Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YENİ SINAV SİSTEMİ (SBS) SINAVLA ÖĞRENCİ ALAN OKULLAR ÇOCUK BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ SEMİNERİMİZİN İÇERİĞİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YENİ SINAV SİSTEMİ (SBS) SINAVLA ÖĞRENCİ ALAN OKULLAR ÇOCUK BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ SEMİNERİMİZİN İÇERİĞİ."— Sunum transkripti:

1 YENİ SINAV SİSTEMİ (SBS) SINAVLA ÖĞRENCİ ALAN OKULLAR ÇOCUK BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ SEMİNERİMİZİN İÇERİĞİ

2 ŞİMDİ SIRA SİZİN ÇOCUKLARINIZDA!!!

3 •Sınavların etki oranları kademelendirildi. * •Yıl sonu başarı puanı ve davranış notlarından aldığı puanlar hesaplanacak. * •İngilizceden soru sorulacak. * •SBS puanı, yılsonu başarı puanı ve davranış puanının toplanmasından oluşacak puanıyla öğrencilerin girecekleri liseler belirlenecek. * •OKS yerine sınıflar sonunda yapılacak SBS ‘ler getirildi! * YENİ SINAV SİSTEMİ !

4  Sorular öğrenim görülen yıla ait müfredattan sorulacak  SBS de tek puan türü hesaplanacak YENİ SINAV SİSTEMİ !

5  Fen Liseleri, Sosyal Bilimler Liseleri, Anadolu Öğretmen Liseleri ve Anadolu Liseleri için puan barajı olacak  Başvurular internet üzerinden yapılacak  Askeri okullara, Polis Kolejine ve Özel Okullara sınavla giriş, kendi kurumlarınca belirlenen usul ve esaslara göre yürütülecektir. YENİ SINAV SİSTEMİ !

6 GENEL ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME PUANI (G-OYP) Üçünün toplamı toplam YBP %25 + _______ 5%25%70%8. sınıf 5%25%70%7. sınıf 5%25%70%6. sınıf yöneltme ve davranış puanı (YDP) yıl sonu başarı puanı (YBP) seviye belirleme sınavı (SBS) toplam SBS %70 toplam YDP %5 PUAN HESAPLAMA

7 DİKKAT!!! Bu yılki 7.sınıf öğrencileri için 7.sınıf SBS %40 8.sınıf SBS %60 oranında etki edecektir.

8 DERSLER6.SINIF7.SINIF8.SINIFKATSAYISI TÜRKÇE MATEMATİK FEN VE TEKNOLOJİ SOSYAL BİLGİLER İNGİLİZCE TOPLAM HANGİ DERSTEN KAÇ SORU SORULACAK?

9 •Ş•Şu an 8. sınıfta olanlar SBS •Ş•Şu an 7. sınıfta olanlar 7.ve 8.sınıfta SBS •Ş•Şu an 6. sınıfta olanlar 6., 7. ve 8.sınıfta SBS •Ş•Şu an 5. sınıfta olanlar 6., 7. ve 8.sınıfta SBS SINAVLARINA GİRECEKLER SINIF SINIF BİZİ BEKLEYEN SINAVLAR

10 İLKÖĞRETİM SONUNDA SINAVLA ÖĞRENCİ ALAN OKULLAR! OKS veya SBS İLE ÖĞRENCİ ALAN OKULLAR OKS veya SBS İLE ÖĞRENCİ ALAN OKULLAR ASKERİ OKULLAR 1 2 POLİS KOLEJLERİ 3 ÖZEL OKULLAR 4

11 Liselere Giriş Sınavı Sonuçlarına Göre ANADOLU TEKNİK LİSELERİ ANADOLU MESLEK LİSELERİ ANADOLU SAĞLIK MES. LİSELERİ ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ KURUMLARA BAĞLI MES. LİSELERİ ANADOLU TİC. MESLEK LİSELERİ ÖZEL FEN LİSELERİ ANADOLU LİSELERİ FEN LİSELERİ SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSELERİ POLİS KOLEJİ

12 NİÇİN BU OKULLAR? Bu okulların her alanda İmkânları daha fazla Sınavla öğrenci aldıkları için, öğrencileri belli bir başarı seviyesindedir Bu okulların ÖSS başarısı çok daha yüksek Anadolu veya Fen Lisesini kazanmış olma kişiye öz güven veriyor

13 YÜZDELİKLER (BURSADAN SINAVA GİREN ÖĞRENCİ İÇİNDEN) •FL KAZANMAK İÇİN İLK 300 İÇİNDE •AÖL KAZANMAK İÇİN İLK 600 İÇİNDE •A L KAZANMAK İÇİN İLK 4000 İÇİNDE OLMAK GEREKİYOR!

14 EN AZ KAÇ NET GEREKİR? •FL KAZANMAK İÇİN 7. sınıf EN AZ 81 NET 6. sınıf EN AZ 72 NET •AÖL KAZANMAK İÇİN 7. sınıf EN AZ 72 NET 6. sınıf EN AZ 64 NET •A L KAZANMAK İÇİN 7. sınıf EN AZ 54 NET 6. sınıf EN AZ 48 NET YAPMASI GEREKİYOR!

15 ÇOCUĞUN BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ

16 ÇALIŞMA ORTAMI • OLMASI GEREKENLER •OLMAMASI GEREKENLER • Masa • Düzen • Havalandırma • Televizyon • Bilgisayar • Telefon • Müzik

17  İmkan varsa ayrı bir çalışma odası yoksa çalışma köşesi hazırlanmalı.  Çalışma odası çok iyi havalandırılmalı. Oksijen miktarının azalması gerginliğe, baş ağrısına, algıda zayıflamaya ve uykuya neden olur. Bu nedenle sık sık ders çalışılan ortamın havalandırılması gerekir.  Çalışma ortamı ne çok sıcak nede çok soğuk olmamalı. Her iki durumda uykuya ve algıda zayıflamaya neden olur.  Çalışma masası pencerenin yanında olmamalı. Çünkü masa pencereye ne kadar yakın olursa çalışma davranışından o nispette uzaklaşılır.  Öğrenmenin %80’i gözle gerçekleşmektedir. Bu nedenle ışığın gözleri yormayacak bir açıyla gelmesi gerekir. Mümkünse ışık ön taraftan, sol ya da sağ taraftan gelmelidir.  Ders çalışma ortamında poster,afiş ve resimler bulunmamalı. Bunlar dikkat dağılmasına yol açar.  Televizyon ve müzik eşliğinde ders çalışılmamalı. Çünkü beyin aynı anda iki işe birden odaklanamaz. İki faaliyetten birisini tercih eder. İDEAL BİR DERS ÇALIŞMA ORTAMI

18 Eğer bir çocuk kınanarak yaşarsa suçlamayı öğrenir. Eğer bir çocuk alay edilerek yaşarsa sıkılganlığı öğrenir. Eğer bir çocuk utanç içinde yaşarsa suçluluk duymayı öğrenir. Eğer bir çocuk hoşgörüyle yaşarsa sabırlı olmayı öğrenir. Eğer bir çocuk teşvik edilerek yaşarsa güvenmeyi öğrenir. Eğer bir çocuk değer verilerek yaşarsa saygı duymayı öğrenir. Eğer bir çocuk eşitlik ortamında yaşarsa adaleti öğrenir. Eğer bir çocuk güven duygusu içinde yaşarsa inanmayı öğrenir. Eğer bir çocuk kabul ve dostluk içinde yaşarsa dünyada sevgi aramayı öğrenir. Eğer bir çocuk sevgi içinde büyürse güvenmeyi öğrenir. Çocuk ailenin, aile de toplumun ürünüdür;çocuk yaşadığını öğrenir. EĞER

19 ANNELER, BABALAR KAHVALTININ GÜNÜN EN ÖNEMLİ ÖĞÜNÜ OLDUĞUNU UNUTMAYIN. Kahvaltı yapan çocukların yapmayanlara oranla öğrenme hızlarının daha yüksek olduğunu bilim dünyası kanıtlamıştır. "İyi ama, benim çocuğum sabahın o vaktinde hiçbir şey yiyemiyor, ne kadar denediysem başaramadım." demeyin, kararlı olan taraf siz olun. Her çocuğun cazibesine dayanamayacağı yiyecekler vardır. Sevdiği yiyeceklerle donanmış bir kahvaltıyla ona hitap edin. ÇOCUĞUNUZUN BAŞARILI OLMASI İÇİN İYİ BESLENMESİ VE SAĞLIKLI OLMASI GEREKİR  Beslenme, sağlıklı bir hayat sürmenin en temel koşuludur.İyi beslenemeyen ve sağlık problemi olan bir öğrenci düzenli çalışamaz.  Sağlıklı beslenme çocuğunuzun dikkatini toplamasını ve zihnini etkili bir şekilde kullanmasını sağlar.  Yemekten hemen sonra ve aç karnına ders çalışılmamalı.

20 ÇOCUĞUNUZ DÜZENLİ UYUYOR MU? *Anne, baba olarak hem çocuklarımızın sağlığı için hem de kendi sağlığımız için ihtiyacımız olan asgari uykuyu almaya dikkat etmeliyiz. *Bir yetişkin için günlük altı saat uyku yeterli iken, bu ihtiyaç çocuğunuz için 7-8 saattir. Uykusunu almış birey güne daha zinde ve mutlu başlar. Böyle bir başlangıç gün içerisindeki bütün işlerimizi olumlu etkiler. *Çocuğunuzun sabah okulu-dershanesi yoksa bile erken uyuyup, erken kalkmasında yarar vardır. *Öğrenme için günün en verimli saatleri sabahtan öğlene kadar ki zaman dilimidir. *Erken kalkan çocuk beynimizin en faal çalıştığı ve en çabuk öğrenmeyi gerçekleştirdiği vakitleri kaçırmamış ve başarıya giden yolda önemli bir adım daha gerçekleştirmiş olur.

21 Her ebeveyn çocuğunu yetenekleri ile paralel olarak en güzel şekilde ve en yüksekte görmek ister. Birer şefkat kahramanı olan ana ve babanın en doğal ve masum isteğidir bu. Peki bunun gerçekleşebilmesi için neler yapıyoruz acaba? Tavır ve davranışlarımızla ona destek mi yoksa engel mi oluyoruz ? Eğer aşağıdaki sorulara cevabınız evetse ebeveyn olarak siz doğru yoldasınız demektir. En küçük belki de önemsiz başarılarını dahi takdir ediyor musunuz? Büyük yada küçük, başarılarıyla gurur duyabiliyor musunuz? Çok çalıştığı halde kırık bir notla karşınıza çıktığında ona "sen elinden geleni yaptın, ben sana inanıyorum" diyebiliyor musunuz? Ona çalışmasını hatırlatırken sevecen, kibar ve sabırlı davranabiliyor musunuz? Sabahları dershaneye-okula göndermek için uyandırdığınızda yanağına küçük bir öpücük konduruyor musunuz? Bir problemi olduğunu hissettiğinizde gözlerinin içine sevgiyle bakıp "bir problemin mi var, anlatmak ister misin " diyebiliyor musunuz? Her sınav sonrasında onu başkalarının başarılarına göre değil, kendi başarısına göre değerlendirebiliyor musunuz? Hatası ne olursa olsun onu başkalarının yanında azarlamaktan ve utandırmaktan çekiniyor musunuz? Gün sonunda dershanede-okulda neler yaptığını sorgulamadan sadece paylaşmak ve dinlemek için sorabiliyor musunuz? ÇOCUĞUNUZU MOTİVE EDİYOR MUSUNUZ?

22 ÇOCUĞUNUZU NASIL MOTİVE EDİYORSUNUZ?

23 Çocuğunuzun zamanı etkili kullanabilmesi program yapması şarttır. Çocuğunuzun zamanı etkili kullanabilmesi program yapması şarttır. Program, zamanı kontrol altına almayı sağlarken; çocuğunuzun “nasıl”, “ne zaman” ve “nerede”, “hangi derse” çalışacağına yardımcı olur. Program, zamanı kontrol altına almayı sağlarken; çocuğunuzun “nasıl”, “ne zaman” ve “nerede”, “hangi derse” çalışacağına yardımcı olur. Sabah saat ile öğleden sonra öğrenme için ideal saatlerdir. Çalışmalar en çok dakika en fazla 1,5 saat olmalı, dakika teneffüs verilmelidir. Çalışmalar en çok dakika en fazla 1,5 saat olmalı, dakika teneffüs verilmelidir. “Ders çalışıyor acıkmıştır bir şeyler hem yesin hem de çalışsın" diye düşünmeyin, yiyecek için dinlenme molalarını tercih edin. “Ders çalışıyor acıkmıştır bir şeyler hem yesin hem de çalışsın" diye düşünmeyin, yiyecek için dinlenme molalarını tercih edin. Çocuk ders çalışırken mümkün olduğunca gürültü olmamasına dikkat edilmelidir. Gürültü dikkati dağıtıp verimi düşürür. Hatta sınavlarına yakın zamanlarda misafir davet etmemekte de fayda vardır. Kalabalık ve gürültü öğrenmeyi olumsuz etkiler. Çocuk ders çalışırken mümkün olduğunca gürültü olmamasına dikkat edilmelidir. Gürültü dikkati dağıtıp verimi düşürür. Hatta sınavlarına yakın zamanlarda misafir davet etmemekte de fayda vardır. Kalabalık ve gürültü öğrenmeyi olumsuz etkiler. Çocuğunuz ders çalışma programına uyduğunda, çalıştığında, iyi notlar aldığında v.b. onu küçük ödüllerle motive edebilirsiniz. Bir hafta sonu yemeğe yada küçük bir geziye, pikniğe çıkabilirsiniz. Çocuğunuz ders çalışma programına uyduğunda, çalıştığında, iyi notlar aldığında v.b. onu küçük ödüllerle motive edebilirsiniz. Bir hafta sonu yemeğe yada küçük bir geziye, pikniğe çıkabilirsiniz. Çalıştığı halde zayıf puanlar aldığında ona destek olup bir dahaki sefere mesajı vererek, yanında olduğunuzu gösterebilirsiniz. PROGRAMLI DERS ÇALIŞMA

24 DERSHANE- OKUL DENGESİ •Zaman hem okul- hem de dershane için yeterli * •Planlı ve düzenli olma •Okul ve dershane derslerine ayrı çalışma •Okulu asla boş vermeme •Dershane okulun engeli değil tamamlayıcısıdır.

25 •Ergenlik çağında gençte meydana gelen psikolojik-fizyolojik değişimler, •Ani ortaya çıkan duygusal gel-gitler karşısında alınması gereken tavır, •Bu dönemi nasıl dengeli atlatabiliriz •Ergenlik ve çocukluk dönemi arasındaki farklılıklar •Gençlerle düzeyli, seviyeli,sağlıklı iletişim kurma teknikleri •Gençleri yeteneklerine uygun hedeflere yönlendirebilme yolları gibi sorularınızın cevaplarını bu kitapta bulacaksınız. PSİKİYATR DOÇ. DR. SEFA SAYGILI ERGENLİK SORUNLARI

26 DİNLENME VAKİTLERİNİZDE TV’DEN UZAK DURUN.


"YENİ SINAV SİSTEMİ (SBS) SINAVLA ÖĞRENCİ ALAN OKULLAR ÇOCUK BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ SEMİNERİMİZİN İÇERİĞİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları