Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

26.06.2014 1 Erkan ÇETİNTAŞ. Herkesin bir derdi vardır… Söylenmek mi? Sonuç almak mı?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "26.06.2014 1 Erkan ÇETİNTAŞ. Herkesin bir derdi vardır… Söylenmek mi? Sonuç almak mı?"— Sunum transkripti:

1 Erkan ÇETİNTAŞ

2 Herkesin bir derdi vardır… Söylenmek mi? Sonuç almak mı?

3 Bahanelere mi sığınacaksınız? Çözüm mü üreteceksiniz? Seçim sizin tercihinizdir…

4 1.Fizyolojik ihtiyaçlar: Yeme, içme, barınma vs. 2. Güvenlik ihtiyaçları: Kendini güven ve emniyet içinde ve tehlikeden uzak hissetmek 3. Ait olma ve sevgi ihtiyaçları: Başkaları ile ilişki kurmak, kabul edilmek ve bir yere ait olmak 4. Değer ihtiyaçları: Prestij, başarı, yeterli olmak ve başkalarınca benimsenip tanınmak 5. Kendini gerçekleştirme ihtiyaçları : Kişinin amacını gerçekleştirmesi ve potansiyelini ortaya çıkarması, kişisel tatmin, kişisel başarı, bilimsel buluşlar MASLOW İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ KURAMI

5 Büyük başarı kalpten gelir, beyinde büyür, ellerden hayata akar.

6 Erkan ÇETİNTAŞ HALKLA İLİŞKİLERİN TANIMI ’ ’Halkla ilişkiler; genelde, bir kamu kuruluşunun kendi dışındaki kişilerle,her yönden iyi ilişkiler kurabilmesi ve kişilerin de kuruluşa karşı olan düşünce ve davranışlarının olumlu yönden geliştirilmesi için yapılacak her türlü faaliyettir.’’

7 Erkan ÇETİNTAŞ Halkla ilişkiler kuruluş personeli arasındaki ilişkileri de kapsamaktadır. Bunlar; 1-Personelin halkla ilişkileri 2-Halkın kuruluşa karşı olan düşünce ve Davranışları 3-Kuruluş içindeki personel ilişkileri

8 Erkan ÇETİNTAŞ HALKLA İLİŞKİLERİN ÖNEMİ Halkla ilişkilerin varoluş nedeni; halkı, başka bir deyimle kamuoyunu, herhangi bir konuda etkilemek, ele alınan konuda onun desteğini ve güvenini kazanabilmektir.

9 Erkan ÇETİNTAŞ Halkla ilişkilerde, halkın bir yeniliğe, bir toplumsal değişime uymasında, bir kuruluşu desteklemesinde, yeni bir hareket biçimine alışmasında, inandırma yolu kullanılır.

10 Erkan ÇETİNTAŞ Halkın inanmadığı, desteklemediği şeyleri gerçekleştirmek mümkün değildir.Halkın görüş ve inançlarındaki değişmeleri etkileyen faktörler yakından izlenmeli,kuruluşun davranış ve tutumları buna göre düzenlenmelidir.

11 Erkan ÇETİNTAŞ HALKLA TEMASTA TARAFLAR Halkla ilişkilerde iki taraf vardır; Kurum (memur), Halk (Vatandaş) Taraflar arasındaki temas ve ilişkiler çok önemlidir. İlişkinin en uygun şekilde yürütülmesi için, bu iki tarafı anlamak ve halkla temasta uygulanacak kuralları, ilkeleri bilmek gerekir.

12 Erkan ÇETİNTAŞ Memur: İşe kendimizi tanımakla başlayalım. Memurun görevi halkla temas olduğuna göre, bunu en iyi yapmak için konuyu öğrenmesi gerekir. Halkla yapılan temaslarda, taraflardan birisi olarak biz memurlar, önce kendimizi anlamalı, gerekiyorsa değişmeliyiz. Kendimizi anlamak, kendimizi öğrenmek ve bilmek demektir. Bir memurun yapması gereken şey, daima kendi tepkilerini eleştirmek ve daha uygun davranmaya çalışmaktır.

13 Erkan ÇETİNTAŞ Vatandaş: Halkla temasta taraflardan ikincisini de vatandaş teşkil etmektedir.Vatandaşın davranışları her zaman arzulanan şekilde olmayabilir.Vatandaşı değiştirmek bizim elimizden gelmez.Bizim yapmamız gereken şey, onu tanımaya ve anlamaya çalışmaktır. Her şeyden önce şunu göz önünde bulundurmalıyız; vatandaş ya da iş takibine gelen kişi kendinizde olabilirdiniz.Kendinize yapılmasını istemediğiniz bir hareket ya da davranışı, başkalarına yapmamalısınız.

14 Erkan ÇETİNTAŞ Davranışlarına göre insan tiplerinden bazılarını aşağıdaki şekilde sıralayabiliriz. 1- Nazik – Bilgili 2- Kavgacı 3-Mevzuatı karışık bulur 4- Münakaşacı 5- Şüpheci

15 Erkan ÇETİNTAŞ 6- Telaşlı 7- Çekingen 8- Akıl Hastaları 9-Sarhoşlar 10-Dolandırıcılar

16 Erkan ÇETİNTAŞ HALKA ETKİ ETME YOLLARI Düşündüklerimizi ifade ederken, ‘söylediklerimiz’, ‘söyleyiş tarzımız’ ve ‘yaptıklarımız’ önemlidir.

17 Erkan ÇETİNTAŞ VATANDAŞI BAŞARILI BİR ŞEKİLDE KARŞILAMA YÖNTEMLERİ I- Selamlama II- Vatandaşı Nasıl Dinlemeliyiz III- Personelin görünüşü IV- Teşkilatın Halka Görünüşü a) Güven Verici Olma b) Temizlik c)Aydınlık ve Ferahlık d) Düzen

18 DOĞRU İLETİŞİM KURABİLMEK İÇİN ÖNCELİKLE İLETİŞİM TERİMLERİNİ TANIYALIM. KAYNAK: Başkası ile paylaşacak fikri olan kimse MESAJ: Bir iletişim sürecinde iletişime esas olan haber yada bilgi KANAL: Mesajın alıcıya iletilmesini sağlayan araç ve yöntem ALICI: Kaynaktan gelen mesajın ulaştığı kişi

19 İnsanlar arasında, duygu, düşünce ve bilgilerin birtakım yollar ile karşılıklı olarak aktarılması sözel ya da sözel olmayan iletişim yolları ile gerçekleşmektedir.

20 İletişim ; iletilmek istenen materyalin, ilgili herkes tarafından tamamen anlaşılabilmesi amacı ile bilgi, düşünce, yazı, konuşma ve diğer araçlarla ya da bunların bir arada kullanımıyla iletilmesi, alınması ya da değiştirilmesidir.

21 İLETİŞİM KANALLARI; YATAY – DİKEY - İÇ/DIŞ Sözlü İletişim Genel Toplantı Web Sitesi Bölüm Toplantısı e-posta Dönem Raporu e-posta Yazışma Yazışma Yazışma Duyuru-Pano Duyurular Mobil Uygulama İç Portal Reklam Arşiv

22 İnsanın kendisiyle iletişimi

23 EMPATİ  Kişinin kendisini diğerinin yerine koyarak ne hissettiğini anlamaya çalışmasıdır.  Kişinin, diğerinin duygularının yoğunluğunu ve anlatımını algılama ve anlama yeteneğidir.

24 EMPATİ ne değildir?  EMPATİ karşımızdaki ile özdeşleşmek, ona benzemek, sempati duymak değildir  onun bakış tarzını yakalamaya çalışma çabasıdır.

25 25 Kişiler Arası İletişim: Kaynağını ve hedefini insanların oluşturduğu iletişim biçimi

26 İnsanlar gerek günlük yaşamların da gerekse iş hayatların da sürekli birbirleri ile iletişim kurallar. İşte bu iletişim etkili olabilmesi için kişiler basit bir kaç kurala uyması yetmektedir Erkan ÇETİNTAŞ

27 İletişimin Önemi İletişim yoluyla:  Birbirimizi anlamaya  Sevmeyi öğrenmeye  İlişkileri başlatmaya ve sonlandırmaya  Kendimiz hakkında daha fazla bilgi edinmeye  Başkalarının bizi nasıl algıladıklarını öğrenmeye ULAŞIRIZ… Erkan ÇETİNTAŞ 27

28 İletişim Engelleri  Emretme, yönetme  Uyarma, tehdit etme, ahlak dersi verme  Öğüt verme, fikir verme  Mantık yoluyla inandırma  Araştırma, sorgulama Erkan ÇETİNTAŞ 28

29 İletişimimi Nasıl Geliştirebilirim? İletişim becerisi, insanlara doğuştan verilen bir yetenek değildir. Öğrenilebilir ve Geliştirilebilir Becerilerdir Erkan ÇETİNTAŞ 29

30 İletişim KENDİMİZİ TANIMAKLA BAŞLAR Erkan ÇETİNTAŞ 30

31 Erkan ÇETİNTAŞ31 Düşüncen konuşmana, Konuşman hareketine, Hareketin kaderine yansır. Güzel düşün, güzel yaşa...! (HZ MEVLANA)

32 32 İyi bir iletişim için neler gerekli? •Gülümseyen bir yüz •Kısa ve anlaşılır biçimde verilen mesaj •Yüz yüze bakmak •Kendine güven duyan tonda konuşmak •Uygun mesafe •Güven veren bir beden duruşu •Sözlerin karşı tarafça anlaşıldığından emin olmak

33 Ne kadar bilirsen bil, anlatabildiklerin, karşındakinin anlayabileceği kadardır.... MEVLANA

34 SÖZ SES BEDEN DİLİ MESAJIN ULAŞMASI %10 %30 %60

35 •Sözlü İletişim: Sözlü iletişimde, mesajımızı sözlerle veya seslerle veriyoruz. • Ne söylediğimiz kadar nasıl söylediğimiz de önemli. Çünkü seslerin ve sözlerin telaffuzu, tonu, ritmi, vurgusu ve şiddeti, söylediğimiz cümlenin anlamını tamamen değiştirebilir. •Ayrıca kişinin bilgi birikimi ne kadar çok olursa olsun ses tonunu iyi ayarlamadığı zaman tüm anlattıkları anlamını yitirebilir.

36 BEYNİN YAPISI VE ÖZELLİĞİ Beyinde birbirinin içine girmiş üç farklı bölüm vardır. Her bölüm bir diğerini tamamlayan farklı fonksiyonlara sahiptir. Üst beyin (korteks) Orta beyin (Limbik lob) İlkel beyin (Amigdala) Beynin Üç Yapılı Yapısı Bilgiler (İnsan) Duygular BEYNİN YAPISI ve ÖZELLİĞİ SAĞ LOB SOL LOB

37 Beynin; Sol lobu Mantıklı,Disiplinli ve Planlıyken, Sağ lob Yaratıcı,Duygusal ve İçtendir. Beynin sağ tarafı vücudun sol tarafına hükmederken,sol lob vücudun sağ tarafına hükmeder.

38

39 Renklerin Etkileri: BeyazBeyaz: Temizlik, saflık ve güven hissi verir. Hüzünlendirir. SiyahSiyah: Konsantrasyonu ve özgüveni arttırır. MaviMavi: Özgürlük hissi verir ve sakinleştirir. YeşilYeşil: Dinlendirir ve huzur verir. KırmızıKırmızı: Tansiyonu ve kan akışını hızlandırır. İştah açar. SarıSarı: İnsana heyecan ve canlılık verir. Dikkat çekicidir. MorMor: Bilinç altını olumsuz etkileyebilir. PembePembe: Neşe, güven ve rahatlık verir. TuruncuTuruncu: İştah açar. Yorgunluğu giderir. LacivertLacivert: Düşünce gücünü arttırır. Ciddiyet verir. KahverengiKahverengi: Toplum içinde rahatlık ve güven verir. GriGri: Uzlaştırıcıdır. Yoğun kullanılırsa bunaltıcı olabilir.

40 1.Göz ilişkisi: İnsanların yüzüne bakanlar, bakmayanlardan daha çok hoşa gider. (Göz teması) 2. Yüz ifadesi: Canlı olun. Mümkün olduğu kadar sıcak ve dostça tebessüm edin ve gülün. Yüzünüz çevreye olan ilginizi yansıtsın. 3. Baş hareketleri: Karşınızdaki konuşurken sık sık başınızı aşağı yukarı hareket ettirerek onu anladığınızı ve dinlediğinizi hissettirin. Başınızı hafif dik tutun 4. Jestler: Çok aşırıya gitmeden jestlerinizi kullanın. Ellerinizi cebinizde tutmaktan ve kollarınızı kavuşturmaktan, ellerinizle ağzınızı örtmekten kaçının. Açık ve anlaşılır jestleri tercih edin. 5. Postür (Beden Duruşu): Ayakta iseniz dik durun:Oturuyorsanız sandalye ve koltuğunuzu tam olarak doldurun ve arkanıza yaslanın. Birisi ile konuşurken ve birisi doğrudan sizinle konuşurken öne eğilin ve ilginizi gösterin

41 6. Yakınlık: İnsanlara daima onları rahatsız etmeyecek mesafede durmaya gayret edin 7. Yöneliş: Daima konuştuğunuz ve sizinle konuşan insana dönük olun. İkiden fazla insanla bir gurup oluşturuyorsanız, sizin için önemli olanların dışındakilere merkezinizi kapatmayın. Mümkün olduğu kadar çok kişiye merkezinizi açık tutun. 8. Bedensel temas: İnsanları tedirgin etmeden, mümkün olan her durumda bedensel teması kullanın Özellikle sizlerden gençlerle, aynı cinsiyetten olanlarla, sizlerden daha alt statüde olanlarla bedensel teması kurmak için her fırsatı değerlendirin. 9. Dış görünüş: Grup normlarına, toplumsal rol ve statünüze uygun giyinin. Giyiminize mümkün olduğunca renk katın. 10. Konuşmanın sözel özellikleri: Çok fazla ve çok hızlı konuşmaktan kaçının Bir topluluk içinde dinlediğinize yakın konuşun. Sesinizin yüksekliğini ve tonunu, bulunduğunuz çevreye göre ayarlayın

42 İyi Dinlemenin On Emri 1.Konuşma! 2.Konuşmacıyı rahatlat 3.Dinlemek istediğini göster 4.Dikkatini dağıtan engelleri kaldır 5.Konuşmacı ile empati kur 6.Sabırlı ol 7.Sakinliğini koru 8.Tartışma veya eleştiride bulunma 9.Açıklayıcı sorular sor 10.Konuşma! İki kulağımız ama sadece bir dilimizin olması hassas bir işaret! Konuştuğumuzdan daha çok dinleyelim Erkan ÇETİNTAŞ

43 • Etkili iletişimin temeli nezaket kurallarına dayanır. • Günlük konuşma dilinde göstereceğimiz hassasiyet, beraberinde etkili iletişimi de sağlayacaktır. • Bu çerçevede bazı noktalara dikkat etmeliyiz Erkan ÇETİNTAŞ 43

44 Siz ve Sen • Konuşurken sürekli “siz” diye hitap etmeli, gerekmedikçe “sen” dememeliyiz Erkan ÇETİNTAŞ 44

45 Rica Etmenin Nezaketi • Ricada bulunurken, sesimiz asla emreder ya da azarlar gibi olmamalıdır. • Konuşurken sesimizin sert, alaycı, kırıcı olmamasına; yüz ifadelerimizde kızgınlık ya da alaycılık olmamasına dikkat etmeliyiz Erkan ÇETİNTAŞ 45

46 • Sırf insanları kırmamak, konuşmayı nasıl sona erdireceğini bilmemek ya da grup içinde kalmak gibi nedenlerle de olsa dedikoducuları dinlemeyin. Dedikodu yapmak kadar dinlemek de size zarar verir Erkan ÇETİNTAŞ 46

47 Farklı Düşünseniz de... • Herhangi birisi bir düşüncesini açtığında hemen karşıt fikir üretmeyin. • Sonuna kadar dinlemeyi bilin. Hiçbir zaman kendi düşüncelerinizi kesin doğrularmış gibi ifadelerle kullanmayın Erkan ÇETİNTAŞ 47

48 • “Böyle şey olmaz”, “bu çok saçma” gibi cümleler yerine • “deneyimlerime göre…”, “bana göre…” gibi cümlelerle düşüncelerinizi ortaya koyabilirsiniz Erkan ÇETİNTAŞ 48

49 Araya Girmeyin ! • İki kişi konuşurken aralarına girip – sorulmadığı halde - görüş bildirmek yanlış bir davranıştır. İkide bir soru sorarak konuşmacının sözünü kesmemeli ya da kendinizi ön plana çıkarmak için, diğerlerinin konuşmalarını sık sık kesip "ne demek istediğini biliyorum, bir kere benim başıma da gelmişti… " gibi cümlelerle konuşmaya girmeyiniz Erkan ÇETİNTAŞ 49

50 Sırları Kendinize Saklayın! • Sır saklamayı bilmeli, konuşmalarınızla, mektuplardan,toplantılardan veya bürodaki konuşmalardan dolayı öğrendiğiniz sırları hiçbir zaman açığa çıkarmamalısınız Erkan ÇETİNTAŞ 50

51 Özür Dilemekten Kaçınmayın! • Dürüst bir insan yaptığı yanlışları kabul eder. • Konuşmalarında bu yüzden başkalarını suçlamaz. • Yaptığımız yanlışı açıkça belirtmeli ve “özür dilemeyi” bilmeliyiz Erkan ÇETİNTAŞ 51

52 'Hayır' Derken….: • Bir arkadaşınıza "hayır" demek zorunda kaldığınızda,bunu, karşınızdakini kırmadan yapmalısınız Erkan ÇETİNTAŞ 52

53 Son Bir Hatırlatma! • Aile bireylerimize, komşularımıza, ve çalışma arkadaşlarımıza sabahları gösterdiğimiz içten karşılamayı, “Günaydın” demeyi, çalışma bitiminde de göstermeli, ve "iyi akşamlar" dilemeyi unutmamalıyız Erkan ÇETİNTAŞ 53

54 SABIRLA DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. ERKAN ÇETİNTAŞ KALİTE DENETÇİSİ


"26.06.2014 1 Erkan ÇETİNTAŞ. Herkesin bir derdi vardır… Söylenmek mi? Sonuç almak mı?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları