Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YÖNETİMDE ÜÇ BOYUT Hazırlayan Sunan Mehmet Gökçe.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YÖNETİMDE ÜÇ BOYUT Hazırlayan Sunan Mehmet Gökçe."— Sunum transkripti:

1 YÖNETİMDE ÜÇ BOYUT Hazırlayan Sunan Mehmet Gökçe

2 YÖNETİM KAVRAMI Yöneten Organizasyon Yönetilen
İnsanın var oluşundan beri yönetim işi de var oldu. Organizasyon İki ve daha fazla kişinin belli bir amaç için iş birliği yaptığı her dönemde yönetim işi ve yöneticilik mesleği var oldu. Yönetilen Formel yapı işletme, müessese, firma, şirket, kurum, devlet var oluşundan beri yönetim, yöneten ve yönetilen işi var oldu.

3 ORGANİZASYONUN ORTAYA ÇIKIŞI
B A B B B C Enformel Yapı

4 ORGANİZASYON ŞEMASI Formel Yapı BAŞKAN DENETİM BAŞKAN YRD. BÖLÜM BÖLÜM
BİRİM BİRİM BİRİM BİRİM BİRİM BİRİM Formel Yapı

5 ETKİLİ ORGANİZASYON Güncel (değişime yeniliğe açık-inovasyon ) organizasyon yapısı, Lider yönetici, Liyakat esasına dayalı iş bölümü, yetki dağılımı ve sorumluluk, Ortak amaç ve istekli (motive edilmiş) bireyler, Yetki devri, İletişim, İşbirliği-koordinasyon, Teknoloji.

6 DEĞİŞİM – YENİLİK - İNOVASYON
III II I

7 ETKİLİ YÖNETİM ETKİLİ DEĞİŞİM
ABD’de yılda 1 milyon şirket kuruluyor, Kurulan Şirketlerin; İlk yılın sonunda % 40’ı başarısızlığa uğruyor, Beş yılın sonunda % 80’ni daha başarısızlığa uğruyor, On yılın sonunda % 96’sı daha başarısızlığa uğruyor, Başarı Oranı % 2 On yılın sonunda % 98’i yok olup gidiyor.

8 YETKİ DEVRİ Gerçekleşmemesi Gerçekleşmesi
Ayrıntılara boğulmasına, Politika oluşturma ve planlamaya zaman ayıramamalarına, Eğitim ve araştırma hizmetlerinden yararlanamamalarına, Kendilerini geliştirememelerine, Astların inisiyatif sahibi olmamalarına, Bu nedenlerin varlığı yöneticilerin verimliliğini olumsuz yönde etkilemektedir. Üst düzey yönetim, görevlerini yapabilme, Politika oluşturabilme, Daha isabetli üst düzey karar verebilme, Örgütün dış ilişkilerini yürütebilme, Astlarını üst görevlere hazırlayabilme, Yani kısaca, yetki devri ile yöneticiler kendi verimliliklerini arttırabilirler.

9 Organizasyon; İşbirliği-Koordinasyon

10 Yöneticiden Beklenen Davranışlar
Lider

11 Lider Yöneticinin Nitelikleri
Değişime açıktır, fikirleri alır, sentez yapar, hedefi belirler ve gerçekleştirir, Büyük resmi görme ve bunu satma yeteneği vardır, Risk ve sorumluluk alır, bahane bulmaz ve suçlamaz, Dürüsttür, doğrudur, adaletlidir güven verir, Gerçekçidir ve kendini aldatmaz; “vizyon ve gerçek” dengesine sahiptir, Alçakgönüllüdür, kendini bir “kaynak” olarak görür ve kullanıma açar, İçten, coşkulu, etrafında heyecan uyandırır, takipçilerine güç verir, Örnek olur, standartları belirler ve bunları uygular, Çoklu zeka düzeyine sahiptir.

12 Liderlik Anlayışı İtaat Katılım Plan Seçenekler Zorlama İkna Yetki
Toplama Yetki Dağıtma Aktarılan Otorite Kazanılan Otorite Zorlama İkna

13 Lider olduğunu düşünen, ancak kendisini hiç kimsenin izlemediği kişi;
Sadece sportif faaliyette bulunuyor demektir.

14 YÖNETİLENLER İ N S A N İ N S A N YÖNETİLEN YÖNETEN
1- PERSONEL-ÇALIŞAN-İŞGÖREN-MEMUR-İŞÇİ 2- MÜŞTERİ-HASTA-VATANDAŞ-HALK-TOPLUM-BİREY 3- İ N S A N İ N S A N YÖNETİLEN YÖNETEN

15 Müşteri Müşteri veli nimettir, Müşteri her zaman haklıdır,
Satıcı pozisyonundaki bir firmanın hizmet veya malını, idari veya kişisel amaçları için satın alan ve karşılığında ekonomik değer ödeyen kişi veya kuruluştur diyebiliriz. Müşteri veli nimettir, Müşteri her zaman haklıdır, Müşteri kraldır, Müşteri patrondur, Müşteri yönetim kuruludur, Müşteri sermayedir Ve müşteri İNSANDIR!

16 İnsan Hakkında Şunları Söyleyebiliriz
İnsan, altı katrilyon hücreden oluşan ve kendini yenileyen bir makinedir. İnsan, BİO-DOĞAL ve PSİKO-TOPLUMSAL bütünlüğe sahiptir. İnsan, canlı bir sistemdir. İnsan, HATA YAPAR, insanın gerçeği hatada gizlidir. İnsan, deli bilgedir. İnsan, TAM ANLAMI İLE BUNALIMLI BİR YARATIKTIR. İnsan, olayları ve olguları AKLİLEŞTİRME ile anlamaya çalışır. İnsan, SİMGELER YARATIR VE BU SİMGELERE ANLAMLAR YÜKLER. İnsan, başarılı olmaya ve üne ve övülmeye tutkundur. İnsan, GÜLÜMSEME ve GÖZYAŞLARI doğuştan getirdiği insanı özelliklerdir. İnsan, yüreğinde bir ışık, SEVGİ taşır.

17 İnsanın Değeri Yaşamış, yaşayacak tüm insanları bir sıraya dizmek ve onları tek tek incelemek olanaklı olsaydı, tam size benzeyen birisini bulamazdınız.

18 İnsan Neyi İster Güvende olmak Eğlenmek Mutlu olmak Paylaşmak
Güvende olmak Eğlenmek Mutlu olmak Paylaşmak Çok fazla gülmek İyi beslenmek Eğlendirilmek Moral bulmak İlgi görmek Kendisinin özel olduğunu hissetmek İyi müzik dinlemek Zinde olmak Sağlıklı olmak İyi görünmek Popüler olmak Zengin olmak Karizma ve itibar görmek Karşılıksız para ve ödül Banka müdüründen ve/veya borçlarından kurtulmak

19 İtiraz ve Şikayetleri Karşılama
TANIMA Müşterinizi tanıyın. Onun sosyal bir varlık olduğunu unutmayın; Sosyal ilişkilerini, Kişisel zevklerini, İlgi alanlarını, Kişiliğini, İhtiyaçlarını, Problemlerini... Öğrenmeye çalışın!

20 Müşterinize Odaklanmaya “İlgi” İle Başlayın.
İtiraz ve Şikayetleri Karşılama İLGİ Müşterinize Odaklanmaya “İlgi” İle Başlayın. Müşterinize “İlgi” Gösterin!..

21 İtiraz ve Şikayetleri Karşılama
İlginin Kısa Kursu En önemli bir kelime…. En önemli iki kelime…. En önemli üç kelime…. En önemsiz bir kelime… Haklısınız Hatalıyım Özür dilerim Hoş geldiniz Teşekkür ederim Lütfen, rica ederim Ben

22 İtiraz ve Şikayetleri Karşılama
EMPATİ Bir kişinin kendisini karşısındaki kişinin yerine koyarak olaylara onun bakış açısıyla bakması, o kişinin duygularını ve düşüncelerini doğru olarak anlaması, hissetmesi ve bu durumu ona iletmesi sürecidir.

23 LİDERİN GÖREVİ İnsanlığa büyüklük aşılamak değil, insanlıkta zaten var olan büyüklüğü ortaya çıkarmaktır.

24 İtiraz ve Şikayetleri Karşılama
İLETİŞİM DİNLEME İŞİTME ANLAMA İŞİTMEK ANLAMAK

25 İtiraz ve Şikayetleri Karşılama
İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ SÖZEL İLETİŞİM Konuşma tarzı Dinleme Anlama Anlayıp anlamadığını test edebilme Cevaplama, karşılık verme SÖZSÜZ İLETİŞİM (BEDEN DİLİ) Göz hareketleri Baş ve ince yüz hareketleri Kol ve bacak hareketleri İki kişi arasındaki mesafe Oturuş düzeni

26 REAKTİF İLETİŞİM KULLANABİLECEĞİMİZ SÖZCÜKLER
Yapabileceğim bir şey yok Benden bu kadar. O beni öyle sinirlendiriyor ki. Öyle olmasına izin vermezler. Bunu yapmak zorundayım. Yapamam. Yapmalıyım. Bilmem ki. Kusura bakmayın ama... Bir şey mi vardı?

27 PROAKTİF İLETİŞİM KULLANABİLECEĞİMİZ SÖZCÜKLER
Neler yapabileceğimize bir bakalım. Başka bir yol deneyebilirim. Kendimi kontrol edebilirim. Olumlu bir etki yaratabilirim. Uygun bir yaklaşım bulurum. Bulurum. Tercih ederim. Yapacağım. Elbette ilgilenirim. Nasıl yardımcı olabilirim?

28 İLETİŞİM KULLANABİLECEĞİMİZ SÖZCÜKLER REAKTİF İLETİŞİM
PROAKTİF İLETİŞİM Yapabileceğim bir şey yok Benden bu kadar. O beni öyle sinirlendiriyor ki. Öyle olmasına izin vermezler. Bunu yapmak zorundayım. Yapamam. Yapmalıyım. Bilmem ki. Kusura bakmayın ama... Bir şey mi vardı? Neler yapabileceğimize bir bakalım. Başka bir yol deneyebilirim. Kendimi kontrol edebilirim. Olumlu bir etki yaratabilirim. Uygun bir yaklaşım bulurum. Bulurum. Tercih ederim. Yapacağım. Elbette ilgilenirim. Nasıl yardımcı olabilirim?

29 İTİRAZ VE ŞİKAYETLERİ KARŞILAMA
MÜŞTERİ SİZ İTİRAZ KARŞILAMA YATIŞTIRMA İTİRAZI ÇÖZÜMLEME I II III IV I. İtirazın altında yatan gerçek nedeni anlamak için sakin olun ve dinleyin. II. Kesinlikle sözünü kesmeyin, bırakın bitirsin. III. İtirazına itirazla karşılık vermeyin, itibar gösterin, güven verici olun. IV. Yastık cümleleri kullanın, sağlıklı ortamı yaratın.

30 (TAMPON/YASTIK CÜMLELER)
İTİRAZ VE ŞİKAYETLERİ KARŞILAMA (TAMPON/YASTIK CÜMLELER) Niçin böyle düşündüğünüzü anlıyorum. Bunun üzerinde durmanızı anlıyorum. İlk tepkinizin niçin farklı olduğunu anlıyorum. Bu konuyu belirttiğiniz için çok sevindim. Düşüncenizi söylediğinize sevindim. Evet, önemle üzerinde düşünülmelidir.

31 İTİRAZLAR GERÇEKTE NASIL YORUMLANMALI?
İTİRAZ VE ŞİKAYETLERİ KARŞILAMA İTİRAZLAR GERÇEKTE NASIL YORUMLANMALI? İtirazlar, müşterinin kaygı duyduğu noktaları açıklamasıdır. Siz, bu kaygıları giderebildiğiniz ölçüde müşterinize güven verirsiniz. İtirazlar, müşteri için neyin daha önemli olduğunu ifade eder. Müşteri için önemli olan bu konuların, netleşmesi doğru hizmeti getirir. İtirazlar, müşteri ile problem çözme ilişkisinin temelini güçlendirir. İtirazlar doğru bir şekilde karşılanabilirse, sizinle müşteri arasında ciddi bir pozitif iletişimin temelini oluşturur.

32 İTİRAZLAR GERÇEKTE NASIL YORUMLANMALI?
İTİRAZ VE ŞİKAYETLERİ KARŞILAMA İTİRAZLAR GERÇEKTE NASIL YORUMLANMALI? İtirazlar “faydaların sunuluşunun” zeminini hazırlayan pozitif bir olgudur. İtirazlar, bizim müşteriye sunacağımız “faydaların” nereye odaklanması gerektiğini belirtmesi açısından da çok önemlidir. İtirazlar, gerçekte birer satınalma sinyalleridir. ve… İtirazlar, bizi doğru hizmete ve satışa götürecek anahtarlardır !

33 İtirazlar bir fırsattır : Size müşteriyi mutlu etme şansı verir!
İTİRAZ VE ŞİKAYETLERİ KARŞILAMA Çünkü; Müşteriler ve itirazları vücudumuzdaki bir ağrı gibidir! Bir şeylerin ters gittiğini anlatırlar. İtirazlar bir fırsattır : Size müşteriyi mutlu etme şansı verir!

34 İTİRAZ VE ŞİKAYETLERİ KARŞILAMA
Öfke ve tepkilerimiz; Endişelerimiz, Korkularımız, Çaresizliğimiz, Haksızlığa uğrama, Dikkate alınmama, Küçük düşme, Yargılanma, Eleştirilme, ve benzeri duygulardan kaynaklanabilir.

35 Geri Bildirim İtiraz ve Şikayetleri Karşılama Hedef belirlemeyi,
Gelişimi göstermek, gelişimi sağlamak, Değişim sağlanacak yönleri belirlemek, Değişim için yol göstermek, İlgiyi ayakta tutmak, Doğrunun öğrenilmesini sağlamak, Yanlış öğrenmeleri düzeltmek, Olumlu ise motivasyonu, Olumsuz ise çabanın artmasını sağlar.

36 ASIL ÖNEMLİDİR

37 STRATEJİK YÖNETİM POLİTİK ÇEVRE SOS Y A L ÇE VRE

38 STRATEJİK YÖNETİM Ne kadar iyisiniz? Mevcut durum nedir?
Müşterileriniz kimler, yarın için müşteriniz kimler? Bugün ve yarın için rakipleriniz kimler, neler yapıyorlar? Piyasalarda bugün neler oluyor, yarın neler olacak? Sektörünüz de bugün neler oluyor, yarın neler olacak? Dünyada bugün neler oluyor, yarın neler olacak? Şirketinizin gelecek için bir vizyonu var mı? Şirketiniz için misyonunuz ne?

39 VİZYON Kuruluşun gelecekteki resmi,
Uzun bir gelecekte ulaşmak istediği durum, Gerekli çabaları harcarsak başarılabilecek ideal, Sizin uzun vadede olmak istediğiniz yer, Bir kişiyi ve kuruluşu diğer benzerlerinden ayıran amaç ifadesidir.

40 Vizyon: Geleceğe ilişkin gördüğünüz resimdir.

41

42

43 MİSYON Bir kuruluşun ve sizin varlık nedenini ifade eder,
Nihai amaç ve işlevini anlatan ifadedir, Misyon, ne tür bir işletme olduğunun görüntüsüdür, Vizyonun nasıl başarılacağına ilişkin tasarlanan görevi yerine getirmektir.

44 Aşağıdaki çizime bakın

45 İdare Etmek, Yönetmek, Liderlik Etmek
Değişimle başa çıkmak, geleceği planlamak ve bunu başarmak zorunda olan lider, Önceden belirlenmiş hedeflere ulaşmak için çaba gösteren ve düzeni sürdürmek zorunda olan yönetici, Günü kurtarmak, vaziyeti ve yerini korumak zorunda hisseden İdare etmek,

46 LİDER YÖNETİCİ HEDEF BELİRLEME ÇALIŞMASI
Rotasını bilmeyen gemiye hiçbir rüzgardan hayır gelmez.

47 Hedef Belirleme Spesifik / İyi tanımlanmış:
S - (Specifik) M - (Measurable) A - (Attainable) R - (Rational) T - (Time limited) Hedef Belirleme Spesifik / İyi tanımlanmış: Bir hedefe odaklanmış, sadece tek bir sonucu işaret eden, dağınık olmayan. Ölçülebilir Performans göstergelerine dayandırılabilen. Zorlayıcı ve ulaşılabilir Optimum denge noktasını hedefleyen. Gerçekçi fakat çok da kolay olmayan. Tutarlı Diğer finansal ve stratejik hedefler ile uyumlu. Zaman sınırlaması olan Belli zaman kısıtlarına bağlı olan.

48 HEDEF -1. İŞİ BAŞARMAK GÖREV EKİP BİREY İş tanımı Brifing Planlama
Organize etme BİREY YAPILACAK İŞ Motive etme Kontrol Geri bildirim Değerlendirmek

49 HEDEF -2. YAŞAMSAL HEDEFİNİZ
Günlük Hedefiniz... Haftalık Hedefiniz... Aylık Hedefiniz... Yıllık Hedefiniz... Performans Hedefiniz… Kariyer Hedefiniz…

50 1- Günlük Hedefiniz... Dün yaptıklarınızı gözden geçirin.
O günkü işlerinizin bir listesini yapın. Günlük işleriniz arasında bir öncelik sıralaması yapın. Acil ve önemli günlük işlerinizi bitirin. Sevdiğiniz bir konuya 20 dk. (en az) zaman ayırın. İşleri zordan kolaya doğru sıralayın. Kendinizi yüreklendirin.

51 2- Haftalık Hedefiniz... Geride bıraktığınız haftayı değerlendirin.
Aylık işlerinizden o haftaya ait olanları gözden geçirin Haftalık işleriniz arasında bir öncelik sıralaması yapın. Acil ve önemli haftalık işlerinizi haftanın başından itibaren yapmaya başlayın. Sevdiğiniz bir konuya 140 dk. (en az) zaman ayırın. İşleri zordan kolaya doğru sıralayın. Kendinizi yüreklendirin.

52 3- Aylık Hedefiniz... Aylık işleriniz arasında bir öncelik sıralaması yapın. Acil ve önemli aylık işlerinizi öncelikle yapmaya başlayın. Sevdiğiniz bir konuya 10 saat (en az) zaman ayırın. Bir ay gibi bir süre çalışmanızı gerektiren işleri parçalayarak haftalık hedefler belirleyin. İşleri zordan kolaya doğru sıralayın. Kendinizi yüreklendirin.

53 4- Yıllık Hedefiniz... İş ve özel yaşama ilişkin alınması gereken kararları geciktirmeden ve kararlılıkla alın. Yıllık işleriniz arasında bir öncelik sıralaması yapın. Performans hedefinizi saptayın Sevdiğiniz işler, insanlar ve projelere 20 Gün zaman ayırın Bir yıl gibi bir süre çalışmanızı gerektiren işleri parçalayarak aylık hedefler belirleyin. İşleri zordan kolaya doğru sıralayın. Kendinizi yüreklendirin.

54 Yaşamsal Hedefiniz... Yaşamınız için olmazsa olmaz olarak değerlendirdiğiniz, hayatınızda var olan insanlar, kurumlar, yöntemler arasında bir öncelik sıralaması yapın. Kariyer hedefinizi, hedeflerinizi saptayın. Acil ve önemli yıllık işlerinizi öncelikle yapmaya başlayın. Sevdiğiniz bir konuya ve sevdiğiniz insanlara yeterince zaman ayırın. Uzun süreli çalışmanızı gerektiren işleri parçalayarak dönemlik hedefler belirleyin. Kendinizi yüreklendirin.

55 Her büyük lider aynı zamanda büyük bir hikaye anlatıcısıdır
Her büyük lider aynı zamanda büyük bir hikaye anlatıcısıdır Howard Gardner

56 Afrika’da her sabah bir ceylan uyanır.
En hızlı aslandan daha hızlı koşması gerektiğini yoksa öldürüleceğini bilir.

57 Afrika’da her sabah bir aslan uyanır.
En yavaş ceylandan daha hızlı koşması gerektiğini, yoksa aç kalacağını bilir.

58 Aslan veya ceylan olmanızın
hiç önemi yoktur. Yeter ki güneş doğduğunda dünden daha hızlı koşuyor olmanız gerektiğini bilin.

59 Tercih Sizin Şimdi, hazır olmaya var mısın! Şimdi, hakkettiğini düşünmeye değil, hayallerin için harekete geçmeye var mısın! Şimdi, içinizdeki “sonra yaparım” diyen sesi susturmanın ve yola koyulmaya var mısın! Şimdi, çevrenizden yükselen “işler olacağına varır, koy ver gitsin!” Seslerine kulak tıkayıp harekete geçmeye var mısın! Şimdi, sizin zamanınızdır. Dün dünle gitti, yarın denklem bilinmezi, şimdi değişim zamanınızdır. Değişime var mısın!


"YÖNETİMDE ÜÇ BOYUT Hazırlayan Sunan Mehmet Gökçe." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları