Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ebrary Satın Alma (Perpetual Access) ve Abonelik Modelleri 2009.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ebrary Satın Alma (Perpetual Access) ve Abonelik Modelleri 2009."— Sunum transkripti:

1 Ebrary Satın Alma (Perpetual Access) ve Abonelik Modelleri 2009

2 Ebrary Hakkında  2004 sonundan beri Türkiye’de  Türkiye’de Academic Complete veri tabanına 2004 yılında 7 abone, bugün 77 abone  2004 yılında 19,000 kitap bugün  2007’de tüm dünyada 50% büyüme  Yaklaşık 2000 abone,125 ülkeden 14 milyon kullanıcı  Çeşitli modeller ile erişim sağlanan e-Kitap  370+ yayıneviyle anlaşma

3 Erişim Modelleri  Abonelik modeli (Academic Complete, Online Sheet Music)  Satın alma modeli (Perpetual Access) a- Tek tek kitaplar b- Paket koleksiyonlar

4 Abonelik “Ebrary Academic Complete” * Title count as of Jan. 1, 2006 Abonelik Koleksiyonları (16)Kitap sayısı Business and Economics7.758 Computers and IT3.908 Education2.650 Engineering and Technology3.907 History and Political Science8.049 Humanities2.274 Interdisciplinary and Area studies3.852 Language Literature and Linguistics4.858 Law, International Relations and Political Philosophy4.338 Life Sciences2.869 Medical2.069 Nursing and Allied Health2.135 Physical Sciences2.235 Psychology and Social Work2.514 Religion Philosophy and Classics3.979 Sociology and Anthropology3.633 Academic Complete

5  Toplam ’nin üzerinde tam metin elektronik kitap ve 1,000’in üzerinde harita içerir.  Koleksiyon her yıl hızla büyümektedir. Her sene 4, ,000 kitap eklenmesi hedeflenmektedir.  Başka koleksiyonlarda bulunmayan, hukuktan genel referansa kadar binlerce kitap mevcuttur.  Kullanım istatistikleri alınabilmektedir.  Metinlerde önemli görülen yerler ve sayfalar işaretlenebilir  Yapılan aramalar ve alınan notlar kişiye özel şifrelerle kaydedilebilir özelliktedir.  MARC kayıtlarını verir.  Sınırsız sayıda kullanıcıya erişim verir. Özellikleri

6 Academic Complete 2009 Aboneleri (77 kurum) ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ AKSARAY ÜNİVERSİTESİ ANADOLU ÜNİVESİTESİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ ASELSAN ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ ATILIM ÜNİVERSİTESİ BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ ÇANAKKALE 18 MART ÜNİVERSİTESİ ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ ÇORUM HİTİT ÜNİVERSİTESİ DİCLE ÜNİVERSİTESİ DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ DÜZCE ÜNİVERSİTESİ EGE ÜNİVERSİTESİ ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ ERCİYES ÜNİVERSİTESİ ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ FATİH ÜNİVERSİTESİ FIRAT ÜNİVERSİTESİ GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ GATA GAZİ ÜNİVERSİTESİ GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ NİĞDE ÜNİVERSİTESİ ODTÜ OKAN ÜNİVERSİTESİ ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ ÖZYEĞİN ÜNİVERSİTESİ PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SABANCI ÜNİVERSİTESİ SAKARYA ÜNİVERSİTESİ SELÇUK ÜNİVERSİTESİ SİNOP ÜNİVERSİTESİ SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ TOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİV. TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜRKİYE ATOM ENERJİSİ KURUMU ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ UŞAK ÜNİVERSİTESİ VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ YAŞAR ÜNİVERSİTESİ YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ YOZGAT ÜNİVERSİTESİ ZONGULDAK KARAELMAS ÜNİVERSİTESİ GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ GİRESUN ÜNİVERSİTESİ GİRNE AMERİKAN ÜNİVERSİTESİ HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ HALİÇ ÜNİVERSİTESİ HARRAN ÜNİVERSİTESİ IMKB IŞIK ÜNİVERSİTESİ İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ KAFKAS ÜNİVERSİTESİ K.MARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ KARAMANOĞLU MEHMET BEY ÜNİVERSİTESİ KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ KOÇ ÜNİVERSİTESİ LEFKE ÜNİVERSİTESİ MALTEPE ÜNİVESİTESİ MARMARA ÜNİVERSİTESİ MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ MERKEZ BANKASI MERSİN ÜNİVERSİTESİ MİLLİ KÜTÜPHANEİ MUĞLA ÜNİVERSİTESİ MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİV.

7 Satın Alma Modeli (Perpetual Access)  Tüm akademik konu alanlarında e-kitaplar  Toplam satın alınabilen e-kitap (Bu kitaplar Academic Complete veritabanı içinde bulunmamaktadır.)  Çok kullanıcı veya tek kullanıcı seçenekleri  Ebrary Academic Complete ile aynı arayüzden erişim imkanı  MARC kayıtları  Ebrary Academic Complete aboneleri için yıllık platform ücreti uygulanmamaktadır.

8 Neden e-kitap satın almak avantajlıdır?  İhale işlemleri ile uğraşmaksızın kitap sayınızı arttırabilirsiniz.  Çok kullanıcı olarak satın alınan e-kitaplar basılılarından daha ucuza gelmektedir. Uygun fiyata bir kitabın sınırsız sayıda kopyasını elde etmiş olursunuz.  Yer sorunu yaratmazlar.  Yıpranma, çalınma, kaybolma problemi yoktur. Bu durumlardan korunmak için yaptığınız masrafı azaltır.  Kataloglamanız gerekmez, MARC kayıtlarını kolayca kataloğunuza yükleyebilirsiniz, iş yükünüzü azaltır.  Kullanım istatistiği alabilirsiniz.


"Ebrary Satın Alma (Perpetual Access) ve Abonelik Modelleri 2009." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları