Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İZMİR İKTİSAT KONGRESİ SUNUMU VAHAP KÜÇÜK – TAMPF BAŞKANI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İZMİR İKTİSAT KONGRESİ SUNUMU VAHAP KÜÇÜK – TAMPF BAŞKANI."— Sunum transkripti:

1 İZMİR İKTİSAT KONGRESİ SUNUMU VAHAP KÜÇÜK – TAMPF BAŞKANI

2  ORGANİZE PERAKENDE BU TOPRAKLARIN GELENEĞİDİR..  1461 ’DE KAPALIÇARŞI

3  TARİHİ İPEKYOLU ÜSTÜNDE OLMASI BU ÜLKENİN KÜLTÜR ZENGİNLİĞİ OLMUŞTUR..

4  PERAKENDEDE CUMHURİYETİN İLK YILLARI, MERKEZİ YAPILANMA VE KAPALI EKONOMİ, KÜÇÜK VE DAĞINIK BİR YAPILANMA.  1960’LI YILLARDA ÖZEL SEKTÖR ELİYLE BAZI GİRİŞİMLER VAR,  CUMHURİYET TARİHİNİN EN KAYDA DEĞER YÜKSELİŞİ 1980 SONRASI LİBERAL EKONOMİNİN 1990’LARIN BAŞLARINDA MEYVELERİNİ VERMESİ İLE SON 20 YILDA GÖRÜLMÜŞTÜR.  SEKTÖR, ÜLKE EKONOMİSİNİN GEREK EKONOMİK, GEREK SOSYAL ANLAMDA LOKOMOTİF DEĞERLERİNDEN.

5 NEREDEN NEREYE..

6 TÜRKİYE, AVRUPA’NIN EN BÜYÜK 7. PERAKENDE PAZARI.. TÜRKİYE’DE TÜKETİCİ HARCAMALARI, NEREDEYSE TEK BAŞINA YUNANİSTAN, PORTEKİZ, ÇEK CUMHURİYETİ VE İRLANDA’DAKİ TÜKETİCİ HARCAMALARININ TOPLAMI KADAR BÜYÜKLÜĞE SAHİPTİR. Nüfus (milyon) Tüketici Harcaması (milyon $) ALMANYA81,81.947.176 İNGİLTERE62,71.487.908 FRANSA63,31.549.662 RUSYA142,9914.610 İTALYA60,71.358.787 İSPANYA46,2891.783 TÜRKİYE73,7568.507 HOLLANDA16,7370.262 POLONYA38,2313.440 BELÇİKA11,0259.648 İSVEÇ9,4250.174 YUNANİSTAN11,3230.546 PORTEKİZ10,6159.739 ÇEK CUMH.10,5111.675 İRLANDA4,599.230 Tüketici Harcamaları Büyüklükleri Karşılaştırması 2011 Kaynak: Euromonitor

7 NEREDEN NEREYE.. 2002 $50 $150 $300 Milyar Dolar 2011 Perakende Piyasası Büyüklüğü 2002 50 200 400 2012E AVM SAYISI SON 10 YILDA PERAKENDE PİYASASININ BÜYÜKLÜĞÜ 3 KATINA ÇIKMIŞTIR. AYNI DÖNEMDE ALIVERİŞ MERKEZİ SAYISI 6 KATINA ÇIKMIŞTIR. 2013 YILINDA BU SAYI 367 OLMUŞTUR.

8 BU YÜKSELİŞ SÜRER Mİ? İÇ DİNAMİKLER OLUMLU EKONOMİK VERİLER GÜÇLÜ VE GENÇ İÇ PİYASA REKABETÇİ İŞ GÜCÜ  TÜRKİYE EKONOMİSİ’NİN ÖNÜMÜZDEKİ BEŞ YIL İÇİN ORTALAMA BÜYÜME BEKLENTİSİ %4.4  35 MİLYON INTERNET KULLANICISI (2002 : 4 MİLYON)  51 MİLYON KREDİ KARTI KULLANICISI  NÜFUSUN YARISI 29.7 YAŞIN ALTINDA  HER YIL 170’İN ÜSTÜNDE ÜNİVERSİTEDEN YAKLAŞIK 500,000 YENİ MEZUN  HER YIL TEKNİK OKULLARDAN YAKLAŞIK 700,000 MEZUN

9 BU YÜKSELİŞ SÜRER Mİ? STRATEJİK KONUM •BU BÖLGEDE BİR «TİCARİ ÜS» İHTİYACI SÖZKONUSU İSE; TÜRKİYE EN GÜÇLÜ ADAYDIR.. •3 SAATLİK BİR MESAFEDE: •1,5 MİLYAR MÜŞTERİ •25 TRİLYON DOLARLIK İŞ HACMİNE ULAŞIM.. •2011 YILINDA 31,5 MİLYON YABANCI TURİST AĞIRLAMIŞTIR.. •PERAKENDE’NİN KÜRESEL ANLAMDA EN ÖNEMLİ ORGANİZASYONLARINDAN BİRİ OLAN APRCE 2013 EVSAHİPLİĞİ.

10 BU YÜKSELİŞ SÜRER Mİ? •TÜRKİYE’YE YAPILAN «DOĞRUDAN YABANCI YATIRIM»LARIN ARTIŞI BU YÜKSELİŞİ ONAYLIYOR.. •2010 YILINDA 23.LÜKTEN, •2012 YILINDA 13. SIRAYA YÜKSELMİŞTİR.

11  TÜRKİYE ATM KULLANIMINDA AVRUPA’DA İLK SIRADA YER ALIYOR  1 MİLYON KİŞİYE 547 ATM DÜŞÜYOR,  KİŞİ BAŞINA DÜŞEN MOBİL TELEFON SAYISI: 1.3  94 MİLYON ADET MOBİL HAT  18 MİLYON ADET SABİT HAT TÜKETİM ALIŞKANLIKLARINA BİR BAKIŞ..

12 Kaynak: AMPD, TURKSTAT PERAKENDE SEKTÖRÜ DAĞILIM

13 TAMPF’I OLUŞTURAN DERNEKLERDEN BMD’NİN YURTDIŞINDA MAĞAZASI OLAN ÜYE SAYISI

14 ORGANİZE PERAKENDE 2023 HEDEFLERİ HEDEF2023 AVM SAYISI520 MAĞAZA SAYISI165.000 İSTİHDAM2 Milyon Üstü PERAKENDE TOPLAM CİRO (USD) 500 milyar

15 2023 HEDEFLERİ •SADECE 80 MİLYONLUK ÜLKE NÜFUSUNA DEĞİL, TÜRKİYE SINIRLARI DIŞINDA 20.000 SATIŞ NOKTASI İLE 950 MİLYON NÜFUSA ULAŞMAK, •YURTİÇİNDEKİ SATIŞ NOKTALARINI 165,000 ’E ÇIKARMAK, •YURTİÇİNDE 520 AVM VE 2,5 MİLYON İSTİHDAM, •DÜNYA ÇAPINDA 500 MİLYAR DOLAR CİRO İLE DÜNYANIN EN BÜYÜK 9. PERAKENDE PAZARI OLMAK, •TÜRKİYE’DEN 3 ADEDİ PERAKENDE SEKTÖRÜNDEN OLMAK ÜZERE;10 DÜNYA MARKASI ÇIKARMAK !

16 2023 HEDEFLERİ YILLAR PERAKENDE PAZAR MİLYAR DOLAR GIDA DIŞI PAZAR PAY % GIDA DIŞI PAZAR MİLYAR DOLAR GIDA DIŞI MODERN PAZAR PAY % GIDA DIŞI MODERN PAZAR MİLYAR DOLAR 201330046,51386286 201432146,51496496 201533847,015967106 201635747,517068115 201737048,017870124 201838348,518672135 201940549,019874147 202042050,021075158 202144550,522576171 202247051,024077185 202350051,525878201 202453552,027879220 202557152,530080240 202660053,031881258 202763053,533782276 202866054,035683296 202969554,537984318 203072855,040085340

17 YILLAR MARKALI İHRACAT MİLYAR DOLAR 2011 1 2012 1,5 2013 2,5 2014 3 2015 4 2016 5 2017 6 2018 7 2019 8 2020 10 2021 12 2022 14 2023 20 KAYNAK: GÜNCELLENMİŞ BMD MARKA EKONOMİSİ ÇALIŞMASI MARKALI İHRACAT İÇİN ÖNCE.. •MARKA ÜLKE, •MARKA ŞEHİR. BU AMAÇLA..

18 MARKA ŞEHİR İÇİN: ISTANBUL SHOPPING FEST.. 2011 - ISF DÖNEMİNDE BİR ÖNCEKİ YILA GÖRE İSTANBUL’DA TOPLAM ALIŞVERİŞ %26 ARTMIŞTI. 40 GÜNLÜK TOPLAM CİRO 8 MİLYAR TL. İDİ. 2012 - 21 GÜNDE TOPLAM ALIŞVERİŞ %35 ARTARKEN, KART VE NAKİT HARCAMALARDAKİ TOPLAM CİRO 7,5 MİLYAR TL. OLMUŞTUR. 2013 - 23 GÜNDE %10 ARTARAK 8 MİLYAR 250 MİLYON TL’YE ULAŞTI..

19 TEŞEKKÜRLER


"İZMİR İKTİSAT KONGRESİ SUNUMU VAHAP KÜÇÜK – TAMPF BAŞKANI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları