Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SINAV KAYGISI. KAYGI NEDİR? SINAV KAYGISI NEDİR? SINAV KAYGISININ BELİRTİLERİ SINAV KAYGISININ SEBEPLERİ SINAV KAYGISININ DEĞERLENDİRİLMESİ SINAV KAYGISIYLA.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SINAV KAYGISI. KAYGI NEDİR? SINAV KAYGISI NEDİR? SINAV KAYGISININ BELİRTİLERİ SINAV KAYGISININ SEBEPLERİ SINAV KAYGISININ DEĞERLENDİRİLMESİ SINAV KAYGISIYLA."— Sunum transkripti:

1 SINAV KAYGISI

2 KAYGI NEDİR? SINAV KAYGISI NEDİR? SINAV KAYGISININ BELİRTİLERİ SINAV KAYGISININ SEBEPLERİ SINAV KAYGISININ DEĞERLENDİRİLMESİ SINAV KAYGISIYLA BAŞETME YÖNTEMLERİ

3 KAYGI NEDİR? İnsanın temel duygularından biri olan kaygı kişinin bir uyaranla karşı karşıya kaldığında yaşadığı bedensel, duygusal ve zihinsel değişimlerle kendini gösteren durumdur. Yani kaygı kişinin kendisini duygusal baskı altında hissettiğinde ortaya çıkardığı tepkidir.

4 SINAV KAYGISI NEDİR? “ SINAVDAN ÖNCE ÖĞRENİLEN BİLGİNİN SINAV SIRASINDA ETKİLİ OLARAK KULLANILMASINA ENGEL OLAN VE BAŞARININ DÜŞMESİNE YOL AÇAN YOĞUN KAYGIDIR.”

5 •Sınava başlayamamak •Dikkati toplamada zorlanmak •Soruları anlamada güçlük çekmek •Sürenin yetmiceğini düşünmek •Öğrenilenleri hatırlamada zorlanmak •Sınavın kötü geçeceğine inanmak •Zor gelen sorularda panikleme ve ondan sonraki sorularında zor olacağını düşünmek KAYGININ SINAV ANINDA YARATTIKLARI

6 HİÇ KAYGI YAŞAMAMAK MI GEREKİR? Kişinin yaşamını sürdürebilmesi ve başarılı olabilmesi için kaygı gereklidir. Öyleyse amaç, kaygıyı tümüyle ortadan kaldırmak değil kaygıya yenik düşmemek ve yaşanan kaygıyı belli bir düzeyde tutarak onu kendi yararımız için kullanmaktır. Normal düzeydeki bir kaygı kişinin motivasyonunu yükseltir. Aldığı kararları uygulamaya geçirmesini ve performansına yükseltmesi açısından yardımcı olur.

7 ÖĞRENME VE KAYGI YÜKSEK DÜZEYDE KAYGI ORTA DÜZEYDE KAYGI DÜŞÜK DÜZEYDE KAYGI ÖĞRENME DÜZEYİ SINAV KAYGISI NEDİR?

8 SINAV KAYGISININ NEDENLERİ?  AKILCI OLMAYAN DÜŞÜNCE BİÇİMLERİ  YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI  ANNE BABANIN YÜKSEK BEKLENTİSİ  KAYGI DÜZEYİ YÜKSEK ANNE-BABA  KIYASLAMA  YAKIN ÇEVRE BEKLENTİLERİ

9 1.Sınavdaki başarısızlığın telafi edilemez sonuçlar doğuracağını düşünme. 2.Zorunluluk ifade edecek şekilde düşünme. 3.Kişiselleştirme. 4.Ya hep ya hiç şeklinde düşünme. 5.Aşırı genelleme yapma. AKILCI OLMAYAN DÜŞÜNCE BİÇİMLERİ

10 1. SINAVDAKİ BAŞARISIZLIĞIN TELAFİ EDİLEMEZ SONUÇLAR DOĞURACAĞINI DÜŞÜNME “SINAVI KAZANAMAZSAM HERŞEY BİTER HAYATIM MAHVOLUR.”

11 2-ZORUNLULUK İFADE EDECEK ŞEKİLDE DÜŞÜNME •Sınavda kesinlikle başarılı olmalıyım. •Asla hata yapmamalıyım.

12 3.KİŞİSELLEŞTİRME Başarısız olursam kimse beni sevmez.

13 4. YA HEP YA HİÇ ŞEKİLDE DÜŞÜNME Bu Deneme Sınavından ya 400 puan alırım yada Denemelere girmem.

14 5. AŞIRI GENELLEME YAPMA Biliyorum,yine bu sınavda başarısız olacağım.

15 YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI Yanlış Çalışma Alışkanlığı Bilgi Eksikliği ve Bunun Farkında Olmak KAYGI Bilgi Eksikliği Tamamlanmalı Çalışma Alışkanlığı Düzenlenmeli Yanlış çalışma alışkanlığı sonucunda bilgi eksikliği olan öğrenciler sınava bunun farkında olarak giriyorlarsa KAYGILANIRLAR. Kaygının giderilmesi için, eksik bilgilerin tamamlanması,çalışma alışkanlığının düzenlenmesi gerekir. YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI

16 BİZ SENİN TIP OKUMANI İSTİYORUZ.BU KADAR ÇABA BOŞA MI GİTSİN? SON DENEME SINAVINDA ALDIĞIM PUAN BAZI MÜHENDİSLİKLERE YETEBİLİYOR. ANNE-BABANIN YÜKSEK BEKLENTİSİ

17 ÇOK ÇALIŞMIYORSUN. ZAMAN GİDEREK AZALIYOR. BÖYLE GİDERSE KAZANAMAYACAKSIN. BİZİ MAHÇUP EDECEKSİN. KAYGI DÜZEYİ YÜKSEK ANNE - BABA

18 KIYASLANMA Sınava hazırlanan öğrenci dışarı mı çıkarmış. Abin üniversiteye girmek için hep ders çalışırdı. Üniversiteyi böyle kazandı. Sen bu gezmelerle üniversiteyi biraz zor kazanırsın. ÇOK ÇALIŞTIM. BİRAZ DIŞARI ÇIKACAĞIM. KIYASLAMA

19 Kişinin kendisini başkalarıyla kıyaslamasıda kaygı yaratabilir. Başarılarınızı veya başarısızlıklarınızı yine kendinizle kıyaslayınız.

20 Bu yıl seni de ODTÜ’ ye bekliyoruz. YAKIN ÇEVRE BEKLENTİLERİ

21 SINAV KAYGISININ BELİRTİLERİ PSİKOLOJİK BELİRTİLER FİZİKSEL BELİRTİLER DAVRANIŞSAL BELİRTİLER

22 SINAV KAYGISININ FİZİKSEL BELİRTİLERİ  KASLARDA GERİLME  KALP ATIŞLARINDA HIZLANMA  HIZLI VE SIK NEFES ALMA  TİTREME-TERLEME-ÜŞÜME  MİDE BULANTISI  KAN BASINCINDA DÜŞME, RENGİN SOLMASI  UYKU BOZUKLUĞU  İŞTAHSIZLIK-AŞIRI YEME  KAS AĞRISI  SABAHLARI YORGUNLUK

23 SINAV KAYGISININ PSİKOLOJİK BELİRTİLERİ  ENDİŞE VE HUZURSUZLUK  GERGİNLİK-SİNİRLİLİK-TEPKİSELLİK  KOLAYCA AĞLAMA  TÜKENMİŞLİK DUYGUSU  AŞIRI GENELLEME YAPMA  KENDİNE GÜVENDE AZALMA  DİKKATİNİ YOĞUNLAŞTIRMADA GÜÇLÜK  DÜŞÜK MOTİVASYON  GENEL BAŞARININ DÜŞMESİ  DUYGUSAL HAREKET ETME

24 SINAV KAYGISININ DAVRANIŞSAL BELİRTİLERİ  KAÇMA - Ders Çalışmayı Bırakma  KAÇINMA - Ders Çalışmayı Erteleme

25 SINAV KAYGISI İLE BAŞETME YÖNTEMLERİ  KAYGININ NEDENLERİNİN SAPTANMASI  ÇÖZÜM İÇİN SEÇENEKLERİN BELİRLENMESİ  SEÇENEKLERİN KISA VE UZUN VADELİ OLARAK PLANLANMASI  UYGULAMAYA GEÇİLMESİ

26 SINAV KAYGISIYLA BAŞETME YÖNTEMLERİ GEVŞEME EGZERSİZLERİ ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞINI DÜZENLEME VE PLANLAMA TEKNİKLERİ UYKU VE BESLENME ALIŞKANLIĞININ DÜZENLENMESİ SINAV KAYGISI İLE BAŞETME YÖNTEMLERİ KENDİ KENDİNE OLUMLU DİYALOGLAR GELİŞTİRME

27 ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞINI DÜZENLEME VE PLANLAMA TEKNİKLERİ SINAV KAYGISI İLE BAŞETME YÖNTEMLERİ

28 UYKU VE BESLENME ALIŞKANLIĞININ DÜZENLENMESİ

29 SINAV KAYGISI İLE BAŞETME YÖNTEMLERİ KENDİ KENDİNE OLUMLU DİYALOGLAR GELİŞTİRME Sınavı kazanamazsam herşey biter mahvolur yerine Sınav istediğim gibi geçmezse farklı çözüm yollarım var. Kesinlikle başarılı olmalıyım, hata yapmamalıyım yerine Yapamayacağım sorularlada karşılaşabilirim ama çok iyi bildiğim sorularda olacaktır. Başarısız olursam kimse beni sevmez yerine Bu sınav benim sadece akademi başarımı ölçüyor, kişiliğimi değil. Sınav sonucu ne olursa olsun ailem Için ben yine değerliyimdir. Bu denemede ya 400 puan alırım veya artık denemelere girmem yerine Denemeler eksiklerimi görmem için çok yararlı oluyor. Her denemede yapabilceğimin en iyisini yapmaya çalışacağım. Biliyorum bu sınavda yine başarısız olucağım yerine Bu sınavda kendimi daha iyi hissediyorum önceki sınava göre daha iyi çalıştım sonuç daha iyi olabilir

30 GEVŞEME EGZERSİZLERİ  Nefes Egzersizleri  Fiziksel Egzersizler SINAV KAYGISI İLE BAŞETME YÖNTEMLERİ

31  Nefes Egzersizleri  Rahat edebileceğiniz bir yerde dik oturun.  İçinizden üçe kadar sayarak burnunuzdan derin bir nefes alın. Böylece oksijeni ciğerlerinize, göğüs boşluğuna ve karın bölgesine yayarsınız.  Aldığınız nefesi içinizden altıya kadar sayarak ağzınızdan yavaş yavaş geri verin.  Bu egzersizi 4 – 5 kere tekrar edin. SINAV KAYGISI İLE BAŞETME YÖNTEMLERİ

32  Fiziksel Egzersizler  Derin bir nefes alın, nefesinizi beş saniye tutun ve yavaşça geri verin.  En çok kullandığınız elinizi yumruk yaparak sıkın, tutun beşe kadar sayın serbest bırakın. İki ya da 3 kez tekrarlayın.  Aynı işlemi kollarınızı, çenenizi,omuz kaslarınızı karnınızı, bacaklarınızın üst kısmını sıkarak, gözlerinizi açıp kapatarak uygulayın. SINAV KAYGISI İLE BAŞETME YÖNTEMLERİ

33  Her gün 30 dakika yürüyüş yapmaya gayret ediniz.  Her gün aynı saatlerde olmasına dikkat ederek dakikalık fiziksel egzersizler yapın.Bunlar bedeni yoracak egzersizler olmayıp öne eğilmek, ellerimizi yere değdirmek, bedenimizi sağa sola hareket ettirmek gibi şeyler olmalıdır.

34 SINAV KAYGISI İLE BAŞETME YÖNTEMLERİ SINAV ÖNCESİ YAPILACAKLAR  Deneme sınavlarını önemsemeli ve mutlaka katılmalısınız.  Uyku düzenimizi deneme sınavlarıyla birlikte düzenlemeli, deneme sınavları öncesinde erken yatmalı ve erken kalkmalısınız.  Kahvaltı etme alışkanlığınız yoksa sınav günü yapacağınız kahvaltı sindirim sisteminizi olumsuz etkileyebilir. Bu bakımdan sınavdan en az 15 gün önce sınav sabahı yiyeceğiniz şeyleri yemeye başlayınız.

35 Cevap kağıtlarına her adayın adı - soyadı ve T.C. kimlik numarası önceden yazılmış olacaktır. İlk olarak, verilen cevap kağıdındaki bu bilgileri kontrol ediniz. Bilgiler doğruysa cevap kağıdını imzalayınız, yanlışlık varsa salon başkanına başvurunuz. Size verilen soru kitapçığının sayfalarını kontrol ediniz. Kitapçığın türünü belirleyen harfin (A, B, C, D, E, F, G, H, K, L) kitapçığın tüm sayfalarında olup olmadığına bakınız. Yanlışlık yoksa kitapçığın türünü cevap kağıdına işaretleyip, altına paraf atınız. Kitapçığın türünü cevap kağıdına kodlamayan adayların sınavları geçersiz sayılacaktır. SINAVDA YAPACAĞINIZ KODLAMALAR

36 Soru kitapçığının üzerine adınızı, soyadınızı, T.C kimlik numaranızı, sınav salon numaranızı yazmayı ve kitapçık türünün altına paraf atmayı unutmayınız. Soru kitapçığındaki açıklamaları dikkatlice okuyunuz. Görevlilerin yaptığı açıklama ve uyarıları aynen uygulayınız. Testlere verdiğiniz cevapları, cevap kağıdında ilgili testin altına kodlamaya dikkat ediniz.

37 Kitapçıkta cevapladığınız sorunun, cevap kağıdındaki yerini bulup işaretleyiniz. Tüm cevapları sınav kitapçığında işaretleyip, sonra tamamını cevap kağıdına geçirmeniz kodlama hatalarına neden olabilir. Bu nedenle kodlama hatalarını azaltmak için, cevapları optik forma gruplar halinde işaretleyebilirsiniz. Örneğin bir sayfadaki bütün soruları önce kitapçığa işaretleyip, sonra optik forma kodlamak gibi. Bazı sorularda, birkaç seçeneği doğru cevap olarak düşünebilirsiniz. Ancak, sizden istenen en doğru cevabı bulmanızdır.Bu nedenle beş seçeneği de iyice okuyup, sonra işaretlemelisiniz.

38 SINAVDA SORULARI CEVAPLARKEN NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ? Sınavdan önce öğrendiklerinizi unuttuğunuz kaygısına kapılabilirsiniz.Soruları gördüğünüzde,unuttuğunuzu Sandığınız bilgileri hatırlayacaksınız. 4 yanlışın 1 doğruyu götürdüğünü unutmayınız. Emin olmadığınız soruları işaretlemeyiniz. Sınavda on tür kitapçık olduğundan, sorular kolaydan zora Doğru sıralanmamış olabilir. Testin başındaki sorular zor sorular olabileceği gibi, testin sonundaki sorular kolay sorular olabilir. Bu nedenle, bütün sorulara zaman ayırmalı ve zor sorular çıktığında moralinizi bozmamalısınız.

39 Soruyu cevaplarken, sorunun içeriğine göre düşünmelisiniz. Kendi yorum ve düşüncelerinizi katarsanız doğru cevabı bulmanız zorlaşacaktır. Adaylar kolay sorularla karşılaştıklarında “nasıl olsa bu soruyu yaparım” düşüncesi ile hareket edebiliyorlar. Böyle olunca da dikkat yoğunluğu azalarak, yanlış seçeneği işaretleyebiliyorlar. Bütün soruları okurken ve cevaplarken dikkatli olmalısınız. Turlama tekniğini kullanınız. Kolay ve orta zorlukta bulduğunuz soruları hemen çözün. Soru hakkında bilginiz yoksa,hiç zaman kaybetmeden sorunun üzerini çizin. Uğraştığınızda çözebileceğiniz soruların yanına işaret koyarak, boş bırakın.Sınav bitiminde kalan süreyi boş bıraktığınız soruları çözmek için kullanınız.

40 Kitapçıkta boş bıraktığınız soruları, cevap kağıdında, atlamayı unutmayınız. Soruların zorluğu ve az kişi tarafından çözülmüş olması, o sorunun puan değerini arttırmaz. Bir puan türünde aynı testteki soruların puan değerleri aynıdır. Örneğin YGS 1 puan türü için YGS’deki 40 fen sorusunun kolay soruları da, zor sorularıda aynı puan değerindedir. Bu nedenle ilk turda yapabildiğiniz soruları cevaplayıp, 2. turda yapamadığınız sorulara tekrar bakınız. Adaylar, doğru cevabı, soruyu yanlış anladıkları için de kaçırabilmektedirler. Bazı soru kökleri “değildir” “olamaz” “yanlıştır” gibi olumsuz ifadeler taşıyabilir. Zihniniz olumlu soru türüne şartlandığı için, olumsuz ifadeyi gözden kaçırabilirsiniz. Bu nedenle, özellikle bu tür soruları çok dikkatli okumalısınız.

41 Uzun paragraf sorularında, önce soruyu sonra soruya yanıt arayacak paragrafı okuyunuz. Sınavda zamanı iyi kullanınız. Bölümler için ayırmış olduğunuz süreye uymaya çalışınız. Bölümlerin sonunda,belirlediğiniz süreyi nasıl kullandığınızı kontrol ediniz ve hızınızı buna göre ayarlayınız. Sınavda saate çok fazla bakmak, geçen zamanla aşırı ilgilenmek dikkatinizi dağıtabilir ve sizi kaygılalandırabilir. Bundan kaçınınız. Sınav sırasında zihniniz dağılabilir. Bunu önlemek için, bölümler arasında kısa dinlenme araları verip (biraz gözünüzü kapayıp, derin nefes almaya çalışınız) sonra devam ediniz.


"SINAV KAYGISI. KAYGI NEDİR? SINAV KAYGISI NEDİR? SINAV KAYGISININ BELİRTİLERİ SINAV KAYGISININ SEBEPLERİ SINAV KAYGISININ DEĞERLENDİRİLMESİ SINAV KAYGISIYLA." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları