Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

0 28 Nisan 2011 ORTA DOĞU VE KÖRFEZ ÜLKE MASALARI www.ulkemasalari.gov.tr www.igeme.org.tr.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "0 28 Nisan 2011 ORTA DOĞU VE KÖRFEZ ÜLKE MASALARI www.ulkemasalari.gov.tr www.igeme.org.tr."— Sunum transkripti:

1 0 28 Nisan 2011 ORTA DOĞU VE KÖRFEZ ÜLKE MASALARI

2 1 Orta Doğu ve Körfez Ülke Masaları

3 2 ORTA DOĞU VE KÖRFEZ ÜLKELERİ GENEL BİLGİLER Ülke Sayısı 15 ü lke Nüfus Yaklaşık 210 Milyon Din İslam (İsrail: Musevi ve L ü bnan: M ü sl ü man Hrıstiyan) Dil Arapça (İsrail:İbranice/ İngilizce yaygın olarak kullanılmaktadır.) GSMH 1,6 Trilyon $ İhracat 672 Milyar $ İthalat 499 Milyar $ Bölgede; • Dünya nüfusunun % 1,9’u •Toplam GSMH’nın ise %2,6’sı

4 3 TÜRKİYE’NİN ORTA DOĞU VE KÖRFEZ ÜLKELERİNE DIŞ TİCARETİ Ülkenin Dış Ticareti Milyar Dolar Türkiye'nin Ülke ile Ticareti Milyon Dolar İthalatİhracatTR'nin Ülkeden İthalatıTR'nin Ülkeye İhracatı Irak ,300 5,1006,000 İran ,400 7,600 2,000 3,000 Suriye ,400 1,800 Ürdün Lübnan S.Arabistan ,6002,4001,7002,200 Yemen , BAE ,8003,300 Katar Kuveyt Umman Bahreyn KKTC210,830, İsrail ,0001,3001,5002,000

5 4 FIRSATLAR-BÖLGENİN ÖNEMİ •Dünya petrol rezervlerinin 2/3’ü ve doğalgaz rezervlerinin ½’si, •Dünya ihracatındaki payı % 5,5, dünya ithalatındaki payı % 4 (2009), •Dünya toplam hasılasındaki payı % 2,6 (2009), •Ülkemizin imajı •Ülkemize olan coğrafi yakınlık, •Tarihsel ve kültürel geçmiş •Hedef ülkelerden 4 tanesinin (Suudi Arabistan, Ürdün, Irak ve Katar) bölgede olması, •Ürdün, İsrail, Suriye ve Filistin ile STA’ların olması •Genç nüfus ve hızlı nüfus artışı, •Müteahhitlik ve sağlık sektörlerinde fırsatlar, •2022 Dünya Kupası-Katar •KİK-GAFTA

6 5 ORTA DOĞU VE KÖRFEZ ÜLKELERİ POTANSİYEL SEKTÖRLERİ Orta Doğu •İnşaat Malzemeleri •İnşaat Makineleri •Gıda Ürünleri •Ev Tekstil Ürünleri •Mobilya •Oto Yan Sanayi Ürünleri •Beyaz Eşya •Hazır giyim •Temizlik Malzemeleri •Hastane Ekipmanları •Petrol ve Doğalgaz ekipmanlarıKörfez •İnşaat Malzemeleri •Gıda Ürünleri •Ev Tekstil Ürünleri •Mobilya •Oto Yan Sanayi Ürünleri •Beyaz Eşya •Yatlar •Hastane Ekipmanları

7 6 ORTADOĞU/KÖRFEZ-ZORLUKLAR •Bürokratik yapı •Uzak Doğu Ülkeleri ile rekabet, yekleşik markalarla rekabet •Bankacılık ve finans konusunda yaşanan sıkıntılar •Petrol ve doğalgaz fiyatlarındaki değişiklikler •Güncel bilgiye erişim ve teknolojik zorluklar (web, e- posta) •Gümrüklerde uygulama farklılıkları ile ani ve sık değişiklikler •Siyasi istikrarsızlıklar

8 7 IRAK MASASI Ahmet KÜÇÜKASLAN-Uzman İRAN MASASI Asım ÇALIŞ-Uzman SURİYE MASASI Oğuz KUYUMCU-Uzman DİĞER ORTADOĞU ÜLKELERİ (Lübnan, Ürdün, İsrail, Filistin,Yemen) M. Murat YAĞIŞ-Uzman Yrd. Orta DoğuKörfez Ülkeleri İGEME ORTA DOĞU VE KÖRFEZ ÜLKE MASALARI SORUMLULARI ORTA DOĞU VE KÖRFEZ DAİRE BAŞKANI Barış YENİÇERİ BAE ÜLKE MASASI Gülsevin ONUR-Şube Müdürü SUUDİ ARABİSTAN ÜLKE MASASI Yavuz Selim ÖZDEN-Uzman Yrd. DİĞER KÖRFEZ ÜLKELERİ MASASI (Katar, Kuveyt, Bahreyn, Umman) Ayper SÖNMEZ-Uzman

9 8 8 IRAK Ülke Masası  Barış YENİÇERİ Daire Başkanı  Ahmet KÜÇÜKASLAN Ülke Sorumlusu  Orhan ÇAKIROĞLU Daire Başkanı  A.Alptekin KILIÇ Uzman Yrd.  Mehmet Surur AYDIN -Koordinatör  Gökhan ÇAY Temsilci  Bülent KAYALI-GAİB Uzman Yrd. İGEME TİM DTM

10 9 9 İRAN Ülke Masası  A.Faik KURAL Daire Başkanı  Esin Keleş -Uzman Yrd.  Ömer BİLGİN- Koordinatör  Gökhan ÇAY Temsilci  Emre HANCIAĞIZ DAİB Şube Müdürü İGEME TİM DTM  Barış YENİÇERİ Daire Başkanı  Asım ÇALIŞ Ülke Sorumlusu

11 10 SURİYE Ülke Masası  Tayfun KILIÇ Daire Başkanı  E. Volkan DEMİREL Uzman Yrd.  Selami MEMİŞ- Koordinatör  Gökhan ÇAY Temsilci  Ayfer BİNİCİ OAİB Şube Şefi İGEME TİM DTM  Barış YENİÇERİ Daire Başkanı  Oğuz KUYUMCU Ülke Sorumlusu

12 11 DİĞER ORTA DOĞU Ülke Masası  B. Kaan KÖKTÜRK Daire Başkanı  Sanem YILDIZ Uzman Yrd.  Serdar URFALILAR  Zafer ÜNÜVAR Temsilci  Muharrem ÇAYIROĞLU İMMİB Uzman Yrd. İGEME TİM DTM  Barış YENİÇERİ Daire Başkanı  M. Murat YAĞIŞ Ülke Sorumlusu

13 12 B.A.E Ülke Masası  Harun KOÇAK Daire Başkanı  Lale ÖZKAN Uzman  Tahsin ÖZTİRYAKİ  Zafer ÜNÜVAR Temsilci  Mesut FIRAT İMMİB Uzman Yrd. İGEME TİM DTM  Barış YENİÇERİ Daire Başkanı  Gülsevin ONUR Ülke Sorumlusu

14 13 S. ARABİSTAN Ülke Masası  Mustafa AKSELİ Uzman Yrd  Aynur AYHAN  M. Akif KORKMAZ Temsilci  Cemile ÇAHIL İMMİB Uzman Yard. İGEME TİM DTM  Barış YENİÇERİ Daire Başkanı  Y. Selim ÖZDEN Ülke Sorumlusu

15 14 DİĞER KÖRFEZ ÜLKELERİ Ülke Masası  Ahmet Salih ÜSTTEN Daire Başkanı  Hüseyin AYDIN Uzman Yrd.  İsmail TİMOR - Koordinatör  Gökhan ÇAY Temsilci  Uygar TATAR İMMİB Şube Müdürü İGEME TİM DTM  Barış YENİÇERİ Daire Başkanı  Ayper SÖNMEZ Ülke Sorumlusu

16 15 ORTA DOĞU VE KÖRFEZ ÜLKELERİ (7 Masa, 15 Ülke) ÜLKE MASALARI TOPLANTILARI Ülke masası1. Toplantı2. Toplantı3. Toplantı Irak23 Eylül 2010,Ankara 3 Kasım 2010, Diyarbakır23 Mart Ankara İran29 Eylül 2010, Bursa19 Ocak 2011, İstanbul Suriye30 Eylül 2010, Ankara23 Mart Ankara Suudi Arabistan9 Kasım 2010, Ankara21 Kasım 2010 Ankara19 Ocak 2011, Ankara BAE18 Ekim Ankara14 Aralık Eskişehir Diğer Körfez Ülkeleri 30 Eylül 2010 Ankara25 Ekim 2010, Ankara14 Aralık 2010, Eskişehir Diğer Orta Doğu Ülkeleri 8 Ekim 2010 Ankara

17 16 Örnek: Körfez Ülkeleri Ülke Masası Toplantısı TOPLANTILARAlınan Kararlar Doğrultusunda Gerçekleştirilen Eylemler Alınan Kararlar Doğrultusunda Gerçekleştirilecek Eylemler 1.Toplantı Tarih: Yer: Ankara •Doha Infdex 2010 Fuarı info -stand talebi-Ülkeyi tanıma •Muskat Motorshow 2010 info -stand talebi-Ülkeyi tanıma •Abu Dhabi Sial Gıda fuarı info - stand talebi- Ülkeyi tanıma - 2. Toplantı Tarih: Yer:Ankara Eskişehir semineri- 3. Toplantı Tarih: Yer:Eskişehir •Doha Infdex Mobilya, Dekorasyon Fuarına (10-13 Kasım 2010) Abu Dhabi Sial Gıda fuarına (22-24 Kasım 2010) Muskat Motor Show fuarına (2-5 Aralık 2010) Arab Health (24-27 Ocak, Dubai- BAE) katılım sağlandı •Gulfood 2011 (27 Şubat-4 Mart) fuarını ziyaret ve BAE gıda pazarı konusunda YPA yapıldı. •Eskişehir (14 Aralık 2010) Kütahya(17 Aralık 2010) Isparta-Burdur (5-6 Ocak 2011) Mardin, Batman, Siirt (21-22 Şubat 2011) seminerleri düzenlendi. •2-5 Mayıs 2011 Project Katar / Doha fuara katılım sağlanacak ve inşaat ürünleri konusunda YPA. •7-9 Haziran 2011 Automechanika Dubai /Dubai fuara katılım sağlanacak ve oto yan sanayi konusunda YPA. •2011- Eylül ayı içinde Muskat /Umman’da inşaat ürünleri ve medikal ürünler konulu YPA.

18 17 Web’de yayınlanan 15 ülke raporu; IRAK* ÜRDÜN* SUUDİ ARABİSTAN* KATAR* LÜBNAN FİLİSTİN BAHREYN SURİYE İRAN BİRLEŞİK ARAP EMİRLİKLERİ YEMEN KUVEYT UMMAN İSRAİL KKTC ÜLKE MASASI RAPORLARI * Irak, Ürdün, Suudi Arabistan ve Katar 15 Hedef Ülke kapsamındadır.

19 18 BölgeKonuToplamAramaAnketeKatılanCevapYokDiğer KatarAnket KuveytAnket YemenAnket Kuveyt-KatarAnket LübnanAnket ÜrdünAnket SuriyeAnket İranAnket “İHRACAT İLETİŞİM NOKTASI” TARAFINDAN GERÇEKLEŞTİRİLEN ÜLKE MASALARI ANKET ARAMALARI -ORTA DOĞU VE KÖRFEZ ÜLKELERİ-

20 YILI INFO-STAND KATILIMLARI ve YERİNDE PAZAR ARAŞTIRMALARI TARİHÜLKEFUARYPA Mayısİran- Tebrizİnşaat MalzemeleriYapıldı 6-9 Haziran Ürdün- AmmanJimex Haziranİran-TebrizBuildexpo KasımKatar-Dohaİnfdex Kasım BAE-Abu DhabiSIAL Gıda- 2-5 Aralık Umman- MuskatMotor Show-

21 INFO-STAND KATILIMLARI ve YERİNDE PAZAR ARAŞTIRMALARI TARİHÜLKEFUARYPA Ocak Irak- Süleymaniye Food, Decor, Building, Machine Expo OcakBAE-DubaiArab Health- 27 Şubat-4 MartBAE-DubaiGulfoodGıda Ürünleri 27 Şubat-2 Mart Suudi Arabistan- CiddeBig Mart Suudi Arabistan- CiddeMachinex- 2-5 MayısKatar-DohaProject Qatarİnşaat ürünleri MayısSuriye-ŞamBuildexİnşaat Ürünleri 7-9 HaziranBAE-DubaiAutomechanikaOto Yan Sanayi Ürünleri 8-11 HaziranSuriye-Şam 9. Ulus. Arap Gıda ve Gıda Tek.Gıda Ürünleri

22 21 ÜLKE MASALARI VİZYONUYLA INFO STANDLAR (Project Qatar 2011 Fuar ve YPA örneği) Fuar ÖncesiInfo-Stand ve YPAFuar ve YPA Sonrası 1.Ülke masası toplantısı 2.Müteahhitlik firmalarına anket çalışması 3.Milli katılım duyurusu ( Web sayfamızda yayınlanması ) 4.İGEME İnfo-stand katılımının Türkçe ve İngilizce blog ve bültenlerimizde duyurulması. 1.İnfo-standımızı ziyaret eden firmaların ihtiyaç duydukları bilgiler ile iş bağlantısı kurabilecekleri ilgili firma adresleri görüşmeler sırasında kendilerine iletilecektir. 2.Fuarda katılımcı olarak bulunup, ürünlerimiz açısından potansiyel alıcı konumunda olan yabancı firmalar ve ilgili kurum/kuruluş standları da ziyaret edilerek Türk ürünleri ve firmalarının tanıtımı yapılacaktır. Bu çerçevede, Türkiye’nin uluslararası ticaretteki mevcudiyetinin pekiştirilerek, Türk ürünlerinin tanıtılması ve Katarlı firmaların Türkiye’ye karşı olumlu bakış açısı geliştirmelerinin sağlanması amaçlanmaktadır. 3.Fuar esnasında düzenlenen seminerlere de fuarda görevli uzmanlarımız tarafından Katar pazarına ilişkin bilgi temini amacıyla katılım sağlanacaktır. 4.Fuara katılan Türk firmalarına Katar Ülke Masası faaliyetleri ve Katar Pazar bilgileri aktarılacaktır. 1.Standımızı ziyaret eden ithalatçı firmaların çeşitli konulardaki özel ürün ve işbirliği talepleri, Türk firmalarıyla eşleştirilmesi amacıyla Dış Ticaret Bülteni’nde yayınlanacaktır. 2.Fuar dönüşü tüm ziyaretçilere teşekkür yazıları gönderilecektir. 3.Fuar bulgularını da içeren geniş kapsamlı bir bilgi notu hazırlanarak firmalarımıza duyurusu yapılacak olup, fuara ilişkin değerlendirme ve bulgulara ayrıca hazırlanacak olan yerinde pazar araştırması raporunda yer verilecektir.

23 22 KATILIM SAĞLANAN TİCARET HEYETLERİ ÜLKEORGANİZATÖR KURUMTARİH Katar-KuveytDTM-EİB9-12 Ocak 2011 YemenDEİK10-11 Ocak 2011 İranDEİK13-16 Şubat 2011 IrakDTM-TİM28 Mart 2011

24 23 İlTarihÜlke İlTarihÜlke Adana BAEDüzce Suriye Adıyaman IrakElazığ Irak, İran AĞRI-Doğubayazıt İran Erzincan Suriye, İran Ankara İranKütahya Diğer Körfez Ülkeleri Ankara İranMalatya Irak, İran Ardahan İran Mardin Diğer Körfez Ülkeleri Batman Diğer Körfez ÜlkeleriMuş İran Bayburt Suriye, İranMuş Irak Kahramanmaraş Diğer Orta DoğuSakarya İran Kırıkkale IrakErzurum Suriye, İran Kırşehir İranEskişehir Diğer Körfez Ülkeleri Kilis SuriyeGiresun İran Bingöl Irak, İranGümüşhane İran Bitlis İranIsparta Diğer Körfez Ülkeleri Burdur Diğer Körfez Ülkeleriİstanbul İran Bursa İranİstanbul İran Diyarbakır Irakİstanbul İran Siirt Diğer Körfez ÜlkeleriSivas Suriye Tokat MısırŞanlıurfa Irak, İran Van İranŞırnak Suriye, Irak, İran Van İranTunceli Irak, İran Yalova Irak GERÇEKLEŞTİRİLEN ÜLKE MASASI SEMİNERLERİ

25 24 SEMİNERLER Körfez Ülkeleri-Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı Örneği Ülke Masaları ÖncesiÜlke Masaları Sonrası • Genel içerikli, uzman destekli •Ülke sohbet toplantıları (Ticaret Müşavirleri destekli) •Koordinatörler (İş dünyasından, pazarı yakından tanıyan) •Yurtdışından dönen Müşavirler •Ülke masası uzmanları

26 25  Ülke Raporlarının toplam ziyaretçi sayısı  Orta Doğu Körfez Ülke Raporları ziyaretçi sayısı; 1 YIL 1 AY… WEB SİTESİ ZİYARETİ … 1.Irak İran Suriye Bir. Arap Emirlik Suudi Arabistan Ürdün Katar Lübnan Kuveyt Umman İsrail Bahreyn Kuzey Kıbrıs T.C Filistin526 Toplam49.239

27 26 ORTA DOĞU - KÖRFEZ •Rak Free Zone •Kuwait Foreign Investment Bureau • The Saudi Gazette 11-Oct-09 •ICR International Report March 2007 •www.unisteelkuwait.comwww.unisteelkuwait.com •Central Tendering Committee •Katar Ticaret ve Sanayi Odası (Qatar Chamber of Commerce & Industry) •Katar İşadamları Derneği (Qatari Businessmen Association) •Min. of Business and Trade Investment Promotion Dep. •http://www.constructionweekonline.com •Umman Ticaret ve Sanayi Odası •Umman İhale Kurulu •Irak Merkez Bankası ÜCRETSİZ ABONE OLDUĞUMUZVERİTABANLARI ÜCRETSİZ ABONE OLDUĞUMUZ VERİTABANLARI

28 27 ELEKTRONİK VERİTABANI ADIİÇERİK BİLGİLERİ Business and Company Resource Center with Newspaper and PROMPT Dünya imalat sanayi, tarım, hizmetler, ekonomi ve finans bilgisi Müsteşarlık ile ortak abonelik kapsamındadır DatamonitorStratejik yönetim raporu, tarım ürünleri tüketim malları, enerji, finans, sağlık ve genel teknoloji sektörel bilgisi Müsteşarlık ile ortak abonelik kapsamındadır The Economist Intelligence UnitDünya ülke rapor ve profillerinin tamamı başta olmak üzere, Global Industry Forecasts, Country Forecasts, Country Risk Service, Viewswire Global ve Risk Briefing Global dosyaları Müsteşarlık ile ortak abonelik kapsamındadır e-Counsultancye-Ticaret hakkında uluslararası güncel bilgi Europa World PlusÜlkelerin ekonomik, ticari ve siyasi gelişmeleri hakkında özet bilgi Food for ThoughtKuzey Amerika ve Avrupa gıda piyasası hakkında bilgi GMID/ Global Market Information Database Küresel ölçekte pazar araştırması raporları Müsteşarlık ile ortak abonelik kapsamındadır GRS/ Global Referans Solutions Abonelik işlemleri devam ediyor Yurt dışı potansiyel ithalatçı Kompass InternationalYurt dışı potansiyel ithalatçı adresleri Libyan Investment Abonelik işlemleri devam ediyor Libya ihale bilgisi ve yatırım olanakları hakkında bilgi Oxford Business GroupOrta Doğu, Afrika, Asya, Doğu Avrupa ve Karayip ülke bilgisi World Markets Online: Automotive Otomotiv sektör bilgisi UİB ile ortak abonelik kapsamındadır World Trade AtlasABD, Brezilya, Cezayir, Çin Halk Cumhuriyeti, Güney Afrika Cumhuriyeti, Hindistan, İran, Kanada, Kenya, Mısır, Nijerya, Polonya, Rusya, Senegal, Ürdün ülke istatistik bilgisi Müsteşarlık ile ortak abonelik kapsamındadır World Trade Law Abonelik işlemleri devam ediyor Dünya ticaret hukuku hakkında güncel mevzuat Müsteşarlık ile ortak abonelik kapsamındadır ÜCRETLİ ABONE OLDUĞUMUZ ELEKTRONİK VERİTABANLARI

29 28 ÜCRETLİ ABONE OLDUĞUMUZ E-DERGİLER E-DERGİ ADIİÇERİK BİLGİLERİ African AffairsAfrika ülkeleri hakkında ticari, ekonomik, siyasi gelişmeler DergiL/ Lojistik ve Tedarik Yönetim Zinciri Dergisi Lojistik sektör bilgisi Euro Fruit/ Asia Fruit/ America Fruit Magazine Avrupa, Asya ve Kuzey Amerika taze meyve sektör bilgisi Foodnewsİşlenmiş gıda sektör bilgisi FreshinfoTaze meyve-sebze sektör ve borsa fiyat bilgisi Industrial MineralsEndüstriyel mineraller sektör ve borsa fiyat bilgisi The Organic StandardOrganik ürünler sektör bilgisi Public LedgerBaharat ve bakliyat sektör ve borsa fiyat bilgisi Textile Outlook InternationalTekstil sektör bilgisi Technical Textile MarketsTeknik tekstiller sektör bilgisi

30 29 İHRACATI GELİŞTİRME ETÜD MERKEZİ TÜRKİYE İHRACATÇILAR MECLİSİ DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI


"0 28 Nisan 2011 ORTA DOĞU VE KÖRFEZ ÜLKE MASALARI www.ulkemasalari.gov.tr www.igeme.org.tr." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları