Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KONU İSİM ( AD ) SINIF 6. sınıf KAZANIM T İsim ve sıfatların metnin anlamına olan katkısını açıklar. öğretim teknolojileri

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KONU İSİM ( AD ) SINIF 6. sınıf KAZANIM T İsim ve sıfatların metnin anlamına olan katkısını açıklar. öğretim teknolojileri "— Sunum transkripti:

1 KONU İSİM ( AD ) SINIF 6. sınıf KAZANIM T.6.3.8. İsim ve sıfatların metnin anlamına olan katkısını açıklar. HAZIRLAYANLAR Hatice ALATA ( 18119033) Vedat ALTAY ( 18119029 )

2 İSİM (AD)  Varlıkları, kavramları, duygu ve düşünceleri, çeşitli durumları karşılayan sözcüklere isim (ad) denir.  Masa, çiçek, Ayşe, kedi, uçak…

3 İSİM TÜRLERİ A) Verilişleri ne Göre Özel İsim Cins İsim ( Tür İsim) B) Varlıkları na Göre Somut İsim Soyut İsim C) Sayılarına Göre Tekil İsim Çoğul İsim Toplulu k İsmi

4 A) VERİLİŞLERİNE GÖRE ÖZEL İSİM Tek olan, başka bir benzeri bulunmayan varlıkları karşılayan isimlere özel isim denir. Atatür k İzmir Maviş Mimar Sinan

5 A) VERİLİŞLERİNE GÖRE CİNS İSİM Aynı türden varlık ve kavramların ortak isimlerine cins isim denir. köpek kasaba akarsu okul

6 B) VARLIKLARINA GÖRE SOMUT İSİM Beş duyu organımızdan en az biriyle algılayabildiğimiz varlıkların isimlerine somut isim denir. Tatma: Acı, tatlı, ekşi, tuzlu… Koklama: Koku, parfüm, esans… Görme: Dağ, akarsu, masa… Dokunma: Yumuşak, sert, soğuk, sıcak… İşitme: Ses, çığlık, çatırtı, gürültü…

7 B) VARLIKLARINA GÖRE SOYUT İSİM Beş duyu organımızdan hiçbiriyle algılayamadığımız varlıkların isimlerine soyut isim denir Hayal Rüya Sevgi özlem

8 C) SAYILARINA GÖRE TEKİL İSİM - ÇOĞUL İSİM -TOPLULUK İSMİ

9 1.Tekil isim  Sayı bakımından sadece bir tane olan varlıkları karşılayan isimlere tekil isim denir. Kalem Top Kapı

10 C) SAYILARINA GÖRE ÇOĞUL İSİM  Sayı bakımından birden fazla olan varlıkları karşılayan isimlere çoğul isim denir.  Çoğul isimler «–lar/-ler» ekiyle yapılır. kalemler Toplar silgiler Kapılar Sertler oyuncaklar

11 SAYILARINA GÖRE TOPLULUK İSMİ  Çoğul eki (-lar/-ler) almadığı halde aynı türden birden fazla varlığı bulunduran isimlere topluluk ismi denir.  Topluluk isimleri biçim olarak tekil, anlam olarak çoğuldur. Meclis Grup

12 ETKİNLİK ZAMANI  Kazanım: T.6.3.8. İsim ve sıfatların metnin anlamına olan katkısını açıklar.  Etkinlik: Tabloda yazan kelimeleri uygun boşluklara dolduralım lütfen Soyut TOPLULUK TEKİL kalemkitap OrduTakım Milletorman sürüdeste SertlerSilgi KaleAşk özlemsevgi Cinacı

13 SLAYTLARDA DİKKAT EDİLEN UNSURLAR  I. slaytta, başlık, büyük harflerle ve 44 punto büyüklüğünde; açıklama, küçük harflerle ve 32 punto büyüklüğünde kullanılmış, beyaz zeminde siyah, kırmızı ve mavi renkler edilmiştir.  II. Slaytta, başlık, 44 punto büyüklüğünde, beyaz zemin üzerine kırmızı renk tercih edilmiş, şekil-zemin ilişkisi dahilinde, zemine zıt renkte bir tablo kullanılmış, tablo slayt alanında tüm kenarlara eşit olarak hizalanmış,slaytta 4 farklı renk kullanılmıştır.  III. slaytta, başlıklar büyük harflerle 44 punto, açıklamalar küçük harfle 32 punto büyüklüğünde yazılmış, beyaz zemin üzerine kırmızı, siyah ve mavi renk yazı tercih edilmiş, görsel materyaller yatay eksen üzerinde her iki tarafa eşit uzaklıkta dağıtılarak denge oluşturulmuş, başlık, açıklama ve görseller belli bir düzen içinde birbirine eşit uzunlukta hizalanmış, slaytta kullanılan her bir görsel verilen örneklerle ilişkilendirilmiş ve slaytta yer alan her unsur birbiriyle bütünlük oluşturmuştur.  IV. Slaytta da 3. slaytta dikkat edilen unsurlara aynı şekilde dikkat edilmiştir.  V. Slaytta, başlıklar için, büyük harfler ve 44 punto büyüklüğünde zemine zıtlık oluşturan kırmızı renk tercih edilmiştir. Şekil – zemin ilişkisi dahilinde örnekler için mavi renk bir tablo tercih edilmiş, tablo, dört bir tarafa eşit uzaklıkta yerleştirilerek slaytta denge oluşturulmuş, tablo içinde maviye zıt renkler olan kırmızı ve siyah renkler kullanılmış, tablo şekil-form ilişkisi dahilinde alt alta sıralanmıştır.

14 Dale’nin Yaşantı Konisiyle İlişkilendirme ve Kullanılan Öğretim Yöntemleri  Hazırlamış olduğumuz slayt, «Edgar Dale’nin Yaşantı Konisi»ndeki başkaları yardımıyla öğrenme alanına dahil ettiğimiz; sözel sembollerle öğretim, görsel sembollerle öğretim ve hareketli resimlerle öğretim basamaklarını kapsar. Bu basamaklarda göz ve kulak gibi az sayıda duyu organımızı işe koşarak öğrenme sağlarız.  Slayt dahilinde kullandığımız öğretim yöntemleri:  Anlatım ( Sunu) Yöntemi: İçeriği öğrenciye tek taraflı olarak anlatım yoluyla iletmek amacıyla oluşturduğumuz slayt sunusu, hem ekonomik hem de zamandan tasarruf sağlayan bir yöntem olduğu için tercih edilmiştir. Anlatım yönteminin etkili olabilmesi için içerik görsellerle süslenerek kısa tutulmuştur.

15 ÖZDEĞERLENDİRME FORMU 5 Görsel tasarıma ilişkin birçok ilkeyi, örnek teşkil edecek şekilde bütünleştirmektedir. 4 Görsel tasarıma ilişkin birçok ilkeyi, yeterli denilebilecek bir düzeyde bütünleştirmektedir. 3 Görsel tasarıma ilişkin bazı ilkelere uygun şekillerde yer vererek oluşturulmuş bir sunudur. 2 Görsel tasarıma ilişkin çok az sayıda ilkeye zayıf şekilde yer vererek oluşturulmuş bir sunudur. 1 Görsel tasarıma ilişkin hiçbir ilkeye yer verilmeksizin oluşturulmuş bir sunudur. 0 Çalışmanın gereği yerine getirilmemiş, ödev raporu teslim belirtilen zamanda teslim edilmemiştir. Toplam Puan X 4 = Elde edilen puan.


"KONU İSİM ( AD ) SINIF 6. sınıf KAZANIM T İsim ve sıfatların metnin anlamına olan katkısını açıklar. öğretim teknolojileri " indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları