Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 T.C. MARDİN VALİLİĞİ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 T.C. MARDİN VALİLİĞİ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ."— Sunum transkripti:

1 1 T.C. MARDİN VALİLİĞİ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ

2  Kuruluş ve Görevler  Müdürlüğümüz organizasyon şeması.  Personel durum tablosu.  Sosyal tesis,bina ve araç durumu  Müdürlüğümüz bünyesindeki hizmetler.  Şube Faaliyetlerimiz 2 SUNUMUN İÇERİĞİ

3 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ İNSAN KAYNAKLARI DESTEK HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ 3

4 4 KURULUŞ VE GÖREVLER Çevre ve Şehircilik Bakanlığımız; 04 Temmuz 2011 tarih ve27984 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 644 sayılı KHK ile kurulmuştur. Daha sonra 648 sayılı KHK ve 6306 sayılı Kanun ile ilave görevler tevdi edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığımızın Taşra Teşkilatını oluşturan Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğümüz; Yeni yapılanma kapsamında, “C Tipi İller” kapsamına alınan Müdürlüğümüz bünyesinde, İdari kadro olarak; 1 Adet İl Müdürü, 2 adet Müdür Yardımcısı ve 7 adet Şube Müdürlüğü kadrosu bulunmaktadır.

5 5 MELİH MELİK KARA İL MÜDÜRÜ V. HÜSEYİN ARAS MÜDÜR YRD. V. ALAATTİN DEMİRAT YAPI DENETİM VE YAPI MLZ. ŞUBE MÜDÜRÜ SADRETTİN KAYA ALTYAPI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM ŞUBE MD. M.DERVİŞ GÖNÜLER ÇED İZİN VE DENETİM ŞUBE MÜDÜRÜ RAMAZAN UÇAR ÇEVRE YÖNETİMİ ŞUBE MÜDÜRÜ HALİL KÖSESOY MÜDÜR YRD.V. SADULLAH GÜMÜŞÇÜ PROJE VE YAPIM ŞUBE MÜDÜRÜ A.BAKİ TURĞUT İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRÜ MUZAFFER SABANCILAR BİLGİ TEKN. İNSAN KAYN. DESTEK HİZM. ŞUBE MÜDÜRÜ YÖNETİM ŞEMASI

6 • PERSONEL DURUMU 6 ÜNVANADET İl Müdür V.1 Müdür Yrd. V.2 Şube Müdürü6 TOPLAM9 Şef1 Ayniyat Saymanı- V.H.K.İ - Memur13 Araştırmacı4 Şoför2 Bekçi2 İşçi C28 TOPLAM50 ÜNVANADET İnşaat Mühendisi9 Elektrik Mühendisi3 Makine Mühendisi4 Harita Mühendisi2 Çevre Mühendisi5 Jeoloji Mühendisi2 Şehir Plancısı3 Mimar6 Tekniker31 Teknisyen – Teknisyen Yrd.9 TOPLAM74 YÖNETİMYÖNETİM İDARİİŞL.İDARİİŞL. TEKNİK PERSONELTEKNİK PERSONEL GENEL TOPLAM SAYI : 133

7 BİNA, SOSYAL TESİS VE ARAÇ DURUMU HİZMET BİNASI : 7

8 8 BİNA, SOSYAL TESİS VE ARAÇ DURUMU HİZMET BİNASI : Hizmet binamız 13 Mart Mah.Emniyet caddesi Yenişehir / MARDİN adresinde brüt 7187 m2 yüzölçümlü arsa üzerinde (brüt 3606 m2 kapalı alan olmak üzere) kuruludur. LOJMAN : İl Müdürlüğümüze ait Yenişehir Mahallesinde 4 Bloktan oluşan, Toplam 36 daireli Lojman bulunmaktadır. ARAÇ : Müdürlüğümüz bünyesinde ; 7 adet Resmi ve 2 adet Kiralık hizmet aracı olmak üzere Toplam 9 adet araç mevcuttur.

9 9 MİSAFİRHANEMİZ : İl Müdürlüğümüz bünyesindeki misafirhanemizde ; 1 adet Suit oda olmak üzere toplam 10 oda mevcut olup 30 yatak kapasitelidir. Her odada TV ve Buzdolabı ve Klima mevcuttur. BİNA, SOSYAL TESİS VE ARAÇ DURUMU

10 10 BİNA, SOSYAL TESİS VE ARAÇ DURUMU MİSAFİRHANEMİZ :

11 11 İL MÜDÜRLÜĞÜMÜZCE YÜRÜTÜLEN HİZMETLER. Bakanlığımıza Son Yasal Düzenlemelerle Verilen; Yapım ve Proje Hizmetleri, Altyapı ve Kentsel Dönüşüm Hizmetleri, Yapı Denetim Hizmetleri, Yapı Malzemeleri Piyasa Gözetim ve Denetimi Hizmetleri, Yapı Kooperatifleri Hizmetleri, İmar ve Planlama Hizmetleri, İskan Hizmetleri, Çevre Yönetimi ve Denetimi Faaliyetleri Hizmetleri, ÇED ve Çevre İzinleri Hizmetleri, Bilgi Teknolojileri İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri gibi hizmetler de mevzuatları çerçevesinde eksiksiz olarak yürütülmektedir.

12 ŞUBE FAALİYETLERİMİZ 12

13 PROJE VE YAPIM ŞUBESİ 13

14  YÜKLENİCİ : MERCAN İNŞAAT  İHALE TARİHİ :  SÖZLEŞME TARİHİ :  SÖZLEŞME BEDELİ : ,00  YER TESLİM TARİHİ :  FİZİKİ GERÇEKLEŞME : % 85  NAKTİ GERÇEKLEŞME : % 83  BİTİM TARİHİ : İŞ DEVAM EDİYOR YÜKSEK ÖĞRENİM KREDİ VE YURTLAR KURUMU ( 750 ÖĞRENCİLİK ) YURT İNŞAATI. 14

15 YÜKSEK ÖĞRENİM KREDİ VE YURTLAR KURUMU ( 750 ÖĞRENCİLİK ) YURT İNŞAATI Kişilik Yurt İnşaatı Kapsamında Aşağıdaki Tesisler Bulunmaktadır. 1 -Yurt Binaları : a - Tip 1 3 Blok 3 x 4200 m2 : m2 390 Kişilik b - Tip 2 1 Blok 1 x 7800 m2 : 7800 m2 216 Kişilik c - Tip 3 2 Blok 2 x 2900 m2 : 5800 m2 176 Kişilik olmak üzere toplam 6 bloktan müteşekkil, 32 engelli olmak üzere toplam 782 kişi kapasiteli olup m2 kapalı inşaat alanını ihtiva etmekte, zemin + 4 kattan oluşmaktadır. 2-Sosyal Tesis 1 Blok : 8600 m2 Sosyal Tesis Kapsamında Yemekhane,Konferans Salonu, kafeterya ve oyun salonları mevcut olup Bodrum + zemin + 2 kattan oluşmaktadır adet 10 daireli lojman : 2400 m2 Bodrum + zemin + 4 kattan oluşmaktadır. Çevre düzenlemesi kapsamında ; Ada içi yollar,Alt Yapı,Peyzaj,Açık Spor Tesisleri ( 2 adet Basketbol/Voleybol Sahaları),Çevre İhata Duvarı mevcuttur.

16 YÜKSEK ÖĞRENİM KREDİ VE YURTLAR KURUMU ( 750 ÖĞRENCİLİK ) YURT İNŞAATI. 16

17  YÜKLENİCİ : İPEK YAPI İNŞ.+ DOĞU GÜNEŞİ İNŞ.  İHALE TARİHİ :  SÖZLEŞME TARİHİ :  SÖZLEŞME BEDELİ : ,00  YER TESLİM TARİHİ :  FİZİKİ GERÇEKLEŞME : % 100  NAKTİ GERÇEKLEŞME : % 100  BİTİM TARİHİ : İŞ BİTTİ NUSAYBİN ( 22 DAİRELİ ) JAND.SUBAY ASTSB.LOJ.İNŞ.YAPIM İŞİ 17

18  YÜKLENİCİ : BEDİİ ASANSÖR  İHALE TARİHİ :  SÖZLEŞME TARİHİ :  SÖZLEŞME BEDELİ : ,00  YER TESLİM TARİHİ :  FİZİKİ GERÇEKLEŞME : % 100  NAKTİ GERÇEKLEŞME : % 100  BİTİM TARİHİ : İŞ BİTTİ MARDİN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ HİZMET BİNASI ENGELLİ WC, RAMPA VE ASANSÖR YAPIM İŞİ. 18

19  YÜKLENİCİ : İSMETOĞLU İNŞ.SAN.TİC.LTD.ŞTİ  İHALE TARİHİ :  SÖZLEŞME TARİHİ :  SÖZLEŞME BEDELİ : TL  YER TESLİM TARİHİ :  FİZİKİ GERÇEKLEŞME : %100  NAKTİ GERÇEKLEŞME : %100  BİTİM TARİHİ : MARDİN NUSAYBİN GÜMRÜK MUHAFAZA KAÇAKÇILIK VE İSTİHBARAT MÜD.LOJLARININ ÇATI VE BAKIMI ONARIM İŞLERİ 19

20  YÜKLENİCİ : SERCAN ÖZTAŞ  İHALE TARİHİ :  SÖZLEŞME TARİHİ :  SÖZLEŞME BEDELİ : TL  YER TESLİM TARİHİ :  FİZİKİ GERÇEKLEŞME : % 100  NAKTİ GERÇEKLEŞME : % 100  BİTİM TARİHİ : MİDYAT TAPU MÜDÜRLÜĞÜ HİZMET BİNASI ONARIM İŞİ 20

21  YÜKLENİCİ : BABAOĞLU İLETİŞİM  İHALE TARİHİ :  SÖZLEŞME TARİHİ :  SÖZLEŞME BEDELİ : TL  YER TESLİM TARİHİ :  FİZİKİ GERÇEKLEŞME : % 100  NAKTİ GERÇEKLEŞME : % 100  BİTİM TARİHİ : MARDİN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ HİZMET BİNASI 60 KWA 10 DK KGK (Kesintisiz Güç Kaynağı) YAPIM İŞİ 21

22  ÖMERLİ JANDARMA SB.ASTSB. LOJ. İNŞAATI. (10 DAİRE+ALTYAPI)  SAVUR JANDARMA SB.ASTSB. LOJ. İNŞAATI. (10 DAİRE+ALTYAPI)  MARDİN İŞKUR HİZMET BİNASI ETÜD PROJE-İNŞAAT YILI İÇERİSİNDE BAKANLIĞIMIZCA ( YAPI İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ) PLANLANAN İNŞAAT YAPIM İŞLERİ

23 YILI PROGRAM DIŞI FAALİYETLERİMİZ GERÇEKLEŞEN FAALİYETADET ÖDENEK TEMİNİNE ESAS TAHMİNİ BEDEL HESABI102 YAKLAŞIK MALİYET241 TEKNİK RAPOR59 ELEMAN GÖREVLENDİRME (KONTROLLUK, KEŞİF, BİLİRKİŞİ V.B)440 İHALE KOMİSYONLARINA ÜYE VERİLMESİ21 TOPLAM863 KDRP KAPSAMINDAKİ SOSYAL YAŞAM MERKEZLERİ99

24 YILI PROGRAM DIŞI FAALİYETLERİMİZ GERÇEKLEŞEN FAALİYETADET ÖDENEK TEMİNİNE ESAS TAHMİNİ BEDEL HESABI5 YAKLAŞIK MALİYET30 TEKNİK RAPOR17 PROJE REVİZE1 ELEMAN GÖREVLENDİRME (KONTROLLUK, KEŞİF, BİLİRKİŞİ V.B)55 İHALE KOMİSYONLARINA ÜYE VERİLMESİ1 TOPLAM109

25 25 SOSYAL YAŞAM MERKEZLERİ

26 ALTYAPI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM ŞUBESİ 26

27 27 YERBİNA ADETİKONUT ADETİ İŞYERİ ADETİ TOPLAMYIKILAN BİNA ADETİ DARGEÇİT KIZILTEPE MERKEZ MİDYAT NUSAYBİN YEŞİLLİ1123- TOPLAM Altyapı ve Kentsel Dönüşüm Hizmetleri ile ilgili olarak; 6306 sayılı yasa çerçevesinde Bakanlığımızca Lisanslandırılmış yetkili kuruluşlar aracılığıyla riskli bina tespit raporlarını hazırlatarak Müdürlüğümüze sunan ve Müdürlüğümüz teknik elemanlarınca inceleme ve onay işlemleri yapılarak ilgili Tapu Dairelerine bildirilen Riskli Konut ve İşyeri sayısı 701’dir. İncelemeleri yapılıp onaylanan riskli bina ve bağımsız bölüm sayısı aşağıdaki gibidir.

28 YAPI DENETİM VE YAPI MALZEMELERİ ŞUBESİ 28

29 29 Ruhsat Bekleyen149 Ruhsatı Red Edilen135 Biten Yapı160 Fesih13 Güncel Yapı581 Denetlenen Alan ,00 m² Yapı Denetim Faaliyetleri ile ilgili olarak; İlimizde 17 adet yapı denetim kuruluşu bulunmakta 1 Adet Bakanlık Tarafından Belgeleri askıya alınmış, geri kalan 16 Adet Yapı Denetim Firması faal durumdadır. İlimizde Aralık 2013 itibari ile yapı denetim kuruluşları denetimi altında 730 adet yapı bulunmaktadır. Bu yapılardan; İlimizde bulunan Yapı Denetim kuruluşlarında 88 denetçi, 159 kontrol elemanı, 58 yardımcı kontrol elemanı çalışmaktadır.

30 30 Yapı Denetim Faaliyetleri ile ilgili olarak; 2013 Yılında Yapı Denetim Kuruluşlarının; Olarak gerçekleşmiştir., Gerçekleşen İşlemlerAdet Hak ediş İşlemleri220 Şantiye Denetimleri83 Büro Denetimleri67 Denetçi Girişleri39 Denetçi İstifaları12 Kontrol Elemanı Girişleri52 Kontrol Elemanı İstifaları17 Yardımcı Kontrol Elemanı Girişi9 Yardımcı Kontrol Elemanı İstifası9 Büro Donanım Raporu2 Kontör Yükleme21

31 31 Yapı Denetim Faaliyetleri ile ilgili olarak; Müteahhit ve Müellif Bilgi Sistemi Girişleri, Gerçekleşen İşlemler2013 YılıGenel Toplam Şirket – Kooperatif Girişleri Gerçek Kişi Girişleri59364 Geçici Müteahhit Girişleri Geçici Ustalık Yetki Belgesi553642

32 YAPI DENETİM FİRMALARI İLE İSTİŞARE TOPLANTILARI 32 Eylül ayında 12. gerçekleştirilen bu toplantılarda Ülkemizde ve İlimizde yaşanan sorunlar istişare edilmiş, bu aksaklıkların giderilmesi için sistemin taraflarınca, kim tarafından nelerin yapılması gerektiği hususları değerlendirilmiştir.

33 33 Yapı Malzemeleri Piyasa Gözetim ve Denetimi ile ilgili olarak; Hazır Beton Santral Faaliyetleri : İlimizde faaliyet gösteren 12 adet Hazır Beton Santrali mevcuttur. Piyasa gözetimi ve denetimi kapsamında her bir hazır beton santralinden baskın şeklinde beton numuneleri her ay alınarak test sonuçları sistem üzerinden Bakanlığımıza bildirilmektedir. Test sonuçları olması gereken sonuçların altında olan hazır beton santrallerine 2012 yılında 2 adet, 2013 yılında 6 adet idari para cezası uygulanmıştır.

34 34 Yapı Malzemeleri Piyasa Gözetim ve Denetimi ile ilgili olarak; Özel Beton Laboratuar Faaliyetleri: Bakanlığımızdan onay almış 3 adet Özel laboratuvar bulunmaktadır. Bu Laboratuvarların Ara ve yıllık denetimleri Valiliğimizden onay alan 5 kişilik değerlendirme heyeti tarafından yürütülmektedir. Ayrıca PGD kapsamında Bims, Yalıtım camları, PVC Pencere ve Kapı, Tuğla, Kiremit, Isı Yalıtım Malzemesi (EPS), Gazbeton ve Hazır Beton Agrega denetimleri de yapılmaktadır.

35 LABORATUAR HİZMETLERİMİZ 35

36 LABORATUAR HİZMETLERİMİZ Piyasa Gözetimi ve Denetimi Faaliyetleri Kapsamında : 2013 Yılı ; 76 takım yaş beton numuneleri alınıp kırımları yapılmıştır.

37 LABORATUAR HİZMETLERİMİZ Yılında; 424 takım numune alınarak kırımları yapılmıştır. 2- Yaş Beton Numune Alma Faaliyetleri (Resmi İnşaat)

38 LABORATUAR HİZMETLERİMİZ Yaş Beton Numune Alma Faaliyetleri (Özel İnşaat) 2013 Yılında; 1 adet numune alındı. 4- Karot Alma ; 2013 yılında; 2 adet numune alındı. 5- Demir çekme deneyi ; 2013 yılında; 454 adet olarak gerçekleşmiştir.

39 İMAR VE PLANLAMA ŞUBESİ 39

40 40 YER FAAL KOOPERATİFTASFİYE KOOPERATİFKURULUŞ İZNİ MARDİN KONUT YAPI KOOP.43-- K.SANAYİ SİTESİ YAPI KOOP.239- TOPLU İŞYERİ YAPI KOOP.3-- KIZILTEPE KONUT YAPI KOOP.1351 K.SANAYİ SİTESİ YAPI KOOP.1-- TOPLU İŞYERİ YAPI KOOP.31- MİDYAT KONUT YAPI KOOP.-2- K.SANAYİ SİTESİ YAPI KOOP.2-1 İMAR VE PLANLAMA 1- Yapı Kooperatifleri ile ilgili olarak; tarihi itibariyle İl Sanayi ve Ticaret Müdürlüğünden devir işlemleri tamamlanmıştır. Genel Kurul toplantılarına % 100 katılım sağlanmıştır yılı içerisinde 100 adet Genel Kurul Toplantısına katılım sağlanmıştır.

41 41 İMAR VE PLANLAMA YER FAAL KOOPERATİFTASFİYE KOOPERATİFKURULUŞ İZNİ NUSAYBİN KONUT YAPI KOOP.-2- K.SANAYİ SİTESİ YAPI KOOP.2-- ÖMERLİ K.SANAYİ SİTESİ YAPI KOOP.1-- YEŞİLLİ KONUT YAPI KOOP.1-- TOPLAM71492 TOPLAM KONUT YAPI KOOPERATİFİ – (FAAL)56 TOPLAM K.SANAYİ SİTESİ YAPI KOOPERATİFİ – (FAAL)8 TOPLAM TOPLU İŞYERİ YAPI KOOPERATİFİ – (FAAL)6

42 42 İMAR VE PLANLAMA 2-İskan İşleri ile ilgili olarak; İŞİN ADIADET HAK SAHİPLİĞİ MÜRACAAT SAYISI14 HAK SAHİPLİĞİ KABUL EDİLEN9 HAK SAHİPLİĞİ KABUL EDİLMEYEN5

43 43 İMAR VE PLANLAMA 3- İmar ve Planlama İşleri ile ilgili olarak; İŞİN ADIADET RUHSATLANDIRMA İŞLEMLERİ (6360 Sayılı Kanun Kapsamında)18 İMAR PLANLARI23 KURUM GÖRÜŞLERİ (Tahsis, Satış, Tescil v.b.)310 KABUL İŞLERİ6 İNCELEME-ŞİKAYETLER ve BİMER36 MEVZUATA İLİŞKİN İŞLEMLER20 HARİTA İŞLERİ (Plankote, İfraz, Tevhid v.b.)24 UYGUNLUK GÖRÜŞLERİ (Özel Öğretim Kurumları)15 TOPLAM452

44 44 İMAR VE PLANLAMA İskan İşleri ile ilgili olarak; Dargeçit İlçesi Ilısu Köyünde 2013 yılı öncesinde; Ilısu Barajı ve HES Projesinden etkilenen Mardin İli Dargeçit İlçesi Ilısu Köyü yeni yerleşim alanında 48 adet konut hak sahiplerine teslim edilmişolup, söz konusu alanın güney batısındaki rezerv alanında yer alan 12 Parselin satışı da gerçekleşmiştir yılı içerisinde arsa alımı ve hak sahipliği ile ilgili olarak Dargeçit İlçesi Ilısu köyü yeni yerleşim alanında 9 vatandaşın müracaatları Müdürlüğümüzce uygun görülmüş olup dosyaları Bakanlığımıza gönderilmiştir.

45 45 İMAR VE PLANLAMA İmar ve Planlama İşleri ile ilgili olarak; İlimizi de kapsayan Mardin-Siirt-Batman-Şırnak-Hakkâri Planlama Bölgesi 1/ Ölçekli Çevre Düzeni Planı’na göre 2013 yılı içerisinde 250 adet kamu veya özel sektör tarafından gerçekleştirilecek olan yatırımlara ilişkin kurum görüşü verilmiştir. Ayrıca başvuru tarihinden itibaren iki ay içinde yetkili idarece (Belediyeler Ve İl Özel İdaresi) yapı ruhsatı ve yapı kullanma izni ile işyeri açma ve Çalışma Ruhsatları verilmemesi halinde bedeli mukabilinde Müdürlüğümüzce resen yapı ruhsatı ve yapı kullanma izni ile işyeri açma ve çalışma ruhsatları verilmektedir. İlimizde 6360 Sayılı Büyükşehir Belediyeler Kanunu gereğince, mahalleye Dönüşen köylerde bulunan 15 adet mevcut yapı ve tesislere ilişkin yapı ruhsatı verilmesine yönelik uygunluk görüşü verilmiştir.

46 ÇED İZİN VE DENETİM ŞUBESİ 46

47 47 1- ÇED (Çevresel Etki Değerlendirmesi) Faaliyetleri. FAALİYETADET ÇED GÖRÜŞÜ (Muafiyet)154 EK-1’E TABİ ÇED DOSYASI7 EK-2’YE TABİ PROJE TANITIM DOSYASI20 HALKIN KATILIMI TOPLANTISI7 İNCELEME-DEĞERLENDİRME TOPLANTISI3 TOPLAM191

48 48 2- Çevre İzin Lisans İşlemleri Faaliyetleri. FAALİYETADET ÇEVRE İZİN ve LİSANS GÖRÜŞÜ (Muafiyet)6 İL MÜDÜRLÜĞÜ UYGUNLUK İŞLEMLERİ43 GFB (Geçici Faaliyet Belgesi) ALAN İŞLETMELER28 ÇEVRE İZNİ ALAN İŞLETMELER11 TOPLAM88

49 49 3- Çevre Denetimi Faaliyetleri. a) Şikayetlere Dayalı Denetimler AdıBaşvuru SayısıDenetim Sayısıİdari Yaptırımİdari Para Cezası (TL) ALO BİMER147-- Yazılı Şikayet ,00 TOPLAM ,00

50 50 NoNo Denetim TürüDenetim Sayısıİdari Yaptırım Kararı İdari Para Cezası(Toplamı) 1Hava Kirliliği Egzozdan Kaynaklı Hava Kirliliği 6 (236 Taşıt) ,00 TL Isınmadan Kaynaklı Hava Kirliliği --- 2Gürültü Kirliliği--- 3Su Kirliliği--- 5Toprak Kirliliği--- TOPLAM ,00 TL b) 2872 Sayılı Kanun Gereği Yapılan Rutin Denetimler

51 51 c) İl Müdürlüğü Seviyesinde Gerçekleşen Programlı Denetimler Denetim TürüTesis Sayısıİdari Yaptırımİdari Para Cezası ÇED24-- Çevre İzni74-- TOPLAM98-- Tesis SayısıGerçekleşen Denetimİdari Yaptırım Kararı 73- d) Birleşik Denetimler Tablosu

52 52 e) 2013 Yılı İdari Yaptırım Tablosu Yaptırım TürüNedeniMiktarı (TL) İdari Para CezasıAnız Yakmaları 3.843,00 İdari Para CezasıEgzoz15.156,00 İdari Para CezasıGenel Çevre Kirliliği 326,00 İdari Para CezasıHava(Emisyon Sınır Değerlerini sağlamaması) ,00 Faaliyet DurdurmaÇevre İzni (Faaliyetin İl Müdürlüğümüze izin kapsamında başvuru yapmaması.) - TOPLAM ,00

53 ÇEVRE YÖNETİMİ ŞUBESİ 53

54 54 Çevre Yönetimi Faaliyetleri. YAPILAN ŞARTLI NAKDİ YARDIMLAR BAKANLIĞIMIZCA BELEDİYELERE YAPILAN ŞARTLI NAKDİ YARDIM SAYISI16 TL BAKANLIĞIMIZCA YAPILAN ŞARTLI NAKDİ YARDIMLAR (TOPLAM) ,40 BAKANLIĞIMIZCA YAPILAN ŞARTLI NAKDİ YARDIMLAR(ATIKSU ARITMA TESİSİ) ,00 BAKANLIĞIMIZCA YAPILAN ŞARTLI NAKDİ YARDIMLAR(ÇEVRE KİRLİLİĞİNİN GİDERİLMESİ,ÇÖP ARACI,ÇÖP KONTEYNERI…VS.) ,40 BAKANLIĞIMIZCA YAPILAN ŞARTLI NAKDİ YARDIMLAR(KANALİZASYON HATTI.) ,00 ATIKSU ARITMA TESİSLERİ ADET ATIKSU ARITMA TESİSİ BİTEN BELEDİYE SAYISI6 ATIKSU ARITMA TESİSİ İNŞAAT AŞAMASINDA OLAN BELEDİYE SAYISI7 ATIKSU ARITMA TESİSİ PROJE AŞAMASINDA OLAN BELEDİYE SAYISI14 ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİNE AİT ATIKSU ARITMA TESİSİ SAYISI1 MARDİN BELEDİYESİ ATIKSU ARITMA TESİSİ İHALE AŞAMASINDA

55 55 Çevre Yönetimi Faaliyetleri. UYGULANAN İDARİ PARA CEZASI TL ANIZ YAKMA16.629,00 MENŞEİ BELLİ OLMAYAN KATI YAKITLARIN KULLANILMASI28.116,00 TESİSLER – İŞLETMELER - İZİNLER ADET KATI YAKIT SATICISI KAYIT BELGESİ74 KÖMÜR SATIŞ İZİN BELGESİ22 ATIK AMBALAJ SİSTEMİNE KAYITLI TESİS SAYISI78 VERİLEN TEHLİKELİ ATIK TAŞIMA LİSANSI SAYISI37 ATIK YAĞLARIN GERİ DÖNÜŞÜMÜ FAALİYET GÖSTEREN TESİS SAYISI3 VERİLEN ATIK YAĞ TAŞIMA LİSANSI SAYISI16 ATIK PİL VE AKÜMÜLATÖRLER KONUSUNDA YETKİLENDİRİLMİŞ İŞLETME SAYISI 2 ÖMRÜNÜ TAMAMLAMIŞ LASTİKLER KONUSUNDA GEÇİCİ DEPOLAMA İZNİ OLAN TESİS SAYISI 2 UYGULAMALI EĞİTİM PROJESİ KAPSAMINDA EĞİTİM VERİLEN OKUL SAYISI 18

56 56 Su Kirliliği: Belediyelerimizin 6’sının (Acırlı, Dargeçit, Gelinkaya, Sümer, Yolbaşı ve Şenköy) Atıksu Arıtma Tesisleri tamamlanmış ancak bazı sıkıntılardan Dolayı işletmeye alınamamıştır. Genel olarak elektrik masrafları, tesisi Çalıştıracak nitelikli personelin bulunmaması, araç ekipman eksikliği vs. sebeplerden dolayı tesisler atıl durumda kalmaktadır. 7’si inşaat aşamasında diğerleri proje aşamasındadır. Organize Sanayi Bölgesi’ne ait Atıksu Arıtma Tesisi tamamlanmış olup 05/06/2013 tarihinde açılışı yapılmıştır. Mardin Belediyesi Atıksu Arıtma Tesisi Projesi IPA kapsamında İlin jeolojik yapısı nedeniyle oluşan kod farkından dolayı Güney Kısım ve Kuzey Kısım olmak üzere 2 ayrı proje şeklinde hazırlanmış olup, 2014 yılı içerisinde ihaleye çıkılması planlanmaktadır. Çevre Yönetimi Faaliyetleri.

57 57 Çevre Yönetimi Faaliyetleri. Toprak Kirliliği: Toprak kirliliği konusunda önemli sorunlarımızdan biri olarak anız gösterilebilir yılı içerisinde 22 kişiye ,00 TL idari para cezası uygulanmıştır. Ayrıca BOTAŞ hattında meydana gelen sabotajlar sonucu da ciddi anlamda toprak kirliliği oluşmaktadır. Kontamine olmuş toprak lisanslı araçlarla yakma lisansına sahip Mardin Çimento fabrikasında bertaraf edilmektedir tarihinde Mardin Belediyesi Katı Atık Düzenli Depolama Tesisinin işletme sözleşmesi imzalanmıştır. Tıbbi Atık Çalışmaları çerçevesinde ise, 20 ve üzeri yatak kapasiteye sahip olan sağlık kuruluşlarının geçici atık depolama alanı kurmaları sağlanmış olup, 2872 sayılı Çevre Kanunu uyarınca çevre danışmanlık hizmeti almaları sağlanmıştır. İlimizde tıbbi atık sterilizasyon tesisi bulunmamaktadır. Dolayısıyla atıklar Gaziantep ve Malatya’da bulunan sterilizasyon tesislerine gönderilmektedir.

58 58 YILLARPM10SO Hava Kirliliği: Ulusal Hava Kalitesi izleme ağının bir parçası olan ölçüm istasyonumuzda sağlıklı ve sürekli veri alınması sağlanmaktadır. Alınan veriler ışığında alınması gereken çevresel önlemler hızla alınmaktadır. Son yıllarda özellikle Sahra çölünden gelen ve bütün Güneydoğu bölgemizi etkileyen toz bulutlarına ilişkin önemli veriler elde edilmiştir. Çevre Yönetimi Faaliyetleri.

59 59 Mahalli Çevre Kurulu Kararı (MÇK): 2013 yılında ilimiz mahalli çevre kurulu 6 defa toplanmış ve 2872 sayılı Çevre Kanunu ve bu kanuna dayanarak hazırlanan yönetmelikler ışığındaki konular görüşülerek karara bağlanmıştır. Kurul, endüstriyel nitelikli atıksuların kanalizasyon sistemine bağlantı izinleri, 5 haziran dünya çevre günü dolayısıyla Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü faaliyetlerine diğer kurumlarında katılımının sağlanması, canlı müzik ve eğlence yerlerinde oluşan gürültü kirliliğinin azaltılması, anız yakılmasının zararlarının halka anlatılması ve koordineli bir şekilde anız yakılmasının önlenmesi, ısınmadan kaynaklı hava kirliliğinin önlenmesi ve 2014 yılı için tıbbi atık toplama, taşıma, bertaraf ücretlerini belirlemiştir. Çevre Yönetimi Faaliyetleri.

60 60 ARZ EDERİM. Melih Melik KARA Mardin Çevre ve Şehircilik İl Müdürü BİLGİ İŞLEM MERKEZİ csb.gov.tr


"1 T.C. MARDİN VALİLİĞİ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları