Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI 19.ARALIK.2002 (inet-tr’02 Bildiri Onerim-76) Hazirlayan Ve Sunan:OSMAN A.TUNCELLI(TBD/IST.)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI 19.ARALIK.2002 (inet-tr’02 Bildiri Onerim-76) Hazirlayan Ve Sunan:OSMAN A.TUNCELLI(TBD/IST.)"— Sunum transkripti:

1 1 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI 19.ARALIK.2002 (inet-tr’02 Bildiri Onerim-76) Hazirlayan Ve Sunan:OSMAN A.TUNCELLI(TBD/IST.)

2 2 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI 19.ARALIK.2002 (inet-tr’02 Bildiri Onerim-76) BILDIRIMIN ANA TEMASI; “E-Ticaret /is cercevesinde Kobi’lerin e-portallerden beklentileri ve alinabilinecek tedbirler.” Hazirlayan Ve Sunan:OSMAN A.TUNCELLI(TBD/IST.) GSM: Haziırlayan’in ismi belirtilerek bu sunumdan alinti yapilabilinir.

3 3 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER • INTERNET’IN TANITIMI ; Internet,bir iletisim ortami olup bilgisayarlar arasinda uctan uca kurulmus bir haberlesme agidir.Sanal ortamda dünyaya acilan bir pencere olup bilgi ve belgeleri temin etmemizi saglayan,on-line alim,satim,e-ticaret/is olanaklarina imkan veren bir iletisim araci olarak da tarif etmek mümkündür. •Dünyada her iki dakikada bir INTERNET’E ; yeni kullanici baglaniyor, yeni acik arttirim aciliyor, 3-Amazon.com’da $’lik satis yapiliyor, 4-Yahoo com.’da sayfa okunuyor, 5-Internet’in icinden 50 trilyon bit ses datasi,100 trilyon bit veri geciyor.

4 4 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER INTERNET’IN TANITIMI; •Internetin ilk kuruculari ve ilk buyukleri; 1-WEB’in kurucusu(url,html,http kavramlarini tanitan W3biliginin yöneticisi BERNNERS-LEE” 2-Microsoft’u kuran Internet explorere’i(web taryicisi) internet’e tanistiran………………………………..”BILL GATES” 3- servisini kurup,internet alt yapisini olusturan,1970’den beri calistiran ……………………………….”VINTCERF” ’li yillarda NETSCAPE’in kuruculari icinde yer alan ilk grafik tabanli web tarayicilarini gelistiran …..”MARC ANDEREESSEN-JIM CLARK”

5 5 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER INTERNET’IN TANITIMI; •Internetin ilk kuruculari ve ilk buyukleri; •5-Amazon com ‘un kurucusu siber ticaret’in kirali …”JEFF BEZOS” 6-Unix tabanli olarak yapilmis Linux isletim sisteminin yaraticisi “LINUS TORVALDS” 7-Napster’in(dosya paylasma sistemi ) kurucusu …”SHAWN FANNING”

6 6 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER INTERNET’IN FAYDALARI; 1-Sirket ici (Intranet),sirket disi yollarla haberlesme ve iletisimde buyuk surat,zaman tasarrufu getirmesi ve verimlilige cok onemli katkisi, 2-Sanal ortamda B2B.B2C,E-Ticaret/is icin ve bu imkanlari ile alici-satici’lari tekekranda toplayabilmesi,(fiyat,miktar,renk,kalite,cins v.b.gibi konularda)mukayeseleri yapabilme olanaginin saglanmasi,oyuna girme/katilma imkanlarina kavusturmasi, 3-Web siteleri arciligi ile medya’nin gozu,kulagi olmasi nedeniyle,bilgi ve mevzuatin okunmasi,temini ve doldurulup geri gönderilmesine arci olunmasi,

7 7 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER INTERNET’IN FAYDALARI; 4-AR-GE faaliyetlerine ait bilgi kaynaklarina kolayca ulastirabilmesi, 5-En uzak diyarlardaki ilgililerle cok daha ucuz ve kisa sürede yazili olarak konusabilme imkani saglamasi,dosya,resim,grafik,belge,haber ve bilginin karsılıklı gonderme olanagına kavusturabilmesi v.b. gibi bircok hizmeti elimize getirmesi, olarak saymamiz mukundur.

8 8 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER INTERNET ALT YAPISI, SERVIS SAGLAYICI VE WEB DUZENLEYICILERI HAKKINDA BAZI SORUNLAR; 1- DSL(Digital Subscriber Line) Dünyada Aralik2002 itibariyle 5.milyon yeni abone ile 30 milyon sınırını asmis durumdadir.Bu sayinin 2005 ‘de DSL genis bant 200 milyon’a ulasabilecegi tahmin edilmekte iken(Turgay Secen- T.Internet.com)Turkiye’de T.Telekom’un DSL konusunda ihale acmasını bekliyoruz. 2-Internet reklamciligi ve reklamin verimlilikleri yeterli degil. Bircok web sitesi uzerinde yapilan arastirmalarda

9 9 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER Sitelerin cogunda bazi tool’lerin eksik bazilerinin ise hiç bulunmadigi gorulmustur.(71 site 1 ay sure,arastirilan tool’lar:ad server,trafik analizi,trafik takibi,bülten,abone profili,digerleri-www.Reklamitik.com) 3-Internet ve bilgi güvenligi halen oldukca zayif durumdadir. Ornegin;kredi kartlari kullanimi,”SPAM” ile bazi sorunlar cozumlenme calismalari yailmakta ancak bilgisayarlarin web sitelerinden gereksiz bannerler,goruntu kirlilikleri,fake maıl’ler(sahte elektronik posta’lar)oldukca fazla oldugu soylenmektedir.

10 10 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER INTERNET’LE ILGILI BAZI ISTATISIKLER; 1-Dunyada Internet Kullanımi (2001 Eylul-Atlas-on-line) TOPLAM……………………………..513,4 Milyon kisi. Dagılimi: •Asya /Pasifik(*) ……………………144,0 “ “, •Avrupa……………………………….155,0 “ “, •USA/Kanada……………………….. 181,0 “ “, •Diger Ulkeler……………………….. 33,4 “ “ (*)2004 yilinda Asya’da 188 milyon kisi (JP:64,5,Cin:51, Hindistan:10,Endonezya:5,1 Diger Asya Ulkeleri:57,4

11 11 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER INTERNET’LE ILGILI BAZI ISTATISIKLER; Kisi kullanacagı hedeflenmistir.(Kaynak:Dataquest) 2-Dunyada Internet Kullanımı (1995-Computer Industry) Dünyada(1995) Internet kullanici sayisi sadece 44 milyon •2000’de 349 milyon kisi(%43,2kuzey amerika,%25,1’I Bati Bati Avrupa(**)%20,6’si Asya/Pasifik,%03,1’ iDoğu Avrupa,%05,6 ’si Latin Amerika,%02,3’u Ortadogu/Afrika, oldugu saptanmaktadir. (**)Bu gorusu Jupiter Communications’da desteklemektedir. •2005’de 766 milyon kisiye cıkabılecegi dusunulmustur.

12 12 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER 3-Dunyada Internet Kullanımı( V.Methodologies/ Commerce.Net-Nua Internet Surveys)(*) ……………………………..Ocak2000…..Agustos 2001 ÜLKE/YER …………… MiL.Kisi Kul.% MiL.Kisi Kul.% •Afrika……… 2,10 0,87 4,15 0,81 •Asya/Pasifik 40,00 16,53 143,99 28,05 •Avrupa 70,00 28,93 154,63 30,12 •Orta dogu 1,90 0,79 4,65 0,91 •A.B.D+Kanada 120,00 49,59 180,68 35,19 •Guney Amerika 8,00 3,31 25,33 4,93 T O P L A M……………….. 242,0 100,00 513,41 100,00

13 13 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER Dunyada Internet Nufusunda Büyüme(*) ……………………………..Ocak2000…..Agustos 2001 ÜLKE/YER ………Buyume MiL.Kisi Yillik %’de Buyume MiL.Kisi Kul.% •Afrika……… 2,05 …………….. 61,7 •Asya/Pasifik 103,99……………. 164,2 •Avrupa 84,63…………….. 76,4 •Orta dogu 2,75……………. 91,4 A.B.D+Kanada 60,68……………. 31,9 •Guney Amerika 17,33……………. 136,8 T O P L A M……………….. 271,41……………. 70,8

14 14 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER 4-Dunyada Internet Kullanımı(*)(**) ……………………………Aralik 2001… Yili ÜLKE/YER …………… MiL.Kisi Kul.% MiL.Kisi Kul.% Asya/Pasifik 115,0 22,0 357,0 38,0 •Bati Avrupa 126,0 24,0 208,0 22,0 •A.B.D 149,0 28,0 193,0 20,0 •Digerleri 143,0 26,0 187,0 20,0 T O P L A M………………. 533,0 100,0 945,0 100,0 (*)Prof.Dr.E.BALABAN(I.U.I.F.)19.Bilisim Kurultayi”Dunyada Internet Kullanimina Genel Bakis+A.B.D’de Internet Kullanimi) (**)Bir baska arastirmaya gore.

15 15 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER 5-Turkiye’de Internet Kullanimi(*3) ………….……Agustos 2001………..Mart.2002 ÜLKE/YER ……….MiL.Kisi Kul. MiL.Kisi Kul. TURKIYE 4,2(*4) 6,5 (*3) TNS-SIAR (Taylor Nelson Sofres)Arastırma raporu ve IDC raporu2005yilinda bati Avrupanin 4.ncu buyuk ulkesi( %20’si) (*4)Nufusun %6.01’dir.

16 16 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER 6-AB’deki KOBI’ler Uzerinde Yapilan Inceleme(*5) Kaynak:(*5)(M.Sayin- TBD-DOSYA) KOBI Sayisi………Firma Say.IcindekiPay 19.Milyon ………………%.99 AB’deki kobilerin ………%42’sinin Internet baglantisi mevcuttur.Ancak bu baglantilar %20’si internet uzerinden e-ticaret/is icin kullanilmaktadir.

17 17 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER 7-Turkiye’deki KOBI’ler Uzerinde Yapilan Inceleme(*6) Kaynak:(*6)GFK Pro-Cozum 2000 programi (Microsoft/Turkey) 538 adet muhtelif KOBI sirketi uzerinde yapilan inceleme sonucunda ; •%72’sinde Internet Baglantisinin bulundugu, •Bunlarin%27’si 2000 yilinda,%29’u 1999 yilinda baglandigi saptanmistir. •Bakiye%16’si yeni bağlandigini beyan etmislerdir.

18 18 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER 8-Dunyada E-Ticaret/is Gorunumu(*7)(*8) •KAYNAK:(*7) Murat Buke-turk.internet com YİLİNDA Dunya genelinde e-ticaret is hacmi milyar $ iken, 2003 yilinda milyar $ olmasi beklenmektedir. 2-E-Ticaret hacminden pay alan ulkelerin basinda Izlanda,Avustralya, Yeni Zelanda,Lüksenburg gibi ulkeler yer alıyor. Turkiye ise,Yunanistan ve Polonya’nin ardindan sonuncu sirada yer aliyor. •KAYNAK:(*8) Beth A.B.D.’de E-Ticaret’te Rekor ;8.aralik.2002’de (1 günde)1,5 milyon internet kullanicisi online tuccardan 367,5 milyon $,son bir haftada ise 2 milyar $’lık alisverise ulasmis durumda.

19 19 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER 9-Dunyada E-Ticaret/is Gorunumu(*9) •KAYNAK:(*9) Gartner Group B2B’nin Dunya’da Islem Hacmi; Yil…………………….Milyar usd.$ 1999……………………… ……………………… ……………………… …………………… …………………… ………………...……

20 20 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER 10-A.B.D.’de Avrupa’da Ve Turkiye’de E-Ticaret/is Gorunumu(*10) •KAYNAK:(*10) Gartner Group •Yil…………………………..Milyar usd.$ 1-A.B.D.’DE………….B2B….B2C…..Toplam 2000……………………33 251…… ………………..… … AVRUPA’da……….B2B….B2C…..Toplam 2000………………………………..…… ………………..……………....… 425(*a) Not:(*a)420 Milyar$’I bati avrupa,bakiyesi Turkiye dahil dogu Avrupa ulkelerini kapsamaktadir.

21 21 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER 11-E-Ticaret’de Dünya’da En Iyi 6 Ulke Harcamalari ( Milyar usd.$ ) Ulke……………………….Yil………………Yil……. 1)A.B.D…………………..37,4………………409,0 2)JAPONYA…………….. 2,0………………..28,8 3)ALMANYA……………...1,7……………… 62,8 4)INGILTERE……………..1,4………………..47,6 5)KANADA………………..1,4………………..19,9 6)AVUSTRALYA…………0,4………………..28,5

22 22 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER 12-E-Ticaret’de OECD.Ulkelerı B2C Harcamalari(Urun Cinslerine Gore USD.Milyon$)(*11) Urun cinsleri………….…1997……………2005………...Artis %’si a)Cicek/Hed.Esya b)Kitap c)Seyahat d)Gida e)Giyim f)Egitim g)Bilet h)Gazete/Dergi

23 23 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER •E-Ticaret’de OECD.Ulkelerı B2C Harcamalari(Urun Cinslerine Gore USD.Milyon$)(*11) Urun cinsleri………….…1997……………2005………...Artis %’si i)Müzik j)Oyunlar k)Kumar l)Borsa m)Sigorta n)Finans islemleri T O P L A M………7.013……… …………842 •KAYNAK:(*11) Gartner Group

24 24 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER 13-E-Ticaret’de Avrupa’da E-Magazacılık B2C Harcamalari(UrunCinslerine Gore.Milyon EURO)(*12) Urun cinsleri………….…2000……………2002……………2004 a)Gida/Market b)Giysi c)Turizm d)Medya e)Elektronik f)Oto •KAYNAK:(*12) Forrester,4-00

25 25 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER B2B VE B2C’NIN TANITIMI; 1-B2B’NIN TANITIMI •B2B “Business to Business” uygulamada sirketten sirkete olan elektro- nik ticaret(e-ticaret/is) ve is modeli olarak da tanimlanmaktadir.Bir baska deyisle firmadan firmaya isten-ise e-ticaret cercevesinde firmalarin aramal,hammadde,hizmet.ve tedarik saglayanlar,dagitim kanallari,bayiler,alim ve satimda yasal yukumluluklerini yerlerine getirirken ve isin parasal boyutunda birlikte calistiklari,bankalar,odeme ve tahsilat kuruluslari ile birlikte sanal ortamda yer aldigi bir is modelidir.

26 26 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER B2B VE B2C’NIN TANITIMI; 1-B2B’NIN TANITIMI(DEVAMI) Günümüzde B2B pazarinin bu kadar suratli gelisimi EDI(Electronic Data Inter Changel)’in ve alici-satici arasindaki aglarin ve elelektronik pazar alt yapilarinin esnek ve evrimsel degisimine baglidir. •B2B’nin gelismesine sebep olan amiller; a)Is dunyasinda Internet pazarlarinin buyumesi ve cesitlenmesi, b) Is dunyasinda Internet kullaniminin ve isteginin artmasi, c)Firma verimliligini arttirmasi ve dolayli/dolaysiz urun/hizmet maliyetlerini hissedilir derecede azaltmasi, d)B2B’nin elektronik ortamda toplanmasinin buyuk firmalardan gelen destegin olusumu ve islem hizinin devamli artmasi,rekabet ve mukayese etmeyi desteklemesi neticesindendir.

27 27 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER B2B VE B2C’NIN TANITIMI; 2-B2C’NIN TANITIMI •B2C. “Business To Consumer” E-ticaret urun yapisi cercevesinde firmadan tuketiciye olan is modeli olarak tariflenmektedir. •Genelde,Kangurum(Migros),Gima,Carrefour,Bauhaus,Yemeksepeti. Com,baskuda.com,hepsiburada.com,estore.com.tr v.b.gibi hiper ve buyuk sanal market ve zincir magazalar,Ykb,Garanti,Dıs,Akbank,İs v.b. gibi bazi bankalar,Sigortam.net v.b.gibi sigorta sirketleri,Kadikoy/ist., Yalova Buyuk Sehir Belediyesi v.b.gibi belediyeler,bazi kamu kurulusları ve vergi daireleri,bazi WEB siteleri

28 28 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER B2B VE B2C’NIN TANITIMI; 2-B2C’NIN TANITIMI(DEVAMI) B2C kokenli tuketicilere direkt veya endirekt satıs ve/veya hizmet verdiklerini görmekteyiz. •B2C’nin B2B’den farki B2C’nin firmadan firmaya degil firmadan tuketiciye veya kullaniciya donuk bir is modeli olusudur.Bu modelde kullanici/tuketici malin bedelini evinde/ısınde gorerek almakta ve odemektedir.Begenmedigi takdide aninda geri verebilmektedir.Duruma gore visa kartı ile veya nakit olarak da ödeyebilmektedir.

29 29 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER B2B VE B2C’NIN TANITIMI VE ULKEMIZDEKI BAZI E-PORTALLER/PLATFORMLAR; • Bilisim Cumhuriyeti.com-Altin orumcek WEB yarisma sonuclarina gore secilen en iyi ilk uc B2B ve B2C siteleri; …..B2B SITELERI………..………..…B2C SITELERI….…. 1-www.pence-e.com 2-www.bookinturkey.com 3-www.kobiline.com

30 30 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER B2B VE B2C’NIN TANITIMI VE ULKEMIZDEKI BAZI E-PORTALLER/PLATFORMLAR; •Bir veya birkac sektore hizmet veren bazi e-portaller/platformlar; Boyex.com,Kobicarsı.com,Sektorel.com,Turk Ticaret.net,Kobiline.com, NextiraOne.com.tr(toptanpazaryeri.com),Estore.com.tr,Kobilog.com, Kangurum.com.tr,Kobinet.org.tr,Textileonly.com,Chemorbis.com, Kotonline.com v.b.gibi B2B,B2C Kokenli e-ticaret/is kuruluslari olarak gozlemlenmektedir. •Merkezleri Yurt Disinda Bulunan Ulkemiz B2B Kokenli e- portaller 1-turkıshsources.com(globalsources.com)2-Trvision.com,3-kobil.com

31 31 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI INTERNET,B2B,B2C,E-TICARET/IS HUSUSLARI HAKKINDA BILGILER ULKEMIZDEKI BAZI E-PORTALLER VE PLATFORMLARIN WEB SAYFALARINI GELISIMINI SAGLAYAN VE ALT YAPILARINI GUCLENDIREN B2B KOKENLI FIRMALAR ; 1-digilane.com.tr 2-innova.com.tr 3-kobil

32 32 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI KOBI’LERIN E-PORTALLAR VE PLATFORMLARDAN BEKLENTILERI VE ALINABILINECEK TEDBIRLER KOBI’LERIN E-PORTALLAR/PLATFORMLARDAN BEKLENTILERI; 1 -KOBI’LERIN E-PORTALLAR/PLATFORMLARDAN BEKLENTILERI; A) A) e-Portallarin/Platformlarin ilgili yöneticilerinin mumkunse 6 ayda bir bu mumkun degıl ise enaz yilda bir kez Kobi’leri ziyaret ederek onlari yerinde gorerek dinlemek,ihtiyaclarini saptamak,varsa anket sorularini yinelemek ve bunlardan cıkacak sonuclara gore kendi WEB sayfalarinin gelisimini saglamak veya revizasyona tabi tutmak, B) e-Portallarin/Platformlarin alt yapilarini (Tıpkı oto’larda oldugu gibi)kisa-orta ve uzun vadeli olmak uzere belli periyotlar icinde gozden gecirmeleri ve invasyon saglamalidir.Özellikle Kobi’lerin ilgili platformun web sayfasina girmede,ürün ve bilgi bulmada güclük cekmelerinin onlenmesine calisilmalidir. •bu

33 33 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI KOBI’LERIN E-PORTALLAR VE PLATFORMLARDAN BEKLENTILERI VE ALINABILINECEK TEDBIRLER KOBI’LERIN E-PORTALLAR/PLATFORMLARDAN BEKLENTILERI(DEVAMI); 1 -KOBI’LERIN E-PORTALLAR/PLATFORMLARDAN BEKLENTILERI(DEVAMI); C- C-B2B Platformlarına giren benzer urun toplam sayisinin enaz ’e toplam urun sayisinin ise asgari 60 bine ulastirilmasinin saglanmasi gerekmektedir.Kobi’ler bir urunu bir platform’dan diger bir urunu baskabir B2B kurulusundan aramaya gecmemeli,tum urunlerini bir platformdan temin edebilmesi olanagı verilmelidir. D-e-Portallar/Platformlar’in mutlaka ISO-9000/2000(Tercihen Avrupa/ABD-Kanada birlikte akreditasyonlu) kalite belgelerine kavusmus olmalari saglanmalidir.

34 34 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI KOBI’LERIN E-PORTALLAR VE PLATFORMLARDAN BEKLENTILERI VE ALINABILINECEK TEDBIRLER KOBI’LERIN E-PORTALLAR/PLATFORMLARDAN BEKLENTILERI(DEVAMI); 1-KOBI’LERIN E-PORTALLAR/PLATFORMLARDAN BEKLENTILERI(DEVAMI); E- E-Sergilemekte olduklari urunlerinin ilgili olanlarin “CE”dolasim pasaportuna sahip olmalarina ve mümkünse makalarinin kalite belgeli ve tescilli olmasina ozen gostermeleri zorunluluk haline getirilmelidir. F-Benzer urunleri pazarlayan B2B kuruluslarinin birlesmelerinin saglanmasi tesvik edilmeli ve ayrica bu kuruluslarin ozellikle dogu ve guney dogu andolu bolgelerınde sube acmalarive/veya servis saglamalari kobi’lere buyuk kolaylik saglayacaklari bilinmelidir.

35 35 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI KOBI’LERIN E-PORTALLAR VE PLATFORMLARDAN BEKLENTILERI VE ALINABILINECEK TEDBIRLER KOBI’LERIN E-PORTALLAR/PLATFORMLARDAN BEKLENTILERI(DEVAMI); 1-KOBI’LERIN E-PORTALLAR/PLATFORMLARDAN BEKLENTILERI(DEVAMI); G- G- Kobi ve benzer kuruluslarin daha kolay ihracat,e-ticaret/is yapabilmeleri icin gerek kendi alt yapilarina gerekse B2B kurulusların alt yapilarinin imkan ve kolaylik saglaması temin edilmelidir. H- Muhtelif araliklarla (en gec 3 aydabir) Kobi’lerin yogunlastigi alanlarda ve organize sanayi bolgeleri icindee-Portallar/Platformlar tarafindan ucretsiz (sadece kendi masraflari karsiligi degerde ve kârsiz olarak) genelde Web sayfalarindaki degisikler ve uygulamalari hakkinde bilgilendirme,bilisim, iletisim ve yeni ekonomi konulari hakkinda egitimin saglanması ve dokumanlarinin verilmesi gereklidir.

36 36 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI KOBI’LERIN E-PORTALLAR VE PLATFORMLARDAN BEKLENTILERI VE ALINABILINECEK TEDBIRLER KOBI’LERIN E-PORTALLAR/PLATFORMLARDAN BEKLENTILERI(DEVAMI); 1-KOBI’LERIN E-PORTALLAR/PLATFORMLARDAN BEKLENTILERI(DEVAMI); I- I-Basta bilisim,iletisim,yönetisim konularinda medya,ilgili fuarlar arciligi ile mutlaka yenilikleri de iceren seminerler ve sunumlarin zamaninda duyurulmasi ve yapşlmasi,ayrica bu seminer ve sunumlarin muhtelif kobi merkezlerinde yinelenmesi saglanmalidir. KOBI-EV/PLAZA” J-Ulkemizin en az vilayetinde tum bilisim kokenli e-ticaret/is yapan ozellikle B2B kuruluslarinin veya platformlarinin/Portallarin birKOBI-EV/PLAZA” icinde toplanarak hizmet vermelerinin saglanmasi hususlarinda yardim ve katki ayrica buna benzer hizmetlerin sunulmasi beklenmektedir.

37 37 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI KOBI’LERIN E-PORTALLAR VE PLATFORMLARDAN BEKLENTILERI VE ALINABILINECEK TEDBIRLER E-PORTALLARIN/PLATFORMLARIN ALMASI GEREKLI 2 -E-PORTALLARIN/PLATFORMLARIN ALMASI GEREKLI ONEMLI TEDBIRLER; BU TEDBIRLERI UC ANA VADE ICINDE SIRALARSAK; A-KISA VADELI TEDBIRLER (1 AY-1 YIL ARASI) B-ORTA VADELI TEDBIRLER (1YIL-3 YIL ARASI) C-UZUN VADELI TEDBIRLER (3 YIL-10 YIL ARASI)

38 38 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI KOBI’LERIN E-PORTALLAR VE PLATFORMLARDAN BEKLENTILERI VE ALINABILINECEK TEDBIRLER E-PORTALLARIN/PLATFORMLARIN ALMASI GEREKLI 2 -E-PORTALLARIN/PLATFORMLARIN ALMASI GEREKLI ONEMLI TEDBIRLER; A-KISA VADELI TEDBIRLER (1 AY-1 YIL ARASI) •B2B kokenli platformlarda satis ve tedariklerin daha kisa sürede ve daha kolay saglanmasi icin Web sayfalarinda ve sitelerindeki gelistirme hizmetlerin tamamlanmasi, •B2B2,B2C is modellerini kullananlar basta olmak uzere tum e-ticaret portallarinin USD,EURO disinda Japon yeni,Pound,İsvicre Frangi ve bunun gibi para birimleri ile (asgari 6 döviz cinsinden)otomatik kur donusımunun saglanmasi, •Web sitelerinde kargolu sevk islevlerinde musteriye en az uc kargo firmasi seceneginin verilmesi,

39 39 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI KOBI’LERIN E-PORTALLAR VE PLATFORMLARDAN BEKLENTILERI VE ALINABILINECEK TEDBIRLER E-PORTALLARIN/PLATFORMLARIN ALMASI GEREKLI 2 -E-PORTALLARIN/PLATFORMLARIN ALMASI GEREKLI ONEMLI TEDBIRLER(DEVAMI); •(AB) •(AB) kokenli firmalardan alim ve satimlar icin “CE” belgesinin mevcu- diyeti ve garantisinin verilmesi ve istem halinde gosterilebilmesinin saglanmasi, •B2B alicilarinin saticilardan ERP Entegrasyonunun kisisellestirilmesinin ve gizliliginin arttirilmasi,alicinin veya musterinin izni olmadan adresinin baskaleri tarafindan alinmasi veya temin edilmesinin engellenmesi, •Tedarikci ve benzer urun sayilarinin cogaltilmasi,cesitliliginin arttirilmasi.

40 40 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI KOBI’LERIN E-PORTALLAR VE PLATFORMLARDAN BEKLENTILERI VE ALINABILINECEK TEDBIRLER E-PORTALLARIN/PLATFORMLARIN ALMASI GEREKLI 2 -E-PORTALLARIN/PLATFORMLARIN ALMASI GEREKLI ONEMLI TEDBIRLER; B-ORTA VADELI TEDBIRLER (1 YIL-3 YIL ARASI) •B2B ve B2C modellerini ustlenmis e-ticaret/is yapan tum e-portallarin ve platformlarin ISO 9000:2000 ve ISO-14000:2000 kalite ve cevre belgelerine(tercihen yabancı menseili ve ilgili akreditasyonlu)sahip olmalarini,olanlari ise yeni dis denetimlerinin süreleri icinde gerceklestirmeleri,kendi firmalarina ait (Tercihen Madrit protokolu icinde tescil edilmis)T.P.E.’nden marka ve firma tescillerini yaptirma- larini, •Tum platformlarin Turk’ce disinda asgari uc,normal 6 dilde WEB gorunumlerinin saglanmasinin temini,

41 41 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI KOBI’LERIN E-PORTALLAR VE PLATFORMLARDAN BEKLENTILERI VE ALINABILINECEK TEDBIRLER E-PORTALLARIN/PLATFORMLARIN ALMASI GEREKLI 2 -E-PORTALLARIN/PLATFORMLARIN ALMASI GEREKLI ONEMLI TEDBIRLER(DEVAMI); •Devamli alis veris icinde olanlar basta olmak uzere musterilerine elektronik imza,akilli kart devamli degistirme olanagi saglayan password imkanlarinin saglanmasi, •Tüm telefonlarin 24/7 hizmet ve destek,garanti ve iade güvencesinin eksiksiz saglanmasinin temini, •E-ticaret/is on-line hizmet saglayan isletmelerin (portallerin, platformlarin)alt yapilarinin teknolojik inovasyonlarina ait yatirimlarin gerceklestirilmesi,alt yapi ve ara yuz yazilimlarinin guncellestirilmesi- nin saglanmasi,

42 42 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI KOBI’LERIN E-PORTALLAR VE PLATFORMLARDAN BEKLENTILERI VE ALINABILINECEK TEDBIRLER E-PORTALLARIN/PLATFORMLARIN ALMASI GEREKLI 2 -E-PORTALLARIN/PLATFORMLARIN ALMASI GEREKLI ONEMLI TEDBIRLER(DEVAMI); C-UZUN VADELI TEDBIRLER (3 YIL-10 YIL ARASI) •Tum e-ticaret/is yapan platform ve portallarinin(Kobi-Ev/PLAZA) altinda toplanmasinin saglanmasi, •Derneklerini oda temsilciligi haline getirmeleri,etik kurallarin uygulanmasi nezdinde guc birliginin saglanmasi,yeni acilicak platform ve portallarin odaya kaydinin, faaliyeti icin mecburiyetinin temini, •Tum platformlarin ve portallarin genelini ilgilendiren tarif,vizyon, misyon hususlarindaki calışmalarin birlestirilmesi faaliyetlerinin tamamlanmasina calisilmasi, v.b.gibi bircok faaliyetleri kapsamalidir. O.T.


"1 8.TURKIYE’DE INTERNET KONFERANSI 19.ARALIK.2002 (inet-tr’02 Bildiri Onerim-76) Hazirlayan Ve Sunan:OSMAN A.TUNCELLI(TBD/IST.)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları