Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ISO 9001:2000 Uygulaması İçin Hayat Kurtaran Teknikler ISO Uygulamasının Derinliklerindeki Güçlüklerden Kaçınmanın Yolları.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ISO 9001:2000 Uygulaması İçin Hayat Kurtaran Teknikler ISO Uygulamasının Derinliklerindeki Güçlüklerden Kaçınmanın Yolları."— Sunum transkripti:

1

2 ISO 9001:2000 Uygulaması İçin Hayat Kurtaran Teknikler ISO Uygulamasının Derinliklerindeki Güçlüklerden Kaçınmanın Yolları

3  Derinlere Dalmak  Sudaki Tehlikeler  Yarışı Kazanmak  Antrenmanlara Devam Etmek

4 Derinlere Dalmak Su korkusunu yenmek.

5 Çoook soğuk!  Hiç kimse soğuk bir havuza atlamak istemez. Derinlere Dalmak

6 Yönetim suyun ılık olmasını sağlamalıdır.  Yöneticiler: Önce siz girin.  Projeye bağlı kalın ve bu bağlılığınızı gösterin. Derinlere Dalmak

7 Yönetim:  İlk adımı;  ISO’yu öğrenerek  Projeyi planlayarak ve sorumlulukları dağıtarak atın...  Bağlılığınızı;  Gerekli kaynakları sağlayarak,  ISO projelerine katılımı ödüllendirerek, gösterin... Derinlere Dalmak

8 Yönetim  Bu noktaların zaten aşikar olduğunu düşünebilirsiniz. Ancak bunların ISO uygulamalarının önündeki en büyük engel olduğunu unutmayın. Yönetimin kabulü ve desteği Derinlere Dalmak

9 Yönetim her şeyi hazırladı, yolu gösterdi, fakat hala bir çoğu suya dalmak istemiyor...  Şu anki konumumdan mutluyum, neden farklı bir şey yapayım ki? Derinlere Dalmak

10 Suyu onlar için çekici yapın  İnsanlar kendileri ve işleri için anlamını/değerini bilmedikleri projelerde yer almak istemezler.  ISO’ nun şirketiniz için neden önemli olduğunu açıklayın.  ISO’nun işleri nasıl kolaylaştırdığını anlatın.  İşlerinin nasıl değişeceğini  Ve nasıl aynı kalacağını anlatın. Derinlere Dalmak

11 Çalışanların endişelerine anlayış gösterin.  “Eğer yaptığım her şeyi dokümante edersem hala bir değerim olur mu?”  “Düzeltici eylem de ne? Müdürün odasına gitmeyi çağrıştırıyor.”  “Birileri benim ya da bölümümün performansımı denetleyecek mi?” Derinlere Dalmak

12 Endişeleri yok edin  Çalışanları sistem oluşturma sürecine dahil edin.  Standardı karşılamak için süreci geliştirirken ya da iyileştirirken, sürecin içinde bulunan insanları kullanın.  Personeli düzeltici faaliyet ya da iç denetim konularında eğitin, süreç iyileştirmenin önemini vurgulayın. Derinlere Dalmak

13 Sudaki tehlikelere karşı dikkatli olun: Sudaki tehlikeler

14 Şirket yüzmeyi bilmeyebilir.  Yüzme dersleri verin  ISO 9000’e genel bir giriş tüm personel için yararlı olacaktır.  Proje yöneticisi ve projede yer alan diğer personel için daha ileri bir eğitim planlayın. Sudaki tehlikeler

15 Standardın Hatalı Yorumlanması  Çaba ve zamanın boşa harcanmasına yol açabilir.  Proseslerin defalarca tekrar tasarlanması,  Standardın uygulanmasında aşırıya kaçma – Örnek: Çok fazla dokümantasyon.  Majör hataların Dış Tetkik sırasında ortaya çıkması. Tescil sürecinin uzaması. Sudaki tehlikeler

16 Danışman kullanın  Bir danışman kullanmayı;  Projenizi planlamanızda size yardımcı olması,  Standardı yorumlamanıza yardım etmesi,  Tecrübenizden faydalanması,  Uygulamalarınızı takip etmesi ve değerlendirmesi, için düşünün. Hayat Kurtaran Teknikler

17 Detaylara boğulmak…..  “Bu prosedürün amacı yapılacak tüm faaliyetlerin dokümantasyon esaslarını belirlemektir. Dokümantasyonun temel amacı faaliyetlerin tutarsız bir şekilde yapılmasını önlemektir. Bu husus özellikle oluşabilecek tutarsızlıkların telafisi mümkün olmayan sonuçlar doğurabileceği faaliyetler için önemlidir.” Sudaki tehlikeler

18 Ve kötü yazılan prosedürler  Bir kelimenin yeterli olduğu durumlarda neden on kelime kullanıyorsunuz?  “Burada referans alınan maddeler bir takım durumlarda normal parametrelerin dışına çıkabilir.”  “Burada yer alan prosedürler aşağıda yer alan departmanların fonksiyonel birimlerindeki tüm faaliyetler uygulanabilir.” Sudaki tehlikeler

19 Prosedürleri kullanıcı odaklı yapın  Eylem içeren kısa cümleler kullanın.  Edilgen cümle kullanımından kaçının. İşi kimin yaptığını açıklığa kavuşturun.  Okumayı kolaylaştıracak font büyüklüğü ve satır aralığı seçin. Hayat Kurtaran Teknikler

20 Dokümantasyon Çok fazla? Çok az?  Çok fazla:  Her şey için mutlaka bir talimat oluşturma alışkanlığı.  Tekrar ve uyumsuzluk – Bir işlemin birden fazla talimat içerisinde farklı şekillerde yer alması.  Çok az:  Prosesin ürün kalitesini etkilediği durumlarda iş talimatının bulunmaması. Sudaki tehlikeler

21 Dokümantasyon  Buradaki amacın proseslerin tutarlılığı olduğunu hatırlayın.  İki farklı çalışan belirli bir işi aynı şekilde yapabilirler mi?  Eğer bu soruya vereceğiniz cevap “Belki” ise o işi dokümante etmeniz gerekir. Hayat Kurtaran Teknikler

22 “Farklı” olan departmanlar  Ar-Ge gibi üst düzey bilgiye sahip çalışanlardan oluşan departmanlarınız var mı?  Bu alanlarda prosedürleri dokümante ederken bir miktar dirençle karşılaşabilirsiniz. Sudaki tehlikeler

23 Prosedürlerin onlar için nasıl çalışacağını görmelerine yardımcı olun.  Bu tür departmanlara proseslerinin tutarlı olması gerektiğini göstermek önemlidir.  Yaratıcılık proseslerin içersinde gerçekleşir.  Prosedürleri ayrıntıları emretmek için değil, izlenmesi gereken adımları tanımlamak için dokümante edin. Hayat Kurtaran Teknikler

24 Projeniz Kontrolden Çıkıyor  Takımlar zaman çizelgesine uymuyorlar.  Tekrar eden prosesler koordine edilmiyor.  Takımlar farklı yönlerde hareket ediyorlar. Sudaki tehlikeler

25 Yönlendirici bir takım kullanın  Kara verici ve kaynak sağlayıcıları takıma dahil edin.  Takımın yapması gerekenler:  Zaman çizelgesinin takibi  Engellerin kaldırılması  Kaynakların sağlanması  Farklı gruplar arasındaki çabaların koordinasyonu Hayat Kurtaran Teknikler

26 Çalışanların gelişmelerden haberdar olmamaları.  Proje ilerledikçe çalışanlar gelişmelerden daha az haberdar olmaya başlarlar.  Sadece çalışmada yer alanlar yeni prosesler hakkında bilgi sahibidir.  Sanki proje bir anda ortaya çıkmış yine bir anda yok olmuştur.  Yeni prosesler, kağıt üzerindeki değişikliklerle sınırlı kalmıştır, uygulama eskisi gibi devam etmektedir. Sudaki tehlikeler

27 Kutlama  Gelişme ve başarıları tüm çalışanların katıldığı toplantılarda kutlayarak ilerleme ve başarıyı herkesin görmesini sağlayın.  Bir araya gelin  Yemek, kokteyl  Çalışanları ödüllendirin  İletişim için haber bültenlerinden yararlanın Hayat Kurtaran Teknikler

28 Ve olağan şüpheliler Satın alma Düzeltici eylem Doküman kontrol Eğitim Tasarım kontrolü Sudaki tehlikeler

29 Yarışı kazanmak !

30 Tetkik için hazırlanın!  İç tetkiklerin bir turunu tamamlayın.  En az bir yönetimin gözden geçirmesi yapın.  Yaklaşık 3 aylık kayıt toplayın.  Başlangıcından sonuna kadar dokümante edilmiş en az projeye sahip olun. Yarışı kazanmak

31 Tetkik için hazırlanın!  Tüm çalışanları tetkik konusunda bilgilendirin.  Onların ne beklemeleri gerektiğini bilmelerini sağlayın.  Tesisinizi kalibre edilmemiş ekipman ve kontrolsüz dokümandan arındırın. Yarışı kazanmak

32 Yol almak

33 Suda üzerinde yürümeye mi kalktınız?  Sistem çok karmaşıktır ve statik bir hal almıştır.  Sistem gerçeklerden ziyade ideal durum düşünülerek tasarlanmıştır.  Çalışanların kafası karışmakta ve işler durmaktadır. Yol Almak

34 Basitleştirin  Sistemde değişiklik yapmaktan korkmayın. Prosedürleri basitleştirin.  Sistemin bir anda kusursuz olmasını beklemeyin.  Değişiklikler için proseslerde yer alan çalışanlardan geri besleme alın. Yol Almak

35 Yönetimin gözden geçirmesi etkin mi?  Yönetime kalite sisteminin nasıl çalıştığını iletmek yeterli midir?  Yönetim eylem maddelerini belirliyor ve bunları takip ediyor mu?  Yönetim gözden geçirme için yeterli zaman ayırıyor mu? Yol Almak

36 İç tetkikler etkin mi?  Internal audits become ineffective  Üst yönetimin bağlılığını eylemleri ile ortaya koyuyor mu?  Çalışanlar tetkik için hazır mı?  Tetkikler hep aynı kişiler tarafından mı yapılıyor?  Yeni insanlar, yeni bakış açıları kazandırabilir, belki değişim zamanı gelmiştir. Yol Almak

37 Tecrübeli yüzücülerin kurallarını izleyin  Bol antrenman yapın  Asla yalnız yüzmeyin  Kurallara uyun Yol Almak

38 Antrenman  Oluşturduğunuz sistemi kullanın.  Düzeltici eylemleri uygulayın.  Düzeltici eylem, Yönetimin gözden geçirmesi ve İç tetkiklerin önemini vurgulayın.  Eğitime devam edin. Yol Almak

39 Asla yalnız yüzmeyin  Sistem sadece bir kişinin sorumluluğu olamaz.  Sorumlulukları çalışanlara dağıtın Kalite Müdürünün her şeyden sorumlu olduğunu düşünmeyin.  Diğerlerini, Düzeltici faaliyet, Eğitim kayıtları, Ekipman, Kalite kayıtları ve İç tetkiklerin koordinatörü olarak kullanın. Yol Almak

40 Kurallara uyun  Suyu ılık tutun  Suya ilk önce siz girin  Yüzme dersleri verin  Koç/danışman kullanın  Prosedürleri kullanıcı odaklı yapın  “Yaratıcı” departmanları dahil edin  Yönlendirici bir takım kullanın Yol Almak

41 Kurallara uyun  Kutlayın ve iletin  Prosesi uygulayan personelin katılımını sağlayın  Olağan uygunsuzlukları takip edin  Tetkik için hazırlanın Yol Almak

42 Başarının keyfini çıkarın!


"ISO 9001:2000 Uygulaması İçin Hayat Kurtaran Teknikler ISO Uygulamasının Derinliklerindeki Güçlüklerden Kaçınmanın Yolları." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları