Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AKGÜN KESKİN Halkla İlişkiler Uzmanı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AKGÜN KESKİN Halkla İlişkiler Uzmanı"— Sunum transkripti:

1 AKGÜN KESKİN Halkla İlişkiler Uzmanı
İLETİŞİM AKGÜN KESKİN Halkla İlişkiler Uzmanı Akgün Keskin

2 İLETİŞİM NEDEN ÖNEMLİ ? Akgün Keskin

3 İLETİŞİM NEDİR? İletişim; İki birim arasında birbiriyle ilişkili
mesaj alışverişidir.. İletişim her zaman her yerdedir; insan istese de, istemese de bir iletişim ağı içinde yaşamaktadır ve iletişim kurmaması olanaksızdır. Akgün Keskin

4 İletişimin Temel Öğeleri
Anlamı Kodlama Mesaj (sözlü/sözsüz) (karşılıklı alışveriş) Kodu Açma Kaynak (konuşan) Hedef (dinleyen) Geri Bildirim Akgün Keskin

5 İletişim Ögeleri: Mesaj Alışveriş Kanal - işitme kanalı - görsel kanal
- duyu kanalı Akgün Keskin

6 Kod: Mesajın işaret haline dönüşmesinde kullanılan simgelerdir.
Kodlama: mesajın içeriğinin kod simgelerine dönüştürülmesine denir. Kod açma: Çözümleme süreci Akgün Keskin

7 - nörofizyolojik gürültü - psikolojik gürültü
Gürültü: Kaynak birimin gönderdiği mesajla hedef birimin aldığı aldığı mesaj arasında bir fark varsa, bu farka “gürültü” denir. - fiziksel gürültü - nörofizyolojik gürültü - psikolojik gürültü Akgün Keskin

8 Yorumlama: Yeniden anlamlandırma
Algılama: İletişimin olması için alınan ve verilen mesajların algılanabilmesi gerekir. Akgün Keskin

9 İLETİŞİM TÜRLERİ Akgün Keskin

10 İletişim illa konuşarak olur şeklinde bir ifade doğru mudur??
Akgün Keskin

11 İLETİŞİM TÜRLERİ Sözlü İletişim Sözsüz İletişim Akgün Keskin

12 Sözsüz İletişim İyi bir dinleyici, iletişim kurduğu kişinin yalnız söylediklerini değil, yüzü, eli, kolu ve bedeniyle yaptıklarını da “duyar”… Akgün Keskin

13 Sözsüz İletişimin Özellikleri:
Sözsüz iletişim etkilidir Sözsüz iletişim duyguları belirtir Sözsüz iletişim çift anlamlıdır Sözsüz iletişim belirsizdir Akgün Keskin

14 İLETİŞİMDE KİŞİLER ARASI MESAFE BİR ANLAM TAŞIR
Mahrem mesafe: Cilt temasıyla, cm.’ lik mesafeyi kapsar. Kişisel-samimi mesafe: 40cm.-80 cm. arasında değişen mesafe. Sosyal mesafe: 80cm. ile 2m. arasında değişir. Genel topluma açık mesafe: 2m.’den başlayarak uzayan mesafe. Akgün Keskin

15 İLK İZLENİM.. Daha önce birbirini hiç görmemiş insanlar ilk defa birbirlerini gördüklerinde, kısa sürede birbirleri hakkında bir izlenime varırlar… Akgün Keskin

16 % 55’ini gözden gelen mesajlar % 38’ini kulaktan gelen mesajlar
İlk İzlenimin % 55’ini gözden gelen mesajlar % 38’ini kulaktan gelen mesajlar % 7’sini ise kişinin ne söylediğini belirten içerik oluşturuyor. Akgün Keskin

17 BEDEN DİLİMİZ.. Akgün Keskin

18 Yüz İfadeleri İnsan vücudunun en dikkat çeken yeri yüzdür..
Akgün Keskin

19 Jestler: El ve Kol Hareketleri
El ve kol hareketleri, duygularımızın en güzel belirtileridir.. Akgün Keskin

20 Tokalaşma Tokalaşma şekliniz sizin karşınızdaki insana göre statünüzü belli eden hareketlerdir. Akgün Keskin

21 Giydiğimiz elbiseler, hakkımızda bilgi verir..
Giysilerimiz Giydiğimiz elbiseler, hakkımızda bilgi verir.. Akgün Keskin

22 Söyleyiş Tarzı Söyleyiş tarzı, kelimeleri söylerken kullanılan sesler, konuşan hakkında bilgi verir. Akgün Keskin

23 ÇEVREDE OLUMLU İZLENİM YARATACAK BEDEN DİLİ ÖZELLİKLERİ:
Göz ilişkisi: İnsanların yüzüne bakanlar, bakmayanlardan daha çok hoşa gider. İnsanlarla, onları rahatsız etmeyecek ölçüde, ancak mümkün olduğu kadar çok göz ilişkisi kurun. Akgün Keskin

24 Akgün Keskin

25 Yüz İfadesi: Canlı olun. Mümkün olduğu kadar sıcak ve dostça tebessüm edin ve gülün.Yüzünüz, çevrenize olan ilginizi yansıtsın. Donuk ve ifadesiz gözükmekten kaçının. Akgün Keskin

26 Ayaktaysanız, dik durun. Oturuyorsanız sandalye
Beden Duruşu: Ayaktaysanız, dik durun. Oturuyorsanız sandalye ve koltuğunuzu tam olarak doldurun ve arkanıza yaslanın. Birisiyle konuşurken öne eğilin ve ilginizi gösterin. Akgün Keskin

27 Yakınlık: İnsanlara daima, onları rahatsız
etmeyecek, mümkün olan en yakın mesafede durmaya gayret edin. Yöneliş: Daima konuştuğunuz veya sizinle konuşan insana dönük durun. İkiden fazla insanla bir grup oluşturuyorsanız, sizin için önemli olanların dışındakilere merkezinizi kapatmayın. Mümkün olduğu kadar çok kişiye merkezinizi açık tutun. Akgün Keskin

28 Dış Görünüş: Grup normlarına, toplumsal rol ve
statünüze uygun giyinin. Saç ve el bakımınıza özen gösterin. Kendinize gösterdiğiniz özen, kendinize verdiğiniz değerin ifadesidir. Konuşmanın sözel özellikleri: Çok fazla ve çok hızlı konuşmaktan kaçının. Bir topluluk içinde dinlediğinize yaklaşık olarak eşit miktarda konuşmaya gayret edin. Sesinizin yüksekliğini ve tonunu, bulunduğunuz çevreye göre ayarlayın. Akgün Keskin

29 İLETİŞİMİN İLİŞKİ VE İÇERİK DÜZEYLERİ:
İlişki düzeyi İçerik düzeyi Örn: - Bugün işe gidecek misin? - Bugün işe gidecek misiniz? - Bugün işe gitmeyi düşünüyor musunuz? Akgün Keskin

30 İLETİŞİM ORTAMI İletişimin içinde yer aldığı ortamın psikolojik ve fiziksel özellikleri, gönderilen mesajların yorumlanmasını önemli ölçüde etkiler. İletişim ortamı: - İletişimde bulunan kişilere bağlı özellikler(yaş, cinsiyet, statü..) - İletişimin içinde oluştuğu ortamın sosyal özellikleri (samimi; resmi) - İletişimin içinde oluştuğu ortamın fiziksel özellikleri(renk, ısı, aydınlanma, ses ..) Akgün Keskin

31 ARAMIZDA BÜYÜK ENGEL: SAVUNUCU iLETİŞİM
İlişki içinde bulunan iki kişiden biri savunucu olmaya başlayınca, iletişim hızla bozulmaya başlar… Akgün Keskin

32 İŞİTMEK ve DİNLEMEK İletişimde kopukluklara yol açan nedenlerin bazısı, farkında olarak ya da farkında olmadan yapılan davranışların sonucudur… Akgün Keskin

33 NASIL DİNLİYORUZ? Dinlemenin değişik türleri: Görünüşte dinleyici
Kendi konuşup kendi dinleyen (nutuk atma) Savunucu dinleyici Seçerek dinleyen Akgün Keskin

34 İLETİŞİM BENİMLE BAŞLAR: KENDİNİ TANIMA
Kendinizi tanıyor musunuz?? Akgün Keskin

35 Kendini tanıma niçin gerekli??
Akgün Keskin

36 Her davranışın kendine özgü bir sonucu vardır…
Davranış sonucu belirler… Akgün Keskin

37 Teşekkürler Akgün Keskin


"AKGÜN KESKİN Halkla İlişkiler Uzmanı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları