Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AR-GE : Dr. Bekir Sami ÖNSES. GENEL ÖZELLİKLER ; • Program web tabanlıdır. Yani internet ortamında çalışmaktadır. İnternet olan her yerde ve interneti.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AR-GE : Dr. Bekir Sami ÖNSES. GENEL ÖZELLİKLER ; • Program web tabanlıdır. Yani internet ortamında çalışmaktadır. İnternet olan her yerde ve interneti."— Sunum transkripti:

1 AR-GE : Dr. Bekir Sami ÖNSES

2 GENEL ÖZELLİKLER ; • Program web tabanlıdır. Yani internet ortamında çalışmaktadır. İnternet olan her yerde ve interneti olan her cihazda kullanılabilir. • Programı kullanmak için internet tarayıcısı olarak Google Chrome veya Mozilla Firefox kullanınız. • Program web tabanlıdır. Yani internet ortamında çalışmaktadır. İnternet olan her yerde ve interneti olan her cihazda kullanılabilir. • Programı kullanmak için internet tarayıcısı olarak Google Chrome veya Mozilla Firefox kullanınız. 2

3 • Programı kullanabilmek için her kullanıcıya kullanıcı adı, parola( daha sonra kendiniz değiştirebileceksiniz ) ve meslek ünvanına göre rol tanımlaması yapılacaktır. 3

4 • Program giriş yapmak için; 1) internet tarayıcınıza YAZINIZ 4

5 2) Açılan internet sayfasından Kullanıcı Girişi Yazan butona Tıklayarak SİSTEME Geçiş yapınız 5

6 Sisteme geçişte önce aşağıdaki resim gibi giriş ekranı karşınıza gelecektir. «SİSTEME GİRİŞ YAPMAK İÇİN TIKLAYINIZ» butonuna tıklayınız. 6

7 Daha sonra açılan sayfadan «KULLANICI ADINIZ», «PAROLANIZ» ve «KULLANICI ROLÜ SEÇİNİZ» sekmelerine kendinize ait bilgileri yazarak sisteme giriş yapınız. 7

8  Sistemimiz kullanıcıların rollerine( Ünvanlarına) göre yetkilendirilmeleri farklılık taşımaktadır. En geniş yetki ekip doktoruna verilmiştir.  Genel olarak ekran görüntüsü aşağıdaki gibidir. 8

9 1) Çevrim İçi Kullanıcılar Bu ekran sistemde o anda bulunan aktif konumdaki kullanıcıları göstermektedir. 9

10 2) Yönetimden Duyuru Bu ekran; Sistem Yönetimi tarafından Siz kullanıcılara yönelik yapılacak olan duyuruların göründüğü bir ekrandır. Mesaj geldiği zaman resimde işaretlenen yerde «YÖNETİMDEN DUYURU» şeklinde sizi uyaracak şekilde görüntü ÇIKMAKTADIR. Mesajın sayısına göre bildirim olmakta, mesaj okundukça adet sayısı azalmakta, bütün mesajlar okununca «YÖNETİMDEN DUYURU» ifadesi KAYBOLMAKTADIR. Bu uyarı yazısı sizler mesajları okuyuncaya kadar durmaktadır ve üst menüde işlem yaptığınız alt menülere bağlı olmaksızın sabit olarak görünmektedir. 10

11 3) Hesap Bilgileriniz Bu ekran; Sizlerin hesap bilgilerinizi göstermektedir. Kullanıcı adınız bizim tarafımızdan belirlenmiştir. Değişimi de bizim tarafımızdan olmaktadır. Sizlere, tarafımızdan verilen parolayı buradan değiştirebilirsiniz. 11

12 4) Özel Mesajlar Bu ekran; Sistem Yönetimi ile kullanıcılar arasında veya kullanıcıların kendi aralarında yapabilecekleri mesajlaşmaların göründüğü bir ekrandır. Mesaj geldiği zaman resimde işaretlenen yerde «ÖZEL MESAJLAR» şeklinde sizi uyaracak şekilde görüntü ÇIKMAKTADIR. Mesajın sayısına göre bildirim olmakta, mesaj okundukça adet sayısı azalmakta, bütün mesajlar okununca «ÖZEL MESAJLAR» ifadesi KAYBOLMAKTADIR. Bu uyarı yazısı sizler mesajları okuyuncaya kadar durmaktadır ve üst menüde işlem yaptığınız alt menülere bağlı olmaksızın sabit olarak görünmektedir. 12

13 5) Hasta Listesi - 1 Bu ekran; İl genelinde kayıtlı bulunan bütün Evde Sağlık Hizmetleri Hastalarının göründüğü ekrandır. Bu sayfada ki ekran bilgileri tüm sistem kullanıcıları tarafından görünür. Hastaların dosyalarındaki detay bilgiler ise sadece o hastaya hizmet götüren ekip tarafından görüntülenir. 13

14 5) Hasta Listesi - 2 Şimdi ekrandaki işaretlenmiş olan başlıkları numara sırasına göre inceleyelim; 14

15 5) Hasta Listesi – 3 1 numaralı alan; Arama alanı: Bu alanda Kimlik No’suna veya Soyadına göre hasta kişinin araması yapılmaktadır. Aynı zamanda bir kişinin sisteme kayıtlı olup olmadığını buradan kontrol etmiş oluruz. 15

16 5) Hasta Listesi – 4 2 numaralı alan; Dosya No Alanı; Bu alandaki numaralar sistem tarafından otomatik olarak verilmektedir ve her hasta için bir sefer verilmekte ve o hastaya ait olmaktadır. Daha önceden «42.32.sıra numarası « şeklinde ESH kayıtlı hastalar için kullanmış olduğumuz dosya numara sistemi bu programla sonlanmıştır. Koordinasyon merkezinde bulunan kayıtların Sisteme yüklenmesi nedeniyle eski hastalar içinde Yeni dosya numaraları oluşmuştur. Sizlerin elindeki mevcut dosya numaralarını zaman içinde yenileri ile eşleştirebilirsiniz. Eskilerini silmeyiniz. Bilgi olarak saklayınız. 16

17 5) Hasta Listesi – 5 3 numaralı alan; Hasta Dosyası Alanı; Bu bölümdeki her hastanın kendisine ait ikonlara tıklandığı zaman hastaların kendi bilgilerinin olduğu ve verilen hizmetlerin, yapılan ziyaretlerin vb. bilgilerin detayına ulaşılmaktadır. Her ekip kendilerine kayıtlı hastaların hizmet detaylarını görebilecektir. İçeriği detaylı olarak ileride anlatılacaktır. İkona tıklandığı zaman hasta dosyası açılmaktadır. 17

18 5) Hasta Listesi – 6 4 ve 5 numaralı alanlar ; Bu Alanlar; Hastalar ilk kaydının yapıldığı ekibe kayıtlı hasta olarak atanmaktaydı. Aylık çalışmalarda buna göre sayılmaktaydı. Hasta daha sonra başka bir ilçeye taşındığı zaman başka bir ekibin takibine girmekteydi. Fakat aylık çalışmalar rakamsal değer olarak azalmaya müsaade etmediği için ikinci ekip ‘’Takip Eden Ekip’’ olarak isimlendirilerek verdiği hizmetler, ziyaretler veri olarak sayılmaktaydı. Bizlerde ilk bakışta genel olarak bilgi vermesi amacıyla bu alanları oluşturduk. 18

19 5) Hasta Listesi – 7 6 numaralı alan; Randevular Alanı; Bu ikona tıkladığımız zaman Bekleyen Randevular sayfası görüntülenir. Bu sayfada randevu var ise o kişinin sistemde bekleyen randevusunu gösterir. Yoksa bekleyen bir randevusu yoktur. NOT= SİSTEM BİR HASTA İÇİN SADECE BİR RANDEVU OLUŞTURMAYA İZİN VERMEKTEDİR. YALNIZ ! BİR İSTİSNA EĞER RANDEVU FORMUNDA DİŞ TEDAVİSİ İHTİYACI BELİRTİLİRSE ADSM’ LER İÇİN İKİNCİ BİR RANDEVU VERİLEBİLİR. İlerdeki slaytlarda görsel anlatılacaktır. NOT= SİSTEM BİR HASTA İÇİN SADECE BİR RANDEVU OLUŞTURMAYA İZİN VERMEKTEDİR. YALNIZ ! BİR İSTİSNA EĞER RANDEVU FORMUNDA DİŞ TEDAVİSİ İHTİYACI BELİRTİLİRSE ADSM’ LER İÇİN İKİNCİ BİR RANDEVU VERİLEBİLİR. İlerdeki slaytlarda görsel anlatılacaktır. 19

20 5) Hasta Listesi – 8 7 ve 8 numaralı alanlar ; Bu alanlar listeye bakıldığı zaman kişinin yapılan ziyaret sonucunda evde sağlık hizmetlerine uygunluğu ve hizmet sonlandırılmasının yapılıp yapılmadığı bilgisini tarafımıza görsel olarak vermektedir. Bu görseller (ilerde anlatılacak) konuyla ilgili formlar doldurulduğunda otomatik olarak oluşmaktadır. 20

21 5) Hasta Listesi – 9 9 numaralı alan ; 21 Bu alanda; YEŞİL RENKLİ OKLAR sayfalar arasında ileri- geri gezinmeyi sağlamaktadır. YENİ RANDEVU OLUŞTURULMAZ ‘’YENİ KAYIT’’ butonu ise sisteme yeni hasta kaydetmek için kullanılır. Bu sekmeden yapılan kayıtlarda YENİ RANDEVU OLUŞTURULMAZ. Sadece kayıt yapılır. Açılan ekran aşağıdaki gibidir.

22 6) Bekleyen Randevular listesi - 1 Bu ekran; Her ekibin kendisine kayıtlı bulunan hastalarının bekleyen randevularını gördüğü ekrandır. Bu sayfada ki ekran bilgileri sadece hastanın kayıtlı bulunduğu ekip tarafından görünür. 22

23 6) Bekleyen Randevular listesi Şimdi ekrandaki işaretlenmiş olan başlıkları numara sırasına göre inceleyelim;

24 1 numaralı alan; Arama alanı: Bu alanda Kimlik No, Ad, Soyad, Takip Eden Ekip veya Tarih Aralığına göre hastaların randevuları aranabilmektedir. 24 6) Bekleyen Randevular listesi - 3

25 2 numaralı alan; 25 6) Bekleyen Randevular listesi - 4 Protokol No; Kişilerden bağımsız olarak her oluşturulan randevu için sistem tarafından otomatik olarak verilmektedir.

26 3 numaralı alan; Hasta Dosyası Alanı; Bu bölümdeki her hastanın kendisine ait ikonlara tıklandığı zaman hastaların kendi bilgilerinin olduğu ve verilen hizmetlerin, yapılan ziyaretlerin vb. bilgilerin detayına ulaşılmaktadır. Her ekip kendilerine kayıtlı hastaların hizmet detaylarını görebilecektir. İçeriği detaylı olarak ileride anlatılacaktır. İkona tıklandığı zaman hasta dosyası açılmaktadır. 26 6) Bekleyen Randevular listesi - 5

27 4 numaralı alan; 27 6) Bekleyen Randevular listesi - 6 Bir hasta için sistemde randevu kaydı oluşturulduğu zaman program tarafından otomatik olarak oluşturulan ve kayıt tarihini- zamanını gösteren bölümdür.

28 5 numaralı alan; 28 6) Bekleyen Randevular listesi - 7 Bu alanda hastalara verilen randevu tarihleri görünmektedir.

29 6 numaralı alan; 29 6) Bekleyen Randevular listesi - 8 Bu alanda yapılan başvurunun internet aracılığı ile olup olmadığı bilgisi verilmektedir. Bu şekilde yapılan başvurular sadece koordinasyon merkezi aracılığı ile olmaktadır.(Şu anda aktif değildir. Yapım aşamasında)

30 7 numaralı alan; 30 6) Bekleyen Randevular listesi - 9 Bu alanda randevuyu sisteme kaydeden kişinin bilgisi yer almaktadır.

31 8 numaralı alan; 31 6) Bekleyen Randevular listesi - 10 Bu alanda; KOORDİNASYON merkezi aracılığı ile oluşturulan randevuların ilgili ekibe yönlendirildiği tarih-saat bilgisi yer almaktadır. Ekipler aracılığı ile oluşturulan randevularda bu alanlar BOŞTUR.

32 9 numaralı alan; 32 6) Bekleyen Randevular listesi - 11 Diş tedavisi alanında ki bilgi; Oluşturulan randevunun Ağız ve diş sağlığı için oluşturulduğu bilgisini verir.

33 10 numaralı alan; 33 6) Bekleyen Randevular listesi - 12 Bu alan da bulunan ikonlara tıklandığı zaman; o satırda bulunan kişi adına yapılmış olan başvuru için oluşturulan, randevu formuna erişim sağlar.

34 11 numaralı alan; 34 6) Bekleyen Randevular listesi - 13 Bu alanda; Merkez tarafından yönlendirilen bir randevunun ilgili ekip tarafından incelenip incelenmediği bilgisi verilmektedir. ‘’Başvuru Düzenle’’ sütununda bulunan ilgili ikon tıklanıp çağrı açıldığı zaman inceleme gerçekleşmekte ve incelendi bilgisi ekranda görünmektedir. Ekipler kendileri randevu oluşturduğu zaman inceleme otomatik olarak oluşmaktadır. Randevu incelemesi gerçekleşmiş Randevu İNCELENMEMİŞ

35 12 numaralı alan ; 35 Bu alanda; YEŞİL RENKLİ OKLAR sayfalar arasında ileri- geri gezinmeyi sağlamaktadır. YENİ RANDEVU KAYDETMEK İÇİN KULLANILIR. ‘’YENİ KAYIT’’ butonu ise sisteme YENİ RANDEVU KAYDETMEK İÇİN KULLANILIR. Açılan ekran aşağıdaki gibidir. 6) Bekleyen Randevular listesi - 14

36 36 7) Hasta Kaydının Yapılması 1)Yapılan başvuru sadece kayıt amaçlı ( hastaya randevu verilmeyecek ) ise; HASTA LİSTESİ YENİ KAYIT butonuna tıklayarak açılan sayfadan yeni kayıt oluşturulur.( Bkz. Slayt 21) 1)Yapılan başvuru sadece kayıt amaçlı ( hastaya randevu verilmeyecek ) ise; HASTA LİSTESİ YENİ KAYIT butonuna tıklayarak açılan sayfadan yeni kayıt oluşturulur.( Bkz. Slayt 21) 2)Yapılan başvuru sonucu hasta için randevu verilecek ise ; BEKLEYEN RANDEVULAR YENİ KAYIT butonuna tıklayarak açılan sayfadan ( Randevu Formu) yeni kayıt oluşturulur. ( Bkz. Slayt 35 ) 2)Yapılan başvuru sonucu hasta için randevu verilecek ise ; BEKLEYEN RANDEVULAR YENİ KAYIT butonuna tıklayarak açılan sayfadan ( Randevu Formu) yeni kayıt oluşturulur. ( Bkz. Slayt 35 )

37 37 8) Randevu Formu-1 Hastanın hem kaydını yapabilmek için hem de sistemde kayıtlı olup olmadığını öğrenmek için TC Kimlik No’sunu girdikten sonra ‘’HASTA BİLGİLERİNİ GETİR’’ butonuna Tıklayınız. Eğer hasta kayıtlı ise bilgileri ekrana Gelir. Kayıtlı değil ise formu doldurunuz. Doldurulması zorunlu alanlar Doldurulmadığı zaman kayıt yapılmasına Sistem izin vermemektedir. BEKLEYEN RANDEVULAR YENİ KAYIT

38 38 8) Randevu Formu-2 BEKLEYEN RANDEVULAR YENİ KAYIT Bir kişi için birden fazla ikametgah adresi oluştura- bilirsiniz. Yeni randevu oluşturmak için kayıt formunu açtığınız zaman karşınıza adres olarak en son gidilen adresi gelir. Farklı bir adreste ise; bu adres yeni ise yeni kayıt yapınız. Eski bir adres ise kayıtlı adresleri arasından seçiniz.

39 39 8) Randevu Formu-3 BEKLEYEN RANDEVULAR YENİ KAYIT Ekipler tarafından yapılan randevu kayıtlarında «Kayıtlı Olduğu Ekip» ve «Takip Edecek Ekip» bilgileri otomatik olarak gelir ve kayıt yapan ekibin ismi görünür. Ekipler kayıt tamamlamak için Randevu Tarihini mutlaka girmeleri gerekir. Formu kayıt yaptığınız zaman Bekleyen Randevular sayfasında randevu satırı oluşturulur.

40 40 8) Randevu Formu-4 BEKLEYEN RANDEVULAR YENİ KAYIT Oluşturulan randevu koordinasyon merkezi tarafından size yönlendirilmiş ise RANDEVU TARİHİ boş olarak gelir ve yanında TARİH GÜNCELLE butonu vardır. Bu alan dışında randevu formu üzerinde değişiklik yapamazsınız. Randevu Tarihini BİR sefere mahsus güncelleyebilirsiniz. Bunun dışında Randevu içeriği ile ilgili değişiklik yapmak isterseniz veya randevu tarihini değiştirmek isterseniz bu randevuyu iptal edip, yeni randevu oluşturmanız gerekir. Randevu iptal için kırmızı butonun üzerindeki kutucuğa nedenini yazmanız gerekir.

41 41 8) Hasta Dosyası - 1 Şimdi ekrandaki işaretlenmiş olan başlıkları numara sırasına göre inceleyelim; Her ekip kendilerine kayıtlı hastaların hizmet detaylarını görebilecektir. Hasta Dosyası ; Her hastanın kendi bilgilerinin olduğu ve verilen hizmetlerin, yapılan ziyaretlerin vb. bilgilerin detayının olduğu ekrandır. Her ekip kendilerine kayıtlı hastaların hizmet detaylarını görebilecektir.

42 42 8) Hasta Dosyası numaralı alan; Bu alanda hastaya ait bilgiler görülmektedir. « Hasta Bilgilerini Düzenle » ikonu tıklandığı zaman hastaya Ait daha detaylı bilgilerin olduğu veya bu bilgilerin düzenlenebileceği kayıt ekleme bölümüne geçiş yapılmaktadır. ( Bkz. Slayt 21 ) ADI SOYADI bölümü YEŞİL renkte olduğu zaman hastanın hizmetinin aktif olduğu anlamına gelmektedir. Hasta pasif duruma geldiğinde yani hizmet sonlandırıldığında KIRMIZI renk olmaktadır. HASTANE DOSYA NO bilgisi her hastane için farklılık göstermekte olup, bazı hastanelerde ayaktan hasta içinde dosya açılmaktadır. Eğer hastanenizde böyle bir uygulama var ise bilgi amaçlı olarak bu Dosya numarasını burada gösterebilirsiniz( yazmak için hasta bilgilerini düzenle kısmından kayıt ekleme Bölümüne giderek kayıt yapınız)

43 43 8) Hasta Dosyası numaralı alan; Onam formları hazır yazılı bir metin olduğu için hasta veya yakınına imzalatıldıktan sonra bu alan sisteme bu formu yüklemek şeklinde kullanılmaktadır.( Tarayıcıda tarandıktan sonra dosya şeklinde yükleme) Değerlendirme Formu kısmı ise açılan bölümde ya form yükleme şeklinde yada verileri girme şeklinde doldurulmaktadır. Bu form aylık çalışma için ve istatistiki veriler için ilk ziyaret sonrası MUTLAKA DOLDURULMALIDIR.

44 44 8) Hasta Dosyası – 4 a Bu alanda; Hastaya ait yapılmış bütün ziyaretler görünmektedir. Bu ziyaret bilgileri randevu bilgilerini ve her ziyaret sonunda doldurulması gereken formları ve doldurulma ihtimali olan formları içermektedir. KAYDI AÇ; Bu sütundaki ikon tıklandığında o ziyarete ait randevu formu görüntülenmektedir. ( Bkz. Slayt 37,38,39,40 ) RANDEVU SONUCU; İşareti randevunun sonuçlanmadığını ifade etmektedir. İşareti randevunu SONUÇLANDIĞI nı ifade etmektedir. Bu işaret TP(Tedavi Planı) formu doldurulup kayıt yapıldığı zaman otomatik olarak oluşmaktadır ve satır yeşile boyanmaktadır. X İşaret randevu iptal edildiği zaman o randevunun iptal edildiği anlamına gelmektedir ve satır kırmızıya boyanmaktadır.

45 45 8) Hasta Dosyası – 4 b TP( Tedavi Planı ) formu; Yapılan ziyaretin sistemde kapatılması için mutlaka doldurulması gereken bir formudur. Teşhis bölümleri ICD- 10 kodu şeklin otomatik olarak seçmeli şekilde açılmaktadır. Her ziyarette hasta ESH uygunluk olarak değerlendirip EVET/HAYIR şeklinde değerlendirilmelidir. Eğer hastaya bir sonraki randevu tarihi öngörülüyorsa tarih girilmelidir. Sonraki randevu tarihi girildiğinde sistem otomatik olarak Bekleyen Randevular listesine randevu oluşturmaktadır.

46 46 8) Hasta Dosyası – 4 c Hekim/Hemşire- Sağlık Memuru/Diş Doktoru-Diyetisyen- Fizyoterapist-Psikolog değerlendirme alanları farklıdır ve yeşil alanlardan sekmeler değiştirilmektedir. Hem.-Sağ. Mm. Sekmesi altında hastaya yapılan girişimsel hizmetler alanı yer almakta ve aylık çalışma verisi için mutlaka doldurulmalıdır.

47 47 8) Hasta Dosyası – 5 Kİ ( Konsültasyon İstek ) Formu NF ( Hasta Nakil ) Formu HD ( Hasta Devir ) Formu HS ( Hizmet Sonlandırma ) Formu Bu formlar o ziyaret sonunda ihtiyaç halinde Doldurulacak formlardır. Eğer bir ziyaret sonunda hizmet sonlandırılacak ise önce TP formu doldurulacak sonra HS formu mutlaka doldurulacaktır. Bu durumda Hasta Pasif konuma gelecektir. Hasta Dosyasındaki ADI SOYADI bölümü YEŞİL renkten KIRMIZI renge dönmektedir. Daha sonra tekrar hizmet verilmesi gerektiğinde koordinasyon merkezi tarafından hasta aktif hale getirilmektedir. Eğer bir ziyaret sonunda hizmet sonlandırılacak ise önce TP formu doldurulacak sonra HS formu mutlaka doldurulacaktır. Bu durumda Hasta Pasif konuma gelecektir. Hasta Dosyasındaki ADI SOYADI bölümü YEŞİL renkten KIRMIZI renge dönmektedir. Daha sonra tekrar hizmet verilmesi gerektiğinde koordinasyon merkezi tarafından hasta aktif hale getirilmektedir. ADS formu; Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri tarafından doldurulacak bölümdür.

48 48 Buraya kadar sistemle alakalı genel bilgileri sizlere anlatmaya çalıştım. Uygulama ile ilgili olarak her zaman telefonla irtibat kurarsanız yardımcı olunacaktır. İyi çalışmalar Çağrı Merkezi


"AR-GE : Dr. Bekir Sami ÖNSES. GENEL ÖZELLİKLER ; • Program web tabanlıdır. Yani internet ortamında çalışmaktadır. İnternet olan her yerde ve interneti." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları