Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TEKNOLOJİDEN Tülin Oktay İş Geliştirme Müdürü Kurumsal Satış Grubu Microsoft Türkiye STRATEJİYE.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TEKNOLOJİDEN Tülin Oktay İş Geliştirme Müdürü Kurumsal Satış Grubu Microsoft Türkiye STRATEJİYE."— Sunum transkripti:

1 TEKNOLOJİDEN Tülin Oktay İş Geliştirme Müdürü Kurumsal Satış Grubu Microsoft Türkiye STRATEJİYE

2 “Rekabette kalıcı başarıyı getiren en önemli unsur, şirketlerin öğrenme ve öğrendiklerini en hızlı şekilde harekete dönüştürme becerisidir” Jack Welch Chairman General Electric

3 21. yüzyıldaki en büyük aktifimiz BİLGİ   Her yıl 2 Milyar GB veri   Dünyadaki her erkek, her kadın, her çocuk için 250 MB veri

4  Yöneticiler  İhtiyaç duyduğum anda gerekli bilgilere erişemiyorum  Şirketin global resmini görmek gittikçe zorlaşıyor  Raporlar çok uzun sürede hazırlanıyor  Değişen ihtiyaçlar doğrultusunda harekete geçemiyorum  Doğru müşterileri hedefleyemiyoruz  Pazar payımız neden küçülüyor  Hangi ürünler ile hangi müşterilere gitmeliyiz

5  Çalışanlar  Çok fazla veri olmasına rağmen yeterli bilgiye sahip değilim  Raporlarım neden entegre degil?  Yönetim bu raporu dün istiyordu  Analiz yapmak için zaman var mı?

6  Bilgi-işlem  Yeni rapor isteklerinin karşılanabilmesi için yeni kadrolar oluşturuluyor  Yönetim tarafından istenen raporlar/analizler her geçen gün artıyor  Farklı sistemlerden alınan raporlarda tutarsızlıklar var

7  Kurumsal Kaynak Planlama (ERP)  Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)  Tedarik Zincir Yönetimi (SCM)  E-ticaret Kurumsal Veri Ambari ÇağrıMerkezi Kampanya Yönetimi CRM ve eCRM Internet Finans Satın alma İnsan Kay. Stok Karar Destek Çözümleri

8  Organizasyonun finansal ve operasyonel sağlığını monitör eder  Organizasyonun operasyonunu düzenler  Egilimler takip edilebildiği için önceden önlem alınabilmesini sağlar

9 Karar Destek Çözümleri KDS Teknolojileri Enterprise Resource Planning Marketing Analysis Customer Relainship Management Financial Analysis Sales Analysis Budgeting Balanced Scorecard Adapted from Gartner Group  Veri ambarı/Datamart  OLAP  Veri madenciliği  Analiz araçları / Analitik uygulamalar

10  Pazarlama faaliyetleri  Çapraz satış imkanları yaratmak  Doğru kitleye doğru ürünü sunmak  Promosyon ve kampanyalar için doğru segmentasyonu yapmak  Sahtekarlık tespiti  Sahtekarlık yapma riski çok yüksek ya da düşük olan müşteri profillerini ya da coğrafyasını çıkarmak  Normalden farklı davranış gösteren müşterileri tespit etmek  Risk Yönetimi  Riskli/risksiz müşteri profillerini çıkarmak  Üretim, Fiyatlama ve Dağıtım  En düşük maliyetli dağıtım güzergahını tespit etmek  Muhtemel alıcı için en doğru malı üretmek  Muhtemel alıcı için üretilen malı fiyatlandırmak Kullanım Alanlarına Örnekler

11  Son 5 yılda, haftada alınan kritik karar sayısı 3 kat arttı  Son 5 yılda, analiz yapan personel sayısı %50 azaldı Kaynak: Gartner Group

12  Önümüzdeki 12 ay boyunca müşteriler hangi alanlara yatırım yapacaklar?  BI/DW çözümleri57%  Web tabanlı ürün ve servisler40%  Donanım34%  e-ticaret ürün ve servisleri34%  Analitik uygulamalar:  Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM)61%  Bilgi yönetimi43%  Analitik uygulama geliştirme39%  Finansal analiz35%  Performans yönetimi/kurumsal karne32% Kaynak: DM Review Readership Survey Yatırım Alanları

13 EntegrePlatform HızlıÇözüm Microsoft’un Stratejisi KompleÇözüm Data Warehousing Alliance ve Framework, Open Data Access APIs, Data Source Connectivity RDBMS, ETL, OLAP, Data Mining, Meta Data, Mgt tools Kolay Yönetim,Hızlı Geliştirme, Düşük Maliyet (TCO)

14 İlk Entegre OLAP Servisi Veri Transfer Servisi Microsoft Repository English Query Excel 2000 Veri Madenciliği Dünyanın en büyük MOLAP kübü Excel XP Microsoft Data Analyzer SharePoint Portal Server SQL Server Accelerator for BI SQL Server SQL Server Dünya Takımı: Jim Gray Peter Spiro Bill Baker Panorama’nın satın alınması OLE DB for OLAP standardı DataWarehousing Alliance 1996/1997 Microsoft Yatırımları

15  Dünyanın en büyük MOLAP kübü  Microsoft, Unisys, ProClarity ve EMC   5 yıllık satış verisi   1,2 TB veri ambarı   Ürün tbl : 710,000 kayıt   Satış tbl : 7,7 MİLYAR kayıt   471 GB MOLAP küp   Sorgu süresi : 1,2 saniye (50 eş zamanlı kullanıcı)

16  ProClarity  Novaview  Cognos  Business Objects  Crystal Partner Çözümleri

17 3,5 Yılda Nereye Geldik? 7,6 11,7 21,

18 Nasıl Kullanıyoruz?

19 Kaşifler  Veriler içindeki gizli bilgileri arayan  Çıkacak sonuç konusunda herhangi bir tahmini olmayan  Geçmiş bilgilere bakarak geleceğe yönelik tahminler çıkaran  Olağandışı durumları tespit eden  Dünyayı “veriler ve veriler arasındaki ilişkiler gözüyle” gören  Kaşifler  Sigorta hesap uzmanları  İş Süreçleri Kontrol Mühendisleri  Pazar Araştırma Uzmanları

20  Dünyanın en büyük telekom şirketi  Değişen pazar ihtiyaçlarını anlama  Müşteri odaklı çalışma  Büyümeyi sağlama  Maliyetleri azaltma   1 TB DW   500 analiz amaçlı kullanıcı   Satış uzmanları   Ürün müdürleri   11,000 müşteri temsilcisi web erişimi   6 ayda %300 ROI

21  112 Milyon müşteri  27 Milyon mobil müşteri  260,000 çalışan   Farklı sistemlerdeki bilgilere hızlı erişim   Müşteri memnuniyeti   Daha hızlı hizmet   9 TB DW, 4 Data Center   Operasyonel maliyetlerin 1/3’üne düşmesi   7500 müşteri temsilcisinin tek ekrandan farklı sistemlere erişebilmesi

22  Ata Grubu  Ata Yatırım  Ata Online  Ata Portföy Yönetimi Excel XP ATP SQL 2000 DTS Siebel Call Center SPK Bültenleri  Pazarlama stratejileri  Satış analizleri  Risk analizleri  Bütçe analizleri  Kullanıcılar  Satış,Pazarlama, Denetim, Risk kontrol, Muhasebe birimleri

23 Çiftçiler  Bir takım anahtar değerleri takip ederek alınan kararlaın etkisini monitör eden  Kaşiflerin yürüttükleri tahminler konusunda onlara geri bidirimde bulunan  Nadiren tahmine dayalı kullanım sergileyen  Çiftçiler  Satış Analistleri  Finans Analistleri  Kampanya Yöneticileri  Hesap Analistleri

24  Yeni Zelenda’nın 3. büyük bankası  130 şube, müşteri, 1.2 Milyon hesap Operasyonel data Intranet Data Marts Data Warehouse DTS   300 GB DW   130 şube, 600 kullanıcı   Müşterilere daha iyi servis   Çapraz satış imkanı   Doğru müşteriye erişim   Müşteri karlılığı   Diğer sistemlerle entegre

25  Web tabanlı analiz portali : Alinea  5 Milyar kupon analizi  Promosyonların satışa etkisi  Promosyon maliyeti  Kupon iade oranları  Promosyon için verilen ürün maliyeti  Aynı kategorideki ürünlerin performans analizi   Carolina Manufacturer’s Services (CMS)’in 300’den fazla müşterisi için promosyon servis hizmeti   Haftada 88 milyon kupon işlemiAS/400 SQL 2000 DTS

26 Op. Sistem SQL 2000 DTS ProClarity  3 milyon abone  Müşteri Memnuniyeti Yılı  Su durumu analizleri  Yatırım faaliyet analizleri  Arıza analizleri  Personel sorgulamaları

27  Cam ev eşyası grubu : Paşabahçe  ürün  Üretim bilgileri  Finansal veriler  İnsan kaynakları verileri  Pazar analizleri  Müşteri analizleri  Rakip firma analizleri  Operasyonel verimlilik Op. Sistem SQL 2000 DTS ProClarity

28  14 Milyon $ lık günlük satış hacmi  Müşteri odaklı çalışma anlayışı  Satış analizleri  Fatura analizleri  Nakit akış sistemi  Mobil kullanıcılar VAX SQL 2000 DTS ProClarity

29  Pazar analizi  Satış analizi  Mobil kullanım  Devreye alma süresi <2  600 kullanıcı SQL Server SQL 2000 DTS ProClarity Btrieve  İlaç sektöründe en etkin firma  Satış teşkilatının etkinliğini ölçmek

30  Satış bilgileri  Üretim bilgileri  Finansal veriler  Pazar analizleri  Finansal analizler  Satış analizleri Op. Sistem SQL 2000 DTS Novaview

31 Madenciler  Verinin desenini bulmak isteyen  Veriler arasında anlamlı ilişkiler bulmak isteyen  Tahmine dayalı sonuçlar üreten  Madenciler  Uzman Pazarlamacılar  Risk Yöneticileri  Lojistik Uzmanları  İstatistikçiler

32  “Hayatın kitabını okuyabiliyoruz, aynı zamanda anlamak da güzel olmaz mıydı?”  Hızlı ve esnek DNA analizleri  Veri madenciliği   2 TB DW, 20 MİLYAR kayıt   2 yılda 100 TB DW, 1 TRİLYON kayıt   Dünyanın en büyük, en hızlı PC tabanlı gen analiz veritabanı   İhtiyaca göre ölçeklenebilme   Yüksek performans   Microsoft çözüm maliyeti, diğer çözümlerin maliyetinin 1/5’i

33  Süpermarket zinciri  Sık alışveriş yapanlar klübü üyesi : 1,5 Milyon  Hızlı analiz  Satışları artırma  Spesifik promosyonlar   1 TB DW   2 Milyar kayıt   Devreye alma süresi < 1 ay

34 Turistler  Geniş açıdan bakan  Karar destek çözümlerini sık kullanan  Detaya inmeyen genel analizler yapan  Dünyayı “fonksiyonlar” gözüyle gören  Turistler  Yöneticiler  Müdürler  Genel Kullanıcılar

35 Microsoft Office XP  Excel  PivotTables  OWC  Web tabanlı uygulama

36 Executive Dashboard

37 Microsoft Data Analyzer  Hizli veri analizi  Kolay  Publish Data  Excel, PowerPoint ve HTML’e export  Yönlendirici analiz icin BusinessCenter  Analiz Server’daki veriye erisim

38 Sharepoint Portal Server

39  Sabancı Holding ve Heidelberg Cement Grubu ortaklığı  Çimento ve hazır beton  Satış ve karlılık analizleri  Finansal analizler  100 kullanıcı  Satış grubu  Bölgeler  Muhasebe  Üst Yönetim  Devreye alma süresi < 2 ay SAP R/3 SQL 2000 DTS SPPS, Panorama

40 Operatörler  İş koşullarını iyileştirmek için kaşif ve çiftçilerin elde ettiği sonuçları kullanan  Sürekli çalışabilirliği, performanslı çalışabilmeyi gerekli gören  Nadiren tahmine dayalı kullanım sergileyen  Dünyayı “iş süreçleri” gözüyle gören  Operatörler  Müşteri Destek Temsilcileri  Üretim Hattı Müdürleri  Stok Kontrol Müdürleri

41  TURKCELL: Finansal analiz sistemi  GİMA Sen-al Market : Sanal market analiz sistemi  DEMİRDÖKÜM : Bayi risk analizi  ERICSSON : Finansal ve insan kaynakları analiz sis  BORUSAN YASSI ÇELİK : Satış analiz sistemi  GLAXOSMITHKLINE : Ziyaret, Pazar, Performans analiz sis.  TEFAL : Bayi satış ve stok analiz sistemi  FRITOLAY : Satış analiz sistemi  BENKAR-ADVANTAGE: Müşteri analiz sistemi  RENAULT-MAIS : Otomotiv pazarı analiz sistemi  OTOYOL PAZARLAMA : Otomotiv pazarı analiz sistemi  ELF-SELYAK : Satış analiz sistemi  CMC : Müşteri analiz sistemi  ADIDAS : Satış analiz sistemi  UNILEVER : Satış analiz sistemi  PHILLIP MORRIS : Satış analiz sistemi Diğer Referanslar

42 Nasıl Kullanıyoruz?

43 © 2001 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.


"TEKNOLOJİDEN Tülin Oktay İş Geliştirme Müdürü Kurumsal Satış Grubu Microsoft Türkiye STRATEJİYE." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları