Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

B ILGISAYAR IŞLETMENLIĞI. B ILGISAYAR VE SAĞLIK Doğru Oturuş.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "B ILGISAYAR IŞLETMENLIĞI. B ILGISAYAR VE SAĞLIK Doğru Oturuş."— Sunum transkripti:

1 B ILGISAYAR IŞLETMENLIĞI

2 B ILGISAYAR VE SAĞLIK Doğru Oturuş

3 Bilgisayarın karşısında otururken şunlara özen göstermeliyiz.. Masa yüksekliği cm. Yüksekliği ayarlanabilir, sırtı bele uygun ve esnek bir ergonomik koltuk Omuzlar rahat bırakılmış Dik oturulmuş ve sırt desteklenmiş Kollar yatay veya biraz yukarıda Dirsek ve eller düz bir çizgide Bacakların üst kısmı yatay Dizler 9 veya 110 derece açıda olmalı

4 Gözlerimizin sağlığı için: Bilgisayar kullanmadan önce bir göz muayenesinden geçmeli, görme bozukluğu varsa mutlaka düzeltilmeli Ekrandan cm. uzakta oturmalı Ekranın üst kenarı ile göz hizasının aynı seviyede olmasına dikkat etmeli Kağıt tutucu kullanıyorsak bunu ekranla aynı hizada tutmalı Odanın loş ışıklı, aydınlatma mumluk ve indirekt olmalı Işık ekrana dik açıyla gelmemeli Işık yansıma ve parlamaları önlemeli dakikada bir kısa süre gözleri uzağa odaklayarak göz kaslarının dinlenmesi sağlanmalı. Bunların yanı sıra: Saat başı mola vererek odayı temiz hava ile doldurmak ve ufak ekzersizler yapmak Hamilelerin ekran başına geçmemelerini sağlamak gerekiyor

5 Monitörünüzü Kullanırken Dikkat Etmeniz Gerekenler 1-)Monitörü güçlü manyetik alan yaratabilecek yüksek kapasiteli transformatörler, elektrik motorları ve harici hoparlörler veya fanlar gibi diğer aygıtlardan uzak tutun. 2-)Eğer mümkünse monitörü doğu yönünde yerleştirerek dünyanın manyetik alanından etkilenmesini en aza indirin. 3-)Monitör açıkken yerinin değiştirilmesi görüntüde renk kaybına yol açabilir. Bunu düzeltmek için, monitörü kapatın ve tekrar açmadan önce dakika bekleyin. 4-)Isının düzgün olarak dağılması için, monitörün etrafında yeterli havalandırma alanı olmasına dikkat edin. 5-)Monitörün yüksekliğini ekran göz seviyesinde veya biraz altında olacak şekilde ayarlayın. Ekranın ortasına bakarken gözleriniz çok hafif aşağıya doğru bakmalıdır. 6-)Monitör gözlerinize 40 cm’den yakın ve70 cm’den uzak olmamalıdır. En iyi mesafe 60 cm’dir. 7-)Gözlerinizi periyodik olarak en az 6 m. uzaktaki bir nesneye odaklayarak dinlendirin. Sık sık göz kırpın. 8-)Parlama ve yansımaları en aza indirmek için monitörü pencere ve diğer ışık kaynaklarına 90° açı ile yerleştirin. Monitörün eğimini ayarlayarak tavan ışıklarının ekranınıza yansımasını engelleyiniz. 9-)Eğer ışık yansımaları ekranınızı görmeyi zorlaştırıyorsa, parlama engelleyici filtre kullanın. 10-)Monitörün cam (CRT) yüzeyinde cam üzerindeki yansımayı ve statik elektriği azaltmak için özel bir kaplama mevcuttur. 11-) Yüzey üzerindeki hassas kaplama sebebiyle, tozlanmayı en aza indirmek için tiftiksiz, aşındırıcı olmayan (pamuklu veya benzer) bir bez ve alkolsüz, doğal, aşındırıcı olmayan temizleme solüsyonları veya cam temizleyici kullanın. Eğer ekranın hafif bir temizlikten fazlasına ihtiyacı varsa, su veya doğal deterjanı bol su ile yumuşatarak doğrudan yumuşak bir bezin üzerine uygulayın ve camı bu şekilde temizleyin. 12-) Havalandırma boşluklarını kapatmayın ya da monitörü radyatör veya diğer ısı kaynaklarının yakınına yerleştirmeyin. Monitörün üzerine hiçbir şey koymayın.

6 B ILGISAYAR NEDIR Bilgisayar, kullanıcıdan aldığı verilerle mantıksal ve aritmetiksel işlemleri yapan; yaptığı işlemlerin sonucunu saklayabilen; sakladığı bilgilere istenildiğinde ulaşılabilen elektronik bir makinedir. Bu işlemleri yaparken veriler girilir, işlenir, depolanabilir ve çıkışı alınabilir. Bilgisayar işlem yaparken çok hızlıdır (1 Saniyede 1 Milyar değişik toplama yapabilir), yorulmaz ve sıkılmaz. Bilgisayar programlanabilir. Bilgisayar kendi başına bir iş yapmaz.

7 INPUT UNIT (Girdi Birimi) INPUT UNIT (Girdi Birimi) Ana Bellek (Main Memory) CPU (Central Processing Unit) MIB (Central Processing Unit) MIB Logical UnitCtrl. UnitAritm. Unit Auxellary Memory (Yan/Dıs/Yardımcı Bellek) Auxellary Memory (Yan/Dıs/Yardımcı Bellek) OUTPUT UNIT (Çıktı Birimi) OUTPUT UNIT (Çıktı Birimi)

8 ÖLÇÜ BİRİMLERİ 8 BİT1 BYTE(B) 1024 BYTE1 KILOBYTE(KB) 1024 KILOBYTE1 MEGABYTE(MB) 1024 MEGABYTE1 GİGABYTE(GB) 1024 GİGABYTE1 TERABYTE(TB)

9 BİLGİSAYAR DONANIMI BİLGİSAYAR DONANIMI BİLGİSAYAR YAZILIMI BİLGİSAYAR YAZILIMI -İşletim Sistemleri -Paket Programlar -Programlama Dilleri

10 GİRDİ VE ÇIKTI BİRİMLERİ GİRDİ BİRİMLERİ 1-) Klavye (Keyboard) 2-) Fare (Mouse) 3-) Optik 4-) Barkod okuyucu 5-) Optik Kalem 6-) Tarayıcı (Scanner) 7-) Mikrofon (Ses) 8-) Kamera GİRDİ BİRİMLERİ 1-) Klavye (Keyboard) 2-) Fare (Mouse) 3-) Optik 4-) Barkod okuyucu 5-) Optik Kalem 6-) Tarayıcı (Scanner) 7-) Mikrofon (Ses) 8-) Kamera ÇIKTI BİRİMLERİ 1-) Ekran (Monitör) 2-) Yazıcı (Printer) 3-) Çizici/Kesici (Plotter) 4-) Hoparlör (Ses) ÇIKTI BİRİMLERİ 1-) Ekran (Monitör) 2-) Yazıcı (Printer) 3-) Çizici/Kesici (Plotter) 4-) Hoparlör (Ses)

11 M ERKEZI IŞLEM BIRIMI Kısaca bilgisayarın beynidir. Yapılan her işlemi kontrol eder. Bir bilgisayarın CPU’su ne kadar gelişmişse bilgisayar o kadar hızlı ve yetenekli olur. Aynı zamanda CPU bilgisayarın modemini de tayin eder. MHZ (Megahertz): Bilgisayarın hız birimidir. CPU’nun bir mili saniyede yapabileceği işlemin büyüklüğüdür.

12 A NA BELLEK (M AIN M EMORY ) Bilgilerin geçici olarak tutulduğu bellektir. Aynı zamanda bilgisayarın çalışabilmesi için gerekli bilgiler de bu bölümde tutulur. Ana bellek 2’ye ayrılır: 1) ROM (Read Only Memory): Sadece okunabilir bellektir. Buradaki bilgiler silinemez, değistirilemez, herhangi bir elektrik kesintisinden etkilenemez. 2) RAM (Random Access Memory): Doğrudan veya rastgele erişimli bellektir. Bilgisayar açılır açılmaz kullanıcıya bos olarak sunulan bellektir. Bilgiler geçici olarak bu bölümde tutulur. RAM bellek elektrik kesintisinden etkilenir. Bellek bilgisayarın özelliğine göre yükseltilebilir.

13 Y AN - DIŞ YARDıMCı BELLEK Bilgilerin kalıcı olarak depolandığı ürünlere denir. Kısaca disk ve disketlerdir. Disk ve disketler hem girdi hem çıktı birimidirler.

14 Disket Cd Flash Disk Harddisk

15 C ıKTı BıRıMLERı Bilgisayar ortamındaki bilgilerin dış ortama aktarılmasını sağlayan ürünlerdir. 1-) Ekran (Monitor) 2-) Yazıcı (Printer) 3-) Çizici/ Kesici (Plotter) 4-) Hoparlör (Ses)

16 Y AZıCı T ÜRLERI Nokta Vuruşlu Yazıcılar Mürekkep Püskürtmeli Yazıcılar Lazer Yazıcılar

17 Ç ıZıCı Reklamcılıkta kullanılır.

18 D OSYA ( FILE - KÜTÜK ) KAVRAMI Bilgilerin bilgisayar ortamından saklı tutulduğu ortamlara dosya(file) denir.

19 Com Exe Bat Doğrudan çalışabilir dosyalardır. DOC Winword metin belgeleri XLSExcel Çalışma Sayfaları MDBAccess veri tabanı programı PPT Power Point sunu programı TXT Metin (text) dosyaları LNK Kısayol dosyaları BMP JPG Çizim, resim ya da fotograf dosyaları GIF

20 DAT MPG Film, gösteri ya da animasyon dosyaları AVI MP3 WAV Ses ve müzik dosyaları MID

21 K LASÖR ( FOLDER ) KAVRAMı Birbirine benzeyen dosyaların bir arada tutulduğu bölümlere KLASÖR (Folder) denir. K lasörler ilk oluşturulduklarında bosturlar. Klasörler ad verilirken dosya adı verilirken dikkat edilmesi gereken kurallara uyulur. Klasörlere uzantı verilmez.

22 İ ŞLETIM SISTEMI NEDIR ? İşletim sistemi, bilgisayarda çalışan, bilgisayar donanım kaynaklarını yöneten ve çeşitli uygulama yazılımları için yaygın servisleri sağlayan bir yazılımdır.donanım

23 MASAÜSTÜ: Windows ilk açıldığında gelen, üzerinde simgelerin olduğu, altında görev çubuğunun olduğu alana denir. SİMGE: Masaüstünde yer alan küçük resimlere denir. Simgeler üzerlerine gelinip çift tıklanarak programlar çalıştırılır. BASLAT MENÜSÜ: Masaüstünde en altta yer alan çubuğa Görev çubuğu denir. Görev çubuğu üzerinde en solda yer alan Başlat üzerine gelinip tıklandığında açılan menüye Başlat Menüsü denir. SEÇİM İSLEMLERİ: Tek Tıklama: Mouse ile herhangi bir simgeyi seçmek için seçilecek simge üzerine gelinip mouseun sol tusu ile bir kez tıklanır. Bu isleme tıklama (klikleme) veya tek tıklama denir. Renk degisirse simge seçilmis demektir. Seçimi iptal etmek için bos bir yere tıklamak yeterlidir. Çift Tıklama: Mouse ile herhangi bir simge üzerine gelinip ard arda seri bir sekilde iki kere tıklanırsa buna çift tıklama denir. Böylece çift tıklanan uygulama açılmıs olur. SÜRÜKLEME İSLEMLERİ: Mouse’ un sol tusu basılı tutularak mouse hareket ettirildiginde seçilmis simgenin sürüklendigi görülür. Böylece seçilen simgeler ekran üzerinde istenilen yere götürülebilirler. (Dikkat! Otomatik düzenle komutu kapalı olmalı. Aksi taktirde sürüklenen simge bırakıldıgında tekrar eski yerine gider.)

24 Klasör olusturma: 1- Masaüstünde sag tusa basılır. 2- Gelen menüden Yeni üzerine gidilir. 3- Klasör üzerine gelinir ve mouse’ un sol tusu ile tıklanır. 4- Klasöre istenilen isim verilir. sim verilmezse windows “Yeni Klasör” adını Klasör silme: I. YOL: 1- Silinecek klasör isaretlenir. 2- Üzerindeyken mouseun sag tusuna basılır. 3- Gelen menüden Sil üzerine gidilip tıklanır. II. YOL: 1- Silinecek klasör isaretlenir. 2- Klavyeden DEL tusuna basılır III. YOL: 1- Silinecek klasör mouse ile sürüklenerek Geri Dönüsüm Kutusu üzerine bırakılır.

25 !!! Klasör silindiğinde tüm alt klasörler ve dosyalar silinir. Silinen dosya ve klasörler masaüstündeki Geri Dönüsüm Kutusuna gönderilir. Kullanıcı isterse daha sonra silinen dosyaları geri alabilir. Bunun için de Geri Dönüsüm Kutusu çift tıklanarak açılır ve geri alınacak olan üzerindeyken sag tusa basılıp Geri Yükle tıklanır. **Shift tusu basılı tutularak silinenler Geri Dönüsüm Kutusuna gönderilmeden dogrudan silinirler

26 Klasörün adını degistirme: I. YOL: 1- Adı degistirilecek olan klasör isaretlenir 2- Üzerindeyken mousun sag tusuna basılır. 3- Gelen menüden Ad degistir üzerine gidilip tıklanır. II. YOL: 1- Adı degisecek klasör isaretlenir 2- Klavyeden F2 tusuna basılır ve yeni ad yazılır III. YOL: 1- Adı degisecek klasör isaretlenir 2- Adı üzerine bir kez tıklanır ve aktiflesince yeni ad yazılır.

27 PENCEREYİ TAşIMA • Pencere başlığına gidilir. • Mouseun sol tusu basılı tutularak hareket edilir • İstenen konuma sürüklenip bırakılır.

28 PENCEREYİ BOYUTLANDIRMA • Pencerenin herhangi bir kenarına veya kösesine gidilir • Boyutlandırma okları göründüğünde mouse un sol tuşu basılı tutulur ve hareket edilir. • İstenilen boyuta ulaşıldığında mouseun sol tuşu bırakılır.

29 M ASAÜSTÜ SAĞ TUŞ SEÇENEKLERI 1. SİMGELERİ YERLESTİR: Simgeleri istenilen düzene göre sıralar. Ad: Simgeleri ada göre sıralar. Tür: Simgeleri türlerine (uzantılarına) göre sıralar. Boyut: Simgeleri kapladıkları alana göre sıralar. Degistirme: Simgeleri olusturulma tarihlerine göre sıralar. Otomatik Düzenle: Simgeleri otomatik olarak sıralar. Bu seçenek aktif iken simgeler serbestçe tasınamaz. Kılavuz Çizgisine Hizala: Simgeleri en yakın kılavuz çizgilerine hizalar. Masaüstü Simgelerini Göster: Masaüstündeki simgeleri görüntüler/görüntüden kaldırır. Web Ögelerini Masaüstüne Kilitle: Masaüstünde yer alan herhangi bir web sayfasının boyutlarının degistirilmemesi için kullanılır. Masaüstü Temizleme Sihirbazını Çalıstır: Masaüstündeki kullanılmayan simgeleri temizler.

30 2. YENİLE (F5): Masaüstünün, pencerenin veya geçerli olan sayfanın içerigini yeniler. 3. YAPISTIR: Kes veya Kopyala komutu ile bellege alınan simgeyi istenilen yere yapıstırır. 4. KISAYOL YAPISTIR: Kes veya Kopyala komutu ile bellege alınan simgenin kısa yolunu istenilen yere olusturur. 5. GER AL (Ctrl+Z): Son yapılan islemi geri almak için kullanılır. 6. YENİ: Yeni bir Klasör veya Kısayol olusturmak için kullanılır. Ayrıca listede yer alan programları açar.

31

32 MASAÜSTÜNDE KISAYOL OLUSTURMA Örnek: Hesap makinesi Mouse’un sag tusuna basılır Açılan menüden Yeni üzerine gelinir Takip eden menüden Kısayol üzerine gelinir ve tıklanır Gözat seçilir C:\Windows\System32\klasörüne gidilir Calc.Exe dosyası bulunur ve seçilir i leri tusuna basılır istenirse isim degistirilir Son tusuna basılır

33 BAŞLAT MENÜSÜNDE KISAYOL OLUSTURMA Görev çubugunde sag tusa basılır Özellikler tıklanır Görev çubugu ile Baslat Menüsü Özellikleri penceresi gelir kinci sekme olan Baslat Menüsü tıklanır Klasik Baslat Menüsü isaretlenir ve yanındak Özellestir’e basılır. Açılan pencerede EKLE tusuna basılır Bundan sonraki asamalar yukarıdaki Hesap Makinesi örnegi ile aynıdır.

34 KES – KOPYALA – YAPISTIR KULLANIMI Kes: Seçili olanı siler ve bellege alır. KES Simge üzerinde, Sag tus, Kes Simge isaretlenir, Ctrl+X Simge isaretlenir, Düzen Menüsü - Kes Simge isaretlenir, Araç Çubugu - Kes dügmesi

35 Kopyala: Seçili olanı silmeden bellege alır. KOPYALA Simge üzerinde, Sag tus, Kopyala Simge isaretlenir, Ctrl+C Simge isaretlenir, Düzen Menüsü - Kopyala Simge isaretlenir, Araç Çubugu - Kopyala dügmesi

36 Yapıstır komutu ile de, Kes veya Kopyala ile bellege alınmıs olan istenilen yere yapıstırılır. YAPISTIR: Bos yerde Sag tusa basılır, Yapıstır tıklanır Ctrl+V tuslarına basılır Düzen menüsü - Yapıstır Araç Çubugu Yapıstır dügmesi

37 KES + YAPISTIR TASIMA İSLEMİ YAPAR KOPYALA + YAPISTIR ÇOGALTMA İSLEMİ YAPAR KES + YAPISTIR TASIMA İSLEMİ YAPAR KOPYALA + YAPISTIR ÇOGALTMA İSLEMİ YAPAR


"B ILGISAYAR IŞLETMENLIĞI. B ILGISAYAR VE SAĞLIK Doğru Oturuş." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları