Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yetginhoca

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yetginhoca"— Sunum transkripti:

1 yetginhoca

2 yetginhoca  Toplantıların verimli olabilmesi

3 yetginhoca - COĞRAFYA DERSİ

4 yetginhoca Varlığını sürdüren İki eğitim anlayışı  YENİ ESKİ

5 yetginhoca . İyi diye değer biçilenler geliştirilir. .”zeki ” (matematiksel ve sözeller) “adam olacaklarla“ ilgilenilir. .Anlayan-Anlamayan vardır. .Öğrenen –Öğrenemeyen vardır. .Bilgi mutlak ve değişmezdir ESKİ (ezberci) EĞİTİM ANLAYIŞI:

6 yetginhoca ESKİ ANLAYIŞ Büyük ölçüde bilgi aktarmayı düşünür.

7 yetginhoca *Bilgiyi ezberletir. * Kullanma becerisi kazandırmaz. *Kullanma becerisi, bilgi yapılandırılabilirse gelişir.

8 yetginhoca Kesinlikle ezberden kaçınılmalı, bilgi, kavram ve becerilerin ezberletilmeden öğretilmesine çalışılmalıdır.

9 yetginhoca

10  Barometre kullanarak Newyork’un en büyük binasının yüksekliğini nasıl ölçersiniz. ?  Tepesine çıkarım ipe barometreyi bağlarım aşağıya sarkıtır, ipi ölçerim.  2.Sınavda Aynı soruyu sormaya karar verirler.

11 yetginhoca TOPLUMDA DEĞİŞİM TALEBİ MEVCUTTUR. Bu fotoğraflar 1969 yılı Temmuz ayında çekildi.

12 yetginhoca KEMER KUZDERE H.M.SAYGIN İLKÖĞRETİM OKULU BAŞÖĞRETMEN GÖZLEMEVİ

13 yetginhoca  Teknoloji iki şekilde eskitilir.  1- Kullanarak eskitmek.  2- Kullanmadan eskitmek.

14 yetginhoca

15 ÖĞRENCİ BİRİM YONETİCİLERİ YARDIMCI PERSONEL MÜFETTİŞLER GENEL MÜDÜR SİVİL ÖRGÜTLER FİZİKİ KOŞULLAR ŞEFLER İl-İlçe MÜDÜRLERİ EN ÜST YETKİLİ Herşey öğrenci için (kimin doğrusu)

16 yetginhoca Yüksek seviyeli düşünebilme Karmaşık iletişim becerisi Rutin el becerisi Rutin zihinsel beceri Rutin Olmayan el becerisi Source: Autor, Levy, and Murnane (2003) “The Skill Content of Recent Technological Change: An Empirical Exploration,” Quarterly Journal of Economics. Yüzdelik Değişim Dünyada Talep Edilen Beceriler 21.y.y. Becerileri

17 yetginhoca 6. Düzey (707,8 puan ve üstü) 5. Düzey (633,1- 707,8) 4. Düzey (558,5-633,1) 3. Düzey (483,8-558,5) 2. Düzey (409,1-483,8) 1. Düzey (334,5-409,1) PISA 2006 FEN BİLİMLERİ YETERLİLİK DÜZEYİ

18 yetginhoca ISTE NETS-A Standart ve Performans Göstergeleri  ISTE - International Society for Technology in Education - Eğitimde Uluslararası Teknoloji Topluluğu)  NETS-A (National Educational Technology Standarts For Administrators – Ulusal Eğitim Teknolojisi Standartları)  NETS*S - öğrenciler için  NETS*A - yöneticiler için  NETS*T - öğretmenler için

19 yetginhoca Y.Y.PROBLEME DEĞİL ÇÖZÜME ODAKLI İNSAN İSTİYOR  > Durum 1: NASA uzaya astronot gönderdiğinde tükenmez kalemlerin yer çekimi olmayan ortamda çalışmadığını fark etti (yerçekimi olmadığı için mürekkep kağıdın üzerine akmıyordu). Çözüm 1: Bu problemin çözümü NASA'ya ilave 12 milyon dolara mal oldu. Öyle bir tükenmez kalem ürettiler ki bu kalem yerçekimsiz ortamda, yukarı yönde, suyun altında ve sıfırın altında 300 C 'ye kadar olan sıcaklıklarda bile yazı yazmaya olanak sağlıyordu. Çözüm 2: Proje sorumlusu heyecan içinde bu sonucu açıklarken; İşçilerden birisi, Kurşun kalem de aynı özelliklere sahip. Dedi.

20 yetginhoca BU RESİM DE NELER GÖRÜYORUZ ? Picasso

21 yetginhoca Bu resimde neler görüyoruz? Meninas

22 yetginhoca Piramitlerin yüksekliğini ilk kez kim ve nasıl ölçtü ? MİLETLİ (Söke) THALES

23 yetginhoca  Bloom’un taksonomisi: Herkes her şeyi öğrenebilir. Yeterki zaman ve imkan tanınsın.  TAM ÖĞRENME ODELİ

24 yetginhoca Bilişsel Öğrenme Bilgi Kavram Uygulama Analiz Sentez Değerlendirme Duyuşsal Öğrenme Sevgi, Saygı Üzüntü, Sevinç, Her türlü duygular Prsikomotor, Kinestetik Öğrenme Her Türlü Bedensel Ve fiziksel hareketler TAM ÖĞRENME MODELİ NETSA,PISA

25 yetginhoca İnsanın geçmişi ne kadar yılsa o kadar yıl sonra insanlarda yalnızca matematiksel ve sözel zekanın olmadığı,bunlarla birlikte toplam sekiz ayrı zeka alanının olduğu anlaşıldı. (Gardner)

26 yetginhoca Hıfzı YETGİN ÇOKLU ZEKA

27 yetginhoca *-“Aslında Herkes Bir Einstein Olabilir”, “yeryüzündeki bütün dilleri öğrenebilir”, “90 bin kitabı ezberleyebilir.” T. Buzan

28 yetginhoca Liseyi bitirene kadar her öğrencimiz 1200 saat yabancı dildersi alıyor. Yabancı dil öğrene...

29 yetginhoca Rita Dunn :İnsanların her özellikleri farklı olduğu gibi öğrenme stilleride farklıdır.  İnsanlar öğrenme stilleri farklıdır.  Sesli-sessiz  Gece-gündüz,  Bol ışık-loş ışık  Renklerin etkisi  Beslenirken,  Hareket halinde veya yatarak vb.

30 yetginhoca Öğrenci dostu bir sınıf

31 yetginhoca ÖĞRENME STİLLERİ

32 Görerek daha iyi öğrenirler.

33 yetginhoca

34

35  İNŞAACI (YAPILANDIRMACI) EĞİTİM 21. Yüzyılda okumamış [cahil] olarak okuyup yazamayanları değil öğrenemeyen, öğrenmeyen ve yeniden öğrenmeyenleri adlandıracağız.”

36 yetginhoca  SINIRSIZ SAYIDA EĞİTİMCİ VE BİLİM İNSANININ KATKISI OLDUĞUNU İNKAR ETMEDEN YAPILANDIRMACI EĞİTİMİN KURUCULARI OLARAK  J.PİAGET- Biyolog  VYGOTSKY- Sosyal Psikolog  Kabul edilmektedir.

37 yetginhoca Jean PİAGET  Çocuk, dünyanın pasif alıcısı değil, bilgiyi kazanmada aktif role sahiptir. Bilişsel gelişim biyolojik ilkelere dayalı olarak açıklanmıştır. Bilişsel Gelişimi etkileyen faktörler: Olgunlaşma, Yaşantı, Uyum, Örgütleme, Dengelemedir. Öğrenme çocuğun kendi başına gerçekleştirdiği bir süreçtir. İç etkenler öğrenmede önemlidir.

38 yetginhoca

39

40 VYGOTSK Y Bilişsel Gelişim; Çevreden kaynaklanan bilgilerin “İçselleştirilmesi” sonucunda olur. Doğal çevre (Yakınsak Gelişim Alanı) öğrenmeyi etkiler.

41 yetginhoca

42 YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM ANLAMA İLE YAKINDAN İLGİLİDİR. ANLAMA BECERİSİ YÜKSEK İNSAN YETİŞTİRMEK LAZIM. (ALGILAMA VE ANLAMA ÜZERİNDE DURMAK YARARLI OLABİLİR )

43 yetginhoca

44 İnsan davranışlarının hemen hemen tamamına yakını sonradan kazanılır.

45 yetginhoca Anlama becerisinin gelişmesini sağlayan en önemli faktör. Okuma alışkanlığının kazanılmasıdır. Okuma alışkanlığını kazanmış çocuğun önünde engel kalmaz.

46 yetginhoca  DEĞİŞİM DİNAMİKLERİNİN ETKİSİ  Toplumsal paradigma değişmeleri, Paradoks: Yaygın kanaatlere aykırı düşünce

47 yetginhoca Atatürk’ün çizdiği vizyon ve belirlediği ilkeler, Türk toplumunun ihtiyaç ve beklentileri, Ülkemizin stratejik konumundan kaynaklanan zorunluluklar ve bunun üstesinden gelebilecek misyona sahip bireyler yetiştirme ihtiyacı, Bunun için:

48 yetginhoca İyi birey, insan, vatandaş yetiştirmek. Toplumsal bütünleşmeyi sağlamak. İhtiyacı

49 yetginhoca YAŞADIĞIMIZ COĞRAFYANIN ÖNEMİ,

50 yetginhoca Dünya ilk kez tek kutuplu. BU DURUM NELERE YOL AÇTI.

51 yetginhoca Dünya 1.ve 2.savaştan çok farklı bir savaş (imajlar savaşı) yaşıyor.

52 yetginhoca

53  ANKARA(ANKA) - Türk Dil Kurumu Başkanı (TDK) Şükrü Haluk Akalın, Türk dünyasına ait destanlarda “Yüzüklerin Efendisi” gibi filmlere konu olabilecek malzeme bulunduğunu belirterek, senarist ve yönetmenlere:  “Gelin bu destanları sinema perdesine aktarın” önerisinde bulundu. TDK Başkanı'ndan senarist ve yönetmenlere teklif:

54 yetginhoca DOLAR Baskın medeniyetin hedefinde dolar kazanmak vardır.

55 yetginhoca Memetik mühendisliği M em: Sosyal kalıtım

56 yetginhoca  Diyanet İşleri Başkanlığı 1380 adet hurafe tespit etti.

57 yetginhoca TEMEL GÖREV;

58 yetginhoca Dünyayı ve Hayatı kavramaktır.

59 yetginhoca Hayatı kavrarken bilgiyi data (malûmat) seviyesinde alırsak beynimizi kiraya verir, söyleneni yaparız. O ZAMAN DA ;

60 yetginhoca Küresel eğitim mi, ulusal eğitim mi ? Şucu veya bucu olmayan cevap seni ikna etmez.

61 yetginhoca

62 Baskın lineer düşünce yerine, karşılıklı nedensellik ilkesi öne çıkarılmalıdır.

63 yetginhoca Cola reklamı

64 yetginhoca  seviyesindeki çocuğu 50 seviyesine çıkarmak mı, Yoksa 50 seviyesindeki çocuğu 55 seviyesine çıkarmak mı Başarı sayılmalıdır?

65 yetginhoca Osmanlının batı ile ilişkisi Çeşme savaşına kadar üstünlük komplexi ile geçmiştir. Çeşme savaşından sonra,yahu ne oluyor. Neden sürekli yenilen biziz.Demeye başlamışız ve cevabını bulmuşuz. - Onların ki gibi okullarımız yok. Demişiz. Peşinden ciheti askeriyeyi, ciheti mülkiyeyi ve daha sonra da Darülmuallimini açmışız. İşte batılılaşma davamız da,sevdamızda böylece başlamıştır.

66 yetginhoca TAKLAMAKAN ÇÖLÜ  Çölde bir adam her gün sağ eline bir avuç toprak alıp sol elinin içinden yere doğru akıtmaktadır. Bir başkası gelir, ne yapıyorsun ? Diye sorar.  - Adam çölü değiştiriyorum. Der.

67 yetginhoca  Programlarının önerdiği ölçme ve değerlendirme enstrümanları kullanılmalıdır.  Her çalışmada hepsini kullanacak mıyız ? (Her çalışmada uygun olan birisini kullanabiliriz.)

68 yetginhoca ZİHİN HARİTALARI İLE ÇALIŞIN Zihin haritalama, beyne yol gösteren anahtar kelimelerle birlikte ilişkiler ve kavramları bir arada sunan, bilgiyi temsil eden ve sınıflandıran tekniklerden biridir.

69 yetginhoca

70 Kavram Haritaları ile Çalışın Kavram Haritaları ile Çalışın  Kavramlar, eşyaları, olayları, insanları ve düşünceleri benzerliklerine göre gruplandırdığımızda gruplara verdiğimiz adlardır.  Kavramlar somut eşya, olaylar veya varlıklar değil, onları belirli  gruplar altında topladığımızda ulaştığımız soyut düşünce birimleridir.

71 yetginhoca Hava Küre Su Küre Taş Küre Canlı Küre DOĞAL SİSTEMLER ‘yi inceler KlimatolojiHidrografya JeomorfolojiBiyocoğrafya DOĞAL ÇEVRE

72 yetginhoca EĞİTİM NEDİR ?

73 yetginhoca Okul

74 yetginhoca  1.sınıfa giden  “-Çocuk:Baba ayağım kaşınıyor.  -Baba :Kaşı oğlum.  -Çocuk:Kaşınıyor ya, niye kaşıyayım”.  Diye espri yapabilirken 3.sınıfta hallediyoruz.Gülmez, konuşmaz hale getiriyoruz.

75 yetginhoca EĞİTİM AMAÇLARININ TESPİTİ; * Her ülkenin yetiştirmek istediği insan tipi farklılık gösterir. * A.B.D- Ç.H.C.- Afganistan’ı düşünelim eğitim programlarında amaçların dizilişi; TÜRK MİLLİ EĞİTİMİN AMAÇLARI ÖĞRETİM KADEMESİNİN AMAÇLARI DERSLERİN GENEL AMAÇLARI DERSLERİN ÖZEL AMAÇLARI HERKES Uzun Vade Orta Vade Kısa Vade

76 yetginhoca HERKES BU AMAÇLAR DOĞRULTUSUNDA ÇALIŞMAK ZORUNDADIR

77 yetginhoca Hıfzı YETGİN

78 yetginhoca FORMAT OLUŞTURURSANIZ İNSANLAR BU FORMATA UYAR

79 yetginhoca Formatlamak demek makineleştirmek anlamını taşımaz

80 yetginhoca  Derslere başlamadan önce öğrencilerle kısa süreli bir ısındırma çalışması yapılmalıdır.  Keşfetme hazzı yaşatılmalıdır. Hıfzı YETGİN

81 yetginhoca Temel yeni aldığı ayakkabısını bir hafta giymemiş Neden? İki dakika süre!!

82 yetginhoca Satıcı bir hafta kadar ayağınızı sıkabilir dediği için.

83 yetginhoca  “Yukarıda gösterilen anaokulu servisi olan otobüs hangi yöne doğru hareket ediyor?  Resimi iyice incele ve cevap vermeye çalış.  (cevabın "sağ" yada "sol" olabilir).  Cevabını vermeden önce iyice düşün.

84 yetginhoca

85  Logar kapakları eskiden kare şeklinde iken şimdi daire şeklinde yapılıyor neden ?  Bir kenarı kırılsa bile aşağıya göçmez

86 yetginhoca

87  2. Sadece bir tek kibritiniz var, içinde bir gaz lambası, bir gaz sobası ve birde mum bulunan karanlık ve soğuk bir odaya girdiniz... Önce hangisini yakarsınız?

88 yetginhoca ÖNYARGIDAN UZAKLAŞMAK GEREK

89 yetginhoca

90 . İnatçıdır diyenler el kaldırsın.

91 yetginhoca  İnsanı diğer canlılardan ayıran en önemli özellik belki de sanat estetiğine sahip olabilme özelliğidir.  Sanat estetiğinden geçmeyen insanın eksiksiz olması mümkün değildir.

92 yetginhoca * Yönlendir * Açıkla * Yetki ver * Yönet*Heyecanlandır *Motive et İSTEKLİ İSTEKSİZ POTANSİYELİ AZ POTANSİYELİ ÇOK ÖZELLİKLERİNİ GÖZÖNÜNE AL Hıfzı YETGİN

93 yetginhoca İÇ VE DIŞ DÜNYA ARASINDAKİ FARK ARTTIKÇA … ARTAR.

94 yetginhoca Küçük Çocuk Yetişkin TOPLUMSALLAŞMA Toplumsal düzey … olma durumudur.

95 yetginhoca ÇOK İLNİGÇ Bir ignliiz üvnsertsinede ypalın arşaıtramya gröe, kleimleirn hrfalreiinn hnagi srıdaa yzalıdkılraı ömneli dğeliimş. Öenlmi oaln brinci ve snonucnu hrfain yrenide omlsaımyış. Ardakai hfralerin srısaı krıaşık oslada ouknyourumş. Çnükü kleimlrei hraf hraf dğeil btüün oalark oykuorumuşz.

96 yetginhoca TEŞEKKÜR EDİYORUM


"Yetginhoca" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları