Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Tatlı Yiyelim, Tatlı Konuşalım Bilmeden Konuşmaktansa Susmanın Erdem Olduğuna İnanarak ! 1 Necdet BUZBAŞ TÜGİS Başkanı ŞEMAD Başkan Vekili.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Tatlı Yiyelim, Tatlı Konuşalım Bilmeden Konuşmaktansa Susmanın Erdem Olduğuna İnanarak ! 1 Necdet BUZBAŞ TÜGİS Başkanı ŞEMAD Başkan Vekili."— Sunum transkripti:

1 Tatlı Yiyelim, Tatlı Konuşalım Bilmeden Konuşmaktansa Susmanın Erdem Olduğuna İnanarak ! 1 Necdet BUZBAŞ TÜGİS Başkanı ŞEMAD Başkan Vekili

2 Tatlı Yiyelim, Tatlı Konuşalım Bilmeden Konuşmaktansa Susmanın Erdem Olduğuna İnanarak ! 2

3 Beynimiz vücut ağırlığımızın sadece yüzde ikisi fakat alınan şekerin dörtte birini kullanıyor, üstelik insüline gerek duymadan. 3

4 Şeker, tatlılık vermek için kullanılan karbohidrat sınıfının herhangi bir formuna verilen ad. Çay şekeri sakkaroz (disakkarid) Meyve şekeri fruktoz (monosakkarid) Üzüm şekeri (monosakkarid) Şekerleme, şeker veya şekerlerden yapılan ürün (akide şekeri, nöbet şekeri,lokum vb.) 4

5 Şeker, stratejik bir hammadde. Ülke çapında 33 adet fabrikada şeker pancarından elde ediliyor. (NACE Rev ) Nişasta bazlı şekerler, nişasta sütünden hidroliz ile elde edilir. Ülkemizde kurulu 10 fabrika mısırı hammadde olarak kullanılır. (NACE Rev ) 5

6 19 Nisan 2001 tarih ve 4634 sayılı Şeker Yasası şeker piyasasını düzenler. Arz / talep dengesinin tesisi, kotalar Şeker talebinin yerli üretimle karşılanması 6

7 Ana hammaddeleri (yüzde elli ve üstü) şeker ve şekerler olan gıda ürünlerine şekerleme diyoruz. AB Ekonomik Faaliyetlerin İstatiksel Sınıflandırılması (NACE) sisteminde Gıda Sanayi (10) altında, koduyla şeker imalatı, koduyla kakao, çikolata ve şekerleme üretimi yer alıyor. 7

8 A.Çikolata ve Kakaolu Ürünler -Çikolata -Kaplamalı Ürünler -Krem Çikolata ve Kokolin A.Çikolata ve Kakaolu Ürünler -Çikolata -Kaplamalı Ürünler -Krem Çikolata ve Kokolin 8 B. Şekerleme (Candy Karşılığı) -Sert Şekerlemeler -Yumuşak Şekerlemeler -Hafif (havalandırılmış) Şekerlemeler -Diğerleri B. Şekerleme (Candy Karşılığı) -Sert Şekerlemeler -Yumuşak Şekerlemeler -Hafif (havalandırılmış) Şekerlemeler -Diğerleri C. Sakız - Balonlu - Balonsuz C. Sakız - Balonlu - Balonsuz

9 Dünya şekerleme pazarı ,2 milyon dolar Çikolata pazarı : ,8 milyon dolar Şekerleme pazarı : ,1 milyon dolar Sakız pazarı : ,4 milyon dolar Türkiye Şekerleme Pazarı : 2.215,6 milyon dolar Türkiye İhracat (1806,1704) : 881 milyon dolar Türkiye İhracat : 2.196,7 milyon dolar 9

10 1. B.Avrupa ,2 milyar dolar 2. K. Amerika ,1 milyar dolar 3. Asya Pasifik ,3 milyar dolar 4. Latin Amerika ,4 milyar dolar 5. D. Avrupa ,4 milyar dolar 6. O.Doğu, Afrika 9.218,2 milyar dolar 7. Avustralya 4.315,7 milyar dolar 10

11 Tüketimin çok olduğu coğrafi bölgelere mi? Tüketimin az olduğu coğrafi bölgelere mi? Tek kriter yeterli değil, bazen yanıltıcı ! 11

12 Türkiye Cumhuriyeti 2012 yılı sektör bazlı ihracatımız; ,641 milyon dolar Türkiye Cumhuriyeti 2023 yılı ihracat hedefi 500 milyar dolar Artış Oranı : 3,63 Kakaolu Ürünler (G.T.İ.P No: 1806) 2012 ihracatı milyon dolar, 2023 hedefi 1.238,0 milyon dolar Artış Oranı : 2,6 Şekerlemeler (G.T.İ.P No: 1704) : 2012 ihracatı 282,3 milyon dolar, 2023 hedefi 1.100,0 milyon dolar Artış Oranı: 3,9 12

13 Şekerleme ürünlerimizin ortalama ihracat fiyatı 2.91 USD/kg İthal ettiğimiz ürünlerin fiyatı 4,69 USD/kg İhracat sofistike ürünle zenginleştirilip, Marka- İnovasyon – Verimlilik üçlüsüyle rekabetçi kılınacak. 13

14 Gelenekten Geleceğe 14 - Şekerleme Osmanlı’dan gelen geleneksel zanaat ’lı yıllar uyanış ve saldırı ’li yıllar çeki düzen verme - Küresel kriz ve artan kırılganlıklar

15 indirimli market şekerleme fiyatları Madlen 9.26 USD/kg Lokum 4.35 USD/kg Draje 9.87 USD/kg Jöle (Amb.) 4.21 USD/kg Tablet Çikolata 5.0 USD/kg

16 16

17 Özgün Riskler Operasyonel Riskler : Müşteri talepleri Tedarik Kalite Operasyonel Riskler : Müşteri talepleri Tedarik Kalite Finansal Riskler Piyasalardaki kırılganlıklar Kredi maliyetleri Sermaye yetersizliği Finansal Riskler Piyasalardaki kırılganlıklar Kredi maliyetleri Sermaye yetersizliği Hukuki Riskler Kayıtdışılık Haksız rekabet Fikri haklar ihlali Hukuki Riskler Kayıtdışılık Haksız rekabet Fikri haklar ihlali Bilgi Teknolojileri Kullanımda gecikme e-ticaret Bilgi Teknolojileri Kullanımda gecikme e-ticaret 17

18 18

19 19

20 Demografik Değişim Demografik değişim her ülke pazarı için bir fırsattır. İncele Araştır Yakala 20

21 Yükselen Yıldız Türkiye Türkiye yakalamış olduğu istikrar ve ekonomik başarı ile güven veriyor. Rüzgarı arkana al, Türk Malı imajıyla riskleri fırsata çevir. Kısa vadeli bakma, sürdürülebilirliği benimse. 21

22 Tatlı Yiyelim, Tatlı Konuşalım Bilmeden Konuşmaktansa Susmanın Erdem Olduğuna İnanarak ! 22 TEŞEKKÜRLER


"Tatlı Yiyelim, Tatlı Konuşalım Bilmeden Konuşmaktansa Susmanın Erdem Olduğuna İnanarak ! 1 Necdet BUZBAŞ TÜGİS Başkanı ŞEMAD Başkan Vekili." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları