Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

CleverPath Portal:21.Yüzyıl için İş Zekası. ca.com Together Everyone Achieves More 2 Ajanda  Bilgi Sunumu Olgunluğu  CleverPath ve Bilgi Sunumu Olgunluğundaki.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "CleverPath Portal:21.Yüzyıl için İş Zekası. ca.com Together Everyone Achieves More 2 Ajanda  Bilgi Sunumu Olgunluğu  CleverPath ve Bilgi Sunumu Olgunluğundaki."— Sunum transkripti:

1 CleverPath Portal:21.Yüzyıl için İş Zekası

2 ca.com Together Everyone Achieves More 2 Ajanda  Bilgi Sunumu Olgunluğu  CleverPath ve Bilgi Sunumu Olgunluğundaki yeri  Bilgi Sunumu Olgunluğu için Örnekler  Sorular

3 ca.com Together Everyone Achieves More 3 Akıllı bir bakış açısı  Zorlu rekabet ortamı  Yeni Çözümler, yeni iş zekası uygulamaları  Karar vericilerin işlerine akıllı bir bakış açısı >Bilgiye erişim ve analiz yapabilme yeteneklerini arttırma >Deneyimlerin kurum yararına kullanılması, paylaşım >Müşterilerin ihtiyaçlarını ve davranış biçimini anlama >Hızlı ve etkili geribesleme >Müşteri, iş ortağı, çalışan memnuniyeti

4 ca.com Together Everyone Achieves More 4 “Bilgiyi nasıl elde ettiğiniz, yönettiğiniz ve kullandığınız, kazanmanızı veya kaybetmenizi belirleyen unsurlardır” “Bilgiyi nasıl elde ettiğiniz, yönettiğiniz ve kullandığınız, kazanmanızı veya kaybetmenizi belirleyen unsurlardır” Bill Gates “Kurumun öğrenme ve bu öğrenmeyi hızlıca eyleme dönüştürebilme becerisi onun en büyük rekabet avantajıdır” Jack Welch, General Electric Eski Başkanı “ Bilgiye boğuluyoruz ama gerekli bilgiden yana açlık çekiyoruz ” John Naisbitt, Megatrends Bilgi-önemli ve yönetilmesi zorunlu

5 ca.com Together Everyone Achieves More 5 Sadece Gerçekler… 200% Yıllık içerik artış oranı 40% Gerekli/Filtrelenmiş bilgi için çalışanların bilgi ararken harcadıkları zaman 70% İçeriklerin yeniden kullanılma yerine yeniden yaratılması oranı Kaynak:Forrester Research, Media Asset Management & IDC, Dain Rauscher Wessel, March, 2000 1.4 m Terabayt “ Kurumsal veriler her 6 ayda ikiye katlanmaktadır. 2002’de kurumlar yıllık 1.4 milyon Terabaytlık depolama alanı kullanacaklardır, 1998’de kullanılanın 12 katı ”

6 ca.com Together Everyone Achieves More 6 İş Zorlukları “HR olarak daha stratejik olmamız gerekiyor ama biz kağıt denizinde boğulmak üzereyiz.” İnsan Kaynakları Müdürü-Fortune 500 şirketi “Pazarlama’nın misyonu iç bileşenlerimiz dahil tüm bileşenlerle komünikasyon kurmaktır – fakat bizi en çok zorlayan şey herşeyin hızlıca değişmesi” Pazarlama Müdürü-Fortune 500 şirketi “İşimizi yönetebilmek için doğru bilgiyi toplamaya ve bunları doğru yerlere dağıtabilmeye ihtiyaç duymaktayız” Satış Müdürü - Fortune 500 şirketi “Finansal verilerimizin analizi önemli, ama ben sadece istisnaları görmek istiyorum.” Finans Müdürü-Fortune 500 şirketi

7 ca.com Together Everyone Achieves More 7 Ne Hakkında Konuşuyoruz?  Veri (Data) ham malzeme  Bilgi (Information) tarafsız, güvenilir ve kullanılabilir veri >Ne, Nerede, Kim ve Ne zaman gibi soruları cevaplayan verilerdir  Gerekli/Filtrelenmiş Bilgi (Knowledge) belirli bir amaç için uygulanan veriler >Nasıl? ’ı cevaplar – zamanında dağıtımı nasıl iyileştirebiliriz? Gibi...  Zeka, Akıllılık (Intelligence) bilgiyi, gerekli bilgiye ve eyleme dönüştürmemizi sağlar

8 ca.com Together Everyone Achieves More 8 Kurumum hangi olgunluk seviyesine ulaşmış durumda? Hangi olgunluk seviyesine ulaşmaya ihtiyacımız var? Hangi senaryo bizi en iyi tanımlamaktadır? Bilgi Sunumu Olgunluğu  bilgi sunumu olgunluğununun 4 seviyesini oluşturur  Bir çok kurum ilk seviyeyi başarmak için çalışmaktadır  Kurumlar belirli bir bilgi sunma seviyesine ulaştığında bir sonraki seviyeye ulaşmak için çalışacaklardır Veri, Bilgi,Gerekli Bilgi, Eylem

9 ca.com Together Everyone Achieves More 9 Verilerimin hepsine erişemiyorum. İşimdeki gelişmeleri takip edemiyorum Veriye erişmek için çok zaman harcıyorum Bu kağıtların içinde boğuluyorum ? ? ?

10 ca.com Together Everyone Achieves More 10 4.Seviye 3.Seviye 2.Seviye Bilgi Sunumu Olgunluk Seviyesi Değer 1.Seviye VERİ Bilgi Sunumu Olgunluğu 1.Seviye : Veri (Data) Veri ve İçeriğe Merkezi Erişim

11 ca.com Together Everyone Achieves More 11 Verileri analiz ederken, ayıklarken, bilgileri bulmaya çalışırken çok zaman kaybediyorum Sadece veriye değil bilgiye de ihtiyacım var Şimdi veri fazlası var, basit bir soru için 23 milyon cevap var

12 ca.com Together Everyone Achieves More 12 Değer VERİBİLGİ Bilgi Sunumu Olgunluğu 2.Seviye : Bilgi (Information) Bilgi Sunumu Olgunluk Seviyesi 2.Seviye1.Seviye 3.Seviye 4.Seviye Veri ve İçeriğe Merkezi Erişim Bilgiye kolay erişim için Toplanmış, Analiz edilmiş ve Düzenlenmiş veri

13 ca.com Together Everyone Achieves More 13 Çok fazla bilgiye sahibim ama yeterince spesifik gerekli bilgiye sahip değilim Bilgileri ayıklarken, işime en çok yarayacak gerekli bilgiyi tespit etmek için çok zaman kaybediyorum Şimdi bilgi fazlası oluştu, bilgiler kontrolden çıkıyor

14 ca.com Together Everyone Achieves More 14 4.Seviye 3.Seviye 2.Seviye Bilgi Sunumu Olgunluk Seviyesi Değer 1.Seviye VERİBİLGİ Gerekli/Filtrelenmiş Bilgi Bilgi Sunumu Olgunluğu 3.Seviye : Gerekli/Filtrelenmiş Bilgi (Knowledge) Veri ve İçeriğe Merkezi Erişim Bilgiye kolay erişim için Toplanmış, Analiz edilmiş ve Düzenlenmiş veri Akıllıca Süzülmüş ve Duruma/Kişiye özel bir araya getirilmiş Gerekli bilgi

15 ca.com Together Everyone Achieves More 15 Sürekli aynı şeyleri yapıyorum Tüm eylemleri yaparak çok zaman kaybediyorum. Önemli kararlar alabilmek için daha çok zamana ihtiyacım var İstisnaların üstesinden gelebilmek için zamanımın bir kısmını boşaltmalıyım

16 ca.com Together Everyone Achieves More 16 Bilgi Sunumu Olgunluk Seviyesi Bilgi Sunumu Olgunluğu 4.Seviye : Eylemler (Action) 4.Seviye 3.Seviye Değer 1.Seviye 2.Seviye VERİBİLGİ EYLEM Verilerin Akıllıca Analizi Sonucunda Eylem Tetikleme ve İstisnai Durum Belirleme Veri ve İçeriğe Merkezi Erişim Bilgiye kolay erişim için Toplanmış, Analiz edilmiş ve Düzenlenmiş veri Gerekli/Filtrelenmiş Bilgi Akıllıca Süzülmüş ve Duruma/Kişiye özel bir araya getirilmiş Gerekli bilgi

17 CleverPath 4 Bilgi Sunumu Seviyesini Destekler 4 Bilgi Sunumu Seviyesini Destekler

18 ca.com Together Everyone Achieves More 18 4.Seviye 3.Seviye 2.Seviye Bilgi Sunumu Olgunluk Seviyesi Değer 1.Seviye VERİBİLGİ AKILLI EYLEM CleverPath : Akıllı Bilgi Sunumu Gerekli/Filtrelenmiş Bilgi Verinin Akıllıca Analizi Sonucunda Eylem Tetikleme ve İstisnai Durum Belirleme Veri ve İçeriğe Merkezi Erişim Bilgiye kolay erişim için Toplanmış, Analiz edilmiş ve Düzenlenmiş veri Akıllıca Süzülmüş ve Duruma/Kişiye özel bir araya getirilmiş Gerekli bilgi CleverPath her 4 seviyeyi de destekleyecek bilgi sunma çözümleri sağlar

19 ca.com Together Everyone Achieves More 19 Doğru Bilgi CleverPath : Akıllı Bilgi Sunumu Doğru İnsana Doğru Zamanda Doğru bir yol ile

20 ca.com Together Everyone Achieves More 20 VERİ 1.Veriye kolay erişim sağlar BİLGİ 2.Verileri ayıklayarak istenen bilgiyi sağlar Gerekli/Filtre. Bilgi Bilgi 3.İş zekası kullanarak bilgiyi, gerekli/filtrelenmiş bilgiye dönüştürür EYLEM 4.İş deneyimleri boyunca eylemleri yürütmek YÖNETİM 5.Verilerin, bilgilerin ve gerekli/filtrelenmiş bilgilerin sürekliliğini, doğruluğunu, güvenilirliğini ve tutarlılığını sağlar CleverPath

21 Bilgi Sunumu Olgunluğundaki yeri

22 ca.com Together Everyone Achieves More 22 CleverPath Bileşenleri  Portal  ECM 1.Seviye: Veri Erişimi CleverPath Portal VERİ

23 ca.com Together Everyone Achieves More 23 CleverPath Bileşenleri  Portal  EIS, OLAP, Sorgu, Analiz & Raporlama  ECM EIS OLAP Raporlama ? ? BİLGİ BİLGİ VERİ VERİ 2.Seviye: Bilgi Erişimi CleverPath Portal

24 ca.com Together Everyone Achieves More 24 CleverPath Bileşenleri  Portal (+dahili tahmin + filtreleme için kurallar)  EIS, Sorgu & Raporlama  ECM Gerekli Bilgi için Filtreleme Kurallar Tahmin İçerik VERİ VERİ Gerekli/Filt.Bilgi EIS OLAP Raporlama ? ? BİLGİ BİLGİ 3.Seviye: Gerekli/Filtrelenmiş Bilgi The ABC Company 123 Travis Street Austin, TX, 78704 1234567 CleverPath Portal

25 ca.com Together Everyone Achieves More 25 UYARI: ASLAN Ticaret A.Ş artık üretilmeyen bir ürün için sipariş girdi. Finans bölümü uyarıldı. CleverPath Portal Eylemi sürükleyen kurallar Kurallar Tahmin İçerik VERİ VERİ Gerekli/Filt.Bilgi EIS OLAP Raporlma ? ? BİLGİ BİLGİ EYLEM EYLEM Kurallar Tahmin İçerik CleverPath Bileşenleri Portal (+dahili tahmin + filtreleme için kurallar)  EIS, Sorgu & Raporlama, ECM  Tahmin bazlı analiz (PAS)  İş Kuralları Uzmanı (AION BRE) (Tahmin + Tanımlanan kullanıcının otomasyonu için kurallar) 4.Seviye: Akıllı Eylem

26 CleverPath Bilgi Sunumu Olgunluğunun 4 Seviyesi için Örnekler Bilgi Sunumu Olgunluğunun 4 Seviyesi için Örnekler

27 ca.com Together Everyone Achieves More 27 1.Seviye – Veriye Erişim CV-1 Ad: Ali Özel Okul: ODTÜ Bölüm: İnşaat Müh. Diller: İngilizce, Almanca Deneyim: 2 Yıl, İnşaatSektörü CV-2 Ad: Ayşe Güzel Okul: ODTÜ Bölüm: İşletme Diller: İngilizce, Japonca Deneyim: 5 Yıl, Bankacılık Sektörü CV-3 Ad: Mehmet Ülker Okul: İTÜ Bölüm: Elektrik Müh. Diller: İngilizce, Japonca Deneyim: 5 Yıl, Kamu Sektörü. CV’ler pazarlama Satış Finans Linkler Üretim İnternet Sigorta

28 ca.com Together Everyone Achieves More 28 2.Seviye – Bilgiye Erişim CV-1 Ad: Ali Özel Okul: ODTÜ Bölüm: İnşaat Müh. Diller: İngilizce, Almanca Deneyim: 2 Yıl, İnşaatSektörü CV-2 Ad: Ayşe Güzel Okul: ODTÜ Bölüm: İşletme Diller: İngilizce, Japonca Deneyim: 5 Yıl, Bankacılık Sektörü ODTÜ CV’leri

29 ca.com Together Everyone Achieves More 29 The ABC Company 123 Travis Street Austin, TX, 78704 512 401 1234 123456 1234567 0.00 CleverPath Portal 3.Seviye – Gerekli/Filtrelenmiş Bilgiye Erişim ABC Firması için CV’ler CV-2 Ad: Ayşe Güzel Okul: ODTÜ Bölüm: İşletme Diller: İngilizce, Japonca Deneyim: 5 Yıl, Bankacılık Sektörü

30 ca.com Together Everyone Achieves More 30 4.Seviye : Akıllı Eylemlere Erişim August CleverPath enquiries above in house capability. Email outsource@ca.c om Latest win/loss report indicates issues in EMEA. Call Hayley +011 44 1312413431 Apply this rule If CPAF Efficiency indicator drops >10% below threshold Send notification email to Terrence Clark; Maysoon Al-Hasso If CPAF Performance indicator drops >2% below thr If CPAF Efficiency indicator drops >10% below thre If CPAF Effectiveness indicator drops >2% below th Send emails from SK to blackberry and page me Send emails from MAH to blackberry after 6pm week If CleverPath pipeline is <10% send alert email to MA If AllFusion pipeline is <10% send alert email to MAH If Closed Loss is above threshold email MAH; antri02 Forward closed/won to PR always; copy antri02 CleverPath Portal CV-2 Ad: Ayşe Güzel Okul: ODTÜ Bölüm: İşletme Diller: İngilizce, Japonca Deneyim: 5 Yıl, Bankacılık Sektörü

31 ca.com Together Everyone Achieves More 31 Geçilemiyecek bir rekabet avantajı sağlamak ÖZET CleverPath Çözümleri:  İş çözümlerimiz işinizi aşağıdaki kriterlerle hayata geçirmenizi amaçlamaktadır: >Veriyi bilgiye, bilgiyi gerekli/filtrelenmiş bilgiye, bunu da akıllı eylemlere dönüştürmek >Doğru bilgiyi elde etmek, bunu doğru insana, doğru zamanda ve en doğru yol ile sunmak >İşe, akıllı/zeki çalışma anlayışını yerleştirmek

32 ca.com Together Everyone Achieves More 32  Geçmişteki ve mevcut bilgilerinizi farklı açılardan analiz ederler,  - “Gerekli bilgi” miktarını arttıran ve - KDS ve YBS geliştirmeyi sağlayan, Değerli raporlar oluşturur ve dağıtırlar,  iş verilerini, iş zekasına dönüştürmek için uyarlanmış çözümler sunabilirler,  Platform ve veritabanı bağımsız, bilgilere erişim sağlarlar ve bunları yönetirler. ÖZET CleverPath Çözümleri:

33 CleverPath Portal:21.Yüzyıl için İş Zekası SORULARSORULAR?


"CleverPath Portal:21.Yüzyıl için İş Zekası. ca.com Together Everyone Achieves More 2 Ajanda  Bilgi Sunumu Olgunluğu  CleverPath ve Bilgi Sunumu Olgunluğundaki." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları