Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

“Kullanim Açiginin” Kapatilmasi Gültekin ö zaltinordu Program Müdürü Isletme Yönetimi Gelistirme Bölümü Uluslararasi Ticaret Merkezi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "“Kullanim Açiginin” Kapatilmasi Gültekin ö zaltinordu Program Müdürü Isletme Yönetimi Gelistirme Bölümü Uluslararasi Ticaret Merkezi."— Sunum transkripti:

1 “Kullanim Açiginin” Kapatilmasi Gültekin ö zaltinordu Program Müdürü Isletme Yönetimi Gelistirme Bölümü Uluslararasi Ticaret Merkezi

2 NeKime •üretim, •Pazarlama, •Operasyon (ihracat). Amac: Pazarlik Gücü Strateji Beceriler Yapilacak isler üretimPazarlama Firma yönetiminde ihracat ve teknoloji kullaniminin konumu nerededir ?

3 WhatFor whom Building capabilities in •Production, •Marketing, •Transactions (exports). Strategy Capabilities Yapilacak isler Insan Kaynaklari Mali ve sabit kaynaklar Is aglari ve iliskiler Enformasyon & Know-how ÜretimPazarlama Firma yönetiminde ihracat ve teknoloji kullaniminin konumu nerededir ? Amac: Pazarlik Gücü

4 üretimPazarlama WhatFor whom Building capabilities in •Production, •Marketing, •Transactions (exports). Strategy Capabilities Ne yapilacak ? Insan Kaynaklari Mali & Sabit Kaynaklar Is aglari ve iliskiler Enformasyon & Know-how Yönetim Planlama, Uygulama, Kontrol Nasil yapilacak ? Etkinlik Verimlilik Amac: Pazarlik Gücü Firma yönetiminde ihracat ve teknoloji kullaniminin konumu nerededir ?

5 “e” bir isi yapma seklidir, Yapilmasi gereken is degildir.

6 Isletme yönetimi kolay bir is degildir ! Bir yöneticinin yapmasi gereken 4,680 is vardir 4 Kaynak X 45 Aktivite X 26 is Hepsini de dogru yapmak zorunda ! STRATEJi

7 SizFirmaniz

8 Strateji Tasarimi Amaç: Yarisi kazanmak Firmaniz

9 Strateji Tasarimi Amaç: Yarisi kazanmak Firmaniz

10 Strateji Tasarimi Amaç: Yarisi kazanmak Firmaniz

11 Firmanizla kazanacaginiz yarisi siz seçin

12 Sound strategy is paying off for 400 years. 1623 2006

13

14

15 MANAGEMENT MIXES THE PRODUCTION DIMENSIONS TO MEET BUYER NEEDS AND WANTS (STRATEGY) TO PRIORITIZE THE ACTIVITIES FOR PLANNING, ACQUISITION, ALLOCATION AND MONITORING THE RESOURCES (ACTIVITIES). FOR BUILDING THE BUSINESS (MARKETING & PRODUCTION) CAPABILITIES (CAPABILITIES) TO GET AND FULFILL ORDERS (TRANSACTIONS) FOR THE BUSINESS TO ACHIEVE ITS MARKETING OBJECTIVES (OBJECTIVES) WITH BARGAINING POWER WITH ITS BUYERS OVER ITS PRODUCTION OBJECTIVES (BARGAINING POWER) TO ACCOMPLISH ITS MISSION (MISSION) OF MAXIMIZING RETURNS. Basarili Yönetici Ne Yapar ? NEREDE VE NE ZAMAN “E” KULLANILACAGINI BILIR

16 “e” Kaynaklar Insan Kaynaklari Mali Kaynaklar Sabit Kaynaklar EnformasyonIs agi ve iliskiler

17 Bir firmada yönetim nerede ve ne zaman teknoloji kullanacagini biliyor ve firmanin genel hedeflerine ulasabilmasi icin nitelik ve nicelik olarak teknoloji ile ilgili kaynaklara ulasip, o kaynaklari tahsis ve kontrol edebiliyor ise o firma “e” Hazir bir firmadir. Bu tanima göre sadece teknoloji ile ilgili kaynaklara sahip olmak bir firmayi “e” Hazr yapmaz. E-Hazirlik yonetimle ilgili bir husustur. “E” Hazir Firmalar

18 Arastirmalar gösteriyor ki Bilisim Teknolojisi kullanimi neticesinde görülen üretim artisi % 50’lere tekabül etmektedir. AB’nin bundan daha iyisini yapma sansi vardir, ABD örneginde oldugu gibi. AB Tesbiti... Source: 2005 E-business readiness index - final report, based on the year 2004 data of 26 countries. Translated by: Gultekin Ozaltinordu “e” Neden önemli ?

19 “Egitim ve organizasyon degisikligini iceren etkin insan kaynaklari stratejileri ile birlestirildiginde bilisim teknolojilerinin kullanilmasi ve etkin bir bicimde yayginlastirilmasi ile genis tabanli bir buyumenin saglandigina dair firmalar olceginde elde edilen sonuclar giderek artmaktadir.” OECD: Information Technology Outlook 2004 OECD’nin Tesbiti... “e” Neden önemli ?

20 BAD PRACTICE: “Internet: No More than a Bulletin Board ? Business dropped dramatically at a small hotel in Sengiggi, Indonesia, after a riot, with occupancy rates falling to less than 10 percent. To boost business, in 1999 the hotel invested in developing a Web site, hoping to attract more customers. However, the managers lacked basic understanding of how to use the Web site and the Internet. After the hotel paid a onetime fee to the Web designer, it never updated or improved the site, nor did it check to see whether the site had been registered on any one of the major search engines. The hotel had five computers, but only one was connected to the Internet. That computer was located in the director’s office and only the manager was allowed to check e-mails, and that only once a month. Not surprisingly, the company was dissatisfied with its “e-business” experiment.” Source: Asia Foundation 2002.

21 Isletme yönetimi kolay bir is degildir ! Bir yöneticinin yapmasi gereken 4,680 is vardir 4 Kaynak X 45 Activite X 26 is Hepsini de dogru yapmak zorunda ! STRATEJi

22 • First real-time computer, • First computer with a graphic display, • First computer using core memory, • First electronic computer not built as a replacement for a mechanical system. Manufacturer: MIT Origin: U.S.A. End of Production: 1953 Speed: 20 KIPS initially, increased to 40 KIPS with core memory CPU: Vacuum tubes I/O Ports: None Size/Weight: Two stories / Several tons Power supply: 1 MW Price: $708,909 Whirlwind – April 1951

23 • First CRT-based real-time user interface, • First use of light gun to pick an item on the screen, • First wide-area modem communications (1300 bps), • First hot standby system for maximum uptime, • First ground control of interceptor aircraft, • The first in line microfilm fast processed 35 mm projection displays, preceding printer/plotters. A screen capture could be displayed within 30 seconds, Manufacturer: IBM Origin: U.S.A. End of Production: 1963 Speed: 75 KIPS (KiloInstructions Per Second) CPU: 55,000 vacuum tubes in each unit I/O Ports: Tape, punched cards, modem Size/Weight: 2000 square meters / 275 tons Power supply: 3 MW Price: About $150 million (estimated), AN/FSQ-7 (two Whirlwind II units) - 1958 FV 2006: $ 1,490,000,000

24 Pazarlama Hedefleri Mevcut musterilere daha çok satmak, Rakiplerin müsterilerini çekmek, Kullanmayanlari kullanici haline getirmek, Orta ve uzun vadede karliligi saglamak. NEDEN BASARISIZLIK ? STRATEGY IMPLEMENTATION OF STRATEGY Teklif alicilarin ihtiyac ve taleplerine cevap vermiyor Uretim, pazarlama ve operasyon becerileri eksik Problemlerin yansimalari: Isletmenin hedefi: Pazarlik Gücü

25 Is görevleri ve yönetim activitilerini daha (etkin) ve/veya Daha az kaynak kullanarak (verimli) Yerine getirerek is stretejisinin gerektirdigi bir bicimde firmanin rekabet gücünü (pazarlik gücünü) arttirdigi takdirde kullanilmalidir. Neden “e” kullanmak lazim?

26 Dogru isleri yapmak Yanlis isleri yapmak Ne yapmak / Nasil Yapmak Isleri dogru bir sekilde yapmak Isleri yanlis bir sekilde yapmak ? ? ? ? Etkin Verimli Etkin Verimsiz Etkin olmayan Verimli Etkin olmayan Verimsiz “Verimlilik isleri dogru bir bicimde yapmayla iliskilidir; Etkinlik ise dogru isleri yapmaktir.” Peter F. Drucker

27 Kullanim Açigini Kapatmak •Digital divide •Access divide Kullanim Açigi

28 “e” nin nerede ve ne zaman kullanilacagini bilmemek bir yönetim sorunudur. Arastirmalar teyid ediyor: IT Projects In USA (2001 data): •31 % were canceled. •53 % completed for 189 % of the budget- Some with less than expected outcomes •16 % on time and budget – Some are not satisfied with the outcomes

29 Source: Net Impact Canada Report VI - CeBI “e” den ne bekliyorsunuz ?

30 A preliminary e-readiness assessment summary of the garments sector in Egypt L: Low; M: Medium; H: High Copyright ©2006, Idea Group Inc.

31 Is icin “e”Is olarak “e”Is icinde “e” Macro Meso Micro Kaynak Yaratimi Kaynak Tahsisi Kaynak Kullanimi Kurumsallasmis “e” endustrisi girisimleri “E” endustrisi girisimleri E-devlet E’ye tesfik E Is … to Understand “e” Needs and “e” Solutions

32 E-Mail and Web Site Use by Size, Export Orientation, and Ownership Source: The World Bank – Global Trend and Policies 2006 Authors’ analysis based on data from the World Bank Investment Climate Surveys 2000–2003.

33 Source: The World Bank – Global Trend and Policies 2006 Authors’ analysis based on data from the World Bank Investment Climate Surveys 2000–2003. E-Mail and Web Site Use by Country

34 The importance of organizational factors for a successful entry in the e-marketplace in Slovenia • Top management support of new information technology and ways of business87.3% • Formulated e-commerce strategy82.3% • Trained employees with knowledge84.4% • Modern information technology infrastructure81.2% • Readiness of business processes to connect with business partners80.5% • Information technology department support in the organization77.9% • Use of ERP system that enables them to connect with business partners76.3% • Defined position of e-commerce executive in the organization77.1% • Availability of an electronic catalogue of product and services67.0% • Experience with e-commerce67.0% Copyright ©2006, Idea Group Inc.

35 A preliminary e-readiness assessment summary of the garments sector in Egypt L: Low; M: Medium; H: High Copyright ©2006, Idea Group Inc.

36 Source: WITSA 2000 The Most Significant Costs That Obstruct E-Business Yönetim - % 87

37 Size of the enterprise Software Requirements vs. Size of the Enterprises Off-the-shelf / PackagedConfigurable Customizable Custom built Investment Required Small Large Single UserMultiple User Integrated

38 Binlerce çözüm … Hepsi basariya götür mü ? HAYIR ! “ e ” bir isi yapma bicimidir. “ e ” Herkezi sampiyon mu yapacak?

39 “E” hazirlik bizim icin neden önemlidir ? Uygun bir bicimde kullanildigi takdirde “e” KOBI’lerin etkinligini ve verimliligini arttirarak onlarin rekabet gucunu arttirir, Rekabet gucu yuksek firmalarin yasam sansi daha yuksek olup ihracata yonelmeleri ve ticareti gelistirme olasiliklari daha yuksektir, Ticaret fakirligin azaltilmasi, zenginligin arttirilmasi ve boylece ekonomik kalkinma saglanmasinda bir aractir, Ekonomik kalkinma daha iyi bir saglik sistemi, daha iyi bir egitim, daha iyi bir cevre ve bunlarin neticesinde daha gelismis bir toplum demektir.


"“Kullanim Açiginin” Kapatilmasi Gültekin ö zaltinordu Program Müdürü Isletme Yönetimi Gelistirme Bölümü Uluslararasi Ticaret Merkezi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları