Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AVRUPA ’ DA EGITIM VE G ÖÇ MENLERIN UYUMU Dr. Altay A. Man ç o Institut de Recherche, Formation et Action sur les Migrations Dr. Altay A. Man ç o Institut.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AVRUPA ’ DA EGITIM VE G ÖÇ MENLERIN UYUMU Dr. Altay A. Man ç o Institut de Recherche, Formation et Action sur les Migrations Dr. Altay A. Man ç o Institut."— Sunum transkripti:

1 AVRUPA ’ DA EGITIM VE G ÖÇ MENLERIN UYUMU Dr. Altay A. Man ç o Institut de Recherche, Formation et Action sur les Migrations Dr. Altay A. Man ç o Institut de Recherche, Formation et Action sur les Migrations

2 SORULAR: - AVRUPA ’ DA EGITIM SISTEMI UYUM VE SOSYAL GELISME FAKT Ö R Ü M Ü D Ü R ? -B Ö YLE OLMASI I Ç IN NE YAPMAK GEREKIR ?

3 KAYNAKLAR: OKULLARDA 22 YILLIK UYGULAMA DENEYIMIM Ç ESITLI ULUSLARARASI ANKETLER

4 G Ö ZLEMLER: 1. OECD ’ NIN PISA 2003 ANKETI - International Student Assessment Programme : « Where immigrant students succeed ? », 2006

5 •15 Ü LKEDE 15 YAS GEN Ç LERININ MATEMATIK BECERI Ö L ÇÜ M Ü • KISILIK Ö RENEKLEMLER •HER Ü LKEDE 100 PILOT OKUL • 3 KATEGORI : G ÖÇ MEN GEN Ç LER / G ÖÇ MEN Ç OCUKLARI / YERLILER •15 Ü LKEDE 15 YAS GEN Ç LERININ MATEMATIK BECERI Ö L ÇÜ M Ü • KISILIK Ö RENEKLEMLER •HER Ü LKEDE 100 PILOT OKUL • 3 KATEGORI : G ÖÇ MEN GEN Ç LER / G ÖÇ MEN Ç OCUKLARI / YERLILER

6 •BASARISIZLIK ORANI GÖÇMENLERDE 25 % - YERLILERDE 9 % •YABANCI GEN Ç LERIN, BASARISIZ GEN Ç LERIN VE SOSYO-EKONOMIK SEVIYESI D Ü S Ü K AILE FERTLERININ AYNI OKULLARDA TOPLANMASI BASARISIZLIK ETKENI •EN ESITLIK Ç I Ü LKELER = USA, CAN, N-Z, AUS •EN AZ ESITLIK OLAN Ü LKELER FRANSIZCA KONUSULAN Ü LKELER •FARK = EGITIM DILININ YABANCI OLDUGUNUN G Ö Z Ö N Ü NDE BULUNDURULMASI •EN Ç OK ZORLUK Ç EKEN GRUP : T Ü RKLER •BASARISIZLIK ORANI GÖÇMENLERDE 25 % - YERLILERDE 9 % •YABANCI GEN Ç LERIN, BASARISIZ GEN Ç LERIN VE SOSYO-EKONOMIK SEVIYESI D Ü S Ü K AILE FERTLERININ AYNI OKULLARDA TOPLANMASI BASARISIZLIK ETKENI •EN ESITLIK Ç I Ü LKELER = USA, CAN, N-Z, AUS •EN AZ ESITLIK OLAN Ü LKELER FRANSIZCA KONUSULAN Ü LKELER •FARK = EGITIM DILININ YABANCI OLDUGUNUN G Ö Z Ö N Ü NDE BULUNDURULMASI •EN Ç OK ZORLUK Ç EKEN GRUP : T Ü RKLER

7 2. AVRUPALI T Ü RKLER : ARASI RESMI ISTATISTIKLER (5 Ü LKE)

8

9 •GRUBUN KALABALIKLIGI VE BASARI ARASINDA ILISKI YOK •PROFESYONEL OKULLU ORANI VE Y Ü KSEK OKUL Ö GRENCISI ORANI TERS ORANTILI •EGITIM VE ISSIZLIK ARASINDA KATI ILISKI YOK •ISTIHDAM EGITIM SISTEMI-ISPAZARI ILISKISINE BAGLI •GRUBUN KALABALIKLIGI VE BASARI ARASINDA ILISKI YOK •PROFESYONEL OKULLU ORANI VE Y Ü KSEK OKUL Ö GRENCISI ORANI TERS ORANTILI •EGITIM VE ISSIZLIK ARASINDA KATI ILISKI YOK •ISTIHDAM EGITIM SISTEMI-ISPAZARI ILISKISINE BAGLI

10

11 •VATANDASLIK, Ü LKEDE DOGUM ORANI VE Y Ü KSEK EGITIM ARASINDA ILISKI YOK •SERBEST MESLEK VE Y Ü KSEK Ö GRENIM ARASINDA ILISKI YOK •Ü LKELER ARASI FARK B Ü Y Ü K •IDEAL SISTEM YOK : HER SISTEMIN ZAYIF VE G ÜÇ L Ü Y Ö NLERI VAR •VATANDASLIK, Ü LKEDE DOGUM ORANI VE Y Ü KSEK EGITIM ARASINDA ILISKI YOK •SERBEST MESLEK VE Y Ü KSEK Ö GRENIM ARASINDA ILISKI YOK •Ü LKELER ARASI FARK B Ü Y Ü K •IDEAL SISTEM YOK : HER SISTEMIN ZAYIF VE G ÜÇ L Ü Y Ö NLERI VAR

12 Ç OK-K Ü LT Ü RL Ü ORTAMLARDA OKULUN UYUM VE ESITLIK Ü RETMESI I Ç IN NE YAPMALI ?

13 HALKA Y Ö NELIK UYGULAMALAR •EGITIM SISTEMLERI HAKKINDA BILGI VERILMESI •BASARI Ö RNEKLERININ TANITILMASI •AILE VE GEN Ç LERIN GER Ç EK Ç I PROJELERE Y Ö NLENDIRILMESI •IS KURMA Y Ö N Ü NDE DESTEK VERILMESI •ETNIK K Ü MELESMELERIN Ö NLENMESI •AILERLERIN ASIMILASYON KORKULARININ GIDERILMESI Ö ZG Ü VEN GELISTIRILMESI •EGITIM SISTEMLERI HAKKINDA BILGI VERILMESI •BASARI Ö RNEKLERININ TANITILMASI •AILE VE GEN Ç LERIN GER Ç EK Ç I PROJELERE Y Ö NLENDIRILMESI •IS KURMA Y Ö N Ü NDE DESTEK VERILMESI •ETNIK K Ü MELESMELERIN Ö NLENMESI •AILERLERIN ASIMILASYON KORKULARININ GIDERILMESI Ö ZG Ü VEN GELISTIRILMESI

14 EGITIM SISTEMINE Y Ö NELIK Ç ALISMALAR •ETNIK K Ü MELESME ILE M Ü CADELE •EGITIM DILINDE G ÖÇ MENLERE Y Ö NELIK Ç ALISMALAR •EGITIM PERSONELLERININ « Ç ESITLENDIRILMESI » •OKUL/AILE - EGITMEN/ Ö GRENCI VE NESILLER ARASI DIALOG PROJELERI •BASARI Ö RNEKLERININ BELIRLENILIP YAYILMASI •OKULUN ASIMILASYON Y Ö N Ü HAKKINDA BILIN Ç LENDIRME •AILELERIN DIL VE K Ü LT Ü RLERININ SISTEM TARAFINDAN DEGERLENDIRILMESI •ETNIK K Ü MELESME ILE M Ü CADELE •EGITIM DILINDE G ÖÇ MENLERE Y Ö NELIK Ç ALISMALAR •EGITIM PERSONELLERININ « Ç ESITLENDIRILMESI » •OKUL/AILE - EGITMEN/ Ö GRENCI VE NESILLER ARASI DIALOG PROJELERI •BASARI Ö RNEKLERININ BELIRLENILIP YAYILMASI •OKULUN ASIMILASYON Y Ö N Ü HAKKINDA BILIN Ç LENDIRME •AILELERIN DIL VE K Ü LT Ü RLERININ SISTEM TARAFINDAN DEGERLENDIRILMESI

15 Altay Manço - IRFAM


"AVRUPA ’ DA EGITIM VE G ÖÇ MENLERIN UYUMU Dr. Altay A. Man ç o Institut de Recherche, Formation et Action sur les Migrations Dr. Altay A. Man ç o Institut." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları