Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Aydın MENEK Gerek birey gerekse kuruluşların, standartları belirli iletişim ağları üzerinden ses, video, yazılı metin vb verilerin.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Aydın MENEK Gerek birey gerekse kuruluşların, standartları belirli iletişim ağları üzerinden ses, video, yazılı metin vb verilerin."— Sunum transkripti:

1 Aydın MENEK

2 Gerek birey gerekse kuruluşların, standartları belirli iletişim ağları üzerinden ses, video, yazılı metin vb verilerin iletişimi ile fiziksel değiş-tokuş işlemi yapmadan iletişim kurularak yapılan ticaret sistemidir blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

3

4

5

6

7  35 M internet kullanıcısı var. Avrupa’daki 5. büyük Internet kullanıcısı sayısı % kullanımda dünyada 11’inciyiz.  Nüfusun 59%’ü 34 yaş altında.  Türkiye’de kredi kartı talebinde sürekli artış var özellikle genç kesimde.  Türkiye’de 56 M kredi kartı ve 97 M debit kart var.  Türkiye’de her 5 kişiden 1’i internetten alışveriş yapıyor.  Sepet ortalaması 2013 yılında 200 TL’dir.  Türkiye Facebook kullanımında 6. sırada, Twitter kullanımında 11. sırada, Youtube kullanımında ise 14. sırada yer alıyor. blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

8

9

10

11

12

13

14

15

16  Mükemmele yakın ve kısa bir domain adresine sahip olmalı. Max karakter.  Sayfa yapısı ve özellikle anasayfası kullanıcıyı yormamalı.  Ürüne uygun tasarım yapılmalı.  İletişimi özellikle sosyal iletişimi çok iyi yönetebilmeli.  Müşteri sizinle iletişime geçmeden alışverişini tamamlayabilmeli.  Müşteriden önce siz alışveriş deneyimini test edin.  Sürekliliği yakalamak için analiz araçlarını bünyesinde barındırmalı veya yeni analiz araçlarına entegresi mümkün olmalıdır.  Alt yapı desteği çok iyi olmalı, sizi yarı yolda bırakmamalıdır. blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

17  Kurumsal bir firmanın e-ticaret sitesi için kurumsallığına uygun bir isim, kurumsal olmayan bir firma için akılda kalıcı bir domaine sahip olmalıdır.-HTML  Sitenin tasarımı sade ve kullanıcı hem fizyolojik hem psikolojik olarak yormamalı mümkünse alışverişe ikna edici olmalıdır.  Hedef kitlenize göre tasarlanmalı ve onların kullanım alanlarına veya araçlarına göre optimize edilmelidir. blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

18

19

20

21

22

23  Seo ingilizce olarak Search Engine Optimization kelimelerinin baş harflerinden oluşan Türkçe’ ye Arama Motoru Optimizasyonu (AMO) şeklinde girmiş olan bir yapıdır.  Ücretsiz olarak yazılım, kod veya bazı altyapıları kullanarak organik aramalarda ön sıralarda çıkmayı hedefler.  Kimse 1. sırada sürekli kalmayı garanti edemez. blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

24

25  Önce siteye örümcekler gelir.  Siteyi tanırlar.  Siteyi kategorize ederler.  Siteyi yazılımsal olarak incelerler.  Sitenin popülerliğini ölçerler.  Sitenin verdiği referanslara bakarlar.  Sitenin özellikle referans verdiği yerlerden referans alıp almadığına bakarlar.  Sitenin insanlara karşı fizyolojik ve psikolojik olarak uygunluğuna bakarlar.  Hataları bulup yorumlarlar.  Bir sonra ne zaman geleceklerini hesaplayıp çıkarlar.  Bu işlemler ortalama bir sitede saniye içerisinde gerçekleştirilir. blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

26  Google Adwords, dünyanın en büyük arama motoru olan Google’da doğal arama sonuçlarında geride kalan web sitelerini açık arttırmalı Tıklama Başına Maliyet (TBM) sistemiyle işletmenizin sağladığı hizmet veya ürünlerle alakalı olarak aranan kelimelerde sitenizin Google aramalarında üst sıralarda çıkmasını sağlayan ücretli bir araçtır.  Google Adwords’ün en büyük özelliği bütçeniz ne olursa olsun Google’da reklam mümkün olmasıdır.  Ve belirli reklam için belirli bir ücret yoktur açık arttırma yolu ile KBM belirlenir.  Bu KBM’ler kişinin kalite puanına göre o kişiye özel bir TBM oluşmasını sağlar.  Bu TMB karşılığında da kişi bütçe belirler.  Bu bütçe eriyene kadar reklam devam eder. blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

27

28

29

30

31

32

33

34

35  Gerilla pazarlama teknikleri, ilk olarak 1960 yıllarında Amerika’da reklam sektöründe kullanılan bir yöntemdir. Sözcük anlamı ve pazarlama taktikleri birbiriyle örtüşmektedir. Kişilerin ummadığı veya beklemedikleri bir anda, beklemedikleri şekilde karşılarına çıkıp satış yapmak veya zihinlerinde yer etmektir.  Bir tarafındaki büyük mağaza kocaman bir afiş asmış ve üzerine %60’a varan indirim! Yazmıştır. Diğerinde ise, ondan daha büyük bir şekilde %75 İndirim! Yazmaktadır. Ortadakini hesaba katmadan birbirleriyle rekabet etmektedir. Ortadaki mağazanın ise, ne afiş asacak maddi durumu ne de indirim yapacak hali bulunmaktadır. Küçük mağaza sahibi, tam ortalarına, kendi kapısının üzerine şunları yazar; “Ana Giriş”  İşte gerilla ruhu burada kendini göstermektedir. Hem yaratıcı, hem eğlenceli hem de vurucu sloganları üretmekte ve umulmadık zamanlarda ve yerlerde kendini göstermektedir. blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

36

37

38

39

40

41

42  Aşağıdaki veriye göre mobilde yoğunluk Apple ürünlerine verilmeli, Sistemlerimiz Apple’la göre optimize edilmelidir. blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

43  Şuana kadar var olan e-ticaret hacminin oranlarını gördük şimdi ise kendi iş alanımız olan deri ürünleri ile ilgili olarak kısa bilgiler edinelim.  Pazar rakamları ve online mağazacılık platformlarını inceleyelim.  Öncelikli olarak Türkiye’den başlayacağız. blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

44  Türkiye’de özel alışveriş ve fırsat siteleri ile başlayabiliriz.  Bunlar ; Markafoni, Limango, Trendyol, N11, Gittigidiyor, Sanalpazar vb.  Kendi sitemiz.  Ufak ortaklık komisyonlu siteler.  Kendi bloğumuz.  Sosyal medya hesaplarımız blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

45  Özel alışveriş siteleri dünya 3.lüğüne oynuyor.Brezilya ile rekabet halindeler.  2012 verilerine göre ülkedeki e-ticaret hacmi 10,5 Milyar $ fakat 2020 yılında bu rakam M $ aralığında olması öngörülüyor.  Ülkede şuan 20,000-30,000 civarı e-ticaret sitesi mevcut. Bu hızla artacak.(Türkiye’de sadece elektronikte 27,000 civarı yayında olan site var.)  Daha çok kapıda ödeme sistemleri ile çalışıyorlar. Ve kargolar geç gidiyor.  Türkiye’de ki kadar kredi kartı yaygın değil.  İnternetten yapılan tüm satışların yüzde 45′ini üstlenen başkenti, yüzde 11 ile St. Petersburg ve yüzde 4 ile Ekaterinburg izliyor. blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

46  2012 yılında 67,9 milyon kişinin internet kullandığı Rusya’da bu rakamın 2016 yılında86,3 milyona ulaşması bekleniyor. (2012 Nüfus 143,5 Milyon)  2012′de toplam nüfusun %49,2′lik bir kısmının internet erişimi bulunuyordu.  Rus kullanıcıların %75′i interneti bilgi ve veri bulmak için kullanırken, %63′ü iletişim, %47′si ise eğlence için kullanıyor.  İnternetten ürün ve hizmet satın alanların oranı %26 iken, kitap alanların oranı ise %21′lik bir kısmı oluşturuyor.  Şimdi Rusya’da ki e-ticaret sitelerine göz atalım : blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

47  155 M $ değerinde bir online şirket.  2004 yılında kuruldu.  2200 çalışanı var ve bu çok ciddi bir rakam bir online alışveriş sitesine göre.  2012 cirosu 290 M $.  Günde ortalama 18,000 satış oluyor.  Ortalama 1000 den fazla marka ve bu markaların den fazla modelini sergiliyor.  Yüzden fazla noktada deneme ve tesliamat yapıyor.  Siteyi ziyaret için tıklayın.tıklayın blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

48

49

50  10 M üyesi bulunuyor.  KupiVIP CEO’su Oskar Hartmann Bloomberg’e yaptığı açıklamada şirketin 2014 yılında New York borsasına açılacağını doğruladı. Büyüyen Rus E-ticaret pazarının 2012′de 12 milyar dolarlık bir hacme ulaştığını ve 5 yıl içinde daha da hareketleneceğini düşünen Hartmann, bu 5 yılın sonunda Rus nüfusun yarısının internetten alışveriş yapacağını tahmin ediyor.  Bu halka arzdan yaklaşık 125 M $ gelir bekliyor.Bu geliri ise lojistik ağını geliştirmek ve depoları için kullanacak.  Siteyi ziyaret etmek için tıklayınız.tıklayınız  Ayrıca Lüx ürünlerin satıldığı KupiLuxe.ru isimli bir online mağazaları da mevcut.KupiLuxe.ru blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

51

52

53

54  2013 Haziran ayında 130 milyon dolar yatırım aldı. Ve bu rakam Rusya’da bir internet sitesine tek seferde yapılan en büyük yatırım miktarı.  Yaklaşık 800 markanın ortalama 1 milyon adet farklı ürününü satıyorlar.  Rusya’da kargo hizmet kalitesi düşük olduğu için Lamoda Expres adında kendi lojistik ağını kurmuş durumda ve gün geçtikçe daha hızlı ve kaliteli teslimat yapıyorlar.( Aldığı 130 milyon dolarlık yatırımın büyük kısmını lojistiğe harcıyor.  Aylık 20 milyon ziyaretçisi var ve bu rakam Rusya için iyi bir rakam.  Açıklanan rakamlara göre, Lamoda.ru’nun ziyaretçilerinin yüzde 15′i, mobil üzerinden geliyor, Kazakistan’da da Lamoda.kz adresi aracılığıyla hizmet veriyor.Lamoda.kz  Siteye ulaşmak için tıklayınız.tıklayınız blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

55

56

57

58 Aydın MENEK


"Aydın MENEK Gerek birey gerekse kuruluşların, standartları belirli iletişim ağları üzerinden ses, video, yazılı metin vb verilerin." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları