Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HAVA – KARA RADAR. TASNİF DIŞI HAVA- KARA RADAR (A-G) 2/24  A-G görevlerinde silahlarımızı hedefleri imha edebilmek için görsel atışın yanı sıra, radar.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HAVA – KARA RADAR. TASNİF DIŞI HAVA- KARA RADAR (A-G) 2/24  A-G görevlerinde silahlarımızı hedefleri imha edebilmek için görsel atışın yanı sıra, radar."— Sunum transkripti:

1 HAVA – KARA RADAR

2 TASNİF DIŞI HAVA- KARA RADAR (A-G) 2/24  A-G görevlerinde silahlarımızı hedefleri imha edebilmek için görsel atışın yanı sıra, radar destekli atışlar. Silahımızı hedefe yönlendiren veya atışı yapan aslında atış kontrol bilgisayarımız olmaktadır. Görsel atışlarda bile, özellikle hareketli hedefleri bulmada radarımız işimize yaramaktadır.

3 TASNİF DIŞI HAVA- KARA RADAR (A-G) 3/24  A-G radarın da üç farklı mod bulunmaktadır: Sabit yer hedefleri için GM (Ground Map), hareketli yer hedefleri için GMT (Ground Moving Target) ve denizdeki hedeflerin tespiti için optimize edilmiş bir mod olan SEA modu. Modlar arasında geçiş yapmak için F2 tuşunu kullanınız. Bundan önce radar kullanımı ile ilgili tüm modlarda ortak olan genel bilgiler anlatılacaktır.

4 TASNİF DIŞI HAVA- KARA RADAR (A-G) 4/24  Radar ekranı GM modunda ve üzerinde tespit edilmiş birçok hedef görülmektedir. Kursorumuz yine aktiftir. Ancak bu sefer dikey ve yatay birer çizginin kesiştiği noktadadır. Bir hedefin üzerine kursoru yerleştirip designate(kilit atma) (Klavye: Nümerik 0) ettiğimizde o hedefe kilitlenmiş olunur. Bu durumda radar sadece bu hedefi tarayacaktır. Radar kursoru

5 TASNİF DIŞI HAVA- KARA RADAR (A-G) 5/24  sağ altta STP seçili durumdadır. Bu, radarın steerpoint tarama modunda çalıştığını gösterir. Radar, seçili steerpoint çevresindeki belli bir alanı tarayacaktır. Kursor sıfır konumunda iken steerpoint üzerine gelecektir. Bu sayede, koordinatları girilen bir hedefe doğrudan kilitlenmek mümkün olmaktadır.

6 TASNİF DIŞI HAVA- KARA RADAR (A-G) 6/24  Bu modda, eğer steerpoint sizden epey uzakta veya çok yakında, ya da arkanızda ise, boş veya kısmen dolu bir radar ekranı ile karşılaşabilirsiniz. Bunun nedeni, radarımızın steerpoint çevresine odaklanmaya çalışmasıdır. Bundan kurtulmak ve önümüzde ne varsa onu taramak istiyorsak, SP OSB düğmesine tıklayarak radarı SnowPlow tarama moduna geçiririz. Bu sefer radar tam önümüzdeki belirlenen menzili 60 derecelik tarama açısı ile tarayacaktır. Hedef araması yaparken kullanışlı bir moddur. Bu modda CZ yaparsak kursor tam ekranın ortasına gider.

7 TASNİF DIŞI HAVA- KARA RADAR (A-G) 7/24  Radar ekranının üst bölümündeki fonksiyonların anlamları şöyledir: GM, radarımızın o anda çalışmakta olduğu modu gösterir. Buna tıklayarak diğer modlara geçebilirsiniz. AUTO, bir hedef seçildiğinde, radarın hedefi otomatik olarak ekranda tutmak için radar menzilini değiştireceğini belirtir. MAN olduğunda bunu kendimiz yaparız. MAN GMT - SEA

8 TASNİF DIŞI HAVA- KARA RADAR (A-G) 8/24  NORM, EXP, DSB1 ve DSB2 radar zoom modlarıdır. Farklı modlarda farklı derecelerde zoom yapılabilir. OVRD, radarı stand by konumuna alır. CNTL radar ile ilgili detaylı ayarlar yapılmasını sağlar. BARO kullanılmamaktadır. FZ radar ekranını o anda taramakta olduğu alana kilitler ve dondurur. SP, radarı SnowPlow moduna alır. Radar karşıyı ve belirlenen menzili tarayacaktır.

9 TASNİF DIŞI HAVA- KARA RADAR (A-G) 9/24  Solda 40, radar tarama menzilidir. A6, radar tarama genişliğidir. Özellikle hedef bölgesine yakınlaştırma yapılırken, A3 veya A1 olarak daraltılırsa, daha hızlı tarama yapılır. Aksi takdirde detayların taranması ve ekrana yansıtılması zaman alacaktır.

10 TASNİF DIŞI HAVA- KARA RADAR (A-G) 10/24 Hedef Bölgesini Yaklaştırma  Radar ekranının üst ortasında bulunan NORM değeri, üzerindeki OSB düğmesine tıklanarak EXP, DSB1 ve DSB2 değerlerini alabilir. GMT ve SEA modlarında sadece EXP değerini alır. Yani belli bir miktar yakınlaştırma yapılabilir.

11 TASNİF DIŞI HAVA- KARA RADAR (A-G) 11/24  İlk ekranda STP modunda hedef steerpointte bulunan havaalanı 15 mil civarında görülmekte. Öncelikle tarama genişliği (solda A6), A1 e düşürülerek daha dar bir alanda hızlı tarama yapılması sağlanıyor. Daha sonra kursor bu hedef üzerine götürülerek NORM sırası ile EXP, DSB1 ve DSB2 yapılıyor ve Shift+F3 ile gain azaltılıyor. Böylece sağdaki ekran görüntüsü elde ediliyor. Dikkat edilirse, pisti ve çevresindeki binaların boyutlarını seçmek mümkün. Taxi yolu bile görülmekte.

12 TASNİF DIŞI HAVA- KARA RADAR (A-G) 12/24 EXP - DSB1 – DSB2

13 TASNİF DIŞI HAVA- KARA RADAR (A-G) 13/24

14 TASNİF DIŞI HAVA- KARA RADAR (A-G) 14/24  Daha önce hedefin keşif resminden çalışılan durumlarda hedefinizi doğru olarak tespit edip erkenden kilitlenmenizi sağlar. Eğer radar 20 veya 10 mil menzilde olsa idi, hedefte daha çok detay seçmek mümkün olacaktı. Yakınlaştırma yapılırken tarama genişliği A3 veya A1 olarak daraltılırsa, daha hızlı tarama yapılır. Aksi takdirde detayların taranması ve ekrana yansıtılması zaman alacaktır

15 TASNİF DIŞI HAVA- KARA RADAR (A-G) 15/24 GAIN (Yeryüzü yansımaları) •Bir diğer önemli konu, radarın gain miktarıdır. Bu, radarın yeryüzü şekillerini ne oranda dikkate alacağı ve ekrana yansıtacağıdır. Gain arttırıldığında, tepeler, çukurluklar gibi yeryüzü şekilleri farklı parlaklıkta gösterilecektir. Hedef seçiminde probleme yol açabilmektedir. Ancak gain, hedef çevresindeki yeryüzü şekillerini tanımak amacı ile kullanılabilir.

16 TASNİF DIŞI HAVA- KARA RADAR (A-G) 16/24 Gain’i arttırmak için SHIFT + F4, azaltmak için SHIFT + F3 kullanılır.

17 TASNİF DIŞI HAVA- KARA RADAR (A-G) 17/24 FZ (Freeze, Radar ekranını dondurmak)  FZ, o andaki radar ekranını dondurur. Bu sefer uçağımızı temsil eden bir artı işareti radarın alt orta noktasından hareket edecektir. Bu bizim o anda radardaki hedeflere göre konumumuzu belirtmektedir.

18 TASNİF DIŞI HAVA- KARA RADAR (A-G) 18/24  Yanda SEA modunda hedefler tespit edilmiş. Kursor hedef üzerinde. Freeze tuşuna basılmış (Bunu FZ nin Invert olmasından anlıyoruz). Dolayısı ile radarda o an gösterilen ekran donmuş. Radarın alt ortasında uçağımızı görebilirsiniz. Yavaşça yukarı doğru hareket etmekte. uçak

19 TASNİF DIŞI HAVA- KARA RADAR (A-G) 19/24  Aradan zaman geçmiş. Uçağımız hedefe yaklaşmış, hatta sola dönüşle hedef üzerine dönülmüş. Radar ekranı hala donuk olduğunda uçağın hareketlerini takip etmek mümkün. Kursor hala aktif olup, istenilen hedefe kilitlenmek için kullanılabilir. Bu arada radarın SEA modunda olduğunu da görüyoruz. Bu mod denizdeki hedeflerin tespitinde kullanılmaktadır.


"HAVA – KARA RADAR. TASNİF DIŞI HAVA- KARA RADAR (A-G) 2/24  A-G görevlerinde silahlarımızı hedefleri imha edebilmek için görsel atışın yanı sıra, radar." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları