Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HOT POTATOES.  Eğitim ve Öğretimde temel amac öğrencinin en iyi şekilde yetiştirilmesidir.Öğrencinin başarılı olmasını etkileyen pek çok faktör vardır.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HOT POTATOES.  Eğitim ve Öğretimde temel amac öğrencinin en iyi şekilde yetiştirilmesidir.Öğrencinin başarılı olmasını etkileyen pek çok faktör vardır."— Sunum transkripti:

1 HOT POTATOES

2  Eğitim ve Öğretimde temel amac öğrencinin en iyi şekilde yetiştirilmesidir.Öğrencinin başarılı olmasını etkileyen pek çok faktör vardır. Bunlardan biri de öğrencinin sınıf içinde ve sınıf dışında en iyi şekilde yönledirilmesidir. Giriş

3  Klasik bir alıştırmada öğrenci soruların cevap ını alabilmek için öğretmenin yanıt vermesini beklerken, Etkileşimli bir alıştırma da öğrenci her yanıtı verdiğinde anında geri bildirim alır, soruyu yanıtlamadan önce bazı ipuçlarını görebilir veya yanlış yanıt verdiğinde neden yanıtının yanlış olduğuyla ilgili bilgi alabilir.  Burada size Etkileşimli alıştırma programlarından biri olan Hot Potatoes’u tanıtacağız. Amacı

4  Neden Hot Potatoes kullanmalıyızın cevabı ise hem programın kolay bir ara yüzü var hemde ücretsiz sürümleri mevcuttur. HP kullanarak kısa sürede beş değişik türde etkileşimli alıştırmalar hazırlayabilir. Hazırlanan etkileşimli alıştırmaları bir web sitesinde yayınlanarak öğrencilerin kullanımına sunulabiliriz. Neden Hot Potatoes?

5 HP ile etkileşimli araştırmalar hazırlayabileceğiniz 6 modül vardır. Bunlar;  Boşluk Doldurma (Jcloze)  Çoktan Seçmeli (Jquiz)  Eşleştirme Alıştırması (Jmatch)  Karışık Cümlelerden Anlamlı Cümle Oluşturma(Jmix)  Bulmaca Hazırlama(JCross)  Ünite Mantığı Oluşturma (Jmasher) Hot Potatoes İle Ne Tür Alıştırmalar Hazırlayabilirsiniz?

6  HP’nin ana sayfasından “JCross” modülüne tıkladığımızda karsımıza test etmek istediğimiz sözcükleri girebileceğimiz bir ızgara karsımıza çıkar. Bu ızgara üzerinde harfler soldan sağa veya yukarıdan aşağıya okunduğunda sözcük oluşturması gerekir. Örnek olarak şehirler ve plakalarıyla ilgili bir bulmaca hazırlamak istediğimizi varsayalım. Yanda bazı şehirlerin soldan sağa veya yukarıdan aşağıya girildiğini görüyoruz. 1-Bulmaca Hazırlama(JCross)

7  “İpucları Ekle” butonuna tıkladığımızda karsımıza bizim soldan sağa (Karşısı) veya yukarıdan aşağıya (Aşagı) girdiğimiz sözcüklerin bir listesi gelir. İpucu vereceğimiz sözcüğü seçip, metin girme alanına bu sözcükle ilgi bir tanım veya bir ipucu girip “OK” düğmesine basıyoruz.Bütün sözcüklerle ilgili ipuçlarını bu şekilde girdikten sonra en alttaki “OK” düğmesini tıklayarak bu sayfadan çıkıyoruz. 1-Bulmaca Hazırlama(JCross)

8  Simdi sıra geldi oluşturduğumuz alıştırmayı kaydetmeye. Dosya menüsünden “Kaydet”e tıklayarak “.jcw” uzantılı, bir dosya olarak kaydediyoruz.Bu sayede sonradan projemiz üzerinde değiştirmeler yapabiliriz. 1-Bulmaca Hazırlama(JCross)

9  Web tarayıcılarında görüntülenebilecek ve yanıtlanabilecek versiyonu için Dosya menüsünden “Web sayfasi yap”i kullanıyoruz. Bu dosyanın uzantısı “.htm” olacaktır.Daha sonra gelen ekranda ise “Tarayıcımda alıştırmayı görün” butonuna basıyoruz. 1-Bulmaca Hazırlama(JCross)

10  Aşağıda bu alıştırmanın web sayfasındaki halini görüyorsunuz. 1-Bulmaca Hazırlama(JCross)

11  HP’nin ana sayfasından “JMatch” modülüne tıkladığımızda eşleştirme yapabileceğimiz bir ekran karşımıza çıkar. Soruları yazarken sol taraftaki ve sağ taraftaki kısımları eşleşmiş olarak yazıyoruz. Program soruyu öğrencilerin karşısına çıkarırken karışık olarak verecektir. Karıştırma yapılmasını istemediğiniz maddeler için en sağda yer alan seç kutucuklarından ilgili olanını işaretlemeliyiz. 2-Eşleştirme Alıştırması (Jmatch)

12  Diğer türlerde de olduğu gibi bu türde de kaydetme genel olarak iki şekilde gerçekleşiyor. Birincisi üzerinde değişiklikler yapabileceğimiz bir dosya halinde kaydetme, ikincisi de web tarayıcısında izlenebilen ve yanıtlanabilen şeklinde kaydetmedir. Burada görünen kaydetme şekli web tarayıcısı olarak kaydettiğimiz kısımdır. 2-Eşleştirme Alıştırması (Jmatch)

13  Burada “tarayıcımda alıştırmayı görün” seçeneğine tıkladıktan sonra alıştırmayı yandaki şekilde olduğu gibi web tarayıcısında görürüz. 2-Eşleştirme Alıştırması (Jmatch)

14  Dosya+web sayfası yap+sürükle bırak tarayıcı için web sayfa v6 (CTRL+F6) yolundan aşağıdaki şekilde gördüğümüz gibi cevapların sürüklenebilir kutucuklar halinde karşımıza gelmesi sağlanılabilir. 2-Eşleştirme Alıştırması (Jmatch)

15  Dosya+web sayfası yap+flashcard format (Shift+F6) Yolundan da alıştırmamızı web tarayıcısında şu şekilde görürüz. 2-Eşleştirme Alıştırması (Jmatch)

16  Next butonuna bastıkça önce soru sonra cevabını görürüz. 2-Eşleştirme Alıştırması (Jmatch)

17  Web tarayıcısıyla yaptığımız alıştırmalarda karşımıza çıkan “check” butonunun görevi: Cevapladığımız soruların hangilerinin doğru hangilerinin yanlış olduğunu bize belirtmesidir. 2-Eşleştirme Alıştırması (Jmatch)

18  HP’nin ana sayfasından “JCloze” modülüne tıkladığımızda karsımıza boşluk doldurmalı soru hazırlayabilecegimiz bir ekran çıkacaktır. Başlık yazan bölüme alıştırmanın baslığını ve hemen altındaki boşluğa alıştırma metnini yazınız. Örnek olarak aşağıdaki baslığı ve metni kullanalım. 3- Boşluk Doldurma Alıştırması

19  Ana ekranda herhangi bir kelimeyi seçtikten sonra boşluk butonuna bastığımızda kelime-ipucu ekranı karşımıza gelir.Burada seçtiğimiz kelime ile ilgili ipucuyu girip ok tuşuna basarız. 3- Boşluk Doldurma Alıştırması

20  Boşluk yapacağımız bilgileri girdikten sonra karşımıza böyle bir ekran gelicek. 3- Boşluk Doldurma Alıştırması

21  Web sayfamızda görünen kısım. 3- Boşluk Doldurma Alıştırması

22  Bütün boşlukları doldurduktan sonra check butonuna tıklayıp,başarı dururmumuzu öğreniriz. 3- Boşluk Doldurma Alıştırması

23  HP’nin ana sayfasından “Jmix” modülüne tıkladığımızda karsımıza sıralı cümle oluşturacağımız bir ekran çıkacaktır. Başlık yazan bölüme alıştırmanın baslığını ve hemen altındaki Ana cümleye cümlenin kelimelerini alt alta yazıp,alternatif cümle kısmına ise doğru sıralanış biçimlerini yazacağız. 4-Karışık Cümlelerden Anlamlı Cümle Oluşturma(Jmix)

24  Dosya+web sayfası yap+sürükle bırak tarayıcı için web sayfa v6 (CTRL+F6) yolundan aşağıdaki şekilde gördüğümüz gibi cevapların sürüklenebilir kutucuklar halinde karşımıza gelmesi sağlanılabilir. 4-Karışık Cümlelerden Anlamlı Cümle Oluşturma(Jmix)

25  Dosya+web sayfası yap+sayfa tarayısında izle için web sayfa v6 (CTRL+F6) yolundan aşağıdaki web sayfasi karşımıza gelir. 4-Karışık Cümlelerden Anlamlı Cümle Oluşturma(Jmix)

26  Dosya+web sayfası yap+sürükle bırak tarayıcı yolundan aşağıdaki web sayfasi karşımıza gelir. 4-Karışık Cümlelerden Anlamlı Cümle Oluşturma(Jmix)

27  Check butonuna basıp başarı durumuzu görürüz. 4-Karışık Cümlelerden Anlamlı Cümle Oluşturma(Jmix)

28  HP’nin JQuiz seçeneği kullanılarak 4 farklı tipte alıştırma hazırlanabilir. Bunlar; a- Çoktan Seçmeli sorulardan oluşan bir alıştırma b- Yanıtın soruları yanıtlayan tarafından girildiği “Soru-Cevap” biçimindeki Alıştırma c- Yanıtın soruları yanıtlayan tarafından girildiği ve belli sayıdaki başarısız girişimden sonra sorunun çoktan seçmeli biçime dönüştüğü “karma” alıştırma d- Birden fazla seçeneğin doğru olduğu ve soruyu yanıtlayan kişinin bütün doğru yanıtları seçmesinin beklendiği alıştırma türü Simdi sırasıyla bu dört farklı alıştırma tipinin her biriyle nasıl alıştırma hazırlayacağımızı görelim. 5-Çoktan Seçmeli (JQuiz)

29  JQuiz seçeneğine tıkladığımızda aşağıdaki gibi ekran karşımıza çıkacaktır. Bu ekrandaki “Başlık” alıştırmamızın baslığı olacaktır. Sol üst taraftaki yukarı ok sorunumarasını yükseltir, aşağı ok ise soru numarasını düşürür. Sağ üst köşedeki ok soru türünüseçmemizi sağlar. Yukarıdaki örnekte “Çoktan seçmeli” soru türü seçilmiştir. “N” ninyanındaki boşluğa sorumuzu yazıyoruz. “Cevaplar” yazan kısmın altına seçenekleri giriyoruz.Her seçeneğin yanındaki boşluğa bu yanıtla ilgili bir açıklama girilebilir. Seçeneklerle ilgili herhangi bir açıklama girilmeden, doğrudan doğru seçeneğe ait kutucuk işaretlenebilir.Yanda bu tür bir alıştırmada ilgili yerlerin doldurulduğu bir örnek görüyorsunuz. İlk soruyu yazdıktan sonra sol taraftaki yukarı tuşuna basıyoruz ve karşımıza ikinci soruyla ilgili bilgiler gireceğimiz bir ekran çıkıyor. Bu şekilde 10 soru yazdığımızı varsayalım. a)Çok Seçenekli (JQuiz)

30  Şimdi sıra bu alıştırmayı kaydetmekte.“Dosya” menüsünden “Kaydet” seçeneğini kullanarak alıştırmamıza bir ad veriyoruz. Bu dosyanın uzantısı “jqz” dir. İstediğimiz zaman bu dosyayı açıp bu alıştırmaya yeni sorular ekleyebilir veya mevcut sorular üzerinde değişiklik yapabiliriz. Ancak bu dosyayı yanıtlanabilir etkileşimli bir alıştırma şekline dönüştürmek için “Dosya” menüsünden “Web Sayfası Yap” seçeneğini kullanarak “htm” uzantılı bir dosya olarak saklamamız gerekir. Öğrencilerin yanıtlayacağı versiyon “htm” uzantılı dosyadır. a)Çok Seçenekli (JQuiz)

31  Yanda bu alıştırmanın web sayfası olarak kaydedilmiş dosyanın web tarayıcılarındaki görünümünü görüyorsunuz. a)Çok Seçenekli (JQuiz)

32  Bu alıştırma türünde, sorular yazılır, olası yanıtlar yazılır. Program öğrencinin yanıtlarıyla sizin tanımladığınız yanıtları karşılaştırır ve tanımlanan yanıtlardan biriyle öğrencinin yanıtı eşleşirse öğrenciye doğru yanıtı için puan verir. Soruların hazırlanış ve kaydediş şekli “Çoktan Seçmeli” türü alıştırmayla aynıdır. Yalnızca sağ üst menüden “Kısa Cevap” seçilir. Yanda bu tür bir alıştırma örneği görüyorsunuz. b)Kısa Cevap (JQuiz)

33  Yanda bu alıştırmanın web sayfası olarak kaydedilmiş dosyanın web tarayıcılarındaki görünümünü görüyorsunuz. b)Kısa Cevap (JQuiz)

34  Kısa Cevap ve Çok Seçenekli alıştırma türlerinin karışımıdır. Öğrenciden öncelikle sorunun yanıtının girilmesi istenir, öğrenci birkaç başarısız yanıtlama girişiminden sonra soru çoktan seçenekli soru türüne dönüştürülür. Aşağıda bu tür bir alıştırmanın ilk sorusunun girilmiş şeklini görüyorsunuz.(M/C çoktan seçmelide bu seçenek bulunsun mu diye tick koyabilirz.) c)Karma(JQuiz)

35 Aşağıda aynı alıştırmanın öğrencinin iki kez yanlış cevap girdikten sonraki görünümünü görüyorsunuz. c)Karma(JQuiz)

36  Birden fazla seçeneğin doğru olduğu ve öğrenciden doğru olan seçenekleri bulamasının istendiği alıştırma türüdür. Yanda bu tür bir alıştırmanın soru ve yanıtlarının girildiği bir örneği görüyorsunuz. “Cevapların” ın solunda yer alan okları kullanarak seçeneklerimizi istediğimiz kadar çoğaltabiliriz. Öğrencinin yanıtlardan hangilerini seçmesini istiyorsak onları “seçilmiş olmalı” nın yanında yer alan kutucuğu kullanarak belirtmeliyiz. d)Çoklu Seçme(JQuiz)

37  Yanda bu alıştırmanın web sayfası olarak kaydedilmiş dosyanın web tarayıcılarındaki görünümünü görüyorsunuz. d)Çoklu Seçme(JQuiz)

38  HP’nin ana sayfasından “JMasher” modülüne tıkladığımızda karsımıza yaptığımız alıştırmaları birleştirebileceğimiz bir ekran gelir. 6. Ünite Mantığı Oluşturma (Jmasher)

39  Dosya ekle butonun’a tıklandıktan sonra karşımıza birleştirmek istediğimiz alıştırmaları seçebileceğimiz bir ekran gelecektir.Aç butonuna tıklayıp gerekli alıştırmaları seçeceğiz.

40  Aşagıda seçtikten sonraki halini görebilrisiniz. Burada istediğimiz alıştırmaları seçip ‘yapi birimi’ tusuna basarız.

41  Jmasher’da oluşturduğumuz ünite yapısının tarayıcıdaki görüntüsü karşımızda.  Örnek olarak eşleştirme alıştırmasını seçelim.

42

43 Bütün modüllerde seçenekler-çıktıyı yapılandırın seçeneğinden düzenlemeler yapabiliriz. ilk olarak başlıkar/açıklamalar butonundan uygulama yaptığımız modülün altbaşlığı ve komutl arını değiştirebiliriz. Yapılandırma

44 Bilgiler/Açıklamalar seçeneğinden alıştırmanın doğru ve yanlış göstergelerini, skor, doğru ve yanlış tahminde karşılaşacağı yazıyı kendimize göre ayarlıya biliriz. Yapılandırma

45 Butonlar seçeneğinde alıştırmadaki butonların şekillerini ve yazılarını ayarlaya bliliriz. Yapılandırma

46 Görünüş seçeneğinde alıştırmamızın arkaplan, butonlar ve yazılarla ilgili görüntü ayarlarını yapa biliriz. Yapılandırma

47 Zamanlayıcı seçeneğinden alıştırmanın belirli bir zaman aralığında yapılmasını sağlaya biliriz. Yapılandırma

48  Öğrencilerin hafızalarını geliştirmekte kullanılabilir.  Ögrencilere bulmaca modülüyle genel kültür bilgisi kazandırılabilir.  Öğrencilere eşleştirme modülüyle yabancı kelimelerin türkçe karşılıklarını ögretebilriz.  Öğrencilere çoktan seçmeli modülüyle bölgelerimizde hangi göllerin bulunduğunu öğretebiliriz.  Öğrencilere cümle oluşturma modülüyle türkçede sıralı cümle oluşturma alıştırması yapabiliriz.  Ögrencilere boşluk dolurma modülüyle gerekli konuyla ilgili terimleri öğrettirebilriz. HOT POTATOES EĞİTİMDE NASIL KULLANABİLİRİZ?


"HOT POTATOES.  Eğitim ve Öğretimde temel amac öğrencinin en iyi şekilde yetiştirilmesidir.Öğrencinin başarılı olmasını etkileyen pek çok faktör vardır." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları