Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR - GE Birimi EĞİTİM PROGRAMLARI İÇİN Hazırlanmıştır.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR - GE Birimi EĞİTİM PROGRAMLARI İÇİN Hazırlanmıştır."— Sunum transkripti:

1

2 Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR - GE Birimi EĞİTİM PROGRAMLARI İÇİN Hazırlanmıştır.

3 ANKARA Eğitim Lideri İl Milli Eğitim Müdürü Sayın Murat Bey BALTA Müdür Yardımcısı Sayın Erol ORTAKAYA Şube Müdürü Sayın H.Fatih ÇELEBİ’ye TEŞEKKÜR EDERİZ.

4 Eğitim programlarının hazırlanmasında desteklerinden dolayı, Bilim Uzmanları Sayın; Selma ERTURAN Sayın; Aslı ARAS TKY İl Formatörü Mustafa ÇELİK’e TEŞEKKÜR EDERİM.

5 HAZIRLAYAN VE SUNAN; ULUSAL KAL İ TE BERATI alan Aydınlıkevler Ticaret Meslek, Keçiören Anadolu Ticaret Meslek, Anadolu İletişim Meslek Liseleri Müd. Çetin ERTURAN

6 AR-GE EĞİTİM KONULARI  Toplam Kalite Yönetimi  Lider ve Liderlik  Eğitim Yönetimi Liderliği  İnsan Kaynakları  Kurum Kültürü  Etik  Bireysel Dönüşüm  Ekip Çalışması  Öğrenen Organizasyon  Dönüşüm  Süreç Yönetimi  Stratejik Planlama  Çatışma Yönetimi  Stres Yönetimi  Kriz Yönetimi  Zaman Yönetimi  Sınıf Yönetimi  Beden Dili  Motivasyon  İletişim  EFQM(Mükemmellik Modeli)  Ödül Yönergesi Uygulaması

7  Ey oğul, artık Bey’sin! Bundan sonra öfke bize, uysallık sana. Güceniklik bize, gönül almak sana. Suçlamak bize, katlanmak sana. Acizlik bize, hoş görmek sana. Anlaşmazlıklar bize, adalet sana. Haksızlık bize, bağışlamak sana...

8  Ey oğul, sabretmesini bil, vaktinden önce çiçek açmaz. Şunu da unutma; insanı yaşat ki devlet yaşasın.

9  Ey oğul, işin ağır, işin çetin, gücün kula bağlı. Allah yardımcın olsun... Güçlüsün, kuvvetlisin, akıllısın, kelamlısın! Ama; bunları nerede, nasıl kullanacağını bilmezsen sabah rüzgarında savrulur gidersin. Öfken ve nefsin bir olup aklını yener. Daima sabırlı, sebatlı ve iradene sahip olasın!

10  Dünya, senin gözlerinin gördüğü gibi değildir. Bütün bilinmeyenler, feth edilmeyenler, görünmeyenler, ancak sen faziletli ve ahlaklı olursan gün ışığına çıkacaktır.

11  Ey oğul! unutma ki, yüksekte yer tutanlar, aşağıdakiler kadar emniyette değildir. Haklıysan mücadeleden korkma !... Şeyh Edebali

12 AHİLİK TANIMI; Mükemmel fertler yetiştirerek mükemmel ve müreffeh topluluklara ulaşmak, âlemi, nizama sokma yoluna yapışmak. Bu şekilde insanlara ve insanlığa hizmet edebilmektir.

13 İnsanlar ve kurumlar LİDERLİĞE İHTİYAÇ DUYARLAR

14  Liderlik yönetim biliminin bir konusu ve iş hayatıyla ilgili bir kavram olduğu kadar, psikolojik, sosyolojik, politik, askeri, felsefi, tarihsel açılardan ele alınıp analiz edilebilen bir olgudur. (M. ŞİŞMAN,2002)

15 Liderlik her durum, ortam ve zamanda aynı şekilde tanımlanamaz.

16 LİDER; Formal bir yapılanmanın yöneticisi, aynı zamanda informal değişim ve yenilikleri de ortaya koyan UFUKTAKİ ÜLKÜYE GÖTÜRECEK ÜMİTTİR. Ç. ERTURAN

17 Liderlik farklılıktır. Liderden farklı şeyler beklenir.

18 Liderlik parmak izi gibi özeldir.

19  İnsanlar tanımadıkları, ya da geliştiremedikleri yeteneklerin liderde olduğunu düşünürler.

20 Lider bir bakıma efsanevidir. Normalin üzerinde başarılar sağlayabilen insandır.

21 Geçmişte liderlik kahraman erkek imajını yaratıyordu. Günümüzde ise, kişisel yapılanmasını üst düzeye çıkarmış, toplumda itibarı olan bir bayan, tanımlanan yeteneklerini de geliştirmişse, lider olarak algılanmaya hazırdır.

22 Lider; başkalarını etkileyebilen, nereye nasıl gidileceğini gösteren hedef ve misyona gidilen yolun rehber kişisidir. Yönetici; başkaları tarafından o pozisyona getirilmiş, başkaları adına çalışan, önceden belirlenmiş hedeflere ulaşmak için çaba gösteren, işleri planlayan, uygulayan ve denetleyen kişidir. Ödül ve cezaya dayalı yasal gücü vardır. (Sabuncuoğlu ve Güz)

23 Lider ; grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici ; karar verme ve yetkiyi kullanma gücüne sahip olan kişidir.

24 YöneticilerÇalışanları Otoriteyi elden bırakmama isteğiEk sorumluluk almada isteksizlik Ekip oluşturmanın bir aracı olarak görmeme yetişme ve gelişmenin bir aracı olduğunu görmeme Neyi devredeceğini bilememeSevimsiz işlerin devredildiğini sanma Nasıl devredeceğini bilememeYöneticinin beklentilerini yanlış anlama Rehberlik edememeBecerememe korkusu İşin kendilerince en iyi yapıldığıYukarıya yetkiyle sorumluluğu bırakma İhtiyatlı risk alma korkusuAzarlanma korkusu Başarıyı ödüllendirmede eksiklikler Beğenilmeme korkusu Yetkiden çok sorumluluk devretme Devredilen yetkinin sınırlarını bilememe Elemanlara güvensizlikYöneticiye saygı duymama Yetki Devrine Yanaşmama Nedenleri

25 Yönetici ve lider karşılaştırılması YÖNETİCİLİDER YönetirYönlendirir Sistem üzerinde odaklıdır.İstek ve ihtiyaca odaklıdır Denetime güvenirÖzdenetime güvenir. Kısa vadeli görüşe sahiptir Uzun vadede perspektife sahiptir Nasıl ve ne zaman biçiminde soru sorar Neden ve niçin soruları önemlidir. Başarıları kendine mal eder. Kendi başarılarını dahi ekibine mal eder. Kendisine ulaşmak zordur. Ekibiyle olmaktan mutluluk duyar Sevincinde neşesinden, kederinde gazabından yanına yaklaşılmaz Sevincini ve kederini ekibiyle paylaşır

26 YÖNETİCİLİDER Herkesin kendisi gibi davranmasını ister Herkesin potansiyelinin ortaya çıkmasına rehberlik eder En basit sorunu bile karmaşık hale getirir Sorunları basite indirger Hatasını kabul etmez, hata yapanı affetmez Hatasını itiraf eder, hata yapanı affeder Hiç kimseye güveni yokturİnsanlara güvenir Bilgiyi saklarBilgiyi yayar Kriz anında panik yapar ve kontrolünü kaybeder Kriz anında soğuk kanlı ve rahattır İşi doğru yaparDoğru işi doğru yapar. Konuşmaya bayılırDinlemesini bilir Onunla çalışmak bir eziyettirOnunla çalışmak bir zevktir

27 Ş effaf olun, insanlar ancak o zaman size güvenirler. Mustafa Kemal ATATÜRK

28 Yöneticilik: Kanun, yönetmelik, yönerge, tüzük, genelge ve yazılarla sınırlıdır.

29 Lider Yöneticilik: Mevzuat çerçevesinde hizmetten yararlananların istekleri geliştikçe kendisini geliştirmek zorundadır. Bu zorunluluğun önünde olmak için yenilikçilik ve yaratıcılık, geleceği planlamayı, vizyoner olmayı gerektirmektedir.

30 YÖNETİCİLERİN LİDERLİK ROLLERİ:  Paylaşılmış bir görev anlayışı ve vizyon yaratmak,  Karşılıklı etkileşimci bir örgüt tasarlamak ve yönetmek,  İnsanlar arasındaki etkileşimi yönetmek,  Çalışanları yetkilendirmek,  Öğrenen bir örgüt yaratmak,  Sorun çözmede kararlı davranmak,  Örgütsel gelişme için strateji belirlemek ve bunu tartışmak.

31 Yönetici, lider olamadığı takdirde istek, ihtiyaç ve gelişmelerin hızına göre iteklenir veya sürüklenir.

32 LİDERLİK NE DEĞİLDİR?

33  Bir alanda uzman olmak liderlik olmayabilir.  Bir alanda lider olmak bir kurumda lider olacağı anlamında değildir.  Bir kurumda lider olmak, kurumu belirlenen standartlarda en iyi şekilde yönetmek değildir.

34 “Kendini lider zannedenin takip edeni yoksa, o kişi sadece yürüyüşe çıkmıştır.” JOHN MAXWELL

35 LİDERLİKTE EĞİLİMLER VE YÖNELİMLER; 1. Vizyoner Lider 2. Ahlâki Lider 3. Kültürel Lider 4. Öğrenen Lider 5. Dönüşümcü Lider 6. Eğitim Lideri, 7. Eğitim Yönetimi Lideri

36 Vizyoner Lider Vizyoner lider yeni bir manzaraya değil, yeni bir göze sahiptir. Paylaşılan bir vizyon geliştirerek, insanları arkasından sürüklemedir.

37 Vizyoner Liderlik Rolleri Yolu Görmek 1.Yolu Görmek Yolda Yürümek 2.Yolda Yürümek Yol Olmak 3.Yol Olmak

38 1.Dünyaya yeni bir bakış 2.Düşünceye dayalı bireysel vizyon 3.Bireysel vizyonu paylaşma 4.Bütünleyici vizyon 5.Mevcut geçerlilik evresi 6.Eylem planı 7.Vizyonu yeniden gözden geçirme Vizyon Geliştirme Süreci

39 Değerler ve kavramlar kargaşasına düştüğünüzde sizi kurtaracak olan ilkelerinizdir. İlke Merkezli Davranış

40 Ahlâki Liderlik Ahlâki lider, iş ahlâkını oluşturan liderdir. Ahlâki lider, iş ahlâkı ilkelerini kurum kültürüne yerleştirir.

41 Ahlâki lider, üstlerine gösterdiği sadakatten daha fazlasını, çalışanına karşı göstermek zorundadır.

42 İnsanları uzun zaman aldatamazsınız. Çünkü; insanlar bir gün aldatıldıklarını anlarlar. İnsanların başka insanları gözleyen çok keskin gözleri vardır. İş Ahlâkı

43 Kültürel Liderlik Örgütsel kültürü kurmaya ve geliştirmeye yönelik bir liderlik biçimidir. Kültürel bir lider olarak okul yöneticisinin görevi, paylaşılan bir okul kültürü oluşturmaktır.

44  İnsanların kendilerini aşan şöhretleri varsa kurumların da kendisini aşan şöhretleri vardır.  Bütünü görürken detayları kaçırmamak gerekir.  Bir kurumda bölümlerin işlevini bilmek bütüne hakim olmayı sağlar.  Ancak bölümlerin liderleri iyi yetişmişse, bölümünü geliştirmişse o zaman bir kurumun birimlerinin toplamı, kurumun bütünlüğünden fazla eder.

45 TEKLİF YOKSA TENKİT YOKTUR.

46 ÖĞRENEN LİDER  İki günü aynı olan zarardadır. (Hadis)  Öğrenmediğiniz günü yaşanmış saymayınız.

47  Lider bireysel öğrenme ve kendini geliştirme süreçlerini planlamalıdır.  Grup ve kurum boyutunda öğrenme ihtiyaçlarını oluşturmalıdır.  Oluşturulan ve gelişen ihtiyaçlara göre eğitimleri planlamalıdır.  Lider öğrenen organizasyonun bir parçasıdır.

48 DÖNÜŞÜM LİDERLİĞİ Mevcut değerlerin geçerli olduğu ve geleceğin rahatça kestirilebildiği dönemlerde yöneticiler yeterlidirler. Ancak mevcut değerlerin geçerliliğini yitirip yeni değerlerin geliştiği ve geleceğin pek kestirilemediği dönemlerde ise "dönüşüm liderliği"ne ihtiyaç vardır.

49 Dönüşümcü Liderlere Düşen Görevler ve Sahip Oldukları Nitelikler: 1. İşini yeniden tanımlamak, 2. Başarıya ulaştıracak bir strateji yaratmak, 3. İkna edici olmak, 4. Samimiyet, 5. Fikirlere açık olmak, 6. Düşünceyi davranışa dönüştürmek.

50 Öğrenmemi engelleyen tek şey aldığım eğitim olmuştur. Albert Einstein

51 EĞİTİM LİDERİ Değişim, dönüşüm ve gelişmelerin planlanmasında, ihtiyaç duyulan bilgi ve yetenek geliştirilmesini karşılayacak, insanların yapılanmasını sağlayan önderlerdir.

52 Eğitim Liderinin Rolleri 1. Değişim ihtiyacını fark etmek, 2. Değişimi karşılama ve yönlendirme planları oluşturmak, 3. Öğrenen örgüt oluşturmak ve yaşatmak, 4. Akılları buluşturmak ve kollektif akıl oluşturmak.

53 Eğitim düşünceyi denetlemek için değil düşünce üretmek içindir.

54 KALİTE EĞİTİMLE BAŞLAR EĞİTİMLE BİRLİKTE SÜRDÜRÜLEBİLİR

55 EĞİTİM YÖNETİMİ LİDERLİĞİ: Eğitimin ihtiyaçlarını belirleyen Eğitim Liderliğinin kurumsallaştırılması ve sürdürülebilirliğinin sağlanmasıdır.

56 “Kaplumbağaya dikkat et! Ancak kafasını çıkarıp risk aldığında ilerleyebiliyor.” James B.Conont

57 Baş olanlar sevinmesin Her bir bela başa gelir. Diz yere dayanır amma Baş düşerse taşa gelir. Osman Bölükbaşı

58 Eğitim Yönetimi Liderinin Nitelikleri;  Çıkarlardan ziyade değerlere bağlıdırlar.  Liderler başkalarını inançlarının, fikirlerinin ve samimiyetlerinin gücüyle etkiler ve yarattıkları çekim alanı ile başkalarını da eyleme sürüklerler.

59  Farklı bir düşünce sistematiğine sahiptirler. Farklı bir düzen duygusu yaratır ve mevcut düzenin kural ve kurumlarına uyumsuz davranabilirler.  Değişimle ilgilidirler. Çünkü statüko daima belirli bir uzlaşma ve bundan doğan yozlaşmayı yansıtır.

60  Belirsizlikte ürkmez ve başarı için sabırla beklemeyi bilirler. Başarısızlığı geçici bir durum ve öğrenme fırsatı olarak değerlendiriler.  Kendilerine inanırlar, güvenirler ve başkalarının da güvenmesini sağlarlar.

61  Yalnızlığı severler, fakat yalnız çalışmazlar. Başarı kolektif bir değerdir ve başkaları ile yaşanarak gerçekleştirilmeli ve paylaşılmalıdır.  Yalnızlık bağımsızlık değildir.

62 "Kurumun gelişmesinde temel görev, üst yönetimin liderliğidir."  “HATALARIN %80’DEN FAZLASI YÖNETİMDEN / SİSTEMDEN KAYNAKLANIR.”

63 Okullarda, okul yöneticisinin liderliği olmadan kaliteli okulun oluşturulması mümkün değildir. Kalite liderliğinde, yöneticinin öncülüğü önem taşımaktadır.

64 Bir Örgüt Olarak Okul; Hem geleneksel değerleri toplumun fertlerine kazandırmakta, hem de öğrenciyi gelişen ve değişen dünya şartlarına hazırlama görevi ile karşı karşıya kalmaktadır.

65 BAĞLAMANIN AKORDUNU GEVŞEYEN BİR TEL BOZAR. BİRLİĞİN BAĞLARINI YABANDAN BİR EL BOZAR EKİP OLMAK MEŞVERETİN İHTİYACI HER EKİBİ YALANDAN BİR DİL BOZAR. Ç. ERTURAN

66 EĞİTİM YÖNETİMİ LİDERLİĞİ STRATEJİLERİ 1. Vizyon ve misyonun liderliği, 2. Kurum içi ve dışı değerlerini değerlendirebilme liderliği, 3. Kurum yeteneklerini ve bireysel yeteneklerini değerlendirebilme ve geliştirebilme liderliği, 4. Sistem ve mevzuatı da kapsayan gelişimci bir yönetim liderliği,

67 5. Yenilikçilik ve yaratıcılık elde ettiğini heyecan ve zevk alarak taşıyabilme liderliği, 6. Öğrenen organizasyonlar ve ekip oluşturma liderliği, 7. Kurum kültürünü oluşturma liderliği, 8. Yöntemler geliştirebilme liderliği,

68 9. İstek ve ihtiyaçlar oluşturabilme liderliği, 10. İletişim yeteneklerini sistematize edebilme liderliği, 11. Değişimle başa çıkma, değişimi yönetme liderliği, 12. Düzen ve düzensizliği yönetmek.

69

70  Tanrım bana değiştirebileceklerim için güç,  Değiştiremeyeceklerim için sabır,  İkisinin arasındaki farkı anlamam için akıl ver.

71 Zayıf yönleri gidermek yerine, kuvvetli ve farklı yönleri geliştirmeye yatırım yapmak; RİSK ALARAK LİDER YETİŞTİRMEKTİR.

72  Hayallerin tutsağı olmak, özgür olmamak değil, özgün ve ne istediğini bilmektir.  Yalnızca kendi gücünüze güvenmeyiniz. Karşınızdakinin enerjisini almayı da becermelisiniz.  Yalnızca kendi bilginiz ve aklınızla düşünmeyiniz. Çevrenizdeki insanların beyin gücünü kullanmayı öğreniniz.  Sinerji oluşturmanın en güzel yolu aynı heyecan ve isteği yaratmakla olur.

73  Çatışmayı sinerji ile sonuçlandırmayacaksanız bırakınız. Önemli olan bir çatışmayı başarıyla yönetmek değil, hatta bir çatışma kazanmak da önemli değildir. Önemli olan tüm organizasyonu yönetmektir, yani savaşı tüm cephelerde kazanmaktır.  İntikam enerjiyi tüketir.  Bütün enerjinin bir soruna odaklanması, sorun kadar olmaktır.

74  Liderlik sonradan edinilen davranışlar ve geliştirilebilen yetenekleri de kapsar. Lider, yetiştirirken bu yönü ele almalıdır.  Değişik durumlarda liderlerin farklılıkları yanında, benzerlikleri de görülür. Bu benzerliklerde doğuştan getirilmiş ortak özelliklerden çok sonradan edinilmiş becerilerdir.

75  İstenilen şartları sağlamaya yönelik, belirli yetenekleri geliştirmek üzere, programlanan lider yetiştirme etkinlikleri, doğuştan getirilen farklı özelliklerin kaybedilmesine sebep olabilir.

76 Standart lider yetişmesi söz konusu olmamalıdır.

77 YETENEKLERİNİN FARKINDA OLMAYANLARA LİDERLİK YATIRIMI YAPMAYINIZ.

78  Üstün insan, vaktini nasıl geçireceğini değil, vaktini nasıl tasarruf edebileceğini düşünür.

79  Kendi yeteneklerini fark etmeyenlerin erdem sahibi olması mümkün değildir.  Kendi enerjisini ve arzularını saldırganlığa dönüştürenler, strateji bilmeyenlerdir.  Gelişmiş, yetişmiş ve bilge insanlara saldıran çok olur. Maksatları onları ezmek değildir. Üstün olmanın kestirme yoludur.  Kestirme düşünce olmaz.

80  Yeteneklerinizin gelişmesi oranında gelişebilirsiniz.  Aynı davranışları yapmakla farklı sonuçlar alamazsınız. Bir sonuca varmak istiyorsanız yeteneklerinizi geliştirmeye başlayınız.

81 FARKINDALIK ve DÜŞÜNCE ÜRETMEK liderin öncelikli özellikleridir.

82 İnsanın zamana olan ihtiyacı düşünmek içindir.

83 Liderlik, İcat ya da buluş değil, FARKETME yeteneğini geliştirmektir.

84

85 Öğrenme ilgi ve isteğe bağlı olduğu kadar zihinsel yeteneklerle de ilgilidir. Kişilerin düşünme ve algılama biçimleri farklıdır.

86 1. DETAYCI (ANALİTİK) DÜŞÜNME Öğrenirken adım adım ilerlemeyi, detaylar hakkında bilgi sahibi olmayı, odaklandıkları konuyu sonuna kadar öğrenmeyi tercih ederler.

87 ÖZELLİKLERİ:  Planlıdır.  Sorumluluk sahibidir.  Otoriteye itaatkârdır.  Rekabetçidir.  Mükemmeliyetçidir.  Detaycıdır.  Motivasyonlarını kendileri yükseltirler.

88  Sessiz ortamlarda yalnız çalışmayı severler,  Konforu ve ışıklı ortamları severler,  Bir konuyu tam bitirmeden başka işe odaklanamazlar.

89 2.TOPLAMCI (BÜTÜNCÜ) DÜŞÜNME Ana çerçeveyi kavradıktan ve konunun ana fikrini anladıktan sonra detaylara gereği kadar inerler.

90 ÖZELLİKLERİ:  Sosyaldirler,  Gece saatlerini tercih ederler,  Motivasyonlarını yükseltme zorlukları vardır,  Düşünceleri dağınıktır,  Risk alırlar,  Aynı anda birden fazla işe odaklanabilirler.

91  Müzik dinleyerek çalışırlar,  Rahat ortamları ararlar,  Ana fikri belli olan iş ve konularla ilgilenirler,  Fazla ışıklı ortamı sevmezler,  Grup halinde çalışmayı isterler,  Sık sık ara verirler.

92 Üretilen düşünce öncelikle kişinin kendisi içindir.

93 Yapılanmak üstün vasıflı kişilik oluşturmaktır. Üstün vasıflı kişilik toplumun önderidir. Düşünmek, yapılanmaktır.

94  Hizmetin toplum için kullanılıyor olması beklenir, ama kişinin kendisine yeni paradigmalar oluşturması önceliktir.  Düşünmek insana hizmet eder.  İnsan topluma hizmet eder.

95  Yalnızca kendi bilginiz ve aklınızla düşünmeyiniz.  Çevrenizdeki insanların beyin gücünü kullanmayı öğreniniz.

96  Hizmet üründür, saygıdır, saygınlıktır, birlikte yaşamanın erdemidir.

97  Düşünce Kulübünde ortaklık; sinerjiyi, sinerji hızı ve cesareti, cesaret bakir bilgileri ve bulguları getirir.  Bilgi ise öz güveni getirir.

98  Düşünen insan kendine güvenir.  Güven, doğru duruşu sağlar.  Güven itibardır, çevre oluşturur.  Güvene biat edilir.  Düşünme yeteneği insana verildi.  DÜŞÜNEN İNSAN BÜYÜKTÜR

99  Düşünenler ekibi sinerjiktir.  Düşünen ekip potansiyeldir.  Düşünce üretmek kinetiktir, işgücüdür.

100  Düşünmek aramak, bulmak, gelişmek, ilerlemektir.  İlerlemek büyümektir.  Büyüklük, bütünü görmek, detayları oluşturmaktır. Detayların toplamı bütünü GEÇMİŞSE, yeniden düşünmek gerekecektir.

101 Sığ bir alanda çok ayak izi görebilirsiniz, hatta basılmadık yer yoktur. Ama derinlere herkes basamaz. Derinlik bakirliktir. Fark edilmeyenler bakir alanlardadır.

102 Yenilik gidilmeyen derinliktedir. Derin düşünmek bilmektir. Derinlik bilgeliktir. Bilgelik, güven; güven cesaret; CESUR BİLGE ihtiyaç duyulan liderdir.

103  Düşünce nesnedir.  Düşünme üretimdir.  Düşünme yoldur, yöntemdir.  Düşünmenin yolu yöntemi ve hedefi, stratejik düşünmedir.  Stratejik düşünme bilinçtir.  Bilinç egodur, bilinç zihinsel üründür, zihinsel ürün benliği mutluluğa götürür.

104  Düşünce aklı kullanır.  Akıl araçtır. Akıl düşünceye kaynaktır.  Düşünen, akla biat etmez. Akıl haklılık, bilinç(ben) mutluluk arar.  Düşünme yeteneğini yitirenler, öğrenme ve üretmekten yoksundurlar.  Düşünce özgülüktür. Özgürlük, mutluluktur, düşünce mutlulukta yoldur. Mutluluk haktır, ihtiyaçtır.

105 Düşünce baş ağrıtır mı ?!

106  Lider; bilgiyi paylasan, başarıya ve başarısızlığa hep birlikte sahip çıkan, birbirini destekleyen ve denetleyen bir takım oluşturmalıdır.

107  Lider, gücünü ekipten alır. Bu yüzden, lider takım ruhunu oluştururken; takım ruhunun dayanışmacı yapıda olmasına, takım içinde empatinin öne çıkmasına ve takımın kararlara etkin katılımının sağlanmasına dikkat etmelidir.

108 İ nsanlar ve kurumlar LİDERLİĞE İHTİYAÇ DUYARLAR.

109 BA Ş KALARIYLA DE Ğİ L, KEND İ N İ ZLE YARI Ş IN.

110 CEZANIZ HO Ş GÖRÜ OLSUN

111 EK İ P OLU Ş TURUN, EK İ P RUHU YARATIN

112 DE ĞİŞİ M, GEL İŞİ M, Ö Ğ REN İ M ATMOSFER İ YARATIN.

113 DO Ğ RU İŞ +DO Ğ RU ZAMAN+DO Ğ RU YER FORMÜLÜNÜ UYGULAYIN

114 GÜVEN İ N, GÜVEND İĞİ N İ Z İ H İ SSETT İ R İ N.

115 İ NANDIKLARINIZA İ NANDIRIN.

116 AKIL İ LE KALB İ B İ RLE Ş T İ R İ N.

117 GELECEK ZAMANDA DÜ Ş ÜNÜN.

118 DÜ Ş ÜNCE HIZINDA ÇALI Ş IN.

119 DE ĞİŞ MEYEN TEK Ş EY DE ĞİŞİ MD İ R.

120 Birlikte çalıştığınız insanlar, size inanıyor ve güveniyorsa

121 Vizyonunuzu, İşe yönelik heyecanınızı, inanç ve tutkularınızı PAYLAŞIYORLARSA,

122 akıllar kadar duygulara da sesleniyorsanız,

123 yüzünüzü geçmişe değil, geleceğe dönük olarak yaşıyorsanız,

124 doğru cevaplar yerine, doğru sorulara odaklanıyorsanız,

125 zayıf yönlere değil güçlü yönlere, tehditlere değil fırsatlara odaklanıyorsanız,

126


"Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR - GE Birimi EĞİTİM PROGRAMLARI İÇİN Hazırlanmıştır." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları