Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖN OKUMA Hangi tür sınav olursa olsun ve siz bunu önceden ne kadar iyi incelemiş olursanız olun, sınavın şeklinde ve soru sayısında bazı değişiklikler.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖN OKUMA Hangi tür sınav olursa olsun ve siz bunu önceden ne kadar iyi incelemiş olursanız olun, sınavın şeklinde ve soru sayısında bazı değişiklikler."— Sunum transkripti:

1

2

3 ÖN OKUMA Hangi tür sınav olursa olsun ve siz bunu önceden ne kadar iyi incelemiş olursanız olun, sınavın şeklinde ve soru sayısında bazı değişiklikler olması mümkündür. 1-Bir bölüme başlamadan önce, o bölümü hızla gözden geçirin. Başlayacağınız bölümü cevaplamadan önce 10 saniyenizi o bölümün yer aldığı sayfaları hızla gözden geçirmeye ayırın. Bu gözden geçirme işlemi sırasında, bölüm için önemli olan anahtar noktaları hatırlamanız mümkün olacaktır. Örneğin, tanıdığınız bir geometri şekliyle veya bildiğiniz bir soru köküyle karşılaşabilirsiniz. Bu takdirde nereden başlayacağınızı bilirsiniz.

4 HIZ (TEMPO) Hiçbir sınav tekniği bir sınavdaki tempo kadar önemli değildir. 1-Hız ve isabet arasında uygun bir denge kurun. Çok hızlı çalışıp hata yapmak uygun değildir. Çünkü yanlış cevaplardan puan alamaz, tam tersine puan kaybedersiniz. Diğer taraftan, aşırı dikkatli olarak her soru üzerinde fazla zaman harcamak da yeterli puanı toplamanızı engelleyecektir. Hayali üç öğrencinin durumu bu konuda bir örnek olabilir. Ahmet TİTİZ, Mehmet DİKKATSİZ ve Ayşe AKILLI Ahmet:10-2=8 8-0,5 = 7,5 NET Mehmet:16-9=7 7-3= 4 NET Ayşe:14-2= ,3= 11,7 NET

5 3-Bir soruda belirli bir süre geçtiği halde çözüme ulaşamazsanız soruyu bırakın. Sınavlarında soruların ağırlık derecesi farklı ancak bütün soruların puan değeri aynıdır. Zor sorulara ek Puan verilmez. Bu sebeple bir soru üzerinde makul bir zaman harcadığınız ve doğru olduğuna inandığınız bir çözüme ulaşamadığınız takdirde, bu soru üzerinde çalışmaya devam etmek yerinde değildir Uygun olan bu soruyu bırakıp, bölümdeki diğer sorulara geçmektir

6 4-Herhangi bir soruyu üzerinde zaman harcamak gerektiği ve karışık gözüktüğü için otomatik olarak atlamayın. Sınavda karşılaşacağınız soruların büyük çoğunluğu analize ihtiyaç gösterir Eğer üzerinde zaman harcanması gerektiğini düşündüğünüz her soruyu atlarsanız, kısa bir süre sonra çok az soruyu cevaplandırmış olarak, bölüm sonuna varırsınız

7 SBS TESTLERİNDE YERALAN SORULAR ZORLUK DÜZEYLERİNE GÖRE 5’E AYRILMAKTADIR.  ÇOK KOLAY 10  KOLAY 20  NORMAL 40  ZOR 20  ÇOK ZOR 10

8 SONUÇ  DİKKAT EDİLİRSE % 70’LİK BÖLÜM RAHATLIKLA CEVAPLANDIRILABİLECEK TÜRDEN SORULARDAN OLUŞMAKTADIR.  AYNI TEST İÇİNDE EN ZOR VE EN KOLAY SORULARIN DEĞERİ BİRBİRİNDEN FARKLI DEĞİLDİR.

9 ZAMANI KULLANMAK Zamanı kullanmak tempoya bağlı olmakla beraber, her ikisi aynı şey değildir. Zamanı kullanmak geçen her dakikanın farkında olmak ve her dakikadan en üst düzeyde yararlanmak demektir. 5-Yanınızda bir saat bulundurun ve bunu test süresine göre ayarlayın.

10 6-Zihninizin dağılmasını önleyin. Eğer bölümler arasında kısa bir dinlenme aralığı vermenize imkan varsa zihninizi programlı bir şekilde dinlendirin ve bu süreyi aşmayın. Böyle bir dinlenme aralığına ihtiyacınız olduğunu fark ettiğinizde, kaleminizi bırakın, gözlerini kapatın ve alnınızı ve şakaklarınızı ovarak veya sizi rahatlatacak başka bir dinlenme egzersizi yaparak 15 saniye gibi bir süreyi bu amaçla kullanın 7-Geçen zamanla aşırı ilgilenmeyin

11 SINAVLARDA KÜÇÜK MOLALAR VERİNİZ.  KÜÇÜK MOLALAR DİKKAT SÜRENİZİ TEKRAR OLUŞTURMAYA,  ZİHİNSEL ENERJİNİZİ DAHA ETKİN KULLANMAYA YARDIMCI OLACAKTIR.

12 •Test Çözerken Dikkat Edilecek Hususlar •Test çözerken kendi mantığınıza değil sorunun mantığına göre hareket etmeli. •Zaman kazanmak için soruyu iyi okumadan cevap şıkkına koşmak sizi yanıltır. •Soruda sizden ne isteniyorsa, istenileni düşünmelisiniz. Bazen kolay sorular sizi yanıltır. •Her testte bilgi altında ve üstünde soruyla karşılaşırsınız; ancak testin genelinde standart bilgi ve yorum gücü istenir.

13 TURLAMA TEKNİĞİ  SINAVDA YANITLANACAK TÜM TESTLERDE 1.TURDA YANITI KOLAYCA BULUNABİLECEK SORULARIN ÖNCELİKLE ÇÖZÜLEREK ZAMAN ALICI VE ZOR SORULARIN İKİNCİ TURA BIRAKILMASIDIR.

14 İlk planda yapamadığınız soruların yanına bazı şekiller koyarak atlayınız. Örnek; != konuyu biliyorum,çözebilirim. !!= zamanımı alır, herhalde çözebilirim !!!= zor soru, herhalde çözemem Bunu yaptığınız da sınavın sonunda artan vaktinizde önem derecesine göre belirlediğiniz soruları çözmeye başlayabilirsiniz.

15 Turlama sistemi  Birinci turda yanıtını kolayca bulanabilecek soruların öncelikle çözülmesi,  Zaman alıcı ve zor soruların ikinci tura bırakılması,  Turlama sistemi zaman kaybını önler. SINAVDA!

16 •Sorulara ön yargılı yaklaşmamalısınız. • “Turlu Soru Çözme Yöntemi” cevaplandırılmayan sorulara bir simge ve işaret koyarak geri dönme… • Hatalı soru okuma alışkanlığını ortadan kaldırma. Olumsuz bir ifadeyi olumlu okuma gibi. • Cevap şıklarından sorunun çözümüne gitmek… •Test çözerken sorunun doğru cevabını bulmak kadar, olmayacak şıkların tespiti de önemlidir. •Her derse ait test içeriği o dersin özelliklerini taşır. Bu nedenle her ders için aynı mantığı kullanmak hatadır. • Çeldirici şıklarda cevap genelde metnin içinde saklıdır.

17  Geçen zamanla aşırı ilgilenmeyin. Her bölüm için belirli bir eşit süre ayırın; arta kalan süreyi zor sorulara ayırın. Sorulan soruya cevap olmayacak seçenekleri eleyin.  Tahmin etmeniz gerekirse, hızlı tahminde bulunun ve fikrinizi değiştirmeyin. Yapılan araştırmalar ilk tahminlerin, ikinci tahminlerden daha isabetli olduğunu ortaya koymuştur.

18 Üçlü bir zincir olabilir, ancak doğru cevap olarak aynı seçenek dört soruda arka arkaya gelmez. Böyle bir zinciri kırın.  1)C  2)C  3)C DİKKAT!!!  4)C

19 3 YANLIŞ 1 DOĞRUYU GÖTÜRÜYOR! % 100 emin olmadığınız soruları yanıtlamamalısınız... (2 seçeneğe indirgemelerde belki...)

20 2 SEÇENEKTE ŞANS % 50 4 seçenekte doğru çıkma olasılığı % 25 2 seçenekte doğru çıkma olasılığı % 50

21 Kesinlikle KÖR TAHMİN İLE (atma) yoluyla işaretleme yapmayınız.

22 Hiçbir bilginizin olmadığı soruları boş bırakma alışkanlığı kazanmaya çalışın. Her yanlış cevap hem kendini hem de doğru cevaplarınızı götürmektedir. Bu da netlerinizin düşmesine neden olmaktadır.

23 Bir soruyu iki hamlede çözemediyseniz, bu soruyu bırakıp diğer soruya geçin. Sınav esnasında bir soruyu en fazla iki kez okumanızı öneriyoruz. Aynı soruyu defalarca okuduğunuzda zihniniz karışabilir ve sorunun mantığından uzaklaşabilirsiniz.

24 Gereksiz yere bir soru üzerinde inatlaşmak, o soruyu çözmeye çalışmak sizin için hem zaman kaybı hem de moralinizin bozulması demektir Soru ile inatlaşmayın. Örneğin: 6 dakika uğraştığınız için sonlarda yer alan ama kolay olan 6 soruyu yapabilecekken, zamanınız yetmediği için yapamazsınız.

25 SINAVDA!  Paragraflı sorularda ilk önce soruyu ve soru kökünü okumak, bizden isteneni anlamak, sonra paragrafı okumak

26 Örnek: Birçok kişi kendinden farklı olan kişilerden tedirgin olur ve onlara ön yargı ile yaklaşır. Ancak dünyadaki her insan eşsiz ve özeldir, ötekilerden farklıdır; saçı, teni, gözleri, parmak izleriyle... Sizin gibi olan kişilerle birlikte olmak daha kolaydır; ancak bu, bir­çok şeyden mahrum kalacağınız anlamına gelir. Farklı kültürler ve düşünceleri tanıyamaz, ilginç arkadaşlar edinemezsiniz. Çeşitlilik çeşit çeşit bitkiler, insanlar, müzikler, yemekler dünyamızı zenginleştirir. Aşağıdakilerden hangisi bu parçayı desteklemez? a) b) c) d)

27 SINAVDA!  Öğrenciler genelde paragraf sorularından çekinirler. ’Uzun soru zor sorudur.’ şeklinde yanlış bir yargı vardır. Unutmayın bir soru ne kadar uzunsa, içinde o kadar ip ucu vardır. Esas sizi zorlayacak soru tipleri kısa paragraflardır.

28 Kodlamaya dikkat!  Size ait ilgili bölümleri kodlamayı unutmayınız.  Kitapçık türünü cevap kağıdınıza kodlayınız.  Kodlamayı soru soru veya gruplar halinde yapınız.

29 GRUPLAYARAK İŞARETLEME YAPIN! Gruplayarak işaretlemek size; -Zaman kazandırır(18-21 dk) -Kaydırma ihtimalini azaltır -En önemlisi zihninizi dinlendirir

30 Tuzak sorulara dikkat!  Yanıltıcı cümle veya kelimelere dikkat  Bazı cevaplar sorunun içerisinde gizlidir.  “Uzun soru”, “zor soru” demek değildir.  Altı çizili veya koyu yazılı kelimeye dikkat  Bütün seçenekleri okumadan doğru cevabı işaretlemeyiniz.

31 TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ  Hatalı okuma alışkanlıkları da önemli sorunlar yaşamanıza neden olabilir. Olumsuz bir ifadeyi olumlu olarak okumak soruyu veya cevabı hatalı düşünmenize sebebiyet verebilir.  İnsan psikolojisi soru içindeki ifadeleri olumlu yönde algılamaya eğilimlidir. Bu nedenle soru formlarında altı çizili veya kalın yazı karakterli ifadeleri daha dikkatli okumalısınız. Sınav sizin aynı zamanda DİKKAT BECERİNİZİ ölçer.

32 SINAVA NEREDEN BAŞLAMALIYIM ? A) KİTAPÇIĞIN BAŞINDAN B) EN ÇOK PUAN KAZANDIRAN DERSTEN C) EN İYİ OLDUĞUNUZ DERSTEN D) EN KOLAY DERSTEN E) EN ZOR DERSTEN

33 ÇÖZÜME HANGİ TESTTEN BAŞLANMALI  ÖĞRENCİ İÇİN ZAMANLAMA VE VERİM AÇISINDAN EN UYGUN ÇÖZÜM SIRASI YIL İÇİNDE YAPTIĞI TEST ÇÖZÜMÜ ÇALIŞMALARI İLE BULMALIDIR.  GENEL İLKE EN BAŞARILI OLUNAN TESTTEN BAŞLANMALIDIR.

34 NEDEN  EN BAŞARILI OLUNAN TESTTEN BAŞLAMAK SINAV KAYGISININ KONTROL ALTINA ALINMASINI YARDIMCI OLUR.

35 ÇÜNKÜ  ÖĞRENCİNİN GÜÇLÜ OLDUĞU TESTTEN HATA YAPMA OLASILIĞI AZALACAĞINDAN PANİK VE HEYECAN KALKACAK DİKKAT YOĞUNLAŞA  CAKTIR.

36  Önce kendi alan testinde güçlü olandan başlayın, sonra alan dışı testlere yönelmek. ( Sınavda, bilginize en çok güvendiğiniz alan dersinizle ilgili testi önce çözün.)  Üst üste sayısal ya da sözel test yerine, araya farklı bir test almak  Soru kitapçık türü işaretleme, ad-soyad, imza unutmamak SINAVDA!

37 ZAMAN YETTİ -YETMEDİ?  ZAMANIN YETMEMESİNİN EN ÖNEMLİ NEDENİ SIRALI ÇÖZÜM YAPMA ALIŞKANLIĞIDIR.  TURLAMA TEKNİĞİNİN TAM TERSİ OLAN BU ÇÖZÜM YOLUNDA ZOR VE UĞRAŞTIRICI SORULARA TAKILIP ZAMAN YİTİRİLMEKTEDİR.

38  Zaman zaman duruşunuzu, oturma pozisyonunuzu değiştirin, bu sizi rahatlatacaktır.  Çok heyecanlanıp aklınıza bir sorunun cevabı gelmediğinde o soruyu geçin.  Sınıf arkadaşlarınız sınavı erkenden bitirip çıkmaya başladığında panik olmayın, unutmayın: “ERKEN BİTİRENLERE FAZLA PUAN VERİLMİYOR!..”

39 DENEME SINAVLARI ÇÖZERKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ ? Evde kendi başınıza yapacağınız deneme sınavlarında zaman dilimini gerçek sınav ile benzer şekilde yapmaya özen gösteriniz. Gerçek sınav nasıl ki sabah saat :10 “ da başlayıp 12 “ de bitiyorsa sizde evde çözeceğiniz deneme sınavlarını bu saat dilimlerine göre ayarlayınız. AMAÇ : Biyolojik saatinizi kurmayı öğrenmek.

40 DENEME SINAVLARI ÇÖZERKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ ?  Muhakkak her hafta bir deneme uygulamalısınız  Süreye dikkat ederek ve sınav atmosferine uygun bir şekilde çözmelisiniz.  Gerekli ihtiyaçlarınızı denemeye başlamadan önce gidermelisiniz.  Yapamadığınız soruların takipçisi olmalısınız.

41 Öğrencilerin deneme sınavı sonrasında en çok kullandığı cümleler  Sınavda uzun süre kalmak bana zor geliyor.  O soru da yanlış yapılır mıydı?  Çok fazla işlem hatası yapıyorum.  Yanımda oturanın kitapçıkta benden ilerdeki sayfada olması, sınav gözetmeninin davranışları v.s dikkatimi dağıtıyor.

42 Öğrencilerin deneme sınavı sonrasında en çok kullandığı cümleler  Sınav sırasında bir soruya takıldığımda, başka soruya geçsem de dikkatimi toplayamıyorum.  Sınav sırasında iki üç soru yapamadığımda moralim bozuluyor.

43 DENEME SINAVLARININ BİZLERE KAZANDIRACAKLARI  Eksik olan konuları ortaya çıkarmamızı,  Sınav sistemini özümsememizi,  Soru tiplerine aşinalık kazanmamızı,  Sınav heyecanını yenmemizi,  Vücudunuzu artık sınav süresine kurarak, zamanı kullanmayı öğreneceksiniz.

44 DENEME SINAVLARININ BİZLERE KAZANDIRACAKLARI  Başkalarının arasındaki yerini ve durumunuzu görmenizi,  Hatanızı tekrarlamamayı,  Başarı grafiğinizi takip etmemizi,  Gerçek sınava hazır duruma gelmemizi sağlayacaktır.

45 SINAVA DOĞRU SINAVA DOĞRU  Deneme sınav sonuçlarını abartmayın.Bu sınavların sizin eksik olduğunuz konuları belirlemek için yapıldığını Sınava hazırlık sürecinde kendinizi başkaları ile değil ; kendi performansınız içinde değerlendirmeyi UNUTMAYIN!

46 UNUTMAYIN; SBS SINAVI SINIFINI BİTİREN HERKESİN KAZANABİLECEĞİ BİR SINAVDIR. ÖNEMLİ OLAN BAŞARACAĞINA İNANMAK VE AZİM ETMEKTİR.

47 ÇALIŞMADAN BAŞARMAK Yatarak, başarıya ulaşanlar sadece tavuklardır.

48 BAŞARILAR DİLERİM.


"ÖN OKUMA Hangi tür sınav olursa olsun ve siz bunu önceden ne kadar iyi incelemiş olursanız olun, sınavın şeklinde ve soru sayısında bazı değişiklikler." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları