer Yaratan İş İsraf Müşterinin parasını ödemek isteyeceği, faydayı oluşturan Müşteri açısından gereksiz, üretici için zorunlu Müşteri ve üretici açısından gereksiz, üründe dönüşüm yaratmayan Akış süresinin elemanları Yalın Üretim Sistemi HEDEF : Akış süresini kısaltmak Para dönüşünü hızlandırmak Kaynakları değer yaratmaya yönlendirmek Müşteri memnuniyetini arttırmak tasarımüretimsatış

15 Yalın yaklaşım Doğru işi yapmak İşi doğru yapmak Az ile çoğu elde etmek Sistematik olarak iyileştirmek Doğru süreçler doğru sonuçları doğurur Önemli olan tüm çalışanların düşünmesini ve inisiyatif almasını sağlamaktır

16 •Müşteri önce gelir bakış açısı •İlk seferde doğru yap prensibi •Problemleri fırsat olarak görme anlayışı •Git-gör-anla prensibi •Tüm paydaşlar için karşılıklı saygı ve uzun dönemli refah paylaşımı •Gelişme fırsatları •Yalın Düşüncenin 5 ilkesi •Değer •Değer akışı •Sürekli akış •Çekme •Mükemmellik Yalın Vizyon ve Değerler Lean Vision & Values

17 Amaç İnsanlar Süreç • Müşterinin çekmesiyle birlikte yatay değer akışı • Standartizasyon ve Görsellik bazlı İşalanı Yönetimi • İsrafa, fazla iş yüküne ve düzgünsüzlüğe karşı amansızca savaş • Yalın Araçların uygun şekilde uygulanması Çalışanlar: • Sürekli iyileştirmeye bağlı ve işin içindedir • Sürekli problem çözer • Takım çalışması yürütür Yöneticiler: • Sistemin bütününü düşünür • Problem çözer • Öğrenicidir • Öğretici/Koçdur Vizyon/Değerler Gerçek Kuzey Bakış Açısı Strateji Formülasyonu ve Yayılımı PDCA A3 Düşüncesi ® Copyright 2009 Lean Enterprise Institute, Inc. All rights reserved. Yalın Yönetim Sistemi

18 Akış süresi%60-90  Üretkenlik %  Hata sayısı%70-80  Stok%40-90  Alan kullanımı%50  İş kazaları%50  Yeni yatırımYOK Mevcut yatırımaçığa çıkma İşletme sermayesinden tasarruf Yeni müşteriler, yeni siparişler Azla çoğu başaranlar


"DEĞER YÖNETİMİ – Ülkü Kulaç YALIN ENSTİTÜ Yalın uygulamaları yaygınlaştırma vizyonu 10 yıllık yalın dönüşüm deneyimi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları