Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 Daha önce ALAN SEÇİMİ şeklinde olan uygulama kaldırılmış yerini DERS SEÇİMİ uygulaması almıştır.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " Daha önce ALAN SEÇİMİ şeklinde olan uygulama kaldırılmış yerini DERS SEÇİMİ uygulaması almıştır."— Sunum transkripti:

1

2  Daha önce ALAN SEÇİMİ şeklinde olan uygulama kaldırılmış yerini DERS SEÇİMİ uygulaması almıştır.

3 Öğrenciler 10. sınıftan (lise 2) itibaren ders seçerek ağırlıklı ders temelli sınıflara yönelirler. Programlarında birden fazla alana yer verilen liselerde 9. sınıfı geçen öğrenciler; ilgi, istek, yetenek ve derslerdeki başarı durumlarına göre ders seçimine yönelir veya yönlendirilirler. Ders yılı sonunda okulun bina ve imkanları ile öğretmen durumu dikkate alınarak açılabilecek seçmeli dersler okul idaresince ilan edilir. Yönlendirme öğrenci ve velisinin görüşü alınarak ilgili müdür yardımcısı, sınıf öğretmeni ve rehber öğretmen tarafından yapılır. Dersler seçildikten sonra, öğrenci velisi tarafından okul müdürlüğüne yazılı olarak bildirilir.

4  Ders seçimi 9. sınıfın sonunda ders kesiminden itibaren haziran ayının son iş günü mesai bitimine kadar yapılacaktır.  Yani bu sene için Haziran 2011 tarihleri arasında yapılacaktır.  Öğrencinin isteği ve okulun şartları göz önünde bulundurularak sonraki ders yılının ilk haftası içinde de ders seçiminde değişiklik yapılabilir.

5  Ders seçimi için sizlere “DERS SEÇİM FORMU” dağıtılacak.  Bu formda seçtiğiniz derslere işaretler koyacaksınız.  Öğrenci ve Veli imza atarak formu okul yönetimine teslim edecek. NASIL?

6  İstenen mesleklerin hangi derslerle ilişkili olduğunu bilmek çok önemli. Üniversite bölümlerinin hangi puan türünden öğrenci alacağı bellidir.  İstenen bölümü kazanmak için hangi ders lazımsa o yönde öğrenci kendini yetiştirmeli. Yani öğrenci 10. sınıftan itibaren okuyacağı üniversite bölümüne göre derslerini seçmelidir.

7  10. sınıfta görmek istenen dersleri seçerken herhangi bir ön koşul istenmeyecek.  Alan seçimi uygulamasında öğrencinin gitmek istediği alana kaynaklık eden derslerde (sayısal alan için fizik-kimya- biyoloji-matematik gibi) zayıf olmaması isteniyordu. Ders seçimi sisteminde böyle bir şey istenmiyor.

8  Ders seçimi sisteminde öğrenim gören bir öğrencinin alanı olmadığından istediği üniversite bölümünü puanı kırılmadan tercih edebilecek… O bölümlerin istediği sınava girmek zorunda…  Önceden öğrenci sadece lisede okuduğu alanda tercih yapabiliyor, ALAN DIŞI TERCİH YAPINCA PUANI KIRILIYORDU… Şimdi ne olacak?

9 Ders Seçimi 9.SINIFTA DERS SEÇİMİNİZDE GÖZÖNÜNE ALINMASI GEREKEN HUSUSLAR ?  Sayısal Temelli Ders Seçimi  Sosyal Bilimler Temelli Ders Seçimi  Türkçe-Mat. Temelli Ders Seçimi  Dil Temelli Ders Seçimi

10 Başarılı olunan dersler ile seçilecek ağırlıklı ders seçim ilişkisi Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Geometri Sayısal temelli ders seçmek hangi dersleriniz iyi olmalı? 1. Edebiyat, Tarih, Coğrafya, Felsefe Grubu Sözel temelli ders seçmek hangi dersleriniz iyi olmalı? 2. Matematik, Edebiyat, Tarih, Coğrafya, Felsefe Grubu Eşit Ağırlık temelli ders seçmek hangi dersleriniz iyi olmalı? 3. Y.Dil, Edebiyat, Tarih, Coğrafya, Felsefe Grubu Dil temelli ders seçmek hangi dersleriniz iyi olmalı? 4.

11 - Alman Dili ve Edb. - Dil Bilimi - Fransız Dili ve Kült - Fransızca Öğrt. - İngiliz Dil Bilimi - İngiliz Dili ve Edb. - İngilizce Öğrt. - Japonca Öğrt. - Karşılaştırmalı Edb. - Kore Dili ve Edb. - Latin Dili ve Edb. - Mütercim-Tercm. - Turist Rehberliği - Urdu Dili ve Edb. - Yunan Dili ve Edb. - Uluslararası ilişkiler DİL -Avrupa Birliği İlş. -Bank. ve Finans -Ekonomi -Finans -Felsefe Öğrt. -Hukuk -İşletme - İktisat -Kamu Yönetimi -Psikoloji -Rehberlik ve Pis.Da. -Reklamcılık -Sigortacılık -Siyaset Bilimi -Turizm İşletmeciliği -Uluslararası İlişkiler -Yönt. Blşm. Sist. -Ana Okulu Öğrt. -Arkeoloji -Basım ve yayımcılık -Coğrafya Öğrt. -Gazetecilik -Görme Eng. Öğrtm. -Halkla İlişkiler -İlahiyat -İletişim -Kütüphanecilik -Radyo, TV ve Sinm. -Sanat Tarihi -Sosyal bilgiler Öğrt. -Tarih Öğretmenliği -Tv. Gazeteciliği -Türkçe Öğretmenliği - Bilgisayar Müh. - Bilgisayar Müh. - Biyoloji - Biyoloji - Çevre Müh. - Çevre Müh. - Deri Müh. - Deri Müh. - Diş Hekimliği - Diş Hekimliği - Ebelik - Ebelik - Eczacılık - Eczacılık - Elektrik Müh. - Elektrik Müh. - Fizik - Fizik - Gıda Müh. - Gıda Müh. - İşletme Müh. - İşletme Müh. - Kimya Müh. - Kimya Müh. - Maden Müh. - Maden Müh. - Tıp - Tıp - Veteriner - Veteriner -Ziraat Müh. -Ziraat Müh.TMSOSYALFEN Not : Bu tabloda bazı meslekler yer almamaktadır.

12  10. Sınıftaki derleri ◦ Ortak Dersler, ◦ 1.Grup Seçmeli Dersler, ◦ 2. Grup Seçmeli Dersler olarak sınıflandırabiliriz.

13  Ortak Dersler, tüm öğrencilerin zorunlu olarak alması gereken derslerdir.  1. Grup Seçmeli Dersler, girmek istediğiniz LYS sınavlarına göre seçebileceğiniz derslerdir. (Matematik, Dil Anlatım, Fizik, Tarih, vb.)  2. Grup Seçmeli Dersler, LYS sınavında çıkmayacak olan daha ziyade genel kültür tarzında olan ve alınması zorunlu olan seçmeli derslerdir. (Diksiyon, Demokrasi ve İnsan Hakları, Girişimcilik, vb.)

14

15 SIRADERSLER HAFTALIK DERS SAATİ 1 Dil ve Anlatım (2) 2 Türk Edebiyatı (1) 3Matematik(2)(4) 4Geometri(1)(2) 5Fizik(2)(3) 6Kimya(2)(3) 7Biyoloji(2)(3) 8Tarih(2) 9Coğrafya(2) 10Psikoloji(2) 11 Yabancı Dil (4)(6) 12 İkinci Yabancı Dil (2)(4)

16 SIRADERSLER HAFTALIK DERS SAATİ 1 Bilgi Kuramı (1–2) 2 Demokrasi ve İnsan Hakları (1) 3 Sosyal Etkinlik (1) 4 Proje Hazırlama (1) 5 Bilgi ve İletişim Teknolojisi (1–2) 6İşletme(2) 7Ekonomi(2) 8Girişimcilik (1) (1) 9 Astronomi ve Uzay Bilimleri (1–2) 10 Uluslararası İlişkiler (2) 11 Yönetim Bilimi (2) 12 Diksiyon ve Hitabet (1) 13 Sanat Tarihi (2) 14 Alman Edebiyatı (1–2) 15 İngiliz Edebiyatı (1–2)

17  İstenilen mesleğe ve eğitimini alabileceğiniz üniversite bölümüne uygun LYS sınavlarına göre ders seçilmelidir. Yapacağınız yanlış ders seçimleri liseyi bitirmenizi zorlaştırırken aynı zamanda üniversitede yanlış bölümlere, hayatta yanlış atılımlara, dolayısıyla mutsuz bir yaşama yol açacaktır. Yapacağınız yanlış ders seçimleri liseyi bitirmenizi zorlaştırırken aynı zamanda üniversitede yanlış bölümlere, hayatta yanlış atılımlara, dolayısıyla mutsuz bir yaşama yol açacaktır.

18

19 Meslekler GEREKEN PUAN TÜRÜ Girilmesi Gereken Sınavlar Aktüerya Astronomi ve Uzay Bilimleri İç Mimarlık İlköğretim Matematik Öğrt. MF-1 YGS LYS-1 (Mat-Geo) LYS-2 (Fen Bil) Fen Bilgisi Öğretmenliği Kimya Mühendisliği Orman Mühendisliği Peyzaj Mimarlığı MF-2 YGS LYS-1 (Mat-Geo) LYS-2 (Fen Bil) Beslenme ve Diyetetik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Diş Hekimliği Eczacılık Genetik ve Biyomühendislik Gıda Mühendisliği TıpVeterinerlikMF-3 YGS LYS-1 (Mat-Geo) LYS-2 (Fen Bil) Bilgisayar Mühendisliği Elektrik-Elektronik Mühendisliği Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Müh. İnşaat Mühendisliği Makine Mühendisliği Mekatronik Mühendisliği Mimarlık Otomotiv Mühendisliği Otomotiv Mühendisliği Uçak Mühendisliği Yazılım Mühendisliği MF-4 YGS LYS-1 (Mat-Geo) LYS-2 (Fen Bil)

20 Meslekler GEREKEN PUAN TÜRÜ Girilmesi Gereken Sınavlar Bankacılık ve Finans Gümrük İşletme İktisat İşletmeMuhasebeMaliye Uluslararası İşletme Uluslararası Ticaret TM-1 YGS LYS-1 (Mat-Geo) LYS-3 (Edb-Coğ) Avrupa Birliği İlişkileri Hukuk Kamu Yönetimi Sağlık Kurumları Yöneticiliği Sınıf Öğretmenliği Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Turizm ve Otelcilik Uluslararası İlişkiler TM-2 YGS LYS-1 (Mat-Geo) LYS-3 (Edb-Coğ) Çocuk Gelişimi Çocuk Gelişimi Okul Öncesi Öğretmenliği Psikoloji Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık TM-3 YGS LYS-1 (Mat-Geo) LYS-3 (Edb-Coğ)

21 Meslekler GEREKEN PUAN TÜRÜ Girilmesi Gereken Sınavlar Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenliği Din Kültürü Öğrt. Gastronomi Din Kültürü Öğrt. Gastronomi Basın ve Yayın Halkla İlişkiler Radyo, Sinema ve TV İletişim Reklamcılık Sosyal Bilgiler Öğretmenliği TS-1 YGS LYS-3 (Edb-Coğ) LYS-4 (Sos Bil) Sanat Tarihi Tarih Öğretmenliği Türkçe Öğretmenliği Edebiyat Öğretmenliği TS-2 YGS LYS-3 (Edb-Coğ) LYS-4 (Sos Bil)

22 Meslekler GEREKEN PUAN TÜRÜ Girilmesi Gereken Sınavlar Almanca Öğretmenliği İngilizce Öğretmenliği Tercümanlık Turist Rehberliği İngiliz Dili ve Edebiyatı DİL-1YGS LYS-5 (Yab.Di Arapça Öğretmenliği Çin Dili ve Edebiyatı Japon Dili ve Edebiyatı Rus Dili ve Edebiyatı DİL-2YGS LYS-5 (Yab.Dil) ve daha onlarca meslek… (mbs.meb.gov.tr adresinden araştırınız.)

23

24 DERSLER DERS SAATİ MATEMATİK4 GEOMETRİ2 FİZİK3 KİMYA3 BİYOLOJİ2 TOPLAM14 MF-1 MF-4

25 DERSLER DERS SAATİ MATEMATİK4 GEOMETRİ2 FİZİK2 KİMYA3 BİYOLOJİ3 TOPLAM14 MF-3 MF-2

26 DERSLER DERS SAATİ DİL VE ANLATIM 2 MATEMATİK4 GEOMETRİ2 PSİKOLOJİ2 COĞRAFYA2 SANAT TARİHİ 2 TOPLAM14 TM-1 TM-2 TM-3

27 DERSLER DERS SAATİ DİL VE ANLATIM 2 TÜRK EDEBİYATI 1 TARİH2 COĞRAFYA2 PSİKOLOJİ2 MATEMATİK2 GEOMETRİ1 BİLGİ VE İLETİŞİM 2 TOPLAM14 TS-1 TS-2

28 DERSLER DERS SAATİ DİL VE ANLATIM 2 YABANCI DİL 6 MATEMATİK2 PSİKOLOJİ2 2 TOPLAM14 DİL-1

29 1. Kendi Özelliklerimizi tanımalıyız. Yetenekler, Beklentiler, İlgiler, Kişilik Özellikleri 2. Mesleklerin Özelliklerini tanımalıyız. “10 Yıl Sonra Nasıl Bir Yaşam İstiyorum?” MESLEK SEÇİMİ KONUSUNDA GERÇEKÇİ VE DOĞRU KARARA NASIL ULAŞABİLİRİZ ? 3. İş Dünyasını tanımalıyız. A. Kendisi ve Meslekler Hakkında Edindiği Bilgileri Değerlendirmeli B. Seçtiği Mesleği Kazanabileceği Uygun Eğitim Yerine Uygun Eğitim Yerine Yönelmelidir. Yönelmelidir. 4. DAHA SONRA

30 BEKLENTİLERİNİZİBEKLENTİLERİNİZİ SOSYO-EKONOMİK DURUMUNUNUZU FİZİKSEL ÖZELLİKLERİNİZİ YETENEKLERİNİZİ KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİZİ İLGİLERİNİZİİLGİLERİNİZİ KENDİNİZİ TANIMALISINIZ

31 KENDİNİ TANIMA İLGİLERİNİZ a.Mekanik b.Ticaret c.Sosyal Yardım vb. YETENEKLERİNİZ a.Sözel Yetenek b.Sayısal Yetenek c.Şekil- Uzay Yeteneği vb. DEĞERLERİNİZ a.Yaratıcılık b.Liderlik c.Kazanç vb. SAĞLIĞINIZ a.Ruhsal Yönden b.Bedensel Yönden 1. Kendi Özelliklerimizi Tanımalıyız. 2. Mesleklerin Özelliklerini Tanımalıyız. 1. Nasıl bir iş ? 2. Nasıl bir iş yeri? 3. Nasıl bir ev? 4. Nasıl bir aile? 5. Nasıl arkadaşlar? 6. Nasıl bir sosyal yaşam ? Kendi özelliklerimizle, mesleklerin özellikleri arasındaki ortak noktaları bulmalıyız.

32 MESLEĞİN İNSAN YAŞAMINDAKİ YERİ  Meslek yaşamı anlamlı kılar  Size toplum içinde belli bir yer sağlar  Meslek bir statü sembolüdür  Meslek size bir sorumluluk yükler  Gerçekleştirebileceğiniz performansı ortaya koyar  Meslek olgunlaşmanızı sağlar ve yaratıcı olmanıza olanak tanır  Meslek ekonomik özgürlük sağlar  Meslek kendinizi gerçekleştirmenizi sağlar

33 BİR MESLEĞİN ÖZELLİKLERİ (MAKİNA TEKNİSYENİ) MESLEĞİN TANIMI EĞİTİM SONUNDA ALINAN BELGE DİPLOMA VE UNVAN EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ MESLEKTE YAPILAN GÖREVLER MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER MESLEKTE İLERLEME KOŞULLARI MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER KULLANILAN ALET VE MALZEMELER ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ BENZER MESLEKLER

34 1.Nasıl bir hayat yaşamak isterim? 2.Büyük bir şirkette mi yoksa serbest çalışmayı mı isterim? 3.Büyük şehirde mi yoksa küçük şehirde mi yaşamak isterim? 4.Çok para kazanmak istiyor muyum? 5.Emin bir iş mi istiyorum yoksa risk almalı mıyım ? 7.Seyahat etmeyi seviyor muyum ? 8.Nerede çalışmak bana zevk verir? Açık hava mı? Bina içinde mi 9.Hangi derslerden zevk alıyorum? 10.Öğrenim süresinde hangi dersler okutulmaktadır? 11.Nasıl ve kaç yıllık bir öğrenim gerektirmektedir? 12.Meslekte staj süresi ve çıraklık var mı? 13.Meslekte yükselme imkanları, var mı? 14.Çalışma şartları neler ? 15.İnsanlarla mı ? Hayvanlarla mı ? Bitkilerle mi ? çalışmak istiyorum. 16.Bu iş kolunda istihdam var mıdır? 17.Kullanılan malzeme ve makineler nelerdir? 18.İş tehlikeleri var mıdır? (Radyasyon, zehirlenme, patlama, yanma, elektriğe kapılma, mikrop kapma Cevaplanması gereken sorular :

35 MESLEKLERİ TANIMA  Yazılı ve görsel basında mesleklerle ilgili çıkan yayınlar  Meslek odaları tarafından çıkarılan yayınlar,ÖSS amacıyla hazırlanan meslek tanıtım rehberleri  İş ve İşçi Bul. Kurumu Meslek Danışma Merkezl.  Mesleği yapan kişiler  Mesleki eğitim veren kurumlar(Üniversiteler)  Tüm özellikleri,iş bulma olanakları ve gelecekleri Kan görmeye dayanamıyor ama Tıp okumak istediğini söylüyor. 1. Aşırı derecede içe dönük.Ama Uluslararası ilişk. okumak istiyor. 2. Konuşma problemi var. Ama Hukuk okumak istiyor. Vs… 3. Meslek popüler olabilir. Ama kişiliğinize uygun değilse…

36 SOSYAL TATMİN KAZANÇ KOLAY İŞ BULMA İŞ HAYATINDA BAŞARI MESLEKTE BAŞARI MESLEKTE İLERLEME İŞ DOYUMU PRESTİJ

37 YANLIŞ MESLEK SEÇİMİ  İŞ DEĞİŞTİRME  İŞİNDEN MEMNUN OLMAMA  İSTEKSİZ ÇALIŞMA  VERİM DÜŞÜKLÜĞÜ  MESLEKİ YENİLİKLERİ TAKİP EDEMEME  ÖZEL HAYATINA YANSIMA  MALİ VE MANEVİ ZARARA YOL AÇAR

38 İŞİNİ SEVEN BİR DOKTOR HASTALARIYLA DAHA YAKINDAN İLGİLENİR VE ONLARI SAĞLIĞINA KAVUŞTURMAKTAN MUTLU OLUR

39 İŞİNİ SEVMEYEN BİR MÜHENDİS SAĞLAM YAPILAR YAPAMAZ

40 YANİ; YANİ;  ÇALIŞARAK GEÇİRDİĞİNİZ ZAMAN  GÖSTERECEĞİNİZ PERFORMANS  YAPACAĞINIZ DOĞRU TERCİHLE BİRLEŞTİĞİNDE  KAZANACAĞINIZ EN BÜYÜK ŞEY MUTLU BİR YAŞAM OLACAKTIR

41  Anne–babaların arzularına uymak,  Beğenilen–sevilen kişilerin mesleklerine özenmek,  Günümüzde popüler olan mesleği edinmek,  Daha çok para kazanılan mesleği seçmek,  Toplum içinde sadece saygınlığı olan meslekleri seçmek,  Öğretmenlerin uygun gördüğü meslekleri seçmek, 41

42  İş bulması kolay olan meslekleri seçmek,  Üniversiteye girmeyi kolaylaştıran, düşük puanla yerleşilen meslekleri seçmek  Sevildiği sanılan meslekleri seçmek, (Sadece olumlu özellikleri tanınarak yanılgıyla seçmek)  Hayallerle geliştirilen idealdeki meslekleri seçmek, 42

43 Birey, istekleri doğrultusunda bir meslek tercihi yapmadığında, ne içinde bulunduğu meslekte yeteneklerini kullanıp başarılı olabilir, ne de mutlu bir birey olarak mesleğini sürdürebilir. Birey, istekleri doğrultusunda bir meslek tercihi yapmadığında, ne içinde bulunduğu meslekte yeteneklerini kullanıp başarılı olabilir, ne de mutlu bir birey olarak mesleğini sürdürebilir. 43

44


" Daha önce ALAN SEÇİMİ şeklinde olan uygulama kaldırılmış yerini DERS SEÇİMİ uygulaması almıştır." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları