Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ferhan ERİM Numil-Aykanlar Ege Akdeniz Satış Müdürü “Etrafımızdaki kişileri oldukları gibi değil, kendi olduğumuz gibi görürüz.”

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ferhan ERİM Numil-Aykanlar Ege Akdeniz Satış Müdürü “Etrafımızdaki kişileri oldukları gibi değil, kendi olduğumuz gibi görürüz.”"— Sunum transkripti:

1 Ferhan ERİM Numil-Aykanlar Ege Akdeniz Satış Müdürü “Etrafımızdaki kişileri oldukları gibi değil, kendi olduğumuz gibi görürüz.”

2 Ajanda Satış Nedir? Satışta İletişimin Önemi Nedir? Satışta Kişiler arası iletişim Nasıl Yönlendirilir? Markaların İletişimi Şimdi reklamlar Satış&Pazarlama Ortak Dili “İkna Edici Satış”

3 Türk Kültüründe Satış Atasözleri ve Deyimler 30 örtüşen Satış Nedir?

4 Türkçe Deyimler satışa gelmek; Uydurma bir sebeple ortada bırakılmak. kör satıcının kör alıcısı olur, herkes dengiyle iş yapar. ağız satmak, yüksekten atarak kendini övmek. bir pula satmak bir kimseyi bir çıkar uğruna harcamak. caka satmak gösteriş yapmak, çalım satmak, haraç mezat satmak açık artırma ile satmak. kendini ağır (ağırdan) satmak nazlanmak, gönülsüz davranmak kendini satmak kendisinde olmayan iyi nitelikleri varmış gibi göstermek Müslüman mahallesinde salyangoz satmak……. Satış Nedir?

5 Türkçe Atasözleri arpacıya borç eden ahırını tez satar. bir iş borçla sağlıklı bir biçimde yürütülemez. Atasözü yaman komşu, yaman avrat, yaman at; birinden göç, birin boşa, birin sat… Satış Nedir?

6 Satış: Herhangi bir ürünün,fikrin,hizmetin belirli eder ve koşullar altında paraya çevrilebilmesi için satıcı ile alıcı arasında yapılan anlaşmadan doğan işlemdir. Satış Nedir?

7 İletişim Bilgiyi ALMAYI. Bilgiyi DOĞRULATMAYI. Kendi bilgimizi AKTARMAYI. İçerir. İletişim süreci; Satışta İletişimin Önemi Nedir?

8 İlk İzlenim Dünyada ‘tekrarlanmayacak’ tek şey ilk izlenimdir. İlk 20 saniye! Satışta İletişimin Önemi Nedir? Öğrenim: İlk intibah çok önemlidir.

9 Satışta iletişim Oranları % 80 % 20 Satışta İletişimin Önemi Nedir?

10 ÇİN ALFABESİNDE DİNLEMEK, KULAK SEN GÖZLER GÖZLER KESİNTİSİZİLGİ KALP İFADELERİNDEN OLUŞUR. Satışta İletişimin Önemi Nedir?

11 Ne * Ne söyleyeceğimizi ve ne zaman * Bunu ne zaman söylemenin daha uygun olacağına bilmek, Nerede * Nerede söylemenin doğru olduğuna karar vermek, nasıl * En iyi nasıl söyleneceğini düşünmek, basitçe * Olayları basitçe anlatabilmek, Akıcıgöz kontağı * Akıcı bir dille ve karşımızdaki kişiyle göz kontağı kurarak konuşabilmek, Dikkati farkedebilmek * Dikkati yoğunlaştırmak ve verdiğimiz mesajların alınıp alınmadığını fark edebilmek tir. İletişim Satışta İletişimin Önemi Nedir?

12 Etkili İletişim İçin 5 Kural  SORU SORUN  DİNLEYİN  EMPATİ KURUN  İLGİ UYANDIRIN  ORTAK DİLİ KONUŞUN Satışta İletişimin Önemi Nedir?

13 Jargon

14 Yüzyüze Açık İletişim MÜŞTERİSATIŞÇI İhtiyaçlar İstekler Para Şartlar Sınırlamalar Ürünler Hizmetler Pazar Bilgisi İş Bilgisi Fikirler Öneriler Satışta İletişimin Önemi Nedir?

15 Huni Tekniği Cevap vermesi için motive edin Rahatlatmak için açık uçlu Sorular sorun Yumuşak geçişle Yönlendirici sorular sorun Cevaplarını özetleyin ve Kapalı uçlu sorular sorun Satışta İletişimin Önemi Nedir?

16 Hedef Odaklı İletişim NET VE SPESİFİK OLUN BİR ÖNCEKİ CEVAP İLE İLİŞKİLENDİRİN ANLAŞILABİLİR SORULAR SORUN ORTAK DİLDE SORUN SORULARI TEK TEK SORUN MANTIK SIRASI KURUN BEKLENTİLERE ODAKLANIN Satışta İletişimin Önemi Nedir?

17 İletişim Kurarken KELİMELER % 7 TONLAMA,DİKSİYON % 38 BEDEN DİLİ % 55 Satışta İletişimin Önemi Nedir?

18 “KENDİMİZ HAKKINDA SÖZCÜKLERİN ASLA VEREMEYECEĞİ MESAJLAR VERİRİZ.”

19 İnsanlar ne dediğinize değil, ne yaptığınıza bakar.

20 Markaların İletişimi Şimdi reklamlar

21 Işıl

22 GOLD

23 Lactamil

24 Marka mesajları kişisel satışa nasıl yansıtılır?

25 80/20 Kuralı Satışın %80’i yeteri kadar büyük bir “ “NEDEN” bulmakla ilgilidir. “NASIL” satılacağı işin %20’si dir. İkna edici satış Nedir?

26 Neden Satın Alırlar? Müşteri(Parekendeci) Alışverişçi Faydalar Değer(Özellikler)  Müşterilerimiz bir ürünün işlerine ne katkı sağlayacağıyla ilgilidirler  Ürünün kendisiyle daha az ilgilidirler.

27 Fayda – Özellik İkilemi Özellik:Sunduğumuz ürün veya hizmete ait olan bir niteliktir. Fayda:Avantajın müşteri için taşıdığı değer ve kullanımdan elde ettiği yarardır. Avantaj:Özelliğin müşteriye olan faydası

28 Faydalar Müşterilerimizin çoğunu ilgilendiren bazı faydaları şöyle sıralayabiliriz:  Daha fazla kar sağlamak  Maliyetleri azaltmak  Satışları artırmak  Para tasarrufu sağlamak  Zaman tasarrufu sağlamak

29 İkna Edici Satış  İkna Edici Satış, müşteri bilgisiyle başlayan ve somut sonuç ile biten mantıksal bir süreçtir.  İkna Edici Satış, hedeflerimize nasıl ulaşacağımız konusunda planlama yapmamıza yardımcı olur.  İkna Edici Satış, müşterilerimize cazip gelen faydaları ele alır.

30 Özellikler konuşturur Faydalar sattırır İkna Edici Satış

31 Satış 1

32 Satış 2

33 İkna edici Satış Formatı Akış IV I III Alıcı ilgilenmiyorsa Alıcı ilgileniyorsa İhtiyacı belirle Durumu Özetle Gerçek ihtiyacı belirle Gerçek ihtiyacı belirle Bir sonraki adımı öner Kapa Faydaları güçlendir Nasıl çalıştığını anlat Nasıl çalıştığını anlat Fikri Kur II V Özellikler konuşturur, Faydalar sattırır.

34 ODAK BECERİ İSTEK “YAPABİLİRDİM” “YAPACAKTIM” “YAPILABİLİRDİ” BAŞARI

35 Satış ve Pazarlama Tutarlılığı

36 “Pazarlama, müşteriyi şirkete getirmek, Satış ise müşteriyi eli dolu göndermektir.”

37 Sabrınız için teşekkürler….


"Ferhan ERİM Numil-Aykanlar Ege Akdeniz Satış Müdürü “Etrafımızdaki kişileri oldukları gibi değil, kendi olduğumuz gibi görürüz.”" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları