Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YÖNET İ MDE ÜÇ BOYUT Hazırlayan Sunan Mehmet Gökçe.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YÖNET İ MDE ÜÇ BOYUT Hazırlayan Sunan Mehmet Gökçe."— Sunum transkripti:

1

2 YÖNET İ MDE ÜÇ BOYUT Hazırlayan Sunan Mehmet Gökçe

3 YÖNETİM KAVRAMI Yöneten İnsanın var oluşundan beri yönetim işi de var oldu. Organizasyon İki ve daha fazla kişinin belli bir amaç için iş birliği yaptığı her dönemde yönetim işi ve yöneticilik mesleği var oldu. Yönetilen Formel yapı işletme, müessese, firma, şirket, kurum, devlet var oluşundan beri yönetim, yöneten ve yönetilen işi var oldu.

4 A B B B B A C ORGANİZASYONUN ORTAYA ÇIKIŞI Enformel Yapı

5 BAŞKAN DENETİM BAŞKAN YRD. BÖLÜM BİRİM ORGANİZASYON ŞEMASI Formel Yapı

6 ETKİLİ ORGANİZASYON  Güncel (değişime yeniliğe açık-inovasyon ) organizasyon yapısı,  Lider yönetici,  Liyakat esasına dayalı iş bölümü, yetki dağılımı ve sorumluluk,  Ortak amaç ve istekli (motive edilmiş) bireyler,  Yetki devri,  İletişim,  İşbirliği-koordinasyon,  Teknoloji.

7 DEĞİŞİM – YENİLİK - İNOVASYON I II III

8 ETKİLİ YÖNETİM ETKİLİ DEĞİŞİM ABD’de yılda 1 milyon şirket kuruluyor, ABD’de yılda 1 milyon şirket kuruluyor, Kurulan Şirketlerin; Kurulan Şirketlerin; İlk yılın sonunda % 40’ı başarısızlığa uğruyor, Beş yılın sonunda % 80’ni daha başarısızlığa uğruyor, On yılın sonunda % 96’sı daha başarısızlığa uğruyor, Başarı Oranı % 2 On yılın sonunda % 98’i yok olup gidiyor.

9 YETKİ DEVRİ Gerçekleşmemesi  Ayrıntılara boğulmasına,  Politika oluşturma ve planlamaya zaman ayıramamalarına,  Eğitim ve araştırma hizmetlerinden yararlanamamalarına,  Kendilerini geliştirememelerine,  Astların inisiyatif sahibi olmamalarına,  Bu nedenlerin varlığı yöneticilerin verimliliğini olumsuz yönde etkilemektedir. Gerçekleşmesi  Üst düzey yönetim, görevlerini yapabilme,  Politika oluşturabilme,  Daha isabetli üst düzey karar verebilme,  Örgütün dış ilişkilerini yürütebilme,  Astlarını üst görevlere hazırlayabilme,  Yani kısaca, yetki devri ile yöneticiler kendi verimliliklerini arttırabilirler.

10 Organizasyon; İşbirliği-Koordinasyon

11 Yöneticiden Beklenen Davranışlar Yönetici Lider

12 Lider Yöneticinin Nitelikleri  Değişime açıktır, fikirleri alır, sentez yapar, hedefi belirler ve gerçekleştirir,  Büyük resmi görme ve bunu satma yeteneği vardır,  Risk ve sorumluluk alır, bahane bulmaz ve suçlamaz,  Dürüsttür, doğrudur, adaletlidir güven verir,  Gerçekçidir ve kendini aldatmaz; “vizyon ve gerçek” dengesine sahiptir,  Alçakgönüllüdür, kendini bir “kaynak” olarak görür ve kullanıma açar,  İçten, coşkulu, etrafında heyecan uyandırır, takipçilerine güç verir,  Örnek olur, standartları belirler ve bunları uygular,  Çoklu zeka düzeyine sahiptir.

13 Liderlik Anlayışı Aktarılan Otorite Yetki Toplama Plan Zorlama İtaat Kazanılan Otorite Yetki Dağıtma Seçenekler İkna Katılım

14 Lider olduğunu düşünen, ancak kendisini hiç kimsenin izlemediği kişi; Sadece sportif faaliyette bulunuyor demektir.

15 YÖNETİLENLER İNSAN 1- PERSONEL-ÇALIŞAN-İŞGÖREN-MEMUR-İŞÇİ 2- MÜŞTERİ-HASTA-VATANDAŞ-HALK-TOPLUM-BİREY 3- İ N S A N YÖNETİLEN YÖNETEN

16 Müşteri veli nimettir, Müşteri her zaman haklıdır, Müşteri kraldır, Müşteri patrondur, Müşteri yönetim kuruludur, Müşteri sermayedir Ve müşteri İNSANDIR! Müşteri Satıcı pozisyonundaki bir firmanın hizmet veya malını, idari veya kişisel amaçları için satın alan ve karşılığında ekonomik değer ödeyen kişi veya kuruluştur diyebiliriz.

17 İnsan Hakkında Şunları Söyleyebiliriz İnsan, altı katrilyon hücreden oluşan ve kendini yenileyen bir makinedir. İnsan, BİO-DOĞAL ve PSİKO-TOPLUMSAL bütünlüğe sahiptir. İnsan, canlı bir sistemdir. İnsan, HATA YAPAR, insanın gerçeği hatada gizlidir. İnsan, deli bilgedir. İnsan, TAM ANLAMI İLE BUNALIMLI BİR YARATIKTIR. İnsan, olayları ve olguları AKLİLEŞTİRME ile anlamaya çalışır. İnsan, SİMGELER YARATIR VE BU SİMGELERE ANLAMLAR YÜKLER. İnsan, başarılı olmaya ve üne ve övülmeye tutkundur. İnsan, GÜLÜMSEME ve GÖZYAŞLARI doğuştan getirdiği insanı özelliklerdir. İnsan, yüreğinde bir ışık, SEVGİ taşır.

18 İ nsanın De ğ eri Ya ş amı ş, ya ş ayacak tüm insanları bir sıraya dizmek ve onları tek tek incelemek olanaklı olsaydı, tam size benzeyen birisini bulamazdınız.

19  Güvende olmak  Eğlenmek  Mutlu olmak  Paylaşmak  Çok fazla gülmek  İyi beslenmek  Eğlendirilmek  Moral bulmak  İlgi görmek  Kendisinin özel olduğunu hissetmek  İyi müzik dinlemek  Zinde olmak  Sağlıklı olmak  İyi görünmek  Popüler olmak  Zengin olmak  Karizma ve itibar görmek  Karşılıksız para ve ödül  Banka müdüründen ve/veya borçlarından kurtulmak İnsan Neyi İster

20 İtiraz ve Şikayetleri Karşılama TANIMA • Müşterinizi tanıyın. • Onun sosyal bir varlık olduğunu unutmayın; • Sosyal ilişkilerini, • Kişisel zevklerini, • İlgi alanlarını, • Kişiliğini, • İhtiyaçlarını, • Problemlerini... Öğrenmeye çalışın!

21 Müşterinize Odaklanmaya “İlgi” İle Başlayın. İlgi Müşterinize “İlgi” Gösterin!.. İtiraz ve Şikayetleri Karşılama İLGİ

22 İtiraz ve Şikayetleri Karşılama İlginin Kısa Kursu En önemli bir kelime…. En önemli iki kelime…. En önemli üç kelime…. En önemsiz bir kelime… Haklısınız Hatalıyım Özür dilerim Hoş geldiniz Teşekkür ederim Lütfen, rica ederim Ben

23 Bir kişinin kendisini karşısındaki kişinin yerine koyarak olaylara onun bakış açısıyla bakması, o kişinin duygularını ve düşüncelerini doğru olarak anlaması, hissetmesi ve bu durumu ona iletmesi sürecidir. İtiraz ve Şikayetleri Karşılama EMPATİ

24 LİDERİN GÖREVİ İnsanlığa büyüklük aşılamak değil, insanlıkta zaten var olan büyüklüğü ortaya çıkarmaktır. LİDERİN GÖREVİ İnsanlığa büyüklük aşılamak değil, insanlıkta zaten var olan büyüklüğü ortaya çıkarmaktır.

25 DİNLEME ANLAMA İŞİTME İŞİTMEK ANLAMAK İLETİŞİM İtiraz ve Şikayetleri Karşılama

26 SÖZEL İLETİŞİM Konuşma tarzı Dinleme Anlama Anlayıp anlamadığını test edebilme Cevaplama, karşılık verme İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ SÖZSÜZ İLETİŞİM (BEDEN DİLİ) Göz hareketleri Baş ve ince yüz hareketleri Kol ve bacak hareketleri İki kişi arasındaki mesafe Oturuş düzeni İtiraz ve Şikayetleri Karşılama

27 KULLANABİLECEĞİMİZ SÖZCÜKLER Yapabileceğim bir şey yok Benden bu kadar. O beni öyle sinirlendiriyor ki. Öyle olmasına izin vermezler. Bunu yapmak zorundayım. Yapamam. Yapmalıyım. Bilmem ki. Kusura bakmayın ama... Bir şey mi vardı? REAKTİF İLETİŞİM

28 Neler yapabileceğimize bir bakalım. Başka bir yol deneyebilirim. Kendimi kontrol edebilirim. Olumlu bir etki yaratabilirim. Uygun bir yaklaşım bulurum. Bulurum. Tercih ederim. Yapacağım. Elbette ilgilenirim. Nasıl yardımcı olabilirim? KULLANABİLECEĞİMİZ SÖZCÜKLER PROAKTİF İLETİŞİM

29 Yapabileceğim bir şey yok Benden bu kadar. O beni öyle sinirlendiriyor ki. Öyle olmasına izin vermezler. Bunu yapmak zorundayım. Yapamam. Yapmalıyım. Bilmem ki. Kusura bakmayın ama... Bir şey mi vardı? REAKTİF İLETİŞİM Neler yapabileceğimize bir bakalım. Başka bir yol deneyebilirim. Kendimi kontrol edebilirim. Olumlu bir etki yaratabilirim. Uygun bir yaklaşım bulurum. Bulurum. Tercih ederim. Yapacağım. Elbette ilgilenirim. Nasıl yardımcı olabilirim? PROAKTİF İLETİŞİM KULLANABİLECEĞİMİZ SÖZCÜKLER İLETİŞİM

30 I II III IV MÜŞTERİ SİZ İTİRAZ KARŞILAMA YATIŞTIRMA İTİRAZI ÇÖZÜMLEME I. İtirazın altında yatan gerçek nedeni anlamak için sakin olun ve dinleyin. II. Kesinlikle sözünü kesmeyin, bırakın bitirsin. III. İtirazına itirazla karşılık vermeyin, itibar gösterin, güven verici olun. IV. Yastık cümleleri kullanın, sağlıklı ortamı yaratın. İTİRAZ VE ŞİKAYETLERİ KARŞILAMA

31 Niçin böyle düşündüğünüzü anlıyorum. Bunun üzerinde durmanızı anlıyorum. İlk tepkinizin niçin farklı olduğunu anlıyorum. Bu konuyu belirttiğiniz için çok sevindim. Düşüncenizi söylediğinize sevindim. Evet, önemle üzerinde düşünülmelidir. (TAMPON/YASTIK CÜMLELER) İTİRAZ VE ŞİKAYETLERİ KARŞILAMA

32 İTİRAZLAR GERÇEKTE NASIL YORUMLANMALI? İtirazlar, müşterinin kaygı duyduğu noktaları açıklamasıdır. Siz, bu kaygıları giderebildiğiniz ölçüde müşterinize güven verirsiniz. İtirazlar, müşteri için neyin daha önemli olduğunu ifade eder. Müşteri için önemli olan bu konuların, netleşmesi doğru hizmeti getirir. İtirazlar, müşteri ile problem çözme ilişkisinin temelini güçlendirir. İtirazlar doğru bir şekilde karşılanabilirse, sizinle müşteri arasında ciddi bir pozitif iletişimin temelini oluşturur. İTİRAZ VE ŞİKAYETLERİ KARŞILAMA

33 İtirazlar “faydaların sunuluşunun” zeminini hazırlayan pozitif bir olgudur. İtirazlar, bizim müşteriye sunacağımız “faydaların” nereye odaklanması gerektiğini belirtmesi açısından da çok önemlidir. İtirazlar, gerçekte birer satınalma sinyalleridir. ve… İtirazlar, bizi doğru hizmete ve satışa götürecek anahtarlardır ! İTİRAZLAR GERÇEKTE NASIL YORUMLANMALI? İTİRAZ VE ŞİKAYETLERİ KARŞILAMA

34 Çünkü; Müşteriler ve itirazları vücudumuzdaki bir ağrı gibidir! Bir şeylerin ters gittiğini anlatırlar. İtirazlar bir fırsattır : Size müşteriyi mutlu etme şansı verir! İTİRAZ VE ŞİKAYETLERİ KARŞILAMA

35 Öfke ve tepkilerimiz; Endişelerimiz, Korkularımız, Çaresizliğimiz, Haksızlığa uğrama, Dikkate alınmama, Küçük düşme, Yargılanma, Eleştirilme, ve benzeri duygulardan kaynaklanabilir. İTİRAZ VE ŞİKAYETLERİ KARŞILAMA

36 Geri Bildirim  Hedef belirlemeyi,  Gelişimi göstermek, gelişimi sağlamak,  Değişim sağlanacak yönleri belirlemek,  Değişim için yol göstermek,  İlgiyi ayakta tutmak,  Doğrunun öğrenilmesini sağlamak,  Yanlış öğrenmeleri düzeltmek,  Olumlu ise motivasyonu,  Olumsuz ise çabanın artmasını sağlar. İtiraz ve Şikayetleri Karşılama

37 ASIL ÖNEMLİDİR

38 SOSYAL ÇEVRESOSYAL ÇEVRE STRATEJİK YÖNETİM

39  Ne kadar iyisiniz? Mevcut durum nedir?  Müşterileriniz kimler, yarın için müşteriniz kimler?  Bugün ve yarın için rakipleriniz kimler, neler yapıyorlar?  Piyasalarda bugün neler oluyor, yarın neler olacak?  Sektörünüz de bugün neler oluyor, yarın neler olacak?  Dünyada bugün neler oluyor, yarın neler olacak?  Şirketinizin gelecek için bir vizyonu var mı?  Şirketiniz için misyonunuz ne? STRATEJİK YÖNETİM

40  Kuruluşun gelecekteki resmi,  Uzun bir gelecekte ulaşmak istediği durum,  Gerekli çabaları harcarsak başarılabilecek ideal,  Sizin uzun vadede olmak istediğiniz yer,  Bir kişiyi ve kuruluşu diğer benzerlerinden ayıran amaç ifadesidir. VİZYON

41 Vizyon:Geleceğe ilişkin gördüğünüz resimdir. Vizyon: Geleceğe ilişkin gördüğünüz resimdir.

42

43

44  Bir kuruluşun ve sizin varlık nedenini ifade eder,  Nihai amaç ve işlevini anlatan ifadedir,  Misyon, ne tür bir işletme olduğunun görüntüsüdür,  Vizyonun nasıl başarılacağına ilişkin tasarlanan görevi yerine getirmektir. MİSYON

45 Aşağıdaki çizime bakın

46 Değişimle başa çıkmak, geleceği planlamak ve bunu başarmak zorunda olan lider, Önceden belirlenmiş hedeflere ulaşmak için çaba gösteren ve düzeni sürdürmek zorunda olan yönetici, Günü kurtarmak, vaziyeti ve yerini korumak zorunda hisseden İdare etmek, İdare Etmek, Yönetmek, Liderlik Etmek

47 Rotasını bilmeyen gemiye hiçbir rüzgardan hayır gelmez. LİDER YÖNETİCİ HEDEF BELİRLEME ÇALIŞMASI

48 Hedef Belirleme Spesifik / İyi tanımlanmış: Bir hedefe odaklanmış, sadece tek bir sonucu işaret eden, dağınık olmayan. Ölçülebilir Performans göstergelerine dayandırılabilen. Zorlayıcı ve ulaşılabilir Optimum denge noktasını hedefleyen. Gerçekçi fakat çok da kolay olmayan. Tutarlı Diğer finansal ve stratejik hedefler ile uyumlu. Zaman sınırlaması olan Belli zaman kısıtlarına bağlı olan. S - (Specifik) M - (Measurable) A - (Attainable) R - (Rational) T - (Time limited)

49 BİREY EKİP GÖREV YAPILACAK İŞ İş tanımı Brifing Planlama Organize etme Motive etme Kontrol Geri bildirim Değerlendirmek HEDEF -1. İŞİ BAŞARMAK

50 1. Günlük Hedefiniz Haftalık Hedefiniz Aylık Hedefiniz Yıllık Hedefiniz Performans Hedefiniz… 6. Kariyer Hedefiniz 6. Kariyer Hedefiniz… HEDEF -2. YAŞAMSAL HEDEFİNİZ

51 1- Günlük Hedefiniz...  Dün yaptıklarınızı gözden geçirin.  O günkü işlerinizin bir listesini yapın.  Günlük işleriniz arasında bir öncelik sıralaması yapın.  Acil ve önemli günlük işlerinizi bitirin.  Sevdiğiniz bir konuya 20 dk. (en az) zaman ayırın.  İşleri zordan kolaya doğru sıralayın.  Kendinizi yüreklendirin.

52 2- Haftalık Hedefiniz...  Geride bıraktığınız haftayı değerlendirin.  Aylık işlerinizden o haftaya ait olanları gözden geçirin  Haftalık işleriniz arasında bir öncelik sıralaması yapın.  Acil ve önemli haftalık işlerinizi haftanın başından itibaren yapmaya başlayın.  Sevdiğiniz bir konuya 140 dk. (en az) zaman ayırın.  İşleri zordan kolaya doğru sıralayın.  Kendinizi yüreklendirin.

53 3- Aylık Hedefiniz...  Aylık işleriniz arasında bir öncelik sıralaması yapın.  Acil ve önemli aylık işlerinizi öncelikle yapmaya başlayın.  Sevdiğiniz bir konuya 10 saat (en az) zaman ayırın.  Bir ay gibi bir süre çalışmanızı gerektiren işleri parçalayarak haftalık hedefler belirleyin.  İşleri zordan kolaya doğru sıralayın.  Kendinizi yüreklendirin.

54 4- Yıllık Hedefiniz...  İş ve özel yaşama ilişkin alınması gereken kararları geciktirmeden ve kararlılıkla alın.  Yıllık işleriniz arasında bir öncelik sıralaması yapın.  Performans hedefinizi saptayın  Sevdiğiniz işler, insanlar ve projelere 20 Gün zaman ayırın  Bir yıl gibi bir süre çalışmanızı gerektiren işleri parçalayarak aylık hedefler belirleyin.  İşleri zordan kolaya doğru sıralayın.  Kendinizi yüreklendirin.

55 Yaşamsal Hedefiniz...  Yaşamınız için olmazsa olmaz olarak değerlendirdiğiniz, hayatınızda var olan insanlar, kurumlar, yöntemler arasında bir öncelik sıralaması yapın.  Kariyer hedefinizi, hedeflerinizi saptayın.  Acil ve önemli yıllık işlerinizi öncelikle yapmaya başlayın.  Sevdiğiniz bir konuya ve sevdiğiniz insanlara yeterince zaman ayırın.  Uzun süreli çalışmanızı gerektiren işleri parçalayarak dönemlik hedefler belirleyin.  Kendinizi yüreklendirin.

56 Her büyük lider aynı zamanda büyük bir hikaye anlatıcısıdır. Howard Gardner

57 Afrika’da her sabah bir ceylan uyanır. En hızlı aslandan daha hızlı koşması gerektiğini yoksa öldürüleceğini bilir.

58 Afrika’da her sabah bir aslan uyanır. En yavaş ceylandan daha hızlı koşması gerektiğini, yoksa aç kalacağını bilir.

59 Aslan veya ceylan olmanızın hiç önemi yoktur. Yeter ki güneş doğduğunda dünden daha hızlı koşuyor olmanız gerektiğini bilin.

60 Şimdi, hazır olmaya var mısın! Şimdi, hakkettiğini düşünmeye değil, hayallerin için harekete geçmeye var mısın! Şimdi, içinizdeki “sonra yaparım” diyen sesi susturmanın ve yola koyulmaya var mısın! Şimdi, çevrenizden yükselen “işler olacağına varır, koy ver gitsin!” Seslerine kulak tıkayıp harekete geçmeye var mısın! Şimdi, sizin zamanınızdır. Dün dünle gitti, yarın denklem bilinmezi, şimdi değişim zamanınızdır. Değişime var mısın! Tercih Sizin


"YÖNET İ MDE ÜÇ BOYUT Hazırlayan Sunan Mehmet Gökçe." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları