Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AEP Eğitim ve İletişim Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi Yard. Doç. Dr. Azize Nilgün Canel Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AEP Eğitim ve İletişim Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi Yard. Doç. Dr. Azize Nilgün Canel Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim."— Sunum transkripti:

1 AEP Eğitim ve İletişim Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi Yard. Doç. Dr. Azize Nilgün Canel Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü AEP Formatör Eğitimi İstanbul, 30 Kasım-06 Aralık 2012

2  Aile bireylerinin yaşantılarını geliştirip zenginleştirmelerine,  yaşam boyu değişen rollerine ve gelişim görevlerine uyum sağlamalarına,  sahip oldukları bireysel ve çevresel kaynakları fark edip bunları aktif olarak kullanmalarına,  problemleri önlemelerine ve oluşmuş problemlerine de çözüm üretmelerine,  katkıda bulunacak bilgi, farkındalık ve becerileri kazanmalarına destek olmak… Alanın Genel Amacı Nedir? AEP Eğitim ve İletişim Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi

3  Evliliğin kutsallığına inanan ve çocuklarının geleceği için evliliklerini ne pahasına olursa olsun korumaya çalışan çiftlere destek olmak toplumsal bir borçtur.  Ülkemiz insanının boşanmayı son çare olarak düşünen ve her ne olursa olsun evliliğini sürdürmeye olan inancı, evlilik ilişkisi içerisinde kaderine terk edilmeden desteklenmesinin gerekli olduğunu düşündürmektedir. Neden Bu Eğitimlere İhtiyaç Var? AEP Eğitim ve İletişim Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi

4  Tüm toplumlar için temel yapı taşı olan aile kurumu, ülkemiz içinde anlamı yüzyıllardır korunan en önemli müessesedir. Sağlıklı bir evlilik ilişkisi ve dolayısıyla sağlıklı bir aile yapısı içerisinde yetişen nesillerin, aynı yapıyı model alarak devam ettirebilecekleri düşünülürse bu tip programların toplumsal geleceğimiz açısında da önemli bir rol oynayabileceği söylenebilir. Neden Bu Eğitimlere İhtiyaç Var? AEP Eğitim ve İletişim Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi

5  İstatistiksel veriler, boşanma oranlarının ülkemizde hızla artmakta olduğunu göstermektedir. Evliliğin kutsallığına inanan Türk insanının, evliliğin devamı konusundaki çabasının desteklenmesi önemli görülmektedir.  Türk kültürüne özgü iletişim ve etkileşim kalıpları dikkate alınarak yapılandırılmış olan bu çalışma, Türkiye için bir ilk olma niteliği taşımaktadır. Neden Bu Eğitimlere İhtiyaç Var? AEP Eğitim ve İletişim Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi

6 Aile Yaşam Döngüsü EvresiAile İçindeki PozisyonAilenin Kritik Gelişimsel Görevi Evrenin Süresi 1.Evli Çiftler (çocuksuz)Karı Koca Karşılıklı doyurucu bir evlilik kurmak. Hamileliğe ve annelik babalık sözleşmesine uyum sağlamak. 2Yıl 2. Bebekli Aileler (30 aylık bebeği olanlar). Karı-Anne Koca-Baba Küçük kız çocuğu veya oğlan çocuğu Küçük çocuğun gelişimine uyum sağlama, cesaretlendirme. 2-5 Yıl 3. Okul Öncesi Dönemde Çocuğu Olan Aileler(30 ay 6 yaş) Karı-Anne Koca-Baba Kız çocuk-kız kardeş Erkek çocuk- erkek kardeş Okul öncesi dönem çocuğunun kritik ilgi ve ihtiyaçlarına uyum sağlamak. 3-5 Yıl 4. Okula giden çocuğu olan aileler (6-12 yaş) Karı-Anne Koca-Baba Kız çocuk-kız kardeş Erkek çocuk- erkek kardeş Okul çağında çocuğu olan ailelerle uyum içinde olmak. Çocukların eğitsel başarılarını cesaretlendirmek. 7 Yıl AEP Eğitim ve İletişim Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi

7 Aile Yaşam Döngüsü EvresiAile İçindeki PozisyonAilenin Kritik Gelişimsel GöreviEvrenin Süresi 5.Ergenlik Çağında çocukları olan aileler (13-20 yaş) Karı-Anne Koca-Baba Kız çocuk-kız kardeş Erkek çocuk- erkek kardeş Özgürlük ve sorumluluk arasında denge oluşturmak. 7 Yıl 6.Hareket Eden Merkezler Olarak Aile (Birinci çocuk evden ayrılmış, son çocuk evden ayrılıyor). Karı-Anne-Büyükanne Koca-Baba-Büyükbaba Kız çocuk-kız kardeş-hala Erkek çocuk- erkek kardeş-amca Genç yetişkinleri, iş, askerlik, okul ve evlilik için özgür bırakmak. 8 Yıl 7. Orta Yaşlı Anne-Baba(Boşalmış evden emekliliğe) Karı-Anne-Büyükanne Koca-Baba-Büyükbaba Evlilik ilişkilerini tekrar inşa etmek,daha yaşlı ve daha genç kuşaklarla soy bağlarını sürdürmek Aile üyelerinin yaşlanması(Emeklilikten her iki eşin ölümüne) Dul Erkek-Dul Bayan Karı-Anne-Büyükanne Koca-Baba-Büyükbaba Yalnız yaşama ile baş etme, emekliliğe uyum gösterme

8 Alet Çantası: Malzemelerimiz AEP Eğitimi ve İletişimi Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi  Katılımcı Kitapları  El Notları  Sunular  Materyal Kılavuzu  İnternet Sitesi

9 Kimler Geldi, Kimler Geçti? AEP Eğitimi ve İletişimi Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi  Programı geliştirenler  Materyalleri geliştirenler  Uzman danışmanlar  Görüşlerine başvurulan ilgili kişiler, kurumlar, kuruluşlar

10 Alandaki Modüller Neler? AEP Eğitimi ve İletişimi Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi  Hayatın İlk Çeyreği (0-18 Yaş Gelişimi)  Evlilik ve Aile Hayatı  Aile Yaşam Becerileri  Okul ve Aile

11 Benim İçin AEP Aile Eğitimi ve İletişimi Alanı… AEP Eğitimi ve İletişimi Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi  Bilgilendirme ile sınırlı değil. Farkındalığı arttırmaya yönelik içerikler ve beceri kazandırmaya yönelik uygulamalar yer alıyor.  Aile ve evlilik konusunda yerli ve yabancı literatürün yanı sıra, ülkemizde yapılmış araştırma sonuçlarının verileri dikkate alınarak hazırlanmış içeriğe sahip.

12 Benim İçin AEP Aile Eğitimi ve İletişimi Alanı… AEP Eğitimi ve İletişimi Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi  Daha önce ülkemizde hiçbir aile eğitim programında yer verilmemiş bilimsel literatür ışığında aile doyumunu arttırma konusunda önem taşıyan modüller içeriyor. Örneğin; Ailede rol dağılımı, hısım-akraba ve evliliğimiz, ailenin kendi doğal kaynaklarını kullanma yoluyla problem çözme becerisini kazanması, bir kriz durumu olarak boşanma olgusu, yaşam boyu değişen rollere uyum.

13 I. Modül: Hayatın İlk Çeyreği (0-18 Yaş Gelişimi) AEP Eğitimi ve İletişimi Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi Bu modül ile anne babaların;  Çocuklarının devinsel, duygusal, sosyal, dilsel ve zihinsel gelişimlerini destekleyebilecek bilgi, beceri ve tutumlara sahip olmaları,  beklenen gelişim seyri dışında oluşabilecek durumları gözden kaçırmamaları için belli bir farkındalık düzeyi oluşturmaları,  davranış problemleri ile daha iyi baş edebilmeleri için gerekli bilgi, beceri, tutum ve stratejilere sahip olmaları hedeflenmektedir.

14 I. Modül: Hayatın İlk Çeyreği (0-18 Yaş Gelişimi) (7 Ünite / Bölüm) AEP Eğitimi ve İletişimi Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi  Anne Baba Olmak ve Gelişimde Temel Kavramlar  Hoşgeldin Bebek: 0-2 Yaş  Bebeklikten Çocukluğa Doğru: 2–6 Yaş  Son Çocukluk Çağı: 6–11 Yaş  Çocuk Yetiştirmede Güncel Konular  Gençliğe İlk Adımlar: Yaş  Davranış Problemleri ve Başa Çıkma Yolları

15 Siz Nasıl Yapardınız? AEP Eğitimi ve İletişimi Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi  Bu modülü alması gerektiğini düşündüğünüz bir yetişkini hangi sözlerle ikna edersiniz?  Size göre bu modüldeki eğitimden geçen bir bireyde ve ailesinde ne gibi değişimler olur?  Bu katkılarda emeği ve desteği olan, buna vesile olan biri olarak neler hissedersiniz?

16 II. Modül: Evlilik ve Aile Hayatı AEP Eğitimi ve İletişimi Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi Bu modülle katılımcıların;  evlilik öncesi dönemde ikili ilişkiler, eş seçimi, evlilik ve ebeveynliğe dair farkındalık,  sağlıklı bir evlilik ilişkisinin gerektirdiği becerileri,  evlilik kalitesini zenginleştirecek ve aile bağlarını kuvvetlendirecek becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.

17 II. Modül: Evlilik ve Aile Hayatı (13 Ünite / Bölüm) AEP Eğitimi ve İletişimi Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi  Aşk ve Sevgi Üzerine  Hayat Arkadaşımı Nasıl Seçebilirim?  Evliliğin İlk Yılları  Sağlıklı Bir Evlilik İçin  Evlilik Çatışmasına Sebep Olan Faktörler ve Çözüm Yolları  Kadın ve Erkek  Sadece İkimiz  Ailede Rol Dağılımı  Hısım, Akraba ve Evliliğimiz  Anne Baba Olmak  Sağlıklı Aile - Sağlıksız Aile  Ailenin Sağladığı İmkânlar ve Güçler  Ailece, Birlikte...

18 Siz Nasıl Yapardınız? AEP Eğitimi ve İletişimi Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi  Bu modülü alması gerektiğini düşündüğünüz bir yetişkini hangi sözlerle ikna edersiniz?  Size göre bu modüldeki eğitimden geçen bir bireyde ve ailesinde ne gibi değişimler olur?  Bu katkılarda emeği ve desteği olan, buna vesile olan biri olarak neler hissedersiniz?

19 III. Modül: Aile Yaşam Becerileri AEP Eğitimi ve İletişimi Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi Bu modülle bireyin ve ailenin;  etkili yaşam becerileri geliştirmeleri yoluyla beklenen ve beklenmeyen yaşam olayları karşısında dayanıklılıklarını koruyabilmeleri,  sağlıklı bir etkileşim ortamının bireyi ve aileyi geliştirici ve zenginleştirici atmosferinden faydalanmaları,  aile bireyleri arasındaki açık ve net iletişimin aileyi güçlü kılan özelliğinden yararlanabilmeleri,  yaşamdaki geçiş noktalarını daha az problemli geçirmelerini sağlayacak gerekli bilgi ve becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.

20 III. Modül: Aile Yaşam Becerileri (5 Ünite / Bölüm) AEP Eğitimi ve İletişimi Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi  Aile İçi İletişimin Temel Unsurları  Ailenin Kendi Doğal Kaynaklarını Kullanma Yoluyla Problem Çözme Becerisinin Kazanılması  Bir Kriz Durumu Olarak Boşanma Olgusu  Etkili ve Yetkin Ebeveynlik  Yaşam Boyu Değişen Rollere Uyum

21 Siz Nasıl Yapardınız? AEP Eğitimi ve İletişimi Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi  Bu modülü alması gerektiğini düşündüğünüz bir yetişkini hangi sözlerle ikna edersiniz?  Size göre bu modüldeki eğitimden geçen bir bireyde ve ailesinde ne gibi değişimler olur?  Bu katkılarda emeği ve desteği olan, buna vesile olan biri olarak neler hissedersiniz?

22 IV. Modül: Okul ve Aile AEP Eğitimi ve İletişimi Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi Bu modülle anne babaların, çocuklarının okul deneyimlerini geliştirecek bilgi ve becerilere sahip olmaları hedeflenmektedir.

23 IV. Modül: Aile Yaşam Becerileri (5 Ünite / Bölüm) AEP Eğitimi ve İletişimi Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi  Okul Aile İlişkiler  Evde Öğrenme  Evde Kitap Okuma  Okul Problemleri  Günlük Aktivitelerle Öğrenme

24 Siz Nasıl Yapardınız? AEP Eğitimi ve İletişimi Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi  Bu modülü alması gerektiğini düşündüğünüz bir yetişkini hangi sözlerle ikna edersiniz?  Size göre bu modüldeki eğitimden geçen bir bireyde ve ailesinde ne gibi değişimler olur?  Bu katkılarda emeği ve desteği olan, buna vesile olan biri olarak neler hissedersiniz?

25 Kurumlar ve Formatör Kimlerle Çalışabilir? AEP Eğitimi ve İletişimi Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi  Esas olarak rehberlik ve psikolojik danışmanlık, psikoloji, psikiyatri, sosyal hizmet…  Ayrıca farklı ünitelerde basın yayın, bilgi ve belge yönetimi, biyoloji, biyoloji öğretmenliği, biyomühendislik, biyosistem mühendisliği, çocuk gelişimi ve eğitimi öğretmenliği, çocuk gelişimi ve...

26 Kurumlar ve Formatör Kimlerle Çalışabilir? AEP Eğitimi ve İletişimi Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi  … eğitimi öğretmenliği, ebelik, edebiyat, hemşirelik ve sağlık hizmetleri, moleküler biyoloji ve genetik, rekreasyon, sınıf öğretmenliği, sosyal hizmet, tıp fakültesi, Türk dili ve edebiyatı öğretmenliği, Türkçe öğretmenliği, üstün zekâlılar öğretmenliği, zihin engelliler öğretmenliği…

27 AEP Eğitimi ve İletişimi Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi Katılımınız için teşekkürler!


"AEP Eğitim ve İletişim Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi Yard. Doç. Dr. Azize Nilgün Canel Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları