Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ETKİLİ SUNUŞ TEKNİKLERİ. AMAÇ Her katılımcı, Etkili bir sunuş (konuşma) planı hazırlayıp, bu plan doğrultusunda 15 dakikalık konuşma yapabilecektir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ETKİLİ SUNUŞ TEKNİKLERİ. AMAÇ Her katılımcı, Etkili bir sunuş (konuşma) planı hazırlayıp, bu plan doğrultusunda 15 dakikalık konuşma yapabilecektir."— Sunum transkripti:

1 ETKİLİ SUNUŞ TEKNİKLERİ

2 AMAÇ Her katılımcı, Etkili bir sunuş (konuşma) planı hazırlayıp, bu plan doğrultusunda 15 dakikalık konuşma yapabilecektir.

3 ETKİLİ SUNUŞ Dinleyici Konu Amaç Bilgi Toplama Örgütleme Destek Öğeleri Giriş-Sonuç Sunma

4 DİNLEYİCİ Dinleyicilerin analizi Dinleyicilerin tutumu

5 DİNLEYİCİ TUTUMUNU DEĞİŞTİRMEK İÇİN Kibirli davranmayın Karşı tavır takınmaktan kaçının

6 DİNLEYİCİ TUTUMUNU DEĞİŞTİRMEK İÇİN Gerçek ilgi gösterin Arkadaşça davranın

7 DİNLEYİCİ TUTUMUNU DEĞİŞTİRMEK İÇİN Ortak özelliklerinizi vurgulayın Yaş Tecrübe Zevk

8 DİNLEYİCİ TUTUMUNU DEĞİŞTİRMEK İÇİN Açık kalpli davranın

9 DİNLEYİCİ TUTUMUNU DEĞİŞTİRMEK İÇİN Konu hakkında uzman olduğunuzu gösterin

10 DİNLEYİCİ TUTUMUNU DEĞİŞTİRMEK İÇİN Dinleyicilerin saygı gösterdikleri Kişilerden örnek verin

11 DİNLEYİCİ TUTUMUNU DEĞİŞTİRMEK İÇİN Söylediklerinizi çürüten el, kol, yüz hareketlerinden kaçının

12 DİNLEYİCİ TUTUMUNU DEĞİŞTİRMEK İÇİN Guruba ve konuya uygun gülmece türlerinden yararlanın

13 KONU Seçimi Sınırlama Başlık

14 KONU SEÇİMİ Konuya ilgi duyuyor muyum? Konu dinleyiciler için uygun mu? Konu saptanan süre içinde kapsanabilir mi?

15 KONUŞMANIN AMACI Dinleyicilerimde ne gibi tepkilerin doğmasını bekliyorum?

16 AMAÇLAR GENEL AMAÇ Bilgi vermek İkna etmek Eğlendirmek DİNLEYİCİLERİN TEPKİSİ (Özel Amaç) Belli bir konuyu öğrenme İnançlarda, tutumlarda değişme Neşelenme, hoş vakit geçirme

17 ÖZEL AMAÇ Konuşmacının dinleyicilerde meydana gelmesini beklediği tepkilerin ifadesi

18 AMAÇ ÖRNEKLERİ Konu: İletişim kuramazsınız Genel amaç: Bilgi vermek Özel amaç: Dinleyicilerin, insanların sürekli olarak sözlü ve sözsüz iletişimde bulunduklarını kavramaları

19 AMAÇ ÖRNEKLERİ Konu: Kasabadan Teknik Üniversiteye Genel amaç: Eğlendirmek Özel amaç: Dinleyicilerin, kasabada yaşayan bir gencin mühendis olmak için bulunduğu girişimleri dinleyerek hoş vakit geçirmeleri

20 AMAÇ ÖRNEKLERİ Konu: Sanayileşme mi çevre mi? Genel amaç: İkna etmek Özel amaç: Dinleyicilerin, sanayi atıklarına karşı alınması gereken önlemlere inanmaları

21 BİLGİ KAYNAKLARI Kendi tecrübeleriniz Meslektaşlarınızın ve arkadaşlarınızın tecrübeleri Yayınlar

22 KONUŞMAYI ÖRGÜTLEME KALIPLARI Zaman Coğrafya Neden-Sonuç Problem-Çözüm Tez/Antitez-Sentez Tümdengelim Tümevarım Konu

23 SONUÇ-NEDEN 1.-Çocuklar -Ana - babalar -Toplum 2.-Ana - babanın eğitimsizliği -Ana – babanın çocukluk döneminde dayakla cezalandırılması SONUÇNEDEN

24 NEDEN – SONUÇ KALIBI Hatalı nedenlerin ve Tek bir nedenin FARKINDA OLUN

25 PROBLEM - ÇÖZÜM Dünyanın içine düştüğü enerji problemi Olası çözüm yolları Güneş enerjisi en etkili ve uzun ömürlü çözüm

26 TÜMDENGELİM Sunulan ilke, çeşitli durumlara uygulanarak, genelden özele indirgenir

27 TÜMDENGELİM İlke: Yaratıcılığa engel olan nedenler, Okul yönetiminde yeniliklerin uygulanmasını köstekler. Önyargı yaratıcılık için bir engeldir. O halde, ön yargı, okul yönetiminde yeniliklerin uygulanmasını köstekler

28 TÜMEVARIM Olay No İşe giriş tarihiKaza nedenleri Makine kullanım hatası. Makine kullanım hatası  1995 Yılında işe alınan işçilerin teknik eğitimleri yetersizdir

29 KONU KALIBI İşçilerin Eğitim Durumu İlköğretim Lise Yüksekokul Üniversite

30 Söze Dayanmayan İletişim 1.Konuşmacının davranışlarıyla ilgili öğeler a.Vücudun üst kısmı (baş, yüz) (1) Olumlu etkileri (2) Olumsuz etkileri b.Vücudun orta kısmı (kollar, eller, gövde) (1) Olumlu etkileri (2) Olumsuz etkileri c.Vücudun alt kısmı (kalça, bacaklar, ayaklar) (1) Olumlu etkileri (2) Olumsuz etkileri 2.Konuşmacının davranışlarıyla ilgili olmayan öğeler a.Nesneler b.Mesafe (1) Kişiler (2) Eşyalar c.Zaman

31 DESTEK ÖĞELERİ  Sözel  Görsel

32 Kanıtlamak •İstatistik •Uzman beyanları SÖZEL DESTEK ÖĞELERİ GÜLMECE Açıklığa Kavuşturmak Tanımlar Örnekler Karşılaştırmalar

33 Büyük Orta Küçük %27 %40 İşletmelerin Cirolarına Göre Ölçekleri %47

34 Teknik Resim Dersi Öğrenci Başarısı

35

36 GÖRSEL DESTEK ÖĞELERİ Konuyla ilgili Dinleyicilerin görebileceği büyüklükte Zamansız kullanma Basit Dinleyici ve malzeme arasında engel

37 GÖRSEL ARAÇLAR Tepegöz – Yansı Dia (Slayt) Film Yazı Tahtası

38 YANSI HAZIRLAMA REHBERİ Her yansıda bir kavram Her yansıda en çok sözcük Dikey yansı düzenlemekten kaçın Her satırda en çok 6-8 sözcük Her yansıda en çok 8-10 satır Vurgu için harf büyüklüğünde değişiklik

39 MESAJ FORMATLARI BAŞLIK OLUMLUOLUMSUZ İki ana nokta/karşıtları BAŞLIK BAŞLIK 1. Ana Nokta 2. Ana Nokta 3. Ana Nokta BAŞLIK 1. Ana Nokta2. Ana Nokta 3. Ana Nokta4. Ana Nokta BAŞLIK 1. Ana Nokta2. Ana Nokta 3. Ana Nokta4. Ana Nokta 5. Ana Nokta6. Ana Nokta Üç ana nokta Dört ana başlık Altı ana nokta

40 TEK FİKİR YADA ALINTI DEMİNG’E GÖRE KALİTE: DEMİNG’E GÖRE KALİTE: DEMİNG’E GÖRE KALİTE: KALİTE: DEMİNG

41 ÇERÇEVE KULLANMANIN ÜSTÜNLÜKLERİ Işığın sızmasını engeller Yansıyı saklamak kolaylaşır Çerçeve üzerine not-soru yazılabilir Kapanma ve bindirmeden yaralanma olanağı yaratır

42 GİRİŞ Dikkat çekme Amaç İstekli Kılma Gözden geçirme Geçiş

43 SONUÇ Sonuç özeti Tekrar istekli kılma Kapanış

44 GELİŞTİRMEDE Geçişler Ara özeti

45 KONUŞMAYI SUNMA Ezberleyerek sunma Yazılı nottan okuyarak Doğaçtan (Hazırlıksız) Hazırlıklı

46 SAHNE KORKUSU Dilde Seste Beden Hareketlerinde

47 SAHNE KORKUSUNU GİDERMEK İÇİN Uygun tutum Hazırlanma Ezberden kaçınma Dikkati dinleyici üzerinde toplama Rahatlama Enerjiyi tüketme

48 GÖZ TEMASI Dikkatleri toplar Güvenirliği artırır Sözsüz geri bildirimden yararlanma olanağı sağlar

49 BEDENSEL HAREKET VE SÖZLÜ İLETİŞİM Kelimelerin yerine geçme Sözcüklere açıklık kazandırma, pekiştirme Konuşmacıyı ve dinleyiciyi rahatlatma

50 GELENEKSEL JESTLER Gösterme Verme – alma Reddetme Yumruk Uyarı Ayırma

51 SESİN KULLANILMASI İşitilebilirlik Akıcılık Hoşa giderlik Anlamlılık Bükümlülük


"ETKİLİ SUNUŞ TEKNİKLERİ. AMAÇ Her katılımcı, Etkili bir sunuş (konuşma) planı hazırlayıp, bu plan doğrultusunda 15 dakikalık konuşma yapabilecektir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları