Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. MARDİN VALİLİĞİ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. MARDİN VALİLİĞİ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ"— Sunum transkripti:

1 T.C. MARDİN VALİLİĞİ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
1

2 SUNUMUN İÇERİĞİ Kuruluş ve Görevler Müdürlüğümüz organizasyon şeması.
Personel durum tablosu. Sosyal tesis,bina ve araç durumu Müdürlüğümüz bünyesindeki hizmetler. Şube Faaliyetlerimiz 2 2

3 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ İNSAN KAYNAKLARI DESTEK HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
3

4 KURULUŞ VE GÖREVLER Çevre ve Şehircilik Bakanlığımız; 04 Temmuz 2011 tarih ve27984 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 644 sayılı KHK ile kurulmuştur. Daha sonra 648 sayılı KHK ve 6306 sayılı Kanun ile ilave görevler tevdi edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığımızın Taşra Teşkilatını oluşturan Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğümüz; Yeni yapılanma kapsamında, “C Tipi İller” kapsamına alınan Müdürlüğümüz bünyesinde, İdari kadro olarak; 1 Adet İl Müdürü, 2 adet Müdür Yardımcısı ve 7 adet Şube Müdürlüğü kadrosu bulunmaktadır. 4

5 YÖNETİM ŞEMASI MELİH MELİK KARA İL MÜDÜRÜ V.
HÜSEYİN ARAS MÜDÜR YRD. V. ALAATTİN DEMİRAT YAPI DENETİM VE YAPI MLZ. ŞUBE MÜDÜRÜ SADRETTİN KAYA ALTYAPI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM ŞUBE MD. M.DERVİŞ GÖNÜLER ÇED İZİN VE DENETİM ŞUBE MÜDÜRÜ RAMAZAN UÇAR ÇEVRE YÖNETİMİ ŞUBE MÜDÜRÜ HALİL KÖSESOY MÜDÜR YRD.V. SADULLAH GÜMÜŞÇÜ PROJE VE YAPIM ŞUBE MÜDÜRÜ A.BAKİ TURĞUT İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRÜ MUZAFFER SABANCILAR BİLGİ TEKN. İNSAN KAYN. DESTEK HİZM. ŞUBE MÜDÜRÜ

6 PERSONEL DURUMU GENEL TOPLAM SAYI : 133 ÜNVAN ADET İl Müdür V. 1
Ö N E T İ M ÜNVAN ADET İl Müdür V. 1 Müdür Yrd. V. 2 Şube Müdürü 6 TOPLAM 9 Şef Ayniyat Saymanı - V.H.K.İ - Memur 13 Araştırmacı 4 Şoför Bekçi İşçi C 28 50 T E K N İ P R S O L ÜNVAN ADET İnşaat Mühendisi 9 Elektrik Mühendisi 3 Makine Mühendisi 4 Harita Mühendisi 2 Çevre Mühendisi 5 Jeoloji Mühendisi Şehir Plancısı Mimar 6 Tekniker 31 Teknisyen – Teknisyen Yrd. TOPLAM 74 İ D A R Ş L . GENEL TOPLAM SAYI : 133 6

7 BİNA, SOSYAL TESİS VE ARAÇ DURUMU
HİZMET BİNASI : 7

8 BİNA, SOSYAL TESİS VE ARAÇ DURUMU
HİZMET BİNASI : Hizmet binamız 13 Mart Mah.Emniyet caddesi Yenişehir / MARDİN adresinde brüt m2 yüzölçümlü arsa üzerinde (brüt 3606 m2 kapalı alan olmak üzere) kuruludur. LOJMAN : İl Müdürlüğümüze ait Yenişehir Mahallesinde 4 Bloktan oluşan , Toplam 36 daireli Lojman bulunmaktadır. ARAÇ : Müdürlüğümüz bünyesinde ; 7 adet Resmi ve 2 adet Kiralık hizmet aracı olmak üzere Toplam 9 adet araç mevcuttur. 8

9 BİNA, SOSYAL TESİS VE ARAÇ DURUMU
MİSAFİRHANEMİZ : İl Müdürlüğümüz bünyesindeki misafirhanemizde ; 1 adet Suit oda olmak üzere toplam 10 oda mevcut olup 30 yatak kapasitelidir. Her odada TV ve Buzdolabı ve Klima mevcuttur. 9

10 BİNA, SOSYAL TESİS VE ARAÇ DURUMU
MİSAFİRHANEMİZ : 10

11 İL MÜDÜRLÜĞÜMÜZCE YÜRÜTÜLEN HİZMETLER.
Bakanlığımıza Son Yasal Düzenlemelerle Verilen; Yapım ve Proje Hizmetleri , Altyapı ve Kentsel Dönüşüm Hizmetleri , Yapı Denetim Hizmetleri , Yapı Malzemeleri Piyasa Gözetim ve Denetimi Hizmetleri , Yapı Kooperatifleri Hizmetleri , İmar ve Planlama Hizmetleri , İskan Hizmetleri, Çevre Yönetimi ve Denetimi Faaliyetleri Hizmetleri , ÇED ve Çevre İzinleri Hizmetleri , Bilgi Teknolojileri İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri gibi hizmetler de mevzuatları çerçevesinde eksiksiz olarak yürütülmektedir. 11

12 ŞUBE FAALİYETLERİMİZ 12

13 PROJE VE YAPIM ŞUBESİ 13

14 ( 750 ÖĞRENCİLİK ) YURT İNŞAATI.
YÜKSEK ÖĞRENİM KREDİ VE YURTLAR KURUMU ( 750 ÖĞRENCİLİK ) YURT İNŞAATI. YÜKLENİCİ : MERCAN İNŞAAT İHALE TARİHİ : SÖZLEŞME TARİHİ : SÖZLEŞME BEDELİ : ,00 YER TESLİM TARİHİ : FİZİKİ GERÇEKLEŞME : % 85 NAKTİ GERÇEKLEŞME : % 83 BİTİM TARİHİ : İŞ DEVAM EDİYOR 14

15 YÜKSEK ÖĞRENİM KREDİ VE YURTLAR KURUMU
( 750 ÖĞRENCİLİK ) YURT İNŞAATI. 750 Kişilik Yurt İnşaatı Kapsamında Aşağıdaki Tesisler Bulunmaktadır. Yurt Binaları : a - Tip Blok 3 x 4200 m2 : m Kişilik b - Tip Blok 1 x 7800 m2 : m Kişilik c - Tip Blok 2 x 2900 m2 : m Kişilik olmak üzere toplam 6 bloktan müteşekkil, 32 engelli olmak üzere toplam 782 kişi kapasiteli olup m2 kapalı inşaat alanını ihtiva etmekte, zemin + 4 kattan oluşmaktadır. -Sosyal Tesis 1 Blok : 8600 m2 Sosyal Tesis Kapsamında Yemekhane,Konferans Salonu, kafeterya ve oyun salonları mevcut olup Bodrum + zemin + 2 kattan oluşmaktadır. adet 10 daireli lojman : 2400 m2 Bodrum + zemin + 4 kattan oluşmaktadır. Çevre düzenlemesi kapsamında ; Ada içi yollar,Alt Yapı,Peyzaj,Açık Spor Tesisleri ( 2 adet Basketbol/Voleybol Sahaları) ,Çevre İhata Duvarı mevcuttur. 15

16 ( 750 ÖĞRENCİLİK ) YURT İNŞAATI.
YÜKSEK ÖĞRENİM KREDİ VE YURTLAR KURUMU ( 750 ÖĞRENCİLİK ) YURT İNŞAATI. 16

17 NUSAYBİN ( 22 DAİRELİ ) JAND.SUBAY ASTSB.LOJ.İNŞ.YAPIM İŞİ
YÜKLENİCİ : İPEK YAPI İNŞ.+ DOĞU GÜNEŞİ İNŞ. İHALE TARİHİ : SÖZLEŞME TARİHİ : SÖZLEŞME BEDELİ : ,00 YER TESLİM TARİHİ : FİZİKİ GERÇEKLEŞME : % 100 NAKTİ GERÇEKLEŞME : % 100 BİTİM TARİHİ : İŞ BİTTİ 17

18 MARDİN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ HİZMET BİNASI ENGELLİ WC, RAMPA VE ASANSÖR YAPIM İŞİ.
YÜKLENİCİ : BEDİİ ASANSÖR İHALE TARİHİ : SÖZLEŞME TARİHİ : SÖZLEŞME BEDELİ : ,00 YER TESLİM TARİHİ : FİZİKİ GERÇEKLEŞME : % 100 NAKTİ GERÇEKLEŞME : % 100 BİTİM TARİHİ : İŞ BİTTİ 18

19 MARDİN NUSAYBİN GÜMRÜK MUHAFAZA KAÇAKÇILIK VE İSTİHBARAT MÜD
MARDİN NUSAYBİN GÜMRÜK MUHAFAZA KAÇAKÇILIK VE İSTİHBARAT MÜD.LOJLARININ ÇATI VE BAKIMI ONARIM İŞLERİ YÜKLENİCİ : İSMETOĞLU İNŞ.SAN.TİC.LTD.ŞTİ İHALE TARİHİ : SÖZLEŞME TARİHİ : SÖZLEŞME BEDELİ : TL YER TESLİM TARİHİ : FİZİKİ GERÇEKLEŞME : %100 NAKTİ GERÇEKLEŞME : %100 BİTİM TARİHİ : 19

20 MİDYAT TAPU MÜDÜRLÜĞÜ HİZMET BİNASI ONARIM İŞİ
YÜKLENİCİ : SERCAN ÖZTAŞ İHALE TARİHİ : SÖZLEŞME TARİHİ : SÖZLEŞME BEDELİ : TL YER TESLİM TARİHİ : FİZİKİ GERÇEKLEŞME : % 100 NAKTİ GERÇEKLEŞME : % 100 BİTİM TARİHİ : 20

21 MARDİN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ HİZMET BİNASI 60 KWA 10 DK KGK (Kesintisiz Güç Kaynağı) YAPIM İŞİ YÜKLENİCİ : BABAOĞLU İLETİŞİM İHALE TARİHİ : SÖZLEŞME TARİHİ : SÖZLEŞME BEDELİ : TL YER TESLİM TARİHİ : FİZİKİ GERÇEKLEŞME : % 100 NAKTİ GERÇEKLEŞME : % 100 BİTİM TARİHİ : 21

22 2014 YILI İÇERİSİNDE BAKANLIĞIMIZCA ( YAPI İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ )
PLANLANAN İNŞAAT YAPIM İŞLERİ ÖMERLİ JANDARMA SB.ASTSB. LOJ. İNŞAATI. (10 DAİRE+ALTYAPI) SAVUR JANDARMA SB.ASTSB. LOJ. İNŞAATI. (10 DAİRE+ALTYAPI) MARDİN İŞKUR HİZMET BİNASI ETÜD PROJE-İNŞAAT 22

23 2013 YILI PROGRAM DIŞI FAALİYETLERİMİZ
GERÇEKLEŞEN FAALİYET ADET ÖDENEK TEMİNİNE ESAS TAHMİNİ BEDEL HESABI 102 YAKLAŞIK MALİYET 241 TEKNİK RAPOR 59 ELEMAN GÖREVLENDİRME (KONTROLLUK, KEŞİF, BİLİRKİŞİ V.B) 440 İHALE KOMİSYONLARINA ÜYE VERİLMESİ 21 TOPLAM 863 KDRP KAPSAMINDAKİ SOSYAL YAŞAM MERKEZLERİ 99 23

24 2014 YILI PROGRAM DIŞI FAALİYETLERİMİZ
GERÇEKLEŞEN FAALİYET ADET ÖDENEK TEMİNİNE ESAS TAHMİNİ BEDEL HESABI 5 YAKLAŞIK MALİYET 30 TEKNİK RAPOR 17 PROJE REVİZE 1 ELEMAN GÖREVLENDİRME (KONTROLLUK, KEŞİF, BİLİRKİŞİ V.B) 55 İHALE KOMİSYONLARINA ÜYE VERİLMESİ TOPLAM 109 24

25 SOSYAL YAŞAM MERKEZLERİ

26 ALTYAPI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM ŞUBESİ
26

27 Altyapı ve Kentsel Dönüşüm Hizmetleri ile ilgili olarak;
6306 sayılı yasa çerçevesinde Bakanlığımızca Lisanslandırılmış yetkili kuruluşlar aracılığıyla riskli bina tespit raporlarını hazırlatarak Müdürlüğümüze sunan ve Müdürlüğümüz teknik elemanlarınca inceleme ve onay işlemleri yapılarak ilgili Tapu Dairelerine bildirilen Riskli Konut ve İşyeri sayısı 701’dir. İncelemeleri yapılıp onaylanan riskli bina ve bağımsız bölüm sayısı aşağıdaki gibidir. YER BİNA ADETİ KONUT ADETİ İŞYERİ ADETİ TOPLAM YIKILAN BİNA ADETİ DARGEÇİT 25 32 26 58 18 KIZILTEPE 61 112 80 192 9 MERKEZ 42 278 59 337 MİDYAT 13 23 14 37 - NUSAYBİN 27 74 10 YEŞİLLİ 1 2 3 169 483 218 701 55 27

28 YAPI DENETİM VE YAPI MALZEMELERİ ŞUBESİ
28

29 Yapı Denetim Faaliyetleri ile ilgili olarak;
İlimizde 17 adet yapı denetim kuruluşu bulunmakta 1 Adet Bakanlık Tarafından Belgeleri askıya alınmış, geri kalan 16 Adet Yapı Denetim Firması faal durumdadır. İlimizde Aralık itibari ile yapı denetim kuruluşları denetimi altında adet yapı bulunmaktadır. Bu yapılardan; Ruhsat Bekleyen 149 Ruhsatı Red Edilen 135 Biten Yapı 160 Fesih 13 Güncel Yapı 581 Denetlenen Alan ,00 m² İlimizde bulunan Yapı Denetim kuruluşlarında 88 denetçi, 159 kontrol elemanı, 58 yardımcı kontrol elemanı çalışmaktadır. 29

30 Yapı Denetim Faaliyetleri ile ilgili olarak;
2013 Yılında Yapı Denetim Kuruluşlarının; Olarak gerçekleşmiştir. , Gerçekleşen İşlemler Adet Hak ediş İşlemleri 220 Şantiye Denetimleri 83 Büro Denetimleri 67 Denetçi Girişleri 39 Denetçi İstifaları 12 Kontrol Elemanı Girişleri 52 Kontrol Elemanı İstifaları 17 Yardımcı Kontrol Elemanı Girişi 9 Yardımcı Kontrol Elemanı İstifası Büro Donanım Raporu 2 Kontör Yükleme 21 30

31 Yapı Denetim Faaliyetleri ile ilgili olarak;
Müteahhit ve Müellif Bilgi Sistemi Girişleri , Gerçekleşen İşlemler 2013 Yılı Genel Toplam Şirket – Kooperatif Girişleri 131 747 Gerçek Kişi Girişleri 59 364 Geçici Müteahhit Girişleri 139 202 Geçici Ustalık Yetki Belgesi 55 3642 31

32 YAPI DENETİM FİRMALARI İLE İSTİŞARE TOPLANTILARI
Eylül ayında 12. gerçekleştirilen bu toplantılarda Ülkemizde ve İlimizde yaşanan sorunlar istişare edilmiş, bu aksaklıkların giderilmesi için sistemin taraflarınca, kim tarafından nelerin yapılması gerektiği hususları değerlendirilmiştir. 32

33 Yapı Malzemeleri Piyasa Gözetim ve Denetimi ile ilgili olarak;
Hazır Beton Santral Faaliyetleri : İlimizde faaliyet gösteren 12 adet Hazır Beton Santrali mevcuttur. Piyasa gözetimi ve denetimi kapsamında her bir hazır beton santralinden baskın şeklinde beton numuneleri her ay alınarak test sonuçları sistem üzerinden Bakanlığımıza bildirilmektedir. Test sonuçları olması gereken sonuçların altında olan hazır beton santrallerine 2012 yılında 2 adet, yılında 6 adet idari para cezası uygulanmıştır. 33

34 Yapı Malzemeleri Piyasa Gözetim ve Denetimi ile ilgili olarak;
Özel Beton Laboratuar Faaliyetleri: Bakanlığımızdan onay almış 3 adet Özel laboratuvar bulunmaktadır. Bu Laboratuvarların Ara ve yıllık denetimleri Valiliğimizden onay alan 5 kişilik değerlendirme heyeti tarafından yürütülmektedir. Ayrıca PGD kapsamında Bims , Yalıtım camları, PVC Pencere ve Kapı, Tuğla, Kiremit, Isı Yalıtım Malzemesi (EPS), Gazbeton ve Hazır Beton Agrega denetimleri de yapılmaktadır. 34

35 LABORATUAR HİZMETLERİMİZ
35

36 LABORATUAR HİZMETLERİMİZ - 1
1- Piyasa Gözetimi ve Denetimi Faaliyetleri Kapsamında : 2013 Yılı ; 76 takım yaş beton numuneleri alınıp kırımları yapılmıştır. 36

37 LABORATUAR HİZMETLERİMİZ -2
2- Yaş Beton Numune Alma Faaliyetleri (Resmi İnşaat) 2013 Yılında; 424 takım numune alınarak kırımları yapılmıştır. 37

38 LABORATUAR HİZMETLERİMİZ -3
3- Yaş Beton Numune Alma Faaliyetleri (Özel İnşaat) 2013 Yılında; 1 adet numune alındı. 4- Karot Alma ; 2013 yılında; 2 adet numune alındı. 5- Demir çekme deneyi ; 2013 yılında; 454 adet olarak gerçekleşmiştir. 38

39 İMAR VE PLANLAMA ŞUBESİ
39

40 1- Yapı Kooperatifleri ile ilgili olarak;
İMAR VE PLANLAMA 1- Yapı Kooperatifleri ile ilgili olarak; tarihi itibariyle İl Sanayi ve Ticaret Müdürlüğünden devir işlemleri tamamlanmıştır. Genel Kurul toplantılarına % 100 katılım sağlanmıştır yılı içerisinde 100 adet Genel Kurul Toplantısına katılım sağlanmıştır. YER FAAL KOOPERATİF TASFİYE KOOPERATİF KURULUŞ İZNİ MARDİN KONUT YAPI KOOP. 43 - K.SANAYİ SİTESİ YAPI KOOP. 2 39 TOPLU İŞYERİ YAPI KOOP. 3 KIZILTEPE 13 5 1 MİDYAT 40

41 İMAR VE PLANLAMA YER FAAL KOOPERATİF TASFİYE KOOPERATİF KURULUŞ İZNİ
NUSAYBİN KONUT YAPI KOOP. - 2 K.SANAYİ SİTESİ YAPI KOOP. ÖMERLİ 1 YEŞİLLİ TOPLAM 71 49 TOPLAM KONUT YAPI KOOPERATİFİ – (FAAL) 56 TOPLAM K.SANAYİ SİTESİ YAPI KOOPERATİFİ – (FAAL) 8 TOPLAM TOPLU İŞYERİ YAPI KOOPERATİFİ – (FAAL) 6 41

42 2-İskan İşleri ile ilgili olarak;
İMAR VE PLANLAMA 2-İskan İşleri ile ilgili olarak; İŞİN ADI ADET HAK SAHİPLİĞİ MÜRACAAT SAYISI 14 HAK SAHİPLİĞİ KABUL EDİLEN 9 HAK SAHİPLİĞİ KABUL EDİLMEYEN 5 42

43 3- İmar ve Planlama İşleri ile ilgili olarak;
İŞİN ADI ADET RUHSATLANDIRMA İŞLEMLERİ (6360 Sayılı Kanun Kapsamında) 18 İMAR PLANLARI 23 KURUM GÖRÜŞLERİ (Tahsis, Satış, Tescil v.b.) 310 KABUL İŞLERİ 6 İNCELEME-ŞİKAYETLER ve BİMER 36 MEVZUATA İLİŞKİN İŞLEMLER 20 HARİTA İŞLERİ (Plankote, İfraz, Tevhid v.b.) 24 UYGUNLUK GÖRÜŞLERİ (Özel Öğretim Kurumları) 15 TOPLAM 452 43

44 İskan İşleri ile ilgili olarak;
İMAR VE PLANLAMA İskan İşleri ile ilgili olarak; Dargeçit İlçesi Ilısu Köyünde yılı öncesinde; Ilısu Barajı ve HES Projesinden etkilenen Mardin İli Dargeçit İlçesi Ilısu Köyü yeni yerleşim alanında 48 adet konut hak sahiplerine teslim edilmişolup , söz konusu alanın güney batısındaki rezerv alanında yer alan 12 Parselin satışı da gerçekleşmiştir. 2013 yılı içerisinde arsa alımı ve hak sahipliği ile ilgili olarak Dargeçit İlçesi Ilısu köyü yeni yerleşim alanında 9 vatandaşın müracaatları Müdürlüğümüzce uygun görülmüş olup dosyaları Bakanlığımıza gönderilmiştir. 44

45 İmar ve Planlama İşleri ile ilgili olarak;
İlimizi de kapsayan Mardin-Siirt-Batman-Şırnak-Hakkâri Planlama Bölgesi 1/ Ölçekli Çevre Düzeni Planı’na göre 2013 yılı içerisinde 250 adet kamu veya özel sektör tarafından gerçekleştirilecek olan yatırımlara ilişkin kurum görüşü verilmiştir. Ayrıca başvuru tarihinden itibaren iki ay içinde yetkili idarece (Belediyeler Ve İl Özel İdaresi) yapı ruhsatı ve yapı kullanma izni ile işyeri açma ve Çalışma Ruhsatları verilmemesi halinde bedeli mukabilinde Müdürlüğümüzce resen yapı ruhsatı ve yapı kullanma izni ile işyeri açma ve çalışma ruhsatları verilmektedir. İlimizde Sayılı Büyükşehir Belediyeler Kanunu gereğince, mahalleye Dönüşen köylerde bulunan 15 adet mevcut yapı ve tesislere ilişkin yapı ruhsatı verilmesine yönelik uygunluk görüşü verilmiştir. 45

46 ÇED İZİN VE DENETİM ŞUBESİ
46

47 1- ÇED (Çevresel Etki Değerlendirmesi) Faaliyetleri.
ADET ÇED GÖRÜŞÜ (Muafiyet) 154 EK-1’E TABİ ÇED DOSYASI 7 EK-2’YE TABİ PROJE TANITIM DOSYASI 20 HALKIN KATILIMI TOPLANTISI İNCELEME-DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 3 TOPLAM 191 47

48 2- Çevre İzin Lisans İşlemleri Faaliyetleri.
ADET ÇEVRE İZİN ve LİSANS GÖRÜŞÜ (Muafiyet) 6 İL MÜDÜRLÜĞÜ UYGUNLUK İŞLEMLERİ 43 GFB (Geçici Faaliyet Belgesi) ALAN İŞLETMELER 28 ÇEVRE İZNİ ALAN İŞLETMELER 11 TOPLAM 88 48

49 3- Çevre Denetimi Faaliyetleri. a) Şikayetlere Dayalı Denetimler
Adı Başvuru Sayısı Denetim Sayısı İdari Yaptırım İdari Para Cezası (TL) ALO 181 48 15 - BİMER 14 7 Yazılı Şikayet 39 13 2 326,00 TOPLAM 121 35 49

50 b) 2872 Sayılı Kanun Gereği Yapılan Rutin Denetimler No Denetim Türü
Denetim Sayısı İdari Yaptırım Kararı İdari Para Cezası(Toplamı) 1 Hava Kirliliği Egzozdan Kaynaklı Hava Kirliliği 6 (236 Taşıt) 19 15.156,00 TL Isınmadan Kaynaklı Hava Kirliliği - 2 Gürültü Kirliliği 3 Su Kirliliği 5 Toprak Kirliliği TOPLAM 50 50

51 Denetim Türü Tesis Sayısı İdari Yaptırım İdari Para Cezası 98
c) İl Müdürlüğü Seviyesinde Gerçekleşen Programlı Denetimler Denetim Türü Tesis Sayısı İdari Yaptırım İdari Para Cezası ÇED 24 - Çevre İzni 74 TOPLAM 98 d) Birleşik Denetimler Tablosu Tesis Sayısı Gerçekleşen Denetim İdari Yaptırım Kararı 7 3 - 51 51

52 Yaptırım Türü Nedeni Miktarı (TL) 100.597,00
e) 2013 Yılı İdari Yaptırım Tablosu Yaptırım Türü Nedeni Miktarı (TL) İdari Para Cezası Anız Yakmaları 3.843,00 Egzoz 15.156,00 Genel Çevre Kirliliği 326,00 Hava(Emisyon Sınır Değerlerini sağlamaması) 81.272,00 Faaliyet Durdurma Çevre İzni (Faaliyetin İl Müdürlüğümüze izin kapsamında başvuru yapmaması.) - TOPLAM ,00 52 52

53 ÇEVRE YÖNETİMİ ŞUBESİ 53

54 Çevre Yönetimi Faaliyetleri. YAPILAN ŞARTLI NAKDİ YARDIMLAR
BAKANLIĞIMIZCA BELEDİYELERE YAPILAN ŞARTLI NAKDİ YARDIM SAYISI 16 TL BAKANLIĞIMIZCA YAPILAN ŞARTLI NAKDİ YARDIMLAR (TOPLAM) ,40 BAKANLIĞIMIZCA YAPILAN ŞARTLI NAKDİ YARDIMLAR(ATIKSU ARITMA TESİSİ) ,00 BAKANLIĞIMIZCA YAPILAN ŞARTLI NAKDİ YARDIMLAR(ÇEVRE KİRLİLİĞİNİN GİDERİLMESİ,ÇÖP ARACI,ÇÖP KONTEYNERI…VS.) ,40 BAKANLIĞIMIZCA YAPILAN ŞARTLI NAKDİ YARDIMLAR(KANALİZASYON HATTI.) ,00 ATIKSU ARITMA TESİSLERİ ADET ATIKSU ARITMA TESİSİ BİTEN BELEDİYE SAYISI 6 ATIKSU ARITMA TESİSİ İNŞAAT AŞAMASINDA OLAN BELEDİYE SAYISI 7 ATIKSU ARITMA TESİSİ PROJE AŞAMASINDA OLAN BELEDİYE SAYISI 14 ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİNE AİT ATIKSU ARITMA TESİSİ SAYISI 1 MARDİN BELEDİYESİ ATIKSU ARITMA TESİSİ İHALE AŞAMASINDA 54

55 Çevre Yönetimi Faaliyetleri. UYGULANAN İDARİ PARA CEZASI
ANIZ YAKMA 16.629,00 MENŞEİ BELLİ OLMAYAN KATI YAKITLARIN KULLANILMASI 28.116,00 TESİSLER – İŞLETMELER - İZİNLER ADET KATI YAKIT SATICISI KAYIT BELGESİ 74 KÖMÜR SATIŞ İZİN BELGESİ 22 ATIK AMBALAJ SİSTEMİNE KAYITLI TESİS SAYISI 78 VERİLEN TEHLİKELİ ATIK TAŞIMA LİSANSI SAYISI 37 ATIK YAĞLARIN GERİ DÖNÜŞÜMÜ FAALİYET GÖSTEREN TESİS SAYISI 3 VERİLEN ATIK YAĞ TAŞIMA LİSANSI SAYISI 16 ATIK PİL VE AKÜMÜLATÖRLER KONUSUNDA YETKİLENDİRİLMİŞ İŞLETME SAYISI 2 ÖMRÜNÜ TAMAMLAMIŞ LASTİKLER KONUSUNDA GEÇİCİ DEPOLAMA İZNİ OLAN TESİS SAYISI UYGULAMALI EĞİTİM PROJESİ KAPSAMINDA EĞİTİM VERİLEN OKUL SAYISI 18 55

56 Çevre Yönetimi Faaliyetleri.
Su Kirliliği: Belediyelerimizin 6’sının (Acırlı, Dargeçit, Gelinkaya, Sümer, Yolbaşı ve Şenköy) Atıksu Arıtma Tesisleri tamamlanmış ancak bazı sıkıntılardan Dolayı işletmeye alınamamıştır. Genel olarak elektrik masrafları, tesisi Çalıştıracak nitelikli personelin bulunmaması, araç ekipman eksikliği vs. sebeplerden dolayı tesisler atıl durumda kalmaktadır. 7’si inşaat aşamasında diğerleri proje aşamasındadır. Organize Sanayi Bölgesi’ne ait Atıksu Arıtma Tesisi tamamlanmış olup 05/06/2013 tarihinde açılışı yapılmıştır. Mardin Belediyesi Atıksu Arıtma Tesisi Projesi IPA kapsamında İlin jeolojik yapısı nedeniyle oluşan kod farkından dolayı Güney Kısım ve Kuzey Kısım olmak üzere 2 ayrı proje şeklinde hazırlanmış olup, 2014 yılı içerisinde ihaleye çıkılması planlanmaktadır. 56

57 Çevre Yönetimi Faaliyetleri.
Toprak Kirliliği: Toprak kirliliği konusunda önemli sorunlarımızdan biri olarak anız gösterilebilir yılı içerisinde 22 kişiye ,00 TL idari para cezası uygulanmıştır. Ayrıca BOTAŞ hattında meydana gelen sabotajlar sonucu da ciddi anlamda toprak kirliliği oluşmaktadır. Kontamine olmuş toprak lisanslı araçlarla yakma lisansına sahip Mardin Çimento fabrikasında bertaraf edilmektedir. tarihinde Mardin Belediyesi Katı Atık Düzenli Depolama Tesisinin işletme sözleşmesi imzalanmıştır. Tıbbi Atık Çalışmaları çerçevesinde ise, 20 ve üzeri yatak kapasiteye sahip olan sağlık kuruluşlarının geçici atık depolama alanı kurmaları sağlanmış olup, sayılı Çevre Kanunu uyarınca çevre danışmanlık hizmeti almaları sağlanmıştır. İlimizde tıbbi atık sterilizasyon tesisi bulunmamaktadır. Dolayısıyla atıklar Gaziantep ve Malatya’da bulunan sterilizasyon tesislerine gönderilmektedir. 57

58 Çevre Yönetimi Faaliyetleri.
Hava Kirliliği: Ulusal Hava Kalitesi izleme ağının bir parçası olan ölçüm istasyonumuzda sağlıklı ve sürekli veri alınması sağlanmaktadır. Alınan veriler ışığında alınması gereken çevresel önlemler hızla alınmaktadır. Son yıllarda özellikle Sahra çölünden gelen ve bütün Güneydoğu bölgemizi etkileyen toz bulutlarına ilişkin önemli veriler elde edilmiştir. YILLAR PM10 SO2 2013 65 14 58

59 Çevre Yönetimi Faaliyetleri.
Mahalli Çevre Kurulu Kararı (MÇK): 2013 yılında ilimiz mahalli çevre kurulu 6 defa toplanmış ve sayılı Çevre Kanunu ve bu kanuna dayanarak hazırlanan yönetmelikler ışığındaki konular görüşülerek karara bağlanmıştır. Kurul, endüstriyel nitelikli atıksuların kanalizasyon sistemine bağlantı izinleri, 5 haziran dünya çevre günü dolayısıyla Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü faaliyetlerine diğer kurumlarında katılımının sağlanması, canlı müzik ve eğlence yerlerinde oluşan gürültü kirliliğinin azaltılması, anız yakılmasının zararlarının halka anlatılması ve koordineli bir şekilde anız yakılmasının önlenmesi, ısınmadan kaynaklı hava kirliliğinin önlenmesi ve 2014 yılı için tıbbi atık toplama, taşıma, bertaraf ücretlerini belirlemiştir. 59

60 Mardin Çevre ve Şehircilik İl Müdürü
ARZ EDERİM. Melih Melik KARA Mardin Çevre ve Şehircilik İl Müdürü BİLGİ İŞLEM MERKEZİ 60 60


"T.C. MARDİN VALİLİĞİ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları