Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 1."— Sunum transkripti:

1

2 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 1

3 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2 Bilgi, markette satılan bir kutu pastörize süte benzer. Süt kutusunun üzerinde mühürlenmiş bir raf ömrü vardır. Üniversite diplomanızın raf ömrü, iki yıldan azdır. Eğer bildiğiniz her şeyi bu süre içinde yenilemiyorsanız, aynen marketten aldığınız süt gibi, kariyerinizde kokuşur. L.ROSE

4 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 3 Bu günün iş yaşamı birçok nedenden dolayı giderek geçmişten farklılaşmaya başladı. Bu farklılıkları aşağıdaki gibi sıralayabiliriz.

5 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 4 1. İş birimleri, fonksiyonel bölümlerden, “Sürece Yönelik” ekiplere dönüşmüştür.

6 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 5 2. İşin yapısı, basitten karmaşığa dönüşmüştür.

7 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 6 3. Çalışanların rolleri “denetlenir” olmaktan, “yetkilendirilir” olmaya dönüşmüştür.

8 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 7 4. İşe hazırlık, “nasıl yapılacağının” öğrenilmesinden, “neden yapıldığının” öğrenilmesine dönüşmüştür

9 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 8 5. Başarını değerlendirilmesinde çok çalışmanın yerini, sonuç almak ve zihinsel katma değer yaratmak almıştır.

10 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 9 6. Yöneticilerin, “iş yönetme” özellilerinin yerini, “işe liderlik etme” almıştır.

11 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Değerle ve zihinsel haritalar değişmiştir. - “ Maaşı devlet öder ” yerine, “Hizmet alan Öder”, - “Çarkın dişlisiyim” yerine, “İşim önemlidir”, - “Ne kadar çok kişi bana bağlı çalışıyorsa, o kadar güçlü olurum” yerine, “yarattığım katma değer kadar değerliyim”, - “Yarın da bugün gibi olacaktır, bildiklerim bana yeter” yerine, “Her yeni gün yeni şeyler getirecektir; sürekli öğrenmek, ayakta kalmanın tek yoludur” yaklaşımı geçerli hale gelmiştir.

12 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 11 Unutulmamalıdır ki, bir okulu çalışanlar başarıya götürür. Ancak çalışanların başarısında, okulun kültürü oldukça etkilidir.

13 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 12

14 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 13 Bir okulu değerli kılan nedir? Bir okul, çevresinde var olan başarılı insanları hangi yönleriyle kendine çeker? Hemen her okulun birlikte çalışmaya can attığı “değerli” kişiler; çalışma yaşamını neden belirli okullarda tamamlamak isterler?

15 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 14 Motivasyonu yükseltmek için yöneticiler, okul liderleri ne yapabilirler? Yapılanların etkisi ve değeri nedir?

16 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 15 ÇALIŞANLARIN GÖZÜNDE DEĞERLİ KILAN ÖZELLİKLER Aşağıdaki 12 soruya “evet” yanıtı ne kadar fazla ise, o okul, çalışanların gözünde o ölçüde “ Güçlü Okul ” sınıfına girmektedir.

17 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 16 1.Benden tam olarak ne beklendiğini biliyor muyum? 2.İşimi doğru şekilde yapmak için gerekli donanım ve malzemeye sahip miyim? 3.En iyi yaptığım şeyi her gün yapabilme olanağım var mı? 4.Son bir ay içinde yaptığım iyi bir şey için takdir gördün mü?

18 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Yöneticim bana insan olarak değer veriyor mu? 6. Herhangi biri, beni gelişmem için cesaretlendiriyor mu? 7. Görüşlerim hesaba katılıyor mu? 8. Okulumun varoluş amacı ya da misyonu, bana işimin önemli olduğunu hissettiriyor mu?

19 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Birlikte çalıştığım kişiler, yaptıkları işin çok kaliteli olmasına önem veriyorlar mı? 10. İş yerinde “çok iyi arkadaşım” diyebileceğim biri var mı? 11. Son altı içinde, kişisel gelişmemle ilgili olarak konuştun mu? 12. Son bir yıl içinde, yaptığım işte öğrenme ve gelişme olanağı buldun mu?

20 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 19 Doğru iş, yaşamı kazanmak için değil, hayatı yaşamak için yapılandır.

21 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 20 En iyileri işe alın; hak ettiklerin ödeyin; sık iletişim kurun; heyecanlandırın ve ödüllendirin; onlara inanın; yollarından çekilin; ayaklarınızı yerden keseceklerdir. M.A. Allison

22 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 21 Önemli işleri başarmak zor, yönetmek ise daha zordur. F.Nietzsche

23 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 22 Üretkenliği dayatamazsınız; insanlara üretken olmaları için gereken araçları vermelisiniz. S.JOB

24 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 23 Gerçek lider, mutlaka büyük işler başaran değil, insanların büyük işler başarmasını sağlayan kişidir. R. REAGAN

25 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 24

26 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 25 Okul çalışanlarının düşük başarısı, bir kurumun başarı gücünü kıran en önemli etkendir ve çoğu kere çalışanlardan kaynaklanan bir sorun olarak görülür. Düşük başarıya yol açan başlıca nedenler aşağıdaki gibidirler

27 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Çalışanların bilgi ve beceri eksikliği: Bilgi ve beceri eksikliği söz konusuysa, işin gereklerinin yerine getirilmesi mümkün değildir. Çalışanın da işini doğru yapabilmesi için ürünün ya da kullandığı aracın özelliklerini bilmesi, bu alandaki bilgi ve becerisini sürekli geliştirmek gerekir

28 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ İş yeri donanımı: Bir çalışan işini yapabilmek için gerekli araç, gereç, çalışma alanı gibi donanımlara sahip değilse, başarılı olamaz. Örneğin, bilgisayarın sürekli sorun çıkardığı, yetersiz ışıklandırma, ısınma, aşarı gürültü, çok dar ve kalabalık çalışma ortamları gibi

29 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Yeterli teşvik olmaması: Birçok okulda, başarılı çalışanlar, aşırı iş yükü altında ezilir. Yönetici, çalışanın gayretini görmezden gelir ya da ortaya konan gayret, çalışan “şımarır” endişesiyle dile getirilmez.

30 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Çalışanların motivasyonunun düşük olması: Buraya kadar sıralananlar “dış faktörler”dir ve bu faktörlerin hepsi zaman içinde çalışmanın başarısının düşmesine yol açar. Ancak bu dış etmenlerden bağımsız olarak, başarısı kendinden düşük insanlar da vardır. Okul kültürüne ve değerlerine ne katacağından ziyade ne kazana birim duygusuyla hareket ederler.

31 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 30 En iyisi olmak için en iyileri bul Bir işin gerektirdiği zihinsel ve davranışsal niteliklerin özünü içeren yetenekler çalışanda yoksa, var edilemez; ancak varsa, besleyip geliştirilebilir. Bir işte görevlendirilecek adayların kişilik özelliklerine ve başarma duygusu isteklerine odaklanarak, onlarda söz konusu yetenekleri arayan yönetici; daha sonra yanlış ya da yetersiz çalışanı eğitmek amacıyla akıntıya kürek çekmektense, doğru insanlarla yola çıkmalı.

32 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 31 Kurumda Kişilik özelliklerinin önemi: Çalışan kişi, ancak yaptığı işin ruhunu ve mantığını, kendi ruhu ve mantığıyla bütünleştirebilirse, işinde başarılı ve mutlu olur. Bir başarı sorunu yaşamamak için işe doğru insanların seçilmesi esastır. O iş için uygun olmak; o işin gereklerini yerine getirebilecek olmanın yanı sıra, kişilik özellikleri ve değer sistemi ile yakından ilgilidir.

33 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 32 Motivasyonun Önemi Kuruma ve yapılan işe bağlılığın yüksek olması, çalışanı harekete geçiren temel öğelerin daha işin başında tanınması ve netleşmesine bağlıdır. İnsanın tüm yeteneklerini işe yansıtmasının birinci koşulu, yaşamdaki varlık nedeniyle yaptığı iş arasında köprü kurmasıdır.

34 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 33 Seçeceğiniz insanda üç özellik arayın: Dürüstlük, Zeka, Enerji. Eğer birinci yoksa, diğer ikisi sizin ve kurumunuz değerlerini yok eder

35 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 34 Kendilerine ait hiçbir hayali olmayanlar, sizinkilerini de göremezler. j. Dornan – J. Maxwell

36 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 35 Başarı; mükemmellik tutkusu, çok çalışmak, başarısızlıklardan ders çıkarmaktır. Başarı, aynı zamanda, birlikte çalışan kişilere sadakat ve inancın bir sonucudur. C. Powell

37 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 36 “Nasıl”ın yanıtını verenin sürekli bir işi olur. “Neden”in yanıtını veren de sürekli onun lideri olur. D. Ravitvh

38 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 37 İyi bir yönetici, yapılmasını istediği işin yapılması için iyi adamlar seçen ve onlar işlerini yaparken karışmayan kişidir. T. Roosevelt

39 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 38

40 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 39 Her yönetici, üstün nitelikli kişilerle çalışmak ister. Üstün nitelikli çalışanlar bulmak zor, elde tutmak daha da zordur. Eğer bir kurum çevresinde lider olmak istiyorsa, en nitelikli olanları kendisine çekmek ya da yetiştirmek zorundadır.

41 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 40 Üstün nitelikli çalışanları okulda tutabilmek, okulu vazgeçilmesi zor bir kurum durumuna getirmekle mümkündür. Bireylerin çalıştıkları kurumla gurur duymalarını ve yaptıkları işten zevk almalarını sağlamak, iş liderinin öncelikli sorumlulukları arasındadır. Peki bu nasıl gerçekleşir

42 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 41 İş lideri vizyonunu okula yansıtmalı Sesinin titreşimi her yerde hissedilmeli, o sesi duymak, çalışanları mutlu etmeli. Okulda çalışan ve okulla ilişkisi olan herkes, vizyonu ve okul değerlerini bilmeli, anlamalı ve paylaşmalıdır. Okul lideri tutarlı olması gerekir. Okulun içinde başka, dışında başka iletiler verilmemelidir.

43 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 42 İş lideri, kendisine bağlı her çalışanın kişisel motivasyon öğelerini ve değer sistemini bilmelidir. Bir halk özdeyişi, “Ağaç bile su ister” der. Çalışanlara zaman ayırmadan onlardan yüksek başarı beklemek, sonuca yönelik bir davranış değildir.

44 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 43 İş liderine düşen bir başka sorumluluk da, özellikle okula yeni katılanlarla bireysel ya da toplu konuşmalar yapmaktır. Okulun değerleri örnek olaylarla anlatılmalı, çalışmaya yeni başlayanlarda heyecan ve istek uyandırılmalıdır.

45 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 44 Beynin hatırlama ilkesine göre, “Tekrarlanan iletiler akılda kalır”. Bu nedenle iş lideri iletilerini tekrarlamaktan çekinmemeli, bu amaçla her fırsatı kullanmalıdır.

46 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 45 Etkili bir iş lideri, çalışanlarıyla kişisel olarak temas halinde olmalıdır. Bunun için her türlü iletişim yöntemini kullanmalıdır. İş lideri, en meşgul günlerde bile sesini duyurmak ve kendini göstermek için gayret etmelidir.

47 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 46 İş liderinin iletileri samimi ve içten olmalı, kendisini temsil etmelidir. Hata yaptığında kabul edecek kadar olgun, “özü sözü bir” ve tutarlı bir insan olarak algılanmak da büyük önem taşır.

48 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 47 Liderin herkesin değerlere bağlılığını sağlaması, kendi güvenirliliği ve değerlere bağlılığıyla doğru orantılıdır. “Dediğimi yap, yaptığımı yapma” tutumu, tüm değerlerin yerle bir olmasına ve çalışanların da okula karşı dürüst olmayan tavır geliştirmelerine yol açar.

49 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 48 İyimserlik - Kötümserlik Başarısızlığı değişebilir bir nedene bağlayan, bir sonraki denemesinde başarılı olacağına inanan kişi, iyimser olarak nitelenir. İyimserliğin ardındaki düşünce, bir çözüm olduğuna yönelik inançtır.

50 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 49 Başarısızlıkların nedenini kendilerinin değiştiremeyeceklerini, sabit faktörlere bağlayan liderin kötümserliği, kısa sürede tüm çalışanlar arasında yayılarak, onların da olumsuz ve pasif bir tutum geliştirmelerine yol açar.

51 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 50 Önemli Not: Bir sorunla karşılaştığında ne yapılabileceği üzerinde duran liderin olumlu tutumu ise, çalışanların başarısızlıklara düzeltilebilir bir hatanın sonucu olarak bakmalarını ve enerjilerini bu durumu düzeltmeye, bu sonucun tekrar ortaya çıkmasını engellemeye yönelmelerini sağlar.

52 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 51 Yukarıda anlatılanlar, aynı zamanda iyi bir yönetim ve güçlü bir kurum kültürünün temelini de oluşturmaktadır. Bireyi harekete geçirmeye ve çözüme yöneltme özelliğiyle iyimserlik, “polyannacılık” değil, “yapıcı gerçekçilik”tir.

53 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 52 Geleceğin birçok adı var: Zayıf biri için ulaşılamaz; Korkak biri için bilinmeyen; Yürekli biri için ise, fırsat. V. Hugo

54 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 53 Yazgıların en güzeli, bir insanın sahip olabileceği en büyük hazine, tutkuyla yaptığı bir iş için ona para ödeniyor olmasıdır. A. Maslow

55 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 54 Rekabetin özü; insanları, düşündüklerinin ve yaptıklarının önemli olduğuna inandırmak ve sonra da yollarından çekilmektir. J. Welch

56 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 55 Seveceğin bir iş seçersen, yaşamında bir gün bile çalışmış olmazsın. Konfüçyüs

57 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 56

58 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 57 Çalışanların okul içinde tutmayı sağlayacak özellikleri okula kazandırarak “güçlü okul” haline getirmek, liderlik niteliğine sahip yöneticilerin görevidir. Aşağıdaki özellikler, bu süreçte atılması gereken adımları göstermektedir.

59 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Yetenekli olanı seçin: Geleneksel yaklaşmadan uzak durun ve deneyimli, zekaya ve hatta kararlılığa fazla önem vermeyin. Yetenek yoksa, var edemezsiniz; ancak varsa, besleyip geliştirebilirsiniz. Bu nedenle üstün başarı için kritik faktörü, yetenektir. Yanlış ya da yetersiz çalışanı eğitmek için zaman harcamaktansa, en baştan doğru insanla yola çıkın

60 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Beklentinizi ortaya koyun ve sonuçta görmek istediklerinizi tanımlayın Seçtiğiniz doğru kişiyi, kendi biricik yeteneklerini ortaya koyması için, giderek artan dozlarda özgür bırakın. Böylece kişinin kendi yeteneklerini ve yaratıcılığını tam olarak işe yansıtmasına da olanak sağlamış olursunuz.

61 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Çalışanın güçlü yanlarına odaklanın: Çalışanların zayıf yanlarını geliştirmek için harcamaktansa, güçlü yanlarını güçlendirmek için değerlendirin. Hepimiz biliyoruz ki, insanlar başarılı oldukları işleri yaparken daha mutlu ve verimli olurlar. İnsanlara bu şansı verin

62 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Herkese uygun olan pozisyonu bulun: Herkesin bir çapı ve kapasitesi vardır. Birçok okulda olağan sayıldığı gibi, insanları başarısız olacakları noktaya getirecek kadar sorumluluk yüklemeyin. Daha sonra bu kişilerden nasıl kurtulacağınız konusunda kara kara düşünürsünüz.

63 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 62 Garsona yemek, aşçıya servis yaptıran, aç kalmaya mahkümdür.

64 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 63 İyi bir lider, insanlarda güven uyandırır. Daha iyi bir lider, insanların kendine güvenlerini sağlar. S. Ewing

65 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 64 Bir insana olduğu gibi davran, öyle kalacaktır. Bir insana olabileceği ve olması gerektiği gibi davran, öyle olacaktır. J.W. Von Goethe

66 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 65 Mükemmelliği yakalayanlar, beyinlerinin en becerikli kısımlarına ulaşarak, ondan yararlanmada usta olanlardır. Başarılı insanları başarısızlardan farklı kılan da budur P. Drucker

67 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 66 Motivasyon, insanlara yaptırmak istediğiniz şeyleri, sanki kendileri öyle istiyorlarmış gibi yaptırma sanatıdır. D. Eisenhower

68 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 67

69 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 68 Yönetim takımınızdaki insanların, vizyon, cesaret ve yüksek etik niteliklerine sahip, kararlı ve mükemmeli arayan kişiler olmalarını sağlayın.

70 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 69 Bir yönetici, aşırı bir yönetim tutkusu içinde. Bu tür yöneticiler, enerji ve heyecan vereceklerine, enerjiyi yatıştırır, heyecan ve yaratıcılığı bastırırlar. Sadece kendi başına çalışan ve ekibe uyum sağlayamayanlara –ne kadar üstün niteliklere sahip olurlarsa olsunlar- ekipte yer yoktur.

71 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 70 “Eğer bir yönetici, birlikte çalıştığı insanları motive edemiyor ve onları geliştiremiyorsa; bu durumun yol açacağı zaafiyet, yöneticinin bireysel yetenekleriyle getireceği yararlardan çok daha fazla olacaktır.”

72 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 71 Başarılı bir iş liderinin sırları:  İnsanlara heyecan verecek vizyon oluşturmak,  Doğru insanları seçmek (iyimser, iç motivasyonu yüksek)  Çalışanların eğitimi ve gelişmesine kaynak ayırmak (zaman, para, insan gücü)

73 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 72  Çalışanları, yaratıcılıklarını ortaya koyabilecekleri şekilde serbest bırakmak,  Davranış ve başarı açısından kurumun değer sistemine uymayanları sistemin dışına itmek.

74 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 73 İnsanlara asla nasıl yapacaklarını söylemeyin, ne yapacaklarını söyleyin. Yaptıklarıyla sizi şaşırtacaklardır. J. Welch

75 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 74 Başarı, ulaşılması gereken bir sonuç değil, sürekli gelişen bir süreçtir. A. Robbins

76 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 75 Çalışmanın üç kuralı: 1.Kargaşanın içinden yalınlığı çekip çıkarın. 2.Uyumsuzluğun içinde ahengi yakalayın. 3.Zorlukların arasında fırsatları görün. A. Einstein

77 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 76 Hırs, bir sandalın yelkenini şişiren rüzgara benzer. Fazlası, gemiyi batırır, azı da gemiyi olduğu yerde bırakır. F. Voltaire

78 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 77 Mutlak mükemmel, ulaşılmazdır. Ama onun peşinden giderek en iyiye ulaşılır. V. Lombardi

79 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 78

80 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 79 “Eğitim liderlerinin kişisel ya da davranışsal bir özelliği”, “insanları etkilemeyi ve onlara ilham vermeyi sağlayan ayrıcalıklı, üstün güç ve nitelik olarak ortaya çıkmalı. “Karizmatik” eğitim liderlerinde davranış özellikleri sekiz boyutta ortaya çıkıyor.

81 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 80  Alışılmamış davranışlar göstermek,  Kişisel risk almak,  Geleceğe dönük vizyon sahibi olmak,  Kendilerini izleyenlerin gereksinimlerine duyarlılık  Köklü değişim için harekete geçmek

82 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 81  Koşulları gerçekçi olarak değerlendirmek,  Kendini güçlü bir şekilde ifade etmek,  Statükoyu değiştirmek için mücadele etmek.

83 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 82 Liderlik ve karizma Liderin en temel özelliği çevresindekileri etkilemesidir. Lider birleştirir, harekete geçirir, değişim yaratır, iz bırakır. İster iş yaşamında, ister politik alanda, bir liderin mutlaka karizma sahibi olması gerekmez. Sırdan görünümlü pek çok lider, önemli işler başarmıştır.

84 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 83 Liderlerin özellikleri  Liderin iletisi vardır  Çevresine iletiyi oluşturacak zihinsel ve bilgi birikimine sahiptir  Bilgi birikimini yorumlayacak analitik ve kavramsal düşünce yetkinliği vardır,  İletisini, topluluklara etkili bir şekilde aktarabilecek iletişim becerisine sahiptir.

85 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 84 Karizma, nereye gittiğini bilenin gücü, bilmeyenin hoş hayalleridir.

86 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 85 Değişen zihin haritaları Yöneticilerine “Lider ve karizmatik olma özelliği” atfeden çalışanlarda önemli değişiklikler görülür: İşe karşı olan tavır, davranışlar, tutum, hatta inançlar değişir. Bir kurumda çalışanlar, karizmatik insanları genellikle şu ifadelerle tanımlarlar:

87 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 86  “O, benim izleyeceğim bir örnek”  “Ona bağlı olmak, bana gurur veriyor.”  “Benim için önemli olanı bana gösterme konusunda özel bir yeteneği var.”  “Kendi yeteneklerimi keşfetmemi ve geliştirmemi sağlıyor.”

88 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 87 Çalışanlar, böylece, herhangi bir görevin yerine getirilmesi ve tamamlanmasında, normal koşullarda üstlenmeyecekleri özverili çalışmalarda bulunurlar. Dışardan bakanların anlamakta güçlük çekeceği bu durum, içinde olanlara hem mutluluk verir, hem de doğal karşılanır,

89 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 88 Güçlü olduğunu bildiğimiz bir kişiliğin, gücünü nereden aldığını kolayca açıklayamadığımızda imdadımıza yetişen şey, “karizma” kavramıdır. R. Sennett

90 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 89 Karizmatik kişi, daha çok kriz anında ortaya çıkar ve tarihsel bir misyonu gerçekleştirmek için göreve geldiğini iddia eder. Zor durumdaki insanlar da, bir kurtarıcı arayışı içinde oldukları için, bu kişiye sıkı sıkıya sarılırlar. M. Weber

91 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 90 Binlerce ormanın özü, tek bir tohumda saklıdır. R. W. Emerson

92 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 91 Sözlerin uçuyor havaya, ama düşüncen yerde... Öz olmayınca, söz yükselmiyor göklere. W. Shakespeare

93 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 92

94 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 93 “Sorun yaşanmayan bir işi yönetmek için hiçbir özel beceriye gereksinim yoktur.” Gerçek lider, kriz ve zorluk yaşanan durumlarda ortaya çıkar. Yapılan araştırmalar, ciddi boyutlarda sorun yaşayan yöneticilerin, yaşadıkları zorluklara “ beş tür tepki ” verdiğini ortaya koyuyor:

95 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 94 1.Umutsuz bir bekleyiş içinde olanlar: Bu tür yöneticiler, gözleri fardan kamaşan ve olduğu yerde çivilenerek üstlerine gelen arabayı seyreden geyikler gibi, Sorunlar karşısında adeta felç olurlar. Neyin, neden yanlış yapıldığını anlayamazlar.

96 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Sükunetle teslim olanlar ya da panik içinde çırpınanlar: Bazı yöneticiler, her aksiliği bir felaket olarak görür ve daha baştan her şeyin kaybedildiğine inanır. Birinci gruba giren yöneticiler, nasıl mücadele edileceğini bilmezken, bu gruba girenler, mücadeleden korkar.

97 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Makul olmayan davranışlarla aşırı tepki verenler: Bunlar, kafes içinde köşeye sıkıştırıldığında mantıksızca çırpınan ve saldıran kobaylar gibi enerjilerini yanlış yöne kullanırlar. Böyleleri, çevrelerinde suçu yıkacak birilerini arar, kendilerine komplo kurulduğuna ya da şanssız olduklarına inanırlar.

98 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Cesaretle mücadele eden, ancak gelecekteki sorunlara hazırlıklı olmayanlar: Bazı yöneticiler, aksilik ne kadar büyük olursa olsun, çekinmeden, cesaretle tehditlere karşı koyar ve sorunları çözer. Buna karşın, temel bir zayıflıkları vardır; bu da gelecekteki potansiyel sorunlara yönelik öngörüye sahip olmamalarıdır... Bu tür yöneticiler, önlerindeki hendeği doldurmakta çok başarılı olsalar bile, o sırada başka taraftan aldıkları toprağın daha derin bir hendek oluşturabileceğini görecek zekaya ya da deneyime sahip değildir.

99 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Gerçek liderler ise, sorunun kaynağına iner ve karşı saldırıya geçer: Bu kişiler, ne teslim olur ne de aşırı tepki verirler; sorunların yaşamın bir parçası olduğunu kabul eder, sükunetlerini koruyarak durumu değerlendirirler.

100 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 99 Gerektiğinde geri çekilmek Yaşanan aksiliği tersine çevirmek, bazı durumlarda geri çekilmeyi de gerektirebilir. Geri çekilmek, her zaman teslim olmak anlamına gelmez. Geri çekilmek, bir lider için, kaynaklarını toplama ve sorunu gözden geçirme amacının ötesinde, gelecekteki başarılar için hareket planı yapmayı da içerir.

101 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 100 Yenilmek geçici, vazgeçmek kalıcı bir durumdur.

102 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 101 Zorluğun üstesinden gelmek için  Durum ne olursa olun, paniklemeyin.  Geçici olarak geri çekilmekten korkmayın.  Gerekirse bazı şeylerden vazgeçin.  Durumu dikkatle ve sükunetle değerlendirin.  Kendi hücumunuzu planlayın.  Hazır olduğunuza inandığınız zaman, amacınıza yönelik olarak güvenle ve coşkuyla saldırıya geçin.

103 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 102 Son aşamada, tereddüde yer yoktur. Kararlılığınız, sizinle birlikte mücadele edenlere de ilham verecektir. Bir liderin gerçek niteliklerinin kriz sırasında ortaya çıktığı unutulmamalıdır. Aşırı tepki vermek, teslim olmak kadar zayıflık işaretidir.

104 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 103 Kontrolü ele geçirmenin yolu ise, bilinen bir askeri stratejiden geçer: “En iyi savunma, saldırıdır.” Bunun için olumsuz duyguları kontrol etmekten başlayan, bir dizi olgunluk (duygusal zeka) niteliğine sahip olmak gerekir.

105 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 104 Bana göre, başarıya, tekrar tekrar yaşanan başarısızlıklar ve iç görüyle ulaşılır. Aslında, başarı, çalışmanın yüzde birini oluşturur... Ve yüzde 99’u, başarısızlıklar denen şeylerin sonucudur. S. Honda

106 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 105 Her problemin hızlı, kolay ve ucuz bir çözümü vardır. Bugünün problemleri, dünün çözümlerinden kaynaklanır. H. L. Mencken

107 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 106 Yapmakta ısrar ettiğimiz şey, giderek kolaylaşır. İşin doğası değiştiğinden değil, bizim yapma yeteneğimiz geliştiğinden. R.W. Emerson

108 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 107 “Başarı”nın “çalışmak”tan önce geldiği tek yer sözlüktür. Acar Baltaş

109 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 108

110 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Yüzyıl kurumların, değerleri ile ayakta kaldıkları ya da çöktükleri bir dönem olacaktır. Çalışanların olgunluğu kadar, okulların olgunluk düzeyleri de çevrelerini belirleyeceklerdir.

111 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 110 İş lideri, bir okulun başındaki kişi olarak, okul kültürüne damgasını vurmak durumundadır. Liderin olgunluk düzeyi de ister istemez okulun olgunluk düzeyini belirlemektedir.

112 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 111 Yapılan araştırmalara göre: yönetimin niteliği, kurum kültürünü %70 oranında, kurum kültürü de iş sonuçlarını %30 oranında etkiler.

113 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 112 Liderin olgunluğu Kişinin kendisiyle ve çevresiyle başa çıkabilmesini kolaylaştırabilmesi için, liderlerde “duygusal zekanın” beş boyutuna sahip olması gereken temel yetkinliklerdir. Bu yetkinlikler aşağıdaki gibidir.

114 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Kendisiyle ilgili farkındalığı geliştirmek Kendisiyle ilgili farkındalık özelliğine sahip liderlerin özgüveni yüksektir. Değerler sisteminden kaynaklanan iç sesini dinler. Micazından kaynaklanan ve değiştiremeyeceğini bildiği özelliklerini olduğu gibi kabul eder ve davranışlarını değiştirerek, mizacından kendini zorda bıraktığı durumları engellemeye çalışır. Bu şekilde önce kendini, daha sonra da çevresini geliştirmeye çalışır.

115 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Olumsuz duyguları denetlemek: Duyguların, özellikle de olumsuz duyguların kontrolü; kişinin fevri davranışlarını engelleyen ve başarısını belirleyen bir özelliktir.

116 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 115  “ Fevrilik ”, öğrenmeyi ve başarıyı olumsuz yönde etkileyen bir faktördür.  Daha açık bir anlatımla, olumsuz duyguların kontrol edilememesi insanlara adeta aptallaştırmakta ve kişi, sahip olduğu yetkinlikleri yaşama geçirmekte başarısız olmaktadır.

117 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 116  “ Kaygı düzeyi yüksek ” bir yöneticinin durumu, daha hiçbir şey söylemeden, çalışanlar tarafından algılanmaktadır.  Yöneticinin es tonunu kontrol edememesi, gergin ya da yüksek sesle, suçlayıcı konuşması, olumsuz ifadeler kullanması çalışanlar üzerinde baskıyı arttırır.  Bu tür stresli ortamlar insanları beceriksizleştirdiği için çalışanların “ eli ayağı birbirine dolanır ”

118 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ İnsanları motive etmek. Birlikte çalıştığı insanlarda heyecan yaratarak onları harekete geçirmek. Mutlu etme sanatı, mutlu olmayı da kapsar.

119 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Empati göstermek: Başkalarının duygularını anlamak ve hak vermese de kabul etmek

120 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Başarı yönelimli olmak: Başarısızlık karşısında “ kurban rolü ” oynamak, mazeret bulmak ya da başkalarını suçlamak yerine sorumluluk üstlenip, sonuca ulaşıncaya kadar sebat etmek.

121 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 120 Duygusal olgunluk düzeyi düşük liderlerin yönettiği okullar, en kolay, başarı değerlendirme sisteminde kullandıkları ölçütlerle fark edilirler. Çağdaş bir performans değerlendirme sisteminin olmadığı okullarda, performansın “nasıl” boyutu önemsenmez. Sadece işini iyi yapıp sonuç alındığını düşünen kaba insanlar, okula egemen olur.

122 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 121 Oysa bir lideri, sadece işi yönetmekten eğil, insanları da yönetmekten sorumludur. Bunun için, sadece iş sonuçlarına değil, uygun tarz da özen göstermeli, çalışanların sorunlarının da iş sorunları kadar önemli olduğunu bilmelidir.

123 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 122  Kişi bile söz demini, Demeye sözün kemini, Şu dünya cehennemini, Sekiz uçmağ ede bir söz. Yunus Emre

124 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 123 Güçlü olan, zayıf yanını herkesten iyi bilendir. Daha güçlü olan ise, zayıf yanına hükmedebilendir. Konfüçyüs

125 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 124 İşyeri, yöneticilerin egoları için rehabilitasyon merkezleri değildir. Acar Baltaş

126 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 125 Akıllı adam aklını kullanır; daha akıllı adam başkalarının aklını da kullanır. G. B. Shaw

127 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 126

128 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 127 Yönetin, bir kurumun hedef ve değerlerini saptama ve bunları gerçekleştirme; liderlik ise, belirli bir yön belirleme ve çalışanları o yönde harekete geçirme sürecidir.

129 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 128 Liderlik kavramı geleceğe yöneliktir. Liderler, kurumun ayakta kalmasını sağlamak, işlerin yapılma biçimleriyle, nelere değer verildiğini belirlemek, vizyon oluşturmak ve bu vizyonu kurum içinde benimsetmek sürecinden sorumludur.

130 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 129 Yönetim kavramı ise durağandır ; yalnız bugünle uğraşır; sahip olunan vizyonun yaşama geçirilmesini sağlar. Yönetim yapılması gereken işleri ve amaçlara ulaşma yolunda gösterilen ilerlemeleri değerlendirmeyi hedefleyen sistem ve süreçleri kapsar.

131 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 130 Liderlik, özellikle kurum değerlerinin ve inançlarının farkında olmayı ve bunların geleceğe uygunluğunu araştırmayı gerektirir. Köklü değişiklikler, ancak bu süreçte gerçekleşir

132 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 131 Liderlik bir vizyon oluşturma ve ilhan verme sürecidir. Oysa yöneticilik, yaşanan güne ilişkin sorunların çözülmesiyle ilgili işlerdir.

133 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 132 Yönetici, hiç kimsenin saatinin olmadığı bir toplumda, saat sahibi insanlara benzer. İnsanlar saati sorar, yanıtını alır, bu yanıttan yararlanır ve bu yanıtı veren kişiye saygı ve hayranlık duyar.

134 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 133 Lider saat yapar ve belirli bir zaman sonra, kimsenin zaman öğrenmek için kendisine ya da başkasına gereksiniminin kalmadığı bir düzen kurar. Liderin yarattığı etki ve eserler, kendisinden sonra da devam eder.

135 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 134 Günümüz dünyasında etkin liderler:  Kurumların her düzeyinde ortaya çıkabilir,  Değişiklikleri destekler,  Çevrelerindeki kişileri dinler,  Hatalardan ders çıkarır,  Başkalarına saygı gösterir,  Açık bir vizyon ve değerler sistemine sahiptir,  Kendi yetenek ve bilgisinin farkındadır,  Etrafındakilerin başarılarından mutluluk duyar.

136 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 135 Liderin iletisi vardır. Bir liderin en önemli özelliği, heyecan yaratmasıdır. Liderin iletisi ve zihninde geleceğin resmi vardır. Lider iletisini izler, diğer insanlar da lideri izler

137 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 136 Gerçek liderler insanları birleştirir, heyecan yaratır, değişim sağlar, iz bırakır. İnsan zihni yeni fikre uzandı mı, bir daha eski boyutlarına dönemez. O. W. Holmes

138 İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 137 Bazıları başardıklarımıza hayret etti: Oysa ben, yapacağım işlerin ne olduğunu ve nasıl olacağını o kadar açık görüyordum ki, bu ulusun bu sonuca ulaşacağına kesin inancım vardı. M. K. Atatürk


"İSMAİL SARAÇOĞLU YALOVA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları