Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DKAB DERSİNDE ÜÇ BOYUTLU RESiMLERİN DERS MATERYALİ OLARAK KULLANILMASI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DKAB DERSİNDE ÜÇ BOYUTLU RESiMLERİN DERS MATERYALİ OLARAK KULLANILMASI."— Sunum transkripti:

1 DKAB DERSİNDE ÜÇ BOYUTLU RESiMLERİN DERS MATERYALİ OLARAK KULLANILMASI

2 Hazırlayan : Şahin MADEN -DKAB Öğretmeni- (Karabük Sağlık Meslek Lisesi Müdür Yard.)

3 DERS PLANI : •3 Boyutlu Resim hakkında bilgi •Sınıf, Ünite, Konu •Derse Uygulanması •Değerlendirme ve Sonuç

4 Üç boyutlu resim nedir?

5 •3 boyutlu resimler herkesin ilgisini çekmiştir. Orijinal adı stereogram stereogram • olan bu resimlere “Şaşı Bak Şaşır” da denmektedir. •ilk olarak 1838 yılında Charles Wheatstone tarafından keşfedilmiş.Charles Wheatstone •2 boyutlu bir resmin arka arkaya sıralanmasıyla oluşturulmuştur.

6 3 Boyutlu resim, nasıl görülür? •2 boyutlu bir resmin arka arkaya sıralanmasıyla oluşturulan 3 boyutlu resimleri görmek için bir çok teknik kullanılıyor. •Bazı teknikleri teknikleri sırayla anlatalım.

7 Resme tam orta noktadan ve gözlerinizi kırpmadan bakacaksınız. Bir süre sonra üç boyutlu olarak resmin içerinde asıl saklı resmi görmeye başlayacaksınız. TEKNİK 1

8 İlk olarak odaklanmadan resimi yüzünüze yaklaştırıyorsunuz. Daha sonra yavaşça resmi yüzünüzden uzaklaştırıyorsunuz. Bu sırada gözlerinizle resme dalgın bir şekilde bakıyorsunuz. Dirseğiniz tam düz şekilde olduğunda dalgın baktığınız resmin içindeki bir resim size doğru kabarmış olacak. TEKNİK 2

9 Resmi önünüzde tutun ve resmin arkasındaki bir noktaya odaklanın. Odağınızı kaydırmadan görüş açısını resme doğru genişletin. Eğer odaklanmanız doğru ise resmi görebilirsiniz. TEKNİK 3

10 Bazı 3 boyutlu resimlerin üstünde 2 siyah nokta olur.(Bunu sizde koyabilirsiniz.) Bu noktalara uzun ve dikkatli baktığınızda 4 taneymiş gibi göreceksiniz. Eğer 2. ve 3. noktaları birlikte görmeye çalışırsanız, üç nokta göreceksiniz. Böylece resmi görebilirsiniz. TEKNİK 4

11 Eğer diğer yöntemleri deneyip sonuç alamadıysanız bir mercekle odaklanmaya çalışın. Uygun mesafede 3 boyutlu nesneleri görebilirsiniz. TEKNİK 5

12 •Evet bazı insanlar bu resimleri hemen görebilirken bazıları görmek için çaba harcarlar. •Ama hala göremiyorsanız sabırlı olun ve başkalarından yardım alın.

13 Herkesin başka görme teknikleri olabilir. Üç boyutlu resimleri gördüğünüzde şaşıracaksınız. Çünkü asla ummadığınız birşeyi resmin sayfadan dış yüzeye doğru fırladığını keşfedeceksiniz.

14 Şimdi Üç Boyutlu Resim Örnekleri Görelim dilerseniz

15

16

17

18

19

20

21 Sınıf : 7 Ünite: Melek ve Ahiret İnancı Konu: Varlıklar Alemi

22 Varlık Nedir? “Evrende var olan her şey.” “Allahın yarattığı her şey”

23 Kavram Haritası Hazırlanır.

24 Varlıklar Alemi Allah Ruh Melek Cin Şeytan İnsanlar Ahmet, Ayşe… Hayvanlar Suda yaşayanlar Balık… Karada yaşayanlar Fil… Havada uçanlar Kuş… Bitkiler Görülebilen Gözle Görülebilenler Görülemeyen Gözle Görülemeyenler

25 Burada her şeyi gözümüzle göremediğimizi örneklendirilir: Klasik Örnekler Verilir. Kablodaki Elektrik

26 Burada her şeyi gözümüzle göremediğimizi örneklendirilir : Sütteki Yağ

27 Sütte Yağ olduğunu Tereyağın ortaya çıkmasından anlıyoruz… Kablodaki Elektriğin olduğunu Lambanın yanmasından,

28 Burada üç boyutlu resimler öğrencilere gösterilir. 3 boyutlu resim hakkında kısa bilgi verilir ve resme bakma tekniği gösterilir.

29 Sonrada öğrencilere 3 boyutlu resimler verilir ve bakıp görmeleri için zaman verilir.

30

31

32 Sonuçta ; Resimleri öğrencilerden görende olur, göremeyen de.

33 Normalde bir şey yok gibi görünen resimlerin içinde tekniğiyle bakılınca bir görüntü var. Gözle göremediğimiz varlıkları göremiyoruz diye yok sayıp inkar edemeyiz. Yok demekle var olanlar yok olmaz. Usulüne uygun düşünüp bakmasını becerebilirsek görebiliriz de.

34 Peygamberler, sahabiler, Allahın emirlerine uyan, yasaklarından kaçmaya çalışan, peygamberimizin yolundan gitmeye çabalayan insanlarda gözle görülemeyen varlıkları görebilirler.

35 Cebrail Meleğinin Peygamberimize insan kılığında gözükmesi (Cibril Hadisi)………. Sahabenin yolculuk sırasında molada kuran okuması ve atının ürkmesi…….. Sonra Peygamberimizin ve sahabilerin meleklerle ilgili anıları anlatılır.

36 CİBRİL HADİS Ömer b. Hattab (r.a) şöyle demiştir: «Bir gün biz Rasulullah (s.a.s)'in yanında iken, elbisesi bembeyaz, saçları kapkara, üzerinde yolculuk eseri görülmeyen, hiçbirimizin tanımadığı bir adam geliverdi. Rasulullah (s.a.s)'in yanına oturdu. Dizlerini onun dizlerine dayadı. Ellerini dizlerine koydu ve:

37 CİBRİL HADİS «Ey Muhammed! Bana İslam'dan haber ver» dedi. Rasulullah (s.a.s): «İslam; Allah'tan başka ibadete layık ilah olmadığına ve Muhammed (s.a.s)'in Allah'ın rasulü olduğuna şehadet etmen, namaz kılman, zekat vermen, ramazan ayında oruç tutman ve gücün yettiği takdirde haccetmenden ibarettir» buyurdu. Adam:«Doğru söyledin» dedi. Biz buna hayret ettik. Hem soruyor hem de onu tasdik ediyordu.

38 CİBRİL HADİS Adam devam ederek: «Bana iman nedir, anlat!» dedi. Rasulullah (s.a.s): «İman; Allah'a, meleklerine, kitablarına, nebi ve rasullerine, ahiret gününe ve bir de hayır ile şerrin Allah'ın takdiriyle olduğuna inanmandan ibarettir» diye cevab verdi. Adam: «Doğru söyledin» dedi ve:

39 CİBRİL HADİS «İhsan nedir?» diye sordu. Rasulullah (s.a.s): «İhsan; Allah'ı görür gibi O'na ibadet etmendir. Çünkü sen O'nu görmesen bile O seni görür» buyurdu.

40 CİBRİL HADİS Adam: «Bana kıyametin ne zaman kopacağından haber ver» dedi. Rasulullah (s.a.s): «Bu konuda sorulan sorandan daha bilgili değildir» dedi. Adam son olarak: «Onun (yani kıyametin) alametlerinden bana haber ver» dedi. Rasulullah (s.a.s): «Cariyenin efendisini doğurması, ayakları çıplak deve çobanlarını yapılarının yüksekliğiyle övünür ve yarış eder oldukları halde görmendir» buyurdu.

41 CİBRİL HADİS Sonra bu adam gitti. Ben de Rasulullah (s.a.s)'in yanından bir müddet ayrıldım. Sonra yanına döndüğümde Rasulullah: «Ey Ömer! Soranın kim olduğunu biliyor musun?» diye sordu. Ben de: «Allah ve Rasulü daha iyi bilir» dedim. Bunun üzerine Rasulullah (s.a.s): «O, Cebrail'dir. Dininizi öğretmek üzere size geldi» buyurdu. (Buhari-Müslim)

42 MELEKLERİN KURAN DİNLEMESİ •Nakledildiğine göre Üseyd, bir gece vakti atını yakınında bir yere bağlamış Kur'an okuyordu. Bu sırada at birden ürküp şahlanmaya başladı. Üseyd okumayı kesti. O susunca at da sakinleşmişti. Üseyd tekrar okumaya koyuldu. At yine şahlanınca tekrar okumayı bıraktı. At yine sakinleşti. Üçüncü kez okumaya başladığında, at yine hırçınlaşınca, Üseyd okumayı kesti. Yakınında yatmakta olan oğlu Yahya'yı, atın zararı dokunmasın diye geriye çeken Üseyd, başını kaldırıp gökyüzüne baktığında, beyaz bulut gölgesine benzer bir sis içinde, kandiller gibi bir takım cisimlerin parladığını gördü.

43 MELEKLERİN KURAN DİNLEMESİ Sabah olunca Hz. Peygamber'e gelip durumu anlattığında, Peygamberimiz ona: -"Oku ey Hudayr oğlu, oku ey Hudayr oğlu!" diyerek okumaya devam etmesini bildirdi. Üseyd: -"Ey Allah'ın elçisi, atın Yahya'yı çiğnemesinden korktum. Çünkü çocuk ata yakın bir yerde idi. Bu sebeple okumayı kestim; o sırada başımı göğe doğru kaldırdığımda, gökyüzünde bulut gölgesine benzer bir beyazlık içinde kandiller gibi bir takım cisimlerin parlamakta olduğunu gördüm. Bu beyaz gölge tabakası, içindeki ışık manzumesi ile göğe doğru çekilip gitti. Nihayet onu göremez oldum, deyince, Hz. Peygamber:

44 MELEKLERİN KURAN DİNLEMESİ -"O gördüğün şeylerin ne olduğunu biliyor musun? buyurdu. Üseyd'in hayır diye cevap vermesi üzerine de: -"Ey Üseyd! Onlar meleklerdi; seni dinlemeye gelmişlerdi. Eğer okumaya devam etseydin sabaha kadar seni dinlerlerdi" buyurmuşlardır. Buhari, "Tefsir", 263; Müslim, "Misafirîn", ; Tirmizî, " Kıraat", 3; Ebu Davud, "Salât", 343.

45 Bu uygulama 40 dk. sürüyor. Yani 1 ders saati. Öğrenciler bunu, aileleri ve arkadaşlarıyla paylaşıyor. Konu (Cin, Şeytan…) öğrencinin ilgisini çekiyor. Uygulanan teknik alışılmışın dışında olduğundan ve kendiside olayın içinde rol aldığı için (resme bakınca gördü veya göremedi) uzun zaman unutmuyor.

46 DEĞERLENDİRME:  Faydasını gördüğüm bu tekniği eğitim öğretim yılından beri uyguluyorum.  Öğrencilerin derse ilgisini artıyor. DKAB dersi diğer dersler arasında ayrıcalıklı bir hale geliyor.

47  Dersin sıkıcılı olması önleniyor.  Yeni bir kavram öğreniyorlar.  Verilen mesaj kolay unutulmuyor.

48 İZLEDİĞİNİZ TEŞEKÜR EDERİM.

49


"DKAB DERSİNDE ÜÇ BOYUTLU RESiMLERİN DERS MATERYALİ OLARAK KULLANILMASI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları