Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SİMİT CAFE GİRİŞİMCİLERİN ADI VE SOYADI. 1.1 İş Fikrinin Kısa Tarifi Bölge halkının en çok talep ettiği ve her zaman büyük bir rağbet gösterdiği sunmayı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SİMİT CAFE GİRİŞİMCİLERİN ADI VE SOYADI. 1.1 İş Fikrinin Kısa Tarifi Bölge halkının en çok talep ettiği ve her zaman büyük bir rağbet gösterdiği sunmayı."— Sunum transkripti:

1 SİMİT CAFE GİRİŞİMCİLERİN ADI VE SOYADI

2 1.1 İş Fikrinin Kısa Tarifi Bölge halkının en çok talep ettiği ve her zaman büyük bir rağbet gösterdiği sunmayı düşündüğümüz ürünlerimizi kalite ve çok iyi bir hizmetle birleştirerek cafe tarzı bir mekanda sunmak olarak nitelendirilebilir. 1. İŞ PLANININ ÖZET İ

3  İlk olarak iş ile ilgili gereken planın yapılması  İşletme için gerekli makine teçhizat her türlü araç ve gereçlerin temin edilmesi  İş için gerekli ustaların bulunup işe alınması  Daha sonra etkileyici görsel bir tanıtımla işletmenin açılması 1.2 Genel Olarak İş Kurma Süreci Planı

4 2.Girişimci 2.1 Girişimcinin Kişisel Bilgileri Kişisel Bilgileri Adı ve soyadıMahmut UyanıkSerhat Fidan Doğum tarih ve doğum yerleri 1989/Mardin1989/İzmir Tel/Faks0506../yok0554…/yok

5 2.1.2 EĞİTİM DURUMU Mezun Olunan Okul Afyon Kocatepe Üniversitesi Çalıştığı İşlerBilgi Beceri ve Deneyimler Mezun Olunan Bölüm ve Tarih Uluslararası Ticaret ve Finansman 2012 Simit Fırını İşletmesi Yaklaşık 15 yıllık bu piyasanın tecrübesi Çevreyi çok iyi tanıma ve çevrede çok iyi tanınma Daha önce bu işlerin içinde yer alma ve çalışma İyi bir ticari zekaya sahip olma

6 2.2 Girişimcinin İş Fikrini Seçme Nedenleri  Açmayı düşündüğüm tarzda bir mekanın olmamasından rekabet ortamının söz konusu olmaması ve bundan dolayı da müşteri potansiyelini kaybetme riskinin çok az olması  Müşterilerin aşırı talebi  Bu iş için gerekli bilgi ve deneyime fazlasıyla sahip olmak  Çevreyi ve piyasayı çok iyi tanımam  Piyasayı ve özelliklerini çok iyi bilmemden dolayı yüksek oranda kar getireceğine olan inancımın çok büyük olması

7 2.3 Girişimcinin Hedefleri  Kaliteli ürün ve iyi hizmette vazgeçilmeyen bir yer olmak  İşletmeyi tercih eden müşterilere en üst derecede memnuniyet sağlayarak amaçlanan hedeflere ulaşmak

8 3.Kurulacak İşin Temel Nitelikleri ve Kuruluş Dönemi Planı 3.1 İşin Sahip Olacağı Yasal Statü3.2 İşin Kuruluşunda Ortaklık Yapısı Mahmut Uyanık %50 Serhat Fidan%50 İş bireysel işletme,hakiki şahıs işletmesi, şeklinde yönetilecektir

9 3.3 İşin Kurulması İçin Alınması Gerekli İzinler,Ruhsatlar ve Diğer Resmi Dökümanlar İzin/ruhsat/kayıtİlgili kurumYaklaşık süre Vergi dairesiAnkara valiliği3 gün Kdv kayıtAnkara valiliği1 gün Çalışanların vergisiAnkara valiliği1 gün Sigorta kayıtSsk müdürlüğü1 Hafta İş yeri açma ruhsatıAnkara belediye başkanlığı2 gün Cafe kuruluş izniSanayi ve ticaret bakanlığı2 gün

10 4.İş Fikrinin Piyasa ve Talep Özelikleri Araştırması Sonuçları 4.1 İŞ Fikrinin İçinde Bulunduğu Sektörler /alt sektörler Hangileridir ve Özelikleri Nelerdir? Gıda sektöründe yer almaktadır. Ayrıca kısmi olarak da hizmet sektörünü kapsamaktadır. Gıda sektörü kaliteli ürünün yanında hijyenik ortamda büyük bir titizlikle ürünlerin üretilip yine büyük bir titizlikle müşterilere sunulmasını gerektiren bir sektördür

11 4.2 K urulacak İşletmenin ilişki İçinde Bulunacağı Müşteri,Girdi ve İş Gücü Piyasaları ve Temel Özelikleri  Öğrenciler ağırlıklı olmak üzere bütün yaş kesiminden insanlar müşteri olarak kabul edilmektedir.  İşletme girdisi olan un susam soğuk içecek grubu v.s toptancıları  ASASA  SADASDFAF

12 4.3 Girişimcinin Hedeflediği Sunum Bölgesinde Rakipler ve Özelikleri Aynı tarzda hizmet veren işletme bulunmamakla beraber; Aynı bölgede 2 simit fırını ve 3 tane pastane vardır. Simit fırını yoğunluk olarak seyyar satıcılara çalışmakta sadece ürün sunmaktadır. Ayrıca ürün çeşitliliği fazla değildir. Pastanelerde yoğunluk olarak pasta çeşitleri üzerinde hizmet vermektedir.

13 4.4 Ürünleri yada Hizmetlerin Müşterilere Tanıtımında Temel Alınacak Faktörler  İlk olarak müşteri memnuniyetini kesinlikle sağlamak  Kaliteli ürün ve üst seviyede hizmet vermek  Hijyenik koşullarda üretim ve satış yapılmasına dikkat etmek  İşletmeye gelen müşteriye karşılı güler yüzlü olmak Gibi faktörler; İŞLETMENİN TANITILMASI VE SATIŞLARIN ARTMASI AÇISINDAN ÖNEMLİDİR……

14 5.İşletmenin Uygulayacağı Pazarlama PlanIarı 5.1 SATIŞ VE PAZARLAMA CALIŞMALARINDA TEMEL HEDEFLERİMİZ P azarda Ulaşmayı Hedeflediğimiz Yer Her zaman tercih edilen yer olmak Hedeflenen kar potansiyeline ulaşmak

15 5.1.2 Ulaşmak İstediğimiz Müşteri Grupları Müşteri Gruplarımızın Büyüklüğü ve Harcama Özelikleri Hedeflediğim müşteri grubu başlangıç olarak çevrede mevcut olan potansiyeli yüksek öğrenci kesimidir Onları takiben bütün yaş grupları.. Bu tür işletmelerde işletmeye gelen müşteri sayısı her gün değişkenlik gösterir. Gelen müşterilerin hepsi aynı harcama eğiliminde olacağını sanmıyorum.

16 5.2 Rekabete Yönelik Önlemler Kurulacak işletmenin rakipleri karşısın da güçlü olacağı yönler Kurulacak işletmenin rakipler karşısında zayıf olacağı yönler Ürün çeşitliliği fazla hizmeti üst seviyede ve daha fazla müşteriyi ağırlayacak yer olması Simit fırınları ve ya pastanelerin bir çevre yapmış olması ilk olarak tek zayıf yönümüzdür. Fakat zamanla bu da ortadan kalkacaktır. Tabi ki bunlara ek olarak da kaliteli ürünler üretmek

17 5.3 İşletmenin Tahmini Satış Planı Bu ve benzer işletmelerde -hatta sektör bazında da denile bilinir- satış miktarı değişkenlik göstermektedir. Şöyle ki günlük haftalık aylık hatta yıllık bazda her gün aynı olmayabilir. Hedeflediğin satış miktarının iki üç katını yapacağın zamanlarda olması mümkündür. Bununla beraber hedeflediğin satışın üstüne çıkamadığın hatta altında kaldığın zamanlar elbette olacaktır. Piyasaya hakim olan tecrübesi ve bu iş deneyimi olan insan günlük satışını o gün içerisinde yada bir gün öncesinden öngörebilir. Aylık satışını ise bir önceki ayın son günlerinde yada ay başında öngörebilir.

18 Ürün/Hizmet Satış Planı (aylık) Ürün Grubu Planlanan Aylık Satış Soğuk ve sıcak içecek grubu ADET Hamur işi grubu ADET

19 5.4 ÜRÜN VE HİZMETLERİNİZİN SATIŞ BEDELERİ ÜRÜNLERİMİZİN TOPLAM BİRİM MALİYETLERİNİ,BİRİM ÜRÜN HİZMET KARŞILIĞINDA BEKLEDİĞİMİZ KAZANÇ ORANLARINI VE ŞATIŞ FİYATLARINI AŞAGIDAKİ TABLODA GÖREBİLİRSİNİZ ÜRÜN /HİZMETToplam birim maliyet Hedeflenen kazanç oranı Birim satış fiyatı Çay15-20 krş krş1 tl Simit15-20 krş30-35 krş50 krş Poğaça25 krş 50 krş Simit poğaça ve börek çeşitleri 30krş-1 tl tl Gazlı içecek çeşitleri 75 krş-1tl50 krş tl Kahve çeşitleri50 krş-1 tl1 tl tl

20 5.5 Ürün ve Hizmetlerimizi Hedef Kitleye Tanıtma Metodları REKLAM VE TANITIM ÇALIŞMALARINIZ YADA MÜŞTERİLER İLE BAGLANTI KURMA YÖNTMELERİNİZ NELERDİR  Herkesin dikkatini çekebilecek bir tabela hazırlanması  El ilanı dağıtılması  Afişler yoluyla mekanın tanıtılması  Kartvizit basılması

21 5.5.3 Reklam ve Tanıtım Çalışmalarına Ayıracağımız Bütçe Başlangıç olarak işletmenin tanıtılması ve ürünlerin müşteri grubunu çekmesi için işletme kaynaklarından reklam tanıtım çalışmalarına 2000 tl ayrılacaktır. Bilinmelidir ki çok iyi yapılan reklam ve tanıtım çalışmaları misli ile müşteri grubu olarak işletmeye geri dönecektir Reklam ve Tanıtım Çalışmalarının Ürün ya da Hizmetlerimizin Satış Miktarına Katkısı Pazara yeni giren ürün ve ya işletmelerin belirli bir müşteri potansiyeline ulaşabilmeleri için öncelikle ürün / işletmenin adını duyurmaları gerekmektedir. Bu da reklam ve tanıtımlarla olmaktadır. ( İlan afiş kartvizit v.b. Yollarla ). Bu etkinlik öncelikle yapılması gereken ve satış üzerinde en belirleyici faktördür.

22 5.5 İşletmemiz İçin Yapacağımız Pazarlama Çalışmalarının Aktivite Planı Pazarlama AktiviteleriSorumluBedel Tabela yapılmasıMahmut Uyanık80 tl Gerekli kartvizit ve el ilanlarının basılması Mahmut Uyanık50 tl El ilanlarının dağıtılmasıSerhat Fidan50 tl Açılış günü ücretsiz hizmetSerhat Fidan500 tl

23 6. ÜRÜN VE HİZMET ÜRETİMİNDE KULLANILACAK TEMEL SÜREÇLER VE ÜRETİM PLANI 6.1 Ürün ya da Hizmet Üretimi İş Akışı ve Üretim Planlaması Ürün ya da Hizmetlerin Müşterilere Sunulacak Düzeye Kadar Geçirdikleri Aşamaları Gösterir Üretim İş Akış Şeması

24 6.2 Ürün ya da Hizmet Üretimi İçin Gerekli Makine ve Ekipmanlar Gerekli makine ekipmanAdet Çay ocagı1 Adet Tezgah3 adet Simit ve poğaça fırınları ve hamur makinesi 4 Adet / 1 Adet Masa sandalye20/100 Simit için gerekli kürek ve tavalar2/ 5

25 6.3 Ürün ya da Hizmet Üretimi İçin Gerekli Hammadde ve Diğer Girdiler  Ürünümüzün Oluşumu Sırasında Kullanılan Hammadde ve Diğer Malzemeler. HAMMADDE VE MALZEME GİRDİ TÜRLERİ ÇAY KAHVE VE DİĞER SICAK İÇEÇEK GİRDİLERİ SOĞUK İÇEÇEKLER HAMUR İŞLERİ VE SİMİT İÇİN GEREKEN UN SUSAM PEKMEZ MAYA POĞAÇA ÇEŞİTLERİ İÇİN ZEYTİN PEYNİR KAŞAR PEYNİR vb. DİĞER GİRDİLER

26 6.4 Ürün ya da Hizmet Üretimi İçin Gerekli İşgücü 6.4 İş Gruplarının Gerektirdiği İşgücü Grupları ve Nitelikleri İş GrubuGerekli İş Güçüİş Güçü nitelikleri Garsonlar5Tecrübe ve iletişim Simit poğaça ve hamur işi ustaları 10Tecrübe

27 6.5 Ürün ya da Hizmet Üretimi İçin Seçilen Kuruluş Yeri ve İşyeri Özellikleri İşletmenin Kurulması için Seçilen Yerin Özellikleri ve Nedenleri • Hammadde Sağlamamda Kolaylık Sağlaması • Ulaşım Açısından Çok Merkezi Bir Bölge Olması • Çevre Müşteri Potansiyelinin Yüksek Olması • Çevrede Yerleşim Birimlerinin ve okul, dershane gibi müşterilerin yoğun olduğu bölgede bulunması • Mekanın geniş bir yer olması ve geniş bir bahçesinin bulunması • İyi bir Havalandırma ve Isınma Sisteiminin Olması • Doğru dekore edildiğinde müşterinin hoşuna gidebilecek bir yer olma • Müşteri kitlesinin yoğunlaştığı bölge olması

28 6.5.2 İşyerinde, ürün ya da hizmetlerin elde edilmesi için kurulması gerekli tesisat/ donanımın özellikleri Tesisat/Donanım TürüÖzellikleri Elektrik TesisatıElektriksiz Herhangi Bir İş Yapılamayacağı İçin Sistem Sağlam Olmalıdır. Su TesisatıSu Tesisatı Hem Çalışanların Temizlik İhtiyacını Hemde Üretimde Baskı Devre İçin Çok Önemli Olduğundan tesisatın sağlamılığı önemlidir. Isınma TesisatıÇalışanların sağlığı ve performansı açısından ısınma tesisatı yeterli olmalıdır

29 7.ÖRGÜTLENME VE YÖNETİM PLANI Kurulacak işin destek süreçleri ( iş yönetimi kontrol ve idari işler) hangi iş gruplarını içermektedir? Ne şekilde yürütülecektir?  İş yönetimi ben ve ortağım tarafından yönetilecektir.  Mali konular için de bir muhasebeci görev alacaktır.  Simit,poğaça ve diğer hamur işi ürünleri ustalar tarafından yapılacaktır.  Müşteriye sunum ve hizmet kısmını ise garsonlar üstlenecektir.

30 İşletme Örgüt Şeması YÖNETİCİLER USTALAR GARSONLAR

31 8. İŞLETME FİNANSAL PLANI 8.1 İşletmenin Kurulması İçin Gerekli Yatırım ve İşletme Sermayesi İhtiyacı İşin kurulması için gerekli sabit yatırım ihtiyacını gösteren "Başlangıç Yatırım Sermayesi İhtiyacı Tablosu" hazırlayınız İşletmenin mevcut çalışma planlarına uygun olarak sabit ve değişken işletme giderlerini hesaplayarak, "İşletme Giderleri İhtiyacı Tablosu" hazırlayınız. 8.2 İşletmenin kurulması ve işletmeye alınması için gerekli toplam yatırım ihtiyacı, potansiyel finansal kaynaklar

32 Başlangıç Yatırım Sermayesi İhtiyacı Tablosu YATIRIM HARCAMALARITUTARAÇIKLAMA 1. KİRA BEDELİ2000 tl MEKANIN AYLIK KULLANIM ÜCRETİ 2.BİNA – İNŞAAT GİDERLERİ10000 tlİŞLETME DEKORASYON 3. MAKİNE VE TEÇHİZAT30000 TLGEREKLİ TEÇHİZAT 5. DİĞER GİDERLER 1000TL PROMOSYON REKLAM v.b TOPLAM SABİT YATIRIM 43000

33 Yıllık İşletme Giderleri Tablosu GİDER KALEMLERİ TOPLAM HARCAMA % SABİT/ DEĞİŞKEN SABİT GİDERLE R DEĞİŞKEN GİDERLER 1. HAMMADDE TL0/ KİRA24000 TL100/0 * 4. ELEKTRİK7000 TL30/70 * 5. SU5000 TL30/70 * 6. İŞÇİLİK-PERSONEL TL100/0 * 7. AMBALAJ- PAKETLEME GİDERLERİ 2000 TL * TOPLAM532000TL

34 AÇIKLAMA FİNANSMAN İHTİYACI BAŞLANGIÇ YATIRIMI TL Başlangıç için gerekli yatırım FİNANSMAN KAYNAKLARI ÖZKAYNAKLAR TLGayrimenkul yatırım BORÇLAR - KREDİLER 10 TLKredi

35 9.İŞ KURMA SÜRECİ AKTİVİTE PROGRAMI 9.1 İş Kurma Süreci Detaylı Aktivite Planı" (Haftalık) İşin kurulması için gerçekleştirilmesi gereken ve İş Planının ilgili bölümlerinde kapsamı planlanan tüm çalışmaları "İş Kurma Süreci Detaylı Aktivite Planı (Haftalık)" üzerinde programlayınız

36 AKTİVİTELER İşyerinin Kiralanması+ İşletmenin Ana Sözleşmesinin Hazırlanması + Gerekli İzin ve Ruhsatların Alınması+ Yasal Kuruluş İşlemlerinin Yapılması+ İşyeri Donanımının Yapılması++ Makine Ekipmanların Satın Alınması+

37 AKTİVİTELER Üretim Girdileri İçin Bağlantıların Yapılması + İşletmenin Teknik İşgücünün Sağlanması + İşletmenin İdari Örgütlenmesinin Hazırlanması +++ Pazarlama planın baglı çalışmaların başlatılması + Teknik Sistemin Deneme Üretimine Alınması ++ Üretimin Başlatılması+ Hizmetlerin Başlatılması+


"SİMİT CAFE GİRİŞİMCİLERİN ADI VE SOYADI. 1.1 İş Fikrinin Kısa Tarifi Bölge halkının en çok talep ettiği ve her zaman büyük bir rağbet gösterdiği sunmayı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları